Δευτέρα, Μαΐου 28, 2007

Λούσιος



Δεν πέρασαν ούτε δύο χρόνια από τον Οκτώβριο του 2004 όταν περπάτησα στις όχθες του Λούσιου και έβγαλα αυτές τις φωτογραφίες. Το ιερό ποτάμι έλαμπε (εκεί λούστηκε ο Δίας) το φαράγγι ήταν πανέμορφο, το μονοπάτι που ξεκινάει από την Δημητσάνα και φτάνει ως την αρχαία Γόρτυνα, άνετο για περπάτημα.

Παλιά, μαθητής, είχα επισκεφθεί την Μονή Φιλοσόφου - ήταν ακόμα η παλιά μονή. Τώρα είδα και την Μονή Προδρόμου και περιπλανήθηκα στα ερείπεια της Αρχαίας Γόρτυνος. Πάντα μου αρέσουν οι έρημοι αρχαιολογικοί τόποι που σου δίνουν την άνεση να ρεμβάσεις


Λίγες μέρες μετά, η γυναίκα μου με μία ομάδα νέων παιδιών, που το κοινό τους σημείο ήταν ότι έπασχαν από διαβήτη, έκαναν κανονικό trekking και περπάτησαν όλο το φαράγγι.
Γύρισαν όλοι ενθουσιασμένοι από την ομορφιά του τοπίου και την ωραία άσκηση που είχαν απολαύσει.

Γύρισαν όλοι. Το σκεπτόμουν αυτό χθές βράδυ, ακούγοντας τις ειδήσεις.





87 σχόλια:

  1. Πανέμορφα μέρη, βρέθηκα πολύ κοντά την προηγούμενη βδομάδα, με την ευκαιρία τετραήμερης οδήγησης-περιοδείας στην Πελοπόννησο.
    Συγκεκριμένα στην διασταύρωση προς Ελληνικό Στεμνίτσα και Δημητσάνα.
    Μετά όμως από επίμονη άρνηση της συζύγου, η ανάβαση ακυρώθηκε. Κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γειά σας κ. Δήμου
    Μπορεί άραγε ένας τόσο όμορφος τόπος, να κρατήσει κοντά του αυτούς που τον αγάπησαν;
    Πως έρχονται τα πράγματα μερικές φορές.
    Και πόσο απέραντη θα είναι η σιωπή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kαποιο λαθος θα κανετε:

    Οκτ 2004-Μαιος 2007=2,5 χρονια

    Κατα τα αλλα:
    ""Et in Arcadia ego"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. dem
    ναι έκανα λάθος αλλά δεν αλλάζει τίποτα.

    Το "Et in Arcadia ego" τώρα αντεστράφη.

    Από ανάμνηση ευτυχίας, έγινε ταινία τρόμου.

    (Πάντως έχετε καλή μνήμη. Είχα ξαναδημοσιεύσει την πρώτη φωτογραφία στις 8.1.06, με τον λατινικό τίτλο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. dem
    ναι έκανα λάθος αλλά δεν αλλάζει τίποτα.

    Το "Et in Arcadia ego" τώρα αντεστράφη.

    Από ανάμνηση ευτυχίας, έγινε ταινία τρόμου.

    (Πάντως έχετε καλή μνήμη. Είχα ξαναδημοσιεύσει την πρώτη φωτογραφία στις 8.1.06, με τον λατινικό τίτλο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τί κρίμα που χάθηκαν απερίσκεπτα τόσες ζωές σε έναν τόσο όμορφο τόπο. Τι κρίμα που τα διδάγματα του παρελθόντος λησμονιούνται τόσο γρήγορα. Τι κρίμα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Τι σημαίνει όμως το Et in Arcadia ego μπορεί να σημαίνει Είμαι και εγώ στην Αρκαδία, ή ο Θάνατος υπάρχει ακόμη στην Αρκαδία ή ακόμα Αυτός που βρίσκεται στον τάφο έζησε στην Αρκαδία."

    κλοπή από το http://www.phorum.gr/archive/
    post/ET_IN_ARCADIA_EGO-12399-6.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πραγματι στο phorum έχουν ασχοληθεί πολύ με την έκφραση (μερικές φορές λίγο αποκρυφιστικά).

    Η κλασική ερμηνεία είναι ότι η "Αρκαδία" συμβόλιζε πάντα την ειδυλλιακή ευτυχία.

    Και η επιτύμβια επιγραφή στον πίνακα του Pοussin σημαίνει ότι και αυτός ο νεκρός έζησε στην Αρκαδία, κι αυτός υπήρξε ευτυχισμένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγω παλι νομιζα οτι η ερμηνεια της φρασης
    "Et in Arcadia ego" ειναι οτι ο θανατος
    βρισκεται παντου.

    Ακομα και στο πιο ειδυλλιακο μερος
    του κοσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. dem
    η φράση είναι γραμμένη σε ένα τάφο.

    Δεν μπορεί να είναι ο τάφος του ...θανάτου.

    Μιλάει ο νεκρός που κι αυτός έζησε την ευτυχία (ή Αρκαδία).

    Πάντως αυτά είναι φιλολογικά.

    Η ουσία είναι πως 8 νέοι άνθρωποι χάθηκαν με τον πιο παράλογο τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Nikos Dimou said...
    Μιλάει ο νεκρός που κι αυτός έζησε την ευτυχία (ή Αρκαδία)

    -----------------

    την ευτυχία ή τον πόνο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το θεμα ειναι ανοιχτο.

    Γιατι τα επιτυμβια δεν ειναι
    παντα τα λογια του θαμμενου νεκρου.

    8 νεκροι ειναι τραγικο αλλα εχουν
    ευθυνη και οι ιδιοι για το τραγικο τους τελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ας αφησουμε την αρχαιίλα - καθ' οτι η περιοχη εχει (σλαυους) Μακεδονες & Αλβανους - & ας απολαυσουμε φυση με προστασια,ωστε να μη γινονται κουφα "ατυχηματα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπάρχει πάντως η προσφιλής, τα τελευταία χρόνια, τακτική να αποδίδονται τέτοια και παρόμοια δεινά στην "εκδίκηση της φύσης για τις ανθρώπινες παρεμβάσεις".

    Και επειδή στον Λούσιο (σ' αντίθεση πχ. με το λεκανοπέδιο) δεν φαντάζομαι να υπήρξε παρέμβαση στην γεωγραφία (αφού υποθέτω ότι ο ποταμός ακολουθεί ανενόχλητος τον ίδιο ρου εδώ και εκατοντάδες ή χιλιάδες χρόνια), η ξαφνική υπερχείλιση του ποταμού αποδόθηκε από ορισμένους στο ... φαινόμενο του θερμοκηπίου.

    Δεν βρέχει, φταίει το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Βρέχει, ε! πάλι αυτό φταίει...

    Διευκρινίζω: Η βεβαιότητα ότι οι ανθρώπινες παρεμβάσεις έχουν προκαλέσει παγκόσμια άνοδο της θερμοκρασίας υπερβαίνει (όπως λένε οι ειδικοί) το 95%. Αλλά να μην φορτώνουμε το κάθε καπρίτσιο του καιρού στο "θερμοκήπιο"...

    Οι παλιοί που ζήσανε στην ύπαιθρο και παλέψανε με τα δεινά της φύσης θα μας βεβαιώσουν ότι τέτοια και χειρότερα καπρίτσια ταλαιπωρούσαν και τρομοκρατούσαν τους ανθρώπους πολύ πριν την έλευση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Στην πατρίδα μου λέγαν "ρέμα και κατεβασιά" για να δηλώσουν τον χωρίς προειδοποίηση όλεθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τιμή και χαρά να κάνεις σεφτέ σε ποστ του Γάτου.
    Νομίζω πως μου συμβαίνει δεύτερη ή τρίτη φορά.
    Οπως έγραψα και στο πρώτο σχόλιο, δεν πήγα στην Δημητσάνα κλπ, αλλά μετά δυό μέρες, με ένα Nissan Xtrail, βρέθηκα στην Ευρυτανία, πάνω από το Λιθοχώρι σε υψόμετρο 1480μ.
    Και εκεί ήταν πανέμορφα, Εδώ και Εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @harrygreco said...
    Ας αφησουμε την αρχαιίλα

    --------

    που την είδες την αρχαιίλα, τους Μακεδόνες, τους Αλβανούς κλπ ;

    μια σκέψη είπαμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. giant13
    δεν ήταν μόνο δικός σου ο σεφτές...

