Τετάρτη, Ιανουαρίου 10, 2007
Photo blogging
Η φράση είναι κοινότοπη: «Μία εικόνα αξίζει όσο δέκα χιλιάδες λέξεις».
Εγώ θα έλεγα: «Μία εικόνα θαμπώνει δέκα χιλιάδες λέξεις».
Εδώ και χρόνια προσπαθώ να συνδυάσω τις δύο μεγάλες μου αγάπες. Το κείμενο και την φωτογραφία. Να δημιουργήσω έργα μέσα στα οποία η εικόνα θα προεκτείνει το κείμενο και το κείμενο θα βαθαίνει την εικόνα.
Ήδη μέσα μου αυτά τα είδη αλληλεπιδρούν. Μερικά βιβλία μου ξεκίνησαν από την φωτογραφία. Π.χ. το «Φως των Ελλήνων» γεννήθηκε από τρεις διαφάνειες που τράβηξα ένα απομεσήμερο στην Ομορφοκλησιά. Αυτές μου έδωσαν την ώθηση να αναλύσω το ελληνικό φως στα ιδεολογικά του συστατικά. Στο βιβλίο αυτό, το κείμενο πότε ακολουθούσε και πότε καθόριζε τις φωτογραφίες.
Το ίδιο συνήθως γινόταν και στα «Φωτογραφήματα», δισέλιδα «σαλόνια» που παρουσίαζα επί ένα περίπου χρόνο στο περιοδικό «Τέταρτο» και στα «Στιγμιότυπα» που εμφανίζονταν ολοσέλιδα επί δέκα χρόνια στο περιοδικό «Φωτογράφος».
Η σχέση φωτογραφίας και κειμένου είναι ιδιότυπη. Προσπαθώντας να τα συνδυάσω διαπίστωσα συχνά πως η φωτογραφία, ακόμα και η μέτρια, εύκολα επισκιάζει τον λόγο. (Από εκεί το «θαμπώνει»). Όταν μερικές φορές έδειξα αργότερα το κείμενο χωριστά, μου είπαν: «μα αυτό είναι ωραίο κείμενο!» Το είχαν ήδη δει πλάι στη φωτογραφία, αλλά δεν του είχαν δώσει σημασία.
Αναγκάστηκα να βάλω στην ανθολογία «50 χρόνια Νίκος Δήμου» σκέτο το κείμενο από το «Φως των Ελλήνων» γιατί διαπίστωσα ότι από όσους μου μίλησαν για το βιβλίο, σχεδόν κανείς δεν το είχε διαβάσει. (Εκτός από τον John Fowles με τα ελάχιστα ελληνικά του). Αργότερα το ανέβασα και στο site μου. Άρχισα να σκέπτομαι ότι η ιδέα του «φωτογραφικού δοκιμίου», που επιχείρησα με αυτό το βιβλίο ήταν μάλλον απρόσφορη. Συνδυασμός νόθος, είδος μικτό - και ίσως - μη νόμιμο.
Επιμένω όμως στην ιδέα της πρόσμιξης – και κάνω μία νέα απόπειρα σε αυτό το blog. Όπου εικόνες και κείμενο μαζί θα σχολιάζουν αλληλεπιδρώντας.
Φωτοβιογραφία – 60 χρόνια κλικ
Η πρώτη δική μου μηχανή ήταν ένα μαύρο κουτί, δεν θυμάμαι μάρκα. Μία επιβίωση της βασικής camera obscura. Η μηχανή δεν υπάρχει πια, υπάρχουν όμως οι πρώτες φωτογραφίες της, με κατσαρές πλευρές: Η μητέρα χαμογελάει πίσω από μία τριανταφυλλιά, το 1948. Πρώτη χλωμή απόπειρα σύνθεσης, στα δεκατρία μου.
Από τις κατοπινές μηχανές θυμάμαι την Agfa Silette που με συνόδεψε φοιτητή στην Γερμανία και μία Voigtlaender με περισσότερες αξιώσεις. Αλλά τότε συνέχιζα την παράδοση των αναμνηστικογράφων. Οι δύο μηχανές που με έκαναν να προβληματιστώ και να συνειδητοποιήσω την φωτογραφία σαν γλώσσα, ήταν η Rolleiflex και η Nikon F.
Η κλασική διοπτρική Rollei με τον υπέροχο Planar 1:2.8 με έμαθε να βλέπω. Επάνω στο τετραγωνισμένο θαμπόγιαλό της ζύγιζα κάθε λεπτομέρεια της ανεστραμμένης εικόνας. Η παραμικρή απόκλιση ανασύνθετει όλο το πλάνο. Η Rolleiflex μου έδωσε την φωτογραφία σαν σύνθεση.
Αντίθετα, η Νikon με δίδαξε την φωτογραφία σαν (παγωμένη) κίνηση. Μου επέτρεψε να παρακολουθώ και να υφαρπάζω. Με τους πρώτους φακούς zoom πολλαπλασίασε τις κινητικές δυνατότητες.
Η "στατική" Rollei ήρθε στη ζωή μου το 1964 και η "κινητική" Nikon το 1968. Κάποια στιγμή, η εύχρηστη Νikon κέρδισε το παιχνίδι και εκτόπισε την συντρόφισσά της. Εκεί βοήθησε πολύ και η ύπαρξη φιλμ όπως το Κodachrome 25 και 64 που έβγαιναν μόνο στα 35 mm.
Η δουλειά μου στην διαφήμιση (όπου θήτευσα είκοσι χρόνια), με έμαθε πολλά για την φωτογραφία. Η διαφημιστική φωτογραφία είναι μία άσκηση ακρίβειας στην έκφραση - όπως άλλωστε και το διαφημιστικό κείμενο.
Από το 1997 φωτογραφίζω κυρίως ψηφιακά – και, αντίθετα με τις παλιότερες αρχές μου, επεξεργάζομαι τις φωτογραφίες στον υπολογιστή.
