Κομοτηνή |
Γυρίζω από την Θράκη. Εκεί που δύο θρησκείες, δύο γλώσσες, δύο πολιτισμοί, συνυπάρχουν, δύσκολα και αναγκαστικά. Η Τουρκική μειονότητα (ας αφήσουμε τον όρο «Μουσουλμανική» στην συνθήκη της Λοζάνης – Τούρκοι νιώθουν τώρα οι άνθρωποι, βοηθήσαμε κι εμείς) όπως όλες οι μειονότητες κλεισμένη στον εαυτό της, πιο φανατική στον εθνικισμό της από τους ομόφυλους στην Τουρκία. Οι Έλληνες – με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως το «πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων» της Θάλειας Δραγώνα και της Άννας Φραγκουδάκη, που μαθαίνει Ελληνικά στα Τουρκάκια – κι αυτοί ταμπουρωμένοι στην γενική πλειοψηφία τους, απειλούμενοι και απειλούντες. Μία ατμόσφαιρα δυσπιστίας και έχθρας που κατευνάζεται μόνο από την γεύση των ωραίων ανατολίτικών φαγητών και γλυκών. (Το Larousse της Γαστρονομίας, θεωρεί την Τουρκική κουζίνα ως μία από τις μεγάλες παγκόσμιες γαστρονομικές παραδόσεις – κοντά στην Γαλλική και την Κινέζικη).
Πόσο διαφορετικός θα ήταν ο κόσμος, σκέπτομαι, αν δεν υπήρχε η έχθρα και η δυσπιστία; Όχι μόνο μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων – αλλά ανάμεσα σε όλους τους ανθρώπους. Όλοι αυτοί οι δύσμοιροι πρόσφυγες που πνίγονται στο πέλαγος, συνωστίζονται και στριμώχνονται στην Ειδομένη, είναι θύματα ενός πολύπλοκου εμφύλιου, όπου δεν ξέρεις ποιος εκφράζει τι και πολεμάει ποιους. Σιίτες, Σουνίτες, Αλεβίτες, Γκεζίντι, Κούρδοι, Τζιχαντιστές, Ιρακινοί, Ιρανοί, Σύριοι, Ρώσοι, Γάλλοι, Αμερικάνοι, Σαουδάραβες, Τούρκοι, Καταριανοί, ένα κουβάρι λαοί συμπλέκονται και εμπλέκονται και σφάζονται ανηλεώς – προς τι; Ο καθένας έχει άλλο στόχο: ο δικτάτορας (δεύτερης γενιάς) να παραμείνει στην εξουσία, η αντιπολίτευση (και οι Αμερικάνοι) να τον ρίξουν, οι Τζιχαντιστές να επιβάλουν παντού το απόλυτο κράτος του Αλλάχ, οι Κούρδοι να φτιάξουν κάποια πατρίδα, οι Τούρκοι να τους εμποδίσουν, οι Ρώσοι να οχυρώσουν τις βάσεις και τα προπύργιά τους… Χάος!
Είμαι αφελής, σίγουρα, αλλά πάντα αναρωτιόμουν γιατί οι άνθρωποι διαλέγουν το μεγαλύτερο κακό. Διότι χειρότερο από τον πόλεμο δεν υπάρχει: όλοι στο τέλος χάνουν, άλλοι περισσότερα – κι άλλοι λιγότερα. Ζούμε με σημαίες και εμβατήρια και πεθαίνουμε ένδοξα για την πατρίδα. Καλλιεργούμε έχθρες και «προαιώνια μίση» ώστε να είμαστε πρόθυμοι να πάμε κάποτε, ως πρόβατα επί σφαγήν. Θυσιάζουμε τη ζωή «μέγα καλό και πρώτο» για έννοιες αφηρημένες που μπορεί και να μην ισχύουν. «Γι ένα πουκάμισο αδειανό, για μιάν Ελένη» έγινε και ο δεκάχρονος Τρωικός πόλεμος…
Imagine there's no countries
ΑπάντησηΔιαγραφήIt isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace...
Τις σκέψεις που κάνεις, τις κάνω συχνά κι εγω ! Είναι πράγματι αφελείς και υπέροχες ,όπως το τραγούδι των Beatles . Το ανθρώπινο ζώο ήταν πάντα και πάντα θα είναι ανταγωνιστικό και άπληστο .
Καλό πρωινό και καλή βδομάδα !
Ν.
Ωραία ξεκινήσατε τα σχόλια με τον John Lennon!
ΔιαγραφήΈνα ωραίο βιντεάκι για τις θρησκείες:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=b4BXMD-gn40
Δώστε σε δυο αδερφάκια να μοιραστούν ένα χωνάκι παγωτό: «Δικό μου! δικό μου!! δικό μου!!! Ουααααααά....να πεθάνεις!!!!». Οι μεγαλύτεροι χρησιμοποιούν απλώς περισσότερες λέξεις, τόσο για το «δικό μου», όσο και για το «παγωτό». Και ξέρουν και άφθονους τρόπους για «να πεθάνεις»..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑτΕ
Ένας εμφύλιος μπορεί και στην Ελλάδα να προκύψει. Σε εμένα δεν φαίνεται πώς μπορεί να επιτευχθεί. Όμως με τις πράξεις της προπαγάνδας μπορεί να δημιουργηθεί. Εδώ ο D. ξεκίνησε με τα σοφά λόγια του τέρατος Αδόλφου και στο τέλος μάς είπε ότι ίσως και να χρειαζόμαστε ένα τέρας.
ΔιαγραφήΑφού Τούρκοι νιώθουν οι άνθρωποι θα έπρεπε το ελληνικό κράτος να τους αναγνωρίζει το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό τους. Όπως και στην περίπτωση των Μακεδόνων στη Μακεδονία. Ο καθένας είναι αυτό που αισθάνεται και όχι αυτό που το επιβάλλουν οι άλλοι. Δυστυχώς στην Ελλάδα είσαι αυτό που σου επιβάλλουν, ότι είσαι απόγονος του Περικλή της αθηναϊκής δημοκρατίας( ξεχνώντας πως στην Αττική κατοικούσαν τα τελευταία 600 χρόνια μόνο αλβανοί), είσαι ο εκλεκτός της γης και για ότι στραβό συμβαίνει φταίνε πάντα οι ξένοι. Είτε είσαι Τούρκος, είτε Έλληνας, είτε Μακεδόνας, είτε Βούλγαρος, είτε Χριστιανός, είτε Εβραίος, είτε Μουσουλμάνος, πάνω απ’όλα είσαι άνθρωπος. Οι ιδιότητες που διαχωρίζουν τους ανθρώπους είναι φτιαχτές. Αυτό που γίνεται με τους προσφυγές είναι τραγικό και δυστυχώς η Ε.Ε δεν δείχνει αλληλεγγύη και η άνοδος των ακροδεξιών στην Κεντρική Ευρώπη ακόμα και στην Αμερική με τον Τραμπ και τον Κρουζ, πρέπει να μας ανησυχεί ιδιαίτερα, διότι η ολοκληρωτικές ιδεολογίες μας γυρίζουν πολλά χρόνια πίσω. Εμείς μπροστά θέλουμε να πηγαίνουμε και όχι πίσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει άραγε άνθρωπος που να μην έκανε ποτέ αυτές τις "αφελείς" σκέψεις; Υπάρχει η πραγματικότητα, όμως, που μας προσγειώνει. Και τότε μόνο η Φαντασία παρηγορεί - τι ωραία που θυμήθηκε ο Ν το "Imagine"! Τι να γίνει; ο άνθρωπος πληρώνει το τίμημα: είναι ζώον σκεπτόμενο, δημιουργός εννοιών, από εκεί απορρέουν όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή εβδομάδα στον blogger και τους σχολιαστές!
Όπως και να έχει, ελπίζω να επισκευθήκατε και την Ξάνθη, είναι υπέροχη πόλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξέχαστη ανάμνηση: To 2000, οι μουσουλμάνοι της Ξάνθης πανηγυρίζουν με τούρκικες σημαίες στους δρόμους την κατάκτηση του UEFA από την Γαλατασαράι.