    είχε στείλει πριν ένα σχόλιο ο aggelos-X-aggelos επισημαίνοντας ένα τυπογραφικό λαθος.

    Δεν το δημοσίευσα γιατί έγραφε μόνον αυτό.

    Είναι δίκαιο να το αναφέρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ένας φίλος μου έστειλε email κατηγορώντας με για διαδοχικά μακάβρια και πένθιμα ποστς.

    Δίκιο έχει - αλλά κι εγώ γράφω αυτά που νιώθω. Δεν μπορώ να γράφω για άλλα στο ημερολόγιό μου όταν αυτά συμβαίνουν και αυτά σκέπτομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το ενδιαφερον συμπερασμα απο το " ατυχημα " ειναι το πόσο φασιστικα ειναι τα μεσα προπαγανδας της χωρας. Συνεχεια επικεντρωναν το δηλητηριο στην " εταιρια". Οι συμμετεχοντες ηταν ενηλικοι & νομιζω ειχαν υπογραψει αναληψη ευθυνης & παραιτηση απο διεκδικηση.
    Σε πολιτισμενα κρατη,ο καθενας αναλαμβανει την ευθυνη που του ανηκει. Αν η "εταιρια" δεν τους εδωσε εξαρτηματα προστασιας,ας εφευγαν.
    Τα μεσα εκβαρβαριζουν ακομα περισσοτερο τον λαο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. harry δεν συμφωνώ. Επειδή ξέρω πως κινουνται αυτές οι εναλλακτικές εκδρομές (για να μην πω τα extreme sports) παίζει μεγάλο ρόλο η παρουσία των οδηγών που πρέπει να γνωρίζουν την περιοχή, τους κινδύνους, τις προφυλάξεις και τον εξοπλισμό που χρειάζεται. Οι συμμετέχοντες δεν γνωρίζουν τα μέρη, δεν αποφασίζουν για την διαδρομή - τους πάνε. Ο άνθρωπος που τους οδήγησε στον χαμό ήταν ή ανίδεος ή επιπόλαιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Βασικές έννοιες ... Το βουνά δεν είναι ο κήπος μας ... Η θάλασσα δεν είναι μπανιέρα. Οι προσωρινοί ένοικοι των 5 νεκροφόρων (αλήθεια τι έγινε η 6η?) που εν πομπή με προσπέρασαν 140αρίζοντας λίγο έξω από την Σήραγγα του Αρτεμισίου την Κυριακή το μεσημέρι, υπήρξαν άτυχοι, άσχετοι, θρασείς ή αφελείς. Κρίμα ...

    Τα παιδιά των διαμερισμάτων δεν πρόκειται να καταλάβουν ποτέ αυτά που για όσους έχουν ζήσει, έστω και μία φορά, την τρομακτική βιαιότητα της φύσης (μια αιφνιδιαστική καλοκαιρινή καταιγίδα στην ύπαιθρο, ένα μπουρίνι εν πλω ...) αποτελούν κοινό τόπο.

    Οι επί “ιδίω κινδύνω” φυσιολατρικές δραστηριότητες είναι μια εξαιρετικά πονεμένη και από χρόνια γνωστή ιστορία. Π.χ. υπάρχουν περιπτώσεις πολυεθνικών εταιριών που τα νομικά τμήματα τους γνωμοδοτούν ρητά κατά της διοργάνωσης τέτοιων δραστηριοτήτων στα πλαίσια εταιρικών events (team building activities κτλ), εκτός εάν υπάρχουν πρόσθετα εξειδικευμένα ατομικά ασφαλιστήρια συμβόλαια για τον κάθε συμμετέχοντα και προκαταρκτικός ιατρικός έλεγχος. Το ανθρώπινο πρόσωπο του καπιταλισμού ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Έλαβε χώρα ένα τραγικό γεγονός που ήταν ένα ατύχημα.
    Όπως αυτά που συμβαίνουν στα σαλέ της Αυστρίας ή της Ελβετίας.
    Και όμως τα λαϊκά δικαστήρια των ιδιωτικών καναλιών θέλουν κάποιο εξιλαστήριο θύμα, θέλουν κάποιον να θυσιαστεί στο βωμό της τηλεθέασης.
    Τι κι αν απαξιώνουν τα πάντα;
    Τα νούμερα της AGB κείνται υπέρ πάντων, ίστανται ακόμη και της δημοσιογραφικής δεοντολογίας (την ξέρετε την κυρία;).

    doctor

    Υ.Γ. Χάρρυ, αδιόρθωτος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αν υπαρχει υπαιτιοτητα της εταιριας,να επιμεριστει δικαια. Αν επροκειτο περι πεζοποριας με διαβαση ποταμου,ο κινδυνος ηταν μικρος & φταιει " η κακια η ωρα ".Οχι ομως το ντελιριο εναντιον της ιδιωτικης επιχειρησης & η επικληση του κρατους -νταβατζη που κανονιζει τα παντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Κρίμα για αυτό που έγινε.

    Πέρα από αυτό, η ευκολία με την οποία τα ΜΜΕ εξέδωσαν τις καταδικαστικές τους αποφάσεις είναι απίστευτη...

    ...όπως επίσης και η επιτηδευμένη εναλλαγή του θέματος...από την "εγκληματική αμέλεια των υπευθύνων της εταιρείας" στην "έλλειψη νομικού πλαισίου" και τούμπαλιν...

    (Το πώς το 1ο είναι, εν προκειμένω, αναγκαία συνέπεια του 2ου, δυσκολεύομαι ακόμη να το κατανοήσω. Για post hoc επιχείρημα μού φαίνεται...)

    Υ.Γ. @harrygreco: πολλές από αυτές τις συμφωνίες περί μη ευθύνης και εκ των προτέρων παραίτησης από διάφορα δικαιώματα είναι άκυρες (αντίθεση στο νόμο). Το θέμα είναι ότι η όποια ευθύνη υπάρχει πρέπει να συνδέεται στενά με αυτό που πράγματι έγινε. Τα ΜΜΕ είναι ικανά να στηρίξουν ευθύνη του οδηγού (και όποιου άλλου) στην κάθε άσχετη λεπτομέρεια. Αυτό, ναι, είναι απαράδεκτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Από ότι κατάλαβα δεν ήταν απλό trekking (πεζοπορία με οδηγό) ήταν canyoning (διασχιση φαραγγιού με ειδικό εξοπλισμό για καταρρίχηση σε καταρράκτες). Στο Λούσιο το δεύτερο είναι πολύ δημοφιλές διότι υπάρχουν ωραίοι καταρράκτες κοντά στην Δημητσάνα.

    Αν ήταν canyoning έπρεπε να έχει ανασταλεί λόγω καιρικών συνθηκών.

    Έχω δει τι προπαρασκευή γίνεται για τέτοια πράγματα στην Ελβετία και την Γερμανία και πόσες προφυλάξεις παίρνουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αν εχω προσωπικα σχολια απο "ελληνες ",θα απανταω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @harrygreco said...
    Αν εχω προσωπικα σχολια απο "ελληνες ",θα απανταω...

    -------------

    σε "μακεδόνες" απαντάς ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Η νομικη διασταση ειναι ενδιαφερουσα. Ενα ιδιωτικο συμφωνητικο παραιτησης δεν υπερτερει του οποιου σχετικου νομου ? Δεν υπαρχει η εννοια της υπεροχης ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Το site της εταιρίας είναι προσβάσιμο στο :

    http://www.nolimitsports.gr

    Το πρόγραμμα της δραστηριότητας υπάρχει (ακόμα) ΕΔΩ

    Η καταχώρηση θυμίζει σε κάτι αυτό το: "(καμιά φορά θα δημοσιεύσω δυο τέτοια περιστατικά μόνο και μόνο για να γελάσουμε)" της τελευταίας δημοσίευσης στο http://fakellaki.blogspot.com ...

