Κυριακή, Ιανουαρίου 31, 2016

Αυτοκίνητα της ζωής μου

Ποτε δεν φωτογράφισα δικό μου αυτοκίνητο - το θεωρούσα γρουσουζιά. Βρήκα αυτή τη φωτό προχθές σε κάτι παλιά χαρτιά - δεν ξέρω ποιός την τράβηξε. Είμαι 40 χρονών, μαλλιάς, και χαϊδεύω τον γάτο Νταγιάν.

Ότι είμαι ψώνιο με την τεχνολογία και ιδιαίτερα με τα αυτοκίνητα το ξέρουν πολλοί και ιδιαίτερα αυτοί που με διάβαζαν στους 4Τ. Αντιγράφω λοιπόν εδώ ένα κεφάλαιο από το βιβλίο μου «Η Τέλεια Διαδρομή» με περικοπές και συμπληρώσεις:

Όλα τα αυτοκίνητα με τα  οποία  έχω  ζήσει  (δεν  βάζω  τις σύντομες  γνωριμίες  λίγων  ημερών) έχουν μία θέση στη μνήμη μου.  Το καθένα φορτώθηκε στιγμές από τη ζωή μου, εμπειρίες, παθήματα  -  ταυτίστηκε με ανθρώπους,  εποχές,  καταστάσεις. 

Το  μικρό κόκκινο Vauxhall Viva που αγόρασα το 1965 κατέχει ξεχωριστή θέση στη ζωή μου. (Ήταν το πρώτο ΔΙΚΟ ΜΟΥ αυτοκίνητο.) Αλλά σαν σχεδιασμός  και  σαν  αποτέλεσμα ήταν «ολίγο». Ήδη από  τους  πρώτους  μήνες  προσπάθησα  να το βελτιώσω.  (Του έβαλα κάτι αμορτισέρ Koni  και πήδαγε  σαν καγκουρό...) Και μόλις βρήκα χρήματα το άλλαξα. 

Όχι  πως  το  δεύτερο  ήταν  πολύ καλύτερο.  Θαμπωμένος  από την γοητεία των έξη κυλίνδρων, την φήμη της Αγγλικής τεχνολογίας (τότε ήταν πολύ ψηλά οι μετοχές της) το δέρμα στα  καθίσματα και το ξύλο καρυδιάς στο ταμπλό,  αγόρασα ένα εξακύλινδρο Triumph 2000, που δεν μπορούσε να πάρει τα πόδια του.  (Ευγενικό και άνετο, αλλά αργό...) Τέλος πάντων.  Μαθαίνει κανείς από τα λάθη του. 

'Η,  έτσι νομίζει.  Γιατί το τρίτο  ήταν  το  χειρότερο λάθος.  Μία  Rover  2000 που με άφηνε τρεις φορές  την  εβδομάδα.  Το  τι  έχω  σπρώξει  και ρυμουλκήσει  αυτό  το αυτοκίνητο,  δεν  λέγεται. Πιο πολλά χιλιόμετρα έκανε ετεροκινούμενο παρά αυτοκινούμενο. 

Εκεί βέβαια με  είχαν  παρασύρει  οι  τεχνικές  προδιαγραφές (τέλειες  στα  χαρτιά: εκκεντροφόρος επί κεφαλής,  τέσσερα δισκόφρενα, άξονας  de  Dion)  και  το  γεγονός ότι την αντιπροσωπεία την είχε φίλος γκαρδιακός (καλή του ώρα) Αυτά όμως δεν βοήθησαν το αυτοκίνητο στην πράξη! 

Ας κάνω μία προσπάθεια να κατατάξω τα  αυτοκίνητα  της  ζωής μου  μέχρι  σήμερα  - κατά την μέθοδο του CAR,  με ορισμένες πρόσθετες κατηγορίες.  

Πολύ Ενδιαφέροντα:
Porsche 911 Carrera Targa (στη φωτογραφία)
Renault Alpine A310 V6
Renault 5GT Turbo
ΒΜW 320 Schnitzer (260HP)
NSU 1200TT
NSU Ro80
Nissan Juke (turbo, 4X4 – το οδηγώ τώρα)

Ενδιαφέροντα:
Audi 50GLS
Audi 80GT
BMW 630 CS (Coupe)
Renault 5TS
Subaru Forester Turbo 2.5

Ικανοποιητικά:
Renault 5 Alpine
Renault 14TS
Audi 100 Coupe
BMW 316

Βαρετά (και απαράδεκτα):
Rover 2000
Triumph 2000
Porsche 924
Vauxhall Viva

Προλαμβάνω απορία:  Όχι,  δεν ήμουν Ωνάσης.  Άλλαζα  συχνά αυτοκίνητα, αλλά ήταν εταιρικά. Είχα δική μου εταιρία που τα αγόραζε και τα άλλαζε για λογαριασμό μου. Ήμουν και μικρο-μέτοχος σε αντιπροσωπείες. Άλλωστε τα αυτοκίνητα κόστιζαν τότε λιγότερο διότι δεν είχαν τις σημερινές φορολογίες.  Για να καταλάβετε:  η  Carrera  μου,  το  1975, είχε πληρωθεί 1.050.000 δρχ. Το ένα δέκατο από σήμερα. Hταν και Targa! 

Από κει και πέρα, επειδή η αξία των αυτοκινήτων ανέβαινε συνεχώς (λόγω πρόσθετων φορολογιών), πουλώντας δεν έχανες ποτέ. Διακινούσες - και μεγάλωνες - το ίδιο κεφάλαιο.  Μόνο  που, από ένα σημείο και μετά,  τα επόμενα μου αυτοκίνητα ήταν όλο και μικρότερα,  επειδή  δεν  είχα  την δυνατότητα  να  κάνω σημαντικές  προσθήκες στο αρχικό κεφάλαιο). 

Αυτά τις καλές εποχές όπου άλλαζα αυτοκίνητο κάθε δύο χρόνια. Τώρα που μαζί με την Ελλάδα φτώχυνα κι εγώ, έχω για πρώτη φορά το ίδιο αμάξι επί 5 χρόνια  και δεν προβλέπω να το αλλάξω. Ευτυχώς μου αρέσει πάντα. (Στα σπορ μοντέλα δεν θα μπορούσα πια ούτε να μπω…)

Μερικές  παρατηρήσεις  για  την  κατάταξη:   H  Porsche  911 κανονικά θα χρειαζόταν δική της ανεξάρτητη  κατηγορία.  Δεν συγκρίνεται ούτε με τα άλλα της «πρώτης τάξης». Ωστόσο,  οι δύο πρώτες  κατηγορίες  θα  αποτελούσαν  την  συλλογή   του (ιδεατού) μουσείου μου.  Σε μια μεγάλη αίθουσα τα πρώτα,  σε μια δεύτερη τα «ενδιαφέροντα». 

Στην έκθεση αυτή θα συνυπήρχαν η ωμή (και λίγο «ανισόρροπη») δύναμη της Porsche,  η γρήγορη φινέτσα και άνεση της Alpine, το  απέραντο υπερστροφικό κέφι του ΤΤ,  το αθόρυβο Ro80,  η οξεία κορύφωση του 5GT turbo.

Guest stars θα ήταν μερικά καλά αυτοκίνητα που οδήγησα για αρκετό καιρό - χωρίς να τα ζήσω. (Ένας μήνας δεν φτάνει!) Π.χ.:  Alfa Romeo Giulia Super,  Fiat 128,  Lancia Prisma ie, BMW 735i, Porsche 928. 

Προβλέπω μία  ερώτηση:  Γιατί  επαναλαμβάνονται  περισσότερο μερικές  μάρκες;  Είναι θέμα σχέσης με ορισμένους ανθρώπους και αντιπροσωπείες. Αλλά και γούστου. Δεν θα οδηγούσα Όπελ ή Φορντ…


101 σχόλια:

  1. Να και κάτι καινούριο: ο ΝΔ προληπτικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, γιατί την πρώτη φορά που φωτογράφησα με τράκαραν σχεδόν αμέσως!

      Διαγραφή
  2. Όπως και να ‘χει, μου φαίνεται απίστευτο! Και όλα αυτά που λέτε για τον ορθολογισμό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα μικρά πράγματα ο ανορθολογισμός μπορεί να είναι χαριτωμένος.

      Διαγραφή
  3. Γέλασα με το:
    "Στα σπορ μοντέλα δεν θα μπορούσα πια ούτε να μπω…"
    Πές το σε μένα,που είμαι 83...Το να βγής,είναι χειρώτερο..Χαχα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι κοσοβάρος..

      Διαγραφή
    2. Κυριε Χάρρυ,

      Σωστά γράφει ο άνθρωπος. Απλώς, λόγω εποχής, είναι της καθαρεύουσας, με ήτα σε μέλλονα και υποτακτική και με ωμέγα στον συγκριτικό όταν τονίζεται. Αν μπορούσε, θα έβαζε δασείες, ψιλές, περισπωμένες και υπογεγραμμένες.

      Αφού εσύ είναι ορθογράφος, αυτά έπρεπε να τα ξέρεις. Όπως έπρεπε να θυμάσαι ότι το σύστημα δεν είναι πολυτονικό αλλά ούτε και... ατονικό.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ κ.Καπα

      Όνου Κάνεφ (ων ουκ άνευ )

      Διαγραφή
    4. Η καθαρευουσα ειναι πεθαμενη φασιστικη γλωσσα..
      Πρεπει ολοι να μιλαμε την Γραικικη / " Δημοτικη "...

      Χωρις τονους ,παρα μονο οπου ειναι απαραιτητοι,
      οπως π.χ στο διαζευκτικο ή...

