Παρασκευή, Μαΐου 13, 2016

Γράμμα στην μικρανεψιά μου




Αγαπητή Λίλη

Πριν από μερικές εβδομάδες γιορτάσαμε τα τρίτα σου γενέθλια μέσω Skype. Άλλωστε μέσω Skype, Viber και Whats Up έχουμε τις περισσότερες επαφές μας, μια και ο πατέρας σου ανήκει στους τυχερούς Έλληνες που δεν εργάζονται στην Ελλάδα.

Σου γράφω αυτό το γράμμα, που δεν μπορείς ακόμα να διαβάσεις, με μία προοπτική μέλλοντος. Είναι γραμμένο για να διαβαστεί το 2060, όταν εγώ σίγουρα δεν θα υπάρχω κι εσύ θα είσαι μία ώριμη κυρία 47 ετών.

Γιατί το 2060; Διότι, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, τότε θα έχεις πάψει να χρωστάς. Βέβαια αυτό δεν είναι πολύ σίγουρο, το δάνειο του 1897 κράτησε 103 χρόνια – μπορεί και αυτό που περιμένουμε αυτές τις μέρες, να το αποπληρώσουν τα δικά σου παιδιά.

Η χώρα της οποίας είσαι πολίτης (κατά το ήμισυ) πάντα χρωστούσε. Πριν καλά καλά  ελευθερωθεί, είχε καταχρεωθεί. Και μάλιστα ακόμα και αυτό, το πρώτο πολύτιμο δάνειο, φαγώθηκε εν μέρει από επιτήδειους. Αυτοί, στην Ελλάδα, είναι πιο μόνιμοι κι από τον Παρθενώνα.

Σου γράφω για να σου ζητήσω συγγνώμη. Λένε για μας τους Έλληνες πως ζούμε από το (ένδοξο) παρελθόν μας – αλλά η αλήθεια είναι ότι ζούμε από το μέλλον μας. Χρεώνουμε τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας, για να περνάμε εμείς καλά (ή και άσκημα, όπως τώρα). Κάθε γενιά αφήνει κληρονομιά ένα χρέος να το πληρώσουν οι επόμενες.


Εσύ βέβαια δεν ξέρεις τίποτα από αυτά καθώς αμέριμνη παίζεις με τα παιχνίδια σου. Αλλά ο πατέρας σου ήδη πληρώνει ΕΝΦΙΑ και άλλους φόρους, παρόλο που δεν ζει εδώ. Κι αν αποφασίσει να επιστρέψει (γιατί δυστυχώς λατρεύει αυτή τη χώρα) θα το πληρώσει πολύ ακριβά…

100 σχόλια:

  1. Η γενιά των σημερινών συνταξιούχων είναι με διαφορά η πιο κακομαθημένη της ελληνικής ιστορίας. Ακολούθησε μια σικέ ανοδική πορεία «από τ’ αλώνια στα σαλόνια», εργάστηκε ελάχιστα και ως επί το πλείστον σε δουλειές χωρίς πραγματικό αντικείμενο και συνταξιοδοτήθηκε σε μια ηλικία που τα παιδιά της έμειναν άνεργα. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια έβαλαν και λίγο μέσα τη γλώσσα τους που μας είχαν φλομώσει με ιστορίες από την κατοχή και δε συμμαζεύεται. Αν τους είχε απομείνει έστω ίχνος αυτογνωσίας, θα έπρεπε να πούνε τουλάχιστον στα εγγόνια τους: παιδί μου, εμείς τα σκατώσαμε – κάνε τώρα ό,τι νομίζεις κι ο θεός μαζί σου.. Εγώ στην ανεψούλα μου πάντως δε μιλάω – ακούω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Δήμου, αυτό το γράμμα στην εγγονή σας και είναι ό,τι πιο τρυφερό και ειλικρινές έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια για την Ελλάδα, τους ανθρώπους της και τη δυσπραγία των Ελλήνων.

    Σας ευχαριστώ πολύ,

    Sam

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμπτωματικά χθες το απόγευμα βοηθούσα τον εγγονό μου (6η δημοτικού) στο μάθημα της ιστορίας.
    Το κεφάλαιο αφορούσε την περίοδο Χ.Τρικούπη. "ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕΝ"
    Προσπαθώντας να του ζωντανέψω την περίοδο εκείνη του εξήγησα ότι ήταν ακριβώς όπως τώρα. Σαν άμεσο αποτέλεσμα της κρατικής πτώχευσης, η Ελλάδα τεθηκε ΚΑΙ ΤΟΤΕ κάτω από σκληρό Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο, καιη χώρα αδυνατούσε να ξεπληρώσει τα δάνεια που είχε πάρει. Η κυβέρνηση έβαλε ΚΑΙ ΤΟΤΕ αβάσταχτους φόρους , ο κόσμος ΚΑΙ ΤΟΤΕ διαμαρτύρονταν, η Τουρκια ΚΑΙ ΤΟΤΕ σήκωσε ανάστημα...
    "Τις πταιει" είχε ρωτήσει τοτε στην Βουλή ο Τρικούπης...
    ΚΑΙ ΤΟΤΕ όπως ΚΑΙ ΤΩΡΑ φταίνε οι πολιτικοί..που όμως είναι σάρκα από την σάρκα του ελληνικού λαού....

    Ο εγγονόις μου έβαλλε τα γέλια ( είναι πολύ μικρός για να καταλάβει την τραγωδεια της Ελλάδος και αντι για γέλια να βάλλει τα κλάμματα )Και δηλαδή τί πρέπει να γίνει? με ρώτησε. Δεν είχα τί να του απαντήσω. Θα έπρεπε βέβαια να του πώ: Να πάψουν οι Ελληνες να είναι Ελληνες.
    Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. @Nikos Dimou
      2016-05-13T09:16:00+03:00

      > Άλλωστε μέσω Skype, Viber και What’s Up έχουμε τις περισσότερες επαφές μας

      @Βασίλης
      2016-05-13 08:51:39+00:00

      > whats app είναι το σωστό.

      Πράγματι, WhatsApp.

      Διαγραφή
    2. Εγώ επέλεξα το γραμματικά σωστό. Η φράση προέρχεται από το What is up με σύνθλιψη και απόστροφο στη θεση του "i": what's up. Τώρα αν κάποιος αγράμματος διαφημιστής αποφάσισε να τα κολλήσει όλα μαζί, να καταργήσει την απόστροφο και να κάνει το up app, δεν φταίω εγώ. Πάντως έχετε δίκιο η σωστή επωνυμία είναι whats app

      Διαγραφή
    3. @Nikos Dimou
      2016-05-13 14:20:51+00:00

      > Τώρα αν κάποιος αγράμματος διαφημιστής αποφάσισε να τα κολλήσει όλα μαζί, να καταργήσει την απόστροφο και να κάνει το up app, δεν φταίω εγώ.

      Είναι λογοπαίγνιο (όχι υποχρεωτικά καλόγουστο) μεταξύ του γραμματικά ορθού "what's up" και της λέξης "app," που είναι σύντμηση του "application." Έτσι (για την ακρίβεια: mobile app) ονομάζονται οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα. (Και web app οι εφαρμογές προς εκτέλεση από πρόγραμμα πλοήγησης).

      Wikipedia:

      Koum almost immediately chose the name "WhatsApp" because it sounded like "what's up".

      Διαγραφή
  5. Τώρα θα στείλουμε τα δάνεια στα κομμάτια και θα ιδρύσουμε το κράτος μας. Απέχει πολύ το βίδωμα μας στη ζωή από τα λογικά του νου του Κοντόσταυλου. Είμαστε και εμείς αντικειμενικές, πραγματικές δυσκολίες και θεωρίες συνωμοσίας για τους δανειστές.
    ~

    Μαραμπού.

    Λένε για μένα οι ναυτικοί που εζήσαμε μαζί
    πως είμαι κακοτράχαλο τομάρι διεστραμμένο,
    πως τις γυναίκες μ' ένα τρόπον ύπουλο μισώ
    κι ότι μ' αυτές να κοιμηθώ ποτέ μου δεν πηγαίνω.

    Πρόοδος είναι να επιστρέφεις από νοημοσύνη
    να πίνεις το νεράκι απ’ το βράχο
    με νεολιθική ωριμότητα με ανώγεια μάτια.

    Ακόμα, λένε πράματα φριχτά παρά πολύ,
    που είν' όμως ψέματα χοντρά και κατασκευασμένα,
    κι αυτό που εστοίχισε σε με πληγές θανατερές
    κανείς δεν το 'μαθε ποτέ, γιατί δεν το 'πα σε κανένα.

    Η ορμή μου σε πρόβλημα η καρδιά μου σε θάμβος
    τανυσμένος ολούθε
    στην πλατειά πολυμέρεια ο απείθαρχος Νόμος.

    Λένε για μένα οι ναυτικοί που εκάμαμε μαζί
    πως χρόνια τώρα με γυναίκα εγώ δεν έχω πέσει,
    πως είμαι παλιοτόμαρο και πως τραβάω κοκό,
    μ' αν ήξερα οι δύστυχοι, θα μ' είχαν συχωρέσει...

    Καθιστός ωσάν ξόανο
    ο δράκος
    που φυλάσσει το νερό
    ενάντια στη δίψα (στέρεμα θα ’ρθει)
    οι κλειδώσεις του άνθους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και τώρα τι;
    Και τώρα τι κάνουμε;
    Θα προσπαθήσω να το πω όσο ποιο επιστημονικά μπορώ:
    "Την κάτσαμε την βάρκα"!
    Πήρα δουλειά για το σπίτι…
    Ο διάολος μου έχει αναθέσει μια σημαντική εργασία.

    Αφού μου εξήγησε ότι το καλό και το κακό είναι σχετικά, αφού δεν έχουν να κάνουν μόνο με το τι πράττει ή τι ιδέες μπορεί να έχει το έχει κάθε άτομο, αλλά μεταβάλλεται ανάλογα με τις δυνατότητες και την αντίληψη του εκάστοτε ατόμου, ακόμα ακόμα και τον τόπο ή τον χρόνο που αυτό ζει αλλά και το περιβάλλον στο οποίο κινείται.

    Έτσι μου αποκάλυψε ένα φοβερό μυστικό.
    Η αναλογία αυτών που πάνε στον παράδεισο ή στην κόλαση είναι πάντα 50-50.
    Και δεν μεταβάλλεται ποτέ, υπάρχει μία τέλεια ισορροπία.
    Έτσι λέει αποφάσισε πριν πολλά χρόνια το "Boss" o αιθεροβάμων.

    Ποιος είναι αυτός πάλι δεν ξέρω, αλλά μάλλον συμπεραίνω ότι είναι κάποιος που ζει εκεί πάνω στα σύννεφα γεμάτος καλές προθέσεις. Πάντως από ότι κατάλαβα Αυτός είναι γεμάτος καλοσύνη, αλλά που και που "τα παίρνει στο κρανί"ο και ρίχνει και κανέναν κατακλυσμό...

    Τότε με το Νοε ας πούμε είχε πλημυρίσει λέει, ακόμα και η κόλαση.
    Τέλος πάντων.

    Η εργασία είναι απλή, να πάρω λέει τη λίστα και να κατατάξω όλους τους σχολιαστές στην κόλαση ή στον παράδεισο - με ένα και μόνο όρο: η αναλογία που θα βγαίνει να είναι 50-50.
    Εγώ βέβαια ως δημοκράτης και ορθολογιστής θα βγάλω την λίστα σε ψηφοφορία.
    Για να δω τι θα αποφασίσετε …
    Αλλά είπαμε όχι ζαβολιές έτσι;
    50-50!

    Υ.Γ:
    Εγώ πάντως βρίσκομαι ήδη στην κόλαση, οπότε έχουμε καβατζάρει ήδη μία θέση για τον παράδεισο. Εγώ προτείνω Νίκο Δήμου (έτσι για τιμωρία…) εσείς;

    Με αγάπη
    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. D. είσαι εντελώς εκτός θέματος - μιλάμε για την μοίρα των απογόνων μας.

      Όσο για την Κόλαση έχω κλείσει "ρεζερβέ" (που λένε και οι κακό-γαλλομαθείς) πρώτο τραπέζι πίστα. Όχι που θα με στείλεις στον παράδεισο με τους αγαθιάρηδες και τις θεούσες, να σκυλοβαριέμαι!

      Διαγραφή
    2. Δεν είμαι εκτός θέματος απλώς ξέχασα να αναφέρω δύο πράγματα: το 2060 θα έρθει η συντέλεια του κόσμου.
      Την μέρα εκείνη η Ελλάδα θα πάψει να χρωστά…
      2ον
      Η ψήφος του εκάστοτε ατόμου μετρά (για διπλή) - όμως δεν εξαρτάται μόνο από το άτομο για να αποφασίσει - το άτομο εξάλλου έχει "αποφασίσει" με τις πράξεις του όλη του τη ζωή.

      Επομένως δύο ψήφαλάκια ακόμα και πήρατε εισιτήριο για τον παράδεισο…
      Η είμαστε δημοκράτες ή δεν είμαστε...

      Με αγάπη
      D.

      Διαγραφή
    3. Θα κάνεις αξιολόγηση και κατάταξη μεταξύ ...ανωνύμων; Σου έχει σαλέψει το νου ο διάολος!

      Διαγραφή
    4. @Nikos Dimou
      2016-05-13 12:02:50+00:00

      > D. είσαι εντελώς εκτός θέματος

      Ή εντελώς μέσα, καθώς το θέμα θα μπορούσε να λέγεται και « Une saison en Enfer ».