    Όταν οι άνθρωποι σχεδιάζουν ο θεός χαμογελάει ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ακουσα την θλιβερἠ εἰδηση απὀ τους γονεἰς μου. Δεν ἐχω διαβἀσει τις γνωμοδοτἠσεις των ΜΜΕ. Συμφωνὠ με τους univers και k2825 ὀτι η τεχνολογἰα και η ζωἠ σε αστικἀ περιβἀλλοντα μας ἐχουν κἀνει να μισοξεχἀσουμε τη ακἀθεκτη ισχὐ των φυσικὠν φαινομἐνων.

    Το σὐμπαν δεν εἰναι οὐτε φιλικό, οὐτε εχθρικὀ. Εἰναι απλἀ αδιἀφορο απἐναντί μας. Παλιἀ, η γνὠση του περιβἀλλοντος συνἐβαλλε αποφασιστικἀ στην επιβἰωση (ατομική και συλλογικἠ). Ο θἀνατος απὀ τἐτοιου είδους αντιπαραθἐσεις καραδοκοὐσε ακατἀπαυστα. Τὠρα που θἐλουμε να πιστεὐουμε πως η υδρὀγειος εἰναι πλἠρως εξημερωμἐνο περιβολἀκι, μας ξαφνιἀζουν δυσἀρεστα οι υπενθυμἰσεις για το αντἰθετο. Ας θυμηθοὐμε το τρομερὀ τσουνἀμι που πριν λἰγα χρὀνια σἀρωσε τις περιοχἐς του ΝΔ Ειρηνικοὐ, ἠ τον τυφὠνα που σχεδὀν καταπὀντισε την Νἐα Ορλεἀνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δεν έχω περπατήσει αυτά τα μέρη. Μπήκα όμως στο Google Earth και είδα ότι το ποτάμι αυτό θα πρέπει να μαζεύει πολύ νερό από τα βουνά που το περιβάλλουν. Άρα αυτός που πρόκειται να το περπατήσει πρέπει να το έχει υπόψη του και να ελέγχει τις καιρικές συνθήκες. Και οι αρμόδιες αρχές πρέπει να κλείνουν το φαράγγι (όπως και στη Σαμαριά στην Κρήτη) όταν επίκειται κακοκαιρία. Ιδίως αν το περπάτημα εκεί είναι δημοφιλές.

    Συμπέρασμα: οι οργανωτές και η πολιτεία αδιαφόρησαν, όπως αδιαφόρησαν και οι ίδιοι οι εκδρομείς. Όπως μου είπαν τελευταία «Τα λάθη, τα πάθη, τα λούσα, τα γούστα κι οι παραγγελιές πληρώνονται τοις μετρητοίς».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Nikos Dimou said...
    Η ουσία είναι πως 8 νέοι άνθρωποι χάθηκαν με τον πιο παράλογο τρόπο.

    δυστυχώς αυτή είναι η ουσία.

    Nikos Dimou said...
    Δεν μπορώ να γράφω για άλλα στο ημερολόγιό μου όταν αυτά συμβαίνουν και αυτά σκέπτομαι...

    Μα ακριβώς γι αυτό σας αγαπάμε! Γιατί γράφετε γι αυτά που σκέπτεστε.

    Οσο για τα extreme sport απ΄όταν με βρήκαν εναλλακτικοί τρόποι ανόδου της αδρεναλίνης - βλέπε εφορία, Ικα, Ενοίκια κλπ - τα έβγαλα από το μυαλό μου...
    Καλό σας βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Οποιοι ξέρουν έστω και λίγο την περιοχή, ξέρουν ότι ο Λούσιος, στο πρώτο του κομμάτι τέτοια εποχή (και φέτος δεν είχε πολλά χιόνια), από Δημητσάνα μέχρι και μετά τα Μοναστήρια, είναι σχετικά ήρεμος σε κανονικές συνθήκες και τελείως απρόβλεπτος (λόγω και μη συγκεκριμένης διαμόρφωσης της κοίτης) όταν βρέχει κλπ. Ενας στενός σωλήνας σε κατάσταση ανεξέλεγκτης τροφοδοσίας (καταιγίδα) δεν είναι ακριβώς ο ιδανικός τόπος για 17 χαλαρούς εκδρομείς...

    Η κακιά στιγμή, θα μπορούσε σίγουρα να πει κάποιος, αλλά όταν ξέρεις ότι υπάρχει έστω και ένα μικρό ποσοστό να συμβεί, αλλά τόσο επικίνδυνο (αφού δεν ελέγχεις τίποτα αν γίνει, ανεξάρτητα από εκπαίδευση...), απλά κάθεσαι στην πλατεία της Δημητσάνας και τρως τη σούπα σου (με γίδα).

    Και οι εταιρείες με τέτοιες καιρικές συνθήκες (γνωστές σε όλους και από αρκετά πριν), κλείνουν και διώχνουν τον κόσμο, δεν ρισκάρουν τις ζωές των χαμογελαστών παιδιών...

    Αλλά όπως πάντα στην ελληνική πραγματικότητα, πρέπει να θρηνήσουμε πρώτα θύματα, για να μπουν οι κανόνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. @harrygreco:

    Υπάρχουν κανόνες που η ιδιωτική βούληση μπορεί να παρακάμψει (οι λεγόμενοι "ενδοτικού δικαίου") - και κάποιοι άλλοι (οι "αναγκαστικού δικαίου") που υπερισχύουν της ιδιωτικής βούλησης σε κάθε περίπτωση.

    Για τον ποινικό νόμο φυσικά δεν τίθεται θέμα, είναι κανόνας του δημοσίου δικαίου.

    Και για τις συμβάσεις όμως, υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί στο τι μπορεί να συμφωνηθεί, ειδικά στο θέμα της ευθύνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @K2825:

    Έχεις δίκιο φίλε -υπάρχει μια τάση να απλοποιούμε τα πάντα("μια βόλτα θα πάμε"...), απλά και μόνο επειδή φαντάζει στο νου μας "απίθανο" να κινδυνεύσουμε(με την ίδια αυτή λογική, κοροιδεύουμε τους Αμερικάνους και τους Δυτικοευρωπαίους όταν τους βλέπουμε να παίρνουν "υπερβολικά μέτρα προστασίας"). Βέβαια και η έκθεση στον κίνδυνο έχει τη γοητεία της(πόσοι και πόσοι μοτοσυκλετιστές αρνούνται πεισματικά να φορέσουν το κράνος, χάρην της αίσθησης ελευθερίας που αυτή προσφέρει και που το κράνος περιορίζει σημαντικά) -αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα από την άγνοια κινδύνου.

    Πάντως, στο συγκεκριμένο, όλοι μιλάνε για ένα απίθανο και σπάνιο συμβάν.

    Μου θύμισε ένα τρομερό μπουρίνι στη Χαλκιδική πριν πολλά χρόνια. Πάνω σε ένα καριδότσουφλο για βάρκα, δίχως μηχανή και μόνο με τα κουπιά, είχαν βγει στα ανοιχτά για ψάρεμα ο παππούς μου με κάποιον άλλο. Κάποια στιγμή, ο καιρός άλλαξε μέσα σε λίγα λεπτά: σκοτείνιασε ο ορίζοντας, μαύρισε η θάλασσα και άρχισε να φυσάει. Η θάλασσα περιέργως παρέμενε το ίδιο ήρεμη και οι ψαράδες μας δεν έδειχναν να ανησυχούν. Συνέχιζαν να βρίσκονται μακρυά από την ακτή και παρά το γεγονός ότι θα χρειαζόντουσαν αρκετή ώρα με τα κουπιά για να επιστρέψουν.

    Τελικά, με προτροπή όλων όσοι είμασταν τότε στην ακτή και βλέποντας τον καιρό να χειροτερεύει, πείσαμε κάποιον άλλο ψαρά να πάει με τη μηχανοκίνητη βάρκα του να τους φέρει πίσω, προτού ξεσπάσει η μπόρα.

    Πράγματι, ο άνθρωπος αυτός πήγε και τους έφερε πίσω, ακριβώς πάνω στην ώρα. Το θυμάμαι σα τώρα: με το που πάτησαν στην αμμουδιά, ξέσπασε η χειρότερη καταιγίδα που είδα ποτέ στη ζωή μου -και η θάλασσα μετά από εκείνη την παρατεταμένη και αφύσικη ηρεμία, τώρα έδειχνε το δολοφονικό πρόσωπό της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ξεγελάστηκαν από την ομορφιά του τοπίου, (και την αλαζονεία της νιότης, όπως θα έλεγε ο Tennessee Williams), και υποτίμησαν τους κινδύνους.