      Kai kalytera me aggliko alfavito,ohi greeklish...

      Για να θυμομαστε οτι καταγομαστε απο Αλβανους & Τουρκους,
      που γραφουν με λατινικο αλφαβητο...

      Και αλλιως, το ελ αλφαβητο ειναι Φοινικικο..

      Το εκλεψαν οι αστοιχειωτοι (αρχαιοι) Ελ απο τους Φοινικες.

      Εξεστι Ελλησιν κλεβειν...

      Ολα κλεμμενα τα πηραν.

      Μηπως ειχαν & τιποτα δικο τους..?

      Διαγραφή
    5. Χάρη, αυτά εγραφες πριν 9 χρόνια
      harrygreco είπε...
      Οψιμους φιλοσημιτες βλεπω. Δεν γνωριζουν οτι οι Γραικοι ειναι φιδια του αντισημιτισμου & χαρηκαν που οι " Γερμαναραδες " μαζεψαν τους Εβραιους απο τη Σαλονικη & " ξεβρωμισε η πολη απο δαυτους " ? Αυτοι σκοτωσαν το Χριστο μας & βυσσοδομουν εναντιον του ελληνισμου. Μας ζηλευουν,οπως ολοι ,για το πολιτισμο μας.

      25 ΙΑΝ 2007, 9:39:00 Μ.Μ.

      Διαγραφή
    6. Δυστυχως,ου γαρ ερχεται μονον...

      Αλλιως θα καταλαβαινες οτι τις φρασεις
      " αυτοι σκοτωσαν " & " μας ζηλευουν "
      τις αποδιδω στους αντισημιτες ...

      Οχι σε μενα...

      Απλα,εκανα λαθος στιξη & δεν το εβαλά σε ομοιωματικα...

      Διαγραφή
    7. ου με πείσεις καν με πείσης

      Διαγραφή
  4. Ωραια,επεσε θεμα SOS...

    Απο που ν' αρχισεις & που να τελειωσεις...

    Τα πιο χρησιμα σχολια θα ειναι οσα εχουν εμπειριες ,οχι ιδεες...

    Και δυστυχως ,οι περισσοτεροι απο μας,εχουμε αφραγκια,
    αρα ζησαμε τα φτηνα λαικα ΙΧ...

    Και τι να διηγηθω για αυτα..?

    Για
    Alfra Romeo Guilia & Alfetta..
    Citroen BX..
    VW Jetta,
    Toyota Carina II,
    Daewoo Lanos,
    Hyundai Sonata,
    Renault 19...

    Παμε στην ..ιδεολογια..

    Νομιζω οτι ολοι συμφωνουν οτι εδω & 16 χρονια
    με τα πρωτα 5αστερα σε ασφαλεια ΙΧ,
    δεν βγαινουν πια " κακα " αυτοκινητα

    Ολα τα 5αστερα ,με 4-6 α/σ ειναι ΟΚ...
    Πολλα κυκλοφορουν μεχρι σημερα...

    Προσωπικα ειμαι της Αμερ σχολης...
    Πλουσια τα ελεη..
    Χωροι, ανεση, αερας...

    Αν βγαλω λεφτα ,
    θα αγορασω σαν επιβατικο
    το FORD EXPEDITION XL,στα 5,70μ.
    & σαν φορτηγο
    το FORD F-350 PLATINUM,στα 6,65μ...

    Απο τεχνολογια ,
    τα ολοηλεκτρικα & υδρογονικα ειναι το μελλον.
    Το ο/ηλ ΤΕΣΛΑ ειναι κανονι.
    Συμβολο των πολιτικα ορθων προοδευτικων πλουσιων...

    Εχουν διπλη επιδοτηση ,απο κατασκευαστη & κρστος ,
    αρα μας συμφερoυν σαν καταναλωτες...

    Το νεο Chevrolet Bolt / Opel Ampera τιμαται 30 χιλ,
    ενω πραγματικα κοστιζει .. 80 χιλ..

    Σουπερ ευκαιρια για value for money...

    Συμφωνω..
    Τo ...μονο λοιπον που χρειαζομαστε ειναι λεφτα...

    Κατα το γνωστο ανεκδοτο...
    " κ*λοι υπαρχουν,λεφτα δεν υπαρχουν "...

    ΙΧ υπαρχουν ,φραγκα δεν βρισκονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόσα χρόνια στο σχολείο...κάθε χρόνο άλλο θρανίο...μια ζωή στην ίδια τάξη...θεωρία μα και πράξη...κ' ύστερα μέσα στους δρόμους...θες δε θες σκύβεις τους ώμους"...ούτε φράγκο για κουλούρι...κ' η ζωή στο καλαμπούρι...μόνη και στερνή μου ελπίδα η δική μου η παγίδα...

      Διαγραφή
  5. Το να νομίζεις ότι αν φωτογραφίσεις το αμάξι σου θα τρακάρει δεν είναι χαριτωμένο. Είναι ανοησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η ανοησία χαριτωμένη είναι. Ο Νίκος Καρούζος:

      ΓΛΑΦΥΡΟ ΤΟΥΦΕΚΙ
      Γηράσκω πάντα στην ελάσσονα κλίμακα
      με λύσσα ξεσχίζοντας τα σκουτιά της χαρμολύπης
      ν' αποδίνουμε δίκαιο: η χειρότερη ανοησία μας –
      κολατσίζω πρωινό απόλυτο Μηδέν ακουμπισμένος
      απάνω στη συμφορά μου να υπάρχω.
      Σ' αυτό δεν έχω συντροφιά δεν έχω σπάργανα
      για τον Υιό του Φανταχτερού Ζώου
      δεν εξυμνώ κροκόδειλους λυτρώνω σαχλαμάρες πέρσι
      στην Ταγκανίκα
      κι όπως το είπα κι άλλοτε η βλακεία είναι απολύτως αναγκαία
      είν' η αποπάτηση του νου με ανακούφιση
      .
      Κάθε γλώσσα σημαδεύει περιπέτειες απ' το δεινόσαυρο
      έως εμένα
      μέχρι τη γάτα της γειτόνισσας την αχρωμάτιστη
      κάθε πρόσωπο ιδρύει το χαμόγελο στα πιότερο ηλίθια χείλη
      κάθε αντίλαλος και μυστικισμός κάθε γυναίκα και βασιλεία
      κοφίνια με θάλασσα κουβαλημένα στον κατάμαυρο σκύλο.
      Θ' αγιάσουμε γονατίζοντας αντίκρυ στα νωπά γιασεμάκια
      ταραγμένα συνέχεια απ' τα έμορφα μύρα τους
      τιποτένια διάτορα καθόλου πραχτικά κι ασυλλόγιστα
      τρομερό κι απέριττο μεγαλείο.

      Διαγραφή
    2. N.Καρούζος επίσης:

      "Mια πρώτη μεταφυσική των κροκοδείλων: όλ' αυτά
      τ΄αυτοκίνητα
      στους αφύσικους δρόμους οι σειρές τ' αυτοκίνητα..."

      Καλό μήνα σε όλους...

      Διαγραφή
  6. Κύριε Δήμου με βάλατε σε μπελάδες.Μετά από αρκετό ψάξιμο,κατέληξα εδώ και 4 χρόνια στο Forester 2.5 XT manual (μεταχειρισμένο βέβαια για να μπορεί να φύγει πιο εύκολα)Το βρίσκω δύσκολο να το αντικαταστήσω με κάτι ανάλογο-δύναμη,ευχαρίστηση,αισθητική-και το Juke έχει μπεί στο στόχαστρο λίγους μήνες τώρα.Πολύ ενδιαφέρον...αλλά με το CVT?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ και χρόνια έχω πάψει να οδηγώ χειροκίνητα - το θεωρώ ανόητο, τα νέα αυτόματα κιβώτια είναι πιο αποτελεσματικά και από τους καλύτερους οδηγούς. Το κιβώτιο του Juke στην θέση sport πάει αέρας.

      Διαγραφή
    2. Aphrodite here: παρακατω πειραζω τον οικοδεσποτη για το Forrester του, "internal joke" απο πολυ παλιο ποστ. Δεν εχω κακη γνωμη για το συγκεκριμενο αυτοκινητο, ισα-ισα! Και δυνατο και γερο και αξιοπιστο. Πρς αποφυγην παρεξηγησεων με pm... Καλημερα!

      Διαγραφή
  7. Δε βλέπω αμερικάνικες μάρκες (εκτός το Vauxhall). Ούτε μία Mustang ; Μας σνομπάρετε ; :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα αμερικανικά λόγω κυβισμού όλα αυτά τα χρόνια ήταν απρόσιτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αποφάσισα να μην τα ζηλεύω. Ένα ιταλικό liquid nitrogen βολτάρω και με πάει άψογα παντού.

      Διαγραφή
  9. Η επίδειξη της γνώσης των μηχανών είναι κάτι πολύ ζόρικο στο άκουσμα...όταν έχεις το άτομο απέναντι και σου μιλάει, σου μιλάει, σου μιλάει, μέχρι το μυαλό να νερουλιάσει. Οι δε μηχανικοί συγκλονίζονται από θερμοδυναμική. Δεν την χρεμετίζουν ποτέ, την αδιόρατη, γιατί ξεκινούν από τα ανυποστατά της μηχανικά πιασίματα.
    Ο χρηματοδότης του Χίτλερ, Φορντ λέμε Φορντ, έφτιαξε τους μαχαλάδες των εργαζομενών και διεξήγαγε τι ελέγχους στα σπίτια τι ελέγχους φρονημάτων τι ελέγχους καθαριότητας.
    Δεν οδηγώ αυτοκίνητο. Αχρείαστο και βαρετό σε εμένα. Ένα διαστημόπλοιο ίσως; Μία χελώνα του ουρανού; Καλύτερα. Θαυμάζω όμως το αεροδυναμικό σχήμα και τις αυτοκινούμενες υποσχέσεις για κάποια πτήση. Η κατάδειξη του αρουραίου στον flight simulator x.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σχολια λιβελλοι-σκουπιδια σαν αυτο,πρεπει να διαγραφονται..