      Διαγραφή
    5. Μία σαιζόν που διαρκεί δεκαετίες και γενεές. Ούτε ο Ρεμπώ δεν θα μπορούσε να φανταστεί τέτοια κόλαση...

      Διαγραφή
    6. Τώρα ο D. και... διεθνής:

      (γοογλε Τρανσλεητε)

      And now what;
      And what are we doing now;
      I will try to say as what science can:
      "On sat the boat"!
      I got homework ...
      My hell has assigned an important task.
      And now what;
      And what are we doing now;
      I will try to say as what science can:
      "On sat the boat"!
      I got homework ...
      My hell has assigned an important task....

      Διαγραφή
  7. Αν λάβω υπόψη το σχόλιο μου στην αμεσως προηγουμενη δημοσιευση θα μπορουσα να πάρω αυτο το κειμενο και ως προειδοποιηση (χαχαχα!). Δίκαια η απαισιοδοξια σας κ.Δημου αλλα και παλι θα διαφωνισω προς το θετικοτερον.

    Στις προηγουμενες χρεοκοπιες το ποσοστο των υπερ-μορφωμενων (ή καταρτησμενων αν θελετε) που αδικηθηκαν και εκδιωχθηκαν ηταν μηδαμινο - το ιδιο και η δυνατοτητα ενημερωσης (βλ. διαδικτυο, Skype κτλ). Τωρα η βαθια κατανοηση του τι εφταιξε απο ενα 15%-20% υπερ-καταρτισμενων, της μεριδας 18-40 δημιουργει οργη μεν, αλλα και ορεξη και πεισμα. Δεν ειναι λιγοι! Τοσους ακριβως χρειαζομαστε.

    Οι υπολοιποι φυσικα και αβιαστα θα αρχισουν να κανουν αυτο που μπορουν και καταλαβαινουν: τα μικρα, τα χειρονακτικα, εκεινα για τα οποια η "ελληνιδα μανα" δεν θελει ουτε να ακουει καθως ο "γιοκας" ή η "κορουλα" της αξιζουν τον ευκολο πλουτισμο και τη διαφθορα στο ονομα των δικων τις ορεξεων.

    Τους βλεπετε πως χτυπιουνται καθε μερα στις πορειες και τις απεργιες σα το ψαρι που του κοψαν το κεφαλι μα εκεινο σπαρταρα ακομη. Ακουτε ομως και για "τον ταδε 30ρη που εκανε διεθνους φημης βιοτεχνια σε ενα μολις χρονο". Ή την "ταδε ελληνιδα φοιτητρια του εξωτερικου που ανακαλυψε αυτο". Και ακριβως λογω της τεραστιας δυνατοτητας ενημερωσης τα ακουνε και οι αλλοι! Οι νεαροι διεφθαρμενοι που απο την πλυση εγκεφαλου των παλιοτερων νομιζαν πως δικαιως διαμαρτυρονται.

    Η ιστορια δεν επαναλαμβανεται ως κυκλος αλλα ως ελικα. Καθε φορα που γυριζει ο τροχος ειναι ενα βημα πιο μπροστα. 1000 φορες πιο αισιοδοξος ειμαι οταν μεσα στην πεινα ο τελευταιος τεμπελης συμμαθητης μου ανοιξε κτηνοτροφικη μοναδα και δουλευει 18 ωρες τη μερα, παρα το 2007 που ολοι με κοροϊδευαν για τα επαγγελματικα ονειρα μου καθως εκεινοι "το ειχαν σιγουρο" το δημοσιο.

    Η δραση φερνει αντιδραση. Χτυπησαμε με δυναμη τον πατο ως εθνος και η αναπηδηση θα μας φερει (ελπιζω εντος 20ετιας) στα "ισα μας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Nikos Dimou
    2016-05-13T09:16:00+03:00

    > Λένε για μας τους Έλληνες πως ζούμε από το (ένδοξο) παρελθόν μας – αλλά η αλήθεια είναι ότι ζούμε από το μέλλον μας. Χρεώνουμε τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας, για να περνάμε εμείς καλά (ή και άσκημα, όπως τώρα). Κάθε γενιά αφήνει κληρονομιά ένα χρέος να το πληρώσουν οι επόμενες.

    Χμ, διαφωνώ και συμφωνώ.

    Διαφωνώ: Εν αντιθέσει προς τους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις, τα κράτη έχουν τη δυνατότητα να μην ξεπληρώνουν ποτέ τα δάνειά τους, ανακυλίοντάς τα εσαεί. Όταν είναι να λήξουν τα γραμμάτια, το κράτος εκδίδει νέα, με τα έσοδα των οποίων εξοφλεί τα παλιά (με τους τόκους). Το σύστημα δουλεύει όσο το ποσοστό αύξησης του ΑΕΠ υπερβαίνει το επιτόκιο δανεισμού. Έτσι το χρέος μπορεί ν' αυξάνεται σε απόλυτους αριθμούς, χωρίς όμως ν' αυξάνεται ως ποσοστό του ΑΕΠ. Οι χώρες που αποφάσισαν να ξεχρεώσουν (η Βουλγαρία και κάποια χώρα της Βαλτικής) δεν βλέπω να κέρδιζαν μ' αυτό τίποτα.

    Συμφωνώ: Φυσικά τα δάνεια θα πρέπει να πηγαίνουν για την ανάπτυξη της οικονομίας, όχι για τις συντάξεις του Ιουνίου και τους μισθούς του Καρανίκα και του αμόρε της Σβίγγου. Ειδάλλως πράγματι «ζούμε από το μέλλον μας».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παίζει ρόλο και το ύψος του χρέους - η αναλογία του προς το ΑΕΠ. Άμα υπερβεί κάποιο όριο, γίνεσαι αφερέγγυος και δεν μπορείς να παίζεις το παιχνίδι της συνεχούς ανανέωσης...

      Διαγραφή
    2. @Nikos Dimou
      2016-05-13 14:08:43+00:00

      > Παίζει ρόλο και το ύψος του χρέους - η αναλογία του προς το ΑΕΠ. Άμα υπερβεί κάποιο όριο, γίνεσαι αφερέγγυος και δεν μπορείς να παίζεις το παιχνίδι της συνεχούς ανανέωσης...

      Σωστά. Αλλά κι αυτή η περίπτωση καλύπτεται από τη συνθήκη «επιτόκιο < ποσοστό αύξησης ΑΕΠ»: αν χάσεις τη φερεγγυότητά σου, αναγκάζεσαι ν' αυξήσεις το επιτόκιο δανεισμού, το οποίο κάποτε θα υπερβεί το ποσοστό αύξησης του ΑΕΠ κτλ. (Περισσότερα στον ελληνικό τύπο του τέλους του 2009).

      Διαγραφή
  9. @Nikos Dimou
    2016-05-13T09:16:00+03:00

    Πώς και δεν έχει σχολιαστεί η φωτογραφία; Μήπως επειδή δε βρίσκονται λόγια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και είναι πραγματικά η κόρη του γιού της αδικοχαμένης αδελφής της συζύγου μου. Και την λένε Λίλυ.

      Διαγραφή
    2. Η Λιλυ ειναι μια γλυκα! Μακαρι να ειναι παντα γερη και τυχερη!

      Διαγραφή
  10. Τρυφερο και αληθινο, το γραμμα περιεχει σκεψεις που ολοι λιγο-πολυ κανουμε αυτον τον καιρο. Και ενω καταλαβαινω απολυτα την αναγκη για 'συγγνωμη' του Νικου Δημου προς την μικρανεψια του, θελω να πιστευω οτι ενα χρεος, οσο μεγαλο και να ειναι, δεν θα καθορισει την ζωη των επομενων γενεων. Περισσοτερο ανησυχω για το περιβαλλον και την κλιματικη αλλαγη. Εκει αισθανομαι οτι δεν υπαρχουν 'λογια' για να δικαιολογησουν την καταστροφη που εγινε. Οταν ακουω τις πιθανες επιπτωσεις ( μερικες τις ζουμε ηδη ) αναρωτιεμαι ποιες θα ειναι οι συνθηκες ζωης το 2060.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οι λαοί διαγράφουν τα χρέη. Θα ξεχρεώσουμε τη ζωή μας και δε θα αφήσουμε σκληρά χρέη. Να ντρέπομαι το πλατάνι, το πηγάδι του Χασάν Αράπη, τα φραγκόσυκα, τα κουκουνάρια, όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ή ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ Ή ΤΟΥ ΒΑΘΟΥΣ
    ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ

    "Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες ως λαός συνήθως αναδεικνύονται καλύτερα στις έκτακτες περιστάσεις, όπως και στην αρχαιότητα: Περσικοί Πόλεμοι, εναντίον των Καρχηδονίων στη Σικελία, του ύψους, του βάθους ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, η κατάκτηση του Μεγαλέξανδρου, του ύψους, του βάθους, οι επίγονοι ανάμεσά τους. Εικοσιένα του ύψους, οι εμφύλιοι του βάθους. Ο κατάλογος είναι μακρύς – και πάντοτε σε σχέση με τους ξένους, εχθρούς, βαρβάρους ή μεταξύ μας, θα συνεχιστεί η ίδια εικόνα κατά μήκος της ιστορίας μας. Ποια είναι τα μυστηριώδη κίνητρα αυτού του μηχανισμού; Τα άρθρα, γραμμένα σε μια εποχή μεγάλης ταπείνωσης ηθικής, οικονομικής, πολιτιστικής και πολιτικής, με αναπάντεχα φαινόμενα, αντιμετωπίζουν την κατάσταση με την ειρωνεία του σαρκασμού, την ψύχραιμη κριτική ή φανταστικό παιχνίδι, που είναι ίσως η καλύτερη άμυνα και αντεπίθεση σε μια δύσκολη έως τραγική περίσταση με σκοπό να ανεβάσει το ηθικό και να εκμηδενίσει τα στερεότυπα εναντίον του Έθνους που τόσο άδικα δοκιμάζεται σκληρά."

    Δικός μου αυτός....

    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Την ανάγκη για 'συγγνώμη' του Νίκου Δήμου προς την μικρανεψιά του, νοιώθω κι εγώ προς τα παιδιά μου, που γεννήθηκαν στην Αμερική και τα ξερίζωσα και τα έφερα στην Ελλάδα. Πολλές φορές έχω ευχηθεί μέσα μου να καταρρεύσουμε ολοκληρωτικά για να αναγκαστούμε να ξαναφύγουμε. Δεν αλλάζεις την κατάσταση σου αν δεν αναγκαστείς. Έτσι από ανάγκη φύγαμε πολλοί και την δεκαετία του ’60 και μας βγήκε σε καλό. Τα περισσότερα καλά πράγματα που έγιναν στην Ελλάδα έγιναν από φιλέλληνες και ομογενείς του εξωτερικού. Είμαι σίγουρος πως σε καλό θα βγει στα περισσότερα ελληνόπουλα που φεύγουν και σε τούτη την κρίση. Ο Έλληνας βελτιώνεται και γίνεται ωραίος άνθρωπος όταν ζήσει χρόνια σε αναπτυγμένες χώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο κυρ Νίκος έχει (πάλι) δίκιο!
    (Καταντά εκνευριστικό…)
    Καμία έμπνευση και καμία πρωτοτυπία - με έχει επηρεάσει η κλεισούρα εδώ κάτω…
    Ζήτησα άδεια να ανέβω λίγο πάνω να πάρω φρέσκο αέρα - καμία εξαίρεση μου λένε.
    Αλλά δεν το βάζω κάτω, να τώρα τελευταία ψήνω τον Χάροντα για ανάσταση νεκρών.
    Έχω επιχειρήματα.
    Του απαριθμώ το οφέλη: ο όρος είναι κοινωνική χωρητικότητα - του λέω, έχετε τιγκάρει στον κόσμο και δεν μπορεί κανείς να χαρεί αυτό το υπέροχο μέρος.
    Μετά του λέω, άλλος το έταξε εσύ θα το κάνεις πράξη θα είσαι και ο πρώτος θα έχεις και συμπαράσταση από την πάνω γη - αφού δεν θα πεθαίνει πλέον κανένας, καλό;
    Θα μπεις στο μάτι του "Μεγάλου" - που όλο λόγια είναι κ.α.
    Πες, πες, πες , τον έχω σχεδόν πείσει.
    -Ένα προβληματάκι έχω μόνο και θα σου κάνω τη χάρη…
    Μου λέει ο δρεπανοφόρος:
    -Τι;
    -Και τι θα γίνει με το συνταξιοδοτικό;
    - Ε, τι να γίνει του λέω;
    -Δεν θαναι πρόβλημα με τόσους νεκρούς αναστημένους; Θα θέλουν όλοι σύνταξη…
    -Με έπιασε εξ απήνης, η αλήθεια είναι.
    -Αλήθεια ο Τσίπρας πως το έλυσε, μπας και πάρω καμιά ιδέα;

    Με αγάπη
    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πάντως δεν το βάζω κάτω: Οργανώνω και τους νεκρούς συνδικαλιστικά.
    Διεκδικούμε:
    - Άμεση καταβολή συντάξεως νεκρού (ειδική κατηγορία μία σκάλα ποιο πάνω από την αναπηρική)
    -Εμείς να μην πληρώσουμε, δεκάρα από το χρέος (ότι ήταν να πληρώσουμε το έχουμε πληρώσει στον καιρό μας…)
    ----
    Ο Αντρέας είναι μαζί μου, ο Καραμανλής μουρμουράει κάτι σε στιλ: είμαστε ένα απέραντό φρενοκομείο νεκρών - ο Βενιζέλος με κοιτά σκεφτικός, ενώ ο Τρικούπης που είπε ότι έχει κάτι ιδέες - και θέλει λέει να αναλάβει υπουργείο- τον έχω για το οικονομικών…

    Με αγάπη
    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Διαβάζοντας το κείμενο μου ήρθε μια ιδέα. Αν η μια γενιά χρεώνει πάντα την επόμενη, το χρέος δεν θα πληρωθεί ποτέ. Οπότε τι ανησυχούμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολυ λογικο ακουγεται. Κατι μου λεει ομως οτι οι αβασταχτοι φοροι θα εξακολουθουν να υπαρχουν οχι τοσο για την αποπληρωμη του χρεους, οσο για την λειτουργια ενος κρατους που πασχει σε θεματα οργανωσης, προτεραιοτητων και αποδοτικοτητας. Οποτε δυστυχως γι'αυτο ανησυχουμε...