    Οταν η επιπολαιότητα συνδυάζεται με κακοτυχία συμβαίνουν τα δράματα και οι τραγωδίες. Χωρίς την κακοτυχία οι ίδιες επιπόλαιες συμπεριφορές περνάνε απαρατήρητες και ίσως είναι και διασκέδαση.

    Από επαγγελματίες βέβαια περιμένεις αυτό ακριβώς:
    Nα μην δρουν επιπόλαια και να μην αφήνουν τίποτα στην τύχη. Αλλά ο -πραγματικός- επαγγελματισμός είναι είδος εν ανεπαρκεία...

    Αγνοήθηκε επίσης ο νόμος του Μέρφυ: Οταν κάτι μπορεί να πάει στραβά... Θα πάει!

    Συμπέρασμα: Επιπολαιότητα + Κακοτυχία = Θανατηφόρο μίγμα.

    Και κάτι από την Βυζαντινή Ιστορία: Επί εποχής Κομνηνών, στους Χοιροβάκχους της Μικράς Ασίας, είχαν μεγάλες απώλειες οι Αλαμανοί Σταυροφόροι, διότι στρατοπέδευσαν στην κοίτη δυό ξεροποτάμων του Αθύρα και του Μέλα. Μόλις νύκτωσε μαύρισε ο ουρανός από βαριά σύννεφα, και οι ξεροπόταμοι έγιναν χείμαροι... Τα δυό ρέμματα ενώθηκαν παρασέρνοντας στην ορμή τους ζώα, ανθρώπους και σκηνές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Για να ευθυμησουμε,στη Δημητσανα τρως σουπα απο γιδα. Μερικοι απο τους προγονους μας εκαναν κατι αλλο ...με γιδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. @harrygreco said...
    Μερικοι απο τους προγονους μας εκαναν κατι αλλο ...με γιδα.

    --------------------

    Και έτσι δώσαμε τα φώτα και σε αυτήν την περίπτωση στους πολιτισμένους κτηνοβάτες Δανούς και Νορβηγούς, των οποίων οι οίκοι ανοχής με ζώα λειτουργούν νόμιμα και τους επισκέπτονται πολλοί Ευρωπαίοι. Παράλληλα βέβαια το Συμβούλιο Ηθικής Ζώων της Δανίας έκρινε ότι το σεξ με ζώα πρέπει να είναι ελεύθερο κλπ. (δημοσιεύθηκε στον 'Επενδυτή' 27/5/2007 σελ. 38).

    Ακόμη κι εδώ πρωτιά για τους προγόνους μας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Επαναφορα στη ψυχικη υγεια...
    Καποιος επαίων να μας προτεινει μια ωραια φυσιολατρικη εκδρομη στα μερη εκεινα ?
    Που να παμε,
    που να φαμε,
    που να πα΄ να βολταρουμε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Πολύ σας άνοιξε την όρεξη ο θάνατος οκτώ ανθρώπων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. nikos dimou said :
    Έχω δει τι προπαρασκευή γίνεται για τέτοια πράγματα στην Ελβετία και την Γερμανία και πόσες προφυλάξεις παίρνουν...
    -------------
    Δυστυχώς εδώ θα πρέπει να γίνουν δυστυχήματα για να αρχίσουν να παίρνουν κάποια μέτρα ή προφυλάξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Κακιουλες...Λυπουμαστε αλλα...τι να κανουμε ? Τουλαχιστον, αν ηταν ασφαλισμενοι, θα αποζημιωθουν οι οικογενειες τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Stefanos said...
    @harrygreco said...
    Μερικοι απο τους προγονους μας εκαναν κατι αλλο ...με γιδα.

    --------------------

    Και έτσι δώσαμε τα φώτα και σε αυτήν την περίπτωση στους πολιτισμένους κτηνοβάτες Δανούς και Νορβηγούς, των οποίων οι οίκοι ανοχής με ζώα λειτουργούν νόμιμα και τους επισκέπτονται πολλοί Ευρωπαίοι. Παράλληλα βέβαια το Συμβούλιο Ηθικής Ζώων της Δανίας έκρινε ότι το σεξ με ζώα πρέπει να είναι ελεύθερο κλπ. (δημοσιεύθηκε στον 'Επενδυτή' 27/5/2007 σελ. 38).

    Ακόμη κι εδώ πρωτιά για τους προγόνους μας !!!

    Δευ Μαϊ 28, 08:43:00 μμ

    ********

    Στέφανε σκέψου:

    Έχεις δικαίωμα να φας ένα ζώο σκοτώνοντάς το, ενώ ΔΕΝ έχεις δικαίωμα να κάνεις έρωτα μαζί του (έστω και παρά τη θέλησή του).

    Δηλαδή η ικανοποίηση του οισοφάγου επιτρέπει ακόμη και τον φόνο ενός ζώου και θεωρείται νορμάλ, ενώ η ικανοποίηση της libido σε βάρος κάποιου ζώου που δεν προαπαιτεί κάποιον φόνο θεωρείται χειρότερο του φόνου ενός ζώου.

    Τελικά είμαστε ζώα εμείς οι άνθρωποι!

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Θαταν το Πασχα το 83 οταν λογο κατεβασιας καναμε Ανασταση μαζι με τον αδερφο μου τον μεγαλητερο ,αποκλεισμενοι στο βουνο, σε καλυβα.
    Ειχαμε παει με το τρακτερ για γεωργικες εργασιες στα χωραφια που ηταν απο την αλλη μερια του ποταμου, προετοιμασμενοι για διημερη διαμονη στην καλυβα, αφου ηταν αρκετα μακρια απο το χωριο.
    Οι εντολες των γονιων μας ηταν ξεκαθαρες "αν κατεβασει το ποταμι ... μην προσπαθησετε να το περασετε ...μπορει να κατεβασει και χωρις να βρεξει....αν δεν εχει κατεβασει να το περασετε οσο πιο γρηγορα γινετε γιατι μπορει να ρθει αποτομα." ηταν η εποχη που η κατεβασια γινετε χειμαρος
    Οταν το περασαμε προς τα κει περνιοταν ευκολα..οταν ομως ηρθε η ωρα για το γυρισμο...το ποταμι ηταν αγριεμενο...στην δοκιμη που καναμε να δουμε το υψος της σταθμης του νερου στο μισο μετρο ηδη ειχαν καλυφθει τα μπροστινα λαστιχα του τρακτερ(διπλο διαφορικο)χωρις να εχει βρεξει σε μας.
    Την βγαλαμε στην καλυβα εως την Κυριακη του Πασχα..ευτυχως εκεινη την εποχη στα βουνα υπηρχαν ακομα ανθρωποι...στο χωριο μαθαν αμεσως οτι δεν καναμε την προσπαθεια να περασουμε το ποταμι ..τροφη για δυο μερες βρηκαμε απο κτηνοτροφους που ηταν και αυτοι αποκλεισμενοι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Harrygreco said:

    "Κακιουλες...Λυπουμαστε αλλα...τι να κανουμε ?"

    Μη λυπάσαι τόσο πολύ, γιατί μου ραγίζεις την καρδιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. doctor
    προφανώς έχεις δίκιο, αν και στην περίπτωση της τροφής θα μπορούσε κάποιος να επικαλεσθεί διάφορα περί επιβίωσης κλπ. Η ικανοποίηση της libido γίνεται κι αλλιώς....
    Τέλος πάντων.

    Doc το σχόλιο αφορούσε μόνο τους "ελληνομάχους", που σε κάθε ποστ πρέπει να πουν και κάτι που να υπενθυμίζει την θέση τους. Η οποία βέβαια και είναι σεβαστή. Αυτό όμως ελάχιστα δικαιολογεί τις κουραστικές επαναλήψεις. Ετσι κι αλλιώς τα ίδια συμβαίνουν παντού, υποστηρίζονται παντού και θα συνεχίσουν. Ανεξάρτητα αν οι λαοί κατάγονται από αρχαίους προγόνους ή απλά πιστεύουν έτσι. Αδιάφορο και βαρετό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. harrygreco said

    Τουλαχιστον, αν ηταν ασφαλισμενοι, θα αποζημιωθουν οι οικογενειες τους...