      Ο μεγας Φορντ ηταν αντισημιτης,αλλα μονο στο κουβεντιαστο.

      Σαν εργοδοτης ηταν πρωτοπορος αντιρατσιστης ,
      εξομειωνοντας μισθους μαυρων με ασπρων ,
      εναντια στη θεληση των...ασπρων εργατων του...

      Να μη προσβαλλεται λοιπον η μνημη των Μεγαλων..

      Διαγραφή
  10. Το άρθρο χωρίς πληροφορίες για στούκες, μπούκες, τουμπαρίσματα και - κυρίως - μέρες συνολικής νοσηλείας σε νοσοκομεία μαζί με πλήρη - αριθμητικό τουλάχιστον - απολογισμό αθώων (ή όχι και τόσο αθώων ...) θυμάτων δεν έχει νόημα. Ο αριθμός των ατυχημάτων καθορίζει τον βαθμό αναζήτησης των προσωπικών ορίων και το μέτρο του παλιμπαιδισμού - στο 99% των περιπτώσεων τουλάχιστον.

    k2825 - πετρελαιοκίνητος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να γράψω δύο στοιχεία για την Πόρσε: είχε 210 ίππους αλλά ζύγιζε κάτω από 1000 κιλά. Ήταν το τελευταίο μοντέλο με μηχανική injection Kugelfischer - τα επόμενα είχαν ηλεκτρονική. Θετικό: φοβερές επιταχύνσεις. Αρνητικό: υπερβολική κατανάλωση. Τα μοντέλα αυτά είναι σήμερα περιζήτητα και σε καλή κατάσταση πουλιούνται ακριβότερα από καινούργια. Μετά από επίσκεψη στο εργοστάσιο ανέβηκε στους 280 ίππους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φρικτό "το στάδιον" στο οποίο έχουμε περιέλθει. Σε λίγα χρόνια θα κυκλοφορούν τόσα "σαπάκια" και μπαλωμένα ετοιμόρροπα ΙΧ που θα τα αναλάβει η αρχαιολογική υπηρεσία...

    Αλλά θα θυμόμαστε τις ένδοξες και ατυχείς αγορές μας...
    Εγώ θα γεράσω -λίγο ακόμα- με το επταετές πλέον AUDI Quatro Turbo 2.0 με το αυτόματο κιβώτιο.

    Για να δούμε ποιός θα αποσυρθεί πρώτος. Εγώ ή αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Audi
      που ανθεί πολύ καιρό
      την ομορφιά του χάνει...

      Διαγραφή
    2. Εχει πλακα να ειναι μαυρο και να εισαι ο γειτονας μου που με κλεινει καθε σαββατοκυριακο!!!

      Διαγραφή
    3. Έλα ρε Αφροδίτη... Λευκό είναι ...Κάτασπρο.
      (άμα σκεφτώ ότι θα "κλείσω" άνθρωπο ή πως παρκάρω παράνομα είμαι σε θέση να πάθω έμφραγμα...).

      Διαγραφή
    4. Καλα, μη μετακομισεις στη Γκαζολανδη που μενω τοτε.. θα παθαινεις εμφραγμα ανα τριλεπτο! Το κορυφαιο ειναι σκατοβλαχοι που στα καλα καθουμενα βλεπουν αλλους σκατοβλαχους στο καφενειο ας πουμε, να τραβανε χειροφρενο ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ στην (χρυση-της-λιρας) καγιεννα και να "πεταγονται" να πουνε ενα "γεια"... με μας τους δυτικους απο πισω στην εφ'ενος ζυγου ουρα να τραβαμε μαλλια, βυζγια (sic) και ο,τι αλλο εχουμε προχειρο...

      Διαγραφή
    5. Θαρρώ πως τό 'χω επισκεφτεί αυτό το ...(επίσης sic) τρισκατά(K)ΡΑΤΟ μέρος!

      Διαγραφή
  13. Αχ, θυμάμαι την εποχή που διάβαζα την " Μαύρη καλλονή " και το "κορναρωντας στη βροχή" και με πιάνει κατάθλιψη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αν θελουμε να ειμαστε πολιτικα ορθοι & μοντερνοι,
    ας προσπαθησουμε στο εξης να αγοραζουμε μονο
    ντηζελ με ελαχιστους ρυπους ,
    υβριδικα &
    οσοι μπορουν τα 40χιλ+ ... ολοηλεκτρικα...

    Να νοιωσουμε οτι ζουμε στο 2016,οχι στο 1996...

    Το νεο Τουοτα (sic) Prius πριζατο ειναι ιδεωδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μία παρατήρηση που έκανα πρόσφατα,αφορά αυτοκινητολάτρεις αλλά ισως και άλλους -λάτρεις:λατρεύω τα αυτοκίνητα-πολλούς από τους λόγους τους έχει αναφέρει ο κ.Δήμου παλαιότερα-αλλά,και ίσως γι'αυτό,δυσκολεύομαι να μείνω πιστός σε ένα.Μόλις αποκτήσω κάποιο,όχι απαραίτητα ακριβό,από τα τρία τέσσερα που κάθε φορά ποθώ,η προσοχή μου στρέφεται στο επόμενο σύντομα.Ισως τελικά το να ψάχνεις είναι πιο όμορφο από το να βρίσκεις....Σημασία έχει το ταξίδι;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Peugeot 406 coupe 2.0 με πινακίδες στην εφορία για το '16 λόγω σκληρής διαπραγματευσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Είχα, έχω (και θα έχω) Jeep (Wrangler).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζούμε σε μία εποχή...όπου... ένα χελιδόνι και ένας φυσικός φιλόσοφος, ο Wrangler, εξάπτουν την ελκτική άπωση της εξαπάτησης. Μας αποκόπτουν από την Πραγματικότητα. Αυτή είναι η αξία τους. Τα έργα των είναι ασύλληπτα! Μέσα ανάγνωσης της πραγματικότητας πέρα, στους πέρα κάμπους! πέρα, στις πόλεις της ασφάλτου! Το Jeep του Wrangler παραμένει το απόλυτο μέσον ορθολογικής επιβίωσης. Ντύνεται τα μελιτζανιά. Λικνίζεται απαλά και ύψος πλέει μικρό κατά τις λίμνες του περιβάλλοντος, της εποχής. Οι διαδρομές του τέλειες. Τα καύσιμα του αναψυκτικά. Σίδερα μασάει. Χελιδόνια καταρρίπτει. Διανύει τη σκουληκότρυπα του εσαεί αδιόρθωτου Σύμπαντου εις χρόνον dx.

      Διαγραφή
    2. Με ένα αυθεντικό Jeep Willys Overland από τα κατάλοιπα του Αμερικανικού στρατού έκανα πιτσιρικάς τις πρώτες μου εκδρομές στην Ελλάδα τέλη της δεκαετίας του 40. Το κοπάνημα που έφαγα ως επιβάτης (οδηγός ο γαμπρός μου) σε όλα τα κατσάβραχα που ονομάζονταν δρόμοι, δεν θα το ξεχάσω ποτέ...

      Διαγραφή
    3. Υπεροχο το Wrangler! Καταπληκτικο αμαξι, η χαρα της ζωης! Το εκλαψα οταν το αποχωριστηκα... Καταφερα ως μ@λ@ξ να του σκασω δυο (!) λαστιχα κανοντας βλακειες σε κατι παραλιες στη Μυκονο (don't ask, ουτε περιβαλλον σκεφτομουν ουτε τιποτα σε τετοια ηλικια που ημουν!) και τρεχαμε για βουλκανιζατερ Πασχαλιατικα! Αμα ειναι να το χεσεις στη βλακεια,να το χεζεις...*μουτζες*

      Διαγραφή
    4. Jeep Willy's!

      Εχει ξαναβγει σε limited edition από την Jeep η οποία έχει πάρει πολύ τα πάνω της, όπως όλο το Chrysler Group από τότε που την αγόρασε η Fiat. Φυσικά οι Αμερικάνοι θεωρούν μεγάλη ντροπή που Ιταλοί κατασκευάζουν τα αμάξια τους αλλά έτσι είναι η ελεύθερη αγορά.

      Παραμένουν πάντως πολύ σκληρά αμάξια τα Wrangler. Έτσι όμως αρέσουν: primitive style! Φανταστείτε πως η βασική έκδοση δεν εχει ούτε ηλεκτρικά παράθυρα.

      Διαγραφή
    5. Το ύφος της δυστυχίας: ο πρωτόγονος καπιταλισμός σερβιριζόμενος ως αξία.

      Διαγραφή
  18. Καλή μέρα, καλή εβδομάδα και καλό μήνα (κι ας είναι και δίσεκτος!) σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραιος μηνας ...
      Εχει Βαλεντινο,Τσικνοπεμπτη,Αποκριες ,γλεντια..
      Θα την βρουμε...

      Διαγραφή
    2. Να αναφερθουμε & στη πανουκλα της αυτοκινησης ..
      Τον σοσιαλισμο..
      Τα καυσιμα,πετρελαιο & βενζινη,
      δεν ηταν ποτε ιδιαιτερα ακριβα...