Το 2004 πανηγυρίζουν κρατώντας ελληνικές σημαίες στους δρόμους την κατάκτηση του EURO από την Ελλάδα.
Το ποδόσφαιρο μερικές φορές μας ενώνει! Βέβαια, πολλά άλλαξαν από τότε...
(Μικρή διόρθωση στη λεζάντα της εικόνας: νομίζω πως το σωστό είναι Κομοτηνή)
Ευχαριστώ για το σχόλιο και την διόρθωση. Ξάνθη είχα πάει παλιότερα - αυτή τη φορά ήμουν Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Μαρώνεια.
ΔιαγραφήOι Μουσουλμάνοι της Θράκης ξέραν πάντα και Ελληνικά. Με το ζόρι ένα άθλιο κράτος-πόλη να χαρίσει τους Πομάκους και του Τσιγγάνους στους Τούρκους. Ποια είναι η Τούρκικη κουζίνα; Επειδή επί 400-500 χρόνια οι Οθωμανοί επέβαλαν τούρκικα ονόματα γίναν και τούρκικα τα φαγητά; Toν τσελεμεντέ φέραν μαζί τους οι νομάδες της Ασίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι όλοι συνυπεύθυνοι με την λογική αυτή είναι η μοίρα των ανθρώπων, δηλαδή να προτιμούν να κάνουν το κακό, για το χάος και τις μαύρες τρύπες στην Βόρεια Αφρική και τη Μέση ανατολή που σύντομα θα καταπιούν και την Ελλάδα και δεν ντρέπεται κανείς για αυτό, φταίνε οι Αμερικάνοι και τα μεγάλα κράτη της Ευρώπης. Ας ελπίσουμε να περάσει κάποια μέρα ο διαφωτισμός από εκεί και ουσιαστικά, και να μάθουν πως να συνεργάζονται με τα άλλα έθνη χωρίς να καταστρέφουν, που δεν το νομίζω να συμβεί.
Δυστυχώς η πολιτική του αποκλεισμού που εφαρμόστηκε για εβδομήντα χρόνια έκανε μεγάλη ζημιά και συσπείρωσε την μειονότητα. Σήμερα οι περισσότεροι Τούρκοι δεν ξέρουν ελληνκά - κι αυτοί που ξέρουν αρνούνται να τα μιλήσουν. Γι αυτό ήταν ευεργετικό το πρόγραμμα για τα νέα παιδιά. Δες τε τα αποτελέσματα Click
ΔιαγραφήΉθελα να πώ ...Δεν είναι όλοι το ίδιο συνυπεύθυνοι, με την λογική αυτή ανάγονται όλα στη φύση και τη μοίρα των ανθρώπων, δηλαδή να προτιμούν πάντα να κάνουν το κακό...
Διαγραφή@ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Διαγραφή2016-03-07 12:26:38+00:00
> Ποια είναι η Τούρκικη κουζίνα; Επειδή επί 400-500 χρόνια οι Οθωμανοί επέβαλαν τούρκικα ονόματα γίναν και τούρκικα τα φαγητά; Toν τσελεμεντέ φέραν μαζί τους οι νομάδες της Ασίας;
Ramadan in Ottoman times
Competition among the Ottoman elite to prepare the most lavish feasts reached an almost frenzied pace. So much time and money was being spent trying to out do each other that Sultan Mahmud II felt obliged to step in and issue an edict saying that there should be a limit of 60 dishes maximum served at any one iftar.
On the 15th day of Ramadan the palace would be busy preparing round trays of baklava for the janissaries. Each tray was made with 100 layers of pastry. Before being sent to the janissaries, each tray was tested by dropping a gold coin into it from a half meter above. If the coin pierced the baklava and clinked on the bottom of the tray, it was deemed good enough to serve.
Everything was served on gold dishes in honor of the sultan’s visit. However, when it was time for the fruit compote that finished off the dinner, it was served in a cloudy, oddly formed bowl rather than a traditional crystal one. Confused, the sultan asked Darüzzade Efendi why the compote was being served in such an odd bowl. Darüzzade Efendi explained that his cook did not want to dilute the compote by putting ice into it to cool it down, so he had, instead, carved a bowl out of ice to keep it cool.
Μάλιστα, οι Έλληνες με αστική παράδοση αιώνων στα παράλια και στην Κωνσταντινούπολη μάθαν να μαγειρεύουν από έναν λαό που δεν ήξερε να παράγει, να καλλιεργεί τη γη και να χτίζει, μάλλον μπερδεύεστε με τους εξισλαμισμούς και τα χαρίζετε όλα στην Τουρκία ελαφρά την καρδία
ΔιαγραφήΌπως και οι περισσότεροι Έλληνες έχετε την εντύπωση πως οι Οθωμανοί (και όχι Τούρκοι) ήταν βάρβαροι που εκπολιτίστηκαν από τους Βυζαντινούς. Σας πληροφορώ πως είχαν υψηλότατες επιδόσεις στην ποίηση, την μουσική και την ζωγραφική (μινιατούρες και πλακίδια) πολύ πριν γνωρίσουν το Βυζάντιο. Η ποιητική σχόλη Ντιβάν είχε μία παράδοση 700 ετών. Η αυλική μουσική τους ήταν περίτεχνη και οταν έγινε γνωστή στην Ευρώπη επηρέασε ακόμα και τον Μότσαρτ. Και φυσικά στις γεύσεις ήταν κορυφαίοι διεθνώς.
ΔιαγραφήAυτές είναι δικές σας υποθέσεις, στα εδάφη που κυριάρχησαν οι Οθωμανοί υπήρχαν αρχαίοι λαοί με πολιτισμό, υπήρχαν και οι Πέρσες και οι Άραβες, ποια ιστορική ανάμνηση αφήσαν διοικητικά οι Οθωμανοί και ποια οι Έλληνες Βυζαντινοί στους λαούς; Μέρα με την νύχτα η σύγκριση. Τί να κάνουμε; Nα αφαιρέσουμε την ιστορική μνήμη από τους λαούς για τα λαχταριστά γεύματα του παλατιού μιας αυτοκρατορίας που δεν ήξερε να καλλιεργεί και να χτίζει παρά μόνο έπαιρνε κεφάλια; Μικρές πόλεις και χωριά κοσμήματα τους αφήσαμε και παραγκούπολεις τις κατάντησαν.
ΔιαγραφήΔικές μου υποθέσεις; Μπορώ να σας δώσω άφθονη βιβλιογραφία αν σας ενδιαφέρει. "Δεν ήξεραν να χτίζουν". Μία βόλτα στην Πόλη θα σας δείξει πως ο Σινάν εξέλιξε την βαριά κατασκευή της Αγίας Σοφίας σε μία ανάλαφρη υπερδομή όπου ο τρούλος του Σουλεϊμανιέ σχεδόν υπερίπταται του οικοδομήματος. Κύριε Παπαδόπουλε, μάλλον ανιστόρητος και αταξίδευτος μου φαίνεστε.
Διαγραφή@Nikos Dimou
Διαγραφή2016-03-07 16:12:14+00:00
> Μπορώ να σας δώσω άφθονη βιβλιογραφία αν σας ενδιαφέρει.
Μ' ενδιαφέρει εμένα! Ευχαριστώ!
Δικές σας υποθέσεις για τον τρόπο που θεωρώ τα πράγματα, αν μοιάζει με των άλλων Ελλήνων. Αφού ταξιδεύετε γιατί δεν ρωτάτε τους λαούς να σας πουν τη γνώμη τους για την περίοδο των Ελλήνων και για αυτήν των Οθωμανών; Για ποια εποχή έχουν θετικά ιστορικά συναισθήματα και για ποια όχι, ξεκινήστε από τους λαούς του Καυκάσου και διαμέσου της Μικράς ασίας και της Μέσης ανατολής φθάστε στην Βόρεια Αφρική. Όλοι ξέρουμε τις απαντήσεις. Στην Τουρκία που πήγατε μείνατε μόνο στην Πόλη; Aρκεστήκατε στη μεγάλη βιτρίνα ή πήγατε και στο εσωτερικό; Να πάτε να δείτε πως χρησιμοποιούν ακόμα γέφυρες και σπίτια που άφησαν οι Έλληνες πίσω τους. Δεν κατηγορώ τους ανθρώπους βέβαια. Και για τον Σινάν, αυτοί που δίναν τις διαταγές ήταν Οθωμανοί, ή κάνεις αυτό ή σε παίρνουμε το κεφάλι, οι χτιστάδες όμως τί καταγωγή είχαν; Τηρουμένων των αναλογιών μπορούμε να συγκρίνουμε την Κωνσταντινούπολη του 1200 με την σημερινή, τότε η πόλη των πόλεων, το στολίδι της οικουμένης, η πρώτη πόλη με δημόσιο φωτισμό, σήμερα μια παραγκούπολη με κάποια αξιοθέατα-πολλά είναι παρατημένα- και μεγάλα κτίρια.