    ------------

    Ας αφήσω στην άκρη το ειρωνικό του σχολιασμού (αν και όσοι έχουν χάσει άνθρωπό τους με αυτόν τον τρόπο δε θα εκτιμήσουν το black χιούμορ και ίσως το χαρρακτηρίσουν vlak χιούμορ).
    Ακόμη κι αν λεγόταν με σοβαρότητα κάτι τέτοιο, είναι σίγουρο πως θα γίνει έτσι; Οι ασφαλιστικές εταιρίες δεν αποζημιώνουν συγγενείς στην περίπτωση που κάποιος ασφαλισμένος αφήσει τα εγκόσμια με τέτοιον τρόπο (δηλαδή εκδρομή για x-treme sports). Θα πρέπει να περιλαμβάνεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Εκτός κι αν ήταν μια απλή εκδρομή, όπου συνέβη κάποιο ατύχημα (αν και τα μέχρι τώρα στοιχεία δε δείχνουν κάτι τέτοιο). Ατυχήματα από ορειβασία, ράφτινγκ, μάφτινγκ και ό,τι άλλο σε -ινγκ, δεν αποζημιώνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Είναι πραγματικά τραγικό αυτό που έγινε. Νομίζω ήταν θέμα απειρίας. Δεν φανταζόταν ίσως τη δύναμη του νερού. Παλιά μέναμε κοντά σε κάποιο ρέμα που αργότερα το έκλεισαν και θυμάμαι πόσο απότομα μπορεί να κατέβαζε νερό που παρέσυρε τα πάντα ζώα, έπιπλα και μάλιστα χωρίς να έχει βρέξει εκεί που μέναμε. Απλά είχε βρέξει πιο πάνω. 'Ηταν τρομακτικό. Νομίζω τα νεαρά παιδιά των πόλεων δεν έχουν τέτοιες εμπειρίες και γιαυτό δεν μπορούν να εκτιμήσουν τον κίνδυνο. Και ποτέ δεν πιστεύεις ότι κάτι κακό θα συμβεί σε εσένα. 'Ισως είναι και αυτό το 'δε βαριέσαι' που μας διακρίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Πολύ ορθολογισμός έχει πέσει τελευταία εδώ μέσα. Μπουρίνια, χείμαρροι, κτηνοβασίες με καταιγίδες και γίδες, και στο τέλος το αποκορύφωμα. Αφού επιτρέπουμε να τα φάμε, γιατί να μην τα αφήνουμε να μας γ-μ-νε? Ιδού η απορία και παρακαλώ μόνον αναλύσεις που ακολουθούν άπταιστα τους κανόνες ορθολογικής αριστοτέλειας λογικής όπως τα έπλασε ο Καρτέσιος στα γνωστά του εξισώματα μετά αντισωμάτων και της αναλυτικής σφαιρικής μη-ευκλείδειας γεωμετρίας. Νονσενσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Να που μια φορά θα συμφωνήσω κι εγώ με τον cyberdust!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. έχεις δίκιο cyber
    γι αυτό μια καληνύχτα σε όλους.
    ευχαριστώ ΝΔ για την φιλοξενία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. @harry
    Η νομικη διασταση ειναι ενδιαφερουσα. Ενα ιδιωτικο συμφωνητικο παραιτησης δεν υπερτερει του οποιου σχετικου νομου ? Δεν υπαρχει η εννοια της υπεροχης ?

    Δεν γνωρίζω την Ελληνική νομοθεσία, αλλα στη πολιτεία της Νέας Υόρκης το συμφωνητικό παραίτησης δεν απαλάσσει τους οργανωτές απο αστική ευθύνη, πραγματική και παραδειγματική, για βλάβες τραυματσμούς, πόνο, θάνατο, που είναι αποτέλεσμα αποδεδειγμένης αμέλειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Καλημέρα!

    Μας πήρε το ποτάμι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Καλημέρα κ. Δήμου,
    Δε λέτε τίποτα.
    Πρωινό εγερτήριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. stefanos

    εγώ, ό,τι έχω να πω το λέω στα ποστ. Καμιά φορά σχολιάζω και κανένα σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Το "δε λέτε τίποτα" απαντούσε το "μας πήρε το ποτάμι".
    Συγγνώμη λάθος μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. stefanos
    τα κακά της γραπτής επικοινωνίας. Το "δεν λέτε τίποτα" ανάλογα με το πως εκφέρεται, μπορεί να είναι αρνητικό η επιβεβαιωτικό... Ίσως έπρεπε να του είχατε βάλει ένα θαυμαστικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Σωστά. Τα κακά της γραπτής επικοινωνίας και της πίεσης χρόνου.
    Ετοιμάζω μια μικρή κυρία για τον παιδικό σταθμό και περιφέρω ταυτόχρονα ένα μικρό κουλουριασμένο "βαρελάκι" στον ώμο μου για να ρευτεί το μητρικό γάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Το τραγικό συμβάν στον πανέμορφο Λούσιο ποταμό, ένας ακόμη κρίκος στη μακρά αλυσίδα των άδικα χαμένων ζωών όχι από τα στοιχεία της φύσεως αλλά από ανθρώπινα λάθη(θυμίζω το δυστύχημα με το σχολικό στα Τέμπη κλπ) αποδεικνύει, ακόμη μια φορά, τη σημασία των μέτρων ασφαλείας που απαιτούνται για κάθε ανθρώπινη ενέργεια, ειδικά όταν αυτή ανήκει στην κατηγορία των "επικίνδυνων" σπορ.

    Τι να πει όμως κανείς για μια χώρα όπου τα μέτρα αυτά θεωρούνται περιττή πολυτέλεια και χαμένος χρόνος και, είτε δεν λαμβάνονται καθόλου, είτε λαμβάνονται πλημελώς.

    Σε τρόπο ώστε απορίας άξιο δεν είναι το πρόσφατο δυστύχημα, αλλά το πόσους λίγους νεκρούς έχουμε, μέχρι τωρα, θρηνήσει.

    Προσωπική εμπειρία: Πριν από αρκετό καιρό ακολούθησα τις ενδείξεις "έξοδος κινδύνου" σε κτίριο δημόσιας υπηρεσίας με μία μόνον είσοδο-έξοδο. Κατέληξα σε κλειδωμένη πόρτα. Ενδιαφέρθηκα να μάθω πού βρίσκονται τα κλειδιά. Κανείς δεν ήξερε, κι ούτε ενδιαφέρθηκε να μάθει. Επικοινώνησα με τον Διευθυντή της υπηρεσίας, ο οποίος, ενοχλημένος κι αφού "χτύπησε ξύλο", μου είπε "αν είναι να 'ρθει η κακιά η ώρα κανείς δεν γλυτώνει".

    Την επόμενη λοιπόν φορά που θα επισκεφτείτε κάποια δημόσια υπηρεσία της χώρας αυτής του ορθού λόγου, πάρτε μαζί σας κανένα φυλακτό, κακό δεν κάνει ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Κάθε χρόνο στην Κύπρο, δεν ξέρω τι συμβαίνει άλλου, ένα-δυο παιδάκια πνίγονται σε πισίνες. Συνέβη και προ μηνός. Η καημένη η γιαγιά είπε πως το βλέπανε να παίζει στην άκρη της πισίνας με το νερό, αλλά δεν περιμένανε ότι θα πέσει μέσα!!! (Θύμωσα πολυ με την αφέλειά της)

    Προ δύο εβδομάδων έγινε και το εξής τραγικό: ένα πεντάχρονο κοριτσάκι έπεσε μέσα στο αδρευτικό κανάλι, έπεσε και το δεκάχρο αδελφάκι να την σώσει και μετά ο πατέρας. Η ανήμπορη μάνα, κρατώντας το νεογέννητο στα χέρια της, έβλεπε τους αγαπημένους της να πνίγονται ένας-ένας. Ο Γενικός Εισαγγελέας διέταξε τη δίωξη κατά παντός υπευθύνου, καθώς δεν υπήρξε προστατευτικό κιγκλίδωμα. Ομως η δικογραφία μάλλον θα μπει στο αρχείο. Το κράτος δεν διώκει τοn... εαυτό του. Οταν μάλιστα τα θύματα είναι αλλοδαποί (Συριοι)...

