Κυριακή, Μαΐου 08, 2016

Του Θωμά, η πρώτη μου γιορτή


Giovanni Batista  Piazzetta: San Tomaso
Οι γονείς μου δεν είχαν πρόβλημα με την επιλογή του ονόματος όταν έφτασε η ώρα να με βαφτίσουν. Και οι δύο παππούδες ήταν συνονόματοι. Νίκος, λοιπόν, ομοφώνως.

ο Θωμάς σε Ρωσική εικόνα
Κι έτσι γιορτάζω του Αγίου Νικολάου, μαζί με δεκάδες χιλιάδες άλλους Έλληνες και ολόκληρο το πολεμικό και εμπορικό ναυτικό. Πολύς κόσμος.

Έχω βέβαια και γενέθλια. Από την στιγμή όμως που έκανα το λάθος να τα αναφέρω σε ένα κείμενο, μαθεύτηκαν και αυτά και έτσι έχασαν την αποκλειστικότητά τους. Ας αφήσουμε που μετά τα πενήντα άρχισα να τα μισώ γιατί μου πρόσθεταν ένα χρόνο παραπάνω. Η γιορτή του γηράσκειν…

Όμως, με τα χρόνια, ξεχώρισα δύο μέρες που άρχισα να τις γιορτάζω, για δικούς μου λόγους. Η μία είναι σήμερα: η Κυριακή του Θωμά. Και η άλλη έρχεται: η 21η Ιουνίου – το θερινό ηλιοστάσιο.

Ο Θωμάς, ο σκεπτικιστής της Καινής Διαθήκης, που δεν αποδέχθηκε χωρίς πειστήρια το αδιανόητο θαύμα. Απόλυτα ανθρώπινη αντίδραση, που θα την είχαμε κι εγώ κι εσείς, αν μας έλεγαν ξαφνικά πως κάποιος γνωστός μας πέθανε και μετά αναστήθηκε. Ταυτίζομαι εντελώς μαζί του – όπως και με τον δεύτερο ληστή της Σταύρωσης, για τον οποίο έχω γράψει αλλού. Είναι και οι δύο ορθολογιστές. Δεν αποδέχονται το φανταστικό, το παράλογο χωρίς κάποιες αποδείξεις. 

Είναι η γιορτή των σκεπτικιστών: «ἐὰν μὴ ἴδω ἐν ταῖς χερσὶν αὐτοῦ τὸν τύπον τῶν ἥλων…». Ο Θωμάς πίστεψε μόνον αφού είδε και άγγιξε. Αν θέλετε και ο πρώτος επιστήμων. Ζήτησε εμπειρική επιβεβαίωση.  

Την διαφορά την επισήμανε και ο Χριστός: «ὅτι ἑώρακάς με, πεπίστευκας· μακάριοι οἱ μὴ ἰδόντες καὶ πιστεύσαντες». Αυτή την μακαριότητα αναζητώ μάταια.                        

Η 21η Ιουνίου πάλι είναι η πιο μεγάλη μέρα του χρόνου – η γιορτή του φωτός. Μισώ το σκοτάδι (κάθε είδους). Είμαι φωτολάτρης. Και για αυτήν έχω γράψει ξεχωριστά.

Έτσι εγώ γιορτάζω τέσσερις φορές το χρόνο.

Αν μπορούσατε να διαλέξετε τώρα την γιορτή σας – ποια μέρα, ποια επέτειο, ποιον Άγιο/α, ποιο γεγονός ή σύμβολο θα επιλέγατε;

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


(Ολόκληρη ανθολογία… διαβάστε τουλάχιστον τον ληστή…)

81 σχόλια:

  1. 21 Ιουνίου είναι το θερινό ηλιοστάσιο, όχι η εαρινή ισημερία (νιώθω περίεργα που σας διορθώνω). Καλημέρα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλά κάνατε και με διορθώσατε - σκέτη αφηρημάδα (για να μην πω χειρότερο). Ήδη η διόρθωση έγινε.

      Διαγραφή
  2. Πάλι ...μαθητή του Ιησου διάλεξες για "Αγιό" σου Νίκο...
    Αργότεραηύρεν μαρτυρικό θανατο για την πίστη του κι ...έδωσε το όνομά του στον καθεδρικό ναό της Λειψίας όπου μεγαλούργησε ο Γιόχαν Σεμπαστινα Μπάχ.
    Αλλά και ο Πόντιος Πιλάτος -των Ευαγγελίων- πάλι θα σου ταίριαζε , μ' εκείνο το "Τί έστιν αλήθεια;" που απευθύνει στον Ιησού...

    Εμένα πάντως τη γιορτή μου την ανακάλυψε Vodaphone πριν καμια δεκαριά χρόνια!
    10 Απριλίου ...
    [ημέρα που γιορτάζεται η ηρωϊκη έξοδος του Μεσολογγίου και τιμουμε τον απαγχονισμό του Πατριάρχη του Ε΄στην πύλη του Πατριαρχείου].

    Δεν την αλλάζω με τίποτα. Βολευτηκα ανάμεσα σε άλλους 38 "αφρικανούς μάρτυρες" -τότε τους μάρτυρες τους σκότωναν για την πίστη τους. Στα χρόνια μας αυτοί σκοτώνουν άλλους [πεφτουν απάνω τους με αεροπλάνα, με αυτοκίνητα βόμβες, τους ανατινάζουν, τους πυροβολούν αδιακρίτως, τους ξεκοιλιάζουν ή τους παίρνουν τα κεφάλια...].

    Αν περίμενα από την επίσημη εκκλησία να μου βρεί γιορτή θα συνέχιζα να γιορτάζω ..."της Παναγίας" [εκεί την προσδιόρισε -άγνωστο για ποιόν λόγο- ο παντελώς αγράμματος αλλά καλοκάγαθος ιερέας του χωριού μου και με έπεισε].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μερικοί "αρχαιώνυμοι" φίλοι όπως εσύ, γιόρταζαν των ...Αγίων Πάντων!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα!
    Εάν μπορούσα να διαλέξω μια μέρα, αυτή θα ήταν η 27η Σεπτεμβρίου (πολύ κοντά και στα γενέθλιά μου βέβαια), δηλαδή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού. Θα ήθελα να την γιορτάζω με ενα ταξίδι καθε φορά, με καλή παρέα αλλα και τη φωτογραφική μου μηχανή ανα χείρας. Λατρεύω τα ταξίδια, αν και δεν εχω πραγματοποιήσει όσα θα ήθελα. Η 27/9, λοιπόν, θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να γιορτάζω με ενα ταξίδι σε μέρη που δεν εχω επισκεφθεί.
    Ωραίο θέμα! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ως αθεράπευτα ορθολογιστής και άπιστος, συμφωνώ απόλυτα και με το γράμμα και με το πνεύμα του άρθρου σας. Και σας ευχαριστώ που μου θυμίσατε τον δεύτερο ληστή. Θα έλεγε κανείς ότι τα ευαγγέλια τον αναφέρουν μόνο και μόνο για να δείξουν τι παθαίνει όποιος αμφισβητεί την «αλήθεια» τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα τελευταία χρόνια έχω αναπτύξει μια περίεργη εμμονή με τις μέρες που "δε σημαίνουν τίποτα" - όχι δηλαδή πως υπάρχουν τέτοιες μέρες στ' αλήθεια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξενέρισμα με θέα08 Μαΐου, 2016 12:14