ΔιαγραφήΟ Σινάν απο ποίους έμαθε; Ας μην ξεχνάμε οτι το στολίδι της Πόλης παραμένει η Άγια Σοφία. Αν οι Τούρκοι είχαν πράγματι διάθεση πέρα απο σφαγή και λεηλασία τότε πού είναι τα έργα τους σε τόσες χώρες που περάσανε; Και να μην ξεχνάμε πως στην Πόλη ο Σουλτάνος σκόπιμα επέτρεπε χριστιανούς και εβραίους γιατι αυτοί είχαν τις γνώσεις στις τέχνες και τις επιστήμες. Η Οθωμανική αυτοκρατορία περισσότερο κατέστρεψε παρα διμιούργησε. Ας μην τους κάνουμε τωρα και υπερσπιστές των τεχνών και του πολιτισμού!
ΔιαγραφήΔεν μας τα λέτε καλά κύριε Παπαδόπουλε - αλλά ξεφύγαμ ε από το θέμα. Έχω επισκεφθεί αρκετά μέρη της Τουκίας πολλές φορές. Όσο για την Αγιά Σοφιά "ανώνυμε" παραμενει για μας σημαντική για ιστορικούς και θρησκευτικούς λόγους. Αισθητικά την ανταγωνίζονται πολλά.
ΔιαγραφήΚαλά τα λέω κύριε Δήμου και αν φαίνομαι και λίγο επιθετικός είναι επειδή με αυτά και με εκείνα τα αδιανόητα του χθες γίναν σήμερα μια εφιαλτική πραγματικότητα για την Ελλάδα, και τα χειρότερα ακολουθούν.
ΔιαγραφήΑπλώς μπερδεύετε τους Οθωμανούς με τους Τούρκους - όπως και οι περισσότεροι Έλληνες από έλλειψη γνώσεων γύρω από το θέμα.
ΔιαγραφήΜα δεν υπάρχει αλλαγή στον τρόπο διοίκησης ανάμεσα στην Οθωμανική αυτοκρατορία και την σημερινή Τουρκία. Δεν αναφέρομαι στους λαούς. Χώρια που οι πολιτικοί τους πλέον μιλάν δημόσια για ξαναστήσιμο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Καλά τα χαμάμ και τα φαγητά αλλά δεν ήταν καθόλου εύκολη και όμορφη η ζωή υπό των Οθωμανών, την Ρωμανία θρηνήσαμε όχι την Οθωμανία.
ΔιαγραφήΔυο κοντινά σχετικά χωριά τραβάνε ακόμη τα μουστάκια του Γεωργίου Καραϊσκάκη διεκδικώντας το ένα την πατρότητά του και το άλλο τη μητρότητα. Ίσως επειδή από το δεύτερο έλκω κι εγώ την καταγωγή μου, ίσως επειδή η ψυχοσύνθεση του μπάρμπα-Γιώργου παραπέμπει σε μια αριστοφανική εκδοχή του Αχιλλέα, διατηρούσα πάντοτε ένα soft spot για τα κατορθώματα του ιδιοφυούς αυτού γερο-μπάσταρδου που ενσάρκωσε τόσο τη φωτεινή όσο και τη σκοτεινή πλευρά της ελληνικής ψυχής πιο πειστικά από οποιονδήποτε άλλον στη νεότερη ιστορία. Τις προάλλες λοιπόν ξεφύλλιζα μια παλιά (1971) βιογραφία του που μας μοίραζε κάποτε ο πολιτιστικός σύλλογος του χωριού. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι ο συγγραφέας δεν έχανε ευκαιρία – επιστημονικής εντιμότητος ένεκεν – ανάμεσα στα απαραίτητα «ηρωικός», «θεϊκός» κλπ της εποχής να κάνει εκτενείς αναφορές στον αδίστακτο εγωισμό και την ελαστική ηθική του ανδρός, πράγμα που καθόλου όμως δεν εμπόδισε την κυβέρνηση της Χούντας – παρακαλώ – να απονείμει στο έργο αυτό κρατικό βραβείο ιστορικής μονογραφίας. Το γεγονός ότι ζητήματα που την εποχή της μαύρης αντίδρασης θεωρούνταν ήδη μπανάλ, συνεχίζουν να αναμοχλεύουν τα πάθη μετά από δεκαετίες βαλκανικού σοσιαλισμού, δεν είναι σημάδι κάπως ανησυχητικό για την εθνική και πνευματική μας ευρωστία;
ΔιαγραφήΌταν κάτι κωλόπαιδα ζητούσαν περιπαιχτικά από το «γιο της καλογριάς» να τους πει ποιος ήταν ο πατέρας του, εκείνος απαντούσε αγέρωχα πως η μάνα του είχε φάει «διακόσιους μπούτζους» προτού γεννήσει τον περί ου ο λόγος και πως καθόλου δεν τον ένοιαζε ποιος απ΄όλους ήταν του πατέρα του. Ποιος έλληνας έχει το σθένος σήμερα να απαντήσει τοιουτοτρόπως σε όσους «θίγουν» τους προγόνους του;
ΑτΕ
Τη μέρα που ο Νίκος Δήμου και ο Γεώργιος Παπαδόπουλος θα συμφωνήσουν σε κάτι, προτείνω να προστεθεί το Hallelujah από τον Μεσσία του Handel ως μουσική υπόκρουση για τους επισκέπτες του blog.
ΔιαγραφήΣτα λυρικό-ποιητικά υπαρξιακής φύσεως, ας πούμε Το βιβλίο των Γάτων
ΔιαγραφήΌταν η κυβέρνηση οδηγεί ένα λαό στην καταστροφή απ’ όλους τους δρόμους, η επανάσταση αποτελεί όχι πια δικαίωμα των πολιτών, αλλά καθήκον. - Adolf Hitler ( 1889-1945 , Γερμανός δικτάτορας)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος δεν πιστεύει ότι το ιδεοληπτικό κόμμα που μας κυβερνά, είναι επικίνδυνο ΚΑΙ για την εθνική ασφάλεια της χώρας και ότι τα σφάλματα των τωρινών αστέρων της πολιτικής θα τα πληρώνουν οι επόμενες γενιές με την ισλαμοποίηση του τόπου και την διεκδίκηση εδαφικών περιοχών από τους "απίστους" ιθαγενείς - το παράδειγμα του Κόσσοβου ακόμα νωπό.