Η φωτογραφία δεν έπαιξε ποτέ τον πρώτο ρόλο στα πράγματα που κάνω. Είμαι ένας άνθρωπος που γράφει. Ωστόσο δεν θα μπορούσα να φανταστώ την ζωή μου χωρίς αυτήν. Μου είναι απαραίτητη, ιδιαίτερα μετά από έντονη συγγραφική εργασία. Νομίζω πως με ξαναφέρνει κοντά στο συγκεκριμένο - έστω κι αν δουλειά της είναι να το μεταβάλλει σε αφηρημένο τέχνημα.
Οι απόψεις μου για την αισθητική της φωτογραφίας βρίσκονται στο δοκίμιο «Φως, γραφή, φωτογραφία» που τυπώθηκε σαν επίμετρο στο «Φως των Ελλήνων».
Φωτογραφίες μου έχουν χρησιμοποιηθεί σε εξώφυλλα δικών μου και άλλων βιβλίων, περιοδικών καθώς και δίσκων. Έχω κάνει τρεις εκθέσεις, έχω εκδώσει δύο άλμπουμ και έχω δημοσιεύσει σε περιοδικά ελληνικά και ξένα. Παρ' όλο που κέρδισα χρήματα από την φωτογραφία, θεωρώ τον εαυτό μου πάντα ερασιτέχνη, με την κυριολεκτική έννοια της λέξης.
Οι φωτογραφίες από το "Φως των Ελλήνων".
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Το βιβλίο ίσως λόγω όγκου μπορεί να το ξεφυλλίσουμε και να εστιάσουμε περισσότερο στις φωτογραφίες. Στο μπλόγκ όμως το κείμενο θα διαβαστεί. Ίσως το μπλογκ να είναι ιδανικός χώρος για συνδυασμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣεφτέ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι γινεται με τον σεφτέ πάντως!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιά φορά τον έκανα στον Γάτο και δύο στον Πόντικα.
Σήμερα άτυχος, με πρόλαβαν Σόλων και Σταύρος.
Ωραίο θέμα Γάτε, νοσταλγικό αλλά και τόσο επίκαιρο!
Sorry παιδιά, δεν πήγαινα για σεφτέ, έτυχε. Πρώτη μου φορά. Θα πάω να πάρω Λόττο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα πρόβλημα για μένα είναι το ότι αισθάνομαι πνιγμένος μέσα σε αναπόφευκτους φωτογραφικούς ωκεανούς. Επαγγελματικούς φωτογραφικούς ωκεανούς -παντού, απολύτως παντού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαριέμαι πια να κοιτάω φωτογραφίες. Βαριέμαι τις φωτογραφικές εκθέσεις. Ξαναγυρίζω με αγάπη στις "σπιτικές" φωτογραφίες (όχι απαραίτητα του δικού μου σπιτιού -κυρίως όχι του δικού μου σπιτιού). Αναγνωρίζω (έτσι νομίζω τουλάχιστον) κόπιες από φωτογραφίες μόδας (+ πόζες από τηλεοπτικές σειρές) σε φάτσες γύρω μου. Και, σε αυτήν τη στιγμή μου, προτιμώ την ευγένεια, τη διακριτικότητα, το σώμα, του ("αθόλωτου") κειμένου.
Διόρθωση: του ("αθάμπωτου") κειμένου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι της γνώμης ότι ένα συνοδευτικό κείμενο για μια φωτογραφία είναι από τη φύση του πιο ‘κατευθυντικό’. Και αυτό το κάνει πιο άχαρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ συγγραφέας δημιουργεί εικόνες (ή αισθήματα, ή έννοιες) στη φαντασία του αναγνώστη. Παρουσιάζοντας δίπλα-δίπλα κείμενο και φωτογραφία, ο συγγραφέας πρέπει πρώτα να ‘νικήσει’ την αίσθηση που ένιωσε αυθόρμητα ο θεατής από τη φωτογραφία (πολύ πιο άμεση) και μετά να δώσει τη δική του. Ως ένα σημείο, συναγωνίζεται ένα από τα εργαλεία του.
Είδατε, είπα ‘θεατής’ – όχι ‘αναγνώστης’.
Συνδυάζοντας κείμενο και εικόνα, μάλλον δημιουργείται ένα δρώμενο, δεν πρόκειται για στατικό μέσο: ένας πολύ πετυχημένος συνδυασμός τους, είναι τα κόμικς.
Το αντίστοιχο στη φωτογραφία θα ήταν τα - εξαφανισμένα πλέον - σινερομάντζα.
To "Φως των Ελλήνων" είναι απ' τα καλύτερα κείμενα που έχει γράψει ποτέ ο ΝΔ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροεκτείνει τον Σεφέρη και τον Ελύτη και ψυχαναλύει τους Έλληνες σε βαθύτερο επίπεδο απ' ό,τι η "Δυστυχία".
Θα το βρείτε ολόκληρο εδώ.
Δεν ξέρω αν έχετε διαβάσει ποτέ την Αγγλική έκδοση του site του ΝΔ.
Θα βρείτε κείμενα που δεν υπάρχουν στα ελληνικά και θα σας βγάλουν απ' τη δύσκολη θέση να εξηγείτε στους ξένους φίλους σας γιατί είμαστε έτσι όπως είμαστε.
Εκεί υπάρχουν και δύο κείμενα σχετικά με το Μαύρο Φως, το The dark side of the sun και το The metaphysics of "grinia"
.
Στην φωτογραφία με μύησε ένας παληόφιλος πριν πολλά χρόνια. Ο ίδιος είχε μιά κάνον με μιά σειρά φακούς και τις διαφάνειες που έβγαζε τις ζήλευαν και επαγγελματίες. Εμένα με δίδαξε τα βασικά με μιά ζενίτ μόντρεαλ 80 και ήταν άριστος δάσκαλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν συναντιόμαστε,και αυτό γίνεται τακτικότατα, του αναφέρω Γάτε μου τις φώτο του blog σου, γνωρίζει την δουλειά σου απ τον "Φωτογράφο", και ανοίγουμε κουβέντα γι α τχύτητες, iso, μικρά και μεγάλα διαφράγματα, background, νεταρίσματα κλπ. Τώρα βρίκεται στο δίλημμα αγοράς μεταξύ μιας CANON EOS400 και NIKON F80.