    Το παρακράτος της ζωής μου συνηθίζει υδάτινες παρακολουθήσεις μου για να ιδρώνει. Στην Ελλάδα δεν ξεκινάμε το διάβασμα μας με τον ορθολογισμό, που είναι πληγή της φιλοσοφίας και καθιστικός τρόπος των κρατικών αξιωματούχων -όπου και όπως και αν υπηρετούν- και δεν εφάπτεται διόλου στη ζωή μας. Μαθαίνουμε να μην χρειαζόμαστε άλλη μέθοδο εκτός από την επιστημονική. Οι άλλοι, όσοι ξεκινούν με τα φιλοσοφικά, γίνονται απλώς πολιτικοί δοσίλογοι (Γιάνης, Ζωή, Κυριάκος, Τσίπρας), ψεύτες, πρωθυπουργοί (Μενεγάκη, Κορομηλά), κλέφτες, πρόεδροι της δημοκρατίας (Λιαντίνης, Τσάτσος), δηλαδή γραφειοκράτες δηλαδή υπάλληλοι των τραπεζιτών. Ο μαύρος, σαρκοβόρος ορθολογισμός δεν έχει να αποκαλύψει ή να τρυπήσει ένα πόρο στο δέρμα της νεαρής ζωής που μαθαίνει Στ=Ια=dL/dt και θα παραβρεθεί στις αυτοερωτομανείς εξετάσεις-του ναν το πατήσει στο χαρτάκι. Διότι η ζωή τρέχει και απομακρύνεται πολύ από την μέθοδο της κατάθλιψης. Ο ακίνητος ορθολογισμός περιφρονεί τη ζωή και μηχανεύεται να συγκαλύψει τα παθήματα και τους αιώνες περιφρόνησης: "αν ήταν ορθολογιστές δε θα σκότωναν". Εξάλλου από τους ορθολογιστές, ο ορθολογισμός χρησιμοποιείται μόνο για να μας αποκαλύψει πόσο καλό είναι το δολοφονικό ευρώ και πόσο πολύ πρέπει να βγάλουμε το σκασμό έναντι της επιστημονικής αλήθειας του - δηλαδή να μην έχουμε πρόβαση στα δεδομένα του φυσικού κόσμου και να μην τα επεξεργαζόμαστε φυσιολογικά. Οι ορθολογιστές, ως κατεβάζουν τον ορθολογισμό να υποστηρίξει το ευρώ, δηλαδή το ξεπάστρεμα της ζωής στην Ελλάδα, φανερώνουν το θανάσιμο μίσος τους για τον ορθολογισμό, που κατάφεραν να τον μελετήσουν και να συλλάβουν την σαπίλα και την κενότητα του. Διάβασα και τα τρία και θα τα διαβάσω ξανά και η σκέψη μου καθώς έβλεπα ήταν -και παραμένει- και είναι: τι σχέση να προσδέσει εμένα που αναπνέω με αυτά που διαβάζω τώρα; εγώ τώρα που χάνομαι με τα μάτια μου πάνω στην ασπρίλα του μαύρου δέρματος μου και νιώθω μια χαρά, εφόσον ο Θωμάς δεν ήταν ποτέ καμιά ιδιαίτερη, αναγκαία βοήθεια μου, ή υλικό χρήσιμο ακόμη και για παρατήρηση. Ποιος είναι ο Θωμάς, όταν εγώ στα 6 χρόνια της ζωής μου έμαθα μόνη μου τον πίνακα του πολλαπλασιασμού και προσπάθησα αργότερα, με το σώμα και τη δύναμη μου να μου εξηγήσω τον πολλαπλασιασμό και να αποσυνδεθώ από την επίκληση σε Θωμάδες. Είμαι ζωντανή, πλένομαι, έχω το σαμπουάν μου, τα μαλλιά μου, τις καμπύλες μου, τα δύο κάστρα μου, ακούω το νεράκι, κλείνω τα εκδιδομένα μάτια μου για να απλώσω εύθυμα το απορρυπαντικό μου πάνω στην επιφάνεια του σφουγγαριού μου. Τι φυσική παρουσία έχει ο παστρικός Θωμάς μέσα στη δική μου φυσική παρουσία μέσα στον φυσικό κόσμο. Τι με νοιάζει εμένα ποια "βούληση" έπλασε τον ληστή. Δεν πιστεύω σε καμία βούληση. Ποιος γελοίος τύπος ανακάλυψε την πονηρή μέθοδο, της απασχόλησης μου στις "βουλήσεις". Τι ηλιθιότητες είναι αυτές. Στερεό σαπούνι δεν παίρνω μαζί μου στη μπανιέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εκτός απ' τη γιορτή του φωτός (αν θυμάμαι καλά κάποτε γράψατε ένα κείμενο "σήμερα γιορτάζει το φως..." αλλά για την επόμενη του χειμερινού ηλιοστασίου, γιατί αρχίζει λέγατε να κερδίζει το φως ένταντι του σκότους και συμφωνώ απόλυτα!), θα 'θελα να ξέρω την ακριβή ημερομηνία που έφτασα πριν δεκαετίες 5χρονος στη Γερμανία με τη μητέρα μου (ο πατέρας δούλευε είδη εκεί). Να τη γιορτάζω!
    Η Γερμανία με σημάδεψε για πολλούς λόγους, την αγάπησα και την αγαπώ σαν δεύτερη πατρίδα μου (μην πω πρώτη...) και θα 'θελα να ζήσω ξανά εκεί. Μάλιστα στη λατρεμένη Βαυαρία (αχ! βρε Μπάγερν...), για να λιώνω με τις απίστευτες ομορφιές της!

    Χ. Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα διάλεγα την αυριανή ημέρα - 9η Μαΐου, η ημέρα της Ευρώπης. Τη μέρα αυτή το 1950 ο Ρομπέρ Σουμάν έκανε την περίφημη διακήρύξή του που έθεσε σε κίνηση τη δημιουργία της Ενωμένης Ευρώπης. Ας δούμε το πρώτο μέρος της:
    Η παγκόσμια ειρήνη δεν μπορεί να διαφυλαχθεί αν δεν αναληφθούν δημιουργικές προσπάθειες ανάλογες των κινδύνων που την απειλούν. Η συμβολή που μπορεί να έχει μια οργανωμένη και ζωντανή Ευρώπη στον πολιτισμό είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ειρηνικών σχέσεων. Διαδραματίζοντας για περισσότερα από είκοσι χρόνια το ρόλο πρωτεργάτη για μια ενωμένη Ευρώπη, η Γαλλία είχε πάντα ως ουσιαστικό στόχο να υπηρετεί την ειρήνη. Επειδή δεν φτιάξαμε την Ευρώπη, είχαμε πόλεμο. Η Ευρώπη δεν θα δημιουργηθεί δια μιας, ούτε σε ένα συνολικό σχέδιο: θα οικοδομηθεί μέσα από συγκεκριμένα επιτεύγματα που κατ' αρχάς θα δημιουργήσουν μια πραγματική αλληλεγγύη …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 66 χρόνια αργότερα τρώμε στη μάπα τον Σόιμπλε και τον Ντομπρόβσκις. Ούτε για λούστροι του Ρομπέρ Σουμάν δεν είναι άξιοι.

      Διαγραφή
  9. Δεν ήξερα ότι υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι, επειδή μεγάλωσα ανάμεσα σε θεριά, εγωπαθείς ψιλοαπατεωνίσκους και ξερόλες, οπότε είχα κολλήσει κι εγώ λίγο απ΄ όλα και πιο πολύ την καχυποψία προς τους πάντες και την πίστη ότι δεν υπάρχει καλοσύνη στον κόσμο, ούτε αγάπη, παρά μονάχα θλίψη, καταπίεση και συμφέρον.

    Γνωριστήκαμε τυχαία, όταν με είδε που έτρεξα πάνω από ένα τραυματισμένο γατί για τον βγάλω από το δρόμο για να μη γίνει χαλκομανία από τα άλλα διερχόμενα αυτοκίνητα. Όχι όμως από λύπηση, αλλά επειδή θα μου χαλούσε το απόγευμα, εκεί έξω που καθόμουνα και χαζοδιάβαζα εφημερίδα στο μπαλκόνι μου. Και κλαίγοντας άρχισε να με ευχαριστεί που το έσωσα... Νόμιζα ότι με δούλευε όταν μου είπε ότι δεν είναι δικό της το γατί, αλλά αδέσποτο, της γειτονιάς κι αναρωτήθηκα τι ψυχασθένεια έχει που κλαίει για ένα γατί της γειτονιάς αλλά μ΄ έπιασε η προσποίηση, η μεγαλοψυχία τάχα, το να δείξω ότι είμαι άτομο υπεράνω και τα ρέστα, ήθελα και να φλερτάρω και ρώτησα αν ξέρει εδώ κοντά κανένα κτηνιατρείο...

    Το θέατρο συνεχίστηκε όταν το γατί σώθηκε κι έβγαλα να πληρώσω και δυστυχώς έπρεπε να το υιοθετήσω κι όλας!!! Γαμώ το δηλαδή! Κι από ένα ψέμα, εκείνη τη βδομάδα, με άλλαξε ένα κωλόγατο και αγαπήθηκα με μια ψυχούλα απίστευτα όμορφη και περάσαν σχεδόν είκοσι χρόνια από τότε και αναρωτιέμαι πως αν δεν είχα σκαρφιστεί όλη εκείνη την ψευτιά και την υποκρισία τότε, δεν θα είχα γνωρίσει ό,τι πιο όμορφο υπάρχει στην οικουμένη που μ΄έκανε να αγαπήσω τη ζωή και τον κόσμο όλο.

    Δεν θα πω πότε είναι τα γενέθλια της ψυχή μου που είναι βαθιά χαραγμένα μέσα μου. Απλώς θα πω πως όταν ψοφήσω θα ήθελα να χαραχτεί στην ταφόπλακα εκείνη η μέρα του Σεπτέμβρη και τίποτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχ, τί μου θύμησες...
      Ένα σχεδόν αποτελειωμένο- πεθαμένο γατί αιμόφυρτο -χωρίς ζωή πάνω του που καποιος το πατησε κοντα σ΄ένα φανάρι και τρέχω -κατεβαίνω από το αμάξι [διπλη λωρίδα κυκλοφορίας] να το παρω έξω στο δρομο ... κι έρχεται που λες ο ρέϊμπαν-τζιπ-τσερόκι και το κανει λιώμα. "Δεν το είδα!" μου λέει και να θελω να τον βγάλω άπο το παράθυρο ντε και καλά τον έχω γραπωμενο από το καρύδι και κλαίνε μέσα τα παιδάκια του τα γατάκια. Μου τον πήραν απο τα χέρια κάτι άλλοι κι έφυγε...

      Αλλά σ' αφιερώνω αυτό με το οποίο εγώ σήμερα έκλαψα πολύ.
      Ελπίζω να σ' αρέσει αγαπητε "ανώνυμε"
      H Τάτσι-Μαουρίσι-Μανασή και Τορηνάκι-Τορηνώ

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ πολύ για την παραπομπή!!!

