Κυριακή, Σεπτεμβρίου 03, 2006

Ένα πρόβλημα για κάθε λύση



Γράφει o andy dufresne

Το πρόβλημα δεν ήταν ότι κάναμε παιδί.
To πρόβλημα ήταν ότι (α) η μητέρα δεν είναι ελληνίδα και (β) δεν είμαστε παντρεμένοι.

Μία παρέκκλιση άντε και να την αντέξει το ελληνικό δημόσιο, δύο πάνε πολλές…

Μου άρεσε που υπήρχε Ληξιαρχείο μέσα στο μαιευτήριο, μου φάνηκε βολικό, πίστεψα ότι δεν θα χρειαζόταν να ταλαιπωρηθώ για να δηλώσω το παιδί…

Η πρώτη επίσκεψη ήταν για να δω τι χρειάζεται για να δηλώσουμε το νεογέννητο βλαστάρι μας.

Υπήρχαν τρία κολλημένα Α4 στο τζάμι του Ληξιαρχείου.

Το ένα έλεγε «Απαγορεύεται το κάπνισμα».
Αρχικά μου φάνηκε περίεργο, με την έννοια του περιττού (ποιος καπνίζει μέσα σε μαιευτήριο;), αλλά μετά σκέφθηκα, στην Ελλάδα είμαστε…

Μετά πρόσεξα ότι το χαρτί δεν έγραφε «εξαιρούνται οι υπάλληλοι του Ληξιαρχείου», οπότε, το γεγονός ότι οι δύο στους τρεις υπαλλήλους κάπνιζαν, το εξέλαβα ως στοιχείο προοικονομίας για το ότι δεν θα ίσχυαν ακριβώς αυτά που έγραφαν και τα άλλα χαρτιά…

Το δεύτερο χαρτί έλεγε:

Ώρες λειτουργίας: Δευτ, Τρ, Πεμ, Παρ, Σαβ 9.00 – 13.00, Τετ 14.00 – 18.00

Άθροισα τις ώρες, λίγες μου φάνηκαν. Σκέφθηκα, θα δουλεύουν και ώρες κλειστές στο κοινό, ας μην τους κακολογήσω.

Το τρίτο χαρτί έλεγε:

(α) Αν είσαστε παντρεμένοι χρειάζεται αυτό κι αυτό… δεν μ’ ενδιέφερε.
(β) Αν δεν είσαστε παντρεμένοι χρειάζεται Ταυτότητα και φωτοτυπία της ταυτότητας της μητέρας.


Στη δεύτερη επίσκεψη ο κακός οιωνός ήταν ένας Γερμανός μπαμπάς που είχε "καταλάβει" το ένα απ’ τα τρία γραφεία - ήταν εκεί πριν φθάσω εγώ και δεν είχε φύγει, όταν εγώ έφυγα.

Δεν καταλαβαίνω Γερμανικά, αλλά μου φάνηκε πάρα πολύ θυμωμένος. Όταν δεν μονολογούσε στα Γερμανικά, μιλούσε Αγγλικά και προσπαθούσε να καταλάβει τη γλώσσα που του μίλαγε η υπάλληλος (έμοιαζε με Αγγλικά).

Ήταν σε απόγνωση, τον λυπήθηκα, υπέθεσα ότι πληρώνει ψυχολογικές αποζημιώσεις για τα θύματα του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.

Πήγα προετοιμασμένος με όλα τα απαραίτητα έγγραφα αλλά και με την αίσθηση ότι θα μου ζήταγαν κάποιο έγγραφο παραπάνω, ότι κάπου θα κόλλαγε η ιστορία.

-- Χρειάζεται κάποιο έγγραφο που να λέει ότι η σύντροφός σας είναι διαζευγμένη.
-- Και γιατί δεν το γράφετε στο χαρτί που έχετε έξω και μας παιδεύετε;
-- Εεεε, δεν το γράφουμε, έξω γράφουμε τα βασικά... Α, ναι, να μην το ξεχάσω: επειδή είναι ξένη χρειάζεται και επίσημη μετάφραση.




Την τρίτη φορά έφταιγα ξεκάθαρα εγώ.

Αφού είχα δει ότι συνήθως έχει ουρά 10-15 μαντράχαλους, γιατί πήγα στις 12.15 αφού κλείνουν στις 13.00;
Κι αφού πήγα, γιατί δεν έφυγα, όταν κατάλαβα ότι όταν έρθει η σειρά μου θα είναι 13.04;
Έπρεπε να προβλέψω ότι δεν θα συγκινηθούν από το γεγονός ότι περίμενα στην ουρά για τρία τέταρτα.

Την τέταρτη φορά πήγα με σιγουριά ότι θα ήταν και η τελευταία. Αιθανόμουν σαν καραβανάς στο στρατό. Είχα περιμένει τόσες ώρες έξω απ’ αυτό το Ληξιαρχείο, που το αισθανόμουνα σαν δικό μου, το πονούσα.
Αν περνούσε η καθαρίστρια, θα της υποδείκνυα σε ποια σημεία να καθαρίσει...

Όπως περίμενα στη σειρά δωδέκατος, ενδέκατος, δέκατος,
προσπαθούσα να υπολογίσω σε ποιον από τους τρεις υπαλλήλους του Ληξιαρχείου θα πέσω.
Παρακαλούσα να μην πέσω σ’ αυτήν που κάπνιζε στριφτά,
γιατί καθυστερούσε λόγω στρίψιματος, αλλά και γιατί μίλαγε ασταμάτητα στο κινητό (συνήθως την έπαιρναν, αλλά τηλεφωνούσε κι εκείνη, όσο οι δεκάδες χαζομπαμπάδες περιμέναμε στην ουρά). Μάθαμε όλα τα νέα της οικογενείας της, της καλύτερής της φίλης, μιας άλλης φίλης της, λιγότερο καλής.

Δυστυχώς έπεσα στην στριφτοπολυλογού.

Όταν άκουσα ότι το χαρτί, που τόσο με είχε παιδέψει να αποκτήσω, δεν ήταν σωστό, κατέρρευσα.

-- Μα, κύριε μου, δεν γράφει την ημερομηνία του διαζυγίου.
-- Και είναι απαραίτητο να το γράφει;
-- Βεβαίως, διότι αν χώρισε την προηγούμενη εβδομάδα;
-- Σωστά,
σκέφθηκα, έχει δίκιο η θεριακλού. Και γιατί δεν μου το 'πατε την προηγούμενη φορά ότι χρειάζεται και η ημερομηνία;
-- Εεεεε, αυτό είναι αυτονόητο.


Όταν άκουσα τη λέξη «αυτονόητο», μου ’ρθε μία σκοτοδίνη, ένα σύννεφο θυμού θόλωσε το οπτικό μου πεδίο, χλιμίντρισα και ξερουθούνιασα. Θυμήθηκα τη μπαμπίνα μου και είπα, άντε, ’ντάξει, δεν πειράζει, παμ’ παρακάτω.


Την πέμπτη φορά, όταν ήρθε η σειρά μου, με χαιρέτησαν και οι τρεις υπάλληλοι – είχαμε γίνει φιλαράκια πια. Με είχαν δει και οι τρεις, όση ώρα περίμενα στην ουρά και τους είχα δει ότι με είχαν δει. Διασταυρώθηκαν τα βλέμματά μας και ανταλλάξαμε ένα νεύμα που το εξέλαβα ως «έλα, υπομονή, τελειώνεις».

Ήρθε κάποτε η σειρά μου, παρέδωσα το πολύτιμο πακέτο στην υπάλληλο, η οποία αφού το μελέτησε προσεκτικά μου λέει:

-- Όλα τα χαρτιά είναι εντάξει, αλλά...
-- Τι αλλά; Δεν υπάρχει αλλά! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΑΑΑΑ,
αλάλαζα.
-- Πρέπει να έλθει η σύντροφός σας να κάνει την κατάθεση.
-- Έχω ήδη έλθει τέσσερις φορές, τις τρεις τελευταίες μόνος, χωρίς τη σύντροφό μου – δεν μπορούσατε να μου το πείτε;;;


Με το αίμα στο κεφάλι, αισθάνθηκα ότι με εμπαίζουν.
Δεν πίστευα πια ότι είναι τεμπελιά, αδιαφορία, έλλειψη επαγγελματισμού, έλλειψη σεβασμού, έλλειψη παιδείας ή όπως θέλετε πέστε το. Πίστευα ότι έχουν προσωπικά μαζί μου.

Όταν το αίμα κατέβηκε απ’ το κεφάλι, θυμήθηκα τον Πάσχο Μανδραβέλη που θυμήθηκε τι είχε πει κάποτε ο λόρδος Σάμιουελ και παρηγορήθηκα λιγάκι: «Δημόσιος υπάλληλος είναι εκείνος που έχει ένα πρόβλημα για κάθε λύση».



Όταν η σύντροφός μου επιστρέφοντας από την έκτη επίσκεψη στο Ληξιαρχείο για να καταθέσει τα χαρτιά (χρειάστηκε και έβδομη για να πάρουμε το πιστοποιητικό στα χέρια) μου διαμαρτυρήθηκε για ποιο λόγο τη ρώτησαν ποιο είναι το θρήσκευμά της κι όταν εκείνη απάντησε «τι σχέση έχει αυτό με το παιδί;» , αυτοί απάντησαν «α, εντάξει... άθεη» δε βρήκα το κουράγιο ν’ απαντήσω…

___________________________________________________________

Υ. Γ. ΝΔ: Ο μεγαλοπρεπής γραφειοκράτης που υπογράφει και το ακατανόητο έγγραφο με τις τεράστιες υπογραφές και σφραγίδες είναι έργα του Saul Steinberg. H τελική γελοιογραφία του Κώστα Μητρόπουλου.

121 σχόλια:

  1. Aντε με τον Andy να αλλάξουμε διάθεση!

    (Και να κλάψουμε την γραφειοκρατική μοίρα μας...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμ, καρντιά μου Αντυ, πας να αραιώσεις το DNA του ελληνάρα με γονίδια που κουβαλάνε τέχνη, πολιτισμό και σέβας στην τέχνη και τον πολιτισμό?

    Πλέρωνε!

    (η μπαμπίνα, σας τρέχει από τώρα! Κοίτα τι σκαρφίστηκε το τερατάκι! Ολόκληρη γραφειοκρατία! Μ'αρέσει, μ'αρέσει!)
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πραγματικά να σου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Συγχίστηκα μόνο που το διάβασα.

    Η γραφειοκρατία εξυπηρετεί τη συντήρηση ενός καθεστώτος. Επιπλέον δικαιολογεί την ύπαρξη των αργόσχολων διορισμένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Andy ΚΟΥΡΑΓΙΟ

    ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ''ΧΡΥΣΟ'' ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΔΟΝΤΙ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΚΙ ΑΛΛΑ!!!

    ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗς ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΣΟΥ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΕΣΜΙΚΑ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ POST ΣΟΥ: ΑΝΥΠΑΝΤΡΟΙ ΓΟΝΕΙΣ - Ο ΕΝΑΣ ΓΟΝΕΑς ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ.

    Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΣΚΕΛΟΣ. ΕΔΩ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΩς ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΗΤΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΣΕ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΘΕΜΑΤΑ.ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΕΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.

    ΤΟ ΑΛΛΟ ΣΚΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ ΠΛΗΡΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΘΕΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΗΘΗ.

    ΣΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΟΔΗΜΕΝΟ ΠΑΝΩ Σ' ΑΥΤΗ ΤΗΝ ''ΝΕΑ'' ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΤΟ ΤΙ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΩΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αλ ζαουάχρι said:

    ΟΙ ΕΛΛΗΝΕς ΧΑΣΑΝΕ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΞΥΡΙΣΜΕΝΟΙ. ΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΗΓΑΙΝΕ Η ΜΑΜΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΞΕΝΙΟ.

    ΟΙ ΙΣΠΑΝΟΙ ΕΜΟΙΑΖΑΝ ΛΙΓΟ new age terrorists ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΕΡΔΙΣΑΝ.

    ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΤΟ after shave ΡΕ ΓΚΑΡΝΤΑΣΙ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Andy - Ωραίο το κείμενο. Θα το διηγήσαι στα παιδιά σου όταν μεγαλώσουν και θα γελάτε. Βέβαια η γραφειοκρατία μπορεί μερικές φορές να είναι και τραγική. Αλλά ο γυιός μου έβγαλε τις προάλλες ταυτότητα μέσα σε λίγες ώρες και στο Προξενείο Βρυξελλών, ο Φάνης και τα άλλα τα παιδιά (με την ευγενικότατη Πρόξενο) σκίζονται κάθε φορά να μας εξυπηρετήσουν όλους.

    Και να σκεφτεί κανείς ότι ο Elliott Jaques, ο άνθρωπος που πρώτος μίλησε για midlife crisis, έχει λύσει το πρόβλημα της γραφειοκρατίας με επιτυχημένες εφαρμογές στο δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα. Δείτε το παλαιότερο βιβλίο του «A general theory of Bureaucracy» και το υπέροχο συνοπτικό τελευταίο του πόνημα «Requisite organization».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μόλις το ξαναδιάβασα, θέλοντας να σου γράψω να πάρετε από ΟΛΑ τα χαρτιά, ΠΟΛΛΑ ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ!!!!

    Και με την πρώτη ευκαιρία, να κοιτάξετε να εγγραφείτε στο Δημοτολόγιο, στον Δήμο της περιοχής σας, και ίσως και στην Οικογενειακή μερίδα - βέβαια άνευ γάμου δεν ξέρω τι ισχύει... Αλλά το μωρό "είναι κάποιου γονιού" κατά το νόμο, με συγκεκριμένο επίθετο δεν είναι? Χμμμμ....

    Τώρα, πριν αρχίσουν σχολεία κτλ...

    (Δες και μήπως στο 1502 τα παραγγέλνεις τα πιστοποιητικά τηλεφωνικά αργότερα και σου τα στέλνουν στο σπίτι).

    Εχουμε τραβήξει κι εμείς διάφορα, που είμαστε Ελλληνες, με θρησκευτικό γάμο, Χ.Ο. στην παλιά ταυτότητα (οι καινούριες βγήκανε?) και με λευκό ποινικό μητρώο, που κόντεψα να το λερώσω αυτό το λευκό με κάτι γραφειοκρατικά των παιδιών...

    Λοιπόν, πίσω στο ποστ, πολυ ωραίο γραψιμο, σχεδον... εξω-αντικο! Χιουμοριστικό, περιγραφικό ανθρώπων κι όχι μόνον καταστάσεων, χαρούμενο μες την πίκρα του, ελαφρό μες την καταγγελία του και πολύ φιλικό στον χρήστη...

    Ε ρε τι σου κανει η κόρη κι ακόμη δεν το εχεις πάρει πρέφα- σε αλλάζει ντε!!!! Σε κάνει αντί να στέκεσαι στη θέα αρβυλων, να τις προσπερνάς με ένα κυκλάκι, χορεύοντας στις μύτες- ποιός, εσύ!

    Μόνο μεγαλώνοντας μη μας βαρεθεί το μικρό και αυτομολήσει...
    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επειδή είμαι νεαρός και δεν έχω ακόμη (ευτυχώς ή δυστυχώς) πείρα στα του δημοσίου, την είχα πατήσει μια φορά στο ΙΚΑ. Μου έλεγαν ας πούμε ότι χρειάζεται υπεύθυνη δήλωση. Δεν μου έλεγαν όμως ότι μπορούσα να τη συμπληρώσω εκείνη τη στιγμή! Έπρεπε να 'ρθει ο πατέρας μου για να μου τη δώσουν και να τη συμπληρώσω. Ελπίζω να μη χρειάζεται να κάνω κι εγώ το ίδιο για τα παιδιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. andy, πόσο χαίρομαι που ξεμπέρδεψες φίλε μου... Η επίσκεψη στο Δημόσιο είναι κάθε φορά ένα γερό τεστ για το ΚΝΣ. Μετά βίας κάθε φορά καταφέρνω να μην φύγω τσακωμένη. Τα έχουμε ξαναπεί... Οταν ζεις σε μια χώρα της οποίας οι πολίτες δεν διαθέτουν την απαιτούμενη κοινωνική συνείδηση, τι περιμένουμε; Πάθος και συνέπεια από τους έτσι κι αλλιώς βαριεστημένους καρεκλοκένταυρους του Δημοσίου;

    Ενα πράγμα δεν κατάλαβα ποτέ, και με εκνευρίζουν όλοι αυτοί που ηθελημμένα παραποιούν το νόημα της έννοιας του κοινωνικού κράτους:Γιατί να υπάρχει στο Δημόσιο μονιμότητα, όταν δεν υπάρχει πουθενά αλλού, σε καμία έκφανση της ανθρώπινης ζωής; Υπάρχει στον ιδιωτικό τομέα; Υπάρχει στη συντροφικότητα, στο γάμο, στην ίδια τη ζωή; Πως είναι δυνατόν να περιμένουμε κάποιος να κάνει τη δουλειά του με την απαιτούμενη αφοσίωση, όταν παραμένει στο ίδιο πόστο για περισσότερα από 5-6 χρόνια; Διάβαζα κάποτε στο Βήμα, αν δεν απατώμαι, ότι μετά από 5 χρόνια πρέπει όλοι να μετακινούμαστε είτε σε άλλο πόστο, είτε σε άλλη εταιρία, είτε σε εντελώς διαφορετικό τομέα, γιατί η μακροχρόνια παραμονή σε μία δουλειά, κοστίζει σε ποιότητα τόσο στον εργοδότη, όσο και στον εργαζόμενο, ο οποίος σταδιακά υποφέρει από την απώλεια κινήτρων... No drive, my man, no drive!

    Δεν ξέρω τι θεωρία έχουν οι Οικονομολόγοι επ'αυτού, έχω την αίσθηση όμως πως και για την αγορά εργασίας θα ήταν θετικό κάτι τέτοιο. Θα υπήρχε συνεχής μετακίνηση ανθρώπων και ανακύκλωση. Προσωπικά, από το 1996 που εργάζομαι συστηματικά, έχω αλλάξει 4 φορές πόστο, τις 3 μάλιστα από αυτές και αντικείμενο εργασίας. Σχετικές μεταξύ τους φυσικά όλες αυτές οι διαφορετικές δουλειές, ωστόσο... διαφορετικές.

    Πέτρα που κυλάει δεν χορταριάζει...

    Κατά τα άλλα, να σου ζήσει η μπαμπίνα andy.

    Και ένα γεια σε όλους τους υπόλοιπους... Νίκο, Don και λοιποί φίλοι, μου λείψατε.