Ποιος δεν πιστεύει ότι το κόμμα αυτό μαζί με όλη η εκλογική πελατεία του, αποτελεί μέρος του παλιού και μάλιστα του χειρότερου παλιού που έχει αναδειχτεί ιδεοπολιτικά στη χώρα; Αποτελούμενο από μια μίξη παλαιοπασόκων, αναρχοαριστερών, δημόσιων κηφήνων, αφελών παλαικομουνιστών, λαμογιών και λοιπόν πάσης φύσεως κατακαθιών της κοινωνίας;
Ποιος δεν πιστεύει ότι είτε με "αυτούς" είτε με τους "άλλους" δεν θα τιμωρηθεί κανένας για τα διαχρονικά - κραυγαλέα σκάνδαλα των προηγούμενων δεκαετιών από το χρηματιστήριο μέχρι τη Ζίμενς και όχι μόνο αυτό αλλά και ότι η διαπλοκή θα συνεχιστεί επ' άπειρων μια και όλοι τους αποδεικνύονται διαχρονικά γάτες εφτάψυχες - ιμαλάϊων και μη;
Ποιος δεν πιστεύει ότι η δικαιοσύνη μας δεν είναι ούτε ανεξάρτητη ούτε αποτελεσματική, αλλά καθοδηγούμενη, διαπλεκόμενη, συντεχνιακή και ανίκανη;
Ποιος δεν πιστεύει ότι τα ίδια και χειρότερα ισχύουν για τον τύπο;
Ποιος δεν πιστεύει ότι η δημοκρατία στην χώρα μας απέτυχε- και απέτυχε παταγωδώς με κρότο εκκωφαντικό;
Ποιος δεν πιστεύει όποιος και να κυβερνήσει μετά από αυτούς, οι κάθε λογής μπαχαλάκιδες θα συνεχίζουν να τα σπάνε καίγοντας μαγαζιά και κτήρια -ενίοτε με έγκυες γυναίκες μέσα- και η κάθε κυβέρνηση θα συνεχίζει να τους χαϊδεύει;
Ποιος δεν πιστεύει ότι η Γερμανία δεν θέλει ούτε πρόκειται να αναθεωρήσει την εξωτερική της πολιτική- εάν δεν υποστεί ένα ισχυρό σοκ; Ένα σοκ που να την αναγκάσει να θυμηθεί και λίγο την μεγαλύτερη ήτα στην πρόσφατη ιστορία της - τις αιτίες και τα αποτελέσματα που την οδήγησαν εκεί.
Ποιος δεν πιστεύει τελικά πλέον σήμερα ότι η ελπίδα πέθανε και ότι οι συμπολίτες μας σαν ζαλισμένα κοτόπουλα, σαν ζόμπι, κουτουλάνε ο ένας πάνω στον άλλο, δίχως να έχουν ποια κάτι άλλο να πουν ή κάτι άλλο να κάνουν; Δίχως σκοπό δίχως προοπτική, δίχως καρδιά.
Και όταν πεθαίνει η ελπίδα πεθαίνει και η ψυχή και όταν πεθαίνει η ψυχή, πεθαίνει και ο άνθρωπος.
Και όταν πεθάνει ο άνθρωπος, η Χρυσή Αυγή έρχεται…
Και ποιος μπορεί να την κατηγορήσει πλέον για κάτι;
Όχι πάντως αυτοί, που την μπαγλάρωσαν μέσα χωρίς στοιχεία και συνεχίζουν να τους κρατάνε μέσα αναίτια χωρίς δίκη. Ούτε και αυτοί που έβγαλαν έξω τον δολοφόνο Ξυρό για να ψυχαγωγήσει τους Έλληνες στο θέατρο, παίζοντας έναν αγαπημένο του ρόλο, -τον οποίο είχε προβάρει πολλές φορές στο παρελθόν- το ρόλο του τρομοκράτη.
Ούτε και αυτοί που την φιμώνουν συστηματικά στα κανάλια και από τις συσκέψεις των πολιτικών αρχηγών (ένα κόμμα του 7%!) συνεχίζοντας να παίζουν με τις γατούλες τους, με την κοινή νοημοσύνη αλλά και με ιστορία του τόπου.
Η Χρυσή Αυγή έρχεται λοιπόν και έρχεται σε μια χώρα που γέννησε την ίδια την δημοκρατία και σε μια Ευρώπη που ασπάστηκε την δημοκρατία της, την αγκάλιασε, την έκανε προμετωπίδα και σημαία της.
Γιατί, θα αναρωτηθεί κάποιος γιατί είναι αυτό αναγκαίο, δεν υπάρχει άραγε κάποιος άλλος τρόπος;
Ειλικρινά δεν ξέρω γιατί, ίσως γιατί:
"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστράφηκε, διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία"
Ή ίσως πάλι γιατί:
"Καμιά φορά οι άνθρωποι δεν έχουν ανάγκη, έναν ακόμα ήρωα καμιά φορά οι άνθρωποι έχουν ανάγκη ένα τέρας."
Με αγάπη
D.
Την ανάρτηση πρέπει να διαβάζω πρώτη. Για λόγους σεβασμού προς τον κόπο του μπλογκερ. Που δεν είναι ένας τυχαίος. Το πρώτο μέρος της ανάρτησης είναι ευρεύως απολαυστικό. Εγώ δεν μπορώ έτσι, ανοιχτά, να σκεφτώ, όταν μιλάω στην εαυτή μου. Κι αν κάνω καμιά βόλτα από τις εφημερίδες, πριν έρθω εδώ; Αγχώνομαι και τρελαίνομαι. Για να βγω από την δυστυχία ακούω κανένα επαμίτικο ραδιόφωνο. Εκεί βρίσκω ξανά ένα μέρος από την Ελλάδα, που την ξεχνώ, όταν απομονώνομαι.
Διαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που συμβαίνει σήμερα στη Συρία και στο Ιράκ μπορεί να γίνει κατανοητό μόνο εάν φέρουμε στο μυαλό μας τον τριακονταετή πόλεμο στην Ευρώπη, ο οποίος ξεκίνησε ως θρησκευτικός αλλά από ένα σημείο και μετά οι πάντες πολεμούσαν αλλήλους, με αποτέλεσμα η τότε περιοχή της Γερμανίας κυριολεκτικά να ερημωθεί (η μεγάλη... πλάκα ήταν η επίθεση της καθολικής Γαλλίας υπέρ των... Γερμανών προτεσταντών).
Όταν επιτέλους το κακό τελείωσε (συνέπεσε τον καιρό εκείνο οι Εγγλέζοι να αποκεφαλίσουν το βασιλιά τους, θέτοντας τις βάσεις για τον σύγχρονο κοινοβουλευτισμό), όταν λοιπόν μαζεύτηκαν τα... στρατά κι πήρε ο κόσμος τα πάνω του, ήταν η φτώχεια και η εξαθλίωση τέτοια που επανήλθε ανανεωμένη η... μαγισσοφοβία η οποία σε Γερμανία και Γαλλία κράτησε έως τις αρχές του 18ου αιώνα! (Βέβαια, το κυνήγι μαγισσών επανήλθε παραλλαγμένο και αργότερα, με την εβραιοφοβία που θα αποχαλινωθεί κατά τη ναζιστοκρατία.)
Εάν εμείς γεννιόμασταν σε κοινωνίες με φανατισμένους χριστιανούς της εποχής που ανέφερα ή στη σύγχρονη εποχή από αφιονισμένους μουσουλμάνους γονείς, τι θα πιθανότητες θα είχαμε να γίνουμε... άθρησκοι ή ορθολογιστές; Στην Ευρώπη ίσως θα είχαμε κάποιες ελπίδες, εξαιτίας της παράδοσης της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού που συνυπήρχε με τη μαγισσοφοβία. Στις μουσουλμανικές όμως χώρες όπου τα ορθλογικά αντισώματα είναι ελάχιστα, σε τι θα μπορουσαμε να ελπίζουμε;
Μετά τιμής,
Κάπα
Και να μην φέρουμε στο νου μας έναν έμπορο όπλων που έχει αλώσει την πατρίδα μας Αμερική και ζητάει από την πατρίδα μας Αμερική η ίδια να αναγκαστεί και να αναγκάσει τις άλλες πατρίδες μας στον πόλεμο;
ΔιαγραφήΜέσα στην πατρίδα μου δεν περιφέρομαι με σημαίες και εμβατήρια. Σέβομαι τη ζωή και σκέπτομαι ειρηνικά. Η πατρίδα μού είναι απαραίτητη για να μπορώ εγώ να αποφασίζω να μην γίνεται ο πόλεμος. Δεν διαβαθμίζω το κακό και δεν επιλέγω κανένα κακό. Όταν επιστρέφω από την θάλασσα κόβω ένα σταφύλι και ξεπλένω το θειάφι στο κρύο νερό της πηγής. Βάζω τα πόδια μου μέσα στην ορμητική ροή του κρύου νερού και απολαμβάνω την ψύξη του πλανήτη. Καμιά φορά, στην ορμητική ροή του κρύου νερού βουτάω και το κεφάλι μου και ξυπνώ ξανά μέσα στη φύση. Ετοιμάζομαι να ξαναφορέσω τα πέδιλα μου και να περπατήσω. Αφήνω το νερόμυλο της περασμένης εξυπνάδας μου. Βαδίζω ανάμεσα σε λόφους από χώματα και θερινούς ήχους σερνάμενους ανάμεσα σε χορταράκια ξερά και στο δείλι. Αργά, ή γρηγορότερα, θα συνέλθω, δεν θα συνέλθω;
ΑπάντησηΔιαγραφήιστορια δε γνωριζω ομως η αποψη μου ειναι οτι το μεγαλυτερο επιτευγμα του ανθρωπου ειναι ο πολιτισμος.ειναι ομως στη φυση μας να ειμαστε πολιτισμενοι ή ειμαστε πολεμοχαρεις και ο πολιτισμος μια υποκρισια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι στη φύση μας να είμαστε πολεμοχαρείς. Τα ένστικτα. Πρέπει απλώς να διαφυλάξουμε τα πρωταρχικά ατομικά δικαιώματα μας: την Περιουσία μας (το Παρελθόν), την Ελευθερία μας (το Παρόν μας), και την Ζωή (το Μέλλον μας). Τα ένστικτα πολλές φορές δεν βοηθούν στον σεβασμό των πρωταρχικών δικαιωμάτων. Πρέπει να γίνει αναγόμωσις ενστίκτων. Βουρ. Ο άτιμος ο άνθρωπος πίνει τα ένστικτα του όπως οι εκτυπωταί το μελάνι...