      Οι σοσιαλες ,στην μητρα του κακου,Ευρωπη,
      τα ταραξαν στη φορομπηξια...

      Μας αναγκασαν να αγοραζουμε καρουλια & κλ*σομπανιερες
      1000 κυβικων & 4μ...

      Μαγαρισαν την ιδεα του αυτοκινητου...

      Μονο στις ΕΠΑ διασωθηκε η αυτοκινηση ,.
      Με τα θηρια Suburban,EXpedition XL(Excursion)...
      Με τα " καμπινατα ".τις λιμουζινες...

      Να βαλουμε κανονα..
      Οχι ΙΧ μικροτερο απο 5μ...
      Τουλαχιστο για ταξιδια ...

      Κι ενα ηλεκτρικο για τη πολη..

      Διαγραφή
  19. Αν έχεις μια καλή δουλίτσα, είναι εύκολο να ζεις άνετα και να έχεις μεγάλο αυτοκίνητο κι επειδή θέλαμε να χωράει μέσα και το παιδί και το καροτσάκι του και όλα τα χρειώδη, χωρίς πολλή σκέψη αγοράσαμε ένα buick.

    Όχι εγώ, η Αντιγόνη. Είχε ξεσπάσει η κρίση στην Αμερική και το πετρέλαιο είχε φτάσει τα στα 160 δολ το βαρέλι, οπότε οι Αμερικανοί βάλθηκαν να ξεφορτωθούν τα μεγάλα αυτοκίνητα κι έτσι, αγοράσαμε αυτό το τέρας, ελαφρώς μεταχειρισμένο σε πολύ χαμηλή τιμή, 12 χιλιάδες υποτιμημένα δολάρια (όταν το ευρώ ήταν 1 προς 1,6 με το δολάριο).

    Μου στέλνει με σκάνερ τα στοιχεία του και τι να δω: 4500 κυβικά! "Μα αυτό, παιδάκι μου, δεν είναι αυτοκίνητο, φορτηγό είναι" της είπα.

    Το πρόβλημα όμως ήτανε η... ασφάλεια. Είτε ήμασταν εκεί είτε όχι, έπρεπε να πληρώνουμε σχεδόν 2000 δολάρια το χρόνο, επειδή, την πρώτη φορά τη διακόψαμε, μας στείλανε ειδοποίηση στην Κύπρο ότι... τη χρωστάμε και (οι αλήτες) μέχρι να τους στείλουμε τις αποδείξεις μας (τα πάντα τα πληρώνουμε με κάρτα), μας βάλανε στο μαύρο πίνακα και μετά δεν μας ασφάλιζε καμία ασφαλιστική στην Αμερική. (Στο τέλος βρήκαμε μία ασφ εταιρία που μας έπινε το αίμα κι ησυχάσανε κι αυτοί κι εμείς).

    Τούτη τη... συνήθεια που έχουνε στις ΗΠΑ, να σου ζητάνε και να σου ξαναζητάνε, μετά από καιρό, αποδείξεις για λεφτά που πλήρωσες, είναι μεγάλη και νόμιμη απατεωνιά. Έτσι και δεν έχεις την απόδειξη ή έχεις ξεχάσει ότι πλήρωσες, ακόμη και για το πιο μικρό πράγμα, θα έλθει η ώρα να σου χτυπήσουνε τη πόρτα. Τα ίδια είχα πάθει κι όταν ήμουνα στον Καναδά. (Τελευταία, το σύστημα αυτό ήλθε και στην Κύπρο, κι επειδή το έζησα τις ΗΠΑ, τώρα που είμαι εντός... έδρας, δεν αντιδρώ πολιτισμένα.)

    Το εν λόγω, λοιπόν buick, ακόμη και για εμένα που είμαι άσχετος από αυτοκίνητα, αποδείχτηκε θησαυρός (με εξαίρεση την ασφάλεια) είχαμε μηδέν έξοδα για ατελείωτες χιλιάδες χιλιομέτρων. Αν δεν ήταν αριστεροτίμονο, θα το φέρναμε στην Κύπρο.

    Το Τουράν που έχουμε δεν μας κάνει πλέον, γιατί το παιδί μεγάλωσε. Θέλουμε πόρτες αμερικάνικες, αντικριστές. Το Σαράν έχει τέτοιες πόρτες, αλλά δεν φτάνει το Μπιουικ με τίποτε. Οπότε πάμε σε πιο μεγάλο. Στο μερσεντές Βιάνο, αλλά αυτό είναι πολυτελείας και πάει 60 με 70 χιλιάδες ίσως και περισσότερο - αχ ρε Αμερική...

    Ίσως το βίτο, με τις ανάλογες προσαρμογές να μας κάνει. Είναι μια φτηνή εκδοχή του βιάνο. Θέλει ψάξιμο. Δεν είναι καιροί για βιαστικές αγορές...

    Μετά τιμής,
    Κάπα


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσυ χρειαζεσαι τα ..αισθητικα ξεπερασμενα
      αλλα παντα χρησιμα
      minivan...

      Διαγραφή
    2. Κι εσυ ενα... αρχαιοελληνικων παραλληλων κιονικων γραμμων δωρικης αισθητικης hammer με μαιανδρο γυρω-γυρω, να πατας τους φασιστες με πρωτη κι οπισθεν!!!! Μπαχαχα!

      Διαγραφή
    3. Αυτα τα ...αρχαια τι τα θελες ..?

      Το Hummer εχει τους καλυτερους εσωτερικους χωρους...

      Το οριτζιναλ Humvee ειναι...κανονι,στο ειδος του.
      Υπσρχουν καλομεταχειρισμενα με 40 χιλ.

      Διαγραφή
    4. Χωρις μαιανδρο πώς θα μπαινεις εσυ μεσα? :) Το hummer ειναι "μποακλιδικο" αμαξι, το φχαριςτιεςαι -αλλα μονο σε καμμια αττικη οδο, δε μπορεις να το κυκλοφορηςεις σε στενους δρομους, ειναι σα να προςπαθεις να χωρεςεις ντουλαπα σε μπουρι σομπας... εχει τελειους χωρους μεσα, οκ, ανταξιους λιμουζινας απο άπλα, αλλα ειναι περιβαλλοντικο εγκλημα απο κατασκευη κ καταναλωση! Κ εχει κ κοκκινα τζαμακια στα φλας, αντι πορτοκαλι, οποτε ειναι ψιλοκομφουζιο για τους υπολοιπους οδηγους. Στριβεις? παρκαρεις? φρεναρεις? δεν ξερουν!!! Σε στουκαρουν κ ξεμπερδευουν!
      Παντως αν ειναι να παρει καποιος hummer, να παρει δυο, ενα να οδηγει κ ενα για ανταλλακτικα, να του βρισκονται!

      Διαγραφή
  20. "Δεν θα οδηγούσα Όπελ ή Φορντ…"

    Μα οι Όπελ και Φορντ έχουν μοντέλα σε όλες, σχεδόν, τις κατηγορίες: από μίνι μέχρι SUV. Δεν σας άρεσε κανένα αμάξι, από καμία κατηγορία, όλα αυτά τα χρόνια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπου τα είχα κατατάξει στο μυαλό μου σαν αυτοκίνητα για καλούς οικογενειάρχες (οι Γερμανοί τους λένε"με τιράντες"). Η Ford έχει τα RS - έxω δοκιμάσει ένα δύο, αλλά δεν με έπεισαν...

      Διαγραφή
  21. Εγώ έχω το... Τουράν και η Αντιγόνη ένα Τιγκουάν. Παλιότερα είχαμε Μάζντα και Τογιότα. Μετά φλερτάραμε με το frv τής Χόντα αλλά όταν αγοράσαμε το Τιγκουάν συνειδητοποιήσαμε ότι αυτό, ναι, είναι αυτοκίνητο! Γιατί σε όλα τα άλλα, που σας είπα, όταν μπαίνω έχω την αίσθηση ότι πάω πέρα δώθε! Μπορεί όμως να είναι κι η ιδέα μου.

    Από την άλλη, δεν μπορεί να ένα τέτοιο αυτοκίνητο να έχει τόσο καλές επιδόσεις με τόσο χαμηλό κυβισμό. Κάποια "μαφία" (όπως λένε οι Κύπριοι) έχουνε κάνει οι Γερμανοί. Και τόσο ξεκούραστο και άνετο σε όλα. Άσε την αξιοπιστία του ακόμη για για ένα ατζαμή σαν κι εμένα (που όμως δεν έχω κανένα τρακάρισμα - (ίσως επειδή τα έκανα όλα όταν οδηγούσα μηχανές).

    Πριν τρία χρόνια, που έλειπαν οι άλλοι στις ΗΠΑ, κάναμε με το Βαγγέλη το γύρο της Κύπρου. Σε μια κατηφοριά, πάνω σε κάτι κατσάβραχα, πάω να στρίψω αριστερά και βγαίνει κλειστά ένας βλαξ οικογενειακώς σε ένα παντζεροειδές. Αριστερά ήταν γκρεμός, δεν μπορουσα να πάω. Δεξιά, έπρεπε να αφήσω χώρο στον βλάκα. ΈΤσι πάτησα φρένο κι έτσι έδωσα χρόνο στον βλάκα να ανοίξει τη στροφή του. Αν και είδαμε όλοι μας το χάρο με το μάτια μας,το αυτοκίνητο σύρθηκε, δεν λοξοδρόμησε, ο βλάκας γλίτωσε κι εμείς μαζί του. Δεν ξέρω αν με άλλο αυτοκίνητο θα είχα αυτό το αποτέλεσμα. Με τα παλιά, σίγουρα όχι. Μπορεί όμως με τα νέα. Εσείς ξέρετε.