    Μαχαιριά στην καρδιά: Η άδοξη ήττα της Εθνικής μας σήμερα. Δικαίως το πήρανε οι Ισπανοί, ο προπονητής τους αποδείχθηκε ευφυέστερος του αναμενόμενου, οργανώνοντας παιχνίδι που εξουδετέρωσε τη δύναμη της ελληνικής ομάδας... Πολλά λάθη, μηδενική σχεδόν επικοινωνία της ομάδας άρα και κυκλοφορία της μπάλας, νεύρα, άγχος, ηττοπάθεια. Και το εξωφρενικά χαμηλό σκορ κάτω από τους 50 πόντους...

    Το αργυρό παραμένει μεγάλη νίκη, αλλά είναι τόσο κρίμα να φτάνεις στην πηγή και να μην πίνεις νερό, επειδή ξαφνικά παθαίνεις κράμπα και δεν μπορείς να σκύψεις...

    Δεν πειράζει, πάμε για άλλα. Αλλά, η στενοχώρια, στενοχώρια!

    Σας φιλώ όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μα είναι προφανές ότι οι διαδικασίες αυτές (γραφειοκρατία) είναι απαραίτητες για να προστατέψουν τον απλό πολίτη και τον Ελληνικό λαό από την άρχουσα τάξη, τις ελίτες, την ολιγαρχία, το κεφάλαιο, την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, επιχείρηση, καφάλαιο, μηχανή, ρομπότ, κ.α. πολλά.

    Σοβαρά τώρα, οι ΔΥ στο γκισέ φταίνε ή αυτοί η πολιτικοί προϊστάμενοι και σύμβουλοι τους και συνεργάτες τους που φτιάχνουν νόμους με το κιλό και στο πόδι και νόμο επί νόμου, ως αν να αμοίβονταν πολιτικά ανάλογα με το κιλό των παραγώμενων νόμων ("the natural political propensity to legislate" κατά το "propensity to consume").

    Μιλούνια παραδείγματα υπάρχουν σαν αυτό σε όλα τα θέματα που τα βιώνουν όλοι οι βιώνοντες εν ηλιολούστω πλην γραφειοκρατουμένη Ελλάδι. Προς τι λοιπόν ειδικά η έκπληξις για την ταλαιπωρία του αρθρoγράφου (δυστυχώς);

    Ποιός είναι διατεθειμένος να κάνει παιδιά, να φτιάξει επιχείρηση, να αγοράσει ή κτίσει ακίνητο, να γίνει εργοδότης έστω και ενός, εν Ελλάδι, εφόσον γνωρίζει τι τον/την περιμένει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θυμάμαι όταν πρωτοπήγα στις Βρυξέλλες κ ένας φίλος Σουηδός σχολίασε αγανακτισμένος «Οι Βελγική γραφειοκρατία είναι απαράδεκτη, έπρεπε να περιμένω στην ουρά της τράπεζας 10 ολόκληρα λεπτά». Νόμισα πως κάνει χιούμορ, μα το εννοούσε. Του απάντησα πως στην Ελλάδα αν κάποιος εξυπηρετούνταν σε 10’ στην Εθνική Τράπεζα, μπορεί κ να φιλούσε κ τον ταμία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. συγνώμη προς τους υπόλοιπους, το μήνυμα είναι για την aphro:

    aphro baby, έχεις τώρα e-mail, ισχύει δηλαδή; Θέλω να σε ενημερώσω σχετικά με κάτι.

    Τώρα φεύγω για λίγο, αλλά θα μπω μετά να τσεκάρω.

    Φιλιαααά, καλώς σε βρίσκω πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εχετε ας πούμε σκεφτεί το παράδοξο που ισχύει εδώ; Σχολιάζουμε τον υπάλληλο του Δημοσίου που ... κάνει τη δουλειά του σωστά και καλά, ενώ για παράδειγμα στη Σουηδία (λόγω πετυχημένου μοντέλου την αναφέρω) υποθέτω πως θα σχολιάζουν τον υπάλληλο που δεν κάνει τη δουλειά του καλά και σωστά, ως την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.

    Μία υπάλληλος στα 33 μου χρόνια μου έχει κάνει θετική εντύπωση. Και θα την αναφέρω, γιατί δεν θυμάμαι άλλη αντίστοιχη... Φευ! Είναι στα μπροστινά γραφεία του ΤΕΒΕ Αγ. Αναργύρων. Τέτοια ευγένεια, διάθεση να εξυπηρετήσει και προσοχή στη λεπτομέρεια προς αποφυγή της όποιας ταλαιπωρίας, αξίζει μνημείο...
    Τι κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Παιδιά, σας ευχαριστώ όλους για τις ευχές.

    Για το θέμα του θρησκεύματος, να πω ότι στο πιστοποιητικό γέννησης αναγράφεται η θρησκεία, πρότι στο συγκεκριμένο έχει παύλα.

    Μου κάνει εντύπωση όμως ότι υπάρχει ακόμα.
    Βγήκε από τις ταυτότητες, αλλά όχι ακόμα από τα πιστοποιητικά γέννησης.

    Τα παραδείγματα γραφειοκρατίας που έχω βιώσει στη ζωή μου, γεμίζουν ολόκληρο blog, μιας και (δυστυχώς για μένα) είμαι πολύ δραστήριος επιχειρηματικά.

    Φυσικά, γνωρίζω ότι ένας λόγος (όχι ο μόνος) που ταλαιπωρούμαι είναι ότι δεν πηγαίνω ποτέ δια της πλαγίας οδού.

    Όλοι μου οι γνωστοί με θεωρούν ή Δον Κιχώτη ή μαλάκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

    Συνέβη στον κουμπάρο μου τον Στέφανο την ημέρα του καύσωνα.

    Ογδοντάχρονος, καλοστεκούμενος συνταξιούχος, πάντα καλοβαλμένος παρόλο που δεν είναι πλούσιος, πήγε στο ΙΚΑ της περιοχής του να του γράψουν κάτι φάρμακα. Βλέποντας όμως τον παθολόγο του έθεσε κι ένα άλλο θέμα: «Γιατρέ έχω από μέρες ένα πόνο εδώ δεξιά στο στήθος. Μπορείς να με κοιτάξεις;».

    Ο γιατρός τον εξέτασε, φώναξε και τον καρδιολόγο, του έβγαλαν καρδιογράφημα, συσκέφθηκαν μεταξύ τους και του είπαν: «Μπορεί να είναι σοβαρό. Να σου δώσουμε ένα παραπεμπτικό και να πας αμέσως στο Γενικό Κρατικό που εφημερεύει».

    Πήρε ταξί ο κουμπάρος και πήγε στο Γενικό Κρατικό. Εκεί κοίταξαν το παραπεμπτικό και του έδωσαν μία καρέκλα να καθίσει στον διάδρομο. Ήταν 11 το πρωί.

    Κάθε μισή ώρα άνοιγε η πόρτα. Κάποιοι έμπαιναν κάποιοι έβγαιναν. Την τρίτη φορά ο κουμπάρος ρώτησε: «Με μένα τι θα γίνει;».

    «Θα σε δει ο γιατρός» τον καθησύχασαν. «Έχεις κανένα συγγενή μαζί σου;»

    Η γυναίκα του, ο μόνος του συγγενής, ήταν στην Κέρκυρα, στο χωριό του. «Δεν έχω» απάντησε.

    Με τα πολλά κατάφερε να του βγάλουν μία ακτινογραφία – και ξανακάθισε στην καρέκλα.

    Η ερώτηση, για τον συγγενή, φαίνεται ότι ήταν αποφασιστική. Του την ξανάκαναν άλλες δέκα φορές – και οι νέοι γιατροί που σκαντζάρησαν τους άλλους. Στις 2, στις 4, στις 6, στις 8.... Πεινούσε (δεν είχε φάει από το πρωί) και κυρίως διψούσε (42 βαθμοί θερμοκρασία!) αλλά δεν τολμούσε να φύγει από την καρέκλα μήπως τον φωνάξουν και δεν είναι εκεί.

    Κάποια στιγμή άρχισαν να έρχονται τα φορεία και τα επείγοντα της βραδινής εφημερίας. Κατάλαβε πως δεν υπήρχε περίπτωση να τον δει γιατρός. Στις 2 το πρωί πήρε ένα ταξί και πήγε στο σπίτι του, χωρίς ποτέ να μάθει τι ανησύχησε τους γιατρούς του ΙΚΑ και τον έστειλαν κατεπειγόντως στο Γενικό Κρατικό.

    Την άλλη μέρα τηλεφώνησε αγανακτισμένος στον παθολόγο του ΙΚΑ. «Έλα καημένε», είπε αυτός, «βιάστηκες. Θα σε κοίταγαν οπωσδήποτε».

    Αν αυτή η ιστορία σας θυμίζει Κάφκα, δεν φταίει ο κουμπάρος, ούτε εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό δε θα το χαρακτήριζα γραφειοκρατεία. Γραφειοκρατεία θεωρώ ότι είναι η μη απαραίτητα πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία να διεκπεραιώσεις υποθέσεις σου με το δημόσιο λόγω των διαδικασιών αυτών καθεαυτών.
    Στη συγκεκριμένη περίπτωση του Andy αυτό είναι γαϊδουριά, απανθρωπιά, κακός επαγγελματισμός των υπαλλήλων. Όλα όσα έκανε θα μπορούσε να τα κάνει σε μερικά λεπτά αν είχε όλες τις πληροφορίες για το τι χρειάζεται ξεκάθαρα εξ' αρχής. Και το ότι δεν υπήρχαν όλ'αυτά τοιχοκολλημένα σε μια A4 είναι μεν απαράδεκτο και ναι γραφειοκρατικό μειονέκτημα, αλλά το ότι δε βρέθηκε ούτε ένας υπάλληλος να τον ενημερώσει προφορικά την 1η φορά που πήγε εκεί απλά είναι υπηρεσιακή αδιαφορία και επανειλημμένος σαδισμός γιατί πήγε 6 φορές (+1 καθυστερημένος ..άλλο παράλογο)!.
    Και ρωτάω τον Andy. Ξέρετε το γεγονός ότι θεωρήσατε αναμενόμενο να γίνετε οσιομάρτυρας 7 φορές! μιας παράλογης διαδικασίας, δε βελτιώνει το σύστημα αλλά το συντηρεί.
    Δεν υπάρχει κάποια υπηρεσία καταγγελίας για δημοσίους υπαλλήλους που άσκοπα ταλαιπωρούν τους πολίτες; (Αναφέρθηκαν επιθεωρητές δημόσιας διοίκησης σε προηγούμενο post). Ίσως συνήγορο του πολίτη; Μπορεί να μην καταφέρνατε να συντομεύσετε την έκδοση του πιστοποιητικού αλλά πιθανόν να βοηθούσατε στην βελτίωση της υπηρεσίας. Εναλλακτικά διαβάζω ότι η ληξιαρχική πράξη γέννησης εκδίδεται και μέσω ΚΕΠ. Το εξετάσατε αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Περιστατικό που μου έχει τύχει σε εφορία:

    Πάω να πληρώσω τα τέλη κυκλοφορίας για ένα επαγγελματικό φορτηγάκι που είχε ο πατέρας μου για το μαγαζί (μερικά χρόνια αφού είχε πεθάνει). Φτάνω στην υπάλληλο και μου λέει ότι δεν μπορώ να πληρώσω γιατί το αυτοκίνητο δεν είναι δηλωμένο. Της λέω ότι δεν είναι δυνατών, ότι κάθε χρόνο πληρώνω κανονικά και ξεκινάει καυγάς. Αποδεικνύεται ότι έχει δίκιο, ενώ το θέμα έχει φτάσει στο προϊστάμενο. Ο πατέρας μου όσο ζούσε είχε ξεχάσει να το δηλώσει και ο λογιστής έκανε κάθε χρόνο το ίδιο λάθος. Κάνω λοιπόν τα απαραίτητα για να δηλωθεί με τη βοήθεια του προϊσταμένου, ο οποίος ήταν πάρα πολύ καλός άνθρωπος και είχε πάρει πρόσφατα προαγωγή, και αφού τελειώνω ακολουθεί ο εξής διάλογος:

    -Καλά, αφού τόσα χρόνια ήταν αδήλωτο, πως μπορούσα και πλήρωνα και κόλλησα μόνο φέτος;
    -Τι να σου πω, μου λέει, φέρε μου τις παλιές αποδείξεις να βάλω τον υπάλληλο που τις έκοψε φυλακή.

    Γυρίζω στο μαγαζί και από περιέργεια κοιτάω ποιος είχε κόψει τα διπλότυπα. Ήταν ο προϊστάμενος πριν πάρει προαγωγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Andy δεν νομίζω ότι υπάρχει πλάγια οδός στα καθημερινά θέματα. Μπορεί να υπάρξει στην έκδοση ενός πιστοποιητικού που δεν υπάρχει, σε έναν έλεγχο της εφορίας, αλλά στα υπόλοιπα (απ' όσο ξέρω πάντα) δεν υπάρχει. Πάντως, δεν ξέρεις πόσο σε νιώθω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Οι καινούριες ταυτότητες βγήκανε. Σε 20 λεπτά έχεις καινούρια με υπερσύγχρονη τεχνολογία: στυλό, καρτελάκια και φυσικά σφραγίδες!
    Φυσικά σε 20 λεπτά από τη στιγμή που θα μπεις μέσα, γιατί πρέπει να στηθείς έξω από το αστυνομικό τμήμα το πρωί, κατά τις 7, για να πάρεις χαρτάκι με ώρα ραντεβού.

    Σε σκλαβώνει όμως η ευγένεια των υπαλλήλων και ο επαγγελματισμός τους. (Η αλήθεια είναι πάντως πως αν τους μιλήσεις ευγενικά θα απαντήσουνε ευγενικά).

    Ηλίθια απορία: γιατί κανένας από τους αστυνομικούς που είδα σε περιπολικό όση ώρα περίμενα δε φορούσε ζώνη ασφαλείας???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εξαιρετική γραφή και χαιρομαι που το βλέπεις (ή έστω, μπορείς κι ανακαλύπτεις) και τη φαιδρή του πλευρά... Αλλά σκέψου και τα χειρότερα: να ήτανε λέει η γυναικα σου Ισπανίδα και να πήγαινες σαν αύριο να καταθέσεις τα χαρτιά...

    Θα ξεμπέρδευες μόνο αν κανόνιζες ρεβάνς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Νίκο είπες Κάφκα και θυμήθηκα τον νεώτατο υφυπουργό παρά τω Βέλγω πρωθυπουργώ τον κ. Vincent Van Quickenborne που έχει αποκλειστικό σκοπό τη μείωση της γραφειοκρατίας (μη χαίρεστε, στο Βέλγιο ...). Το κυριώτερο επιχείρημά του - μειώνοντας την γραφειοκρατία κερδίζουμε λεφτά. Αλλά μερικοί είναι ακριβοί στο πίτουρο (βλέπε επανίδρυση του κράτους) και φτηνοί στ'αλεύρι (μείωση της γραφειοκρατίας).

    Το πρόγραμμα έχει ονομαστεί Κάφκα. Στις ιστοσελίδες υπάρχει και αγγλικό τμήμα για τους μη γαλλομαθείς.

    Andy, να σου ζήσει η κόρη. Και όταν κάνεις το γυιό μην βαρεθείς να τον δηλώσεις γιατί στα 19 του, που θα πάει στρατιώτης, αν δεν τον έχεις δηλώσει ΤΩΡΑ, θα φάει δύο μήνες φυλακή ως αδήλωτος ΤΟΤΕ. Το μακρύυυυυ χέρι της γραφειοκρατείας όπου «αμαρτίαι γονέων (πράγματι) παιδεύουσι τέκνα» !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.
    Δηλαδή τρόπους (όχι απαραιτήτως καλούς):

    Πήγα κάποτε στο ληξιαρχείο, να πάρω πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

    Βρέθηκα νάμαι παντρεμένος με μια φίλη μας(!!!!) κι ο σύζυγός της με την γυναίκα μου (!!!!). Είχαμε παντρευτεί σε κοντινές ημερομηνίες.

    Χαμογέλασα και τους εξήγησα το λάθος τους. Με κοιτάξανε ύποπτα (σα νάμουν εγκληματίας) και μου ζητήσανε να προσκομίσω άπειρα πιστοποιητικά και βεβαιώσεις για να διορθώσουν (το δικό τους λάθος!!!).

    Αντανακλαστικά, σχολίασα εκτενώς και ξεφωνίζοντας, το σόι τους, τη θρησκεία τους κι ό,τι άλλο μου κατέβαινε.

    Αποτέλεσμα: το διορθώσανε επιτόπου άμεσα.

    Θέλει τρόπο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Andy ήσουν τυχερός εσύ και η γυναίκα σου που:

    1. δεν σας υπέβαλαν και τους δυο σε κολωνοσκόπηση! (άχρηστη μεν αλλά με τη διαρκή συγχώνευση των υπηρεσιών όλα να τα περιμένεις...)
    2. θεώρησαν τα ελληνικά της γυναίκας σου αξιόπιστα και δεν ζήτησαν επίσημο διερμηνέα/μεταφραστή για την κατάθεσή της
    3. δεν λάδωσες κανένα (... ??)
    4. δεν έχασαν όλα τα πιστοποιητικά δύο ώρες αφού τα κατέθεσες.

    Στα σοβαρά τώρα, να σου ζήσει το παιδί και αφού λες στο doncatmobile ότι παίζει ήδη σκάκι, ε, είναι φανερό, πρόκειται για παιδί θαύμα, βάλτο αμέσως να μάθει πιάνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Όταν παντρεύτηκα, η τότε γυναίκα μου ήθελε να πάρει ελληνική υπηκοότητα. (Ήταν Φινλανδέζα, αλλά η Φινλανδία δεν ήταν στην Ε.Ε. – το ελληνικό διαβατήριο ήταν ευκολότερο στην Ευρώπη.) Αν δεν κάνω λάθος, για όλα τα ευρωπαϊκά τουλάχιστον κράτη που δεν είναι μέλη της Ε.Ε., υπάρχουν οι ίδιες διαδικασίες. Τον καιρό εκείνο βέβαια, είχαν ξεκινήσει τα προβλήματα με τους Αλβανούς και είχαν ακουστεί πολλά για αυθαιρεσίες της αστυνομίας. Τηλεφώνησα στο Αλλοδαπών, τι χρειάζεται για να πάρει υπηκοότητα μια ευρωπαία εκτός Ε.Ε.. Με ρωτάνε από αν είναι Αλβανίδα. «Όχι, Φινλανδέζα.» Και απαντάνε: «Α, δεν υπάρχει πρόβλημα. Ελάτε από εδώ.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αντυ και ΝικόΔημε είστε αχτύπητοι!