ΔιαγραφήΟ «πολιτισμός» είναι συνέχιση του πολέμου με άλλα μέσα. Γι’ αυτό και τα χειρότερα εγκλήματα τα κάνουν συνήθως οι περισσότερο «πολιτισμένοι»..
ΔιαγραφήΑτΕ
Καλές είναι οι παραδοξολογίες - αλλά πρέπει να είσαι ο Όσκαρ Ουάϊλντ. Ο πόλεμος είναι το αντίθετο του πολιτισμού. Πολιτισμένος πόλεμος δεν υπάρχει.
ΔιαγραφήΚι αυτό που κάνατε μόλις τώρα τί είναι δηλαδή κύριε Δήμου; Και μάλιστα με αθέμιτα μέσα!
ΔιαγραφήΑτΕ
Τι έκανα - είπα την άποψή μου για κάτι που μου φάνηκε ανόητο. Τι θα πεί ο πολιτισμός είναι η συνέχεια του πολέμου; Ο Μπετόβεν είναι η συνέχεια του Ναπολέοντα; Η ο Προυστ η συνέχεια του Μπίσμαρκ; Και τι ήταν το αθέμιτο - τις ίδιες δυνατότητες έχουμε όσοι γράφουμε στα σχόλια.
ΔιαγραφήUnknown Mon Mar 07, 08:12:00 PM
Διαγραφή"πολεμοχαρείς ή πολιτισμένοι";
Ο άνθρωπος δημιούργησε, με απόλυτη ειλικρίνεια και αυτογνωσία, τον Θεό και τον Διάβολο κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση του εαυτού του.
δηλαδη εχουμε γεννηθει για καλο και για κακο;και λειτουργουμε αναλογα;δε μπορω να δεχτω και τα δυο.η πολιτισμενοι η πολεμοχαρεις.
Διαγραφήμαρια
Το σχόλιο Του, ΑτΕ, αποπνέει υγεία! Βέβαια. Και γράφει και πολύ ωραία. Υγεία: σε αμφισβητώ - και με ευχαριστεί της υγείας μου η εκδήλωση. Καταπληκτικές ωραιότητες. Αιώνες απλότητας και εκδρομής περνούν μέσα από το λόγια Του. "Τι έκανα;". Παιγνιώδης. Και πόσο λυτρωτική η επεξήγηση: "είπα την άποψη μου για κάτι μου φάνηκε ανόητο". Είναι ο ήλιος και σκορπίζεται στην πρωινή, δροσερή χαρά της μαργαρίτας. Ο Νίκος Δήμου από την άποψη της ελληνικής γλώσσας είναι ένα συγκινητικό ανθάκι.
Διαγραφή@Dimou
ΔιαγραφήΑντιπαρέρχομαι τα διάφορα «παραδοξολογίες», «ανοησία», «πρέπει να είσαι ο Όσκαρ Ουάιλντ» και σαν πολιτισμένος άνθρωπος επανέρχομαι στο θέμα μας. Λαοί που αναπτύσσουν σε ασυνήθιστο βαθμό τέχνη, επιστήμη και τεχνολογία δεν το κάνουν επειδή «του ειδέναι ορέγονται φύσει». Το κάνουν επειδή η επιθυμία τους για δύναμη - σε όλες τις εκφάνσεις της - είναι ακόρεστη. Και μόλις τελειώνουν τα ψέματα, το δείχνουν με την πρώτη ευκαιρία: σφαγή των Μηλίων, Άουσβιτς, Χιροσίμα, για να μην αναφερθώ σε πιο πρόσφατα παραδείγματα και χαρακτηριστώ επιπλέον και συνωμοσιολόγος. «Πόλεμος πατήρ πάντων» λοιπόν, αφού θέλετε σώνει και καλά να το ακούσετε από το στόμα μιας αναγνωρισμένης φίρμας.
ΑτΕ
Η "επιθυμία των λαών για δύναμη" θυμίζει τα "ελληνικέ λαέ" των μπαλκονιών και τα "του ελληνικού λαού" της Βουλής. Οι...ασυνήθιστοι ...βαθμοί...ανάπτυξης....η...επιθυμία...για δύναμη. Τι είναι αυτά; Υιοθετείς την αλλοπρόσαλλη προπαγάνδα από την εκμετάλλευση εναντίον της ζωής και μου την δίνεις εμένα για να κάνω με αυτήν τι; Να την παραδεχθώ; Να την αντικρούσω; Τι να καταλάβω από τους "ασυνήθιστους βαθμούς ανάπτυξης"; Ότι η επιστήμη είναι πολεμικής τάξης; Και ποια είναι τα ψέματα που τελειώνουν; Οι λαοί πιστεύουν; Οι λαοί πιστεύουν ψέματα; Η Χιροσίμα. Ο αμερικανικός λαός έριξε την βόμβα; Έγινε δημοψήφισμα τότε; Αποφάσισε ποτέ ένας λαός δημοκρατικά το τι θα γίνει με την οικονομία - ή τι θα κάνουμε με την αντικειμενική, φυσική πραγματικότητα; Είναι το σχόλιο σου και κατάκριση εναντίον του λαού μας για τις σημερινές κρίσιμες αποφάσεις μας. Αν μας κάνουν έναν πόλεμο, θα πεις: ο γερμανικός λαός μάς πολεμάει. Μα ο γερμανικός λαός θα είναι; Στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρομαι να ζήσω με τον τρόπο που μου προτείνεις, ΑτΕ.
ΔιαγραφήΑντιθέτως. Νιώθω ότι ο κ. Δήμου προβληματίζεται σοβαρά πάνω στις πραγματικές δυσκολίες της ζωής. Και νιώθω ότι σκέπτεται: Τι μπορούμε να κάνουμε; Πώς; Κι αν αποφασίσουμε το σωστό, τι κίνδυνος πραγματικός -από πραγματικά δυνατούς εξουσιαστές- μας παραφυλάει; Δηλαδή: διαβάζοντας τις αναρτήσεις του νιώθω ότι και μία τέτοια αγωνία εκφράζεται. Γράφει πολλές φορές για το "χειρότερο κακό" και το "λιγότερο κακό". Για τα κομματικά, τα πολιτικά, τα κυβερνητικά. Όμως, ένας άνθρωπος που μου δείχνει ότι προβληματίζεται, οπωσδήποτε με αναγκάζει σε σκέψεις μου πέρα από την αφελή επίκριση του: ίσως να προβληματίζεται έτσι και για τα πάρα πολύ σοβαρά και να τα βλέπει εξαιρετικά καθαρά και καθαρότερα από εμένα. Πιστεύει κάτι σαν: "ας μην τα σκαλίσουμε και ας μην προκαλέσουμε κανέναν παλαβιάρη όσο χρόνο δεν μας εξοντώνουν άμεσα και μαζικά". Είναι μία τίμια γραμμή άμυνας. Αστική; Αστική. Τίμια όμως - και τίμια από απλή ανθρώπινη όψη. Το αυτονόητο για την αυτοπροστασία. Τι θα σου πει στην απορία: "ποιος έχει συμφέρον σήμερα να αιματοκυλίσει τον πλανήτη;". Η απάντηση του δεν μπορεί να είναι χαζή. Η δική σου απάντηση, που περιλαμβάνει "θελήσεις δυνάμεων", "ασυνήθιστους βαθμούς ανάπτυξης", θα ήταν είναι θεόχαζη, αν δεν ήταν φαύλη προπαγάνδα. Αυτά περίπου ένιωσα διαβάζοντας το σχόλιο σου, ΑτΕ.