      Διαγραφή
    3. Εμένα πάλι μου θύμισε κάτι άλλο: ότι η τέχνη του φλερτ, είναι ουσιαστικά η τέχνη της εξαπάτησης -Λες γι' αυτό τελικά οι Έλληνες να ερωτεύτηκαν με τόσο πάθος Τσίπα και Α. Πάπανδεου;

      Διαγραφή
  10. Του Θωμά. Μου παει και μένα. Άλλωστε σαν συμβολισμός δείχνει οτι ενας τότε Ελληνας δεν "τσιμπαγε" χωρις ορθολογική απόδειξη. Και αςφαλως αν οι Εκκλησίες δεν έκαναν οτι ο υπαρκτός Σοσιαλισμός στις θεωριες περί Σοσιαλισμού , θα δεχόντουσαν οι ίδιες ο,τι διδάσκουν ... ´αλλα το αρνούνται!
    Οτι δηλ. Ο Ανθρωπος ειναι το μονο ον που κατα την παλαιοδιαθηκικη Ιστορια φτιάχτηκε με το Έλλογο στοιχείο που τον κανει ξεχωριστό και οχι υπάκουο και υπήκοο. Καινοδιαθηκηκικα δε το ευαγγελιο του Ιωάννη αρχίζει με τη δοξολογία στο Λογο δηλ. στον πατέρα του Ελλογου, του Λογικού. "Εν αρχή ην ο Λόγος. Και ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος ..."
    Και ο ίδιος ο Ιησούς φέρεται να δίδαξε : "Γνωσεσθε την Αληθειαν και η Αληθεια ελευθερώσει Υμας".
    Αςφαλως και το Θερινό Ηλιοστάσιο" αφου η ζωή μας ειναι ενα ταξίδι στο φως, και η μη ζωή μας η παραμονή της Ιδέας μας στο βασίλειο του Πλούτωνα.
    Ευχαριστω Δάσκαλε που μας ξυπνάς απο την ακηδια της καθημερινότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Konstantinos Papanikolaou
      2016-05-08 10:59:18+00:00

      > ενας τότε Ελληνας δεν "τσιμπαγε" χωρις ορθολογική απόδειξη.

      «Ἔλληνας» — στη Γαλιλαία; Με μητρική γλώσσα την Αραμαϊκή;

      Δεν πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες σε κάθε λογής υπερφυσικό, χωρίς ορθολογική απόδειξη;

      Διαγραφή
    2. Κατέστη Δάσκαλος τη στιγμή που δεν ενδιαφερθήκαμε να βρούμε πόσα χρόνια μετά τους αρχαίους Έλληνες έγινε η εφεύρεση του ορθολογισμού....θα νιώσει κάποια που θα διαβάσει ερεθιστικές συγχωνεύσεις των ορθολογικών αποδείξεων με τους αρχαίους έλληνες. Το ψωμί του Δημόκριτου χίλιες φορές παρά μία σταγόνα ορθολογισμού.

      Διαγραφή
  11. Ενώ καταλαβαίνω απόλυτα τη λογική της απόψεως σου, με ταλανίζει ένας αντίλογος πνευματικής τάξεως: πόσο πιστεύεις στο ποτήρι που κρατάς; Μπορείς να αμφιβάλλεις εφόσον το 'χεις μπροστά σου, στα χέρια σου; Είναι όπως η αμφιβολία στα ζευγάρια, δεν αμφισβητείς ότι κάνεις έρωτα, πρέπει να πιστέψεις όμως ότι ο άλλος σ' αγαπά - δεν είναι ορατό. Υπάρχουν βέβαια ενδείξεις - ο Θωμάς γύρευε αποδείξεις. Φοβάμαι ότι πίστη και επαληθευσιμότητα δεν συμπλέουν. Και δεν είμαι Χριστιανός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε παρόμοιες περιπτώσεις, κ. Αριστοτελίδη, συνιστώ Ιστορίες από την Κολιμά, του Βαρλάμ Σαλάμοφ, 40 ευρώ της αγάπης. Λίγο να ενημερωνόμαστε για το τι είμαστε τέλος πάντων εμείς που ανακρίνουμε τον έρωτα και να εκπαιδευόμαστε στις μεθόδους εξοντώσεως της ερωτικής ζωής.

      Διαγραφή
    2. "Είναι όπως η αμφιβολία στα ζευγάρια, δεν αμφισβητείς ότι κάνεις έρωτα, πρέπει να πιστέψεις όμως ότι ο άλλος σ' αγαπά - δεν είναι ορατό".

      Περίεργες διαπιστώσεις και δεοντολογίες.

      Διαγραφή
    3. Bizzare και μη σχετικό βρίσκω το σχόλιο σας. Εγώ υποστήριξα ότι δεν έχει νόημα να πεις ότι πιστεύεις για κάτι που το βλέπεις. Πού κολλάν όλ' αυτά...

      Διαγραφή
  12. 'Ηθελα να γράψω ότι γιορτάζω στις 9 Αυγούστου που είναι τα γενέθλεια του ανηψιμού αλλά με πρόλαβε ο Panagiotis08 May, 2016 12:54 και σαν καθώς πρέπει Ευρωπαϊστής θα πρέπει να γιορτάζω εκείνη την μέρα, το όνομα μου το πήρα από τον παππού που δεν πρόλαβα να τον γνωρίσω μιας και πέθανε 41 χρόνια πριν γεννηθώ δεν έχω πρόβλημα να γιορτάζω τα γενέθλια μου 8/8 ίσως γιατί είμαι ακόμα σχετικά νέος :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το ποστ είναι για την επαλήθευση, τον έλεγχο, αλλά ελπίζω να χωράει μερικά άλλα όχι πολύ άσχετα.

    Εκεί κάτω στο Greece συγχέετε τον υγιή σκεπτικισμό με το αρρωστημένο πνεύμα της αντιλογίας και την αρρωστημένη κακή προαίρεση. Κοινώς τρολάρετε και αυτοτρολάρεστε αβέρτα αλλά νομίζετε ότι έχετε κριτικό πνεύμα.

    Έχετε λάσκα βίδες. Δεν σας βρίζω. Επαναλαμβάνω πιο λαϊκά αυτά που σας καταμαρτυρεί ο Ράμφος.

    Απόδειξη αυτού είναι ότι ΔΕΝ μπορείτε να ΜΗΝ συνεχίζετε αενάως συζητήσεις που σε χώρες με κοινό νου και ορθό λόγο λήγουν σε τρία δισεκατομμυριοστά του δευτερολέπτου. Λ.χ.
    -να πάει ο Ρωμανός σχολείο ή να μην πάει;
    -Ήρωας ο Άρης ή προδότης; Αυτό ιδίως το ήρωας/προδότης παίζει πολύ σε εσάς. Οι Ρουμάνοι ας πούμε έχουν άλλα και οι Ισπανοί άλλα.
    -Σας πήρε εκατό χρόνια (!) να καταλήξετε τι ήταν ο Βενιζέλος. Συζήτηση για 100 χρόνια και ακόμη συνεχίζεται!!
    -Με το φακιόλι ή με την τιάρα; Πεντακόσια χρόνια συζήτηση! Γκίνες!!!
    -Ακόμη πιο τραγικά: Ποιος φταίει που ένα σκυλί κομμάτιασε ένα πεντάχρονο παιδί; Ο ιδιοκτήτης ή η μάνα; Ας το κουβεντιάσουμε ρε αεφέ. Και δώστου επιχειρήματα. Και δώστου αναλύσεις περί ρατσών και σκυλογνωσία. Για τον Γρηγορόπουλο όμως πονέσατε πολύ επιλεκτικά και είχατε βγει στους δρόμους.

    Δεν είστε έθνος. Είστε φόρουμ συζήτησης τίγκα στα τρολ. Και η πλάκα είναι ότι την ανοχή στα αριστερά τρολ την ονομάζετε ‘δημοκρατία’.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός ο Ράμφος φαντάζομαι. Με σεβασμό στα γεράτεια και στη ζωή.

      Διαγραφή
  14. Kαι για να χαλάσω κάπως την εορταστική ατμόσφαιρα του blog...λίγος μηδενισμός !
    Δεν αγαπώ τους εορτασμους. Ούτε τις ονομαστικές εορτές, ούτε τα γενέθλια, ούτε τιε επετείους...ούτε τα μνημόσυνα ούτε την ημέρα της μητέρας ...της χελώνας...του διαβήτη....της μαρμότας.
    Λατρεύω το φως όπως κι εσύ Νίκο, το λατρευω τόσο που απ'αυτό καθορίζεται η όλη μου ψυχική διάθεση.Τα εξόφυλλα του σπιτιού μου δεν τα κλείνω ποτέ για να απολαμβάνω όσες ώρες περισσότερο γίνεται το φώς, και όταν νυχτώνει σπανίως κυκλοφορώ έξω. Όμως δεν το γιορτάζω. Απλώς το απολαμβάνω καθημερινά.
    Τα γενέθλιά μου σταμάτησα να τα γιορτάζω στα 50 και σιγά σιγά έπεισα και όλη την οικογένεια μου να τα ξεχάσει.Θέλω να μην μου υπενθυμίζεται το γειράσκειν.
    Οσο για την αμφισβήτηση, την έχω στον υπέρτατο βαθμό, μέχρι γραφικήότητας Σε κανένα πράγμα δεν πιστεύω αν δεν το δω με τα ίδια μου τα μάτια και τότε ακόμα αμφισβητώ...την όρασή μου.
    Δεν είμαι μηδενίστρια. Πιστευω στην ΑΓΑΠΗ, με το πιο πλατύ νόημά της, και στο δικαίωμα των όντων, ΟΛΩΝ των όντων, για ευτυχία ( πάλι με την πιο πλατιά της έννοια).
    Την Αγάπη θέλω να μπορώ να την βρίσκω κάθε μέρα και την ευτυχία επίσης. Οι ξεχωριστές μέρες μου περιορίζουν αυτόν τον ορίζοντα.
    Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Nikos Dimou
    2016-05-08T10:01:00+03:00

    > Ο Θωμάς, ο σκεπτικιστής της Καινής Διαθήκης, που δεν αποδέχθηκε χωρίς πειστήρια το αδιανόητο θαύμα. Απόλυτα ανθρώπινη αντίδραση, που θα την είχαμε κι εγώ κι εσείς, αν μας έλεγαν ξαφνικά πως κάποιος γνωστός μας πέθανε και μετά αναστήθηκε. Ταυτίζομαι εντελώς μαζί του. Είναι ορθολογιστής. Δεν αποδέχεται το φανταστικό, το παράλογο χωρίς κάποιες αποδείξεις. 