Ποιά είναι η γνώμη σου;
Νίκο τι να πω, άλλο από το ότι εικόνα ή κείμενο, και στα δύο μας μαγεύεις..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνω τα πρώτα δειλά βήματα στην φωτογραφία (στην Σουηδία υπάρχει πολύ "υλικό" διαθέσιμο προς φωτογράφηση) αλλά θα ήθελα γνώμη για την αγορά μιας καλής ψηφιακής. Μέχρι 1200 ευρώ (σώμα και φακό).
Η σχέση εικόνας και κειμένου παραλληλίζεται (για τους άντρες) ως εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου δείχνουν μια κοπελάρα δύο μέτρα με σέξι εσώρουχα, τέλειες αναλογίες και καμπύλες και μια κορμάρα άγαλμα και ταυτόχρονα σου λένε για τα.... μεταπτυχιακά της και τις ξένες γλώσσες που μιλάει και εσύ φυσικά τους δίνεις σημασία!!! lol.
doctor
Υ.Γ. κ.Δήμου οι αλκυονίδες σας έχουν χαλαρώσει και το blog κινείται σε ρυθμούς Αυγούστου.
Εύχομαι να έρθουν τα κρύα για ν'ανάψουν τα αίματα λίγο!
(hej doctor,
ΑπάντησηΔιαγραφήjag njuter äntligen av Sveriges kalla väder!)
Μεσημέρι Ιουλίου όταν κλείνω τα παντζούρια και γίνεται σκοτάδι, νιώθω ασφαλής και αδιαπέραστη. Με c τρέχει το φως. Μπροστά στην απόλυτη κίνηση μόνο να μπορώ σταματώ και χωρίς να θέλω να σκέφτομαι: Θεέ το φως αυτό χρειάζεται για να γίνει μια μέρα μαι δόξα κοινή μια δόξα πανανθρώπινη η δόξα των Ελλήνων που πρώτοι θαρρώ αυτοί θαρρώ στον κόσμον εδώ κάτω έκαμαν οίστρο της ζωής το φόβο του θανάτου². Εκεί που συμβαίνει η απόλυτη κίνηση ούτε κατά διάνοια δεν εμφανίζεται ως σύλληψη ο θάνατος ή ο φόβος. Τυφλώνομαι και δεν καταθλίβομαι. Αντιμετωπίζω μετωπικά τους φόβους επειδή μόνο αγνοώντας αντικαθιστώ τις άσχημες σκέψεις. Το αντίθετο από τον οδυνηρό Χριστιανισμό, τον πόλεμο κατά της ανθρώπινης συνείδησης δηλαδή.
ΑπάντησηΔιαγραφήgiant13 said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα βρίκεται στο δίλημμα αγοράς μεταξύ μιας CANON EOS400 και NIKON F80. Ποιά είναι η γνώμη σου;
----------------------------------
Βασική σημασία στην φωτογραφία έχει η "οικογένεια" των φακών που ήδη κατέχεις (οι καλοί φακοί είναι πιο ακριβοί από τα σώματα των μηχανών). Όλες οι DSLR παίρνουν και τους παλιούς φακούς. Εγώ είμαι παντρεμένος με την Nikon - έχω ένα ντουλάπι φακούς. Aν ο φίλος έχει ήδη φακούς Canon - τότε δεν έχει δίλημμα.
Άσχετα από αυτό και οι δύο μηχανές είναι άριστες - με ελαφρό προβάδισμα στην Nikon.
Η ίδια συμβουλή ισχύει και για την Elinor - πρόσεξε μόνο αν πάρεις κιτ προτίμησε τον φακό 18-135 από τον φακό 18-55. Είναι ακριβότερος αλλά απείρως καλύτερος.
@ ΝΔ και παρέα doncat
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως ορίζετε(αι) μια καλή (ερασιτεχνική) φωτογραφία?
Η blogoφωτογραφία έχει κάποια ιδιαιτερότητα?
Πάντως Νίκο, αν θεωρείς ΕΣΥ τον εαυτό σου ερασιτέχνη, τι να πούμε κι εμείς οι υπόλοιποι......
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ φωτογραφία και οι εικαστικές τέχνες γενικώς, θεωρώ ότι πλαταίνουν το πνεύμα του ανθρώπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκεί που κάποιος δεν βλέπει τίποτα, κάποιος άλλος βλέπει άπειρους μικρούς κόσμους και τους κάνει για πάντα δικούς του.
Τι τυχερός που μπορεί να κάνει κάθε μέρα ένα μικρό ταξίδι στον κήπο της αυλής του!
proinos said...
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ΝΔ και παρέα doncat
Πως ορίζετε(αι) μια καλή (ερασιτεχνική) φωτογραφία?
Η blogoφωτογραφία έχει κάποια ιδιαιτερότητα?
-----------------------
Δεν υπάρχει καλή "ερασιτεχνική" φωτογραφία - υπάρχει καλή φωτογραφία. Η διαφορά του ερασιτέχνη είναι ότι το ποσοστό των καλών φωτογραφιών του είναι μικρότερο, η ποιότητα είναι συχνά θέμα τύχης, δεν ελέγχει το υλικό του όπως ο επαγγελματίας και (σημαντικό) δεν πληρώνεται γι αυτό. Υπάρχουν όμως προχωρημένοι εραστέχνες που δεν υστερούν και πολύ.
Όσο για την μπλογκο- φωτογραφία απλώς χάνει πολύ στην μεταφορά (π. χ. οι σημερινές δεν έχουν και πολλή σχέση με τα πρωτότυπα) και καλόν είναι να επιλέγουμε όσο γίνεται απλούστερα θέματα.
@NΔ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη φωτογραφια χωρις κειμενο βλεπουμε αυτο που βλεπουμε
Στη φωτογραφια με κειμενο η με ηχο&φωνη μεταφερεται μηνυμα απο τον πομπο στους δεκτες
η διαφορα τεραστια
ιδου η ευκαιρια και οι δυνατοτητες του φωτο blog.
PHASE IV και με ηχο / ΝΑΙ, ξερω, ζηταω πολλα...