ΔιαγραφήΓιατί γίνονται οι Πόλεμοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανάγκη του Πολέμου από καιρού εις καιρόν, όσο ολέθρια εξέλιξη και αν είναι, (που είναι) δεν παύει να παραμένει μία επιλογή αναπόφευκτη αν όχι ιστορικά δικαιολογημένη με πολύ βαθιές ρίζες στην ενστικτώδη φύση μας. Σε πολλές περιπτώσεις ο πόλεμος είναι απλά μονόδρομος είτε επειδή οι πλουτοπαραγωγικοί πόροι το επιβάλουν είτε επειδή οι άνθρωποι επιλέγουν την οδό της σύγκρουσης και της καταστροφής.
Η εξυπηρέτηση των αναγκών της ζωής καταστρέφει τον ζωντανό οργανισμό.
ΔιαγραφήΟ Άνθρωπος είναι ένα νοήμων ζώο προορισμένο από την εξέλιξη να λειτουργεί ανταγωνιστικά, επιθετικά και ενίοτε δολοφονικά. Μοιραζόμαστε την ξενοφοβία με τους χιμπατζήδες- κι αυτοί πολεμούν μεταξύ τους, επιδίδονται σε γενοκτονίες και πογκρόμ. Μερικές φορές μοιάζει σαν να ψάχνουμε εναγωνίως λόγους που θα μας επιτρέψουν να αισθανθούμε us and them-και γαμώ το είμαστε τόσο εφευρετικοί: ο Άλλος μπορεί να είναι αλλοεθνής, άλλης θρησκείας, άλλης φυλής, με πίστη σε άλλο πολιτικό ή οικονομικό σύστημα και συχνά μπορεί να είναι αρκετό το ότι είναι από άλλο...χωριό ή απλώς οπαδός μιας άλλης ομάδας. Σίγουρα υπάρχουν και άλλες βιολογικές τάσεις στον ανθρώπινο εγκέφαλο, πιο συνεργατικές. Μαζί με τη νοημοσύνη όμως,απλώς μετριάζουν την έκταση και τη συχνότητα των πολέμων. Έχω όμως ελπίδα- αν περιμένουμε τη γενετική στο μέλλον να εξαλείψει τον καρκίνο ή τις καρδιοπάθειες γιατί όχι και την ανθρώπινη λύσσα για θάνατο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλύτερα να περιμένουμε την Γενετική να βρει τον μηχανισμό αχρήστευσης της αδικίας και τον μηχανισμό αχρήστευσης της καραμπίνας. Θα περιμένουμε μία αιωνιότητα μεν - σίγουρα θα γίνει όμως δε. Και τότε είναι πια που το ολικό αίμα μας θα περιέχει κυτταράκια αντιεκμεταλλευτικά και αντικαραμπινικά κυτταράκια. Τι τα θέλουμε τα άλλα; Η εξέλιξη ας τα απορρίψει. Και θα τηλεφωνούν οι νοσοκόμες των μαχών: Κέντρον εκεί; 200 mL κυτταράκια τύπου Του Αριστείδου του δίκαιου στο Νέον Αούστερλιτς, παρακαλώ - περιμένω!
ΔιαγραφήΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΜΟΝΗ: Η φίλη φωτογράφος Δήμητρα Στασινοπούλου ανέβηκε στην Ειδομένη και κατέγραψε. Κάντε κλικ ΕΔΩ και διαλέξτε slideshow να τα δείτε όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Nikos Dimou
Διαγραφή2016-03-08 06:04:53+00:00
> ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΜΟΝΗ
Κι αυτή η φωτογραφία (από το Twitter) θα μπορούσε να φέρει τον ίδιο τίτλο.
Δεξιά: αδιάβροχο με χιούμορ.
Δεύτερη γλώσσα τα Περσικά, τρίτη τ' Αραβικά. Το ντους λέγεται «χαμάμ» ☺
Eυχαριστούμε για τις φωτο της Δήμητρας Στασινοπούλου ! Είναι ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΈΣ ! Πιό ζωντανές από τα ζωντανά πλάνα της τηλεόρασης .
ΑπάντησηΔιαγραφήΝ.
Μήπως πρέπει οι υποτιθέμενοι διανοούμενοι και οι υποτιθέμενοι άνθρωποι του πνεύματος (;) να βρεθούν στο πλάι των προσφύγων και να στηλιτεύσουν την αναλγησία των πολιτικών ηγετών; Ξεχειλίσαμε απο πολιτισμό οι δυτικοί... Στη χώρα μας τους επόμενους μήνες σε διάφορες περιοχές θα αρχίσουν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις. Ας σπεύσουμε να πάρουμε θέση...
ΔιαγραφήΠόσο αδύναμοι είμαστε να μην μπορούμε να πούμε -και να μας πουν- περισσότερο από το "η ζωή μέγα καλό και πρώτο". Όσες προσπάθειες και αν κάνουμε, μας εμπλέκουν στην Γεωπολιτική -ή σε οποιαδήποτε τρελή σκέψη τους- και μας εξουδετερώνουν. Και πιο πολύ τους επιστήμονες: βιοχημικούς. Αυτοί θα έπρεπε να μας μιλήσουν. Αχ! νιώθει ένα τόνο βιοχημεία! Πώς μπορεί να μην νιώθει πώς πρέπει να σκεφτούμε; Πώς μπορεί να μην εξαρθρώνει τα γεωπολιτικά;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Θυσιάζουμε τη ζωή «μέγα καλό και πρώτο» για έννοιες αφηρημένες που μπορεί και να μην ισχύουν."
ΑπάντησηΔιαγραφή-------------------------------------------------------------------------------------------
Αυτή είναι μικρή, πολύ μικρή, ακόμα δεν βγήκε από το αυγό, που λένε.
Ο μπαμπάς άθεος, η μαμά πιστή.
Αυτή το ξέρει, όμως φαίνεται να έχει… υπαρξιακές ανησυχίες.
-Υπάρχει θεός; Ρωτάει.
-Εσύ τι πιστεύεις υπάρχει; Απαντώ τεχνηέντως.
-Ίσως… ανταπαντά αυτή.
-Εάν πιστεύεις ότι υπάρχει τότε υπάρχει, εάν όχι τότε δεν υπάρχει, καταλήγω εγώ.
Η μικρή είναι διπλωμάτης, σκέπτομαι… μήπως να την έστελνα στο… Euro group, Θα την πάρουν άραγε;
Το ψάχνω λίγο, παίρνω τηλέφωνο στο γραφείο του πρωθυπουργού:
-Λυπάμαι η θέση καταλήφθηκε, μου λένε.
Μα είναι καλή επιμένω εγώ και… μορφωμένη και… διπλωμάτης, έχει όλα τα προσόντα.
-Δηλαδή; Με ρωτούν.
-Να, ξέρει ότι δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης -τα άλλα παιδιά δεν ξέρουν- αλλά δεν τους τόπε για να μην τα… στενοχωρήσει.
-Μισό λεπτό μην κλείσατε, ακούγεται από την άλλη άκρη της γραμμής… μετά από λίγο: "Λυπάμαι η θέση καταλήφθηκε οριστικά, από τον Κύριο… Καρανίκα."
Απελπίστηκα.
Το βράδυ η μικρή αποφαίνεται, οριστικά:
"Δεν ξέρω εάν υπάρχει θεός, γιατί δεν τον έχω δει ακόμα."
Άραγε υπάρχει ελπίς;
Με αγάπη
D.
@Anonymous
Διαγραφή2016-03-08 09:56:03+00:00
> -Υπάρχει θεός; Ρωτάει.