      Διαγραφή
  17. ΕΚΤΑΚΤΟ !!!!

    Ανταπόκριση από τον Αδη
    -------------------------------------
    Αργά το βράδυ… Η συμφωνία έκλεισε!

    ΠΑΜΕ ΣΕ ΕΚΛΟΓΕΣ

    Θα ψηφίσουν και οι πεθαμένοι (κυριολεκτικά)

    Σας υπόσχομαι ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ (είναι το μόνο που δεν υποσχέθηκε ο Τσίπρας.)
    Την εκλογή μου την έχω πλέον στο τσεπάκι.

    Ετοιμάζω υπουργικό συμβούλιο:
    τα πρώτα ονόματα…

    Υπουργός Δημοσίας τάξης: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
    Υπουργός Εθνικής Ανασυγκρότησης : Σαλτάρω
    Υπουργός Υγείας: Νότης Τσίγκας
    Υπουργός Πολιτισμού (σκέτο): Έφη

    Αλλάζουμε και όνομα χώρας: Η Ελλάδα πέθανε, ζήτω η Τζόουνστάουν!

    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. #Υπουργός Υγείας: Νότης Τσίγκας#

      σιγά μη με πεις και ...Σφακιανάκη!
      [τί σας ποτίζουν "εκεί πάνω" -ή μήπως "κάτω";- μου λες;]

      Αλλά "Υπουργός Υγείας στην Κόλαση" μόνον ο κύριος Πολάκης μπορεί να σταθεί.
      Θα βαλει μέχρι και το διάβολο "τρία μέτρα ΚΑΤΩ από το χώμα"!

      Διαγραφή
    2. Μα αφού όλοι θα αναστηθούν κι δεν θα πεθαίνει πλέον κανένας, δεν θα χρειάζεται καν περίθαλψη και νοσοκομεία - ξεκούραστη δουλειά!
      Όσο για το… "Νότης" αντί Νώντας ας όψεται ο… δαίμον ...


      D.

      Διαγραφή
    3. Γιατί ...τώρα που είναι ζωντανοί μήπως έχουν περίθαλψη;
      ας γελάσω -νεκροζώντανα! :(
      Είπαμε. Ο βαρύ- Πολλά ...κης θα τους χώνει όλους "τρία μέτρα κάτω από το χώμα!"

      Διαγραφή
  18. Κύριε Δήμου, άλλη μια φορά έχω επιφυλάξεις ως προς αυτά που γράφετε.

    Σας υπενθυμίζω τον ισχυρισμό σας πριν από ένα μήνα περίπου, όταν έκανα κριτική στην (ας πούμε) νηφάλια στάση σας απέναντι στα παιδάκια του τρίτου κόσμου. Η απάντησή σας μεταξύ άλλων ήταν:

    "Δεν είμαι λαϊκιστής, και μελοδραματικός δημαγωγός. Δεν απευθύνομαι στο συναίσθημα αλλά στην λογική των αναγνωστών μου."
    (ολόκληρο το σχόλιό σας εδώ:
    http://doncat.blogspot.co.at/2016/04/ludwig.html?showComment=1460174384793#c7765827283335581279 )

    Και τι συμβαίνει τώρα; Μας παρουσιάζετε ένα πέρα για πέρα μελοδραματικό κείμενο σε μορφή (επινοημένου) γράμματος στη τρίχρονη μικρανεψιά σας!

    Δεν με πείθει η ενδεχόμενη αντίρρηση πως φυσικό είναι να σας συγκινεί περισσότερο η μοίρα της μικρανεψιάς σας από αυτήν των παιδιών του τρίτου κόσμου. Για δύο λόγους:

    1) Αν αυτό που σας απασχολεί είναι πράγματι η αγωνία για το μέλλον της Λίλης προσωπικά, τότε πρόκειται για ένα καθαρά οικογενειακό θέμα. Δεν θα ύπηρχε λόγος να δημοσιοποιήσετε τις σχετικές στενοχώριες σας. Θα αρκούσε να τις μεταφέρετε στον πατέρα του παιδιού (για παράδειγμα), μαζί με την επιθυμία να διαβάσει το μήνυμα η Λίλη, όταν έχει μεγαλώσει.

    Φαντάζομαι ότι μάλλον η Λίλη αντιπροσωπεύει για σας την μεθεπόμενη γενιά των Ελλήνων ως σύνολο και σε αυτό το σύνολο αναφέρονται οι ανησυχίες και η συγγνώμη σας (αυτή κι αν είναι μελοδραματική!). Θεμιτή θα ήταν βέβαια αυτή η αναφορά. Αλλά το να χρησιμοποιείτε τέτοια μορφή (πλασματικό γράμμα στη μικρανεψιά, με στολίδι μάλιστα τη φωτογραφία της Λίλης!) και το να γράφετε σε τέτοιο δακρύβρεχτο ύφος είναι ασυμβίβαστο με τον ισχυρισμό σας πως δεν απευθύνεστε στο συναίσθημα αλλά στη λογική των αναγνωστών σας.

    2) Μια και μιλάμε για τη λογική: Ομολογώ πως δεν με συγκινεί και τόσο η "μοίρα" της μικρανεψιάς σας: Στο εξωτερικό ζει, ο πατέρας της εργάζεται εκεί (πράγμα για το οποίο τον χαρακτηρίζετε μάλιστα "τυχερό Έλληνα"), πολίτης της Ελλάδας είναι το κορίτσι μόνο κατά το ήμισυ. Αρκετά μακριά λοιπόν βρίσκεται από τα προβλήματα της Ελλάδας και των Ελλήνων που ζούνε στην πατρίδα τους. Έχει την ευκαιρία να μεγαλώσει στο εξωτερικό, κάποια στιγμή να πάει στο σχολείο εκεί και τελικά να ψάξει για δουλειά εκεί (σε περίπτωση που η κατάσταση στην Ελλάδα τότε δεν θα έχει καλυτερέψει και δεν θέλει να μετακομίσει στη χώρα του πατέρα της). Μάλλον προνομιούχα θα την χαρακτήριζα σε σύγκριση με τα περισσότερα παιδιά που μεγαλώνουν τώρα στην ίδια την Ελλάδα. (Ας μην μιλάμε για τα παιδιά του τρίτου κόσμου ...)

    Η μόνη "επιβάρυνση" που επιβάλλει το ελληνικό κράτος στον πατέρα της καημένης Λίλης είναι (σύμφωνα με το κείμενό σας) η πληρωμή του ΕΝΦΙΑ και άλλων φόρων (που δεν τους προσδιορίζετε). Δεν ξέρω λεπτομέρειες για τη φορολόγηση στη χώρα σας, αλλά απ’ ό,τι καταλαβαίνω ο ΕΝΦΙΑ επιβάλλεται σε αυτούς που έχουν ιδιοκτησία (ή άλλα δικαιώματα) σε ακίνητα στην Ελλάδα. Προφανώς ο πατέρας της Λίλης ανήκει σε αυτά τα άτομα. Σωστό και δίκαιο είναι λοιπόν να πληρώσει και αυτός, έστω και αν "δεν ζει εδώ" όπως τονίζετε για λόγους που σίγουρα δεν έχουν να κάνουν με τη λογική την οποία συνήθως τόσο εκτιμάτε.

    Συμπέρασμα: Όπως έχω γράψει πρόσφατα, αναγνωρίζω (και εκτιμώ) στα κείμενά σας πως είστε αυθεντικός. Αλλά η εντύπωσή μου είναι ότι με αυτή τη συγκεκριμένη ανάρτηση δεν ήσαστε. Κατασκευάσατε μια μελοδραματική ιστορία με σκοπό να επηρεάσετε τα συναισθήματα των αναγνωστών προς την κατεύθυνση της φιλοσοφίας σας ("Εμείς οι άτιμοι Έλληνες καταστρέψαμε το μέλλον των παιδιών και των εγγονών μας.")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθόλου μελοδραματικό δεν είναι το κείμενο. Χρησιμοποιώ ένα συγκεκριμένο παράδειγμα για να καταδείξω πως όλα τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα στην Ελλάδα κληρονομούνε ένα χρέος για το οποίο δεν φέρουν καμία ευθύνη. Μελοδραματικό θα ήταν αν χρησιμοποιούσα συναισθηματικές ή δραματικές αποστροφές. Νομίζω ότι αντίθετα είναι ψύχραιμο - και αναφέρει, όπως επισημάνατε, _και στοιχεία που απαλύνουν τη συγκεκριμένη περίπτωση.

      Απλώς η κατάδειξη ενός ατομικού παραδείγματος δεν ταιριάζει στην μαζική ιδεολογία σας - και σας ενόχλησε. Για σας δεν υπάρχουν άτομα αλλά τάξεις...

      Διαγραφή
    2. Όπως νομίζετε, κύριε Δήμου. Θα ήταν ανώφελο να απαντήσω επί της ουσίας στο σχόλιό σας.

      Διαγραφή
    3. Ωραίο στυλ. Πετάτε μία κουβέντα ("μελοδραματικό") και μετά ...στρίβετε. 'Ομως οι λέξεις έχουν ειδικό βάρος και οι κριτικές πρέπει να τεκμηριώνονται. Σύμφωνα με το νέο λεξικό της Ακαδημίας μελοδραματικό είναι ένα έργο "με έντονες εξάρσεις, δράματα και πάθη, που αποσκοπεί στην εύκολη συγκίνηση π.χ. δακρύβρχτο ή φτηνό μελόδραμα". Είδατε στο κείμενό μου τέτοια γνωρίσματα;

      Όταν κρίνετε ένα συγγραφέα που έχει πισω του 60 χρόνια στα γράμματα (κι άλλο τόσα βιβλία) πρέπει να προσέχετε τι γράφετε.

      Αποδείξτε λοιπόν τα μελοδραματικά στοιχεία του κειμένου ή παρτε πίσω την κουβέντα σας.

      Διαγραφή
    4. Ακριβώς γι’ αυτό θεώρησα ανώφελο τη συνέχεια της συζήτησης (σε αυτό το θέμα): επειδή έτσι κι αλλιώς ο καθένας επιμένει στο ότι έχει δίκιο και ο άλλος άδικο. Αλλά αφού ζητάτε συνέχεια (και μάλιστα με την αναφορά σε λεξικό), εντάξει ...

      Ως προς τη λέξη "μελοδραματικό", λοιπόν:

      1) Φαίνεται πως τη θεωρείτε προσβολή (πράγμα που για μένα δεν είναι). Ούτε θα με ενοχλούσαν μελοδραματικά στοιχεία, μάλλον ούτε καν θα σχολίαζα την ανάρτησή σας, αν δεν υπήρχε (μόλις πριν από ένα μήνα) η τόσο απόλυτη παρατήρησή σας την οποία ανέφερα ήδη πιο πάνω:

      "Δεν είμαι λαϊκιστής, και μελοδραματικός δημαγωγός. Δεν απευθύνομαι στο συναίσθημα αλλά στην λογική των αναγνωστών μου."

      Όταν αυτή είναι η αιτιολογία σας που δεν δείξατε καμία συναισθηματική αντίδραση σχετικά με το παιδί στον τρίτο κόσμο που συναρμολογεί πλυντήρια (ή κάνει άλλες δουλειές), ενώ λίγο αργότερα μας παρουσιάζετε αυτό το σπαραχτικό "γράμμα" στη μικρανεψιά σας – ναι, τότε όντως με ενοχλεί αυτή η συμπεριφορά σας.

      2) Όσον αφορά τον ορισμό της έννοιας "μελοδραματικό" προσανατολίστηκα απλώς στα δικά σας λόγια: μια πράξη (ή ένα κείμενο, ένα ύφος κ.λπ.) που απευθύνεται (άτοπα) στο συναίσθημα. Αφού ζητάτε, όμως, τεκμηρίωση έριξα τώρα μια ματιά και στον Μπαμπινιώτη (μια και αυτό το λεξικό έχω στη διάθέση μου). Ο ορισμός δεν διαφέρει πολύ από εκείνον του λεξικού της Ακαδημίας: "μελοδραματικός: [...] αυτός που χαρακτηρίζεται από την προσπάθεια να συγκινήσει μέσω της υπερβολής, της δραματοποίησης, της αδέξιας επίκλησης τού συναισθήματος"

      3) Στην ανάρτησή σας τέτοιου είδους μελοδραματικά στοιχεία είναι λ.χ.:

      - Η φωτογραφία της Λίλης. Θεμιτή βέβαια να μας τη δείξετε, αλλά σίγουρα γνωρίζετε ότι εικόνες παιδιών και ζώων είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο για την επίκληση του συναισθήματος. (Ας θυμούμαστε μόνο την ιστορία με το νεκρό προσφυγόπουλο στη Μυτιλήνη πριν από μερικούς μήνες.) Προς τι λοιπόν αυτή η φωτογραφία, όταν σκοπός σας είναι δήθεν η καθαρά λογική παρουσίαση και αντιμετώπιση του συγκεκριμένου θέματος (δηλαδή της επιβάρυνσης επόμενων γενεών με τα χρέη);

      - Κάτι παρόμοιο ισχύει για τη μορφή του (πλασματικού) γράμματος προς τη μικρανεψιά σας. Γιατί δεν μας είπατε απλώς τη γνώμη σας για το πρόβλημα που σας απασχολεί όπως το κάνετε συνήθως; (Έστω αναφέροντας παρεμπιπτόντως ότι για σας το θέμα έχει ξεχωριστή σημασία γιατί υπάρχει η τρίχρονη Λίλη στην οικογένειά σας.) Έτσι θα ήταν πιο αυθεντικό το κείμενό σας. Μα στηρίζοντας όλο το θέμα ακριβώς σε αυτό το παιδί και "μιλώντας" μάλιστα δήθεν κατευθείαν στο κορίτσι – κάτι τέτοιο τι άλλο είναι από μια προσπάθεια να απευθυνθείτε στο συναίσθημα των αναγνωστών σας; Λογική εξήγηση πάντως δεν υπάρχει που διαλέξατε τη μορφή του γράμματος.