    Με αγάπη

    Α.

    ΥΓ. Η μικρά χορεύει με τα... στρουμφάκια και είπα να σας στείλω λίγα φιλιά, βιαστικά μεν, γνήσια δε. Εσείς όμως μου χαρίσατε πλούσιο γέλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αντυ, το χιουμοριστικό ύφος σού πάει πολύ! Γράψε κι άλλα τέτοια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Για να είμαστε δίκαιοι θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία ραγδαία βελτίωση στον τομέα των συναλλαγών του πολίτη με την διοίκηση. Ειδικά κάποιες υπηρεσίες, όπως η αστυνομία, έχουν κάνει πραγματικά άλματα. Φέτος χρειάστηκε να απευθυνθώ δύο φορές σε αυτήν, μία για αλλαγή ταυτότητας και μία για έκδοση νέου διαβατηρίου, και η επαφή με την υπηρεσία ήταν από όλες τις απόψεις μία ευχάριστη εμπειρία. Ευγενέστατοι αστυνομικοί, ταχύτατη εξυπηρέτηση, πλήρης προγραμματισμός. Το ίδιο διαπίστωσα και σε τρείς επισκέψεις μου σε τρία διαφορετικά ΚΕΠ της περιοχής Θεσσαλονίκης. Προθυμία, ευγένεια, επαρκέστατη πληροφόρηση και άρτια εξυπηρέτηση. Ας μην τα ισοπεδώνουμε λοιπόν όλα.

    Ασφαλώς υπάρχουν και κακοί υπάλληλοι, που γίνονται όμως χειρότεροι όταν ο πολίτης μπαίνει στην υπηρεσία τους με ξυνισμένη φάτσα κάθιστώντας από την αρχή σαφές ότι θεωρεί τον δημόσιο υπάλληλο υποβαθμισμένη προσωπικότητα και άχρηστο κηφήνα.

    Ολα αυτά βέβαια δεν ισχύουν σε σχέση με την εσωτερική λειτουργία της διοίκησης, με άλλα λόγια σε σχέση με την διαχείριση των εσωτερικών υποθέσεων του κράτους στις οποίες ο κάθε πολίτης δεν μπορεί να αναμιχθεί επικαλούμενος άμεσο και προσωπικό έννομο συμφέρον. Εκεί τα πράγματα γίνονται μάλλον όλο και χειρότερα. Το ζήτημα αυτό όμως είναι άλλης τάξεως αφού αφορά πρωτίστως την λειτουργία του άθλιου πολιτικού μας συστήματος, που απαιτεί να χειρίζεται την διοίκηση και κατ΄ επέκταση τους πόρους της χώρας με απολύτως προσωπικά και ιδιοτελή κριτήρια. Σε αυτό όμως οι έλληνες δεν θα πρέπει να έχουν παράπονο. Η Ελλάδα είναι δημοκρατικοί χώρα και ότι γίνεται γίνεται επειδή το ζητούν οι πολίτες. Τα δύο μεγάλα κόμματα που συγκεντρώνουν εκλογικά πσοσοστά πάνω από 85% δεν ψηφίζονται από εξωγήινους.

    @ΝΔ

    Τα νοσοκομεία είναι ότι χειρότερο μπορεί κανείς να συναντήσει στον τομέα της διοίκησης. Και η σταδιακή απαξίωση τους είναι συνειδητή και συστηματική επιδίωξη του συστήματος. Αλλά από ότι φαίνεται και αυτό το εγκρίνει μαζικά ο ελληνικός λαός. Αλλοιώς δεν θα πλήρωνε με τόση ευχαρίστηση και αδιαμαρτήρητα τον ιδιωτικό τομέα (ως γνωστόν η χώρα έχει εδώ ένα ακόμη αρνητικό ρεκός αφού είναι η πρώτη στην Ευρώπη σε ιδιωτικές δαπάνες υγείας) και, το κυριώτερο, δεν θα είχε τοποθετήσει τους υπουργούς υγείας της τελευταίας δεκαετίας, -αντιπροσωπευτικά δείγματα όλοι τους κάκιστων πολιτικών-, στις πρώτες θέσεις της δημοφιλίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Όταν είπα πλάγια οδό εννοούσα δύο πράγματα,
    το γνωστό γρηγορόσημο αλλά και αυτό που εγώ ονομάζω ξαδελφόσημο.

    Στην Ελλάδα αν έχεις γνωστό,
    παίρνεις το πιστοποιητικό εύκολα από την εφορία, την αστυνομία, το Δήμο, τη νομαρχία, το υπουργείο, βρίσκεις δωμάτιο σε νοσοκομείο που είναι πλήρες.

    Ο Gosciny στο "Αστερίξ Ολυμπιονίκης" έβαλε τους Έλληνες να έχουν ένα ξάδελφο για κάθε δουλειά...

    Έχω ακούσει από υπάλληλο αυτό: "και γιατί δεν μου το 'λεγες τόση ώρα ότι είσαι φίλος του Χ, να μην ταλαιπωρείσαι"...

    Είτε το αίτημα του πολίτη είναι παράνομο, είτε νόμιμο, η πλάγια οδός δουλεύει, το τίμημα αλλάζει.

    Το σύστημα είναι σαφές ότι σε σπρώχνει να τραβήξεις την πλάγια οδό -επωφελούνται όλοι εκτός από την αξιοπρέπεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @walter,
    όχι, δεν κατάλαβες: στο doncatmobile μιλούσα για τη γάτα μας, η κόρη μου δεν παίζει ακόμα σκάκι, είναι απασχολημένη με το μπριτζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Γραφειοκράτης είναι αυτός που αναδύει στην επιφάνεια του χάρτου, αυτά που οι άλλοι είτε δεν βλέπουν, είτε τα αισθάνονταν αλλά δεν μπορούσαν να τα πουν. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη γαρφειοκρατία από την απλή παρατήρηση και ερμηνεία κάποιου γραφειοκράτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ανατρίχιασα καθόλη τη διάρκεια που διάβαζα το γλυκό σου κειμενάκι...τέτοιοι άνθρωποι "αρνητικοί σταθμοί" στη ζωή μας είναι αυτοί που χαράζουν την πορεία και την προσωπικότητά μας...που μας κάνουν ξεχωριστούς...

    να είσαι καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μεσαιωνική διοίκηση, έλλειψη μηχανογράφησης, δυσπιστία προς τον πολίτη, ανυπαρξία ευθύνης, διαφθορά σε όλα τα επίπεδα, μακαριότητα ... Συνδυασμένα, όλ' αυτά, με τον έμφυτο στον έλληνα σαδισμό, την κρυφή ικανοποίηση που νιώθει όταν βασανίζει και ταλαιπωρεί τον συμπολίτη του.
    Χιλιάδες, εκατοντάδες χιλιάδες ιστορίες σαν αυτή που τόσο γλαφυρά περιγράφει ο Andy συνθέτουν την καθημερινή κολλώδη επιφάνεια, στην οποία πρέπει να περπατήσει κανείς στη σημερινή Ελλάδα για να διεκπεραιώσει τις υποθέσεις του. Κι αλοίμονο αν κάποιος πρέπει να κάνει μόνος του όλες τις δουλειές του, αν δεν έχει, ας πούμε, έναν υγιή πατέρα, πεθερό κλπ, οπωσδήποτε συνταξιούχο, να τρέχει αυτός όλη μέρα για τα αυτονόητα, να πληρώνει τα διάφορα γρηγορόσημα, να βρίσκει "άκρες" και "διασυνδέσεις".
    Το τραγικό δε είναι ότι η πανούκλα αυτή, που αποστραγγίζει κάθε δημιουργική διάθεση, διαποτίζει επίσης (αν και όχι στον βαθμό του δημοσίου) και τον ιδιωτικό τομέα. Και μετά αναρωτιόμαστε πού είναι οι ξένες επενδύσεις. Παντού, εκτός από δω. Η Ελλάδα είναι, και φοβάμαι, θα παραμείνει για άδηλο ακόμη χρονικό διάστημα, η χώρα της αρπαχτής, της γρήγορης μπίζνας, της κονόμας. Και, βέβαια, των ονειρεμένων διακοπών, για όσους έχουν καταλάβει τη βαθύτερη φύση των πραγμάτων και επωφελούνται καταλλήλως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Διαβάζοντας το ποστ σκέφτηκα... Σιγά το πρωτότυπο... Αλλά παρόλο που δεν είναι πρωτότυπο, παρόλο που προέτοιμάζεσαι ψυχολογικά για αυτό, πάντα όταν έρθει η δική σου σειρά να συναλλαγείς με το Ελληνικό Δημόσιο, δεν μπορεί παρά να βγεις έω από τα ρούσα σου.

    Σε κάθε τμήμα, υπάρχει μόνο ένας υπάλληλος που γνωρίζει από νομοθεσία, απαραίτητα έγγραφα κτλ. Οι υπόλοιποι απλά παίρνουν ένα μισθό για να ενημέρωνουν τον κόσμο να επικοινωνήσει με αυτόν το έναν. Μιλάμε για αθλιότητα.

    Α! Ενας φίλος μου μια φορά μου λέει ξέρω τον τρόπο που σίγουρα θα διορθώσει την κατάσταση στο δημόσιο.
    Από περιέργεια,με διάθεση να γελάσω τον ρώτησα τι θα μπορούσε να γίνει...
    Μου απαντάει: Να είναι οι πολίτες καθιστοί, και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι όρθιοι... Δεν γέλασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Μόνιμη αντιπροσωπία της Χιλής στον ΟΗΕ: 20 άτομα. Το ξέρω γιατί τα γραφεία μας είναι δίπλα τους.

    μόνιμη αντιπροσωπία της Ελλάδας στον ΟΗΕ: 100 άτομα.

    Η Χιλή είναι μια χώρα με 16εκ και η Ελλάδα με 10εκ. Τι κάνουν ήθελα να ήξερα 400% παραπάνω προσωπικό. Έχω την εντύπωση ότι στην Ελλάδα υπάρχει γραφειοκρατία για την απασχόληση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Κάποια στιγμή που πήγα στην Τροχαία να πάρω τη δικογραφία του τροχαίου μου (εμ φταίει ο άλλος, εμ τρώει μήνυση απ'την τροχαία, εμ το συνεχίζει...), μου τη δίνουν μετά από τρελλή ουρά και "περίμενε", και με στέλνουν "απέναντι" στο φωτοτυπάδικο (-subsidiary της Τροχαίας φαντάζομαι, με spin-off μαγαζάκια ένα κάρο, από προπο-τζίδικο μέχρι καφετέρια, να κάνει κάτι ο κόσμος στο «περίμενε»).

    Φτάνει η σειρά μου, τους δίνω τα χαρτιά, "Ααααααα!" λένε (γιατί?) και φωνάζει ο ένας στον άλλον, "Καραμπουρτζόγλου, πού την έχουμε την δικό-?» (πώς λέμε ψυχώ-). Και συνειδητοποιώ ότι κάνουν το εξής: υπάρχει τύπος που παίρνει τις δικογραφίες από την Τροχαία, τα ΔΙΚΑ ΣΟΥ έγγραφα, ερήμην σου, τα πηγαίνει απέναντι και τα φωτοτυπεί, για να μην τους πρήζεις στην ουρά, αφού έτσι ή αλλιώς θα σε στείλουν εκεί να πας να τις βγάλεις. Σε ένα φωτοτυπάδικο- ξέφραγο αμπέλι, με τον καθένα να μπαινοβγαίνει και να σκαλίζει ό,τι χαρτιά γουστάρει!

    Οταν κατάλαβα, εξαγριώθηκα και ρώτησα σχετικά, η απάντηση ήταν «ΡΕ δε φτάνει που σ’εξυπηρετούμε, θα μας την πεις κι από πάνω? Εδώ ήρθε και ο ασφαλιστής σου ο Παπαχλιμίντζουρας και τον εξυπηρετήσαμε για λογαρισμό σου, του δώσαμε τις πρώτες κόπιες και σου βγάλαμε και δεύτερες, να, εδώ το σημειώσαμε, ρε άντε πά’ενε...». Μαντεύετε βέβαια ότι ο ασφαλιστής μου ΔΕΝ λέγεται Παπαχλιμίντζουρας...

    Κι όταν πήγα στην Τροχαία πίσω και αναρωτήθηκα μεγαλοφώνως, με κοιτάζει θυμωμένα και για αρκετή ώρα το... Οργανον και λέει απευθυνόμενος σε... μένα: «Αρχιλησταρίδη, έχει ακόμη κόσμο έξω? Πες τους να περάσουν!» κι εκεί έληξε η επεξήγηση...

    Ναι, φυσικά ακόμη τρέχω – με τα δικαστικά και τις καταθέσεις των αγωγών... Ελληνικό δικαστήριο, ποιός Κάφκα, ο Κάφκα ήταν μια σκέτη ... κατσαρίδα μπροστά στο Αλιεν (με τα 250 πλευρά, τα δύο κεφάλια και τα εκκολαπτόμενα αυγά & τις μύξες από πάνω) του συστήματος...!

    Eventually (γειά σου epikairos!!!) θα το καταφέρω, θα μου φτάνει ένα κουτί Prozac ανά ημέρα δοσοληψίας με υπηρεσίες που... «εμποδούν»! (κατά το «βοηθώ» όπως «βοήθεια», ε, «εμποδώ» όπως «εμπόδιο», copyright του Γυναικολόγου μου, που όταν τον ρώτησα τι θα κάνω με Ληξιαρχεία και λοιπά για το μωρό, μόλις 10 ωρών, μου είπε «α, εγώ έκανα τα εύκολα, τώρα γι’αυτά θα σε αναλάβει άλλος!»)

    ΛΟΛ!!! ( ή κλαψ-λυγμ καλύτερα...)


    (blade, e-mail half in order από προχειρο copy, οπότε... try me!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Εδώ δεν πρόκειται μόνο περί γραφειοκρατίας, πρόκειται περί κωδικοποιημένων κοινωνικών πεποιθήσεων.
    Ξένη; Χωρισμένη; Ανύπαντρη; Άθεη;
    (δεν δήλωσε αμέσως ορθόδοξη χριστιανή)
    Και θέλει και παιδί; Έλληνα υπήκοο;
    Δηλ. αυτό το μπάσταρδο θα διεκδικήσει κάποτε και μια θέση στο Δημόσιο; Ε, ποτέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Από τη σημερινή "Καθημερινή"

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100045_03/09/2006_196245

    Πρώτος στόχος των νέων είναι ο γρήγορος διορισμός στο δημόσιο... Οι σχολές αξιωματικών της αστυνομίας μάλιστα έχουνε μεγάλη ζήτηση!

    Και μετά ψάχνουμε γιατί έχει γραφειοκρατία στην Ελλάδα...
    Αν σκέφτονται έτσι οι νέοι σκούρα τα βλέπω τα πράγματα! (κλαψ-λυγμ που λέει και η Αφροδίτη)
    Ας μείνω εδώ που είμαι και θα έρχομαι τα καλοκαίρια για ηλιοθεραπεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Εχψθσε με μυ βολδνεσς, βθτ to paidi to dylvnei eite o nomimos pateras, eite h nomimh mhtera se peiptvsi anhpantrisias. Op;ote ayt;o to keimeno katariptete vs blakodhs. Meriko;I ;exoyn thn talaipvr;ia sta gon;idia toys. Ta ayton;ohta τα γνωρίζουν οι πάντες, εκτός μερικών εξαιρέσεων που μας κάνουν και χαμογελάμε. Έχω και την γυναίκα μου που δουλεύει σε δημόσια υπηρεσία και θα εκπλαγείτε από τις ιστορίες που λέει. Δεν φαντάζεστε τι κομπίνες σκαρφίζονται μερικοί για να περάσει το δικό τους, που για καλή (κακή?) τους τύχη είναι πάντα στα όρια της παρανομίας. Οπότε πως να ξέρει η φουκαράς δημόσιος υπάλληλος αν το παιδί είναι του Ανδυ, ή προϊών αγοροπωλησίας? Αν είναι υπαρκτό πρόσωπο το παιδί και η γυναίκα και όχι κάποιας αρρωστημένης φαντασίας? Να το μυρίσει στα νύχια της?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. για να μην αδικούμε όμως και τις πολυαγαπημένες ιδιωτικές εταιρίες θα πρέπει να αναφερθούμε και στα δικιά τους γραφειοκρατεία. Ας πούμε τα επίσημα service αυτοκινήτων. Για ελάχιστες εταιρίες έχω ακούσει καλά λόγια. Όσο για μένω όντας παθών θα έλεγα ότι στην εφορία ήταν πιο ευγενικοί κι εξυπηρετικοί. Εκτός από έναν υπάλληλο που τα ήξερε όλα και προσπαθούσε να βοηθήσει. Πάντως θα πρέπει αυτό το παιχνίδι του καλού υπαλλήλου και του κακού υπαλλήλου, οι διάφορες υπηρεσίες να το έχουν πάρει από τους ανακριτές της αστυνομίας (κατά τον καλός μπάτσος κακός μπάτσος).
    Η να αναφερθούμε και στις υπέροχες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Και αναφέρομαι και σε αυτές που παρέχουν το δίκτυο αλλά και σε αυτές που παρέχουν τις συσκευές. Κι εκεί εκτός από ελάχιστες εταιρίες (προσωπικά μόνο για μία εχω ακούσει καλά λόγια) από τη στιγμή που αγοράζει κάποιος ένα κινητό καλύτερα να κάνει τάματα στην παλουκλιότησα για να μην χαλάσει κι έρθει αντιμέτωπος με το service.

    Έχω κι άλλα να τους σούρω άλλα δεν φτάνουν 300 λέξεις.
    Δεν ανέφερα ονόματα για να μην θεωρηθώ ότι κάνω κανονική ή πλάγια διαφήμιση εταιριών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Μα τι λέτε τώρα!