κ. Δήμου,
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ήταν ενδιαφέρον να διαβάσουμε τη γνώμη σας για την ψηφιακή φωτογραφία σε σχέση με την κλασσική. Όχι τόσο σε τεχνικής φύσεως θέματα (που είναι λίγο πολύ γνωστά) αλλά περισσότερο από ιδεολογική σκοπιά. Πιστεύεται π.χ. ότι η κλασσική φωτογραφία, το φιλμ, η επεξεργασία του μαυρόασπρου κλπ έχει τελειώσει; Και οι διαφάνειες; Μήπως όλα τα παραπάνω είναι μόνο για τους ρομαντικούς;
Πιστεύω να μην παρεκτρέπομαι από το θέμα του ποστ - άλλωστε το blog έγινε photo blog και θα ήταν ενδιαφέρον να ακούσουμε εκτός από τη δική σας και άλλες γνώμες.
Ευχαριστώ
Ευχαριστώ πολύ Αφεντικό γιά την πληροφόρηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕικόνα VS κείμενο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι περίεργο!
Όταν το κείμενο συνοδεύεται από εικόνα, αυτό χάνεται!
Όταν η εικόνα είναι μόνη της, πολλοί την βλέπουν αλλά αυτή ξεχνιέται.
Όταν ένα καλό κείμενο διαβάζεται, πλάθει χαρακτήρες.
Μία εικόνα δεν μπορεί παρά να συμπληρώσει ένα κείμενο.
Καλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήantonious said...
θα ήταν ενδιαφέρον να διαβάσουμε τη γνώμη σας για την ψηφιακή φωτογραφία σε σχέση με την κλασσική
----------------------------
Δεν υπάρχει πια κανένας τομέας - τεχνικός ή και αισθητικός - όπου η κλασική (χημική) φωτογραφία να υπερτερεί. Όχι οι ρομαντικοί - μόνον οι υπερσυντηριτικοί και οι ξεροκέφαλοι επιμένουν. Αλλά σε λίγο δεν θα βρίσκουν ούτε φιλμ...
Το πολύ ωραίο στην εικόνα είναι όχι μόνον όταν συνοδεύεται από (ωραίο) κείμενο για επεξήγηση, αλλά κι όταν ανατρέπεται ή γίνεται παιχνίδι με το νόημα των λέξεων (θυμηθείτε τους πίνακες του Μακρίτ, π.χ. "ceci n'est pas une pipe" "και τι είναι ρε χρυσέ μου, αφού πίπα ζωγράφισες!" "εμ, εδώ σε θέλω!" "εμένα θέλεις ή ζουρλομανδύα θέλεις?" κτλ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΓάτε είσαι τυχερός, εσύ κάνεις ό,τι θες, συνοδεύεις, ενισχύεις, παίζεις, κινείσαι με άνεση και κλείνεις μάτι με κάθε "χραπ!" κλείστρου...
Εγώ το έχω πει, αν βγάλω ποτέ μου τέτοιες φωτο, και τις συνοδεύσω κι από νορμάλ κείμενο χωρίς να τις σαπακιάσω με τις λέξεις, όχι θαύμα θα είναι, αλλά κανονικό μιράκολο!
ΒΤW, tους φωτογράφους μας εδώ, τους stavros p (isisdoros), g help me & epicuros τους έχουμε δει? Τα μπλογκς τους είναι αποκάλυψη!!!
Καλημέρα καλέεεεεεε! (Γάτε τι έπαθες και βλογάρεις τόσο πρωί? Φωτογραφίζεις πάχνες?)
:)))
@nikosdimou said:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Δεν υπάρχει πια κανένας τομέας - τεχνικός ή και αισθητικός - όπου η κλασική (χημική) φωτογραφία να υπερτερεί. Όχι οι ρομαντικοί - μόνον οι υπερσυντηριτικοί και οι ξεροκέφαλοι επιμένουν. Αλλά σε λίγο δεν θα βρίσκουν ούτε φιλμ..."
Καλημέρα!
Συμφωνούμε.
Πόσα βράδια έχω χάσει προσπαθώντας να πείσω φίλους μου για τις διαφορές.
Προσπαθούσαν να με πείσουν πως εκείνοι είναι ρομαντικοί που υποστηρίζουν την κλασσική με τα φιλμ.
Και μεταξύ αυτών και επαγγελματίας φωογράφος!!!!!!
Μαγκρίτ, όχι ως φωτογραφία (πίνακας είναι), αλλά για το παιχνίδι που λέγαμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧμ, όταν θα μπορούμε πολύ εύκολα να τραβάμε, να επεξεργαζόμαστε και να τυπώνουμε τις φωτος σπίτι μας, τότε θα μπορούμε να κάνουμε πραγματική σύγκριση του τι σημαίνει φωτογραφίζω, όπως πριν πιάσει κάποιος πισι στα χέρια του, προτιμά να κρατά σημειώσεις με μολύβι και χαρτί. Αν μετά επιμένει βέβαια επιλογή του, έτσι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε μπορώ να φανταστώ ραβασάκι από εκτυπωτή πχ και οι απλά τραβηγμένες και όχι τέλειες φωτο έχουν μια γλύκα... αλλά για άψογο αποτέλεσμα, ε, μονόδρομος.
Η ψηφιακή φωτογραφία είναι κυρίαρχη παντού. Και φυσικά έφερε και τα προβλήματά της. Κατά την γνώμη μου δύο. Το πρώτο είναι ότι υπάρχούν πια τόσες πολλές φωτογραφίες που δεν θα τους δίνει κανείς σημασία. Παλιότερα για να δημοσιευτεί μία σε περιοδικό, εφημερίδα κ.λ.π. έιχε ένα αρκετό οικονομικό κόστος - από τεχνική άποψη. Σήμερα "βρωμάει" ο τόπος από φωτογραφίες που απλώς τις προσπερνάς. Δεν μιλάω για ειδικά περιοδικά και λευκώματα - εκεί ήμαστε συνειδητοί αναγνώστες. Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα την ψηφιακή εποχή είναι αυτό που και ο Κος Δήμου ανέφερε - ότι οι φωτογραφίες επεξεργάζονται ψηφιακά. Δεν ξέρουμε εαν αυτό που βλέπουμε είναι πραγματικό ή πλασματικό. Άνθρωποι και αντικείμενα προστίθενται ή αφαιρούνται,πρόπωπα τα οποία από το πολύ ρετούς δεν αναγνωρίζονται. Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις αλλά αυτές είναι ψεύτικες - ή δεν ξέρουμε αν είναι αληθινές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα σε όλους.