      - Τότε έχουμε αυτό το "Σου γράφω για να σου ζητήσω συγγνώμη." Μήπως αυτό δεν είναι δραματοποίηση; Και υπερβολική μάλιστα.

      Να μην ξεχνάμε πως απευθύνεστε με αυτά τα μεγάλα λόγια στη μικρανεψιά σας
      - μέσω ενός "γράμματος" που δεν είναι ούτε καν γράμμα, αλλά κοινή ανάρτηση σε ένα μπλογκ
      - ζητώντας συγγνώμη για ποια λάθη ακριβώς και για ποιανού τα λάθη; Ζητάτε συγγνώη για αυτά που έκαναν άλλοι (δηλαδή οι επιτήδειοι όπως γράφετε) ή αισθάνεστε ένοχος απέναντι στη Λίλη απλώς γιατί είστε Έλληνας, νιώθωντας κάτι σαν συλλογική ενοχή ("Kollektivschuld") ως πόλιτης της Ελλάδας;
      - Όλα αυτά απέναντι σε ένα μικρό παιδί που έτσι κι αλλιώς ήδη ζει στο εξωτερικό, με την ευκαιρία να μείνει εκεί και να αποφύγει το μεγαλύτερο μέρος της επιβάρυνσης την οποία δήθεν "εσείς" (?) του επιβάλλετε.

      Το βλέπετε πως όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση πια με τη λογική και τον ορθολογισμό, αλλά είναι έντονα μελοδραματικά;

      Το επαναλαμβάμνω όμως: Το πρόβλημα δεν είναι και τόσο ο ίδιος ο μελοδραματικός χαρακτήρας της ανάρτησης σας (η επίκληση του συναισθήματος κ.λπ.), μα η κραυγαλέα αντίφαση με όσα δηλώσατε, όταν το θέμα δεν ήταν η "μοίρα" της μικρανεψιάς σας, αλλά εκείνη του παιδιού στον τρίτο κόσμο που συναρμολογεί πλυντήρια.

      Διαγραφή
    5. Ήταν περιττό να γράψετε όλο αυτό το κατεβατό. Η Τέχνη - κάθε τέχνη - απευθύνεται στο συναίσθημα. Emotional correlative (συναισθηματικό αντίστοιχο) αποκαλεί ο Έλιοτ την ποίηση.

      Η διαφορά με το μελόδραμα είναι (τό είδατε και στους ορισμούς) ότι απευθύνεται στο συναίσθημα με την υπερβολή, διακρίνεται για την φτήνεια του πάθους. Αν το γράμμα μου ήταν φτηνό και υπερβολικό αφήνω να το κρίνουν οι αναγνώστες.

      Περισσότερο μελοδραματική βλέπω την εμμονή σας στο παράδειγμα του τριτοκοσμικού παιδιού, που επαναλαμβάνετε συνεχώς για να δείξετε πόσο σκληρός και άκαρδος είμαι...

      Διαγραφή
    6. "τού συναισθήματος" είναι το συνθηματικό του Μπαμπινιώτη και θα το περιφέρει για να ειδοποιηθούν ότι ο ζωντανός σκέπτεται και να προσέχουν -οι παρόμοιοι του Μπαμπινιώτη- και να φυλαχτούν από το ξεβράκωμα που θα πάθουν σαν μιλήσουν τα αληθινά τους. Έγραψε και λεξικό; Ο άθλιος. Το γράμμα σε εμένα δεν είναι υπερβολικό. Λέει ότι οι γενιές έχουν χρέη - ενώ το κράτος έχει χρέη και έχει κληρονομήσει και σουλτανικά χρέη. Θα το επανιδρύσουμε και θα τα διαγράψουμε.

      Διαγραφή
    7. Κύριε Δήμου, μήπως έχετε κάνει κάτι (προ δεκαετίας) στον Viennezo και μας το αποκρύπτετε; Γιατί αλλιώς δεν εξηγείται τέτοιο άχτι...

      Διαγραφή
    8. "Ήταν περιττό να γράψετε όλο αυτό το κατεβατό."
      Να σας υπενθυμίσω ότι εσείς μου ζητήσατε την απάντηση. Δεν είχα την πρόθεση να συνεχίσω τη συζήτηση.

      "Η Τέχνη - κάθε τέχνη - απευθύνεται στο συναίσθημα."
      Η τέχνη, ναι. Βέβαια. Μόνο που δεν ήξερα ότι το γράμμα στη μικαρανεψιά σας ανήκει στον χώρο της τέχνης, πόσο μάλλον που πρόσφατα δηλώσατε: "Δεν απευθύνομαι στο συναίσθημα αλλά στην λογική των αναγνωστών μου."

      "[...] για να δείξετε πόσο σκληρός και άκαρδος είμαι"
      Ας το πούμε έτσι: για να δείξω πόσο αντιφατικός και ασυνεπής (προς τις ίδιες τις αρχές και πεποιθήσεις σας) είστε καμιά φορά.

      Αλλά για να τελειώσω με κάτι θετικό:
      Πολύ καλή εντύπωση μού είχε κάνει μια παλιότερη ανάρτησή σας με κάποια φωτογραφία που τραβήξατε στην Κωνσταντινούπολη (νομίζω). Δείχνει έναν φτωχό Τούρκο που κοιτάζει τη βιτρίνα ενός αρτοποιείου. Προφανώς πεινάει, αλλά δεν έχει τα χρήματα για να αγοράσει κάτι. Πολύ εύστοχο, θυμάμαι, ήταν και το κείμενό σας που συνόδευσε τη φωτογραφία. (Έψαξα την ανάρτηση, αλλά στα γρήγορα δεν την ξαναβρήκα.)

      Και με αυτό το (παλιότερο) μήνυμα (φωτογραφία + κείμενο) απευθυνθήκατε στο συναίσθημα. Καλά κάνατε, βέβαια. Και το κάνατε με έναν απολύτως πειστικό τρόπο, κάτα τη γνώμη μου.

      Στο κέντρο τότε για σας ήταν ο άνθρωπος (ο συγκεκριμένος Τούρκος μπροστά στη βιτρίνα). Αντίθετα, τώρα (στην ιστορία με τη Λίλη) στο κέντρο ήταν το πέρασμα ενός μηνύματος ("κοιτάξτε, εμείς οι άτιμοι Έλληνες πόση ζημιά κάναμε στις επόμενες γενιές"), μεταμφιεσμένου στην σπαραξικάρδια ιστορία ενός παιδιού που έτσι κι αλλιώς βρίσκεται σε αρκετά προνομιούχα θέση. Η Λίλη ήταν απλώς το άλλοθι για τη διάδοση κάποιας "ιδεολογικής" (με την ευρύτερη έννοια) θέσης σας. Αντίθετα, ο φτωχός Τούρκος ήταν ο ίδιος η ουσία της ανθρώπινης ιστορίας που ήταν το θέμα της τότε ανάρτησης.

      Διαγραφή
    9. Ό,τι γράφει ένας συγγραφέας είναι δουλειά συγγραφική - δεν είναι νομικό υπόμνημα ούτε ιστορική μελέτη ούτε κοινωνιολογική πραγματεία. Και είναι φυσικό να βαραίνουν ποτε τα μεν και πότε τα δε συναισθήματα.

      Delete

      Διαγραφή
    10. Βρήκα τώρα την παλιά ανάρτηση με τη φωτογραφία του πεινασμένου Τούρκου (τίτλος: "Πείνα"):
      http://nikosdimou.blogspot.co.at/2006/01/blog-post_28.html

      Διαγραφή
  19. Μια καθόλα φρικτή -όμως οριστική!- λύση στο θέμα μας ήταν η νομοθέτηση από τη Βουλη των Ελλήνων του ..."Νόμου των Κείων":
    Με συνοπτικες διαδικασίες οι Έλληνες άνω των 50 ετών προσέρχονται με αλφαβητική ή άλλη σειρά σε ειδικούς "χωρους υποδοχής" όπου συντεταγμένα και διακριτικά τους χορηγείται το ευεργετικό και ταχύτατα δραστικό δηλητήριον, το οποίο με ψυχραιμία, γαλήνη, ηθική ικανοποίηση και καρτερία-αίσθημα ευθύνης- περίσσευμα ψυχής καταναλίσκουν χωρίς φανφαρες μελοδραματισμους και παρακάλια. Μακριά φωογράφοι ρεπόρτερς τηλεοράσεις και τα λοιπά μίντια.
    Η Παγκοσμια "κοινότης" μαθαίνει από λακωνικά και ευπρεπή δημοσιεύματα την ...απότομη μείωση του πληθυσμου της χώρας κατα 50%, τί θα πει να είσαι Έλληνας που σεβεται τον εαυτό του, την αξιοπρεπή ζωή και τους επόμενους που περιμένουν άνεργοι άμοιροι απελπισμένοι εξόριστοι στα ξένα.
    Το αερ΄στατο πετα΄σαβουρα και ανυψώνεται. "Πλους αεροστατου" εις το αίθριον και προς το φως...

    Αυτομάτως, και σε σύντομο χρονικό διάστημα, το άρρωστο "σύστημα" απαλλάσσεται από συνταξιούχους,βαρειά πάσχοντες,χρήσιμους και άχρηστους δημόσιους υπαλλήλους, απελπισμένους με απαράγραπτα και παντοτεινά χρέη προς τις τράπεζες και το δημόσιο. Το ΑΕΠ της χώρας ξαλαφρώνει από 40 δισ. ετησίως. Η τέφρα των "κοιμηθέντων/αυτοθυσιασθέντων" σκορπίζεται σε κάμπους και γονιμοποεί τα εδάφη παράγεται στάρι, καρποί ευώδεις μεθυστικοί : πορτοκάλια ροδάκινα πεπόνια, ρίγανη θυμάρι λουϊζα μέντα και βασιλικά. Όλοι οι νέοι επιστρεφουν-παντρευονται-γεννοβολάνε ακατάσχετα-ετοιμάζουν τη νέα γενιά, βρίσκουν δουλειές, η ανεργία εξαλείφεται, ζητάμε εργάτες να έρθουν απ' έξω να στηρίξουν την ανάπτυξη που τρέχει ιλιγγιωδώς-νομιμοποιούμε ακόμα και τους -κάτω των 50 να εξηγουμαστε!- πρόσφυγες που μέχρις ώρας τους κρατουσαμε μαντρωμένους μέσα σε λιμανια, 'ληγμένα' αεροδρομια, γηπεδα στρατόπεδα και σε χωράφια γεμάτα λασπη και σκατά. Η μηχανή της οικονομίας μας παιρνει μπροστά, το χρέος λαμβάνει περίοδο χάριτος για εκατό χρονια ακόμα [τί; μόνο ο Τρικούπης;],το οικονονικό θαυμα είναι πια γεγονός και λεγεται : Ελλάδα του 2017.
    Πολιτικοί, Αρεοπαγίτες κλπ υποπτοι δικολάβοι καλούνται να "αυτοθυσιασθουν" πρωτοι διότι υπαρχει φόβος ότι με πλάγια βήματα και από τις ατραπούς του νόμου θα βρουν ύποπτα παραθυράκια "να την κανουν"...
    "Το τσεκουρι" του Κώστα Γαβρά παίζεται τρεις φορες την ημέρα απο το μοναδικό κανάλι που έχει απομεινει εν λειτουργία...
    Οι ηλικίες πάνω από τα 50 διώκονται ανηλεώς και σφάζονται στό γόνατο αν δεν εχουν κανονίσει την ...αποχώρησή τους μέχρι του ορισθέντος χρονικού περιθωρίου. Η μνήμη τους αμαυαρώνεται δια παντός και ανακυρήσσονται σε σιχαμερά παραδείγματα "Κακών Πολιτών". Τ αμαυρα παράσημα απονέμονται στοςυ επιγόνους τους. Κανείς απο αυτους δεν προσλαμβανεται ξανά στο Ελληνικό Δημόσιο για τα επόμενα 2000 χρονια.
    [ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ξυπνώ από τον εφιάλτη. Και έντρομος βλέπω τον Καρανίκα να πίνει φραπεδιά, φορώντας σαγιονάρα και βερμουδα, στο Μαξίμου και να καταρτίζει τα σχέδια στρατηγικής στο πολιτικό παιχνίδι. Τον μαυροπουκαμισά Πολάκη να σβηνει τουρτα σοκολατίνα των 51ων γενεθλίων [τη γλίτωσε σκέφτομαι ο αλητήριος μπαγάσας ενώ σύμφωνα με το όνειρο θα ήταν τωρα "εν τόπω χλοερώ...'] με φόντο τη φωτογραφία τυ παχουλού Αρη Βελουχιώτη και σαμπάνια από το Lidl που πίνει με το ...λοιπό ΚΕΕΛΠΝΟ απ'ευθείας απο το μπουκάλι /στόμα στομα γυρνά η φιάλη ."Κάτουρο" το περιεχόμενο κατευθειαν απο το ράφι στο τραπέζι το προϊόν [σιγά μην πίναμε αφρώδη οίνον και στο χωριό μας...]. Το γηραλέο πολιτικό συστημα τό ίδιο άρρωστο γαντζωμένο στα παιχνίδια εξουσίας, τον κόσμο γύρω μου ανήμπορο κι απελπισμένο, γεμάτο ενοχή, τον Ολιβερ Τουίστ να δέχεται -το κατα Σαββόπουλον- χάιδεμα της ξανθής του κώμης από τον Αδόλφο... Και λεω: ο κόσμος αυτός δεν αλλάζει! Λυπούμαι βαθειά για τη μικρότητα των ανθρώπων τα παχειά τους λογια την πρόχειρή τους [πάντα] αγανάκτηση την αδυναμία τους να υπερασπιστούν "τα Πάτρια" [κυρίως υποχρεώσεις και λιγότερο πρόστυχη ανταποδοτικότητα και παροχές...].