    Εν πάση περιπτώση, η αμέλεια των ενηλίκων σκοτώνει μικρούς και μεγάλους, όπως είχε γίνει προ ετών στην οικογένεια που ξεκίνησε με ένα σκάφος από τη Μυτιλίνη, νομίζω, και οι μισού βρέθηκαν μετά ημέρες παγωμένοι, αφυδατωμένοι και νεκροί μεσοπέλαγα.

    Στην περίπτωση θανάτου από ατύχημα, σαν και αυτά που περιέγραψα είτε σε συνθήκες σαν την τραγωδία του Λούσιου, η πολιτεία οφείλει να διερευνήσει τα περιστατικά και αν μπορεί, να επιβάλει κυρώσεις "προληπτικές ή και προτρεπτικές ή και κατασταλτικές ή και αποκαστατικές", όχι δηλαδή τοσο για να αποδώσει εκδικητικά ευθύνες, όσο για να διαπαιδαγωγήσει την κοινωνία.

    Τέλος, αναφορικά με τα Μέσα Ενημέρωσης, ουδεν κακόν αμιγές καλού. Μέσα στην υπερβολή τους, ίσως αφυπνίσουν (τρομάξουν) τους αφελείς.

    Καλή σας μέρα

    φιλικά

    Κάπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. "έξοδος κινδύνου" σε κτίριο δημόσιας υπηρεσίας με μία μόνον είσοδο-έξοδο. Κατέληξα σε κλειδωμένη πόρτα.
    --------------------------------
    Η πορτα της "εξοδου κινδυνου", δεν ανοιγει με κλειδια...η κλειδαρια μιας τετοιας εξοδου ΠΡΕΠΕΙ να ειναι ειδικη και να ανοιγει με δυνατο πατημα του πομωλου.Το γραφω γιατι ελαχιστοι το γνωριζουν!!!
    Kαι αν δημοσιες υπηρεσιες δεν εχουν τετοιες κλειδαριες στο "εξοδος κινδυνου" ειναι σκανδαλο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Σιγά μην έχουν οι δημόσιες υπηρεσίες έξοδο κινδύνου...

    ...εδώ το 90% των κέντρων, θεάτρων, κινηματογράφων, κλπ. έχουν σοβαρές ελλείψεις σε θέματα πυρασφάλειας, και διάσωσης.

    Τα περισσότερα λειτουργούν χωρίς άδεια.

    Η παρανομία στην χώρα μας είναι καθεστώς...

    ...ε, να μην είναι έτσι και το δημόσιο που την ανέχεται και την επιτρέπει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Αναρωτιέμαι τίνος ποταμού είναι παραπόταμος ο Λούσιος. Μήπως του Αλφειού;

    Επίσης δεν θυμάμαι όλους τους "Αθλους του Ηρακλέους".

    Κάποιον ποταμό είχε δαμάσει. Νομίζω ότι ήταν ο Αχελώος. (Η μήπως ο Αλφειός)

    Ενας Ηρακλής πάντως μας χρειάζεται!
    Πρώτη αποστολή να καθαρίσει "την κόπρο του Αυγείου"

    Αυτό θα ήταν σύγχρονος άθλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Έχω κάνει πάρα πολλές φορές rafting και καγιάκ στα νερά του Λούσιου, έχω περπατήσει στην κοίτη του, έχω αναρριχηθεί στα βουνά της περιοχής. Ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου ότι κάτι κακό μπορεί να συμβεί. Είναι κρίμα. Οκτώ νέοι άνθρωποι. Σκέφτομαι, θα ξαναπάω; Σίγουρα (πιο υποψιασμένος ίσως).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Troll said...
    --------------------------------
    Η πορτα της "εξοδου κινδυνου", δεν ανοιγει με κλειδια...η κλειδαρια μιας τετοιας εξοδου ΠΡΕΠΕΙ να ειναι ειδικη και να ανοιγει με δυνατο πατημα του πομωλου.
    --------------------------
    Υπάρχουν οι "θύρες πυρασφάλειας" (ή θύρες πανικού), οι οποίες εγκαθίστανται σε εξόδους κινδύνου, (οι οποίες πρέπει να αντιστοιχούν σε κλιμακοστάσιο κινδύνου).

    Οι θύρες αυτές δεν ανοίγουν από έξω αλλά μόνο από μέσα, με κατεύθυνση από μέσα προς τα έξω. (Για να μπορεί να διαφύγει το πλήθος με ώθηση-φανταστείτε να ήθελε έλξη και όλοι να σπρώχνουν και να συνωστίζονται από πίσω!).

    Ο τρόπος που "ξεκλειδώνουν" είναι ένα απλό σπρώξιμο στην ειδική λαβή, η οποία καταλαμβάνει όλο το πλάτος της πόρτας.

    Μου έχει τύχει, καρεκλοκένταυρος εταιρείας, να θεωρεί αδιανόητο να μην έχει κλειδί η πόρτα και να ζητάει από βάλουν και κλειδί! Τι του έλεγαν ότι δεν θα ισχύει η εγγύηση, τι προσπαθούσαν να του εξηγήσουν την λειτουργία της θύρας πανικού... Αυτός τίποτα! Ηθελε ΚΑΙ κλειδί!

    Η παντοδυναμία των βλακών, που έχουμε ξανααναφέρει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. "Σιγά μην έχουν οι δημόσιες υπηρεσίες έξοδο κινδύνου..."

    Είναι δυνατόν να έχουν, τη στιγμή που είναι ..είσοδος κινδύνου από μόνες τους και οι ..πελάτες βλέποντας τον θα τους έφευγαν όλοι?!
    Εστω όσοι κρατάνε φυλακτό!

    Οταν ακούω αναίτιο θάνατο το μυαλό μου απλά μπλοκάρει, ανίκανο να σκεφτεί, να δικαιολογήσει το οτιδήποτε.. :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Οι έξοδοι κινδύνου (και η σχετική σήμανση) προβλέπονται σε οδηγία της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Αν έχετε στοιχεία που να αποδεικνύουν πως δεν εφαρμόζετε μπορείτε να υποβάλετε μια καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αν ο φάκελλος που θα υποβάλλετε είναι εμπεριστατωμένος, σε κανένα χρόνο η Ελλάδα θα κληθεί να διορθώσει τα κακώς κείμενα ή θα αντιμετωπίσει δικαστική διαδικασία στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

    Σχετικές πληροφορίες στην απόφαση για τις καταγγελίες και στις ιστοσελίδες της ισχύουσας νομοθεσίας για την ασφάλεια και την υγιεινή στους χώρους εργασίας (και βέβαια ο χώρος ψυχαγωγίας κάποιου είναι χώρος εργασίας κάποιου άλλου ...).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Ενα memento mori δεν ταιριαζει σε ενα τραγικο συμβαν , η μαλλον δεν ταιριαζει πουθενα , ακομα και πανω σε ενα μνημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Μόλις διάβασα τα σχόλια, και θα ήθελα να πω μερικά πράγματα.

    Πρώτα-πρώτα, δεν ξέρω αν η πεζοπορία είναι "ακραίο" σπορ. Είναι; Μπορεί κάποιος να μου πει πόσοι έχουν πεθάνει τα τελευταία χρόνια παίζοντας ερασιτεχνικά ποδόσφαιρο (και πόσοι έχουν βλάψει ανεπανόρθωτα, π.χ., τα γόνατά τους);

    Σήμερα, στις εφημερίδες πολλοί μιλούν για ευθύνες, για πιστοποιήσεις...Προσωπικά, πιστεύω ότι δεν είναι δουλειά του κράτους να προάγει μία συγκεκριμένη θεώρηση του "ευ ζην". Σε απλά ελληνικά: δεν είναι δουλειά του κράτους να υποδεικνύει στους πολίτες πόσο επικίνδυνα πρέπει να ζουν την ζωή τους. Δουλειά του κράτους είναι να ενημερώνει (για τους κινδύνους και τα όποια προσόντα των συνοδών-οδηγών), και να εγγυάται οτι όλοι όσοι συμμετέχουν ξέρουν τους κινδύνους. Συνεπώς, αν πρόκειται για ενήλικες, αρκεί η αποποίηση ευθύνης. (Ξέρω ότι πολλοί διαφωνούν, αλλά κατά την γνώμη μου η επιβολή της ζώνης ασφαλείας είναι λάθος, εφόσον φυσικά πρόκειται για ενήλικες).