    Ανήκω σε ομάδα εργαζομένων που δεν οφείλουν καταβολή ΦΠΑ -με υπουργική απόφαση και προεδρικό διάταγμα. Φυσικά δεν απέδιδα ΦΠΑ.
    Όταν χρειάστηκε να εκδώσω νέο "μπλοκάκι" παροχής υπηρεσιών, μου ζήτησαν ΦΠΑ! Όταν τους είπα ότι δεν οφείλω να αποδίδω, με μάλωσαν επειδή έπρεπε να... αυτοεξαιρεθώ!
    Έβαλα μέσον (κοκκινίζω από ντροπή, αλλά το ΄κανα και τίποτα δεν αλλάζει) τον ίδιο τον Έφορο. Πήγα και ξαναπήγα ΤΡΕΙΣ φορές (και τρεις μέρες) στην εφορία. Ταξίδεψα από γραφείο σε γραφείο. Μάζεψα υπογραφές από:
    1. το ΦΠΑ
    2. τον έφορο
    3. τον ελεγκτή
    4. το μητρώο
    5. τη φορολογική ενημερότητα
    και το μεσημέρι της τρίτης μέρας, μου είπαν: "ελάτε αύριο με σφραγισμένο το μπλοκάκι για να το τρυπήσετε, επειδή τώρα σχόλασε ο αρμόδιος υπάλληλος για να ανοίξει την πόρτα"!
    Ναι, πήγα ξανά την επομένη, να με τρυπήσουν (λες και τις άλλες μέρες δε με τρυπούσαν κανονικά και με το νόμο -συγνώμη για την έκφραση). Αν μπορούσα, ας έκανα διαφορετικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. @cyberdust,

    παρότι δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς γράφεις στην αρχή,
    αν ξαναδιαβάσεις το κείμενο θα δεις ότι όταν μου είπαν ότι πρέπει να κάνει τη δήλωση η σύντροφός μου, ήταν ήδη η 5η φορά που πήγαινα - την πρώτη είχαμε πάει μαζί, τις άλλες τέσσερις πήγα μόνος - δεν μπορούσαν να μου το 'χουν πει μία φορά;

    Άλλωστε, θα μπορούσα να υποβάλλω εγώ τα απαραίτητα έγγραφα και η σύντροφός μου να τα παραλάβει (εφόσον εγώ τυπικά είμαι άσχετος).

    Μάλλον τελικά έχει δίκιο ο heinz, ίσως τελικά φταίει ότι προσπαθώ να είμαι ευγενικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Το ίδιο έγινε σαματάς με τα νέα διαβατήρια και βούιζαν τα κανάλια για την ταλαιπωρία που έχει το κοινό. Εγώ πάλει για το έβγαλα μέσα σε πέντε εργάσιμες μέρες χωρίς να περιμένω ούτε δευτερόλεπτο στη σειρά, θα μου παραμείνει ένα άλυτο μυστήριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Πολύ ωραίο κείμενο.
    Συγνώμη βρε Andy που γελάω με τον πόνο σου, αλλά τι να κάνω... μόνο γέλιο μου βγαίνει.

    Εγώ πάλι θα κολλήσω στο ωράριο 9-13!!! Αθροίζω τις ώρες και βγαίνουν 24 στην εβδομάδα (από 40)!!! Γιατί??? Από και ως που??? Δεν μπορώ να καταλάβω ποιος υπουργός παρανόμησε για να τους κάνει την χάρη και να δουλεύουν στο 66% του χρόνου που θα έπρεπε! Καλά, η μειωμένη τους απόδοση είναι υποκειμενικό ζήτημα, αλλά το μειωμένο ωράριο, από που και ως που?
    ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ! Φορολογούμαστε, στερούμαστε για να κάθονται!
    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!

    ΥΓ1: Ανταπόκριση από Κωνσταντινούπολη: Μόλις έφαγα σε ένα πολύ ωραίο εστιατόριο δίπλα στο Βόσπορο! Πίτα με σουτζούκι και παστουρμά, και φυσικά κεμπάμπ. Πεντανόστημα! Ερώτηση προς Νίκο Δήμου: Επειδή δηλώνεις (όπως κι εγώ) λάτρης της Τουρκικής κουζίνας, πως αντέχει το ταλαιπωρημένο στομάχι σου τα καυτερά??? Εγώ, όποτε πάω Τουρκία, από τη 2η μέρα είμαι off με μόνιμη καούρα και τη βγάζω με γιαούρτια.
    ΥΓ2: Πικράθηκα πολύ από το μπάσκετ (δεν της άξιζε τέτοια ήττα αυτής της ομάδας)... Τι καλά που δεν είμαι Ελλάδα και ξεχνιέμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Τι να πω κι εγώ, που βγάλαμε καινούριες ταυτότητες μετά τον γάμο (όπως μας είχανε πει σε αστυνομικό τμήμα..)ενώ στο άλλο αστυνομικό τμήμα μας είπανε ότι δεν ισχύει,αφού βέβαια είχαμε πάει και οι δύο για να τις παραλάβουμε και μας ρώτησαν τότε, τον λόγο που θέλαμε καινούριες ταυτότητες...
    Μιλάμε για την Ελληνική Αστυνομία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Μήπως ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα, δεν έχει γραφειοκρατία, ή γραφειοκρατικά συστήματα; Πρόσφατα έστειλα email στον ΝΔ για τα πάθη μου με τη σύνδεση ADSL που ήθελα να πάρω (είναι πολύ μακριά ιστορία). Ακούστε όμως μιά άλλη σε ιδιωτική τράπεζα όπου είμαι υπάλληλος: Ηλικιωμένος κύριος μου λέει, θέλω να ανοίξω λογ/σμό καταθέσεων στο όνομα του γιού μου για να του κάνω εμβάσματα. Ωραία, αρχίζω καταχώρηση στοιχείων, φθάνω στο όνομα πατρός μου λέει δεν γνωρίζω. Σκέφθηκα με δουλεύει ο άνθρωπος (είναι και γείτονας στο χωριό). Η εξήγηση ήταν ότι αυτός τον γέννησε στην Ολλανδία, αλλά άλλος τον δήλωσε σαν τέκνο του και δεν γνωρίζαμε αυτόν τον άλλο. Ανοιγμα λογ/σμού όμως χωρίς πατρώνυμο δεν δέχεται το πρόγραμμα στα συστήματα της τράπεζας. Ε, μετά από αυτό βάλαμε το μυαλό μας κάτω και βρήκαμε μιά λύση, το οποίο - στα σεμινάρια που έχουμε κάνει στο παρελθόν - το ονομάζουν υπέρβαση. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει και ξανά προς την υπέρβαση τραβά.
    Andy να σου ζήσει η κόρη, ή να σε αποκαλώ καλύτερα υποφήφιο συμπέθερο, καθότι έχω 2 γιούς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ανδυ,
    δεν υποστηρίζω ότι όλα είναι ρόδινα, υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης, αλλά μερικές ταλαιπωρίες μπορούσες να αποφύγεις άνετα. Υπάρχουν τηλεφωνικές γραμμές τριψήφιες του υπουργείου που ρωτάς τι χαρτιά χρειάζονται για όλες τις περιπτώσεις, και στην δικιά σου περίπτωση νομίζω θα κάθονταν με τις ώρες να σου τα εξηγούν. Υπάρχουν τα ΚΕΠ που μπορείς να ζητήσεις ότι έγγραφο θέλεις, χωρίς να ταλαιπωρείτε το κοινό. Και συν τοις άλλοις υπάρχουν και οι φίλοι / γείτονες που θα σου έλεγαν ότι το παιδί το δηλώνει μόνον ο (νόμιμος) πατέρας ή η νόμιμη μάνα, και ότι αυτά τα πράγματα ποτέ δεν γίνονται δια αντιπροσώπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. ρε Κρητικάκη σου φαγε ο Syd Barret καμμιά γκόμενα;

    από τη μια μας λες για αναγέννηση και τέχνη και βρίζεις του κκεδες κι απο την άλλη είσαι όλο η δουλειά κάνει τους άντρες

    άμα θες να χωθείς στα κόλπα του καλού γούστου άσε τις μικροπρέπειες της πλέμπας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. zoros αποφεύγω τα πολύ καυτερά και τους παστουρμάδες... αλλά η κουζίνα έχει τόση ποικιλία... γιαουρτλού κεμπάπ και καλκάνι ψητό... μμμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. @zoros,
    νομίζω ότι πρέπει να δουλεύουν και ώρες εκτός από αυτές που εξυπηρετούν το κοινό.


    @υποκείμενο δικαίου,
    η ύπαρξη ανθρώπων σας κι εσάς ή άλλων στο blog μου δίνει κουράγιο.


    @cyberdust,
    έχεις κάποιο δίκιο, θα μπορούσα να έχω πάρει κάποιο τηλέφωνο πριν, απλά σκέφθηκα γιατί να ψάχνω από δω κι από κει, το ληξιαρχείο είναι μέσα στο μαιευτήριο, ας πάω κατευθείαν.

    Διαβάζοντας την περιπέτεια του exberliner, φαίνεται ότι θα 'πρεπε να 'χω πάει μέσω Τρικάλων (μέσω ΚΕΠ ή κάτι ανάλογο).


    @Λευτέρη,
    ο Syd Barrett δεν με γοητεύει ως άνθρωπος, μ' αρέσει η μουσική του.

    Καταλαβαίνω βέβαια αυτό που λες, αλλά δεν με αφορά - μετά από δέκα χρόνια στη δισκογραφία, απομυθοποιούνται οι πάντες και τα πάντα.

    Φυσικά, δεν έχω λόγο να μην βάλω στην κόρη μου ν' ακούσει τη μουσική του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. «-- Μα, κύριε μου, δεν γράφει την ημερομηνία του διαζυγίου.
    -- Και είναι απαραίτητο να το γράφει;
    -- Βεβαίως, διότι αν χώρισε την προηγούμενη εβδομάδα;
    -- Σωστά, σκέφθηκα, έχει δίκιο η θεριακλού. Και γιατί δεν μου το 'πατε την προηγούμενη φορά ότι χρειάζεται και η ημερομηνία;
    -- Εεεεε, αυτό είναι αυτονόητο.»

    Αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. zoros σου φαίνονται λίγες οι 24 ώρες την εβδομάδα; τι να πεις τότε για τις γραμματείες των Πανεπιστημίων οι οποίες δουλεύουν για τους φοιτητές μόνο 11-1 Δευτέρα Τετάρτη Παρασκευή. Έχουν μάλιστα και μηχανογράφηση όπου για κάθε έντυπο χρειάζεται να πατήσουν μόνο τον κωδικό σου και το είδος τοςυ εντύπου. Βέβαι δεν υπάρχει περίπτωση να πάρεις κάποιο διαφορετικό έγγραφο εκτός απο αυτό που βγαίνουν αυτόματα (εκτός αν έχει ξάδελφο τον Προεδρο του τμήματος). Σκηνή απο τη γραμματεία της Πληροφορικής Αθήνας. Η υπάλληλος παίζει πασιέτζα στον υπολογιστή (ναι τις 2 ώρες που δέχεται φοιτητές-φανταστήτε τι κάνει τις υπόλοιπες. "Καλημέρα θέλω ένα πιστοποιητικό Α". "Ωραία πάρτε ένα έντυπο και συμπληρώστε το". Παίρνω ενα έντυπο και το συμπληρώνω με του κόσμου τα ναλυτικά στοιχεία. "Έτοιμο" λέω. Ωραία αφήστε το εκεί και περάστε την επόμενη εβδομάδα να το παραλάβετε. (μια εβδομάδα για να γράψει ένα τετραψίο κωδικό!). "Ξέρετε το πιστοποιητικό το χρειάζομαι σήμερα είναι επείγον", "Δεν μπορεί να γίνει σήμερα περάστε την Παρασκευή (ήταν Τρίτη)" , "Κοιτάξτε έιναι επείγον με ποιόν πρέπει να μιλήσω για να το παραλάβω σήμερα υπάρχει κάποιος προϊστάμενος;". Τελικά αποφάσισε ότι δεν θα γλυτώσει εύκολα απο εμένα σηκώθηκε απο τον υπολογιστη που έπαιζε ήρθε στον άλλο και πληκτρολόγησε δύο κωδικούς. Σε δευτερόλεπτα το χαρτί βγήκε απο τον εκτυπωτή. Του έβαλε μια σφραγίδα και μου το έδωσε. Αυτό ήταν όλο κι όλο!! και χρειαζόταν μια εβδομάδα!!.
    Θα πρέπει αν σημειωθεί ότι οι υπάλληλοι αυτοί τυπικά δεν ανήκουν στο Δημόσιο, ουσιαστικά είναι πάνω απο αυτό.
    Η επόμενη εμπειρία είναι με την αλλάγή ενός διπλώματος οδήγησης απο τη Γερμανία σε Ελληνικό. Χρειάστηκε να πάω 5 φορές στο Υπουργείο Συγκοινωνίων και ευτυχώς που το πρώτο μου δίπλωμα είχε εκδοθεί στην Ελλάδα (έγινε γερμανικό και ήθελα να ξαναγυρίσει) κάπου το βρήκαν και έλλιξε αλλιώς ακόμα θα έτρεχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Νίκο περίμενα ένα θέμα σχετικό με την παιδεία, το περίφημο 10 και τους θρήνους των κατοίκων των πόλεων που "φιλοξενούν" ΤΕΙ για το ότι θα μείνουν άδειες οι γκαρσονιέρες (βλέπε πλυσταριά) που έφτιαξαν για να εκμεταλευτούν τα "κορόϊδα" που πίστεψαν ότι θα σπουδάσουν.Μάλιστα ένας "σοβαρός επενδυτής" ιδοκτήτης καφετέριας στην Καλαμάτα δήλωσε " Πώς θα γίνουν επενδύσεις όταν δεν έρχονται φοιτητές και οι καφετέριες μένουν άδειες"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Το κακο ειναι οτι η νοοτροπια του δημοσιου υπαλληλου εχει περασει και στους γιατρους στα νοσοκομεια μας...
    ( για να συμπληρωσω την ιστορια του ΝΔ )

    Για παραδειγμα : ειμαι φοιτητης και καθομαι στα επειγοντα...ποσες φορες εχουν ερθει περιστατικα και παμε και το λεμε στον ειδικευομενο και μας απαντα....ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑ,ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΜΟΥ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Κάτι τέτοια σε συνδυασμό με την υστερική προβολή των αθλητικών επιτυχιών, με κάνουν να πιστεύω πως η Ανατολική Γερμανία κατέβηκε στη Μεσόγειο.
    Προσοχή, γιατί εκείνες οι φοβερές αθλήτριες το έχουν ρίξει στις μηνύσεις προς τους προπονητές τους. Τα προβλήματα υγείας που έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν είναι μάλλον σοβαρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Είμαι 18 χρόνων κ με κάτι συμφοιτητές πάμε στη Νομαρχία για διαβατήρια. Έχω μαζέψει όλα τα χαρτιά κ μαζί ένα λογαριασμό της ΔΕΗ στο όνομα της μάνας μου. Ο υπάλληλος κοιτάζει μια εμένα μια το λογαριασμό κ λέει
    - Γιατί η μητέρα σας έχει διαφορετικό επίθετο?
    - Είναι χωρισμένοι οι γονείς μου κύριε, λέω ντροπαλά.

    Η φάτσα του αλλάζει με τη μια.
    - Καημένο παιδάκι. Αμέσως το διαβατήριο.

    Χώνει δυο σφραγίδες κ παίρνω στο χέρι το πολύτιμο έγγραφο. Οι φίλοι μου βλαστημούσαν την ώρα κ τη στιγμή που προέρχονται από αγαπημένες οικογένειες, δυο βδομάδες κάνανε να το πάρουνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΟΝ ANDY…

    Το κείμενο του andy είναι εξαιρετικό. Ως κάτοικος Αθηνών, την γραφειοκρατία τη γνωρίζω καλά, και δέν μ’ενδιαφέρει να την σχολιάσω. Αλλα, νιώθω ότι αξίζει ένα μπράβο το κείμενο, σάν κείμενο..

    Σάν κάτοικος του τόπου αυτού όμως, εκνευρίζομαι και όταν ακούω τις γνωστές διαμαρτυρίες περι θρησκεύματος κλπ.. Γιατι οι περισσότεροι που γράφουν γι’ αυτά στις εφημερίδες, θέλουν περισσότερο να κάνουν θόρυβο παρά να θίξουν σωστά το ζήτημα, ή και να το οδηγήσουν σε λύση. Αυτό ακριβώς το ύπουλο είναι που με ενοχλεί, πέρα απο το άν έχουν δίκιο ή όχι σε ότι λενε.

    Νομίζω λοιπόν, andy, ότι θα σε μαλώσω αντί να σε συγχαρώ. Δυστυχώς..

    Έχω την εντύπωση, ότι έγραψες το κείμενο για να μας πείς ΜΟΝΟ την τελευταία παράγραφο. Τα άλλα είναι σάλτσες για να κάνεις το θέμα πιό εύπεπτο. Άν έχω λάθος, πές μου.

    Στην τελευταία παράγραφο, η σύντροφός σου εξέφρασε την έκπληξή της για την απάντηση των υπαλλήλων. Νομίζω πως την παρερμήνευσε. Οι υπάλληλοι έπρεπε οπωσδήποτε κάτι να συμπληρώσουν για θρήσκευμα, ενώ αυτή τους έθετε ερωτήματα στα οποία δέν είναι ίσως αρμόδιοι να απαντήσουν. Το «εντάξει, άθεη..» σημαίνει για μένα «γράψε άθεη, για να τελειώνουμε μ’ αυτήν, αφού δέν βοηθάει..». Άν πράγματι την ενδιαφέρουν οι απαντήσεις στις ερωτήσεις της, ενημέρωσέ με άν κάνατε κανένα χαρτί επίσημο για να διαμαρτυρηθείτε στο Δημόσιο για το θρήσκευμα, και άν σας απάντησαν, και ΤΙ. Το κάνατε; Ή απλώς αερολογούμε εδώ πέρα;

    Όμως, άσχετα απο τις σωστές ή λάθος προθέσεις σου, θέλω να σε συγχαρώ για το κείμενο αυτό. Κράτα το Andy, να το δείχνεις μιά μέρα στην κόρη σου να μαθαίνει απο σένα, όπως σου τό ‘πε κι’ άλλος σχολιαστής ήδη..

    Χωρίς την τελευταία παράγραφο θα σού ‘βαζα άριστα 10. Με την τελευταία, δέν είμαι σίγουρος άν σου ταιριάζει 9 ή 11... Περιμένω την απάντησή σου για να κρίνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. O don σε τρελά ξενύχτια (και) απόψε. Τι απέγιναν τα "νοσοκομειακά" ωράρια?