    Και προσυπογράφω άπελπις του γράμμα το νίκου δήμου προς τη μικρανεψιά του πικρά υπομειδιώντας...


    ΥΓ. Κάθομαι και περιμένω τον "καταθλιπτικό" ανώνυμο "να μου τα χώσει" ξανά... Και να με ρωτήσει σε ποιόν τα 'χα Θεό πιστεύω.

    THE END

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρεις φορές την ημέρα προσθήκη HCN στις καρβονυλικές ενώσεις και υδρόλυση. Να τρέξει το μολύβι στο χαρτί και το μυαλό να ξυπνήσει και να μην βυθίζει το σταθερά δυνατό της ζωής με τις γραφειοκρατικές αναζητήσεις του πουθενά.

      Διαγραφή
    2. Ε,ναι μωρε κι έλεγα που να 'ναι ο "σαλτάρω" [ τή ρεζέρβα να τους πάρω ?] που να 'ναι ο σαλτάρω...

      Και νάτονε! Σαλτάρισε αυθωρεί και παραχρήμα υπογράφοντας με χημεία...

      Διαγραφή
    3. Μόνον ο Νίκος Καρούζος σεβάστηκε και αγάπησε τα ελληνόπουλα και την πατρίδα του, καθώς είπε (ενώ οι σοφοί έδερναν, έδερναν, έδερναν):

      ΑΛΛΑΖΩ ΤΙΤΛΟ ΜΕ ΣΚΛΗΡΗ ΧΗΜΕΙΑ
      Η Ιστορία είναι μεγάλο κουμάσι
      πονηρότερη από κάθε νομοτέλεια.
      Ο Εωσφόρος δεν υπόκειται σε προδιαγραφές.
      Αυτό συμβαίνει απ’ τα νεανικά χρόνια του Μαθουσάλα.
      Κόβοντας φαραώσυκα στη Μάνη στοχαζόμουνα την έξωμη Αμερική
      με μαυρομαντηλούσες απ’ την άκρα της θεότητας
      απορρίπτοντας δογματισμούς τα φραγγέλια της ύπαρξης
      λυπόμουνα τ’ αστέρια σε τέτοια αιδημοσύνη
      χωρίς υποδεκάμετρο και άλλα γεωμετρικά μου σύνεργα.
      Βαρειά κουβέντα του Θεού ο θάνατος κι απομόναχος εγώ
      με υπερθετικούς ανθήσεως
      χολιασμένος από χρυσάνθεμα
      θα πειραθώ κατάνυξη εγώ ο ξυλιασμένος θερμαστής
      μονολογούσα.
      Κι ως βασιλέψαν οι σοφοί κ’ οι έξυπνοι μυριάδες ανατείλαν
      χορτάρια σημαίνοντα της αρχαιότητας αναλογίζομαι.
      Χουγιάγματα Κορυβάντων καιόμενες καμπύλες δεσποινίδων ενώ
      μ’ ενδιαφέρει το απώτερο
      ξοδεύοντας οίστρο / του λαγού το πισάχναρο κοροϊδεύοντας
      κυνηγό και σκύλο /
      και τρισονομάζομαι Πέτρος Πετεινός με άνεμους μεγιστάνες
      αποσμίλευμα ιερότητας το χεζολίθαρο.
      Εγώ ανήκω πια στους σπαραγμούς·
      λεβεντιά της νύχτας με λένε.
      Κ’ η θάλασσα τεράστια πλεκτάνη.

      Διαγραφή
    4. "Τσιτσάνη πρέπει να πεθάνεις!"

      Διαγραφή
    5. Ξέρω τι έγραψε στον Τσιτσάνη με διαστημικό μολύβι. Το άκουσα στην εκπομπή. Έτρωγα λουκανικόπιτα χωρίς φέτα και έπινα σοκ. γάλα. Αν από το ελληνικό σκούλι, μου είχαν υποδείξει -και με ζήλο- τον Καρούζο, δε θα τον πλησίαζα. 3.Η ΑΠΟΠΟΜΠΗ ΤΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ. Και έχω ένα πέρασμα για τη γλώσσα μου. Νόμισα ότι θα έλεγες ότι και ο ΝΔ αγαπάει τα ελληνόπουλα, αλλά επειδή αμφισβητεί συνεχώς, παιδεύει και σωφρονίζει απροσδιορίστως, αλλά με τρόπο ανθρωπιστικό, μαζικά και ασίγαστα.

      Διαγραφή
  21. Βαγγέλης Καργούδης said, 23 Ιανουαρίου, 2013 στις 11:27 γράφει για την καλοσυνάτη ποιότητα της αξιοπρέπειας του τιμημένου υπουργού Προεδρίας που με χρέωσε και υπηρέτησε την δημιουργία του ευρώ και την διασπορά πάσης συμφοράς στην πατρίδα μου:

    H συγκεκριμένη πάντως φράση του Ηλιού, απογυμνωμένη από το χρόνο, το χώρο & τις συνθήκες υπό τις οποίες ειπωθηκε, αδικείται.
    Ο Θ. Πάγκαλος στην ιστοσελίδα του, βοηθάει στην αναπαραγωγή του στιγμιότυπου:

    «…Το 1962 ο Ηλίας Ηλιού, τότε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΕΔΑ, συνοδευόμενος από στελέχη της Νεολαίας, είχε επισκεφθεί τον μακαρίτη Κωνσταντίνο Τσάτσο, τότε υπουργό Προεδρίας της Κυβερνήσεως του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Μετείχα στην αντιπροσωπεία ως γραμματέας της Δημοκρατικής Αντίστασης Σπουδαστών (ΔΑΣ114) που ήταν μια μετωπική οργάνωση της Νεολαίας της ΕΔΑ με σκοπό την προάσπιση των δημοκρατικών δικαιωμάτων.

    Σκοπός της επίσκεψης ήταν η διαμαρτυρία για τη βία που ασκείτο στα πανεπιστήμια κυρίως αλλά και στους δρόμους της Αθήνας από τραμπούκους της ΕΚΟΦ (Εθνική Κοινωνική Οργάνωση Φοιτητών), ασφαλίτες του συνδικαλιστικού τμήματος της Αστυνομίας αλλά και από άλλους πολίτες μέλη παρακρατικών οργανώσεων της Δεξιάς και ενίοτε και όργανα του κράτους εν στολή, κυρίως αστυνομικούς.

    Ηταν το κλίμα που συνέχιζε τις εκλογές βίας και νοθείας του 1961 και προσπαθούσε να αντιδράσει στην επικράτηση, σε όλες σχεδόν τις σχολές, του ενιαίου μετώπου των δημοκρατικών φοιτητών που συσπείρωνε αριστερούς και κεντρώους φοιτητές καθώς και πολλούς ανοργάνωτους δημοκράτες.

    Αφού άκουσε τον Ηλιού ο Τσάτσος, τον παρακάλεσε να μείνουν για λίγο μόνοι. Ηταν φίλοι και οι δύο διανοούμενοι μεγάλου βεληνεκούς με κοσμοπολιτική παιδεία και πλούσια νομική και φιλοσοφική παραγωγή. Η κατ’ ιδίαν συνάντηση κράτησε μερικά μόνο λεπτά και όταν βγήκαμε από το υπουργείο ο μακαρίτης Ηλίας, τον οποίο πάντα απεριόριστα εθαύμαζα, αγαπούσα και εκτιμούσα, στράφηκε προς το μέρος μας και μας είπε: «Παιδιά, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι μου είπε ο κύριος ακαδημαϊκός και καθηγητής Πανεπιστημίου στην Ελλάδα και τη Γερμανία».

    Και συνέχισε. «Επειδή εσείς οι μαρξιστές έχετε οριστικά κερδίσει τον ιδεολογικό αγώνα, κατέχετε τον χώρο του πανεπιστημίου και του πολιτισμού. Εχετε αλώσει τη νεολαία. Ηλία, δεν έχουμε άλλο τρόπο. Και δεν πρόκειται να παραδοθούμε. Θα σας ταράξουμε στο ξύλο».

    Κάποιος τότε ρώτησε:
    «Και συ τι απάντησες;».
    Και ο Ηλιού τότε είπε το ιστορικό:
    «Απάντησα: “Και μεις θα σας ταράξουμε στη νομιμότητα”».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί ακριβώς εννοοείτε με την ανάρτηση του σχολίου σας που το βλέπω αναρτημένο και στο site του φίλου μας Νίκου Σαραντάκου. Πήρατε φόρα και το πάτε copy paste to όπου ναναι για να μας πεισετε περί της εφαρμογής ...ανηλεούς "νομιμοτητας" εκ μέρους της νιόκοπης troll αριστεράς, αυτο;y του λαϊκίστικου ωρυμαγδού που μας κυβερνά;...

      Ξέρετε πόσα ετη φωτός απόσταση χωρίζουν τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ-Ζουράρη-Καμμένο από τον Λεωνίδα Κύρκο, τον Ηλία Ηλιού,τον Γιάννη Μπανιά, τον Αγγελο Ελεφαντη, τον Μιχάλη Παπαγιανάκη κλπ κλπ κλπ ;;;
      Κι έχετε αλήθεια κατι να μας πειτε για το κυρος, το ήθος, την κατάρτιση ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ [όχι το φυσικό μέγεθος...] ενός Κωνσταντίνου Τσάτσου;

      Διαγραφή
    2. Σύλληψη, ψήφιση και εφαρμογή του 3ου μνημονίου εκφράζουν την πατριωτική, τσατσική διάσταση της ευρωπαϊκής αριστεράς. Πόσα έτη φωτός ο Κύρκος με τον Τσίπρα. Όσα έτη φωτός ο Περιφήτης με τον Σίνη και ο τηλεπαρουσιαστής Αρναούτογλου με τον Γιόζεφ Μένγκελε.

      Διαγραφή
  22. Έχω διδάξει την κόρη μου να απαντάει "δημόσιος υπάλληλος" όταν τη ρωτάνε τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει.
    Θα της πω να λέει συμπληρωματικά ειδικού μισθολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "μετακλητός" δε ακόμα καλυτερα...

      Διαγραφή
    2. Ελπίζω όταν θα έχει μεγαλώσει η κόρη να έχουν αλλάξει τα πράγματα... γιατί αλλιώς θα μείνουμε ένα περιθωριακό κράτος συνταξιούχων και υποψήφιων συνταξιούχων...

      Διαγραφή
    3. Η κυρία Δημουλά Θα είναι στη σύνταξη. Να την αφαιρέσουμε την σύνταξη να ζήσει με τι να ζήσει. Οι συντάξεις θα αυξηθούν και θα είναι πάνω από το όριο της υπό κατάργηση φτώχειας, εκτός ευρώ. Και οι μισθοί θα ανέβουν. Δεν μας κοστίζει τίποτα ούτε οικονομικά ούτε ηθικά ούτε ψυχολογικά να κάνουμε το σωστό.