Δεύτερη προσπάθεια προσέγγισης:
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπεξηγηματική φωτογραφία τύπου ρεπορτάζ: π.χ. συναντήθηκε σήμερα η Υπ. Παιδείας με τους απεργούς – ακολουθεί φωτογραφία και άρθρο. Άχρωμη, τυπική συνύπαρξη.
Φωτορεπορτάζ αξιώσεων. Θυμάμαι ένα άρθρο στο Newsweek τον καιρό των εξεγέρσεων στο Λος Άντζελες. Η πλατιά λευκή λωρίδα που σηματοδοτεί τη διάβαση, χώριζε μια ομάδα μαύρων με εξαιρετικά επιθετική και εκφραστική στάση από πάνοπλους αστυνομικούς. Δύο κόσμοι χωρισμένοι (συμβολικά) από τη λωρίδα του δρόμου. Άφηνε άσχημη αίσθηση. Θέλω να πω, το συμβάν ήταν πραγματικό, οι εξεγέρσεις μαινόταν, και κάποιος πάει εκεί και προσθέτει… την αισθητική του; Να προσεγγίσουμε ένα σοβαρό πρόβλημα με μια δόση αισθητικής και εικαστικής φινέτσας; Ε, όχι, αρχίζει και χάνει η έννοια της δημοσιογραφίας. Σαν να ανήκουμε στην ελίτ των πολιτών που δεν μπορούν να ασχοληθούν με την πλέμπα εκτός και αν μας την παρουσιάσουν με τρόπο που την αντέχει το υψηλό αισθητικό μας κριτήριο… Ή (σόρυ για τον όρο) μεταμοντέρνο, τα πάντα είναι θέαμα, αναρωτιέσαι: πρόκειται για θέατρο ή για πραγματικότητα; Κι εφόσον η πραγματικότητα μοιάζει με θέατρο, στιλιζαρισμένη και στιλιστικά άρτια, μήπως θα πρέπει να μη δώσουμε περισσότερη σημασία απ’ όσο σε ένα έργο;
ΟΚ. Μετά έρχεται η συνοδευτική φωτογραφία δοκιμίου που μιλάει το ποστ. Δηλαδή, εδώ ήρθαμε. Θα συνεχίσω, αν μπορώ, αργότερα.
Καλημέρα κι από 'μένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα να πω πολλά για το σημερινό θέμα, αλλά νομίζω ότι τα περισσότερα είναι ήδη διατυπωμένα:
[... Η φωτογραφία, τόσο στη λογοτεχνία όσο και στην καθημερινή ζωή, χρησιμοποιείται κυρίως ως μηχανισμός πυροδοτήσεως της πασίγνωστης αλυσιδωτής διεργασίας της μνήμης, μέθοδος που παράγει εσωτερικά τοπία τα οποία μεταγράφονται στον γλωσσικό κώδικα του συγγραφέα, γίνονται μέρη του λόγου και επανασχηματίζουν την αρχική φωτογραφική εικόνα με διαφορετική υφή, εμπλουτίζοντάς την με συνειρμούς και μετατρέποντας ένα υλικό υπονοούμενο σε γλώσσα.]
Δημ. Καλοκύρης
-------------------------
[Ένας φακός με απίστευτον φωτοφράκτη αρπάζει την πιο γοργή στιγμή και την απλώνει στην επιφάνεια μιας πλάκας λείας, ευαισθησίας εξαισίας. Και τώρα που έκλεισε ο φωτοφράκτης σαν μάτι αδέκαστο και συνελήφθη ο χρόνος, ο ρεμβασμός αυξάνει την ζωή και δίνει στην εικόνα την κίνησιν και την ευελιξία που φέρνει από τα βάθη μιας πηγής (της ιδικής του) ζεστό το πιο κρυφό της νόημα.]
Ανδ. Εμπειρίκος
@alfred
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαφωνώ με το σχόλιό σου (για την ψηφιακή φωτογραφία), και στα δύο σκέλη του.
Η ψηφιακή φωτογραφία έκανε την παραγωγή και τη διακίνηση των εικόνων, ευκολότερη από ποτέ. Αυτό από μόνο του, είναι σίγουρα θετικό.
Είναι σα να λες ότι η ανακάλυψη της τυπογραφίας έκανε κακό στη λογοτεχνία, γιατί ο κόσμος γέμισε βιβλία!
Όσον αφορά την ψηφιακή επεξεργασία, και το ότι "δεν ξέρουμε εαν αυτό που βλέπουμε είναι πραγματικό ή πλασματικό" αυτό ο προβληματισμός για τη φωτογραφία, ίσχυε ανέκαθεν. Ο σκοπός της φωτογραφίας δεν είναι η καταγραφή του πραγματικού.
Μια φωτογραφική μηχανή που μ' έχει ενθουσιάσει εδώ
ΑπάντησηΔιαγραφή3,200 x 2,400 pixels σε compact camera, με 10 οπτικό zoom και macro... Χάνει κάπως στις νυχτερινές - αλλά από άποψη φακού σκίζει!
alfred
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι τα δύο προβλήματα που αναφερετε δεν είναι προβλήματα.
Ο πληθωρισμός ισχύει και αλλου - το Alogaki έφερε παράδειγμα την τυπογραφία - εγώ θα πάω πιο πίσω, στην γραφή. Είναι σαν να ζητάς να μείνουν οι άνθρωποι αγράμματοι - γιατί αλλιώς θα γράφουν όλοι - και πως θα ξεχωρίσουν οι λογοτέχνες;
Όσο για τον ρεαλισμό στην φωτογραφία αυτός δεν υπήρξε ποτέ. Ήδη η επιλογή του κάδρου και της στιγμής είναι μία παρέμβαση. Επεξεργασία γινόταν πάντα στην εμφάνιση και την εκτύπωση (εμείς οι παλιοί που δουλέψαμε σκοτεινό θάλαμο το ξέρουμε). Για να μην πάμε σε ακραίες περιπτώσεις όπως του Man Ray που έκανε φωτογραφία εργαστηρίου.