    Μετά τιμής,
    Κάπα

    ΥΓ. Επειδή οι... αυτοκίνητες εμπειρίες μου είναι ελάχιστες, ας κλέψω μία: Ήταν όλα κι όλα δυο αυτοκίνητα σε ένα τεράστιο πάρκιν. Στο ένα ήτανε η αγαπημένη και στο άλλο μία... μινεσσοτιανή. Και τράκαραν. "Μα πώς τα καταφέρατε" τη ρώτησα. Μπορείτε να φανταστείτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καποια στιγμη ειχα στα χερια μου κι εγω Tιγκουαν- για τα λεφτα του, ε-ξ-α-ι-ρ-ε-τ-ι-κ-ο αμαξι!

      Διαγραφή
  22. Το πρωτο μου αυτοκινητο ηταν μια Lancia Delta και νομιζα οτι ηταν integralle κορυφαιες τοτε στα rally... στη συνεχεια 2 fiat typo το πρωτο χωρις καταλυτη το δευτερο με και σερνοταν... Παραλληλα ειχα και ενα suzuki swift το χειροτερο αυτοκινητο που ειχα ποτε μου αλλα πολυ καλο για χειροφρενα 😆 στη συνεχεια ενα mini cooper του 2004 τραινο αλλα πλεον δεν την ειχα δει ραλιστας. Σημε4α εχω ενα nissan quasqai ιδανικο για 4 ατομα σχολιαστε ελευθερα τα ορθογραφικα μου λαθη 😆

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ποια θα ηταν σημερα οι επιλογη σας ανεξαρτητως χρηματων και ηλικιας? Παλι...911?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά πάλι 911. Τα χρόνια που πέρασαν την έχουν βελτιώσει απίθανα (η παλιά ήθελε πολλή επιδεξιότητα). Δεύτερη επιλογή; Πάλι Πόρσε: την Cayman GTS.

      Διαγραφή
  24. Ρε με τα πορσικά-σαύρεεεεες! Ειναι πολυ ομορφα στο ματι, συμφωνω, κάποια είναι όντως σχεδιαστικά αριστουργήματα και προφανως είναι τοπ στις επιδοσεις, αλλα πείτε μου... πώς μπαίνετε και βγαίνετε απο κει μεσα χωρις κλαρκ?!
    Ακόμη και στα 20πλην, ήταν ολόκληρος αγώνας να διπλωθώ, να συσπειρωθώ, να συμπιεστώ για να καθίσω, άσε που η διαδρομή -ακόμη κι αν ο οδηγός είχε ξεπεράσει τη φάση-κοκκόρι: "ΠΠΩΠΩΠΩΠΩ ΚΟΙΤΑ ΜΕ ΠΟΣΑ ΠΑΝΤΗΛΙΚΙΑ ΜΠΗΚΑ ΣΤΗ ΣΤΡΟΦΗ, ΟΧΙ ΚΟΙΤΑ!"- ήταν πάντα ανυπόφορη! Κι άντε μετά να βγω κακήν-κακώς, να ξεδιπλωθώ, να ξεσυσπειρωθώ και ν'αποσυμπιεστώ, να τραβολογήσω ρούχα να έρθουν στα ίσια τους, να συναρμολογηθώ, να ξεφυσήξω (μη σου πω και να ξαναβάλω γόβες, γιατι σε μερικά ο χώρος ποδιών του συνοδηγού ήταν ανύπαρκτος!)... Μωρ'δε με παρατάτε λέω'γω? Και για -γκουχ!- "τ'αλλα"... χειρότερη εργονομία από Autobianchi που έλεγε κι ο Τουρνάς!
    Σαν οδηγός τώρα? Ασφυξία, να βλέπω τις νταλίκες δίπλα μου κι εγώ να αισθάνομαι ότι οδηγώ το ιπτάμενο χαλί του ΠΑΤΩΜΑΤΟΣ ομως, ίσα με την ασφαλτο και τις εξατμίσεις! Το μόνο που ευχαριστιόμουν στην οδήγησή τους, ήταν το οτι χαιδεύεις το γκάζι και... "άντε γειά!". Αυτή η αίσθηση είναι πραγματικά μαγική, αρκεί να έχεις χιλιομετρα μπροστα σου για να το φχαριστηθείς.
    Αρα Γάτε, γιου ντοντ πείθ μη! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Από όσα έχω οδηγήσει πάντως (δικά μας, εταιρικά, νοικιασμένα, φίλων κτλ κτλ τκλ), ένα είχα ερωτευτεί πιο παλια γιατί χωρούσε τα πάντα κι άντεχε τα παντα, ενα υπεροχο CRV, το οποιο στη μεταπωληση ειχε πιασει και πολυ καλα λεφτα, και τα τελευταία 10 χρονια, εχω παντρευτει ενα Maverick (οριστε τα Ford που παραπονιέστε οτι δεν μπήκαν στη λιστα), το οποιο το εχω ΛΙΩΣΕΙ στον... αγωνα κι εχει βγαλει την εταιρεια ασπροπροσωπη! Τι βουνα, λαγκάδια, ξεραίλες-χιονια-βροχες-πλημμυρες, τι χιλιομετρα επί χιλιομετρων, τι ενεργητικη (χτυπα ξυλο μέχρι στιγμης) ασφαλεια, τι χωροι, τι εχω κουβαλησει, διποδα, τριποδα, τετραποδα, κουτες, υλικα οικοδομης, τα παντα! Και λογω 10ετιας γλυτωσα τα πολυ υψηλα τελη κυκλοφοριας... οποτε μ'αυτο θα με θαψετε και τελος! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θεά έδωσες πάλι ρεσιτάλ. ιδιαίτερα οι περιγραφές σου για τα σπορ και την 911 - θεϊκές! Πάντως το Ford Maverick που ερωτεύτηκες είναι ένα μεταμφιεσμένο Mazda Tribute γι αυτό βγήκε καλό και αξιόπιστο...

      Διαγραφή
    2. Ως φανατικός Jeepαντιστής τα συχαίνομαι τα CRV γιατί απλά δε λένε να πεθάνουν! Ο πατέρας μου έχει ένα από το 2000 και είναι σαν καινούριο! Τι μηχανήματα φτιάχνει βρε παιδί μου αυτή η Honda!

      Διαγραφή
    3. Τα "πανεδαφικα " ( SUV) της Φορντ ειναι τα καλυτερα...

      Maverick/ Tribute,
      Explorer,
      Expedition,
      Expedition XL / Excursion ( παλιο ).

      Διαγραφή
    4. Να θυμηθουμε παντως το κορυφαιο σχολιο που ειχε κανει ο Zoros σε παλιοτερο ποστ για αυτοκινητα, που μας παινευε ο Γατος το Forrester που μολις ειχε παρει: "Τι το θες αυτο το παππουδιστικο αμαξι, που ειναι να τρως πασατεμπο, να του φτυνεις τα φλουδια στο τζαμι, και να κλαις τα φλουδια".... :)

      Το Maverick ενα μεγαλο πλην εχει: δεν "κοβει" το τιμονι. Πες ας πουμε οτι εισαι πρωτος σε φαναρι στη νησιδα και θες να κανεις αριστερη φουρκετα. Λοιπον, με το που αναβει πρασινο για σενα, εσυ σφυριζοντας ανεμελα αρχιζεις να αμολας καλουμπα δεξιααααα, οπου αρχιζουν οι μουτζες απο τις δεξιες λωριδες που δεν καταλαβαινουν γιατι με φλας αριστερο πας αναποδα μπροστα τους. Οταν φτασεις στα 30 μετρα ακτινα απο το φαναρι, ξεκινας να μαζευεις αριστερααααααα, ωστε σε κανα διλεπτο πορειας να εισαι κοντα στη νησιδα για να ολοκληρωσεις την φουρκετα και να πας προς τα πισω. Το προβλημα, οτι πριν ολοκληρωσεις τον κβαντικο ελιγμο, εχουν ανοιξει και τα δυο ρευματα πρασινο, τουλαχιστον δυο φορες, ΠΑΝΩ σου, ΠΙΣΩ σου, ΜΠΡΟΣΤΑ σου, οποτε παιζεις λοττο απο πού θα την πρωτοφας. Διοτι το οτι θα την φας ειναι το μονο σιγουρο!
      Ενω με ενα Passat ας πουμε, αρχοντας, παιρνεις τις στροφες με 90 μοιρες και βαλε, απο επιτοπια. Τυφλα να'χουν οι ταριφες!

      Α! Και δυο αλλα κακα, το πρωτο μαλλον ηλιθιο, το ηχητικο μαβερικο συστημα ειναι φορ δε μπαζα. Τοσα λεφτα παιρνουν, δεν μπορουν να βαλουν κατι της προκοπης?! Και το αλλο, δεν ξερω αν ισχυει οντως το οτι τα ανταλλακτικα τα εισαγουν με ογκο κι οχι βαρος απο ΗΠΑ, ή ειναι παπαντζες των συνεργειων, αλλα ειναι πανακριβα, σε σχεση ας πουμε με ανταλλακτικα απο γιαπωνεζικες μαρκες... Ραγιζει το καθρεφτακι (ο καλος γειτονας που λεγαμε), αλλαγη οοοολος ο βραχιονας (για μια καθρεφτέ φλουδα!), φερ'το 300άρι! Προ κρισης οκ, να τα δωσουμε, ξανα και ξανα, αλλα τωρα? Οποτε ποιο Camel Trophy, να με δειτε να οδηγω με καθρεφτες - ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ καθρεφτες, απο τζαμά, με καμμία "πανοραμικη" απεικονιση της καταστασης, να κανετε τον σταυρο σας! Εποχες Simca η στρατιωτικων "custom-made" καταστασεων... *chuckle*

      Διαγραφή
  26. ΑΠΟΛΟΓΙΑ

    Αναγνώστης και αλληλογράφος μου, με επικρίνει δριμύτατα διότι ενώ η χώρα και ο λαός πιέζεται από τεράστια προβλήματα, εγώ συζητάω εδώ για ταξίδια και αυτοκίνητα. Μάλιστα με κατηγορεί ότι προκαλώ όταν επιδεικνύω την Πόρσε που είχα προ σαράντα ετών.