    > Είναι η γιορτή των σκεπτικιστών: «ἐὰν μὴ ἴδω ἐν ταῖς χερσὶν αὐτοῦ τὸν τύπον τῶν ἥλων…». Ο Θωμάς πίστεψε μόνον αφού είδε και άγγιξε. Αν θέλετε και ο πρώτος επιστήμων. Ζήτησε εμπειρική επιβεβαίωση.  

    Στο Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου μια γυναίκα σκεπτικίστρια κι επιστήμων, η μαία Σαλώμη, τιμωρείται σκληρά για τη στάση της αυτή, αλλά μετανοεί επιτόπου και συγχωρείται:

    Γένεσις Μαρίας. Ἀποκάλυψις Ἰακώβ. 19.3‒20.4:

    19.3. Καὶ ἐξῆλθεν ἐκ τοῦ σπηλαίου ἡ μαῖα, καὶ ἠπήντησεν αὐτῇ Σαλώμη, καὶ εἶπεν αὐτῇ· «Σαλώμη Σαλώμη, καινόν σοι θέαμα ἔχω ἐξηγήσασθαι· παρθένος ἐγέννησεν, ἃ οὐ χωρεῖ ἡ φύσις αὐτῆς.» Καὶ εἶπεν Σαλώμη· «Ζῇ Κύριος ὁ Θεός μου· ἐὰν μὴ βάλω τὸν δάκτυλόν μου καὶ ἐρευνήσω τὴν φύσιν αὐτῆς, οὐ μὴ πιστεύσω ὅτι ἡ παρθένος ἐγέννησεν.»

    20.1. Καὶ εἰσῆλθεν ἡ μαῖα καὶ εἶπεν· «Μαρία, σχημάτισον σεαυτήν· οὐ γὰρ μικρὸς ἀγὼν πρόκειται περὶ σοῦ.» Καὶ ἡ Μαρία ἀκούσασα ταῦτα ἐσχημάτισεν αὑτήν. Καὶ ἔβαλε Σαλώμη τὸν δάκτυλον αὐτῆς εἰς τὴν φύσιν αὐτῆς. Καὶ ἀνηλάλαξεν Σαλώμη καὶ εἶπεν· «Οὐαὶ τῇ ἀνομίᾳ μου καὶ τῇ ἀπιστίᾳ μου, ὅτι ἐξεπείρασα Θεὸν ζῶντα. Καὶ ἰδοὺ ἡ χείρ μου πυρὶ ἀποπίπτει ἀπ’ ἐμοῦ.»

    20.2. Καὶ ἔκλινεν τὰ γόνατα πρὸς τὸν Δεσπότην Σαλώμη λέγουσα· «Ὁ Θεὸς τῶν πατέρων μου, μνήσθητί μου ὅτι σπέρμα εἰμὶ Ἀβραὰμ καὶ Ἰσαὰκ καὶ Ἰακώβ. Μὴ παραδειγματίσῃς με τοῖς υἱοῖς Ἰσραήλ, ἀλλὰ ἀπόδος με τοῖς πένησιν. Σὺ γὰρ οἶδας, Δέσποτα, ὅτι ἐπὶ τῷ σῷ ὀνόματι τὰς θεραπείας ἐπετέλουν καὶ τὸν μισθόν μου παρὰ σοῦ ἐλάμβανον.»

    20.3. Καὶ ἰδοὺ ἄγγελος Κυρίου ἔστη λέγων πρὸς αὐτήν· «Σαλώμη Σαλώμη, ἐπήκουσεν ὁ πάντων Δεσπότης τῆς δεήσεώς σου. Προσένεγκε τὴν χεῖρά σου τῷ παιδίῳ καὶ βάσταξον αὐτό, καὶ ἔσται σοι σωτηρία καὶ χαρά.» Λαβοῦσα δὲ χαρὰν προσῆλθε Σαλώμη τῷ παιδίῳ καὶ ἐβάσταξεν αὐτὸ λέγουσα· «Προσκυνήσω αὐτῷ, ὅτι οὗτος ἐγεννήθη βασιλεὺς τῷ Ἰσραήλ.»

    20.4. Καὶ παραχρῆμα ἰάθη Σαλώμη καὶ ἐξῆλθεν ἐκ τοῦ σπηλαίου δεδικαιωμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Ein Steppenwolf
    Όταν ήμουνα μικρός πίστευα ότι ο Χριστός ήταν Έλληνας :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και δε νιώθω κανένα ερωτικό σκίρτημα για κανένα Χριστό ή Απόστολο Σαύρο, για τα συνομήλικα μου αγόρια νιώθω πολλά σκιρτήματα, που ενέχουν ένα θεμελιώδες επιστημονικό ενδιαφέρον. Οι ναοί της Ορθοδοξίας δε με απωθούν. Δηλαδή, άμα είναι αντισεισμικά τοποθετημένο ένα εκκλησάκι, να κυκλοφορούν μέλισσες, να φυσάει το αεράκι, να με τρυπήσει μία ησυχία αδιάφορη, μπορώ να παρακάμψω λιγάκι τον Χριστό και να γλείψω την τροχιά της σφήκας και όπου πέσει. Δεν είμαι υπέρμαχος της οριστικής ανατίναξης των -ιερών- ναών. Όταν δεν μου χρησιμεύουν, τους προτιμώ με τέσσερα ηχεία στις τέσσερις γωνίες του κτίσματος και να λένε στα αγιογραφήματα της ολικής φτοράς ίσως να ζει μια ίνα μας που δεν παρατηράς.

      Διαγραφή
  17. Ein Steppenwolf είπε:
    ...Καὶ ἔβαλε Σαλώμη τὸν δάκτυλον αὐτῆς εἰς τὴν φύσιν αὐτῆς....

    Μπορεί να μεταφράσει κάποιος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψηφίστηκε με 153 ψήφους το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ!
      ["Ελεύθερη" μετάφραση]

      Διαγραφή
    2. Ου μην όμως αλλά και το φορολογικό...

      Διαγραφή
    3. @Anonymous
      2016-05-08 17:39:06+00:00

      > _...Καὶ ἔβαλε Σαλώμη τὸν δάκτυλον αὐτῆς εἰς τὴν φύσιν αὐτῆς...._
      > Μπορεί να μεταφράσει κάποιος;

      Η μαία Σαλώμη δακτυλοσκόπησε την Παναγία για να δει αν ήταν παρθένα και μάλιστα αν παρέμεινε παρθένα ακόμα και μετά από ολόκληρο τοκετό.

      Διαγραφή
  18. Μου αρεσει που εχω γιορτη, κι'ας μην με φωναξαν ποτε με το ονομα που βαφτιστηκα. Μεσα μου καμαρωνα που 'πηρα' το ονομα του παππου Δημητρη που πεθανε λιγο μετα την γεννηση μου. Ενιωθα οτι ημουν η 'εκλεκτη' αναμεσα στις ξαδερφες!
    Μεγαλωνοντας, η μερα της γιορτης μου αξιζει για την χαρα που παιρνω οταν με θυμουνται οι φιλοι, κυριως εκεινοι που τους ξερω απο τοτε που ειμαστε παιδια.

    Η πολυ προσωπικη μου ομως γιορτη, θα ηθελα να ηταν η 'Θαλασσα', οχι μονο σαν στοιχειο, αλλα κυριως για ο,τι σημαινει για μενα.
    Ηρεμια, αισιοδοξια, χαρα και ευφορια, προσμονη ταξιδιου. Ακομα και ο φοβος που μου προκαλει, ειναι φοβος ελεγχομενος που ερχεται και φευγει. Θαλασσα, λοιπον, σαν γιορτη για την 'χαρη' της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Αρτέμη, η εικόνα που έχεις σχηματίσει για μένα είναι εντελώς λανθασμένη. Ο χαρακτηρισμός που δίνω στον εαυτό μου είναι "μαχόμενος απαισιόδοξος". Δεν έχω καμία φαντασίωση ότι "έτσι θα σώσω την ανθρωπότητα" (ποιος, εγώ; νομίζετε πως είμαι παράφρων;). Απλώς λέω ότι πρόοδος υπάρχει - όχι τόση όση θα θέλαμε - αλλά οπωσδήποτε η ανθρωπότητα είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι πριν από 100 ή 1000 χρόνια και ότι οι Ευρωπαϊκές χώρες (χωρίς να είναι τέλειες) είναι καλύτερα οργανωμένες και η ποιότητα ζωής τους είναι υψηλότερη από την δική μας. Αυτά τα κοινότοπα πράγματα χωρίς εξάρσεις και υπεραισιοδοξία...

      Διαγραφή
    2. Πότε άλλαξε η κατάσταση της ανθρωπότητας και καλυτέρευσε ευρωπαϊκά γιατί εδώ άλλα λέγονται:

      "Αντίθετα έχω αρκετές αποδείξεις περί του εναντίου – μία ματιά στην κατάσταση της ανθρωπότητας, στην μοίρα των χιλιάδων αθώων νηπίων που πεθαίνουν αβοήθητα κάθε μέρα, με οδηγεί στην άποψη του Επίκουρου, ότι είτε δεν υπάρχουν Θεοί, είτε αν υπάρχουν, δεν ενδιαφέρονται καθόλου για τον άνθρωπο."