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. υπάρχουν και οι Έλληνες που λένε: κοίτα πόσο ταπεινός είμαι, και αν δεν έχω κάνει και τίποτα (έχω όμως ένα τύπου ταπεινό βραβείο από αυτούς εδώ) και αν δεν θέλω να κάνω και τίποτα (ας παραπονούμαι για όλα όσα φαίνονται αφού έχω παρηγορητικό βάθος) και γιατί να μην παίξω κι εγώ στις ταινίες "του Φίνου" δεν θάμαι ωραίος δίπλα στη Ζωή Λάσκαρη; γραφειοκρατία σημαίνει για μένα Κάφκας, ταυτότητες-αναγραφή σημαίνουν για μένα Γαλιλαίος, τηλεόραση ιδιοκτησίας λούστρου σημαίνει για μένα Αριστοφάνης, ελληνική εκπαίδευση σημαίνει για μένα Μαγιακόβσκι, αντιεξουσιαστικός σοσιαλισμός σημαίνει για μένα Γκουζγκούνης - θα γίνει ρε παιδί μου η Επανάσταση. αυτοί οι Έλληνες ζούν ως οι ιδανικοί Έλληνες, αφού η Ελλάδα είναι ιδέα αυτοί έχουν αποβεί πιο ελληνικοί από την Ελλάδα. και πιο χαζοχαρούμενοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. @cyberdust,
    όπως είπες και στο πρώτο σου σχόλιο, το κείμενο μου είναι βλακώδες, άρα, εγώ που το έγραψα είμαι βλάκας.

    Θα συμφωνήσω μαζί σου, είμαι βλάκας - δεν έχω δικαίωμα να με εξυπηρετούν και να με βοηθούν;

    Όλες τις δικαιολογίες τις είχα ακούσει για το ελληνικό δημόσιο, αλλά το ότι είναι ρατσιστικό στους βλάκες πρώτη φορά το ακούω.

    Απ' ό,τι φαίνεται πάντως ΚΑΙ οι υπάλληλοι του Ιταλικού Προξενείου είναι βλάκες, μιας ΚΑΙ αυτοί δεν σκέφτηκαν το "αυτονόητο" ότι έπρεπε να αναγράφεται και η ημερομηνία διαζυγίου.


    @kato patissia,

    σ' ευχαριστώ για τα τιμητικά σου λόγια.

    Όχι βέβαια, δεν έγραψα το κείμενο για την τελευταία παράγραφο - το περιστατικό με το θρήσκευμα δεν είναι η ουσία, αλλά το ενοχλητικό κερασάκι σε μια γραφειοκρατική τούρτα ταλαιπωρίας.

    Οι υπάλληλοι φυσικά έκαναν τη δουλειά τους, δεν φταίνε αυτοί που απαιτείται το θρήσκευμα.

    Αλλά η σύντροφός μου δεν είναι Ελληνίδα, δεν είναι συνηθισμένη να της ζητούν προσωπικά δεδομένα κι έτσι ενοχλήθηκε.

    Προς έκπληξιν μας δε, όταν πήραμε το πιστοποιητικό δεν έγραφε "άθεη", αλλά είχε παύλα στο πεδίο του θρησκεύματος.

    (άρα, μάλλον ήταν ειρωνικό το "άθεη" που της είπαν)


    Όχι, δεν κάναμε καμία διαμαρτυρία κατόπιν.

    Δεν έχω ούτε το χρόνο, ούτε τη διάθεση, ούτε τη δύναμη, αγαπητέ φίλε.

    Μάλωσέ με γι' αυτό, καταλαβαίνω ότι θα 'πρεπε να το συνεχίσω, διότι αν ποτέ κανείς δεν το συνεχίζει, δεν θα αλλάξει τίποτα ποτέ.

    Αλλά, λυπάμαι, δεν αντέχω,
    κάθε φορά που τα βάζω με το ελληνικό κράτος, φθείρομαι χωρίς κανένα αποτέλεσμα,
    εκτός από το να αισθάνομαι πιο Δον Κιχώτης και πιο μαλάκας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Πάλι πλατεία Κλαυθμώνος το blog;
    Δεν προλάβαμε να κλάψουμε την ήττα της Εθνικής!

    Γεια χαρά σας Δον Κιχώτη.
    Καλό το παράπονο.
    Ληξιαρχείο στο μαιευτήριο;
    Πραγματικές πολυτέλειες!
    Andy, τις πληρώσατε ακριβά!

    Πως λεγόταν το μαιευτήριο δεν μας είπατε;

    Πρέπει να τους κόψει κάποιος το κάπνισμα.
    Μια επίσημη καταγγελία με τα ονόματα των καπνιστών στο Υπουργείο Υγείας είναι απαραίτητη.
    Να δείς πως κόβετε το στριφτό. Μερακλού λοιπόν η δικιά σου!

    Συνήθως όταν βλέπω κάτι τέτοιο, δηλαδή προφανέστατη αδιαφορία στους κανόνες της υπηρεσίας που δουλεύουν οι γραφειοκράτες τότε είμαι προετοιμασμένος για τα χειρότερα.
    Τό λένε αισθητήριο αυτοδιατήρησης της ψυχραιμίας του πιθανού θύματος της γραφειοκρατίας.

    Για να δούμε όμως και την πλευρά του θύτη.
    Δεν ήταν η περίπτωσή σας η συνηθισμένη, άρα πρέπει να δείξουμε "δικαιολογημένα απόλυτη αδιαφορία".
    Δικαιολογίες του γραφειοκράτη: "Ας παντρεύοταν κι αυτός ο άνθρωπος. Μ' ένα πιστοποιητικό γάμου δεν θα χρειαζόταν τόσα πήγαινε έλα".
    Γραφειοκράτη αρχή πρώτη:
    Πάντα έχει άδικο ο πελάτης.
    Πάντα φταίει το θύμα.

    Είδατε ποτέ σωστές οδηγίες για την συμπλήρωση ενός εντύπου. Η Υπηρεσία φταίει.
    Έπρεπε να είχε πλήρεις φόρμες και οδηγίες.
    Σε άλλες χώρες το πιστοποιητικό γεννήσεως και άλλα δημόσια έγγραφα έρχονται ταχυδρομικά.

    Αν είχατε ζητήσει πληροφορίες απο το ΚΕΠ θα είχαν λυθεί πολλά απο τα προβλήματά σας.

    Πρόσεξα ότι μερικούς τους ενόχλησε πολύ το θέμα της ερώτησης της θρησκείας παραβλέποντας το γεγονός ότι χρειάστηκαν μισή ντουζίνα επισκέψεις μέχρι να φτάσει σε εκείνο το σημείο.
    Κάποιοι πνειρεύτηκαν πάλι ότι βρέθηκαν στην Παμπλόνα ξεκοιλιάζοντας "Καθολικούς Σπανιόλους Ιεροεξεταστές" μόλις ακούσαν για Δον Κιχώτη.

    Υ.Γ.
    Καμμία φορά στην γελοιογραφία γραφειοκρατίας χρειάζεται λίγη πορνογραφία για να περάσει το μήνυμα με το σόκ.
    Μόνο με το σταυρόλεξο παίζουν μερικοί και μερικές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Ζορό αν δεν μπορείτε να απολάυσετε την Τουρκική κουζίνα να αποφεύγετε τα πολλά μπαχαρικά.

    Εσείς δεν φάγατε ένα σε μια βραδυά αλλά τρία.
    Ανατολίτικη λαιμαργία.

    Πάρτε χαπάκια παπάγια την επόμενη φορά. Είναι εκχύλισμα τροπικου φρούτου που έχει ένζυμα που βοηθάνε πολύ αποτελεσματικά στις καούρες.
    Επίσης το τσάι και το γιαούρτι έχουν καταπραυντικές ικανότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΡΟΦΟ ΣΟΥ
    ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ, ANDY..

    Εντάξει Andy, σε κουράζει η ενασχόληση με το Δημόσιο.
    Δέν σε μαλώνω γι’ αυτό. Δέν με νιάζει το άν θα «σπρώξεις» για να λυθούν τα προβλήματα της χώρας. Υπάρχουν άλλοι, αρμόδιοι γι’αυτό..

    Για άλλο σε μαλώνω:

    Δέν σε ενδιαφέρει, να δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις στις απορίες της συντρόφου σου;

    Σου αρέσει να την αφήνεις να έχει μιά ψεύτικη έχθρα προς το Δημόσιο, και να το κοροϊδεύει και μαζί μ’ αυτό και τη χώρα μας ( άρα, και εσένα μεθαύριο...), επειδή εσύ βαρέθηκες να κάνεις το σωστό για να πάρει την πρέπουσα απάντηση;

    Σου αρέσει να αφήνεις τη σύντροφό σου μακρυά απ’ την ΑΛΗΘΕΙΑ, επειδή η αλήθεια θέλει κόπο για να την βρείς;

    Άν ΕΣΥ Andy, κουράζεσαι να οδηγήσεις την κοπέλλα στις σωστές απαντήσεις στα ερωτήματά της, πώς τότε κοροϊδεύεις στο κείμενό σου τους Δημόσιους υπαλλήλους ότι της έδιναν ψεύτικες απαντήσεις; Γιατί να κουραστούν αυτοί να της εξηγήσουν; Γιατί να είναι ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ αυτοί απέναντί της, όταν εσύ είσαι ανεύθυνος;

    Τώρα, θα με πείς κακό ίσως..

    Μή νομίσεις πως τα γράφω αυτά επειδή ενδιαφέρομαι εγώ για τη σύντροφό σου! Δέν με νιάζει. Άστη να βρίζει το Δημόσιο, τη χώρα μου, κι’ εμένα τον πολίτη της, αφού έτσι σου κάνει κέφι.. Δέν θα της μάθω ΕΓΩ το σωστό, Andy…

    Τα γράφω αυτά, επειδή το κείμενό σου δείχνει ότι είσαι ένας άνθρωπος ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ για τον τόπο μας. Και σάν τέτοιον, σε θέλω πιό προσεκτικό! Θέλω να βασίζομαι επάνω σου Andy, όχι να πατάω σε κινούμενη άμμο...

    Θέλω φίλους. Ανθρώπους να με ακούνε. Να με σέβονται. Και να έχουν το δικό σου μυαλό. Δέν θέλω οι μυαλωμένοι άνθρωποι του τόπου μου, επειδή βαριούνται, να καταλήγουν εχθροί μου και να με κοροϊδεύουν άδικα στο διαδίκτυο, στις εφημερίδες, ή οπουδήποτε αλλού..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. (τσατάκι:

    @lefteris,

    Οταν θα πάω στο δικαστήριο το... 2010 (στην καλύτερη)να το σφαλιαρίσω το μικρό που με εμβόλισε και μου ζητάει και τα ρέστα, θα έρθεις να μου κρατάς το χέρι?

    Θα αισθάνομαι πιο ασφαλής έτσι κι αρχίσουν τις κουλαμάρες με τις χαρτούρες, τις υπεύθυνες δηλώσεις, τις ένορκες καταθέσεις, τα σχεδιαγράμματα και τα ρέστα, που κανείς δεν θα θυμάται τίποτε μέχρι τότε και τα επίσημα έγγραφα είναι στο... "περίπου", μια που με στούκαρε πέρισυ καλοκαιριάτικα, όλο τον Αύγουστο δεν δούλευε κανείς τους και με μένα ασχολήθηκαν φέτος μες τα Χριστούγεννα, πάλι στις διακοπές?

    Είσαι κάποια... εγγύηση τέλος πάντων!)

    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. @λευτέρη,

    ο Syd Barrett τείνει να γίνει ο προορισμός που θα αντικαταστήσει το Ολοκαύτωμα στο γνωστό ανέκδοτο που αναφέρεται στο που καταλήγουν όλες οι συζητήσεις...

    Έχεις δίκιο για την απομυθοποίηση, αλλά μην τα ισοπεδώνεις όλα.

    Κρίνω τις κριτικές των κριτικών, όχι ad hominem, σέβομαι την άποψή τους, αλλά πολύ συχνά διαφωνώ.

    Δούλεψα στη music business για 10 χρόνια.
    Παίζω μουσική κι έχω ακούσει δεκάδες χιλιάδες δίσκους.

    Χωρίς τα παραπάνω να αποτελούν ικανή και αναγκαία συνθήκη, (νομίζω ότι) έχω αποκτήσει κρίση και μουσική παιδεία.
    Δηλαδή, μπορώ να εκτιμήσω (πέρα κι απ' το προσωπικό γούστο) πόση αξία έχει μια μουσική.

    Η αξία μετριέται με τα συναισθήματα που δημιουργεί μέσα σου.

    Ο μύθος γύρω από τον καλλιτέχνη αφορά τους εφήβους και τα marketing dpts.

    Η μουσική αφορά την καρδιά μας.


    @το σωστό να λέγεται,
    ΙΑΣΩ.

    @kato patissia,

    βρε παιδιά, τι λόγια είναι αυτά που μου γράφετε απόψε;
    Ταλέντα και χαρίσματα βλέπει ο κρητικάκης, πολύτιμο άνθρωπο για τον τόπο εσύ – πού τα είδατε αυτά, βρε παιδιά;
    Ψυχραιμία, θα μας πάρει στο ψιλό ο σαλτάρω.

    Όλο το post είναι ειλικρινές και ακριβές, εκτός από την τελευταία φράση (κάπως έπρεπε να το κλείσω).

    Το βρήκα το κουράγιο ν’ απαντήσω και όχι μόνο αυτό.
    Ως κλασσικός γραικός
    την κατηγορώ τη γραικιά όποτε μιλάω με έλληνες,
    αλλά την δικαιολογώ όταν μιλάω με ξένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. cortlinux,

    Πάει αλυσίδα το κακό. Όταν το report είναι στο Ελληνικό Δημόσιο αναγκαστικά οι εταιρείες θα έχουν γραφειοκρατικές διαδικασίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. cyberdust,

    δεν λύνουμε την γραφειοκρατία με άλλη γραφειοκρατία. Οι αριθμοί στο Υπουργείο δεν λύνουν το προβλημα και τα ΚΕΠ δεν παρέχουν 100% των δημόσιων υπηρεσιών - όταν γίνει το συζητάμε. Τι ποιο απλό κάθε υπηρεσία να έχει ενα reception που να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, λιγοτερο προσωπικο και έξοδα και σαφώς καλύτερες υπηρεσίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Καλημέρα! Γραφειοκρατίας το ανάγνωσμα συνεχίζομεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Μερικοί κάνουν την τρίχα τριχιά, και άλλοι γράφουν ότι τους κατέβει. Τα διαβατήρια δεν εκδίδονται σε 20 λεπτά και αν συνέβη αυτό (που δεν συνέβη), τότε ο υπάλληλος θέλει τουφεκισμό επί τόπου (το ζητάει ο κώλος του, που θα έλεγε και ο βλάχος εαυτός μου).

    Αρεσκόμαστε στην κλάψα και στην μεμψιμοιρία, και ανατροφοδοτούμε τη μιζέρια μας αναλισκόμενη ενέργεια άνευ λόγου και ουσίας. Αυτό κάποτε πρέπει να σταματήσει. Είδη τα πρώτα βήματα έγιναν και σου παρείχαν ληξιαρχείο μέσα στο πολυτελέστατο νοσοκομείο σου. (Στο οποίο νοσοκομείο, σε περίπτωση εμπλοκής, είχαν την λύση έτοιμη (για αυτό και τους πλήρωσες εξάλλου με ένα γερό κομπόδεμα: για να έχουν έτοιμες λύσεις): ή θα έκαναν τη περιττή καισαρική τομή, ή θα έστελναν την γυναίκα σου στο πλησιέστερο δημόσιο νοσοκομείο (το οποίο δημόσιο νοσοκομείο δεν θα είχε ενσωματωμένο ληξιαρχείο (κατά πάσα πιθανότητα))). Αντί λοιπόν να ανάβεις κεράκια στο θεό ίσαμε το μπόι του…

    Και όντως πρέπει να συμφωνήσω με πολλούς που υποστηρίζουν ότι οι Ιταλοί έχουν κουτουλέψει από τις πολλές μακαρονάδες που τρώνε. Μου είναι αδιανόητο το διαζευκτήριο έγγραφο να μην αναφέρει την ημερομηνία διαζυγίου. Αυτό και μόνο είναι αρκετό να δημιουργήσει τεράστια γραφειοκρατικά προβλήματα στους φίλους γείτονες μας και οι κακομοίρηδες Ιταλοί και Ιταλίδες διαζευγμένοι να βρίσκονται συνεχώς στα δικαστήρια για ψύλλου πήδημα. Ενώ εάν είχε μία ημερομηνία, έστω τον μήνα και το έτος, θα είχαν γλιτώσει ένα σωρό μπελάδες, τους οποίους εμείς οι Έλληνες δεν έχουμε. Άλλοι μία απόδειξη της ανωτερότητας της Ελληνικής φυλής μας, και ότι η Ελληνική γραφειοκρατία δεν στερείται διόλου από τις Ευρωπαϊκές αντίστοιχες και ότι οι Ευρωπαίοι κουτόφραγκοι μπορούν πολλά να μάθουν από εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Καλημέρα!

    Πόσο θαυμάζω τον Χατζηϊωάννου, αυτόν της Easyjet, της Easycar, της EasyAnything. Οταν ιδρύει μία εταιρία αυτό που προέχει είναι να μην υπάρχει καθόλου χαρτούρα, κατά το δυνατόν και όσο εξαρτάται από τον ίδιο.

    Νομίζω οτι αυτή είναι και η απόλυτη λύση για την γραφειοκρατία. Ψηφιοποίηση των πάντων και διασύνδεση των υπηρεσιών μέσω διαδικτύου (αν θέλουν ας κάνουν και δικό τους δίκτυο...). Ολοι το "οραματίζονται" και κανείς δεν το θέλει πραγματικά. Και για να μην λέμε οτι είναι ανέφικτο και άλλες μπούρδες, σε άλλα κράτη αυτό είναι ήδη πραγματικότητα. Ανέφικτο ίσως είναι στη χώρα του γρηγορόσημου, της μίζας, της απάτης, του δε γμς,

    Η γραφειοκρατία έχει και τα καλά της όμως: λιγώτερη ανεργία. Φανταστείτε ξαφνικά να λειτουργούσαν όλα ηλεκτρονικά. Θα χρειαζόμασταν το 1/4 των υπαλλήλων που έχουμε τώρα (ή και λιγώτερους ακόμη). Οι υπόλοιποι τι θα έκαναν; Κάποιος συνταξιούχος φίλος ενώ αμπελοφιλοσοφούσαμε μια φορά είπε το εξής σοφό:" Αυτό δεν είναι κράτος. Είναι άσυλο!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Τι να πούμε κ. Δήμου. Την γραφειοκρατία την ζουν οι Έλληνες και οι κάτοικοι της Ελλάδας (ακόμη και οι επισκέπτες) καθημερινά. Δευτέρα είναι σήμερα, άρα τι να γράφουμε για αυτήν, την βιώνουμε.

    Τέλος παντων μερικά παραδείγματα.

    Π.χ. 1) Γιατί να χρειάζεται λευκό ποινικό μητρώο για να γίνει κανείς εξαγωγέας? Για να έχεις επιχείρηση και να πουλάς σε Ελλάδα και ΕΟΚ γιατί δεν χρειάζεται, ΤΟΤΕ?