Yannis H said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια φωτογραφική μηχανή που μ' έχει ενθουσιάσει εδώ
-------------------------------
Τα 4ΜΡ είναι λίγα - το σωστό για μια καλή εραστεχνική είναι τα 6 και αυτό για να μπορείς να κάνεις γερό cropping.
Όλες μου οι πρωτες ψηφιακές ήταν Olympus - έχει άριστους φακούς και τα πρώτα χρόνια έπαιζε μόνη της στον χώρο. Την εγκατέλειψα όταν βγήκαν οι καλές DSLR και μπορούσα να αξιοποιήσω τους επαγγελματικούς φακούς μου. Επίσης μου την έδωσε η επιμονή της να χρησιμοποιεί την δική της κάρτα μνήμης XD που κανένας reader δεν διαβάζει. Ευτυχώς τώρα έχει σχεδόν επιβληθεί η Secure Digital (ακόμα και η Nikon D80 εγκατέλειψε την Compact flash).
Δεν έιπα ότι πρέπει μείνουμε στο φιλμ. Η οικογένειά μου έχει τρεις ψηφιακές μηχανές οι οποίες μας έχουν χαρίσει καταπληκτικές αναμνήσεις. Εξάλου στην αρχή έγραψα ότι είναι κυρίαρχη παντού. Νομίζω ότι και ο παραλληρισμός για την γραφή και την τυπογραφία είναι ατυχής. Αν θα έκανα ένα παραλληρισμό θα ήταν π.χ. με την τηλεόραση. Φυσικά είναι προτιμότερα τα πολλά κανάλια από το μονοπώλιο της ΕΡΤ. Δεν βλέπουμε όμως προβλήματα στον τρόπο χρήσης της ελεύθερης εικόνας κάθε μέρα από τα "δελτία ειδήσεων". Ο τρόπος χρήσης της ψηφιακής πληροφορίας είναι το πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕργάζομαι σε περιοδικά στο τμήμα επεξεργασίας εικόνας. Καμία φωτογραφία από αυτές οι οποίες δημοσιεύονται στα περιοδικά δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Δεν μιλάω για τα εξώφυλλα. Εκει πραγματικά γίνεται χαμός. Ο Κος Δήμου που ασχολείται με τον Τύπο έχει δίκιο όταν γράφει ότι αυτά γινόντουσαν πάντα. Όμως το πράγμα έχει ξεφύγει. Και αυτά που γράφω, τα γράφω "μέσα" από το πρόβλημα.
giant13 said...
ΑπάντησηΔιαγραφή[...Τώρα βρίκεται στο δίλημμα αγοράς μεταξύ μιας CANON EOS400 και NIKON F80.]
Νομίζω έχεις λάθος. Η Nikon F80 κυκλοφόρησε το 2002 και είναι αναλογική. Προφανώς εννοείς Nikon D80.΄
-----------
Alfred said...
Ο τρόπος χρήσης της ψηφιακής πληροφορίας είναι το πρόβλημα.
Εργάζομαι σε περιοδικά στο τμήμα επεξεργασίας εικόνας. Καμία φωτογραφία από αυτές οι οποίες δημοσιεύονται στα περιοδικά δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα.
Alfred, εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω, ποιο ακριβώς είναι το "πρόβλημα". Ο σκοπός της φωτογραφίας δεν είναι να καταγράψει την πραγματικότητα. Είσαι και επαγγελματίας, τί σε χαλάει ακριβώς στη χρήση της ψηφιακής πληροφορίας;
Όντως η XD είναι μεγάλο πρόβλημα. Και τα ΜΡ είναι λίγα – αλλά μιλάμε για compact και η μεγάλη ανάλυση το ισορροπεί (ισοδυναμεί με μέγεθος Α4 σε 300 dpi). Μια φίλη μου αγόρασε μια Canon DSLR με τα τριπλά χρήματα και η μέγιστη ανάλυση (παρά τα τριπλάσια ΜΡ) ήταν 2048 Χ 1536.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι το πρόβλημα των ψηφιακών είναι το ότι οι εταιρίες ακολουθούν κατά γράμμα τις επιθυμίες των πελατών: θέλουνε έτοιμα προγράμματα, π.χ. για ήλιο και χιόνι, για νύχτα με κινούμενο αντικείμενο, για ηλιοβασίλεμα με τον ήλιο κόντρα, κοκ. Οι νέες μηχανές έχουν ένα σωρό έτοιμα προγράμματα (και γίνονται περισσότερα), ενώ δεν νοιάζονται για άλλα, βασικά θέματα. Όποιος θέλει να μετατρέπει τις φωτογραφίες σε 300 dpi (για εκτύπωση offset) τότε πρέπει να πάει σε δυσανάλογα ακριβές μηχανές για να έχει μέγεθος μεγαλύτερο από το κλασικό 17 X 13 cm (δηλ. Α4 ή Α3).
Σημ. Όταν λέω "μεγάλη ανάλυση το ισορροπεί" εννοώ τα 3,200 x 2,400 pixels ανά φωτό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπίστευτες φωτό, απίστευτο κείμενο. Χαζεύω τα σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Rolleiflex θα μου θυμίζει πάντα το Desafinado του αξεπέραστου Antonio Carlos Jobim.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυκαιρία να το ξανακούσω.