      Και σε τι είναι οι ευρωπαϊκές χώρες καλύτερα οργανωμένες όταν εγώ συντηρώ με την ανεργία και την δυστυχία μου τις γερμανικές τράπεζες και η βελγική κυβέρνηση ανατινάζει τους αθώους Βέλγους για να κάνει μπιζνες. Στις κλοπές και στον πόλεμο πρέπει να είναι καλύτερα οργανωμένες πια αυτές οι ευρωπαϊκές χώρες.

      Ποια είναι η πρόοδος; Να βλέπω την θανάτωση της ζωής -και της ζωής μου- και να ξέρω ότι επειδή δεν μπορώ να παρεμβώ θα αρχίζω τις κωδωνοκρουσίες: από την καταστροφή της ζωής στον Επίκουρο και από τον Επίκουρο στους θεούς. Μήπως και συμφωνήσουμε όλοι μία μέρα ότι χρησιμοποιήσαμε τα νυχτερινά ψαλίδια ευφυέστατης σιωπής και παραλλαγής και είμαστε έτοιμοι πια να πλησιάσουμε αθόρυβα σαν τίγρης, για την ακινητοποίηση του θηρευτή μας. Ο πρωθυπουργός Αλέξης να διαβάσει και να δει ξανά το δεδομένο, ότι η τεχνολογία θα γκρεμίσει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και να έχει υπομονή αν με τον ίδιο τρόπο και αυτός σηκώνει το βάρος και να μην απελπίζεται;

      Διαγραφή
    3. Μια και με παραπέμψατε στον εαυτό μου (όπου τα έβαζα με τον Θεό κι όχι με τους ανθρώπους) θα το κάνω κι εγώ. Σε άλλο άρθρο της ίδιας σειράς γράφω:

      "...πριν μόλις 200 χρόνια η δουλεία ήταν νόμιμη (ναι, όλοι οι σοφοί μας αρχαίοι την θεωρούσαν φυσικό πράγμα). Πριν 100 χρόνια ο μέσος όρος ζωής στον πλανήτη ήταν 30 χρόνια – τώρα είναι 67. Πριν 100 χρόνια μόνο σε πέντε κράτη ψήφιζαν και εκλέγανε τους ηγέτες τους – τώρα είναι 122. Σύμφωνοι, πολλές εκλογές είναι στημένες, και πολλές δημοκρατίες είναι μόνο κατ’ όνομα – αλλά πρόοδος υπάρχει. Πριν 100 χρόνια η μισή υφήλιος ήταν αποικίες μερικών κρατών – τώρα δεν υπάρχει πια καμία. Πριν 50 χρόνια στο Λονδίνο δεν μπορούσες να αναπνεύσεις από την πράσινη ομίχλη-μπιζελόσουπα (smog, pea-soup) και ο Τάμεσης ήταν δηλητήριο. Τώρα ο αέρας είναι καθαρός και ο Τάμεσης γεμάτος ψάρια. Πριν 35 χρόνια το 36% των ανθρώπων στις αναπτυσσόμενες χώρες λιμοκτονούσε – το 1996 το ποσοστό είχε πέσει στο 18% και σήμερα υπολογίζεται στο 12".

      Ολόκληρο το άρθρο : εδώ

      Το ότι εσείς στηρίζετε τις γερμανικές τράπεζες είναι καθαρή θεωρία συνωμοσίας...

      Διαγραφή
    4. θα διαγράψουμε το χρέος και θα φτιάξουμε την δημοκρατία μας, το καινούργιο σύνταγμα μας, το καινούργιο κράτος μας και θα δημιουργήσουμε δικό μας νόμισμα και θα ρυθμίσουμε τα οικονομικά μας όπως αποφασίσουμε και μέριμνα να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή στην Ελλάδα και να μην χρεωθεί ξανά. Ζούμε και δεν μπορούμε να κάνουμε λιγότερα γι' αυτά.

      Διαγραφή
    5. Δεν έχω τις γνώσεις να σταθμίσω αν και πόσο τελικά η Γερμανία ωφελήθηκε από τα δάνεια στην Ελλάδα. Ξέρω ότι πληρώνουμε τόκο 2% ένω οι αγορές δεν μας δάνειζαν ούτε με 10%.

      Το δικό μου ερώτημα είναι: φταίει ο δανειστής για το δάνειο; Εμείς σπαταλήσαμε δισεκατομμύρια (μόνο οι συντάξεις μας κόστισαν τα 2/3 του χρέους) ξεμείναμε από χρήμα και τώρα βρίζουμε αυτούς που μας δάνεισαν!

      Επειδή στη ζωή μου υπήρξα και επιχειρηματίας - κατάφερα να τζιράρω τεράστια ποσά χωρίς να υπογράψω ούτε ένα γραμμάτιο, χωρίς να πάρω ποτέ δάνειο. Υπάρχει κάτι απλό που λέγεται σωστή διαχείριση: Να μην ξοδεύεις περισσότερα από όσα εισπράττεις.

      Αυτοί που μας χρεωκόπησαν φταίνει - όχι οι δανειστές!

      Διαγραφή
    6. Ωραία λύση: να διαγράψουμε το χρέος. Μονομερώς, αποφασίζουμε και διατάζουμε. Γιατί θα το αποδεχθούν οι δανειστές; Τι αξιοπιστία θα έχουμε μετά. Θα δημιουργήσουμε καινούργιο νόμισμα. Ποιος θα το δεχθεί; Πώς θα εισάγουμε καύσιμα, φάρμακα, τρόφιμα; Μα τι ουτοπίες είναι αυτές!

      Διαγραφή
    7. Μα γιατί είσαι "Απιστος Θωμάς" Νίκο Δήμου;
      Όλα γίνονται/μπορούν να συμβούν στον αστερισμό του ΣΥΡΙΖΑΝΕΛώματος.
      Οι άνθρωποι που εμπνέουν τον "ανώνυμο" τα Τσιπρο-Μαδουρικά δεν τα έχουν λησμονήσει... Και σαν άσσο από το μανικη θα τα τραβήξουν με την πρώτη ευκαιρία...
      Τότε να δεις κλέψιμο το αλεύρι από την παλέτα, βουρ στις αποθήκες των σούπερ μάρκετ , ΔΕΗ και διαδίκτυο με το δελτίο και ψοφολόγημα με το κιλό...

      Αλλά δεν βλέπω να υπάρχει και "εναλλακτική" εκτός από την πλήρη καταστροφή μας.

      Οπότε τί μας απομένει; Να αφεθούμε στ' "όνειρο με τον Αλέξη".
      Κι ας το απολαύσουμε ως θρίλερ παρακολουθώντας στην οθόνη τον εν ψυχρώ φόνο μας. Σαν να 'μαστε άλλος...

      Διαγραφή
    8. Ο ΟΗΕ υπέρ της μονομερούς διαγραφής του χρέους. "Η Ελλάδα απείχε από την ψηφοφορία του ΟΗΕ για τη δημιουργία ενός νομικού πλαισίου σχετικά με τις διαδικασίες αναδιάρθρωσης του δημόσιου χρέους, που έγινε την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014". Η Ελλάδα που απείχε εργάζεται για τους δανειστές της και δεν έχει αξιοπιστία ως προς τη ζωή μου. "Είναι κυριαρχικό δικαίωμα του λαού μας να αναδιαρθρώσει και να σβήσει το χρέος του" λέει ο ΟΗΕ. Φάρμακα, καύσιμα από τη μαύρη αγορά και με διακρατικές συμφωνίες. Τρόφιμα έχουμε. Η γη μας είναι καρποφόρα. Το νόμισμα μας θα προστατέψουμε. Αυτά μάλλον είναι εύκολα, όταν οι περισσότεροι άνθρωποι επιμένουν στα λογικά και τα χρήσιμα.

      Διαγραφή
    9. Στην ολομέλεια του ΟΗΕ πλειοψηφούν οι δανειζόμενοι και όχι οι δανειστές.

      Διαγραφή
    10. Και στη ζωή επίσης.

      Διαγραφή
    11. Σήμερα η πατρίδα μας, κύριε Τσίγκα, είναι δύο κωμωδίες εκ πεποιθήσεως: ο Νίκος Καρούζος η πρώτη, ο Καζάκης η δεύτερη. Και εδώ η σύνθεση δύο ταλαντώσεων που έχουν παραπλήσιες συχνότητες. Πάνω στα διακροτήματα λοιπόν θα βάλουμε ποιήματα του Καρούζου. Δεν είναι τίποτα. Είναι απλώς τριξίματα του κρεβατιού το απόγευμα στο ήσυχο σπίτι της Ελλάδας που διάνυσε όλα τα μάκρη και από όλες τις πιθανές κατευθύνσεις.

      Διαγραφή
    12. Διάβασα τον μύθο του μύθου της προόδου. Για όσο χρόνο το σώμα μου λειτουργεί τέλεια πρέπει και η οικονομική οργάνωση να λειτουργεί ανθρώπινα, δηλαδή να εξυπηρετεί όλους στα σωστά. Εγώ δεν μπορώ να κάνω τα άλλα.
      Και είναι ωραία η πρόοδος όταν είναι αριθμητική. Γιατί τα παιδιά την μαθαίνουν στην ηλικία της Β' Λυκείου. Δεν μαθαίνουμε για να μάθουμε το άθροισμα των ν-πρώτων όρων της και την απόδειξη, γιατί υπάρχει εφαρμοσμένη απαγόρευση. Και η επαφή με την Ανάλυση είναι σκληρή, σκληρότατη. Πάντα έχουμε να λύσουμε το πρόβλημα: πώς θα μάθω κάτι που ακόμα και όταν το εξηγείς, για την σκληρή αιτία, ότι δεν το ξέρεις, φροντίζεις να μου παραμένει τελείως άγνωστο. Ε, ο μαθητής αυτών διόρθωσε στην τηλεόραση την επιγραφή, τον NAS να γίνει NASH.