    Μερικοί μπορεί να πουν: μα ο φορολογούμενος, που πληρώνει το νοσοκομείο, το Σούπερ-Πούμα, κτλ. δεν μπορεί να βάλει περιορισμούς; Μπορεί- αρκεί οι περιορισμοί να είναι δίκαιοι: πιστοποίηση και άδεια, συνεπώς, και για τον ερασιτέχνη ποδοσφαιριστή - που παίζει ένα "ματσάκι" με τους συναδέλφους, αλλά και για τον μοναχικό περιπατητή στην Πάρνηθα (επικίνδυνη σε ορισμένες εποχές, και σε ορισμένα σημεία). Γιατί όχι;Όμως, αυτή την κοινωνία θέλουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. STILL ON THEIR TRAIL said...
    Μόλις διάβασα τα σχόλια, και θα ήθελα να πω μερικά πράγματα.
    Πρώτα-πρώτα, δεν ξέρω αν η πεζοπορία είναι "ακραίο" σπορ.

    -------------------------------

    Δεν διαβάσατε προσεκτικά τα σχόλια - δεν επρόκειτο για trekking (πεζοπορία) αλλά για canyoning (δες τε το σχόλιό μου στις 6:27).

    Αλλά και η απλή πεζοπορία σε ένα στενό μονοπάτι, σε απόκρημνα πρανή δίπλα σε ορμητικό ποταμό, δεν είναι απλό πράγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Καλησπέρα.

    Ο Ελεύθερος Τύπος έχει σήμερα αφιέρωμα στη μνήμη της Αμαλίας, με αναφορά ήδη από την πρώτη σελίδα("Η εικονική αγάπη στο ίντερνετ έγινε αληθινή"). Ακολουθεί εκτενές ρεπορτάζ-σαλόνι(δύο σελίδων), εντός.

    Αναφέρεται έμμεσα και πάντως χωρίς να το ονοματίζει και στο ποστ-αφιέρωμα του ΝΔ, μιλώντας για αφιερώσεις με φωτογραφίες με λουλούδια...

    Τα μπλογκς έχουν δύναμη -αλλαγές θα φέρουν(σε μια χώρα-ύπνο όπως η Ελλάδα);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. Δυστυχία να συμμετέχουμε στο blog σχολιάζοντας τον χαμό της ζωής νέων ανθρώπων, "αφύσικων" θανάτων... Με αφορμή το προηγούμενο περί θανάτου post, είχα σχολιάσει σχετικά με:
    Andreas said...
    ...τον τρόπο ζωής μας και αντίληψης, όπου όλα μπορούν να αποτιμηθούν σε χρήμα και θεωρούμε πως αρκεί το κέρδος σαν κύρια κινητήρια δύναμη ενώ αφήνουμε τη διαφθορά να είναι "το σύστημα". Όσο εμείς, ο καθένας προσωπικά παραμένουμε ίδιοι, σκεφτόμαστε με αυτόν τον τρόπο, ζούμε με σκοπό την "επιτυχία" που μπορεί να μετρηθεί από λογιστές, η ποιότητα της ζωής μας θα βρίσκεται σε αυτό το επίπεδο και κάποιοι από μας θα τύχει να υποφέρουν..."

    Πιστέυω πως στο σχόλιό μου απάντησε ο οικοδεσπότης λέγοντας:

    Nikos Dimou said...
    Διαφωνώ με όσους μιλάνε για "το σύστημα" σαν να ήταν κάτι έξω από μας. Το σύστημα είμαστε εμείς.
    Διαφωνώ με όσους θεωρούν το χρήμα ως την μόνη πηγή του κακού... Για μένα είναι κυρίως θέμα προσωπικής ευθύνης και ευαισθησίας.

    Συμπληρώνω σήμερα, πως τα γραφόμενα του κ.Δήμου "Το σύστημα είμαστε εμείς. Για μένα είναι κυρίως θέμα προσωπικής ευθύνης και ευαισθησίας" είναι και το νόημα του δικού μου σχολίου (δεν έκανα αντι-καπιταλιστικό κύρηγμα... μάλλον δεν υφίσταται η "διαφωνία") και ισχύει αυτούσιο και στην περίπτωση του θανάτου των ανθρώπων στο Λούσιο.

    Ως λάτρης της θάλασσας περισσότερο από ότι του βουνού, χρόνια αθλητής θαλασσίων αθλημάτων παλαιότερα, ασχολήθηκα πιο πρόσφατα με το σπορ της αυτόνομης κατάδυσης. Εδώ εφαρμόζεται η τελειότερη τεχνολογία και τεχνική γνώση και επίπονη εκπαίδευση για τον καθένα που ξεκινάει. Στην πορεία όμως, η "οργάνωση" και τρόπος σκέψης των περισσοτέρων "επαγγελματιών" και συμμετεχόντων, είδα πως είναι ανάλογος με τον τρόπο που μάλλον αντιμετωπίστηκε η "εκδρομή" στο Λούσιο. Πάρα πολλοί από όσους συμμετέχουν, συνήθως θεωρούν πως, όπως ψωνίζουν τρόφιμα στο σούπερ μάρκετ, συγκίνηση στο σινεμά, διασκέδαση στο μπαράκι, μπορούν να αγοράσουν "αδρεναλίνη" και αίσθημα επιβεβαίωσης τύπου "Άνθρωπος, κυρίαρχος φύσης και κινδύνου" στο πρώτο ελεύθερο weekend. Και οι επαγγελματίες του χώρου, πάρα πολλές φορές όπως διαπίστωσα και ο ίδιος, λειτουργούν "φυσικά" με το σκεπτικό "οι τάδε αργίες και σαββατοκύριακα είναι διαθέσιμα, τόσα κεφάλια επί τόσο το κεφάλι, μπορούμε να "σηκώσουμε" τόσα μέχρι τέλος της σαιζόν".

    Έτσι, από την όποια εμπειρία έχω, είδα πως οι οργανωτές θα έπρεπε να δουν ...τσουνάμι να έρχεται για να τους περάσει από το μυαλό η πιθανότητα ακύρωσης κατάδυσης και τότε δε, ο θυμός των συμμετεχόντων που ένιωθαν πως εξαπατήθηκαν και "τους φάγαν" την προκαταβολή, θα ήταν ασυγκράτητος... όπως επίσης, είδα "καταδυτικά" σκάφη (παλιά καίκια) να ξεχειλίζουν από τουρίστες, με αναλογία εκπαιδευτών προς αθλητές την οποία καλύτερα δεν σχολιάζω, όπως επίσης και την κατάσταση και ποιότητα του εξοπλισμού...