      Διαγραφή
  23. "Το τι ένιωσε" είναι σωστό για εμένα: "Είναι χαρακτηριστικό και το ύφος του. Τα σημαντικά φιλοσοφικά του κείμενα είναι γραμμένα στο πρώτο πρόσωπο σαν να ήταν αυτοβιογραφικά. Περιγράφει το πως σκέφθηκε το κάθε πράγμα, το τι ένιωσε." Πάρα πολύ σωστό: "τι ένιωσε". Πόσο πολύ καλά ένιωθε τη ζωή του και πόσο ελεύθερα εξερευνούσε τις πιο ειλικρινείς δυνότητες της ζωής του. Ήταν ζωντανός; Έχω το δεδομένο: δυνατά χτυπήματα από την κατάθλιψη και σκληρός αγώνας για λίγη γαληνεμένη νόηση. Δεν θέλω να διαβάσω τι ένιωσε. Ζω και έχω δικές μου εμπειρίες. Να πει "φορούσα εκείνο το σώβρακο και σκεπτόμουνα συντεταγμένες" αποκλείεται. Και η λέξη ορθός που κολλάει στη λογική δεν λέει πολλά. Ορθός; Όπως ορθή γωνία; Normal; Κάθετος; Οι δύο ορθογώνιοι άξονες; Η απλότητα της ορθής γωνίας; Ναι. Αλλά πάλι σχηματίζονται γωνίες που δεν είναι ορθές. Γι' αυτές έχουμε τριγωνομετρικούς αριθμούς, δηλαδή λόγους πλευρών ορθογώνιων τριγώνων. Τους τριγωνομετρικούς αριθμούς νιώθουν τα παιδιά στα 13 τους χρόνια. Αυτό το νιώσιμο εκφράζει πρόοδο. Μένει τα παιδιά να πουν εκ μέρους της ζωής: στην τριγωνομετρία δεν υπάρχει πόλεμος και να σταματήσει. Μία περίπτωση άρνησης του πολέμου είναι το ελληνικό κρατικό νόμισμα: "αν θέλετε να μας θάψετε κάτω από τα ερείπια, να φανούμε όλοι στην βιολογική πραγματικότητα της ζωής και να δούμε ποιος δηλώνει καθαρά την επιθυμία του για ζωή και ποιος από το σκοτάδι επιχειρεί σκουντήματα και παγιδεύσεις".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Kυβερνησάρα με την ’Υβρη περικεφαλαία, έφαγε μια πατητή Άτη εκ Γερμανίας κι έκτοτε τυφλωμένη, μεθυσμένη και σε παράκρουση μεγαλείου, μας έχει φλομώσει στη μία ύβρη μετά την άλλη! Αν ο Δίας κοιτούσε να παράγει κάποιο έργο, αντί να είναι μεγαλοσυνδικαλοπατέρας, θα έστελνε μια Νεμεσάρα με κάτι bollocks ΝΑ, για να συντριφθούν, ως αμετροεπείς θνητοί... Και καπάκι μια μεγάλη σφαλιάρα, μια Τίση σ’αυτούς και σ’όλους τους προηγούμενους που έστρωσαν τον δρόμο, να βρεθούν να κάνουν παρέα στον ‘Ακη μέχρι και τα δισέγγονά τους. Αλλά δεν το βλέπω να γίνεται, όσο τουλάχιστον ζούμε εμείς, κι όλο «ΑΥΤΟ» που έχει πλεχθεί γύρω μας, με τις ευλογίες των τόσο απαράδεκτων ψηφοφόρων, δε θα λυθεί ούτε όταν η γλυκύτατη Λίλη θα έχει τρισέγγονα...

    ΥΓ- σε παρακαλώ Γάτε μου, όχι «Αγαπητή», αλλά «Αγαπημένη». Στα οικεία μας πρόσωπα, και δη τα αξιολάτρευτα κοριτσάκια, μόνο το «αγαπημένη» ταιριάζει, και πάλι λίγο είναι! Δεν πειράζει που θα είναι μεγάλη γυναίκα πια όταν θα το διαβάσει, το «αγαπημένη» πίστεψέ με, θα μεταφέρει μια τρυφεράδα μέσα στον χρόνο που θα την γλυκάνει πολύ <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν κρίνω τον Τσίπρα δε θα σκεφτώ ύβρη γενικώς. Αλλά δωσιλογισμό, προδοσία, απανθρωπιά, βαρβαρότητα. Θα θυμηθώ τα ανθρώπινα δικαιώματα του λαού μου. Παραβιάζονται. "Κανείς δεν μπορεί να περιμένει ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας να παραιτηθεί από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε προς εκείνους που τον εξέλεξαν με σαφή εντολή να διαπραγματευτεί μια δίκαιη λύση που δεν θα διαλύσει την ελληνική δημοκρατία και δεν θα οδηγήσει σε αύξηση της ανεργίας και της κοινωνικής εξαθλίωσης. Η συνθηκολόγηση στο τελεσίγραφο για την επιβολή περαιτέρω μέτρων λιτότητας στον Ελληνικό πληθυσμό θα ήταν ασύμβατη με τη δημοκρατική εμπιστοσύνη προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό από το εκλογικό σώμα. Εκ φύσεως, κάθε κράτος έχει την ευθύνη να προστατεύει την ευημερία όλων των ατόμων που ζουν υπό τη δικαιοδοσία του. Αυτό περιλαμβάνει φορολογική και δημοσιονομική κυριαρχία και ρυθμιστικό χώρο που δεν μπορεί να χαλκευτεί από εξωτερικούς παράγοντες, είτε είναι κράτη, διακυβερνητικές οργανώσεις, είτε πιστωτές. Κανείς δεν μπορεί να περιμένει ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας να παραιτηθεί από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε προς εκείνους που τον εξέλεξαν με σαφή εντολή να διαπραγματευτεί μια δίκαιη λύση που δεν θα διαλύσει την ελληνική δημοκρατία και δεν θα οδηγήσει σε αύξηση της ανεργίας και της κοινωνικής εξαθλίωσης. Η συνθηκολόγηση στο τελεσίγραφο για την επιβολή περαιτέρω μέτρων λιτότητας στον Ελληνικό πληθυσμό θα ήταν ασύμβατη με τη δημοκρατική εμπιστοσύνη προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό από το εκλογικό σώμα. Εκ φύσεως, κάθε κράτος έχει την ευθύνη να προστατεύει την ευημερία όλων των ατόμων που ζουν υπό τη δικαιοδοσία του. Αυτό περιλαμβάνει φορολογική και δημοσιονομική κυριαρχία και ρυθμιστικό χώρο που δεν μπορεί να χαλκευτεί από εξωτερικούς παράγοντες, είτε είναι κράτη, διακυβερνητικές οργανώσεις, είτε πιστωτές." Ποιο είναι το πρόβλημα σας με τον Τσίπρα. Αυτοκρατορικό ευρώ δε θέλετε; Θα το πληρώσετε με τις ζωές σας τη στιγμή που θα σας τελειώσουν οι [...] ευκαιρίες των παραπόνων και του γενικευόμενου και καθολικού δήθεν οδυρμού σας. "Θα περάσουν όλοι οι τροχοί από πάνω σας". Γίνεται ξένο νόμισμα στην πατρίδα μας χωρίς εγχώρια δολοφονική εκτελεστική εξουσία;

      Διαγραφή
    2. Αγαπητή Θεά
      Αγαπητή μου πάει περισσότερο. Κρατάει τις αποστάσεις (όχι να με πουνε και παιδόφιλο...). Το αγαπημένη θα το έλεγα σε 15 χρόνια (αν υπήρχα) όταν θα είχα αποκτήσει μία προσωπική σχέση μαζί της.

      Διαγραφή
    3. @Γάτος, 15 May, 2016 09:29
      Αγαπητή Θεά
      Αγαπητή μου πάει περισσότερο. Κρατάει τις αποστάσεις (όχι να με πουνε και παιδόφιλο...).


      Εμένα γιατί "αγαπητή" καλέ? Φοβάσαι μην σε πουν παιδόφιλο στην περίπτωσή μου? (γελάσαμε πάλι!)

      Το αγαπημένη θα το έλεγα σε 15 χρόνια (αν υπήρχα) όταν θα είχα αποκτήσει μία προσωπική σχέση μαζί της.

      Τα παιδιά είναι όλα παιδιά μας - δε χρειάζονται τόσοι τύποι. Μη φοβάσαι την αθώα οικειότητα. 'Εχει μείνει τόση λίγη αγάπη (και τόση λίγη ανθρωπιά... και τόσοι λίγοι συγγενείς τελικά), που τα παιδιά καλό θα ήταν να την παίρνουν από όπου μπορούν. Οση περισσότερη γίνεται - κι όσο πιο καθαρή γίνεται φυσικά.

      Δεν είπαμε να της κάνεις κεφαλοκλείδωμα κι αυτά τα σαλιάρικα φιλιά στο μάγουλο με γένεια να τσιμπάνε και το μικρό να υποφέρει, τόσο που να σε θυμάται με ένα "μπλιαξ" πάνω από την ανάμνησή σου...

      Ζυγαριά πάντως δεν μπαίνει σ'αυτά, ούτε θα σε κρίνει κάποιος ποτέ για το ότι υπερέβαλλες στα τρυφερά σου συναισθήματα. Αν σε κρίνει γι'αυτό, κακό δικό του, είναι στερημένος ο ίδιος...

      Διαγραφή
  25. Αγαπητή Λίλη,

    Είσαι πραγματικά τυχερή που ο μπαμπάς σου επέλεξε να αγαπήσει εσένα, την μεγάλη ζωή και την τσέπη του περισσότερο από την Ελλάδα - που κι αυτή όμως τόσο, άλλωστε, αγαπάει.

    Έτσι σε αντίθεση με 100δες χιλιάδες συνομήλικα σου Ελληνόπουλα - που δεν έχουν όμως μπαμπά μάγκα και καραμπουζουκλή όπως το δικό σου - ΕΣΥ θα μπορείς να εξακολουθείς να παρακολουθείς τα παθήματα των αφελών Ελλαδιτών μέσω Skype, Viber κτλ ΠΑΝΤΑ από απόσταση ασφαλείας για πολλλααα πολλλάαα ακόμα χρόνια.

    Άλλωστε, όπως θα διαπιστώσεις και μόνη σου μεγαλώνοντας, αν εξαιρέσεις κανά-δυό αξιόλογους Ελλαδίτες όλοι οι υπόλοιποι τυγχάνουμε μάλλον κουτοπόνηροι και ολίγον μαλάκες - κι αν έχεις απορίες επ' αυτού απλά ρώτα τον μπαμπά σου.

    Πάντως για να παρηγορηθείς σου λέω ότι τα γιαπωνεζάκια είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση από τα συνομήλικα σου Ελληνόπουλα από πλευράς δημοσίου χρέους - όμως αυτό δεν υπάρχει λόγος να το πολυδιαφημίζουμε αφού όπως θα καταλάβεις μεγαλώνοντας - ΠΑΝΤΑ ορθολογικά και πολιτισμικά αναβαθμισμένα εκεί μακριά στα ξένα - αυτό ενίοτε χαλάει την τόσο νόστιμη για πολλούς "σούπα" της υπεραπλούστευσης και της εξυπηρέτησης των εμμονών μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Κ2825

      Όταν το Ελληνικό κράτος (οι πολιτικοί, η ιθύνουσα τάξη, κλπ) επιτίθεται τόσο άγρια εναντίον των πολιτών του, χρεωκοπεί στα δημόσια οικονομικά, επιβαρύνει με αβάσταχτους φόρους και καταστρέφει τον ιδιωτικό τομέα - ο κάθε Έλληνας πολίτης έχει το δικαίωμα (για να μην πω το καθήκον απέναντι στην οικογένεια του) να αμυνθεί. Και η μόνη άμυνα που του μένει είναι η φυγή.

      Αν ήμουν νεότερος θα είχα φύγει κι εγώ από αυτή την αυτοκαταστροφική χώρα στην οποία πληρώνω πενήντα χρόνια φόρους χωρίς καμία ανταπόδοση.

      Πολύ καλά έκανε λοιπόν ο πατέρας της Λίλυ να ξενητευθεί - παρόλο που καθόλου δεν του άρεσε και οι συνθήκες της εργασίας του είναι πολύ σκληρές.

      Αλλά τι θέλατε; Να μείνει σε μία χώρα όπου ευημερούν μόνον οι Καρανίκες, να παρακαλάει για να τον διορίσουν κάπου μετακλητό, ή να περιμένει στην ουρά το επίδομα ανεργίας;

      Αυτά δεν έχουν σχέση με το χρέος - αλλά με το καρκίνωμα που ονομάζεται ελληνικό πελατειακό και συντεχνιακό κράτος. Κι αν θέλετε να ξέρετε στην Ιαπωνία υπάρχει και αξιοκρατία και ιδιωτικός τομέας που παράγει εξαίρετα προϊόντα.

      Διαγραφή
    2. Ο ιδιωτικός τομέας συρρικνώθηκε δραματικά στα χρόνια της κρίσης επειδή υπήρξε σχεδόν απολύτως κρατικοδίαιτος (αμέσως: Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και εμμέσως: Αύξηση της μισθοδοτικής δαπάνης του Δημοσίου και ανεξέλεγκτη επέκταση Τραπεζικής Πίστης). Το δε μη κρατικοδίαιτο μέρος του περιβόητου ιδιωτικού τομέα εστιάστηκε αποκλειστικά σχεδόν στην παροχή παρασιτικών υπηρεσιών (ψυχαγωγία, εμπορία κτλ).

      Frankly - στα παπάρια όλων εμάς που επιλέξαμε να παραμείνουμε μαχόμενοι "εντός", οι προβληματισμοί και τα παθήματα όλων εκείνων που επέλεξαν να λακίσουν λιποτακτώντας "εκτός" ... όπως και τα ψυχολογικά προβλήματα της κάθε "Λιλής" του μάταιου αυτού κόσμου φυσικά ...

      Διαγραφή
  26. @Viennezos
    How much easier it is to be critical than to be correct.

    Σχολιαστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Οι αλήτες οι ξένοι φταίνε για το χάλι μου.. Φταίνε και οι προδότες οι πολιτικοί μας.. Φταίμε κι εμείς βεβαίως, συλλογικά πάντα.. Όλοι φταίνε για το χάλι μου.. Αλλά όχι ΕΓΩ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Η χώρα της οποίας είσαι πολίτης (κατά το ήμισυ) πάντα χρωστούσε. Πριν καλά καλά ελευθερωθεί, είχε καταχρεωθεί. Και μάλιστα ακόμα και αυτό, το πρώτο πολύτιμο δάνειο, φαγώθηκε εν μέρει από επιτήδειους. Αυτοί, στην Ελλάδα, είναι πιο μόνιμοι κι από τον Παρθενώνα.