      Διαγραφή
  20. Στο εξωτερικό επιστήμονες που κατεβαίνουν στο κοινό χωρίς να μιλούν ενάντια στις αστρολογίες, αλλά με υλικό πολύ χρήσιμο στη ζωή, ενώ στην Ελλάδα έχουμε επιστήμονες δανέζηδες και ζουγκλοειδείς θεοδοσίους και ευρωβουλευτές πρώην πρυτάνεις, νυν οικονομικούς δολοφόνους. Πώς να μην ανθίσει στην Ελλάδα η αστρολογία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο εξωτερικό δεν έχουν ανάγκη να μιλάνε εναντίον της ατρολογίας διότι δεν αποτελεί πρόβλημα - εδώ έχουμε τα περισσότερα αστρολογικά περιοδικά στον κόσμο - και 20.000 επαγγελματίες αστρολόγους δηλωμένους στην εφορία (και περισσότεορυς αδήλωτους)...

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    4. Σπουδαία μαντεψιά! Η μισή Ελλάδα ήξερε πότε γεννήθηκα και πέρσι με την έκθεση στο Μπενάκη για τα 80 μου χρόνια το έμαθε και η άλλη μισή...

      Διαγραφή
    5. Οι Έλληνες Αστρολόγοι δεν είναι απατεώνες. Ακολουθούν την μοίρα του ελληνισμού. Επέχουν - και επέχουν πάρα πολύ, τους κεραυνούς, τας φλόγας, τους πρηστήρας. Σε μία αποκλειστική θέση εντάσσονται: στο κάθισμα του παραλιακού, κοσμικού κέντρου. Πίνουν χυμούς, πίνουν τους παγερούς καφέδες, κοιτάνε τις ξανθές στα δόντια, απλώνουν τα πόδια τους, βγάζουν τα πάνινα παπούτσια, το ένα με τη μύτη του άλλου, αφήνουν το χέρι ανάμεσα στα πόδια της ιπτάμενης, μάγισσας συνοδού τους. Μόλις τελειώσει το υγρό του ποτηριού τους, μαζεύουν τις ελιές τους. Η πρώτη μέθοδος τηλεπαθητικής συλλογής ελαιοκάρπου ήταν ελληνική. Ποιοι είναι οι απατεώνες; Αυτοί που κράτησαν ζωντανή και αύξησαν την ελληνική αγροτική παραγωγή; Η δύναμη της σκέψης είναι απάτη; Αυτοί που δεν πιστεύουν σε ευρωπαϊκά στερεότυπα είναι απατεώνες; Αυτοί που πληρώνουν τον χυμό τους; Η σκοτεινή ύλη του Έλληνα αστρολόγου είναι μόνο το εκτυφλωτικό φως του θέρους. Αν θα περιγελάσουν κάποια πλούσια, για να της απαλλοτριώσουν ένα χαρτονόμισμα περισσότερο, η πλούσια κυρά γνωρίζει και δίνει με την καρδιά της - προφέρει και το σώμα της. ("επέχοντο μεθ’ εαυτών μυρίους … ευγενείς", Εκκλησιαστής Αστρολόγος). Οι φτωχοί Έλληνες σέβονται και τιμούν τους Έλληνες αστρολόγους, για την σπιρτάδα του εφευρετικού πνεύματος, που κατεβάζει ομπρός στη Χίλαρι τα άστρα με το δάχτυλο και ξαφρίζει το φτηνιάρικο πορτοφόλι της, με το βλέμμα. Οι Έλληνες αστρολόγοι είναι νοσταλγοί μιας νέας ανακατανομής των θηλαστικών μέσα στα γλυκά νερά της Ερυθράς Θαλάσσης. Πιο σκεπτικός είναι ο Σόιμπλε από τον Έλληνα αστρολόγο;

      Διαγραφή
    6. Εμένα μου αρέσει το Λονδίνο. Δηλαδή: galaxy - πακιστανός - ινδός ταξιτζής - mayfair (τα πιο φτηνά) - σιγανή βροχή - Μαρξ (de οmnibus dubitandum) - ησυχία. Αλλά σε πολλούς, ναυτικούς, οραματιστές, θηρευτές της ζωής, δεν αρέσει το Λονδίνο. Το λένε φυλακή και το λένε πικραμένη καταδίκη. Την Αμερική νοσταλγούν και τα ψώνια στα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και την ανυπαρξία ελληνικής κοινότητας. Είναι όμως και ένα σιχαμένο πράγμα το Μεγάλο Νησί. Διότι είναι εκεί η καθημερινή ζωή κονσερβαρισμένη, τυποποιημένη και ούτε ελληνική γλώσσα δεν μιλάνε αυτοί, οι τόσο πολύ περισπούδαστοι Μεγαλονήσιοι. Και αποτυχία με την Κιμ ("είχα μποϊφρεντ ένα Κύπριο και ξέρω κάτι λέξεις...") και αποτυχία με την Κάρεν (η Κιμ θα πήγαινε Ν. Αφρική και θα έμενα μετά την Κάρεν, που θα σκεφτόταν τι κάναμε με την Κιμ, πριν η Κιμ να φεύγει μακριά). Μόνον αποτυχίες. Πόσα λάθη να μετρήσω. Αν είχα νου, θα έμενα για πάντα στο Λονδίνο και κάθε μέρα θα χτυπούσε την θύρα μου μία άλλη κοπέλα να μου ζητάει τον αναπτήρα μου, για να καεί. Όμως τα έχασα αυτά και δεν μπορώ πια να τα ανακαλύψω ποτέ -αυτά ή παρόμοια- και να ζήσω και εγώ τον μύθο της φύσης μου στο Μεγάλο Νησί. Πρέπει, αν πετύχω με το βότσαλο κάποιαν εγγλέζα -όχι πολυχρησιμοποιημένη, κατά τα δικά μου οράματα- να την ακολουθήσω τυφλά για να με ξεμυαλίσει. Αλλά και το βότσαλο πρέπει να διαθέτω μύες να το πετάω και δύναμη δεν έχω γιατί πονάω πάρα πολύ. Οι ψυχασθένειες είναι ζόρικες.

      Διαγραφή
    7. Στην πατρίδα μας έχουμε τα περισσότερα αστρολογικά περιοδικά και τόσους αστρολόγους επειδή έχουμε τους πιο τεμπέληδες επιστήμονες από όλες τις χώρες στον κόσμο. Και από όσους είναι έξω ελάχιστοι δουλεύουν. Οι περισσότεροι απλώς έχουν βρει ένα μισθό και παριστάνουν τους Γάλλους, τους Ευρωπαίους, τους Αμερικάνους, όταν αράζουν στα εγχώρια καφενεδάκια, με το ξύλο μέσα στα χαρτονομίσματα να φαίνονται περισσότερα, ή με τα powerpoint στους καφενέδες. Εξαίρεση στα σάπια φρούτα ο Δημήτρης Χριστοδούλου. Αν είχαν πατριωτική αξία αυτοί, η κατάσταση της παιδείας, της ανώτερης, θα ήταν πολύ καλύτερη από τίμια, επιστημονική άποψη. Αλλά και ποιος χρειάζεται αυτά τα χαμένα κορμιά; Η γνώση διαδίδεται και δίχως τους φανφαρόνους καθηγητάδες. Η ψυχή του Eugene Hecht να μιλήσει.

      Διαγραφή
    8. Ο λόγος που στην Ελλάδα υπάρχουν τόσο πολλοί αστρολόγοι είναι γιατί υπάρχει ένα τεράστιο έλλειμα παιδείας που οδηγεί σε έλλειμα ορθολογισμού μιας και δυστυχώς, πολιτιστικά δεν ανήκουμε στη Δύση, αλλά στην Ανατολή. Για να γράψω μία βλακεία έμαθα τυχαία ότι έχω καλό και καθαρό ζώδιο :P Όσον αφορά τον οροσκόπο μου ίσως μπορώ να τον βρώ έμμεσα, όταν είχα νοσηλευτεί μετά από ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας η μητέρα μου ερχόταν τα απογεύγμα και κοιμόμουνα οι γιατροί της είπαν ότι το έκανα επειδή είχε γαννηθεί βράδυ, ποιος μπορεί να με βοηθήσει; Γενήθκα στις 8/8/1973 :)

      Διαγραφή
  21. Τι καλά θα ήταν να γορτάζουμε την κάθε μέρα που ξημερώνει και είμαστε εδώ ζωντανοί και υγιείς!
    Εγώ πάντως άν διάλεγα συγκεκριμμένες ημερομηνίες θα ήταν αυτές που γεννήθηκαν η κόρη και η εγγονή μου. Η ύπαρξή τους μου δείνει χαρά και απομακρύνει τον φόβο του θανάτου.

    Π.