    Απαντάω κι από εδώ ότι συνειδητά επέλεξα δύο θέματα φυγής – άσχετα με τα σημερινά εφιαλτικά μας προβλήματα, γιατί απλά δεν άντεχα άλλο την πίεση της καθημερινότητας. Θέλησα προσωρινά να ξεφύγω κι εγώ (αλλά και οι αναγνώστες και συνομιλητές μου) μιλώντας για άλλα. Έτσι κι αλλιώς παραμένουμε όλοι βυθισμένοι ως τον λαιμό μέσα στα προβλήματα – και μία ανάσα είναι χρήσιμη. Αύριο και το μπλογκ θα επιστρέψει στο παρόν,

    Το να κατηγορούμαι για φυγομαχία μετά από τις μάχες που έδινα και δίνω επί δεκαετίες, χωρίς να πουληθώ πουθενά, με έντεκα παραιτήσεις για παράσημα, είναι τουλάχιστον άδικο.

    Όσο για την «επίδειξη» - ένας λόγος που πούλησα την Πόρσε μετά ένα χρόνο, ήταν γιατί με ενοχλούσε που τράβαγε την προσοχή. Θα επιθυμούσα να έχει τα ίδια οδηγητικά χαρίσματα με εμφάνιση κοινού αυτοκινήτου. Πράγμα που το βρήκα αργότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτήν την καραμέλα περί επίδειξης πρέπει κάποια στιγμή να την αντιμετωπίσουμε στα ίσια.

      Το μόνο ηθικό ερώτημα που προκύπτει είναι αν π.χ. ο κύριος Δήμου απέκτησε ένα ακριβό αυτοκίνητο στερώντας το από κάποιον άλλο.

      Αν δηλαδή ο πλούτος του ενός είναι η φτώχεια ενός άλλου.

      Το ερώτημα αυτό που συνδέθηκε με τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς έχει απαντηθεί εδώ και δεκαετίες. Η απάντηση είναι πως στην ελεύθερη αγορά αυτό δεν ισχύει. Οι πλούσιοι δε γίνονται πλουσιότεροι όσο οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι.

      Αυτό φυσικά δεν εμποδίζει τον κόσμο να συνεχίζει να το πιστεύει και να εξεγείρεται απέναντι βασικά σε ό,τι ζηλεύει.

      Διαγραφή
    2. Μεταξύ σοβαρού και αστείου, εντάξει περισσότερο αστειευόμενος, με την δραχμή κυκλοφορούσαμε με τις Πόρσε στο δρόμο, με το ευρώ παραδώσαμε και τις πινακίδες του σαράβαλου. Κύριε Δήμου δεν έχει νόημα η επιστροφή στα προβλήματα, αφενός επαυξάνεται το άγχος-τα νέα τα μαθαίνουμε- και αφετέρου, και ολόκληρα δοκίμια να γράψουμε δεν ωφελεί, είμαστε αποκλεισμένοι παντελώς από την άσκηση των πολιτικών

      Διαγραφή
    3. Καπετάνιο ο αλληλογράφος σας λέει πίπες κατά την γνώμη μου. Θεωρώ ότι η πλειονότητα των σχολιαστών γράφει εδώ διατελώντας εν πλήρει επιγνώσει της αποκαρδιωτικής κατάστασης της χώρας και μάλιστα συχνά όχι "παρά" αυτής αλλά "εξαιτίας" τής ... Να του πείτε λοιπόν ότι η καλλιτεχνική και πνευματική εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού στηρίζεται στο περιττό και όχι στο απαραίτητο και ότι ακόμα και στο πολιορκημένο Στάλινγκραντ του χειμώνα του '42 οι λιμοκτονούντες κάτοικοι της πόλης συνέρρεαν για να ακούσουν την μουσική που αγαπούσαν μεταξύ ερειπίων ... και τέλος μια παραίνεση προς όλους "εμάς" τους αχαμνοκώληδες της εποχής της ευμάρειας ... πραγματική κρίση υπάρχει όταν το "μεροκάματο" μετριέται ΟΧΙ σε ευρώ, αλλά σε θερμίδες ... Κοπανήστε μας λοιπόν στο κεφάλι ένα επόμενο θέμα για φωτογραφικές μηχανές έτσι για πείσμα τον οχτρών σας ... Έτσι για να καταλάβουν μερικοί ότι τα πορσικά είναι απλά είδος λαϊκής κατανάλωσης συγκρινόμενα με έναν 50άρι Leica Noctilux-M ...

      k2825 - ελαφρώς εκτός ορίων είναι αλήθεια ...

      Διαγραφή
    4. Αμαν Γατε, νομιμα τα πηρες, φορους πληρωσες, αλλες εποχες ηταν, δεν τα εκλεψες/στερησες απο αλλον, και για μενα λοιπον προβλημα ουδεν.
      Εδω μεσα μια μικρη ανασα παιρνουμε, μια εικονικη φυγη κανουμε. Ολοι ειμαστε χωμενοι στα προβληματα απο δεκα μεριες, και οι τυχεροι απο εμας εχουμε οικογενειακα και οικονομικα κι οχι υγειας η θανατικα. Δεν ειμαστε αναλγητοι. Ουτε οφειλει καποιος να εξηγει τι οικονομιες κανει για να τα φερνει βολτα και απο πού στερειται για να εχει καποια πραγματα... και να τα συζηταει σε παρελθοντα η ενεστωτα χρονο... Οποτε chill παιδια, εχουμε χρονο να μας μαυρισει παλι την ψυχη στα επομενα ποστ...

      (εδω σε θελω Γατε, να υπολογισεις τι εχεις ξοδεψει τοσα χρονια σε γατοτροφες και ποια Ferrari θα επαιρνες με αυτα τα λεφτα, να βαλεις φωτο, να δουμε τοτε τι εχει να γινει! Της Αγιας Γκρινιας και της Οσιας Τρολλιας το αναγνωσμα προσχωμεν!)

      Διαγραφή
    5. Στο τελευταίο σοβιέτ της Ευρώπης θεωρείται ντροπή να έχεις περιουσία και να απολαμβάνεις τους καρπούς των κόπων σου. Πως είναι δυνατό να υπάρξει ανάπτυξη όταν έχει ενοχοποιηθεί η επιχειρηματική δραστηριότητα και το κέρδος?

      Διαγραφή
  27. Περι αξιοπιστιας νομιζω πως τωρα πια εχει μειωθει η διαφορα αναμεσα στις μαρκες, περισσοτερο λογο παιζει η συντηρηση και η εκαστοτε χρηση, εγω κακη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ο μεγαλύτερος μου έρωτας μέχρι τώρα:
    Peugeot RCZ 200hp με πλήρη εξοπλισμό, το οποίο με μεγάλη λύπη επέστρεψα λόγω leasing το καλοκαίρι που μας πέρασε.
    Πανέμορφο, αγρήμι, καταπληκτικός κινητήρας (ίδιος με του Mini Cooper Works), τρομερή οδηγική απόλαυση και στήσιμο, που όμως παράλληλα είναι και σχετικά πρακτικό για "καθημερινό" αυτοκίνητο 2 ατόμων.
    Αν είχε σήμα κάποιου premium Γερμανού κατασκευαστή θα κόστιζε τα διπλά.
    Μπράβο στην Peugeot που μετά τα 106 rallye της δεκαετίας '90, έβγαλε και πάλι ένα αυτοκίνητο με στόχο την οδηγική ευχαρίστηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πρώτα θα γράψω για το πρώτο μου αυτοκίνητο. Όχι αυτό που αγόρασα και ήταν δικό μου αλλά το πρώτο ιδιωτικό αυτοκίνητο που μπήκα σαν παιδί. Ήταν ένα Jeep Willy’s, χωρίς πόρτες. Αυτό του τα χαρακτηριστικό, το απολάμβανα ιδιαιτέρως, διότι έβλεπα δίπλα μου τον δρόμο να φεύγει και όλο το πεδίο ελεύθερο. Ακόμα αναπολώ την ιδιαίτερη μυρωδιά του και τα όργανα διασκορπισμένα στο ταμπλώ, ακατανόητα και μαγικά για εμένα, να τρεμοπαίζουν.
    Το πρώτο αυτοκίνητο που αγόρασα ήταν ένα NSU TT 1200. Νομίζω πως έβγαζε 69 ίππους. Με αυτό το αυτοκίνητο έμαθα να οδηγώ, να τρέχω και το απήλαυσα. Ιδιαίτερα στην οδήγηση είχε καταπληκτική αίσθηση. Μετά μεσολάβησαν αρκετά. Επιτυχίες και αποτυχίες. Fiat 132 2000 cm3, Top manager τρομάρα του. Από το NSU σε αυτό, νόμιζα πως δεν ήξερα πια να οδηγώ. Εντέλει το συνήθισα και έζησα καλές στιγμές με διάφορες μικροεπεμβάσεις στην ανάρτηση.
    Ακολούθησαν OPEL CORSA 1400, Citroen Xanthia 1800, VW Passat 1800, Audi Quattro 2000, και τώρα ένα Citroen C1, ως αυτοκίνητο πόλης το οποίο με εξυπηρετεί καθημερινά χωρίς πρόβλημα και ένα BMW 530. Τα πήρα ταυτόχρονα προ κρίσεως. Με το C1 έχω κάνει 130.000 Km και με το BMW 40.000. Το τελευταίο ήταν μάλλον λάθος. Άργησα να ανακαλύψω ότι οι λιμουζίνες δεν μου πάνε.
    Όνειρα που μάλλον δεν θα πραγματοποιηθούν: Ένα Jeep Wrangler σαν παλιό απωθημένο, υποκατάστατο της πρώτης μου αγάπης και ένα Ford Mustang.
    Για τα Όπελ και τα Φορντ δεν θα συμφωνήσω με τον οικοδεσπότη. Νομίζω ότι τα αδικεί το πλήθος των αυτοκινήτων και των μοντέλων σε σχέση με αυτά τα μοντέλα που αγοράζουν οι περισσότεροι «οικογενειάρχες». Καμμιά φορά τα αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται από τους χρήστες όπως και αντιστρόφως. Πάντως τα Opel φημιζόταν για την αξιόπιστη μηχανή τους Εκείνο που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι στην Αγγλία τα Opel ήταν Vauxhall και κυκλοφορούσαν πολλά.
    H ιστορία με το Hoch και το Audi, είναι πολύ ωραία σαν παραμύθι. Την θυμάμαι από την πρώτη περίοδο του doncat και ίσως άξιζε να την μάθουν και οι άλλοι φίλοι εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ιστορία πολύ σύντομα. Την εταιρία ιδρυσε ο August Horch. Στα Γερμανικά horch σημαίνει "άκου". Αυτό μεταφράστηκε λατινικά και έγινε Audi.