> -Εσύ τι πιστεύεις υπάρχει;
> -Ίσως… ανταπαντά αυτή.
> Η μικρή είναι διπλωμάτης, σκέπτομαι…
> Το βράδυ η μικρή αποφαίνεται, οριστικά:
> "Δεν ξέρω εάν υπάρχει θεός, γιατί δεν τον έχω δει ακόμα."
Μα η απάντησή της είναι λογική, όχι διπλωματική. Ούτε τον έχει δει (δηλαδή δεν έχει επιβεβαιώσει την ύπαρξή του), ούτε μπορεί να καταδείξει την ανυπαρξία του.
> -Να, ξέρει ότι δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης -τα άλλα παιδιά δεν ξέρουν- αλλά δεν τους τόπε για να μην τα… στενοχωρήσει.
Εδώ στάθηκε διπλωμάτις.
Λύκε, έχουμε πει αρκετές φορές ότι δεν χρειάζεται απόδειξη η ανυπαρξία. (Είναι και οξύμωρο). Μόνον η ύπαρξη καταδεικνύεται...
ΔιαγραφήΠολεμοι, ανθρωποι που σκοτωνονται ή ξεριζωνονται απο την χωρα τους, αλλοι που δεν τους θελουν στην δικια τους περιοχη, φραχτες που υψωνονται, χιλιαδες οι σκηνες στην μεση του πουθενα, απελπισια, πονος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛλά και ανθρωποι που βοηθουν, που νοιαζονται, που 'ξεβολευονται' για να προσφερουν, που βλεπουν περα απο τα στενα ορια του δικου τους χωρου. Οσο υπαρχουν θα ειναι το 'αντιδοτο' στα μιση και στις εχθρες.
"πάντα αναρωτιόμουν γιατί οι άνθρωποι διαλέγουν το μεγαλύτερο κακό"
ΑπάντησηΔιαγραφήΡώτα τους φίλους σου τους Ισραηλίτες, που επιμελώς απουσιάζουν από το κείμενο.
Δεν έχω ιδιαίτερες φιλίες με Ισραελίτες - και δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε να υπάρχουν στο κείμενο, μια και δεν έχουν αναμιχθεί στον πόλεμο. Εκτός αν ισχύει η αντι-σημιτική συνωμοσιολογία ότι πίσω από τα πάντα κρύβονται οι Εβραίοι...
ΔιαγραφήΑγαπητέ Ανώνυμε, ποιος είναι ο λόγος ενός τόσο άκαιρου και άστοχου σχολίου; Γιατί χαλάτε μια συζήτηση;
ΔιαγραφήΚύριε Δήμου, γιατί θα έπρεπε να δημοσιευθεί αυτό το σχόλιο; Και γιατί απολογείστε;
Δημοσιεύω όλα τα σχόλια που δεν είναι υβριστικά ή χυδαία. Δεν το θεώρησα υβριστικό. Μάλλον ο σχολιαστής παρασύρθηκε από κάτι "πληροφορίες" που δημοσιεύουν ανεύθυνοι στο Διαδίκτυο.
ΔιαγραφήΚύριε Δήμου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο 1996 ο δημοσιογράφος και κατόπιν βουλευτής, Πάνος Παναγιωτόπουλος σε ένα οδοιπορικό στην περιοχή της Ξάνθης, για το MEGA, συζητώντας με τον Μουσουλμάνο πρόεδρο ορεινής κοινότητος (σήμερα είναι Δήμος),του έκανε την εξής απλή ερώτηση.
Την νύχτα των Ιμίων που Ελλάδα και Τουρκία ήρθαν στα πρόθυρα πολέμου εσύ με ποιόν ήσουν?
Και η απάντηση ήταν άμεση και αφοπλιστική.
Ήμουν με την Τουρκία.
Θα με ενδιέφερε πολύ η άποψή σας, αν δηλαδή κύριοι σαν τον προαναφερθέντα που εκλέγονται και κατέχουν δημόσια αξιώματα, μισθοδοτούμενοι μάλιστα από το Ελληνικό Δημόσιο θα έπρεπε να συνεχίσουν να έχουν την Ελληνική ιθαγένεια.
Απ'ότι όλοι γνωρίζουμε όσοι κατά την διάρκεια του τελευταίου πολέμου συνεργάσθηκαν με τον εχθρό στερήθηκαν της Ελληνικής ιθαγένειας, ή τουλάχιστον παραπέμφθηκαν σε δίκη.
με εκτίμηση
Δ.Σ.
Μα κι ένας Έλληνας της Πόλης δεν θα ήταν με το μέρος των Ελλήνων; Κι αν ήταν εκλεγμένος από τους συμπατριώτες του, θα έπρεπε οι Τούρκοι να τον διώξουν;
ΔιαγραφήΘα το έκαναν σίγουρα - αλλά παάντα φρονώ πως δεν πρέπει να γίνόμαστε αυτό που απεχθανόμαστε.
Εξαρτάται ποιον ρωτάς, αν είναι κανένας απλός άνθρωπος ή έχει θέση και αξίωμα που του επιτρέπει να συνεργάζεται με το Τούρκικο προξενείο-μεγάλο καπέλωμα κάνουν παντού οι Τούρκοι ενώ δεν ξέρουν να διοικούν όπως θα όφειλαν ως μεγάλη χώρα που είναι-. Οι Πομάκοι και Τσιγγάνικης καταγωγής Έλληνες δεν είναι τρελαμένοι από έρωτα για την Τουρκία. Για τους Έλληνες της Πόλης δεν τίθεται καν τέτοιο ζήτημα διότι είναι λιγότεροι πληθυσμιακά και από ένα χωριό.
ΔιαγραφήΝιώθω σαν επίσκεψη σε σφαγείο την παραμονή μου στη ζωή τις μέρες αυτές. Στην ανάγνωση του ποστ ένιωσα ξανά ό,τι ήδη ένιωθα: πόσο εύκολα θα μπορούσα και εγώ να γίνω ένας πρόσφυγας. Ή οικονομική μου κατάσταση είναι δραματική - ο πόλεμος τριγύρω πάει το μυαλό μου να το ρευστοποιήσει - η αξία της ζωής μου εξευτελίζεται - οι σύντροφοι στις πλατείες μιλούν τρελά και προστρέχουν να δικαιολογούν τα παθήματα του μέλλοντος. Τυχερός ο ελληοαμερικανός που έχει επενδύσεις σε σπίτια και στα 1995 τα ανακαίνισε με μισά λεφτά του κράτους και είναι σταθερή επένδυση τα σπίτια και πληρώνει φόρο 7% και άλλους φόρους και "κάνει" πάνω από πέντε χιλιάρικα το μήνα και πληρώνει έξι χιλιάρικα τον χρόνο σε ασφάλειες, αλλά δεν έχει οδοντιατρική ασφάλεια, εφόσον κάνει δύο αποτρυγώσεις τον χρόνο, από 120 δολάρια η καθεμιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήιστορια δε γνωριζω αλλα η αποψη μου ειναι οτι το μεγαλυτερο επιτευγμα του ανθρωπου ειναι ο πολιτισμος.ομως ειναι στη φυση μας να ειμαστε πολιτισμενοι η ειμαστε πολεμοχαρεις και ο πολιτισμος αποτελει μια "υποκρισια";
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε Κόρες λευκότατες μέσα στο ενυδρείο του να σου πω και κάτι - να σου πω και κάτι; Το μεγαλύτερο επίτευγμα του ασυνόδευτου ανθρώπου είναι το γεγονός των αισθήσεων και η συνειδητοποίηση του γεγονότος αυτού. Αν σκεπτόμασταν συνεχώς καθαρά πράγματα; Τείνουμε. Και ό,τι προκύψει. Θα προκύψει. Το πείραμα της ζωής είναι αποκαλυπτικό. Είναι όπως οι φιλόσοφοι και οι μάγοι της τηλεόρασης: στο μακρινό βάθος του έναστρου Κόσμου θα ανακαλύψουν την καθαρή λογική, της επιστήμης*, ή του ζωντανού οργανισμού (που έχει βάλει σκοπό να επιβιώσει υγιής). Ο πολιτισμός δεν είναι πηγή δυστυχίας. Οι πράξεις και η προπαγάνδα υπέρ καταθλίψεως είναι πηγές δυστυχίας. Αν ετούτη, ή ίσως η επόμενη στιγμή μου είναι στιγμή ασχήμιας των αισθήσεων και η σχετική τίμια και γήινης κλίμακας διερώτηση- εκεί είναι το πρόβλημα μου. Μυστικά πώς με αγαπώ! Πώς μπορώ να ισορροπώ στο σχοινί της φύσης αν ο άλλος ξεσπιτώνεται, ή δεν έχει ούτε ψωμάκι να τρώει, ή του πατάνε ένα χημικό πόλεμο και μετά τον θεραπεύουν; Είναι το άλλο μου το πρόβλημα.