    Υ.Γ. Διαβάζω πάντα τα παλιά post με μεγάλο ενδιαφέρον και κάθε φορά ανακαλύπτω κάτι νέο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Απο του χρονου παντως σκεπτομαι να γιορταζω την 8η Μαιου ως 'ημερα της αυταπατης'. Κολλαει σε ολες τις περιπτωσεις που δεν θα θελω να αναλαβω τις ευθυνες μου και 'βγαινω κι'απο πανω' γιατι η παραδοχη της αυταπατης με κανει ανωτερο ανθρωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα πιο πολύ μ' αρέσει ο ναζιστής Μανιός (που κάνει και το όντιο): "Ν. Μανιός: «Το σημαντικό είναι η αποκατάσταση του κλίματος εμπιστοσύνης προς την ελληνική κυβέρνηση» (audio)". Πηγαίνω oxford...μεγάλη πολυτέλεια...ακούω την προφορά. Πάντως δεν είναι αούντιο. Γιατί κολλάω καμιά φορά και δεν καλοθυμάμαι. Τώρα είμαι στο fashion. Φάσιον ή φάσον; Φασόν δεν το λέω με τίποτα. Τι ποίηση έχουν οι γάλλοι; Είναι και αηδιαστικό τώρα να διαβάσει ένας άνθρωπος ό,τι διάβασαν οι άλλοι και σήκωσαν από αυτά μια κατανόηση της ζωής πολύ παράξενη. Και το noun γιατί να μην είναι νουν, που εμένα μ' αρέσει πιο πολύ. Ο Μανιός αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά. Θα πάω να του πω: βρε, ναζιστούλη, υπάρχει κανόνας σε αυτές τις προφορές; Να ξέρουμε πότε θα πούμε ο, ου, ε, ι, το a! Ρώτησε τον Αλέξη - θα 'ναι η ψιθυριστή συμβουλή.

      Διαγραφή
  23. Υπάρχει όμως και αυτός ο Πανούσης όπως και αυτός ο "Τσολιάς" - αγαπημένοι και μονιασμένοι πάντα (όπως κάθε αλτρουιστής φτωχός αριστερός).
    Γι' αυτό και μόνιασαν- με το δημοψήφισμα του Έλληνες…

    https://www.youtube.com/watch?v=ia0622F0N6s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ελληνοφρενίτες είναι δωσίλογοι. Όπως η Αριστερά. Όπως και το ΚΚΕ (με τους ναζιστοκομουνιστές του), ακριβώς.

      Διαγραφή
    2. Κι εγώ,"δηλωσίας" είμαι..
      Άν δέν υπέγραφα το 67, δεν θάπαιρνα διαβατήριο.και θα ήμουν ακόμα στήν Ελλάδα..

      Διαγραφή
    3. @ Χλώριο09 May, 2016 21:40

      Μάθημα 1ης Δημοτικού:

      ΕΡΩΤΗΜΑ:

      Οι "Α" έχουν μία άποψη και ο "Β" έχει μια άλλη άποψη διαφορετική. Συζητούν και επέρχεται - ως είθισται- διχόνοια.
      Ο ιδεολογικός χώρος από όπου προέρχονται οι Α+Β βρίθει προδοσιών και διχονοιών.
      Θεωρείτε πιθανό, ως λογικό επακόλουθο εάν οι "Α" και ο "Β" καταφέρουν να επηρεάσουν ιδεολογικά ένα μέρος του λαού "Γα" στην συνέχεια να τον βάλουν να τσακωθεί με το υπόλοιπο μέρος του λαού "Γβ";

      ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

      Οι "Α" είναι (βρισιά). Όπως η ιδεολογική αφετηρία τους. Όπως και η κομματική έκφραση της ιδεολογίας τους (με τους -βρισιά- του), ακριβώς.
      -----
      Και εσύ τώρα ισχυρίζεσαι ότι είσαι μορφωμένος;
      Θα σαλτάρω …

      Διαγραφή
    4. Hello baby σε εμφυλιοπολεμική ποιότητα.

      Διαγραφή
    5. Βρίσκουμε, ποιος μαίνεταi να κάνει την εξολόθρευση της ζωής· ποιου, η συνείδηση, δίνει λόγο στους τραπεζίτες -με τον βροντερό ή των λέξεων τρόπο- και δεν διστάζουμε ναν του λέμε πόσο φαλσάρη τη ζωή και το γιατί. Δεν θα το φιλοσοφήσουμε. Ή με τη ζωή ή με τους τραπεζίτες. Ένα τοιούτο άνθισμα δεν αρέσει στις χλωρές συνειδήσεις βόθρου, που τις φέρουν άτομα προβληματικά, γλοιώδη, ουσιώδως απάνθρωπα· άτομα δικαστικά, δικτατορικά, μη μου άπτου, κιτρινισμένα, θρασύδειλα, λαθρόβια, μηρυκαστικά, σταυρωτικά, μυξιάρικα, γραφειοκρατικά, φοβεριστικά, μεγάλης υποκρισίας και άτομα που γενετήσια αξιοπρέπεια δεν έχουν. Αυτά, όλα μαζί, είσαι εσύ, όπως, εντυπωσιακά, σε νιώθω. Και νιώθω μια χαρά. Είσαι μία διασταύρωση Μένγκελε με Καρλομάγνο. Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει. Είναι αιμάτινη επιταγή. Και επειδή όλα τα γουρούνια ίδια μούρη έχετε, στεκάμενη, ελώδη, ξέρεις -εσύ- πολύ καλά ότι μπορείς να μεταχειριστείς, για να επιτύχεις τις δολοφονικές επιδιώξεις σου -η επιβίωση του άχρηστου- έως και τον στρατοκρατικό κομουνισμό του ευρωναζιστή Κουτσούμπα και νιώθεις άσχημα την υστέρηση της προοπτικής σου από την απλοϊκή, άμεση, αγράμματη ζωή μας. Επειδή δεν έχεις διαμορφώσει μία, έστω μία προοπτική αγάπης, ψυχραιμίας, καλοσύνης, γαλήνης και ανθρωπιάς, για τη νόηση σου, έξω από το ναζισμό, επειδή είσαι ένα κορακομαραμπού της Ανδρομέδας -αυτό κατάφερες- και δεν μπορείς άλλο τίποτε, από την εξάρθρωση των αισθήσεων σου και τον οραματισμό του ξεριζώματος των αισθητηρίων οργάνων των άλλων ζωντανών ανθρώπων. Είμαι ένας άνθρωπος χωρίς κανένα απολύτως πολιτικό δεσμό, και, μπορώ να το πω στον Ταχτσή με το καρπούζι, μιλώ χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Εμένα το θέμα μου δεν τυγχάνει θέμα προσωπικό - και εξακολουθεί να μην τυγχάνει προσωπικό, ας λέμε, θέμα. Είσαι μια κατάσταση υποχρεωτικής συμφοράς όπου, όσες ζωολογικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές, με πόνους και με κόπους, πηγαίνεις κι’ αυτές να καταποντίσεις μέσα στα ελώδη στεκάμενα νερά σου. Τώρα ξαναγυρίζω στη σιωπή μου. Παρακαλώ το Θεό και τον Επίκτητο, να μη με φέρουν άλλη φορά σε παρόμοια ανάγκη να σου ξαναμιλήσω. Κάτι σαν εσένα βρίσκουν οι χιτλερικοί όλων των εποχών και των αυτοκρατοριών, για να κάνουν τις βρομοδουλειές τους. Όλοι πια το διδάχτηκαν και το ξέρουν πως στις εξευτελιστικές καταστάσεις, η εξόντωση της ζωής μας μπορεί να μοιάζει εύκολη, όμως το ναυάγιο και της δικής τους αντλίας K-Na, τους περιμένει, αναπότρεπτο, στο τέλος. Αυτά ισχυρίζομαι.

      Διαγραφή
    6. Μα γιατί τόσα κοσμητικά;
      Λέγε με απλά…D.

      Υ.Γ.
      Πρόσεξε μην σπάσεις κανα πλήκτρο.

      Με αγάπη
      D.

      Διαγραφή
    7. ΝτιχτιρD. τον λέγανε και μου τον παντρεύανε ..ώπα 'ώπαα..

      Διαγραφή
    8. @ Κανεφ Πολυ πετυχημενο! (ωραιες αυτες οι παρενθεσεις που γελαμε και λιγο)

      Διαγραφή
    9. Εγώ δεν ενδιαφέρομαι να ζήσω ό,τι νομίζεις πως σε αυτά προσφέρομαι, λόγω χαζομάρας μου, να μου κάνεις. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τι κρύβεται πίσω από την σύλληψη ότι εγώ είμαι ο τρελός του χωριού σου και κάποιος έξυπνος, πολιτικός παράγοντας εσύ. Πρέπει να πεθάνεις και να αναστηθείς. Ρέντα υπομονής.

      Διαγραφή
    10. Δεν είμαι μορφωμένος. Κατάσταση που προσθέτει σε εμένα σειρά αχρείαστες δυσκολίες και από παρόμοιες δυσκολίες προέρχεται.

      Διαγραφή
  24. Οι ______ είναι _________. Όπως η _______. Όπως και το ________ (με τους ________ του), ακριβώς.