    Π.χ. 2) Γιατί να χρειάζεται πολλά χαρτιά και βεβαιώσεις για να πουλήσει ένα ακίνητο και τίποτα για να πουλήσει μία κινητή αξία (μετοχές).

    3) Γιατί να πρέπει να αποδείξει ότι δεν χρωστάει σε εφορία, ΙΚΑ κτλ και να μην εισπράττουν αυτοί οι φορείς από όσους τους χρωστάνε. Τι φταίνε αυτοί που δεν χρωστανε να τρέχουνε για βεβαιώσεις?

    4) Γιατί ορισμένες υπηρεσίες δεν δέχονται κατόχους συμβολαιογραφικών πληρεξουσίων και ζητούν την προσέλευση του ιδίου - της ιδίας?

    5) Γιατί συχνά σου λένε, πέρνα να τα πούμε από κοντά και όχι από το τηλέφωνο όταν ζητάς πληροφορίες για κάτι πριν το κάνεις.

    6) Γιατί για να έχει κανείς ελεύθερο επάγγελμα ανά την ΕΟΚ με έδρα την Ελλάδα θα έπρεπε (σύμφωνα με εφορία πριν 12 χρόνια) να μεταφράζει και να παίρνει σφραγίδα (της Χάγης) για κάθε δαπάνη που ήθελε να εκπέσει από τα έσοδα στο εξωτερικό της Ελλάδας ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ (για κάθε απόδειξη) Ελληνικό Προξενείο?

    7) Γιατί μία πολίτης χώρας της ΕΟΚ με πολλά χρόνια επίσημης κατοικίας στην Ελλάδα πρέπει να πληρώσει παράβολο 500.000 δρχ για να πάρει την Ελληνική υπηκοότητα?

    8) Γιατί κανένα κόμμα δεν έχει κάνει τον δραστικό ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ περιορισμό της γραφειοκρατίας Α΄ πολιτική του προτεραιότητα? Ούτε καν οι τότε "Οι Φιλελεύθεροι"? Μήπως επειδή δεν "πουλάει"? Γιατί δεν "πουλάει"?

    Αυτά τα ολίγα.
    Γραφειοκρατούμενη είναι η χώρα. Γι όποιον/α δεν την ανέχεται, 2 λύσεις.

    α) Μετοικεσία μόνιμη σε άλλη χώρα με λογική γραφειοκρατία (ποιά????)

    β) Να παραμένει άγαμος/η, άκληρος/η, ανευ ακινήτων αξιών, να μην αλλάζει ασφ. ταμείο, ούτε να ανοίγει επιχείρηση ούτε να προσλαμβάνει. Και να δηλώνει ΧΟ και ας μην είναι. Το τι δηλώνεις μετράει ή το τι είσαι?

    "Ξέρετε ποιός είμαι εγώ"? Ένας υπερήφανος αλλά απελπισμένος πλέον Έλληνας πολίτης. Με ορθοστατική υπόταση που δεν μπορεί να στέκεται σε ουρές, ακόμη και σε τράπεζες. Τα ξεπουλάει όλα και κλείνει υποθέσεις σε και μερικούς μήνες, πρώτα ο θεός, θα είναι μόνιμος κάτοικος άλλης χώρας ή θα βλέπει τα ραδίκια ανάποδα (αν δεν αντέξει στην ορθοστασία και την λογική της γραφειοκρατίας).

    Τα πουλάει όλα και φεύγει (ακόμη και τα έπιπλα και τα ρούχα του) και με ένα βαλιτσάκι και ένα διαβατήριο από τα νέα, πάει για Έλληνας μόνιμος κάτοικος εξωτερικού. Θα σας επισκέπτεται μόνον μιά φορά στα 5 χρόνια, ως τουρίστας και μόνον. Ας είναι καλά ο Κ. Καραμανλής που μας έβαλε στην ΕΟΚ και ο Κ. Σημίτης στο Ευρώ. 1/3 των Λιθουανών την έκαναν ήδη από την χώρα αυτή.

    Καλός ο ήλιος και η θάλασσα της όμορφης πατρίδας μας, αλλά δεν αξίζει τόση γραφειοκρατία και πονοκέφαλο. Ο Έλληνας της διασποράς και αυτός Έλληνας είναι και μπορεί να είναι πάντα Έλληνας και περήφανος για αυτό, έξω, όπου και νάνε στην υδρόγειο, χωρίς την γραφειοκρατία και πολυνομία που υπάρχει (και μάλλον θα υπάρχει για πολύ στην Ελλάδα) στην καμπούρα του/της.

    Τρέχω τώρα, έχω πολλές αιτήσεις να κάνω, βεβαιώσεις να πάρω, έπιπλα και ρούχα και τασάκια και πιάτα να πουλήσω πριν αναχωρλησω οριστικά από Ελλάδα. Για πάντα. Πάντα όμως θα είμαι Έλληνας και υπερήφανος ως Έλληνας, αλλά ως μόνιμος κάτοικος εξωτερικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΓΝΩΜΗ..

    Νά, που είμαι κι’ εγώ ανεύθυνος Andy..
    Πρώτα σου έγραψα τον «εξάψαλμο», και μετά μπήκα στο blog σου. Ως τότε, ότι ήξερα για σένα ήτανε ότι εντύπωση άφηνε το κείμενό σου..

    Τώρα, αρχίζω σιγά-σιγά να «συμμαζεύομαι».. Αλλα είναι αργά πιά. Ότι έγραψα-έγραψα, και θα με κυνηγάει μόνιμα το ύφος της κόρης σου, στη φωτογραφία που με κοιτάζει με το ένα μάτι-κι’ αυτό μισάνοιχτο...

    Να σου ζήσει!

    Και, να με συγχωρείς, που πάνω στην πιό δύσκολη και ευτυχισμένη εποχή της ζωής σου, βρέθηκες αντιμέτωπος με τις ανοησίες μου..

    -----ΣΗΜ : το σχόλιο αυτό, το έστειλα στις 4 τα χαράματα περίπου, αλλα βλέπω τώρα πως δέν έφτασε. Ίσως επειδή ήταν προχωρημένη η νύχτα και είχα πιεί και κάτι μπύρες όταν έγραφα, να ξέχασα να πατήσω το κουμπί για να έρθει! Συγνώμη και πάλι Andy…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. "ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ

    Το συνεχώς εκπαιδευόμενο διοικητικό και τεχνικό προσωπικό μας προσφέρει υπηρεσίες με εξειδίκευση, άρτια οργάνωση, ταχύτητα και συνέπεια. Και σε αυτόν το τομέα, ο άριστος τεχνολογικός εξοπλισμός υποστηρίζει το ανθρώπινο δυναμικό στην άμεση και σωστή εξυπηρέτηση των ασθενών."

    Τάδε έφη ΙΑΣΩ στην ιστοσελίδα τους.

    Μια ιδιωτική κερδοσκοπική εταιρεία με μετοχές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών έχει απόλυτη ευθύνη των υπηρεσιών που προσφέρονται στους ασθενείς των μαιευτηρίων της.
    Μπορεί το ληξιαρχείο να μην είναι κερδοφόρο τμήμα της εταιρείας όπως το μαγαζί τους που πουλάει παιδικά είδη αλλά ούτε και ο καθαρισμός τουαλέτων της κλινικής είναι αλλά τις καθαρίζουν.
    Οι υπάλληλοι του ληξιαρχείου πρέπει να πληρώνονται απο την εταιρεία του μαιευτηρίου και ΄το μαιευτήριο έχει την απόλυτη ευθύνη.

    Andy,
    Θα έλεγα ότι χρειάζεται ένα συστημένο γράμμα στον προέδρο του μαιευτηρίου και ένα στο διοικητικό συμβούλιο (Board of Directors) με απαίτηση να διορθωθούν όσα παράθεσες που ταλαιπωρούν τον πελάτη της εταιρείας. Μην ξεχάσεις το κάπνισμα μέσα σε γραφεία του μαιευτηρίου, ας προσλάβουν μη καπνιστές υπαλλήλους.
    Μην ξεχάσεις να γράψεις ότι περιμένεις να δράσουν στον βαθμό που θα περίμεναν αυτοί αν ήταν πελάτες του μαιευτηρίου και ότι περιμένεις να λάβεις μια ικανοποιητική απάντηση.
    Η θυγατρική εταιρεία έχει τρομερά κέρδη σε σύγκριση με τις πωλήσεις τους και είναι βέβαιο ότι μπορούν κα πρέπει να ασχοληθούν στην βελτιώση μιάς τόσο γραφειοκρατικής διαδικασίας που όλοι οι πελάτες του μαιευτηρίου τους χρειάζονται.

    Ιδιωτικό κερδοσκοπικό μαιευτήριο και να ταλαιπωρούνται έτσι οι πελάτες.
    Εγκληματικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Τώρα αυτό είναι λίγο άσχετο και συγώρεσε με Άντυ.

    Κρητικάκη σοβαρά τώρα, γιατί μας τη βγαίνεις πολύ τσαμπουκάς και μπρατσαράς και μάλιστα δικτυακά, θα σου πω το εξης:

    αυτά τα κομπορέματα και οι πολυλογίες δε μας συγκινούν. Η περηφάνεια και η λεβεντιά είναι σιωπηλή και δε το χει συνήθειο να εκπορνεύται από εδώ κι από εκεί. 'Οχι από σεμνότητα αλλά από σιγουριά. Και τις γυναίκες και τους καλλιτέχνες και όλα τα όμορφα ξέρει μοναχά να στηρίζει στις πλάτες του, κι όχι να τα φθονεί. Έτσι κάνουνε οι άτλαντες.
    Και δε θέλει τιμολόγιο για αυτό δε θέλει καν να το θυμάται, η σιγουριά του και η μαγγιά του ντρέπονται να δώσουν για να πάρουν.

    αυτά και καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. @cyberdust
    Δεν είπε κανεις ότι τα διαβατήρια εκδίδονται σε 20 λεπτά, για ταυτότητες μιλήσαμε.

    Να διαβάζουμε λίγο πιο προσεκτικά τα σχόλια πριν βγάλουμε συμπέρασμα ότι ο καθένας γραφει ό,τι του κατεβει, ε? :)

    @account
    Όντως, πρέπει να στηθείς εγώ από το AT από τις 6.30 αν θέλεις να πάρεις το μαγικό χαρτάκι που λέει πως σε δέχονται 8 το πρωί... Αίθουσα αναμονής μέχρι τις 7.30 που μοιράζουνε χαρτάκια: το πεζοδρόμιο φυσικά!

    @giakan
    Θα προτιμούσα να έχουμε κράτος παρα άσυλο!
    Έτσι μπορεί και να αποφάσιζε κανένας επιχειρηματίας (όχι "καφετεριουχος"!) να επενδύσει στην Ελλάδα και αντί για δημοσίους υπαλληλους να έχουμε εργαζομενους που παράγουν κάτι. Αλλα αυτό είναι μάλλον άλλη συζήτηση, μην την πιάσουμε τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Χαχαχαχα, απολαυστικοτατο!

    Προσπαθησε να φανταστεις τι θα τραβουσαμε εμεις που φεραμε το παιδι στον κοσμο στο σπιτι και οχι στο μαιευτηριο.


    Η υπαλληλος σαν κοτα να μην καταλαβαινει, να ρωταει γιατι, ο πατερας της να ειναι στα προθυρα φονου και η γιατρος μας, ηρεμη, συνηθισμενη, να εχει ολα τα απαραιτητα χαρτια.
    Ευτυχως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. :) πονεμένες ιστορίες...

    Αληθινό Περιστατικό:

    Δήμος Αθηναίων, οκτώ το πρωί (τρίτη φορά που πηγαίνω και χάνω ώρες από τη δουλειά μου). Θέλω να εκδόσω άδεια δακτυλίου γιατί έμενα στο κέντρο ως μόνιμος κάτοικος (τί το ήθελα!).

    Μια ταμπέλα απ'έξω γράφει ώρες κοινού, 8-13:30. Σκέφτομαι ότι αν όντως ισχύει αυτό το ωράριο είμαι εντελώς ανόητη που δουλεύω σαν το σκυλί στην πολυεθνική του Αμαρουσίου.

    Περιμένω σε ένα κακοβαμμένο, παλιό χώρο έχοντας όλα τα χαρτιά στο χέρι. Ενώ είχε πέντε γραφεία, δεν υπήρχε ψυχή, αν και ήταν ήδη ώρα εργάσιμη. Ο ένας έρχεται κρατώντας εφημερίδα, ο άλλος έχοντας καφέ, ο άλλος και καφέ και εφημερίδα, η άλλη σακούλες. Ένα γραφείο παραμένει άδειο. Τολμάω να ρωτήσω αυτό που θέλω, με κοιτάνε με επιθετικότητα και μου μουρμουράνε να περιμένω... Εγώ ντροπιάστηκα!

    Πώς τόλμησα να τους ενοχλήσω πριν διαβάσουν εφημερίδα, πιούν τον καφέ τους, να κάνουν τσιγάρο και ακούσουν ειδήσεις από το ραδιόφωνο που άκουσαν;

    Και έρχεται η προϊσταμένη, γιατί η εξουσία πάντοτε έχει τα προνόμια!

    Αφού της δίνω όλα τα χαρτιά που τα είχα σε πρωτότυπα και αντίτυπα (είχα μάθει από τις προηγούμενες μέρες), κάτι μου λέει... ότι λείπει. Ε, τότε τελείωσε η ευγενική και καλοαναθρεμένη Αρσακειάδα!

    Της είπα ότι είχα χάσει τρία πρωινά από τη δουλειά μου, ότι δουλεύω δώδεκα ώρες τη μέρα, ότι σπουδάζω και δουλεύω ταυτόχρονα, ότι δεν μπορώ να ξαναπάω... Δεν ήξερα αν τη βρίζω ή αν της ζητάω χάρη. Ήμουν εκτός εαυτού. Οι τέσσερις υπάλληλοι που απλά φυτοζοούσαν πάνω στα άδεια γραφεία τους, με μίσησαν περισσότερο.

    Εκτιμώ ότι πήρα την άδεια γιατί ήθελαν να με ξεφορτωθούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. «Προς έκπληξιν µας δε, όταν πήραµε το πιστοποιητικό δεν έγραφε "άθεη", αλλά είχε παύλα στο πεδίο του θρησκεύµατος.»

    Eμείς οι Πιστοί της Παύλας (και μαζί οι αιρετικοί του ΔΓ/ΔΑ, τουτέστιν «Δεν Γνωρίζω/Δεν απαντώ») δικαιούμεθα άραγε να αναγράφεται σωστά το θρήσκευμά μας; Πιστεύω σε μια στίξη, ομοούσια και αδιαίρετη, είθε η Παύλα μου να μην εκληφθεί ως ενωτικό (θεός φυλάξοι!) ή κεραία (αλίμονο!). Μόνον «μεσαία», η μόνη αληθής Παύλα: Θάνατος στους αλλοθρήσκους του «X» και του «V»!!

    Πολύτιμε Αντυ (κατά το «ακριβέ μου»; τώρα είναι μου θα πάρουν στο ψιλό...), να βάλεις υποψηφιότητα στην Β’ Αθηνών...

    Ελικρινά δικός σας
    Σιντ Μπάρετ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. MainMenu, δεν έχεις καταλάβει ακόμη πως οι ψευτοκαλλιτέχνες και τα χλεμπονιάρικα κομμούνια δεν πηδούν σαν τους μπρατσαράδες αποίκους που τους κλέβουν τις γυναίκες; Ο Σταχάνωφ ήταν γνωστή βρωμοαδερφή. Οι σκληροί δεν χορεύουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Συμπληρωματικό σχόλιο, για να είμαι δίκαιη.

    Όσον αφορά τη νοοτροπία ενός δημόσιου υπαλλήλου... Όλοι ξεκινούν με ένα μόνιμο άγχος. Να μονιμοποιηθούν. Αρχικά όλοι προσπαθούν να αποδείξουν ότι δουλεύουν, είτε γιατί προηγουμένως εργάζονταν είτε γιατί θέλουν, έχουν όρεξη.

    Αλλά εδώ έρχεται η πρώτη σφαλιάρα. Το έμψυχο υλικό. Οι συνάδερφοι που έχουν βολευτεί και ο νέος τους ξεκουνάει και μοιάζει περισσότερο εργατικός από εκείνους. Έτσι, μετά από κανα-δυο τρικλοποδιές, ο νέος αναγκάζεται να προσαρμοστεί, από φόβο.

    Απ'την άλλη έχουμε και το βαθύ κράτος στο απόλυτο σκοτεινό του υπόβαθρο... δεν υπάρχουν κομπιούτερ, άσχετα αν είχε εγκριθεί κονδύλι και τα λεφτά 'χάθηκαν', κλπ. Και έτσι ο 'νέος' υπάλληλος, που δεν θα γινόταν ένα με το σύστημα αρχίζει να κουράζεται...

    Τα χρόνια περνάνε, τίποτα δεν αλλάζει. Το σώμα βαραίνει, με το ζόρι πάει στη δουλειά, για την οποία σκίζεται πλέον μόνο για τα δικαιώματά του, όλα είναι λιμνάζοντα. Δεν έχει καν διάθεση να μιλήσει το πρωϊ... Γκρίζο και τέλμα... Έχει αλλάξει σε αυτό που δεν ήθελε ή δεν πίστευε ότι θα γίνει. Το κράτος και πάλι λειτούργησε!

    (Σίγουρα υπάρχουν και καλοί υπάλληλοι, καλές υπηρεσίες, άνθρωποι που μας έχουν βοηθήσει στις Δημόσιες Υπηρεσίες, αλλά αρκετοί, επίσης, δεν έχουν το κουράγιο, τη διάθεση, τη θέληση να είναι σωστοί γι'αυτό για το οποίο πληρώνονται από εμάς.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. @kato patissia,
    η μπαμπίνα μου ζήτησε να σε ρωτήσω γιατί ζητάς συγγνώμη, δεν βλέπει το λόγο.


    @το σωστό να λέγεται,
    τα παράπονα μου από το ΙΑΣΩ (δεν ήτανε και λίγα...),
    τα έγραψα στο ειδικό έντυπο το οποίο έριξα στο "κυτίο παραπόνων".

    Τη στιγμή που το έριχνα, θυμήθηκα τη γελειογραφία στην οποία το κυτίο παραπόνων έχει τρύπιο πάτο και από κάτω έχει το σκουποδοντενεκέ...


    @lili,
    πω, πω, δεν το 'χα σκεφθεί...
    Αλήθεια, πώς γίνεται όταν γεννάς στο σπίτι; Σου ζητάνε να κάνει τη δήλωση το ίδιο το μωρό;


    @mariosp, 11:37,
    άπαιχτος!