    Απο τα λεγόμενα δάνεια της ανεξαρτησίας ένα πολύ μικρό ποσοστό έφτασε στην Ελλάδα, χρεωθήκαμε 2.800.000 αγγλικές λίρες και στη χώρα είναι ζήτημα εάν έφτασαν 600.000 οι ιστορικοί διαφωνούν αλλοι λένε 200.000.

    Το ωραίο είναι ότι τα δάνεια δεν εδόθησαν στους Ελληνες ανέλαβαν να τα διαχειριστούν οι ίδιοι οι εβραίοι τραπεζίτες γιατί λέει δεν είχαν εμπιστοσύνη στους Ελληνες δηλαδή τα λεφτά δεν εφυγαν ποτέ απο την Αγγλία και με αυτά παραγγέλθηκαν πλοία που ποτέ δεν ήρθαν στην Ελλάδα.

    Τα λίγα λεφτά που έφτασαν στη χώρα τα ξεκοκάλισε ο πράκτορας των δανειστών Μαυροκορδάτος και η παρέα του.

    Κατά τα άλλα εμείς ξεχρεώναμε για 200 χρόνια ανύπαρκτα δάνεια και εσείς κε Δήμου αναπαράγετε τους μύθους για τους κακούς Ελληνες που ξεκοκάλισαν τα δάνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Βέβαια εδώ δεν έχετε πάρει πρέφα ότι η οικογένεια ρότσιλντ ελέγχει το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα, και μας είπατε και το αμίμητο ότι έχουν αποσυρθεί λέει απο τον τραπεζικό τομέα, όχι άλλο κάρβουνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αγαπητέ ακοινώνητε τότε (το 1821) πράγματι ήταν οι Ρότσιλντ μεγάλοι τραπεζίτες. Τώρα ανήκουν στην παρέα των φανταστικών εχθρών της Ελλάδας όπως οι Νεφελίμ, οι Ιλλουμινάτοι και οι επτά σοφοί της Σιών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κε Δήμου ας αφήσουμε ήσυχους τους νεφελίμ, άλλωστε μέσα στη "σιγουριά" που σας διακατέχει αγνοείτε καν σε ποιους αναφέρεστε.Το 94% της ιδιοκτησίας της τράπεζας ελλάδος παραμένει επίσημα αγνώστου πατρός. Επανειλημμένες ερωτήσεις βουλευτών προς την τράπεζα Ελλάδος συναντούν την άρνηση της τράπεζας να κοινοποιήσει τα στοιχεία. Οι Ελληνες δεν γνωρίζουν ποιός έχει στα χέρια του το πλειοψηφικό πακέτο της τράπεζας.Ανεπίσημα και η κουτσή μαρία ξέρει πλεον.Και σίγουρα δεν το έχουν οι νεφελίμ.

      Διαγραφή
    2. Σας έχω απαντήσει: η ΤΤΕ ανήκει στους μετόχους της και οι μετοχές της διαπραγματευονται στο Χρηματιστήριο.

      Διαγραφή
    3. Σοβαρολογείτε;

      Καταστατικό της τράπεζας Ελλάδος:

      Ά ρ θ ρ ο ν 48: Ούτε εν τω Κεντρικώ Καταστηματι, ούτε εν τοις Υποκαταστημασιν αυτής, δικαιούται αντιπρόσωπος του Δημοσίου να ερευνά τα βιβλία της Τραπέζης.

      Το δημόσιο δεν δικαιούται να ασκεί έλεγχο στην κεντρική του τράπεζα.

      Ποιός ασκεί τον έλεγχο; Ο μήτσος απο την κάτω ραχούλα που έχει 100 μετοχές στο χρηματιστήριο και ο διανοούμενος κος Δήμου όταν προλαβαίνει απο τις γάτες. Ξανά οχι άλλο κάρβουνο.

      Διαγραφή
    4. Να κρατικοποιήσουμε την ΤτΕ. Να γίνει πρυτανείο της συμφοράς και να κάθεστε για καφέ και ναργιλέ. Να περνάει ο Κουφοντίνας να ρωτάει για την πρόοδο της Κιουρί και να δείχνετε τις ακτιγραφίες της Αμαλίας του Καραμανλή και σχολιάζετε με το ασ' τα βράσ' τα βρε αδερφέ. Η ΤτΕ εξυπηρετεί τις ανάγκες του έθνους μόνο όταν βρίσκεται μέσα στις φούχτες των μετόχων της. Το νόμισμα του Έθνους είναι το ευρώ. Κρατική κεντρική τράπεζα και ευρώ δεν ταιριάζουν. Το νόμισμα της ζωής είναι το ευρώ. Ο Νίκος Ρίζος, σε πόσες και σε ποιες ιστορικές βιντεοκασέτες θα εμφανιζόταν και πόσο θα βοηθούσαν την ακτινολογική εξέλιξη του ταλέντου του, αν ποτέ υποθέσουμε ότι η ΤτΕ θα μεταβολιστεί σε δημόσιο, ακτινολογικό καφενείο.

      Διαγραφή
  31. Το αγράμματο προσποιείται ότι κυβερνά. Εσείς να προσποιείστε ότι πληρώνετε. Όταν ο Όρμπαν πήγε να βάλει φόρο στο ίντερνετ οι Ούγγροι ξεσηκώθηκαν. Ποιοι ρε, οι ούγγροι, το φυτοπλαγκτόν.

    *

    Αγαπητέ Νίκο. Από τον κρατικό σας κορβανά δεν έφαγες. Ή αν έφαγες κάτι ψιλά τους τα ανταπόδωσες επί εκατό. Επομένως είναι άκυρη η συγνώμη σου αφού τη ζητάς για κάτι που δεν φταις. Επομένως είναι μια εύκολη συγνώμη. Επομένως ο βιεννέζος το διαισθάνθηκε σωστά αλλά δεν έχει λέξεις να το πει ο καημένος κλεισμένος καθώς είναι στη φούσκα του. Γιατί αν ζει κάποιος σε φούσκα και λέει τις ίδιες λέξεις, κάνει και τις ίδιες σκέψεις.

    *

    Από την άλλη λέω: τέτοιοι που είστε καλά σας κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλό θα ήταν οι Ελληνες να μελετήσουμε λίγο ιστορία για να σταματήσει το αυτομαστίγωμα. Εξ αρχής οι μεγάλες δυνάμεις δεν ήθελαν ανεξάρτητο ελληνικό κράτος, προτεκτοράτο ήθελαν και τέτοιο έφτιαξαν, το οποίο πάντα ήλεγχαν βοηθούμενοι απο τους ντόπιους υποτακτικούς τους που βεβαίως επρόδιδαν την πατρίδα τους για να τα έχουν καλά με τα αφεντικά και να καλοπερνούν οι ίδιοι.

    Σε αυτό το περιβάλλον ο Ελληνας για να μπορέσει να επιβιώσει εθίστηκε στο ρουσφέτι και στην προσπάθεια εξαπάτησης ενός κράτους απατεώνα που έστησαν οι ξένοι προστάτες μας. Το ότι 200 χρόνια μετά την επανάσταση συνεχίζουν οι ξένοι να έχουν στην ιδιοκτησία τους το τραπεζικό σύστημα της χώρας, τα λέει όλα.

    Οι οικογένειες των κοτζαμπάσηδων που πριν υπηρετούσαν το σουλτάνο, συνέχισαν μετά την υποτιθέμενη απελευθέρωση να ελέγχουν την κατάσταση, υπηρετώντας τους νέους αφέντες. Ουδέποτε αφέθηκαν οι Ελληνες να ορίσουν τη μοίρα τους αλλά παρόλα αυτά συνεχώς κατηγορούνται και αυτομαστιγωνονται για όλα τα δεινά που περνάει η χώρα. Μία πονεμένη ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ΥΓ- @Γάτε, 15 May, 2016 09:29
    ...Κρατάει τις αποστάσεις


    'Εχεις πάντως ένα θέμα με τις "αποστάσεις", κινείσαι με αιλουροειδή άνεση στην comfort zone σου, αυτήν του "τόσο όσο..." και μόλις πάει ν'αλλάξει η ισορροπία, τσουπ! συσπείρωση και πάλι εντός ζώνης.

    Τη 'Συγγνώμην" πάντως που ζητάς, οι τύποι της αφαιρούν βαρύτητας... Μπορεί να μιλάς για -hard- οικονομική κατάσταση και όχι κάτι -soft- τραγικό, και να λες ότι οι τύποι το κάνουν πιο ευθύβολο και to the point, αλλα αν θες να μιλήσεις στην καρδούλα της, η προσφώνηση ας είναι πιο ζεστή. Δεν μας παίρνει και χρονικά με τα μικρούλικα που να πάρει η ευχή, ό,τι προλάβουμε να τους πούμε, όσο πιο δυνατά και απ'την καρδιά γίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αγαπητέ ο ένας, αγαπητή ο άλλος: πήξαμε… στην αγάπη εδώ μέσα!

    Με αγάπη
    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αξιωματική αντιπολίτευση Άδη - Οι πρώτες δηλώσεις:

    ////////////////////////////////////////////////////////////////

    Λεφτά υπάρχουν!

    Γιώργος Παπανδρέου, 1952-, Έλληνας Πρωθυπουργός (εγκεφαλικά νεκρός)
    ----------------------------------------------------------------
    Τσοβόλα δώσ’ τα όλα!
    Αντρέας Παπανδρέου, 1919-, Έλληνας πρωθυπουργός
    ***
    Θα κλείσουμε τη Δεξιά στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.

    Αντρέας Παπανδρέου, 1919-, Έλληνας πρωθυπουργός
    -----------------------------------------------------------------
    Δεν θα ανεχθούμε να κυβερνούν αυτό τον τόπο 5 νταβατζήδες και 6 συντεχνίες.

    Κώστας Καραμανλής, Έλληνας πρωθυπουργός (ως φάντασμα -της βουλής)
    -----------------------------------------------------------------
    Ποιος επιτέλους κυβερνάει αυτόν τον τόπο;

    Κωνσταντίνος Καραμανλής, 1907-, Έλληνας πολιτικός ηγέτης
    -----------------------------------------------------------------
    Σεμνά και ταπεινά.

    Κώστας Καραμανλής, Έλληνας πρωθυπουργός (ως νεκροζώντανος)
    -----------------------------------------------------------------
    Ποτέ δεν περίμενα να φτάσει σε τέτοιο κατάντημα η πόλη, ώστε να καταδέχεται να ακούει και τις δικές μου συμβουλές.

    D., Αθηναίος ρήτορας
    ------------------------------------------------------------------
    Ή τέλος, δυνατόν και στα πολιτικά
    να επέστρεφεν αξιεπαίνως ενθυμούμενος
    τες οικογενειακές του παραδόσεις,
    το χρέος προς την πατρίδα, κι άλλα ηχηρά παρόμοια.
    Κωνσταντίνος Καβάφης, 1868-, Έλληνας ποιητής
    ______________________________________________________
    Εγώ δεν είμαι κανένας λαπάς για να μ’ αρέσει η ποίηση…
    Ο Σωτήρης Κούβελας, αρχές δεκαετίας του ‘90, όταν ήταν στον αφρό των ημερών.

    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Κε ακοινώνητε: Οι σημερινοί κύριοι μέτοχοι της ΤτΕ είναι οι: Ρόζενμπλαθ, Κοέν και Άμος. Είναι και οι τρεις αρχιραβίνοι. Κάθε Παρασκευή μαζεύονται στο άπερ ιστ σάιντ σε ένα λοφτ και πετάνε βελάκια σε πόστερ με τον Κολοκοτρώνη τον Καραισκάκη και τον Βενιζέλο. Όλη δε την ενέργειά τους την καταναλώνουν στο να απεργάζονται μεθόδους για να σας καταστρέψουν. Νυχθημερόν μοχθούν. Ιδρώνουν από το 1821 με μικρή όμως, όπως φαίνεται, επιτυχία. Επειδή οι δικοί τους τους κράξανε λόγω του ότι έτρωγαν πολλά λεφτά και παρατράβηξε, έδωσαν σκυτάλη στους φίλους τους τους Γερμανούς. Ο Σόιμπλε πρωταγωνιστεί τώρα στην προσπάθεια και συνεχίζει το ανολοκλήρωτο έργο των Βαυαρών που και αυτοί ήθελαν να σας καταστρέψουν από το 1832.
    Έχει μεγάλους εχθρούς ο τόπος σας. Όσοι εν πάσει περιπτώσει τον έχουν ακουστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολο αυτον τον καιρο που σας διαβαζω εχω μια απορια: Αφου τοσο πολυ μισειτε τον τοπο ΜΑΣ, πραγματικα γιατι ασχολειστε; Νιωθω οτι παιρνετε και καποια (μεγαλη) χαρα με ολα οσα συμβαινουν εδω. Διορθωστε με αν κανω λαθος.

      Διαγραφή
    2. @ντιτα: Βλακώδης σνομπισμός πασπαλισμένος με ανόητες ειρωνείες και για την ταμπακιέρα κουβέντα. Μην ασχολείστε.

      Διαγραφή
    3. @ακοινωνητος Οταν ενας λαος αφηνεται να πιστεψει οτι ουδεποτε ορισε την μοιρα του, καπου εχει φταιξει και ο ιδιος.