    Κλασικά αντεπιχειρήματα της αριστεράς - βγαίνουν σε πολλές παραλλαγές.
    Προβλέπω σε λίγο να διδάσκονται στα σχολεία ως μέθοδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Εδώ και χρόνια έχω επιλέξει να γιορτάζω στις 17 Σεπτέμβρη (Σοφίας, Αγάπης, Πίστης και Ελπίδας) την... "σοφία" μου. Μια συνήθεια που ξεκίνησε με διάθεση για χιούμορ αλλά με τα χρόνια καθιερώθηκε και αυτή την μέρα πλέον κερνάω τους φίλους μου σαν κανονική γιορτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ‘Οταν έχει το ψώνιο η μάνα σου να σε βαφτίσουν με δυο μικρά ονόματα (οκ, πονάει λιγότερο από το να σου κάνουν κάνα family οικόσημο τατουάζ στο κούτελο), με ονομαστική εορτή αμφότερα, από μικρός ζεις ελληνική ταινία με το ποιό όνομα θα γιορταστεί με τη μεγαλύτερη οικογενειακή επισημότητα! Οπότε έχεις φάει τόσες τούρτες και τόσα δράματα μέχρι τα 20κάτι, που μετά δεν σου κάνει κέφι για πολλές γιορτινές ατμόσφαιρες... Κι έτσι γιορτάζω απλώς τους άλλους, και δη τα παιδιά.

    Στα παιδικά πάρτυ, με το που βγαίνει η τούρτα, η Βασίλω πρώτη: το τι «Να ζήσεις (σκατουλάκι)» και “Happy birthday” έχω τραγουδήσει με την ατσουμπαλοφωνάρα μου, δεν περιγράφεται! Χαίρομαι τόσο πολύ με την χαρά των πιτσιρικιών, που για λίγες στιγμούλες ξεχνάω τον κόσμο εκεί έξω. Βλέπω τα ματάκια τους να λάμπουν, βλέπω την προσμονή να σβήσουν τα κεράκια και ν’ανοίξουν τα δώρα τους, βλεπω τις σφαλιάρες και τα σπρωξίδια και τα μικρά δαχτυλάκια στην τούρτα και πασαλείμματα παντου και χαίρομαι σα να είμαι κι εγώ μικρό παιδί!

    Τώρα τελευταία, που όλο και περισσότερος κόσμος κόβει τούρτες σε εστιατόρια (αν κόψει δλδ), και τα γκαρσόνια φέρνουν την τούρτα με κεράκια και μίνι πυροτεχνηματάκια, ξεσηκώνω την παρέα και τραγουδάμε και χειροκροτάμε μαζί... Οκ, περισσότερη αμηχανία για τον εορτάζοντα, αλλά ρε παιδιά, δε γίνεται, θα πάθουμε πια με τόση μιζέρια και καντήφλα!

    Εννοείται πως στον επίμαχο στίχο «παντού να σκορπίζεις της γνώσης το φως», που οι μισοί το λένε έτσι κι οι άλλοι μισοί «της νιότης», εγώ τραγουδάω «παντού να σκορπίζεις της ΝΙΟΣΗΣ το φως» και γελάω μόνη μου! Ακόμη βέβαια περιμένω στο τέλος κάποιου ξεγυρισμένου «Happy Birthday», που καμμιά φορά συμπληρώνω coda (μη χάσω) “… and many mooore!” να γυρίσει κάποιος και να το τραγουδήσει μαζί μου, αντί να με κοιτάνε σαν ούφο (που είμαι).

    Οπότε σε έναν κόσμο απαράμιλλης συμφωνικής τέχνης κι ομορφιάς, μου αρκεί να είμαι ένα χαζοχαρούμενο jazzy ragtime(από το 2:00 και μετά) και να γιορτάζω την φρέσκια ζωή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια πώς, πότε και από ποιον έγινε και καθιερώθηκε η Ελληνική ξενέρωτη μετάφραση του Happy Birthday to you; Τόσο άσχετη με την ελληνική πραγματικότητα, να καταλήγει στο ιδανικό: "να ένας σοφός" (ποιος νοιάζεται;) αντί π.χ. να εύχεται "να ένας ματσός!".

      Διαγραφή
    2. Aπορώ...χάθηκαν οι "μαντινάδες"
      και μπλέξαμε με τίς ολότελα σαχλαμάρες
      του τύπου:
      "[...] και όλοι να λένε
      να μία ...σοφός!";

      "Θα στείλω αηδόνια του βουνού
      πουλιά του Παραδείσου
      για να σου πούν Χρόνια Πολλά
      κι ότι ποθεί η ψυχή σου".

      Διαγραφή
  27. Για τρεις περίπου ώρες ο Blogger και η Google ήταν κάτω - ούτε σχόλια περνούσαν ούτε καν το μπλογκ λειτουργούσε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Εμένα δεν μου αρέσει να διαβάζω τις ανοησίες του Πάμπλο. Η πορεία του όντος -φιλοσοφία! αλλά ποτέ path από vector calculus!- με την ορθολογική σκέψη -φιλοσοφία- δαμάσματα της φύσης -η Λιάνη στο κοκπιτ δηλαδή- κοινωνικές χρήσεις της θρησκείας -οι τραπεζίτες απλώς μαζεύονται και μιλάνε και αγαπάνε τον Χριστό- ακατανίκητη θρησκευτική έφεση -η μοναξιά και ο έρωτας ακατανίκητη έφεση!- κατοικίες, πηγές, μυστήριο, υπαρξιακά, νόημα ζωής, ορθολογικές αναπτύξεις - αίσχος! Τι είναι αυτά, ανόητε Πάμπλο; Θα σκέπτομαι αυτά, για να μη δω τον φασίστα και τα αληθινά δεδομένα της ζωής; Περιοδολογούν την ιστορία της εκμετάλλευσης, ιστορούν ανομοιότητες. Όλα τους εκφράζουν αστοχίες και σιγουρεύουν τις λαθάρες τους. Τι να βιώσουν τα Λάθη και τι να ζήσουν αληθινό και ήπιο! Τι!
    "Η όλη πορεία του ανθρώπινου όντος, όσο με την ορθολογική του σκέψη κατανοεί περισσότερο, «δαμάζει» την Φύση, τον εαυτό του, την κοινωνία του, προχωρεί προς τις Θρησκείες και τις Εκκλησίες, κοινωνικά χρησιμοποιημένες, χωρίς να πάψει να κατοικείται από μια ακατανίκητη θρησκευτική έφεση, τείνουσα να πηγάζει κυρίως από το ανικανοποίητο μυστήριο που ανακαλύπτει ορθολογικά αναπτυσσόμενος, γύρω από τα «υπαρξιακά» του: την αρχή του, το τέλος, το νόημα της ζωής του."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αυτό: "Όχι μόνο στην επιστήμη και την τεχνολογία (εκεί δεν το αρνούνται ούτε οι πιο φανατικοί αντιρρησίες – και πως θα μπορούσαν;) αλλά και στους καθαρά ανθρωπιστικούς και ανθρώπινους δείκτες." δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ο λόγος είναι ότι η επιστήμη δεν φτάνει σωστά ακόμη και στους πιο προνομιούχους. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, είχαμε την παπαγαλία. Κάποιος έχει αποφασίσει ότι τα παιδιά έπρεπε να αγχώνονται και να νιώθουν άσχημα και να γκρεμίζεται η σχέση τους με την γνώση. Μάλλον η απόφαση αυτή δεν είναι ελληνική ιδιαιτερότητα. Γιατί να είναι. Είμαστε τόσο κατώτεροι από όλους τους βασανιζόμενους οργανισμούς της ανθρωπότητας; Άρα, πονάνε, και η τεχνολογία οι ανθρωπιστικοί δείκτες. Γιατί, αν κάποιος νιώθει άσχημα που δεν έμαθε σωστά, ποιος διαβάζει αυτούς τους δείκτες; Δέκα αναίσθητοι ειδικοί; Δέκα κρατικοί αξιωματούχοι; Οι στρατηγοί-ερωμένες και εραστές του βορειοκορεάτη ηγέτη-κλόουν; Ο κ. Feynman που μας ομολόγησε ότι εντάξει, δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού δεν έπεσαν περισσότερες βόμβες; Και είμαι ανώριμος και λέω μία επιπόλαια κρίση για το άρθρο, που προφανώς για να γυρνάω σε αυτό πάει να πει ότι κάτι έχω να κερδίσω - στην Ελλάδα, ποιος ανεξάρτητος επιστήμονας συμφωνεί και μπορεί να πει κάτι να με προβληματίσει και να μη μου λέει μαζί και προπαγάνδα, ή τραπεζικές διακηρύξεις; Ποιος επιστήμονας στην Ελλάδα διαβάζει τους άγνωστους σε εμένα ανθρωπιστικούς δείκτες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αυτό "Τι θα έπρεπε να έχουμε καταφέρει; Μα να είναι όλοι οι άνθρωποι στον πλανήτη, ευτυχείς, υγιείς, εύποροι, χορτάτοι, ελεύθεροι, χαρούμενοι (ενδεχομένως και αθάνατοι) και να ζούνε σε μία φύση απείραχτη, παρθένα, καθαρή, κλπ. κλπ. Δηλαδή να έχουμε πραγματοποιήσει μία κατάσταση ουτοπίας." δεν είναι αυτό που θέλω να καταφέρω. Απλώς θέλω να σταματήσω τον πόλεμο και την κατάθλιψη. Ό,τι προκύψει είναι αυτό που πρέπει να έχω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πώς είναι δυνατό να κρίνουν τον Καβάφη και να τον έχουν είρωνα και τραγικό είρωνα αλλά όταν τελικά εξηγήσουν την λαμπρή σκέψη και την καβαφική ειρωνεία ό,τι εξηγούν σαν ζητούμενο της ζωής μας να είναι αυταρχικό, υποδουλωτικό, εξουσιαστικό; Ποιον ειρωνεύεται ο Καβάφης, ντενεκέδια των πανεπιστημίων και του πνεύματος; Την ευδιάθετη και αθώα ζωή μήπως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.