    @όλους,
    σας ευχαριστώ θερμά για τις ευχές σας (και όσους στείλατε ευχές μέσω email, ξέρετε εσείς...).
    Τα λόγια σας ανεβάζουν την ένταση των ευτυχισμένων στιγμών που βιώνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Πριν από κάμποσα χρόνια, ανάμεσα στα αλλα δικαιολογητικα για σπουδες στο εξωτερικό. Βεβαίωση γνησιότητας του απολυτηρίου λυκείου που την έδινε το λύκειο προσκομίζοντας το προτότυπο. Η βεβαίωση αυτή και το απολυτήριο και τα δύο μαζι στην επιθεώρηση μεσης εκπαίδευσης για το γνήσιο της υπογραφής των υπογραφόντων λυκειαρχών. Μετά και τα δύο στην νομαρχία για το γνήσιο της υπογραφής του επιθεωρητή, κατόπιν στο υπουργείο Β.Ελλαδος για το γνήσιο της υπογραφής του νομάρχη. Και τέλος στο υπουργείο παιδείας για το γνήσιο της υπογραφής του υπουργού Β.Ελλαδος. ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΔΟΤΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Andy

    Εσυ να σαι καλα
    Το μέλλον της χωρας
    ειναι οι μεικτοί γαμοι....

    Καμία γραφειοκρατία
    δεν μπορει να τους σταματησει...




    harry reloaded said

    Οσο για τη ριζα του κακου στη χωρα,φταιει οτι οι κατοικοι της αποκαλουν εαυτους " ελ". Συγκρουση μυθου & αληθειας με εκρηκτικο αποτελεσμα.


    ΣΕ ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΕ ΚΑΙ Ο
    ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ.....
    ΠΙΣΩ ΣΤΙΣ ΡΩΜΑÍΪΚΕΣ BYZANTOΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΣ...

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Στις 21 Αυγούστου πήγα στην Πολεοδομία του Δήμου που μένω για να ρωτήσω τι χρειάζεται για να φτιάξω στο σπίτι ένα τζάκι.
    Μην περιμένετε να σας πω καμιά ιστορία όπως αυτή του Αndy, απλούστατα διότι...ήταν κλειστή.
    Για διακοπές. Ένα μήνα.
    Πρώτη φορά ακούω να κλείνει μια υπηρεσία για διακοπές και μάλιστα έναν ολόκληρο μήνα!
    Πάλι καλά λοιπόν που το Ληξιαρχείο δεν ήταν κλειστό και έμενε η μπαμπίνα αδήλωτη :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. Κάποιος / κάποια ‘εγραψε για διαβατήρια, εξ ου…

    Ηαρρυς please στα αρχαία Ελληνικά. Αυτά τα αρχαία Ρωμαίικα δεν κομπρεχεντο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  85. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΜΠΑΜΠΙΝΑ

    Ο andy έγραψε :
    @kato patissia,
    η μπαμπίνα μου ζήτησε να σε ρωτήσω γιατί ζητάς συγγνώμη, δεν βλέπει το λόγο.

    Άντυ,
    δώς της ένα φιλάκι, για απάντηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  86. Kalnspera se olous.
    Polu kalo to keimevo Andy, vomizw oti avtikatoptrizei plnrws tn pragmatikotnta sto dnmosio! Se ligo 9a prepei va baloume meso gia va kavouv swsta tn douleia tous. feilw bebaia va pw oti uparxouv av9rwpoi pou kavouv or9a tn douleia tous!
    Oso gia to kalkavi taki, mou 9umizei to papou mou (ape tnv Poln), o opoios se ka9e oikogeveiako trapezi de 3exvaei va mas episnmavei oti to movo pou leipei eivai eva kalkavi apo to bosporo ynto!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  87. Αγαπητοί φίλοι και κυρίως Andy

    διαβάζω με συμπάθεια τα παθήματά σας με την γραφειοκρατία (να σου ζήσει η κορούλα να την χαίρεσαι φίλτατε!!!) αλλά φοβάμαι ότι παραλείπετε τα αυτονόητα: Η γραφειοκρατία γίνεται εξωφρενική και συχνά απειλητική για δύο κυρίως λόγους:

    1. Δικαιολογημένη έλλειψη εμπιστοσύνης του κράτους απέναντι στον πολίτη. Εάν στην Ελλάδα γινόταν πχ δεκτά ως έγκυρα νομικά έγγραφα συμβόλαια που υπογράφονται παρουσία αποκλειστικά των ενδιαφερομένων χωρίς συμβολαιογραφική πιστοποίηση φαντάζεστε τι θα γινόταν; Όταν δεν θάμασταν φυλακή, θα χρωστούσαμε όλοι σε όλους! Τοιούτοις ημίν τοιούτος εμπρέπει αρχιερεύς

    2. Αστυφιλία και κατά συνέπεια υπερφόρτωση των υπηρεσιών. Απ' ότι φαίνεται οι περισσότεροι ζείτε στο κλεινόν άστυ που όντας παχύσαρκον φροντίζει να σας ταλαιπωρεί δεόντως. Ζω και έχω ζήσει αρκετά χρόνια σε επαρχία και αν και έχω έρθει σε επαφή με τις υπερβολικές απαιτήσεις του ελληνικού δημοσίου, ιστορίες καφκικής τρέλλας μου είναι άγνωστες. Τα παιδιά μου δηλώθηκαν σε μερικά λεπτά, ο γάμος μου στις ΗΠΑ επικυρώθηκε άμεσα παρά τα σοβαρά τυπικά προβλήματα, ΟΤΕ, ΔΕΗ, νερό, εφορία κλπ πληρώνονται και τακτοποιούνται όλα σε μία (1) ώρα κοκ. Ά! Και χωρίς να λαδώσω!
    Ακόμη και στις glamorous ΗΠΑ που αρκετοί εδώ μέσα θαυμάζουν παραληρηματικώς, η Νέα Υόρκη προσφέρει Greek style γραφειοκρατίας ανάγνωσμα (με ουρές πχ για άδεια ταξί να κυκλώνουν τα τετράγωνα και αναμονή στο τηλέφωνο για θέμα σου πάνω από ώρα!).

    Συνιστώ μετοικεσία όσο είναι καιρός! To 15 % της αμόλυντης Ελλάδος (as per Nikos Dimou) σας περιμένει!

    Φίλε συμπλόγκιε Αναστάσιε εκ
    Καλαμάτας, τι έχεις να καταθέσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  88. Andy σε παραδέχομαι, είσαι ο πρώτος άνθρωπος που "συναντάω" στην Ελλάδα και γίνεται πατέρας χωρίς να έχει παντρευτεί.

    Σε όλες τις χώρες οι πολίτες κατηγορούν την δημόσια γραφειοκρατία. Πάντως μιας και είμαι αιρετικός δεν είμαι εναντίων της γραφειοκρατίας, είναι απαραίτητη άλλο αν πολλές φορές δεν είναι καθόλου αποτελεσματική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  89. ioannisk said...
    Andy σε παραδέχομαι, είσαι ο πρώτος άνθρωπος που "συναντάω" στην Ελλάδα και γίνεται πατέρας χωρίς να έχει παντρευτεί.

    Περίεργο - εγώ ξέρω δεκάδες. Απλώς δεν το δηλώνουν :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  90. lady 2004 said:

    TO υποκείμενο δικαίου ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ : Κυρ Σεπ 03, 10:30:56 μμ ΜΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  91. ...ο μέγας Λεβιάθαν της κρατικής μηχανής δεν παίρνει από λόγια, παρακάλια ή φοβέρες.

    μόνο ένας τρόπος υπάρχει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  92. ΚΕ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ


    ΕΙΣΤΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ!!!

    ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΜΙΣΩΝ!!!

    :))))

    ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΑ ΠΕΙΣ;

    Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΔΙΑΣΤΕΛΕΤΑΙ ΚΙ ΑΥΤΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ.

    ΥΠΟΜΟΝΗ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  93. @ zoros

    lady 2004 said:

    ΔΟΚΙΜΆΣΤΕ ΣΤΟ HOTEL ''KALYON'' ΣΤΟ ΣΟΥΛΤΑΝΑΧΜΕΤ ΤΟ ''SPECIAL KEBAP KALYON''. ΘΑ ΜΕ ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  94. Αν ο Andy γνώριζε μερικά βασικά στοιχεία του οικογενειακού δικαίου (π.χ. ποιος θεωρείται ως ο νόμιμος, όχι ο πραγματικός, πατέρας κλπ. κλπ.) θα είχε αποφύγει δυο - τρεις επισκέψεις!

    Στ' αλήθεια πάντως, εμένα η ελληνική γραφειοκρατία μ' έχει ταλαιπωρήσει ελάχιστα, είμαι ο μόνος; (εκτός κι αν πρέπει να το αποδώσω στο ...δρακόμορφο παρουσιαστικό μου :P)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  95. Άντυ,

    «Παντρεύεσαι», «γεννάς», «μεγαλώνεις» χωρίς ταυτότητες...θέλει βαθιές ανασούλες κάθε μέρα για να το κατοχυρώνεις. Αλλά φαίνεται εσύ το έχεις κιόλας ξεπεράσει και ήδη είσαι μπροστά απ την τρέχουσα (μάλλον βραδύνουσα) πραγματικότητα.

    Με τη γραφειοκρατία μόνο δεν τα πας πολύ καλά απ’ ό,τι φαίνεται, αλλά μην ανησυχείς και το τσαμπουκαλίκι μαθαίνεται. Όπως εμένα απ’όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, προσπαθούν οι πιο ψαγμένοι φίλοι μου να μου μάθουν να υψώνω τον τόνο της φωνής μου για δείχνω περισσότερη πυγμή. Δεν τα έχουν καταφέρει εδώ και μια δεκαετία (αλλά επιβιώνω: )). Μου αρέσεις: ))

    Και στην Ευρώπη πληθύνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες. Μια χαρά τους βρίσκω κι αυτούς, όπως και τους φίλους που έτυχε να αποκτήσουν παιδί από λαχτάρα, κι χωρίς την υποχρεωτική θητεία - εξετάσεις: θα πετύχει η συμβίωση πρώτα??!! Πόσες και πόσες γυναίκες που έτυχε να μην ευτυχήσουν στο χώρο των «σχέσεων» στερήθηκαν τελικά και το δώρο της μητρότητας, μόνο και μόνο επειδή προσέκρουαν στην κοινωνική άρνηση?...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  96. @vrennus,
    αγαπητέ φίλε,
    αυτό που γνωρίζω είναι ότι το παιδί ανύπαντρης ή χωρισμένης γυναίκας ΔΕΝ έχει πατέρα, έως ότου κάποιος το αναγνωρίσει (υπάρχει διαδικασία αναγνώρισης).

    Άρα, δεν πήγα στο ληξιαρχείο ως πατέρας του παιδιού, αλλά ως συνοδός της μητέρας του.

    Δεν κατάλαβα ποιές επισκέψεις θα γλίτωνα.


    @iamquestionmark,
    νομίζω ότι τα παραπάνω καλύπτουν την ερώτησή σου.

    Εκτός αν δεν μιλάς για τους τύπους, αλλά για την πράξη.

    Στην πράξη, η οποιαδήποτε παρέκκλιση στην ελλάδα πληρώνεται (τουλάχιστον με ταλαιπωρία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  97. Λευτέρη οκ, κατάλαβα, έτσι όπως το λες συμφωνώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  98. @ioulia,
    καλωσήλθες στα blog και στο στέκι μας.

    Είναι μεγάλο το θέμα της οικογένειας του μέλλοντος που άνοιξες.

    Στην δυτική ευρώπη και στην αμερική αυξάνονται ολοένα και περισσότερο οι μονογονοϊκές οικογένειες.

    Νομίζω ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της απελευθέρωσης της γυναίκας
    και το θεωρώ θετικό.

    Φυσικά, το παραδοσιακό σχήμα είναι 1000 φορές προτιμότερο, αλλά όταν το δίλημμα μιας γυναίκας είναι καθόλου παιδί (διότι δεν βρέθηκε ο κατάλληλος σύντροφος) ή παιδί μόνη της;


    @κατινίτσα,
    σ' ευχαριστώ για τις ευχές.

    Παρόλη τη γκρίνια κι εγώ νομίζω ότι βελτιωνόμαστε: και τα ΚΕΠ και ο Συνήγορος του Πολίτη κάνουν δουλειά.

    Το μπαλλάκι είναι σε μας, τους πολίτες, να μάθουμε να τα εκμεταλλευόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  99. @andy:
    Ο πρώην σύζυγος λογίζεται ως ο νόμιμος πατέρας αν ο χωρισμός έχει επέλθει λιγότερο από κάποιους μήνες (δε θυμάμαι πόσους) πριν τη γέννα! Αν το γνώριζες θα είχες ψυλλιαστεί από την αρχή ότι το διαζευκτήριο (με την ημερομηνία βεβαίως) θα σου χρειαζόταν! Επίσης, με το δεδομένο ότι εσύ εμφανιζόσουν απλά ως συνοδός δεν μπορώ να καταλάβω γιατί σου έκανε εντύπωση ότι έπρεπε να υπογράψει η μητέρα.

    Τέλος πάντων, καλό κουράγιο τώρα για την αναγνώριση! Μια συμβουλή που με έχει βγάλει από πολλούς μπελάδες: Να ζητάς γραπτώς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και να μη διστάζεις να απευθύνεσαι, και μάλιστα φορτικά, στον εκάστοτε προϊστάμενο! Και να εξηγείς λεπτομερέστατα και με ακρίβεια τι θέλεις. Από την εμπειρία μου στις ουρές μπορώ να διαβεβαιώσω ότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι ζητούν από μια υπηρεσία.

    Υ.Γ. Ακούω το δελτίο ειδήσεων (MEGA): Ο Νομάρχης κ. Σγουρός "ανακάλυψε" μόλις σήμερα (μετά από ρεπορτάζ) ότι υπάρχουν παραμάγαζα στη Διεύθυνση Μεταφορών που, με το αζημίωτο, επισπεύδουν τις διαδικασίες!!!! Αναρωτιέστε ακόμη γιατί υπάρχει κακοδιοίκηση και διαφθορά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  100. Vrennus said...
    Στ' αλήθεια πάντως, εμένα η ελληνική γραφειοκρατία μ' έχει ταλαιπωρήσει ελάχιστα, είμαι ο μόνος; (εκτός κι αν πρέπει να το αποδώσω στο ...δρακόμορφο παρουσιαστικό μου :P)
    Δευ Σεπ 04, 06:34:42 μμ

    Ούτε εμένα, την ίδια απορία είχα πάντα. Όλος ο κόσμος φωνάζει για την ταλαιπωρία στο ΙΚΑ, γιατί εγώ ποτέ δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα μένει ένα από τα ανεξιχνίαστα προβλήματα του σύμπαντος. Δεν είναι πολύ καιρός που περίμενα στην σειρά σε ένα υποκατάστημα (όχι πάνω από μισή ώρα) και παρακολουθούσα την μάταιη προσπάθεια ενός υπαλλήλου να εξηγήσει σε έναν κύριο την σωστή διαδικασία, αλλά εις μάτην. Εκνευρίστηκε ο υπάλληλος, εκνευρίστηκα και εγώ και δεν άντεξα να τον ξαποστείλω στον διευθυντή. Τελικά οι δημόσιοι υπάλληλοι (του Ικα και αλλού) είναι ήρωες. Στέκονται όλη μέρα πίσω από ένα γραφείο και πρέπει να υπομένουν την κάθε παραξενιά του κάθε γεροπαράξενου (γέρος όχι πάντα σε ηλικία). Του κάθε πονηρού κατεργάρη που κάτι άκουσε, κάτι του είπαν και νομίζει ότι δικαιούται σύνταξη εδώ και τώρα ενώ δεν τηρεί ούτε την παραμικρή προϋπόθεση. Τέτοια υπομονή ούτε στον εχθρό μου. Και όλα αυτά για κάτι ψωροευρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  101. Andy said...

    "τα έγραψα στο ειδικό έντυπο το οποίο έριξα στο "κυτίο παραπόνων"."

    Ο Μπενάκης τους και ο Εβγάκης τους.
    Αυτό το κουτί είναι ο ευεργέτης του γραφειοκράτη που τους σώζει και γλύφουν μέχρι να μείνει μόνο το ξυλάκι από το παράπονό σου.
    Δηλαδή σύξυλος!

    Σου κόψανε απόδειξη ότι το λάβανε;
    Χρέωσες στην πιστωτική κάρτα το υπόλοιπο;
    Προσπάθησε να κάνεις ότι δεν τους πληρώνεις γιατί έχεις μερικές αντιρρήσεις για το τι χρεώσαν στον λογαριασμό!


    Κρατήστε σημειώσεις και υπομονή, την δεύτερη φορά όλα θα είναι πολύ πιο εύκολα.

    Φιλάκια στην πρεσιόζα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  102. -> harry reloaded said...

    "Συγκρουση μυθου & αληθειας με εκρηκτικο αποτελεσμα"

    Ετσι γεννήθηκε το σωβινιστικό όνειρο της μεγάλης Αλβανίας.
    Harry what a pity!
    Πως θα γίνεις reloaded αν είσαι μύλος που δεν παίρνει στροφές!


    -> εργοτελίνα

    Σαν να πήρες λίγο βάρος τον τελευταίο καιρό.
    Ο Χριστόδουλος είναι σε διαίτα.
    Το πρόσεξες;

    -> Nikos Dimou said...

    Περίεργο - εγώ ξέρω δεκάδες. Απλώς δεν το δηλώνουν :)))

    Είναι γιατί έχουν ακούσει για την γραφειοκρατία στα ληξιαρχεία και προτιμούν να τα δηλώνουν μόνο όταν "χρειάζεται", (θείος Λοκατζής ή χασάπης).


    -> υποκείμενο δικαίου είπε:

    "ο γάμος είναι και ένας μηχανισμός μεταφοράς πλούτου από τους άνδρες στις γυναίκες".
    Ναι όπως το τσιγάρο είναι ένας μηχανισμός μεταφοράς άκρως εθιστικών ουσιών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  103. Αγαπητέ Andy,
    διάβασα την περιπέτεια σου και συμπάσχω, πραγματικά είναι εξωφρενικό.
    Ειδικά η ερώτηση για το θρήσκευμα με εκνευρίζει πολύ, δεν καταλαβαίνω, πως θα γίνουμε κράτος σύγχρονο αν ακόμη ισχύουν αυτά; Αχ, δεν θα τοςυ καταγγείλει κάποιος στην Ε.Ε.;
    Όσο για τη γραφειοκρατία, το ιδανικό θα είναι να φτάσουμε σ' αυτό που λέει ο Λευτέρης ότι γίνεται στην Αμερική, δηλαδή ν αενημερώνεις μια υπηρεσία και εκείνη να ενημερώνει τις άλλες ή να μαζεύει όλα τα χαρτιά που σου χρειάζονται.
    Η αλήθεια είναι ότι τα Κ.Ε.Π. τα τελευταία χρόνια βοήθησαν σε αρκετά πράγματα, ελπίζω να μην τα καταργήσουν αλλά να τα ενισχύσουν, να μπορούν να κάνουν περισσότερα, γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά.