      Διαγραφή
  30. Και ένα άλλο απωθημένο που θα μείνει ανεκπλήρωτο. Μια μηχανή BMW, με κινητήρα boxer. Πήρα δίπλωμα οδήγησης μηχανής, και αφού το πήρα δεν οδήγησα ούτε 5 λεπτά. Φαινόμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλυτερο απ´τα χαίρια μου, που δηγουσα δι- κ τετρα-τροχα χωρις διπλωμα αρχικα... Κι ετρεχα η ηλιθια!! Φαινομενο... που δε με τσακωσαν! Μια φορα με τςακωσαν σε ελεγχο, που οδηγουσα golf θειου, κ μ´εγραψαν για ΚΤΕΟ... Πού να ´ξεραν! Να κανεις ομως κατι, κριμα να μεινει ανεκπληρωτο!

      Διαγραφή
  31. Να φανταστώ ότι τα Toyota ούτε θα τα κοιτάτε κύριε Δήμου!

    Ως καλός (;) οικογενειάρχης με τρία μικρά παιδιά οδηγώ ένα Toyota Corolla Verso 1.6…
    Ο ορισμός του βαρετού αυτοκινήτου, αλλά ακόμα και με αυτό έχω κάνει πολλές όμορφες διαδρομές.
    Μου τριγυρνάει συνεχώς στο μυαλό να αγοράσω ένα, εφηβικό roadster τύπου Mazda MX5, ως «αντίβαρο» στο βαρετό άκρως συντηρητικό πολυμορφικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα Corolla είναι ο ορισμός του αθάνατου αυτοκίνητου!

      Διαγραφή
    2. Θαυμάζω την αξιοπιστία τους. Και φυσικά υπάρχουν και οδηγικά ενδιαφέροντα μοντέλα - π. χ. το ιστορικό MR2...

      Διαγραφή
  32. Πολυ ενδιαφερον θεμα για το μελλον..
    Να μαζευτουμε ολοι πρωτα..

    " Αν ειχατε μπατζετ 1 εκατ για προσωπικη Συλλογη Αυτοκινητων ,
    ποια θα αγοραζατε & γιατι.? " ...

    Το οριο του 1 εκατ , ΣΥΝΟΛΙΚΑ για ολα,θα μας κανει ρεαλιστες ,
    ωστε να μη γραφονται μπουρδες...

    Το ενδιαφερον του θεματος ειναι στην αιτιολογηση...

    Εγω εχω ετοιμη λιστα μου για.. teaser... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν πρόκειται για ελληνικές τιμές - και για σούπερ αυτοκίνητα δεν χρειάζεται λίστα... το πολύ πολύ να γράψεις τρία ονόματα. Αν σκεφθείς ότι τα τοπ αμάξια έχουν εδώ 300% επάνω...

      Διαγραφή
    2. Οχι βεβαια για Ψ/ κωσταινα...

      Τιμες ή Γερμανιας ή ΕΠΑ...

      Διαγραφή
  33. Δινεις τα πρωτα λεφτα για τα τρια ονοματα, και με το τελευταιο κατοσταρικο ε, να παρεις κ ενα μικρο, για ευκολο παρκαριςμα... Δλδ οχι ενα, αλλα 5 σμαρτάκια, να φτουρησουν, γιατι θα σε περνανε απο πανω μολις τα βγαλεις σε δρομο ταχειας κυκλοφοριας... Ομορφα κ τζουτζουκικα, αλλα το ποσα κονιορτοποιημενα εχω δει... τι να λεμε, φτερνιζονται απλως πανω σου κ σε πατικωνουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν Θεά είσαι σε μεγάλη φόρμα. Κεντάς! Σε ανακυρήσσω βασίλισσα του μπλογκ.
      (Μπορείς να γίνεις και Πρόεδρος Δημοκρατίας αν απεχθάνεσαι την βασιλεία).

      Διαγραφή
    2. Πραγματικά Θεά! Είπα κι εγώ να γράψω τι ψώνια είστε οι άντρες με τα αυτοκίνητα.Και καλά που σκέφτηκα επειδή εσύ κορίτσι μου είσαι άσχετη -και ίσα ίσα που ξέρεις τι είναι τα τακάκια αφού τα χαλάς κάθε τρεις και λίγο -δε σημαίνει ότι είναι έτσι όλες οι γυναίκες! και να που δεν είναι!! Καλημέρα σ όλους!

      Διαγραφή
    3. ΟΧΙ ΑΦΕΝΤΙΚΟ! Οχιιιι βασιλισσα, σαβουρντιαζομαι ευκολα στις σκαλες των ανακτορων, πεφτουν οι τιαρες και τα στεμματα και λαχταρανε οι σωματοφυλακες: "Τι θα εχει σπασει παλι η μ@λακω και θα τρεχουμε"!
      Κι οχι προεδρο, θα πω καμμια εξυπναδα και θα εχουμε θερμο επεισοδιο με τους αναγνωστες, τους σχολιαστες, τα διπλανα μπλογκς, τα social media, τα ΜΜΕ και τους Τουρκους!

      Κανε με καθαριστρια! Αυτο, ναι, ειναι το επαγγελμα του μελλοντος! Να ξεκινησω σταθερα, καθαριστρια στο μπλογκ, να μαζευω τα σκουπιδακια τα τρολλακια, να τα ριχνω κατω απο το χαλακι, να τα κανω πασα στον "χαρισματικο" (οχι τον Αλεξη, τον Γκρεκο), να βαζω τα γατια σου να τα τρωνε... καπως τελος παντων να πορευτω ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΩ ΜΕΛΛΟΝ, οπως ειδαμε περιτρανα στο Συριζανελιστάν!
      Εχω και τον εξοπλισμο ετοιμο, ολα τα γαντια στη σειρα, τρυπητα για σωφεριλικι ("Μεταφοραι πασων υλικων ο Μητσος"), κιτρινα για νεροχυτη, πρασινα για κηπο, μπλε για φασινα, μαυρα για τζακι, λάτεξ για λεπτες εργασιες (να βγαζω π.χ. παιχνιδια απο λεκανες), ολα κομπλε! :)

      Διαγραφή
    4. @Λία: (κοκκίνισα!) Χμ, δεν ξερω τα αυτοκινητα απο μεσα, να λυνω και να δενω μηχανες ας πουμε, ή να ειμαι 200% σιγουρη οτι το συνεργειο δε μου λεει δρακους... οσο και να το ηθελα. Ενα περιεργο πραγμα, δεν ειναι απο τα πραγματα που οι γονεις πιστευουν οτι θα ειναι χρησιμα για ενα κοριτσι, ενω για ενα αγορι... Ξερω (ξεραδια) μονο να τα οδηγω, μετα απο σχετικη εξασκηση και παρα πολλες βλακειες, που Αγιο ειχα και δεν εγινα ενα ακομη εκκλησακι. Και παλι, δεν οδηγω στο max του ενα αυτοκινητο και προσεχω σαν παρανοική στον δρομο. Μου αρεσουν σαν αντικειμενα design, σαν χρηστικα εργαλεια, σαν ψυχαγωγια και σαν φυγη (το καλυτερο μου, παιρνεις τ'αμαξι κι εξαφανιζολ!), αλλα δεν υπαρχει περιπτωση ποτε να με δεις να σχολιαζω τα προσοντα τους, να υστεριάζω με τις κουτσουλιες, να χανω Κυριακοπρωινά να τα γυαλιζω με σαμουα ή να διαλεγω γκομενο εξ'αιτιας του αμαξιου του! Ηταν απλως ενας τροπος να συνδεθω με τον πατερα μου (τρελλαμενος με την αυτοκινηση), σε συνδυασμο με την πληρη αγνοια κινδυνου που με διακατειχε. Κι οχι τιποτα, οσα και να μου ελεγε ο ερμος για τους κινδυνους στο τιμονι και να πηγαινω με 70 το πολυ, αυτα που εκανα ηταν αυτα που ΕΒΛΕΠΑ (θεριακλης, ετρεχε παρα πολυ, απο προσπερασεις... εβγαζε το αριστερο φλας εξω απο το σπιτι και το εκλεινε λιγο πριν φτασουμε στον προορισμο μας χιλια μιλια μακρυτερα κτλ).
      Οποτε να και κατι διδακτικο για τους γονεις: μη νομιζετε οτι τα κοριτσια δεν θα θελησουν να δοκιμασουν τα ορια τους και τα ορια σας στο τιμονι, και μη νομιζετε επισης οτι εχει σημασια τι ΛΕΤΕ οταν οδηγειτε. Σημασια εχει μονον ο,τι ΚΑΝΕΤΕ σαν οδηγητικη συμπεριφορα. Ο καλυτερος τροπος να προστατευσετε τα παιδια σας στον δρομο ειναι να οδηγειτε ΠΑΝΤΑ σαν κανονικοι ανθρωποι! Καλημέρα σε ολους!:)