    Καθώς "εμείς είμαστε το συστήμα", επέλεξα απλά να μην συμμετέχω σε τέτοιες ομαδικές δραστηριότητες. Το να "κατείγγειλα" τις καταστάσεις σε λιμεναρχεία και λοιπούς αρμοδίους δεν νομίζω πως έχει νόημα, καθώς ξέρουν πολύ πριν και καλύτερα από εμένα το τί συμβαίνει. Όπως και οι παράγοντες της οικονομικής ζωής του κάθε τόπου. Και δεν ξέρω τί άλλο θα μπορούσα προσωπικά να κάνω...
    Κρίμα για τους ανθρώπους που χάθηκαν. Δυστυχώς, αυτοί είμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Cyber: το φαγητό είναι μια βιολογική λειτουργία που προϋποθέτει κυνήγι. Το σεξ είναι μια βιολογική λειτουργία που προϋποθέτει φλερτ, κατάκτηση, όπως θέλεις πες το. Καθότι δεν είμαστε κάποιο παράξενο είδος δηλητηριώδης αράχνης, όπως δεν τρώμε τους εραστές και τις ερωμένες μας, έτσι δεν γαμάμε και τα φαγητά μας.
    ΥΓ. Φαγητό στο κρεβάτι ή σεξ στο τραπέζι. Παράξενα ακούγονται τώρα... μπρρρρρρρρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Παρακαλώ να μην χάνουμε το θέμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. Εδώ και πέντε περίπου χρόνιοα ασχολούμαι με τη σπηλαιολογία. Μία ενασχόληση σχετικά κοντινή με την κατάβαση φαραγγιών (canyoning), σε επίπεδο τεχνικής και εξοπλισμού τουλάχιστον.
    Ακούστηκαν πολλά αυτές τις μέρες σχετικά με την επικινδυνότητα των ασχολιών αυτών, και τους "τρελλούς" που "πάνε γυρεύοντας". Δε θα σχολιάσω τα περί εταιρείας και οργανωμένων τουριστικών εξορμήσεων. Υποθέτω και ελπίζω ότι οι δικαστικές αρχές θα κάνουν τη δουλειά τους και θα αποφασίσουν για το τι έφταιγε από εκεί.
    Ούτε θα σχολιάσω το εκπληκτικό ότι αποδείχτηκε πως οι δημοσιογράφοι των παραθύρων και των δελτίων ειδήσεων (κυρίως της τηλεόρασης) ξέρουν και από φαράγγια και από καταβάσεις και από εξοπλισμούς canyning. Εκπληκτικό!!! Στην εποχή της εξειδίκευσης παραμένει ο μόνος πολυεπιστημονικός κλάδος!!!
    Ωστόσο δεν αντέχω τον πειρασμό να πω ότι ατυχήματα και δυστυχήματα συμβαίνουν κάθε φορά που υποτιμούμε τη φύση και υπερτιμούμε τις δυνάμεις μας ως μονάδες ή ως ομάδα.
    Κάθε φορά που ξεκινάμε μια αποστολή σε σπήλαιο είμαστε μέσα στη χαρά και την αγωνία για το άγνωστο. Κάθε φορά όμως ελέγχουμε δυο και τριεις φορές τον εξοπλισμό και τον ομαδικό και τους ατομικούς. Λάθη δεν συγχωρούνται. Κάθε φορά που βρίσκομαι κρεμασμένος στο σκοινί, μέσα στο απόλυτο σκοτάδι και την απόλυτη ησυχία, ακούω την καρδιά μου να χτυπάει και συγκεντρώνω πνευματικές και σωματικές δυνάμεις σε ένα στόχο: Όχι λάθη. Όχι υπερεκτίμηση δυνάμεων και υποεκτίμηση καταστάσεων. Η πιο απλή, συνηθισμένη και ανέμελη κατάσταση είναι αυτή που μπορεί να εξελιχθεί σε τραγωδία (όπως λέει και η γνωστή φράση "τα άδεια όπλα σκοτώνουν" και το πιο επίκαιρο "τα σιγανά ποταμάκια να φοβάσαι". Στα δύσκολα όλοι προσέχουν από το ένστικτο της επιβίωσης.
    Κατά συνέπεια δε νομίζω ότι έχουν θέση αφοριστικά σχόλια για "επικίνδυνα" σπορ. Περισσότερο υπάρχει ανάγκη για επαγγελματισμό από τα γραφεία που αναλαμβάνουν τέτοιες καταστάσεις και από αίσθηση του κινδύνου και σεβασμό στη φύση από όλους τους συμμετέχοντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Πολύ ωραίες φωτογραφίες. Ελπίζω να δω κι αλλες σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Κωνσταντίνος Παλαιολόγος said:

    Ο ορεινός Μοριάς ήταν πάντα κακοτράχαλος.

    Ρωτήστε και μένα τι τράβηξα στον δρόμο προς τον ΜΥΣΤΡΑ. Έφαγα το κεφάλι μου!

    :-))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. @Αντώνης said...
    Πολύ ωραίες φωτογραφίες. Ελπίζω να δω κι αλλες σύντομα.

    -------------------
    cyberdust και ΝΔ αυτό το τελευταίο σχόλιο είναι πράγματι στο θέμα !!!!!!!

    ΥΓ για να χρησιμοποιήσω μια έκφραση "με έστειλε..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Στην ταίνια του ΚΟΥΡΟΣΑΒΑ "Ντερσού Ουζάλα" καθώς πλησιάζει απειλητικά η καταίγιδα ο γέρος ιθαγενής λέει στο νεαρό αξιωματικό ' Ο καιρός είναι Θεός ' και βιαστικά με γρήγορες κινήσεις φτιάχνει μια θημωνιά και τον κρύβει στην καρδιά της σώζοντας του τη ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. " Ο καιρός είναι θεός " , λέει ο ορεισίβιος γέροντας στο νεαρό αξιωματικό καθώς η ένταση της κακοκαιρίας αυξάνει απειλητικά κάπου στα ρωσοκινεζικά σύνορα .
    Ο ΚΟΥΡΟΣΑΒΑ στην ταινία " Ντερσού Ουζάλα " με μία λέξη τα έιπε όλα , ....κι ο Λούσιος μας το ξαναθύμισε μ΄ασχημο τρόπο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Να μιλήσω πάλι για δημόσιο ανασκολοπισμό στην Πλατεία Συντάγματος για ερασιτέχνες που στήνουν αρπα-κολλέ γραφεία?

    Να μουτζώσω κι εμάς που τα χάφτουμε και πάμε οι θεριακλήδες για (αναμφισβήτητα συναρπαστική αλλά κι επικίνδυνη) εμπειρία κοντά στη φύση?

    Οι καρα-άσχετοι Μόγληδες από την Ανάποδη? Φτου μας, που υπογράφουμε κι ότι αναλαμβάνουμε πλήρη ευθύνη...

    Τι να πω, τα συλληπητήριά μου στις οικογένειες για τον πραγματικά "στα καλά του καθουμένου" χαμό των ανθρώπων τους!

    Αλλο να πας π.χ. για σοβαρή πολύωρη επέμβαση και να ξέρεις ότι μπορεί να μην συνέλθεις από τη νάρκωση, αλλά αν δεν σε χειρουργήσουν, θα πεθάνεις έτσι ή αλλιώς, οπότε βουρ μέσα, κι άλλο να πας για να φυτέψεις μαλλιά και να σε βγάλουν τέσσερεις!

    ΤΟΣΟ εξωφρενικό μου φαίνεται!!!

    Αστε, είμαι στα down μου, κάνουμε κάποιες κινήσεις για το θέμα Αμαλία/φακελλάκια/γραφειοκρατία, ψυχοπλάκωμα σκέτο, κι έχω και το άγχος να μην κάνουμε σπασμωδικές ή τραμπούκικες κινήσεις, μια που λόγω ανωνυμίας ο πάσα εις κακοπροαίρετος βγάζει έως και τελείως κουκουλοφόρο εαυτό με τέτοιες αφορμές!!!!

    Είναι μια ευκαιρία να φανεί ένα παράπονο που ξεχειλίζει, με σωστό, σαφή, ευθύβολο τρόπο, με επιχειρήματα, δε θέλω να αναλωθούμε σε άκρατους μελοδραματισμούς...

    Θέλω όταν μιλάμε για νεκρούς, να μην αισθάνομαι ότι μουτζαλιάζεται η μνήμη τους, αλλά την κρατάμε σαν πορσελάνη, με προσοχή, και την τιμούμε...

    Τι λέω η άχρηστη τέτοιαν ώρα...

    Και τόση τιβι και εφημερίδες με υπαραναλύσεις για Λούσιο π.χ., δεν υπάρχει χώρος να σκεφτεί ο καθένας τι φταίει και λουζόμαστε το ακαταλόγιστο, την επιπολαιότητα και την έλειψη ευθύνης / επαγγελματισμού... και να στηλώσουμε πόδια κάτω, λέγοντας "αυτό που πας να κάνεις ΔΕΝ θα περάσει, φίλε {...}", όπου μέσα στην παρένθεση να απευθυνόμαστε στον -χωρίς Παιδεία- άλλον που πάει να εκμεταλλευτεί καταστάσεις...

    Σας έπρηξα, καληνυχτίζω, εύχομαι γρήγορα ελπιδοφόρα νέα για κάτι ουσιαστικό, γενναίο και μεγάλο, έτσι, για αντιρρόπηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. Καλημέρα! Τρεις νεκροί ορειβάτες στην Κορσική από το κρύο, χιόνια στην Ιταλία, 32 βαθμοί στη Μόσχα. Μήπως πρέπει να δούμε την καταστροφή στο Λούσιο και ως αναγγελία του τι σημαίνει πράγματι αλλαγή του κλίματος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.