    Τώρα, έχω να σου πω ότι μόλις άρχισαν οι μάχες που θα πρέπει να δίνεις για το κοριτσάκι σου.
    Έχεις πολλές μάχες μπροστά σου, για διάφορα θέματα, αρκετά τέρατα που θα πρέπει να δαμάζεις, περα από αυτό της γραφειοκρατίας κι εύχομαι να έχεις πάντα δύναμη, κέφι και αποτελεσματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  104. Κατάργηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων τώρα! Τα ΚΕΠ, που κατά κοινή ομολογία λειτουργούν επαρκώς, αποτελούνται από συμβασιούχους, που σκίζονται να σε εξυπηρετήσουν. Η ασφάλεια που παρέχει σε κάποιους μια μικρή θέση εξουσίας,δημιουργεί πλαδαρότητα και αδιαφορία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  105. Μιά συμβουλή:

    Το τέρας της (κυρίως Αθηναικής) γραφειοκρατίας είναι θρασύδειλο. Μην πτοείστε. Αν αδικείσθε πάρτε ονόματα και καταφύγετε στην δικαιοσύνη. Όχι για να βρείτε εκεί το δίκιο σας αλλά για να κινηθεί ο μηχανισμός. Θα εκπλαγείτε με το αποτέλεσμα.

    Φίλος μου ήθελε να ανοίξει ιατρείο. O υπάλληλος της αρμόδιας εφορίας του δήλωσε ότι είναι καταχωρημένος στο TAXIS ως εργολάβος οικοδομών. Του είπε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε γι αυτό αν και ήταν προφανές ότι πρόκειται για λάθος καταχώρηση.

    Την επομένη κάλεσε τον συγκεκριμμένο υπάλληλο ο δικηγόρος του φίλου μου και του ανέφερε ότι εάν δεν διερευνήσει και διορθώσει η υπηρεσία το λάθος της θα καταθέσει αγωγή εναντίον του ζητώντας ημερήσια αποζημίωση για τα διαφυγόντα κέρδη του πελάτη του.

    Την επομένη το λάθος είχε διορθωθεί με τις συγγνώμες της υπηρεσίας.

    Μην μασάτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  106. Υποκείμενο δικαίου Said:

    «O γάμος είναι ένας μηχανισμός μεταφοράς πλούτου από τον άντρα στη γυναίκα...»

    Εγώ συναντώ και το ακριβώς αντίθετο... Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία όμως ποιος είναι ο πομπός και ποιος ο απο-δέκτης. Σημασία έχει ότι κι αυτό είναι ενταγμένο σε νόρμες κοινωνικές. Αλισβερίσι να γίνεται... Χάνοντας τον μπούσουλα όμως, που μια φορά κι έναν καιρό έλεγε κάτι γι αγάπη...

    Δεν είμαι κατά των γάμων – συμβολαίων, των «προμελετημένων». Μια παρτίδα σκάκι δηλαδή. Αν λέμε τα πράγματα με τ’όνομά τους ... Να ξέρουμε τι χάνουμε και τι κερδίζουμε.

    Αμ’δε όμως...Ούτε οι άντρες (πορτοφόλια) το μαρτυρούν (αν και το γνωρίζουν – αλλά τους αρέσει (εξουσία!)), ούτε οι γυναίκες το παραδέχονται και τανάπαλιν.

    Αλλά ποιος έχει τα κότσια να ομολογήσει ανάγκη? Και ποιος έχει τα κότσια να την αποδεχτεί?... Η ανάγκη, ο πόνος, η αρρώστια... είναι αποφράδες λέξεις του «ανειλικρινούς» λεξικού μας!

    Αυτά βγαίνουν πολύ μετέπειτα και καταϊδρωμένα.... «Δεν μ’αγαπούσε...» η ετυμηγορία. Γι αυτό κι όλα αυτά τα στημένα (κούρασαν πλέον) σκηνικά σχέσεων. Το περίεργο είναι ότι επιβιώνουν! Κοινωνικά!: ))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  107. Θα ήθελα την κατάργηση της μονιμότητας των ΔΥ σαν τρελός αλλά μάλλον δεν πρόκειται να το δω αυτό όσο ζω.

    Για φαντάσου μια κυβέρνηση η οποία το αναγγέλλει ξαφνικά. Θα αρχίσουν συζητήσεις για τα κεκτημένα, για εργατικούς μεσαίωνες, για εκμετάλλευση, θα παραλύσει όλη η χώρα από τις απεργίες τουλάχιστον ένα μήνα με σύνθημα να μην αλλάξει τίποτα (όπως με τα πανεπιστήμια), μέχρι και θύματα πιστεύω ότι θα έχουμε (εδώ συμβαίνουν όταν απολύονται συμβασιούχοι που απλά έληξε η σύμβασή τους). Η (όποια) κυβέρνηση που θα το πει αυτό δεν νομίζω να βγάλει την εβδομάδα. Η (όποια) αντιπολίτευση θα αρχίσει να μιλάει για αντιλαϊκή πολιτική και για χίλια δύο άλλα που σιχαίνομαι να σκέφτομαι.

    Και τελικά δεν θα γίνει τίποτα εκτός από τη ζωή μας που θα γίνει δυσκολότερη. Γιατί μετά θα έχουν κερδίσει και τον πόλεμο...


    Τα όσα λέγονται για καλούς ΔΥ προφανώς και υπάρχουν αλλά είναι απλά η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  108. @vrennus,
    thanx για ευχές και συμβουλές.

    @το σωστό να λέγεται,
    δεν είμαι σίγουρος για το πως αντιμετωπίζει το "κυτίο παραπόνων" το συγκεκριμένο μαγαζί (ΙΑΣΩ).
    Μην τα ισοπεδώνουμε όλα, υπάρχουν μαγαζιά που προσπαθούν και έχουν υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης.
    Το συγκεκριμένο, παρόλα τα παράπονά μου, θα το βαθμολογούσα με 8 στα 10
    (ενώ το πλήρωσα 11 στα 10...)


    @maria velliou,
    π.Μ. (προ Μπαμπίνας) όταν ήμουνα στη δουλειά έλεγα
    άντε να πάω σπίτι να ξεκουραστώ.
    μ.Μ. λέω
    άντε να πάω στη δουλειά,
    να ξεκουραστώ λιγάκι...


    Thanx για τις ευχές.


    @karmenqueasy,
    υποσχέθηκα να κουρευτώ γουλί, αν κερδίζαμε τις ΗΠΑ στο μπάσκετ και κράτησα την υπόσχεσή μου, οπότε...


    @numb2006,
    κι εγώ προτείνω κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο.
    Όπως σωστά λέει κι ο aggelos-x-aggelos, φαντάζεσαι κανέναν πρωθυπουργό να την προτείνει;


    @harry,
    παρότι έχω χρόνια να νοιώσω λιγουρι που του τρεχουν ζουμια..., δεν βρίσκω καλύτερη λέξη - τι προτείνεις;

    (γυναίκα μου
    δεν ημπορώ να την επώ,
    άμα δεν τηνε στεφανωθώ!)


    @antonis liolios,
    αγαπητέ φίλε,
    αν είχα εσένα και τον κρητικάκη εξτρέμ,
    θα την έκανα σουρωτήρι την άμυνα του Αθηναϊκού τέρατος!

    Να περνάς πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  109. Δε νομίζω ότι υπάρχει Έλληνας άνω των 18 που να μην έχει κάποια ιστορία από το ελληνικό δημόσιο. Από μόνο του είναι θέμα για έκθεση. Προτείνω έκδοση βιβλίου με χρηματοδότηση ελληνικού δημοσίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  110. Μα το Ελληνικό Δημόσιο είμαστε εμείς οι ίδιοι!

    Πίσω απ τα ίδια γραφεία καθόμαστε. Κι αν δεν καθόμαστε, αν καθόμασταν...
    Καλά, η γραφειοκρατία δε βοηθάει, αλλά εμείς την εκπροσωπούμε και δικαίως εισπράττουμε την αγανάκτηση των δεινο-παθούντων!

    Αλλά θέλει γερό στομάχι για να χαμογελάσεις στον τσαλαπατημένο, μαινόμενο πολίτη που πλησιάζει να διεκδικήσει (είναι η σωστή λέξη) το αυτονόητο. Να θυμηθείς να τον προειδοποιήσεις για τυχόν ελλείψεις, ασάφειες, παγίδες...και τελικά να τον εξυπηρετήσεις κατά το μάλλον ήττον και το μέτρο των δυνατοτήτων σου:))

    Κι όλα αυτά υπό το κράτος ενός – κατά το πλείστον – κακόπιστου διευθυντού – υπερδύναμη και ενός άθλιου εργασιακού περιβάλλοντος!... Τι να σου κάνουν κι οι δημόσιοι υπάλληλοι;...

    Μερικές φορές τους χαμογελώ το χαμόγελο που θα ήθελα να μου απευθύνουν...
    Και συνέρχονται....(προς στιγμήν:)))

    Στις ΗΠΑ πχ το ανθρώπινο δυναμικό είναι παραγωγικότερο και η χαρτούρα....επίσης! Τι σου κάνει ένας φούρνος μικροκυμάτων στο γραφείο του νιοστού ορόφου! Οσο χαζό: Σε κάνει πιο άνθρωπο και μάλιστα εξυπηρετικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  111. Για να έχεις Καλούς δημόσιους υπάλληλους χρειάζεται οπωσδήποτε να υπάρχουν και καλή πολίτες. Το ένα απαιτεί το άλλο όχι μόνον επειδή από τους πολίτες μιας χώρας επανδρώνεις τις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά κυρίως από την αλληλεπίδραση στις καθημερινές συναλλαγές.

    Δια ταύτα, αυτό το παραμύθι με την άρση μονιμότητας να σταματήσει αμέσως.

    Η άρση της μονιμότητας δεν πρόκειται να μεταμορφώσει τους πολίτες σε καλύτερους πολίτες, οπότε μην αναμένεται ότι και οι δημόσιοι υπάλληλοι θα γίνουν καλύτεροι. Μάλλον το αντίθετο να αναμένετε.

    Η λύση είναι μία, αλλά αυτή είναι χρονοβόρα. Οι προηγμένες χώρες του βορά δεν απέκτησαν από μία μέρα στην άλλη καλύτερους υπάλληλους. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μόχθου αιώνων.

    Εάν θέλετε μία καλύτερη δημόσια υπηρεσία, αρχίστε με την βελτίωση της συμπεριφοράς σας απέναντι τους και απέναντι του κράτους. Μην το παίζετε πονηροί και μάγκες και ότι εύκολα μπορείτε να τους εξαπατήσετε. Αυτό τους εξαγριώνει.
    (Τώρα μόλις διαπίστωσα ότι είμαι σε evangelist mode, I apologize).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  112. ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

    Ο harry reloaded έγραψε :
    Η δε σημασια αυτων των λαων,μηδαμινη. Για να μην διαμαρτυρεται το Ισραηλ & να δεχεται την Μητσοτακη με φιλιά,σημαινει οτι την εχουν γραμμενη ( & τη κυρια & το κρατος της ) αλλα & οτι θεωρουν το εδω καθεστως προσηκοντως λαμογιαρισμενο,στυλ Ιορδανιας.

    Δέν έχεις καταλάβει τη σημασία του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, μου φαίνεται..

    Σου συνιστώ θερμά να χωθείς στο Ίντερνετ, και να ψάξεις το τί παίζεται με τα πετρέλαια της Κασπίας τα τελευταία ..16χρόνια!

    Τόσο πίσω έχει μείνει όποιος λέει «ατάκες» σάν τη δική σου.

    Λοιπόν, τώρα που ήρθε ο Πούτιν κι’ έχει αρχίσει η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ να κατακλύζει τα ΜΜΕ, πάρε και εφημερίδες, δές τηλεόραση, θα μάθεις πολλά, είσαι τυχεράκιας, έπεσες στην κατάλληλη εποχή!

    Άν και, η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η επίσκεψη Πούτιν μάλλον είχε άλλο σκοπό, που δέν θα τον μάθουμε εύκολα..

    Ότι και να συμβαίνει, αξίζει να ενημερωθείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  113. τι να πει κανείς για το Δημόσιο και τη γραφειοκρατία..

    Και πως να βελτιωθεί η κατάσταση όταν υπάρχει τεράστιο πρόβλημα οργάνωσης, όταν η συντριπτική πλειοψηφία των προυπολογισμών των υπηρεσιών πάει σε...μισθοδοσίες,

    όταν οι υπάλληλοι είναι επιεικώς αστοιχείωτοι,

    όταν οι πολίτες (βλ. Έλληνες) είναι ανενημέρωτοι και τεμπέληδες,

    όταν οι διαδικασίες παθαίνουν λουμπάγκο και ταράκουλο με την παραμικρή αλλαγή,

    όταν όποια σοβαρή αλλαγή πάει να περάσει (π.χ η πολύ σωστή αλλαγή του ωραρίου και η επέκταση του μέχρι τις 16.00 βγαίνει άκυρη.. από τους ίδιους τους -επαναστάτες- εργαζόμενους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  114. Andy,
    αν σου απαντήσει η κλινική στα παράπονά σου με ικανοποιητικό τρόπο σ' ένα μήνα να μου το πεις για να αγοράσω μετοχές της εταιρείας.
    Όπως φαίνεται απο 30% καθαρού κέρδους στις πωλήσεις αυτοί πάνε να το διπλασιάσουν.
    Πάντα το τερπνόν μετά του ωφελίμου.
    ---------

    kato patissia:

    Σωστός.
    Εξήγησες το αυτεξήγητο.
    Άσε που διαρκώς το τονίζουν τα δελτία ειδήσεων.
    Πόσο σφοδρά θέλει να συναντηθεί ο αρμόδιος αμερικανός για τα πετρέλαια της Κασπίας με την δις Μητσοτάκη για να τα μιλήσουνε στο εγγύς ταξίδι της στις ΗΠΑ!

    Ο έρωτας για να διατηρηθεί χρειάζεται και ζήλειες. Το ίδιο και ο "έρωτας" της εξωτερικής πολιτικής.


    Υ.Γ.
    Κάποιος άλλος εδώ (one of the two "usual suspects") μιλάει για βαθμούς και ποσοστά φιλοαμερικανισμού ενώ είναι τυπικός plain vanilla αντιαμερικανός.
    Ο ίδιος πάλι ρίχνει άσφαιρα επιχειρήματα (εχει κολλήσει ο μύλος του;).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  115. ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕΣ, ΧΑΡΡΥ;;;

    Ο harry reloaded, αντί να προβληματιστεί για όσα του έγραψα στο σχόλιό μου των 11πμ ( ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ), προτίμησε να «σαλτάρει» στο καινούριο post του ΝΔ ( με θέμα ‘Απόδραση’) και να με ...ειρωνευτεί απο εκεί!

    Τον προκάλεσα να επιστρέψει εδώ, αν είναι ΑΝΤΡΑΣ.

    Ακόμα τον περιμένω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  116. Για όσους ενδιαφέρονται, όταν φίλος μου (Γερμανός) γράφτηκε σε γερμανική σχολή, του ζήτησαν αντίγραφο ποινικού μητρώου, το οποίο βεβαίως ζήτησε ταχυδρομικός και έτσι το έλαβε. Μη ρωτάτε τη το ήθελαν. Αυτό που θέλω αν πώς είναι πως ούτε η Γερμανία είναι αμόλυντη από τον ιό της γραφειοκρατίας. (Αυτό το συμβάν έγινε σε περασμένες δεκαετίες, δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  117. Εμένα μου 'αρεσε ο θυμός του Χαρυ. Τι κι αν κατέφυγε στην υπερβολή; Είχε και άλλη επιλογή δηλαδή; Υπερβολές χρησιμοποιεί και η άλλη πλευρά όταν μας φλομώνει για εθνικές ανωτερότητες και για το πως ο πλανήτης πνίγεται από το χρέος που έχει απέναντί μας. Μακάρι να είχαμε θυμώσει ολοι σαν κι αυτόν αντι να τον βρίζουμε. Ο θυμός είναι αυτός που φέρνει την αλλαγή. Θυμάστε την ταινία NETWORK? Οταν βγήκε ο Χάουαρντ Μπίλ στην τηλεόραση και φώναζε:"'I'M AS MAD AS HELL, AND I'M NOT GOING TO TAKE THIS ANYMORE!' I want you to get up right now, sit up, go to your windows, open them and stick your head out and yell - 'I'm as mad as hell and I'm not going to take this anymore!' Things have got to change. But first, you've gotta get mad!..."

    Θυμώστε λοιπόν και δείξτε το!

    Εδώ άρχισε να ξημερώνει. Σας καλημερίζω και σας στέλνω την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  118. Bureaucracy is expanding to meet the needs of expanding bureaucracy!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  119. "το ακατανόητο έγγραφο με τις τεράστιες υπογραφές και σφραγίδες" τιτλοφορείται fine arts diploma, απ'όσο μπορώ να διακρίνω. Η γραφειοκρατία στην τέχνη ή το αντίθετο σαν να λέμε. Εν προκειμένω, η τέχνη να είσαι γραφειοκράτης, να κρύβεις την ουσία πίσω από καλλιγραφίες, να τη χάνεις με έντεχνο τρόπο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  120. αυτός εδώ μας λέει ότι αν δεν μας κυβερνήσει το ΠΑΣΟΚ εμείς δεν μπορούμε να σωθούμε. έχει αποφασίσει. ύστερα μας λέει ότι το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να μας υποδείξει τα θέματα για τα οποία πρέπει να ενδιαφερθούμε άξαφνα και να πιστέψουμε ότι θα σωθούμε αν μας πουν ότι θα τα λύσουν με την ψήφο μας. ιδέες φασιστικότατες αλλά ο νεολληνικός φασίστας ανίκανος δια προπαγκάντα και Μάγκντα. ο βασιλόπουλος ο τάκης θα συμφωνεί μαζύ μου φαντάζομαι. αρκεί να μην κοπεί το μήνυμα από το μαρούδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.