Σαν επαγγελματίας είμαι ενθουσιασμένος. Η επεξεργασία είναι καταπληκτική δουλειά - δεν υπάρχει ανεργία, από αυτή την άποψη όλα καλά. Σαν θεατής ομως με ενοχλεί ότι βλέπω ένα ψέμα. Μετά από 10, 20 αρκετά χρόνια δεν θα ξέρουμε, όταν ανατρέχουμε σε παλιά έντυπα αν έχουν καταγράψει την πραγματικότητα τηε εποχής τους. Να θυμήσω ότι ο Στάλιν μόλις "καθάριζε" κάποιον συνεργάτη του, έβαζε ρετουσέρ και τον "έσβηνε" από τις φωτογραφίες στις οποίες είχαν φωτογραφηθεί μαζί. Δημιουργούσε με αυτό τον τρόπο - ή έτσι νόμιζε - μια ψεύτικη πραγματικότητα. Όποιος θέλει μπορεί να δημιουργήσει μέσω της εικόνας μια ψεύτικη πραγματικότητα πια - και η ψηφιακή εικόνα και η επεξεργασία της βοηθάει πολύ - και αυτή να μείνει ξεπερνώντας ακόμα και την αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζεις πολύ καλά ότι η επεξεργασία εικόνας υπήρχε πολύ πριν ανακαλυφθεί η ψηφιακή φωτογραφία.
Το πρόβλημα υφίσταται μόνο αν θεωρείς τη φωτογραφία μέσο καταγραφής "της πραγματικότητας μιας εποχής".
Τώρα πια που γνωρίζουμε ότι οι περισσότερες ιστορικές φωτογραφίες - ντοκουμέντα, του προηγούμενου αιώνα ήταν "στημένες" δύσκολα θα πέσουμε σ'αυτή την παγίδα και θα αντιληφθούμε την πραγματική υπόσταση της φωτογραφίας. Δηλαδή θα την εκτιμήσουμε για αυτό που πραγματικά είναι. Μια μορφή οπτικής τέχνης.
@yannis_h: Τα 3.200x2.400 ανάλυση (=7.680.000) είναι interpolated. Τα megapixels είναι μόνο 4.000.000. Δηλαδή τα 3.680.000 που θα βλέπεις στο χαρτί θα είναι φτιαχτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο που τότε μπορούσες να επέμβεις κατά 10% ενώ τώρα της αλλάζεις τα φώτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπενθιμίζω: Η ψηφιακή ήρθε για να μείνει. Μας βοηθάει πολύ. Αλλά έχει και της παρενέργειές της.
username: !!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοβαρά;;
@πάντα σκεπτικιστής
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τώρα με τις ψηφιακές, χρησιμοποέίται η ίδια μεθοδος ή καποια άλλη;"
Ακριβώς η ίδια μέθοδος χρησιμοποιείται και τώρα!
Διόρθωση :... έπαιζε με το χρόνο ανοίγματος του κλείστρου, όχι του διαφράγματος!
username
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστός - πολλοί την πατάνε με το τρικ του ψηφιακού εμπλουτισμού - interpolation.
H πρώτη μου DSLR Nikon D100 έχει μόνο 6ΜΡ αλλά δίνει εκπληκτικά αποτελέσματα - ισάξια σχεδόν με τα 10ΜΡ μερικών κομπακτ. Όλα τα pixel δεν είναι ίδια!
Ναι Αλογάκι κατάλαβα ότι εννοούσε την D80...
yannis h said..
ΑπάντησηΔιαγραφή3,200 x 2,400 pixels σε compact camera, με 10 οπτικό zoom και macro... Χάνει κάπως στις νυχτερινές - αλλά από άποψη φακού σκίζει!
--------------------------------
Εχω εδώ και δύο χρόνια την olympus 750.
Ιδια χαρακτηριστικά με την δική σου 770, αλλά μπορεί να πάρει και 4 μπαταρίες ΑΑ, αλκαλικές σε ώρα ανάγκης και το σπουδαιότερο δοκίμασα στο "πόδι" του εξωτερικού φλας, ένα συμβατικό που έχω.
Δουλεύει περίφημα στις manual ρυθμίσεις. Ετσι έλυσα και το κοκκίνισμα των φώτο στις μακρυνές κάπως λήψεις το βράδυ.
Στα τεστ του 2004 είχε βγεί η καλύτερη κόμπακτ στα 4 ΜΡ που
ηταν τότε σχεδόν η κορυφή της ανάλυσης.
Nikos Dimou said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ φράση είναι κοινότοπη: «Μία εικόνα αξίζει όσο δέκα χιλιάδες λέξεις»
Αν ο εκάστοτε Αλογοσκούφης έπαιρνε 5 σεντς κάθε φορά που ακούγεται ή γράφεται αυτή η φράση θα είμασταν ήδη Σιγκαπούρη, ως προς το ισοζύγιο. Ευτυχώς, ο ΝΔ βάζει λίγο τα πράγματα στη θέση τους.
Από μικρός τραβούσα ζόρι με αυτήν την "Κινέζικη παροιμία", και στα πρώτα μου ταξίδια εκεί ρώτησα πάνω από 300 ανθρώπους που δεν την ήξεραν (ξέρω, στατιστικά αστείο δείγμα για μια χώρα με τέτοια γλωσσική ποικιλία). Κάποια στιγμή το 'ψαξα παραπάνω..
Για την ιστορία:
Η πομφόλυγα αυτή είναι απλώς μια επινόηση ενός αμερικανού διαφημιστή και πρωτοπαρουσιάστηκε αποδιδόμενη σε ένα Ιάπωνα φιλόσοφο αγνώστων λοιπών στοιχείων τον Δεκέμβρη του 1921, σε μια διαφήμιση σε περιοδικό μάρκετινγκ για την αξία του να διαφημίζεσαι σε πινακίδες που θα κυλούν σε όλη την πόλη αφού θα είναι καρφωμένες σε τράμ!
Ο "ψεύσας του ψεύσαντος": ακολούθησε μια άλλη διαφήμιση για κάποιο baking powder που είχε και Κινέζικο "κείμενο" (που έλεγε κάτι ψιλοάσχετα) και ήταν δήθεν η κινέζικη παροιμία, τον Μάρτη του 1927.
Η πλήρης ιστορία εδώ.