Διαγραφή*Ας μην παρεξηγηθεί. Εννοούμε: της χαρούμενης, της αληθινής, της σεξουαλικής επιστήμης. Λέει: Ιδανικό πραγματάκι τύπου LC εκτελάρει ηλεκτρικές ταλάντωσες με γωνιακή ώθηση ένα μιλένιουμ rad/s. Τη χρονική στιγμάρα είναι η απήχηση του μαύρου ρεύματος 0.8 άλφα. Προστυχιές στρογγυλεμένες. Κατέρυθρες σκορπίνες. Και συνεχίζει: ενώ ο φόρτος του άλλου πράγματος, του αγνωρίστου και από το Ερεχθείον φερμένου -προστυχιές- ισούται. Ισούται; Ισούται, ε; Προστυχιά! Και δεν ζητάει ιστορικά δεδόμενα. Τι να ζητήσει. Αφού τα 'χει όλα. Μόνο λέει: άμε χάσε και έλα νά βρεις. Και όλοι ξέρουν στο τέλος τι θα δούμε. Η άλλη επιστήμη, η σοβαροκαταθλιπτική, δεν αξίζει μία δεκάρα ευπρεπέστατη. Χαρταετίνες.
Μια απορία ένα παράπονο - και ένα συμπέρασμα:
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ακολουθεί αυτό που περισσότερο σιχαίνεσαι -δηλ. σεντονοσχόλιο, τι, ακόμα διαβάζεις; δεν φταίω εγώ - δική σου η ευθύνη.)
Επαρχιακό σχολείο, αρχές δεκαετίας του…(χμμμ, ας κρατάμε και κανένα μυστικό) ο "κολλητός" εξομολογείται την ώρα του διαλείμματος, ότι δεν έχει διαβάσει και μάλλον ακολουθεί διαγώνισμα.
Το μάθημα: Θρησκευτικά.
-Ρε συ D., (εντάξει- εντάξει, τότε με φώναζαν κάπως αλλιώς…) εσύ που είσαι καλός, δεν του λες καμιά απορία, μπας και την γλιτώσουμε σήμερα;
Μπαίνει ο καθηγητής στην τάξη και λίγο πριν ακουστεί το φρικτό στα αυτιά του κάθε μαθητή :"βγάλτε μια κόλα χαρτί…" ο D., σηκώνει το χέρι…
-Τι θέλεις D., ρωτά ο καθηγητής…
*******Η ΑΠΟΡΙΑ******
-Κύριε σκεφτικά να σας ρωτήσω, μια και σε ένα προηγούμενο μάθημα μας είχατε πει ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τον Αδάμ και την Εύα - και εμείς δεν έχουμε πρόβλημα να το δεχτούμε αυτό-αλλά να, την προηγούμενη ώρα είχαμε βιολογία και ο άλλος καθηγητής μας είπε ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο και όπως καταλαβαίνεται έχουμε κάπως μπερδευτεί. Εμείς εσάς υποστηρίζουμε, αλλά δεν γίνεται να το συζητήσετε με τον βιολόγο στο γραφείο μια και τα λέτε μαζί κάθε διάλειμμα και στο τέλος να βγάλετε μιαν απόφαση; Έτσι να μην μπερδευόμαστε και εμείς… και όταν καταλήξετε από κοινού σε κάτι, εμείς να το δεχτούμε, δεν έχουμε πρόβλημα!
Ο καθηγητής μεμιάς σοβαρεύει, σκοτεινιάζει, ξεχνάει και το διαγώνισμα, την παράδοση και ότι άλλο μπορεί να είχε στο μυαλό του και μας αρχίζει ένα… "λογύδριο" που κράτησε όλο το μάθημα -αλλά και όλο το διάλλειμα.
Αφού τελείωσε και το διάλλειμα, αυτός αναψοκοκκινισμένος ποια, με τις φλέβες να διακρίνονται καθαρά στο λαιμό του και με τον άλλο καθηγητή σαστισμένο, να περιμένει πλέον στην είσοδο, κατέληξε πριν φύγει λέγοντας: "Και όποιος θέλει να πιστεύει ότι κατάγεται από τους πίθηκους, δηλαδή όποιος θεώρει τον εαυτό του πίθηκο, είναι δικαίωμα του".
Στο επόμενο (πλέον) διάλειμμα ο κολλητός" πλησιάζει τον D. και τον ξαναρωτά:
******** ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ********
-Ρε D., σού είπαμε να πεις μια απορία να γλιτώσουμε το διαγώνισμα -και καλά έκανες και ρώτησες- ήταν ανάγκη όμως να τον ρωτήσεις κάτι που να μας φάει και το… διάλειμμα, δεν μπορούσες να… βρεις κάτι άλλο;
O D., σχεδόν ντράπηκε, η αλήθεια είναι πως αυτό δεν το είχε υπολογίσει!
******** ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ********
Ευτυχώς που από τότε άλλαξαν πολλά:
----
http://mythikismos.gr/%CE%B7-%CE%BC%CF%85%CE%B8%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-michael-paulkovich-%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-viral/
----
http://www.fthis.gr/article/432914/merkoyri-oi-ka8etes-8riskeytikes-tis-pepoi8iseis-eferan-se-dyskoli-8esi-tin-spyropoyloy
----
Υ.γ.
Λυπάμαι ως anonymous δεν βρήκα τρόπο να επισυνάπτω συνημμένα μέσω Chrome, και ο Edge δεν δέχεται καν καταχώρηση σχολίων.
Με αγάπη
D.
Γιατί γράφεις, D; Προσπαθείς να βρεις ένα σημείο του νου, κατάλληλο, για να νιώθεις ωραία; Εύχομαι να το βρεις και να το κρατήσεις. Δε μπαίνουν σύνορα μες την καρδιά μας...δεν μπαίνουν σύνορα στα όνειρα μας... (Ήταν η έμπνευση του να βάλει και την τηλεοπτική ...πινακίδα. Συγχωρείται).
ΔιαγραφήΟι "αφελείς" τρόποι δεν αναφέρουν εμένα στην πατρίδα μου. Και ο τελευταίος "αφελής" τρόπος (παρουσίασης της αντικειμενικής πραγματικότητας), την φέρνει μόνο για να την κολάσει. Πού όμως εγώ θα σταθώ αν δεν στήσω στη γη μου την δημοκρατία;. Είναι σκληρό για εμένα να αντιγράψω και να επικολλήσω και να σώσω για να διαβάσω (όταν θα είμαι κατάλληλος) το τι μου λένε οι "αφέλειες". Όμως δεν φοβάμαι να το κάνω. Θα είναι σαν ένα ταξιδάκι Θεσσαλονίκη-Κοζάνη, με κτελάκι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ανθρωποι γεννιουνται σε ενα περιβαλον και αυτο συνηθιζουν. Η αισθητικη ειναι ενα ισχυρο ενστικτο. Στη συζυγο μου το ελαιολαδο προκαλει αηδια. Εγω δε μπορω να ζησω σε μια πολη οπυ θα κυκοφορουν γυναικες με μαντηλες. Δεν τους μισω τους ανθρωπους, μια χα ανθρωποι ειναι. Μια φορα με ειχε πρεσεγγισει μια καλη κοπελα, αλλα δεν ηθελα να την παντρευτω οσο και αν επεμενε. Αυτο δε με κανει γυναικοφοβο! Τι να κανουμε , ετσι ειναι η ζωη.
ΑπάντησηΔιαγραφή