      Διαγραφή
  37. Εδώ κάτω στην κόλαση πάντως, γνωρίζεις ενδιαφέρουσες προσωπικότητες.
    Της προάλλες ας πούμε γνώρισα το Χίτλερ, είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνομιλία.
    "Εκάμαμεν Επανάστασην!" - του λέω: θα αναστηθούνε κι οι νεκροί, θα πάρουν όλοι σύνταξη, διεκδικούμε και αναδρομικά: επίδομα μακράς ανθυγιεινής διαβίωσης, δώρα Πάσχα κ.α.
    Τίποτα δεν Εκάματε (ακόμα) - μου λέει αυτός, πρόσεχε τους μετριοπαθείς!
    Μου κόπηκαν τα φτερά…
    Γιατί ρε δάσκαλε, το λες αυτό; - τον ξαναρωτάω.
    Οι μετριοπαθείς άνθρωποι δεν με τρομάζουν, με τρομάζουν μόνο κάτι έξαλλοι Αρχαίοι που αντιδρούν - ευτυχώς που οι περισσότεροι εδώ, δεν μιλάνε Αρχαία Ελληνικά και κανένας σχεδόν δεν τους καταλαβαίνει, γιατί αλλιώς μπορεί και να είχαμε πρόβλημα.
    Άκου παιδί μου λέει αυτός, είσαι μικρός ακόμα και έχεις πολλά να μάθεις.
    Εάν επέτυχε η δικιά μου επανάσταση, είναι γιατί οι μετριοπαθείς άνθρωποι, οι μορφωμένοι και όλοι αυτοί, με ανέχτηκαν και τις κρίσιμές στιγμές σιώπησαν ή αμφέβαλαν για το ποιόν μου.
    Με άλλα λόγια με αντιμετώπισαν σαν αναγκαίο κακό, αποδίδοντάς μου μέχρι και… ηγετικές ικανότητες!
    Όλους τους άλλους τους είχα ούτως η άλλως στο τσεπάκι μου, αλλά δεν ήμασταν πλειοψηφία…
    Ρε λέω μετά μέσα μου, λες;
    Μπας δηλαδή και ξυπνήσουν όλοι αυτοί στον πάνω κόσμο και μονιάσουν αναμεταξύ τους και μετά αρχίσουν να διαμαρτύρονται έντονα όλοι τους εναντίον μου - τώρα μάλιστα που τα βρήκα με την κυβέρνηση και με το κουαρτέτο για τις συντάξεις- και μας χαλάσουν την ηρωική άνοδο την τελευταία στιγμή;
    Αλλά πάλι, μπα… δεν το νομίζω…

    Κατά τα άλλα:
    Ωραίος ο καιρός και σήμερα, καλοκαιρινός!

    Με αγάπη
    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Κύριε Δήμου,
    Μιλήστε μας για το πιο καθοριστικό:
    1. "Άδικο"
    2. "Χαμένο"
    3. "Αδικοχαμένο"
    Της πορείας σας ως τώρα.
    Βαρβάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ομολογώ ότι δεν καταλάβα ακριβώς τι ζητάτε. Όλη μου την ζωή την έφαγα ανάμεσα στο άδικο και το χαμένο. Καλύτερα να διαβάσετε την αυτοβιογραφία μου ("Οι Δρόμοι μου").

      Διαγραφή
  39. Λοιπόν τι λέγατε;
    Α ναι, για το καιρό!
    Ωραίος καιρός, ωραίες μέρες μας κάνει, καλοκαιρινές!

    Κρίμα μόνο που εάν είσαι στην κόλαση (εσωτερικού η εξωτερικού) δεν μπορείς να τον χαρείς.
    Εξωτερικού λόγο… καιρού και εσωτερικού λόγο… κόλασης!
    Τι κρίμα!
    Αλλά δεν πειράζει είπαμε, θα ωριμάσουν οι συνθήκες, θα φυσήξει και ένα αεράκι και θα πέσουν οι ώριμοι καρποί -για να έρθουμε εμείς μετά στα πράγματα, οι μορφωμένοι, οι αντιστασιακοί εξ αποστάσεως και οι μετριοπαθείς έως αδιάφοροι…

    Τώρα εγώ γίνομαι κακός που τα (περι)γράφω ε;
    Αλλά…
    "Όχι μόνο κακός αλλά και τίποτα άλλο δεν κατάφερα να γίνω: ούτε κακός ούτε καλός, ούτε κάθαρμα ούτε τίμιος, ούτε ήρωας ούτε ζωύφιο. Τώρα ζω στην ακρούλα μου, εμπαίζοντας τον εαυτό μου με μια κακιωμένη και ολωσδιόλου άχρηστη παρηγοριά ότι ο έξυπνος άνθρωπος δεν μπορεί να γίνει τίποτα, ενώ γίνεται κάτι μόνον ο βλάκας..."

    Με αγάπη
    D.&
    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Μου άρεσε το γράμμα στη Λίλη που το έγραψε ο/η Forcibly Pseudonymous K2825
    (βλ. http://doncat.blogspot.co.at/2016/05/blog-post_13.html?showComment=1463258310427#c8121921807626225866 )*
    Είναι πιο εύστοχο από το πρωτότυπο ... ;-)

    Ο/Η Forcibly αναφέρθηκε και στην Ιαπωνία (σχετικά με το δημόσιο χρέος) και ο Νίκος Δήμου σχολίασε την αναφορά ως εξής:

    "Κι αν θέλετε να ξέρετε στην Ιαπωνία υπάρχει και αξιοκρατία και ιδιωτικός τομέας που παράγει εξαίρετα προϊόντα."

    Την Ιαπωνία τη χαρακτηρίζει όμως και κάτι άλλο: η 10η θέση (παγκοσμίως) στο ποσοστό αυτοκτονίας (το 2012). Η Ελλάδα βρισκόταν στην ... 87η (το 2009)!
    (Να ο κατάλογος στη Wikipedia:
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CF%87%CF%89%CF%81%CF%8E%CE%BD_%CE%B1%CE%BD%CE%AC_%CF%80%CE%BF%CF%83%CE%BF%CF%83%CF%84%CF%8C_%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82 )

    Δεν παραγνωρίζω ότι στο μεταξύ λόγω της κρίσης ο αριθμός θα έχει αυξηθεί και στην Ελλάδα. Αλλά παρ’ όλα αυτά η διαφορά ανάμεσα στις δύο χώρες θα παραμείνει μεγάλη.

    Κύριε Δήμου, την Ελλάδα τη λέτε (στο πιο πάνω σχόλιό σας) "αυτοκαταστροφική χώρα". Μπορεί να είναι. Αλλά πώς θα ονομάζατε τότε την Ιαπωνία; Προτείνω "χώρα καταστρεπτική για τους πολίτες της". Η "αξιοκρατία" και "ο ιδιωτικός τομέας που παράγει εξαίρετα προϊόντα" προφανώς δεν έχουν ως αποτέλεσμα έναν ευτυχισμένο λαό.

    Χίλιες φορές θα προτιμούσα να "καταστραφώ" από την (και στην) Ελλάδα παρά από την (και στην) Ιαπωνία.

    *) [Αυτη τη στιγμή δεν δουλεύει το "Reply" κάτω από το εκάστοτε σχόλιο. (Δεν ανοίγει το σχετικό παραθυράκι.) Γι’ αυτό γράφω αυτό το κείμενο ως καινούργια απάντηση.]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συχνότητα της αυτοκτονίας στην Ιαπωνία δεν πρέπει να συγκρίνεται με τις άλλες χώρες. Υπάρχει μία παράδοση αιώνων όπου κάθε ευθιξία, αποτυχία, ανικανότητα, οδηγεί στο κλασικό χαρα-κιρι. Σε καμία χώρα οι πολεμιστές που χάνουν μία μάχη δεν αυτοκτονούσαν υποχρεωτικά μετά όπως οι σαμουράι. Όλο το σχόλιό σας είναι λάθος - αλλά ειδικά σε αυτό το θέμα πολύ λάθος...

      Διαγραφή
  41. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Με λένε Αρτέμη 16 May, 2016 09:26 δίκιο έχει γιατί μπορούμε να ρυθμίσουμε τα οικονομικά για το σκοπό της αυτοπροστασίας της ζωής. Το άλλο, που συμβαίνει έως σήμερα, αλλά και η σημερινή ρευστοποίηση της Ελλάδας με το ευρώ, είναι απλώς η ηλιθιότητα.

      Διαγραφή
  42. κυρία Ντίτα: Αυτό συμπεράνατε; Ότι μισώ τον τόπο σας; Ειλικρινά αυτό συμπεράνατε;
    *
    Αγαπητέ ακοινώνητε: Έγραψα ένα σχόλιο που απευθύνεται σε σας. Είναι ειρωνικό όχι προς το πρόσωπό σας αλλά προς τα πιστεύω σας. Τράβηξα στα άκρα ένα υποθετικό σενάριο όπου ραβίνοι και γερμανοί απεργάζονται νυχθημερόν την καταστροφή σας. Ε ΚΑΙ; Αυτοί ας ιδρωκοπάνε πάνω από πεντάλφες και μέσα σε γοτθικούς ναούς. ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΠ’ ΤΑ ΘΑΛΑΣΣΟΔΑΝΕΙΑ ΟΙ ΡΑΒΙΝΟΙ ΤΑ ΕΦΑΓΑΝ; Τα πάμφθηνα μη παραγωγικά δάνεια 2001 - 2008 δεν σας λένε τίποτε; Τις ατελείωτες διαφημίσεις στις πόλεις σας σε γιγαντοαφίσες για καταναλωτικά τις ξεχνάτε; Που και η κουτσή μαρία είχε 3-4 πιστωτικές ενώ δεν ήξερε να μετράει πέρα από το 20; Που η ράφτρα στην Κοκκινιά έπαιζε τίτλους στο Χρηματιστήριο;
    *
    Το συναίσθημά σας είναι σύντονο (λόγω λάσκα βίδας) και ως φυσικό δεν προσέχετε τις λεπτομέρειες. Δεν είδατε ας πούμε τι έπαθε ο υπουργός σας ο Πολάκης. Εγώ τον κατανοώ απόλυτα. Όταν ήταν να βάλει γιατρούς στο ΚΚΕΛΠΝΟ έφριξε με τις 55-άρες θείτσες υπάλληλες στα διοικητικά (ναι αυτό το είδος με τους δίμετρους κώλους από το καθισιό που ταλαιπωρούν τους πάντες και νομίζουν ότι το Σύμπαν τις χρωστά) που βυσσοδομούσαν να βάλουν δικούς. Και ο άνθρωπος εντελώς παρορμητικά, διαπράττοντας κακούργημα, πήρε τους φακέλους των γιατρών στο γραφείο του για να ξεχωρίσει την ήρα από το στάρι, διπλοθεσίτες και ποινικοί. Γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ άλλος δεν ήταν εμπιστοσύνης. Το επόμενο βήμα ήταν να σκουπίζει ο ίδιος το γραφείο του. Και αν η βουλή σας άρει ασυλία ο δικαστής θα έχει τα χέρια δεμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες σωστά πράγματα με λάθος τρόπο.

      Sam

      Διαγραφή
    2. Οχι, δεν συμπερανα αυτο. Εκφραζετε ομως την 'αγαπη' σας τοσο επιθετικα που με ξενιζει.

      Διαγραφή
    3. @clotho lachesis atropos
      Εκφράζεστε, δυστυχώς, με μίσος όχι μόνο προς τους ανθρώπους αλλά και προς τον τόπο (αντιστρέφω το σοφιστικό σας προς ακοινώνητο επιχείρημα). Το χωρίο "55-άρες θείτσες υπάλληλες στα διοικητικά (ναι αυτό το είδος με τους δίμετρους κώλους από το καθισιό" με αηδίασε. Μίσος προς διερεύνηση από ψυχαναλυτή, προσωπικά δεν επαρκώ.

      Διαγραφή
    4. #ΚΚΕΛΠΝΟ#...

      α) δεν έχει σχέση με το ΚΚΕ.
      β) Ότι λοιπόν και να 'καναν εκεί μέσα οι "χοντρές" -που κάπως αλλιώς τις λες εσύ- δίκηο δικαιότατο έχουν και τις δοξάζω και τις τιμώ αφού τις διώχνει ένας νταή-Πολάκης. Ότι πιο αηδιαστικό και λαϊκίστικο αυτή τη στιγμή στην πολιτική σκηνή...

      ΥΓ. νομίζω πως μπερδεύεις το ΚΕΕΛΠΝΟ με κάποια δημόσια δομή/υπηρεσία παροχής ιατρικών υπηρεσιών. [Δεν είανι!]

      Διαγραφή
  43. Δεν είναι σωστό να στέκεσαι πάνω από τον καρκινοπαθή και να του λες, κοίτα, οι μέρες σου είναι μετρημένες (κι ας είναι).

    Ούτε είναι σωστό να σταθείς πάνω από το νερκοκρέβατο κάποιου και να λες μπροστά στους συγγενείς του "τά ΄θελες και τά παθες".

    sam

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. @clotho: Δεν ξέρω προσωπικά κανένα Πολάκη, και δεν απολογούμαι για φαντασιακές συλλογικότητες στις οποίες με έχεις εντάξει.

    Τα υπόλοιπα που γράφεις είναι εκτός θέματος του διαλόγου με τον οικοδεσπότη και δεν μπαίνω σε αυτά.(για κάποια έχεις εν μέρει δίκιο.)

    ΔΕΝ θα απαντήσω ξανά, το blog ανήκει σε άλλον, δεν θα στήσουμε καυγά σε blog τρίτου.

    Το ύφος και την οίηση που εκπέμπεις συνιστώ να τα περιορίσεις, χάνεις δεν κερδίζεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.