      Διαγραφή
  34. Ονειρεμένες διαδρομές όσες βλέπεις θάλασσα.
    Opel και Ford... ένα πρώτο οδηγάω εδώ και 6 χρόνια και ενα δεύτερο με το βραβευμένο 1000άρι κινητήρα θέλω να πάρω έπειτα. Και να σκεφτείτε ότι θεωρώ τον ευατό μου φιλιλεύθερο που ασχολείται με τα οικονομικά..μαλλον κάτι δεν πήγε και πολύ καλά ε? Δεδομένης της λογικής μου εναντίων των γερμανικών προϊόντων κανονικά θα έπρεπε να τα αποφευγω και τα δύο αλλά τέλοσπάντων ας όψεται..
    Το αμάξι των ονείρων μου είναι ένα tesla, ναι αυτό το συμπαθώ για τους σωστούς λόγους (είναι το μέλλον, δε βλάπτει το περιβάλλον και έχει απίστευτα θετικά στα service και στις εγγυήσεις . Σαν παιδάκι χαίρομαι όταν τα βλέπω σε ταξίδια στο εξωτερικό. Μετά βέβαια επανέρχομαι στα σεμνά και ταπεινά οικονομικά μου και στην ταπεινή και όχι σεμνή χώρα μου. Σκεφτείτε ένα τρελό που αγοράζει ένα tesla στην ελλάδα. Ενω σε Ην. Πολιτείες και Ευρώπη έχει ένα σοβαρό δίκτυο σε εθνικές οδούς όπου για πάντα μπορεί να φορτίζει ΔΩΡΕΑΝ τη μπαταρία του αυτοκινήτου του, στην ελλάδα θα πρέπει να περιμένει να αλλάξει η (υπέροχα πολύπλοκη) νομοθεσία που ουσιαστικά απαγορεύει να φυτευτούν τέτοιες συσκευές φόρτισης σε δρόμους και πεζοδρόμια στην Ελλάδα. (αναρωτιέμαι ποιές ελληνικές εταιρίες επωφελούνται με το να μην έρθει ποτέ η ηλεκτροκίνηση στη χώρα)
    καληνύχτα Κεμάλ, αυτό το αμάξι δε θα γίνει ποτέ δικό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ το Tesla. Ένα ιδανικό που έγινε αυτοκίνητο. Μηδέν ρύποι, μηδέν θόρυβος, εκπληκτικές επιδόσεις, και σχήμα μοντέρνου γλυπτού. Όλοι οι ψευτοδιανοούμενοι που σνομπάρουν την τεχνολογία - ας προβληματιστούν. Δεν είναι πνευματικό επίτευγμα κάτι που χρειάζεται έμπνευση ευρηματικότητα, γνώση, διαμόρφωση, ύφος;

      Ζήτω ο Elon Musk!

      Διαγραφή
    2. O Tesla ανακάλυψε τις φυσικοχημικές αντιδράσεις.

      Διαγραφή
    3. Μεγαλη μορφη ο Musk...

      Τυπικα Αγγλος απο Ν. Αφρικη,
      ομως μαλλον εξαγγλισμενος Εβραιος...

      ΤΟ Μusk ισως ειναι απο το Μωυσης σε καποια διαλεκτο,
      Κελτικη η αλλη..

      Διαγραφή
  35. Σε αυτό το ποστ είμαι ξένος (δεν έχω καν δίπλωμα). Θα μπορούσα να γράψω για την Τέλεια Βόλτα με τα Πόδια (έχω κάνει πολλές) ή για το τέλειο ραντεβού με ταξιτζού (ένα βγήκα και ήταν πολύ μακριά, όχι από τέλειο αλλά και από απλά ευχάριστο).

    Ή θα μπορούσα να πω, παραφράζοντας τον κο Τσανς, ‘I’m an excellent co-driver’. (Πράγματι είμαι.)

    Σίγουρα δεν νιώθω …πακέτο – μάλλον σαν ταξιδιώτης που έχει συνηθίσει να προσπαθεί περισσότερο. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα.

    Έχω μια απορία: κάποτε είχες γράψει Νίκο ένα άρθρο για ένα σπορ αυτοκίνητο που αγόρασες λίγο καιρό μετά που είχε υποσχεθεί στον εαυτό σου να οδηγείς μόνο μικρά και οικογενειακά αυτοκίνητα, σαν να ‘ξανακύλησες’ στα ναρκωτικά. Γνωρίζοντας ότι κάποτε είχες Πόρσε, και καθώς δεν έλεγες μάρκα στο άρθρο, έλεγα θα είχες πάρει καμιά Lamborghini ή Ferrari. Αλλά εδώ δεν βλέπω τέτοιες μάρκες στην λίστα σου.

    ΥΓ. Πριν 3 ημέρες έκλεισα τα 50. Λίγο αργά να βγάλω δίπλωμα (έχω πλέον φοβία με την οδήγηση, την πιθανότητα να χτυπήσω κάποιον,κτλ.). Εάν λοιπόν έβγαινε μέσα στην ζωή μου πλήρως αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο, θα το έπαιρνα. Μόνος και co-driver συγχρόνως. Αλλά δεν το βλέπω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι το κείμενο που διάβασες αφορά την Alpine A310 V6 - ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο - πολύ κοντά στην Πόρσε και σε επιδόσεις και σε μορφή - διθέσιο, πολύ χαμηλό. Αναζήτησέ το στο Google.

      Διαγραφή
  36. Mazda MX5 2.0 NC - The ultimate joyride (2006-14)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Κύριε Δήμου, να είστε καλά.
    Μου θυμίσατε τα εγγλέζικα αυτοκίνητα που πέρασαν από τα χέρια μου στην Αμερική τις δεκαετίες 70, 80, όπως τα Austin Healey, Mini Cooper S, MGB, Jaguar XJS. Όλα τότε είχαν ηλεκτρικά συστήματα Lucas και έμεναν συχνά με βροχή και μεγάλη υγρασία. Ακόμη η σύζυγος μου παραπονιέται ότι αυτή με έσπρωχνε κάθε φορά που είχαμε πρόβλημα και εγώ δικαιολογιόμουν ότι δεν είχαμε άλλη επιλογή, γιατί αυτή δεν ήξερε να οδηγεί με ταχύτητες. Επίσης το NSU R80, ένα αυτοκίνητο τόσο μπροστά από την εποχή του με τον κινητήρα Wankel. Το 1974 δίδασκα Automotive Technology σε τεχνικό κολέγιο στο Manhattan και ζήτησα από τη Mazda τεχνικό υλικό διδασκαλίας για τον κινητήρα Wankel. Μας στείλανε ολόκληρο κινητήρα, εργαλεία, φιλμ κλπ. Έτσι ερωτεύτηκα τον κινητήρα Wankel και έκτοτε απόκτησα όλα τα Mazda από το Cosmo 1969 μέχρι την τελευταία έκδοση RX7 Turbo 1993. Ακόμη έχω σε άριστη κατάσταση το Mazda RX4 1974 και το Mazda RX7 Turbo II 1987, τα οποία έφερα στην Ελλάδα όταν ήρθαμε.
    Καλό σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχα κι εγώ δύο RO 80. Όταν χάλασε το πρώτο (όπως όλα της πρώτης γενιάς) αντί να αλλάξω το μοτέρ (δωρεάν επισκευή από το εργοστάσιο - αυτό βούλιαξε την NSU) άλλαξα όλο το αυτοκίνητο. Το δεύτερο ήταν τέλειο και κράτησε χρόνια.

      Διαγραφή
  38. πρώτο μου αμάξι:CLC 350 3.5L engine και 280 άλογα.
    μετά απο ένα χρόνο C class coupe 350, 3.5L engine και 305 άλογα.

    Now one year later I am thinking of buying another car.

    I used to be very keen in buying a porsche long time ago but is it that much better driving experience? Never driven one.

    Some people complain that is too low?!!

    Βασικά θέλω ένα αμάξι που να είναι καλό cruiser για μεγάλες διαδρομές στο motorway.

    (Sorry gia to greek/english mixture)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξακολουθώ να πιστεύω πως η Πόρσε αποτελεί το τέλειο σπορ αυτοκίνητο, που συνεχώς γίνεται καλύτερο. Try one!

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.