Τί δηλοί ο μύθος; Γιατί απέκτησε τέτοια σαρωτική αποδοχή μια τέτοια μπούρδα; Ο μύθος μπορεί πολλά να μας πει, ότι διαλέξει ο καθένας. Μεταξύ άλλων, για την "λάγνα" και "σοφή" Ανατολή ως μεταφορά της άγνοιας. Αλλά αυτή την συζήτηση θα την ανοίξει ο Δον (οτ)αν επιθυμεί. Btw, την έχει ανοιχτή διαρκώς ο Αρανίτσης - τηρουμένης της ικανότητας του να συζητά (μόνο;) με τον εαυτό του!
Διάβασα σε σχόλια την κριτική στάση απέναντι στην χρήση της εικόνας σήμερα, και εν πολλοίς συμφωνώ, αλλά εμμένω να διαβάζω το σημερινό κείμενο του ΝΔ ως εάν να μην αναφέρεται στην εικόνα και τη φωτογραφία, αλλά στην φωτογράφιση. Μεγάλη διαφορά. Διαβάζω για την φωτογράφιση ως σύλληψη της πραγματικότητας, πώς αυτή εξαρτάται από τον εξοπλισμό σου, πώς αυτός αλλάζει με τα χρόνια, πώς εσύ μαθαίνεις να τον χειρίζεσαι διαφορετικά, πώς αναθεωρείς και ξεσκαρτάρεις, κλπ. κλπ.
@ΝΔ
Καλή χρονιά και καλή καινούργια φάση. Εικόνα και κείμενο - παράθυρο και μάνταλο.
Ηταν κάτι που σκεφτόμουν από χρόνια και περίμενα να το κάνει κάποιος καλύτερος εμού, και στους δύο τομείς. Με ξεκουράζετε:-)
Θα παρακολουθώ ασκαρδαμυκτί κυρίως ως αναγνώστης / θεατής και λιγότερο ως σχολιαστής.
Traum
ΥΓ. Καμμιά φορά εδώ μέσα νιώθω λίγο mythbuster - με την καλή έννοια! Ελπίζω τουλάχιστον να είμαι στο σωστό blog.
Indigo, ξέχασες τον τρίτο παράγοντα :
ΑπάντησηΔιαγραφή3) Πόσο φωτοευαίσθητο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα στην τρύπα.
Μην πέφτεται στην παγίδα των πολλών pixel, ειδικά στις κόμπακτ. Πολλά pixel στον περιορισμένο χώρο του CCD μπορεί να δημιουργήσουν "θόρυβο". Οι φωτογραφίες που τυπώνονται σε φωτογραφικό χαρτί δεν χρειάζονται πάνω από 5-6 megapixel. Οι μεγαλύτερες αναλύσεις είναι για εκτυπώσεις offset.
ΑπάντησηΔιαγραφήtraummeister
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ ευπρόσδεκτη και η προσφορά και η παρουσία σου.
Χίλια ευχαριστώ στο Alogaki και δημόσια για τον Γλάρο (είναι ήδη wallpaper).
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε θα ήθελα να γράψω κάτι άλλο προς το παρόν. Σας διαβάζω και ...μαθαίνω ;)
(καλά τα ειδικά άρθρα σε έντυπα και το Internet, αλλά το να διαβάζεις κάποιους "ψαγμένους" να συζητούν για τη φωτογραφία στη μητρική σου γλώσσα και σε πραγματικό χρόνο είναι απλά ...ανεκτίμητο - ζήτω το blogging!)
Όπως έγραψα και πριν τα πολλά πίξελ χρειάζονται κυρίως για το ξάκρισμα (cropping). Μπορεί το 70% μίας φωτογραφίας να είναι πατάτα και ένα καρεδάκι σε μία άκρη να βγάζει αριστούργημα. Ε, λοιπόν αν έχεις δέκα μεγκα πιξελ θα το μεγαλώσεις χωρίς κόκκο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο cropping ήταν η πρώτη δημιουργική επέμβαση στο φωτογραφικό εργαστήρι - από τότε που υπήρξε φωτογραφία.
Πάντως οι πιο ωραίες φωτογραφίες ειναι αυτές που κοιτάμε τους εαυτούς μας πριν 20 χρόνια, τους συγγενείς μας την ίδια περίοδο, νέους, αδύνατους και υγιείς, τις παλιές μας γκόμενες 10 χρόνια μετά, τον εαυτό μας σε ποδήλατο με κοντά παντελονάκια πάλι δέκα χρόνια πίσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς διάθεση να απαξιώσω την ωραία υψηλή κουβέντα που αναπτύσσεται, νομίζω πως για τον περισσότερο κόσμο η στιγμή που βλέπει τις κακοτραβηγμένες φώτο του παρελθόντος του, είναι από τις πιο σημαντικές στη ζωή του, η πραγματική μυσταγωγία της φωτογραφίας.
(Απλά μια ακόμη διάσταση)
pagis
ΑπάντησηΔιαγραφήπράγματι ο φακός είναι το Α και το Ω - το ξεχνάμε μιλώντας όλο για πιξελ.
Πάντως οι νεες κομπακτ έχουν βελτιωθεί και στους φακούς (βοήθησαν οι Zeiss, Leica, Schneider-Kreuznach) και στην ταχύτητα λήψης.
Εμένα γκρεμίστηκε ο κόσμος μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια απλή πράξη πολλαπλασιασμού (που δεν έκανα) και πίστευα παπάδες...
Και να σκεφτεί κανείς ότι σήμερα παρήγγειλα καινούρια OLYMPUS! Όχι ότι θα μου μείνει άχρηστη – αλλά τώρα σπάστηκα…
giant13, να πάρω τα πάνω μου: εγώ έχω την C760, παρήγγειλα την 770 στο εξωτερικό γιατί εδώ εξαντλήθηκε. Κάποιος, μάλιστα, που είχε αγοράσει την τελευταία στη Θεσσαλονίκη, είχε πάει μετά μια βδομάδα να πάρει ακόμα μια. Σκέφτομαι και τον υποβρύχιο εξοπλισμό της (κοστίζει παραπάνω από τη μηχανή).
Παρεμπιπτόντως, εγώ ένιωσα να χάνω την αίσθηση για φωτογραφικές μηχανές όταν βγήκαν οι υπεραυτόματες – συμπεριλαμβανόμενης και της εστίασης (σαν λάτρης της Cannon, μιλάω για τη σειρά EOS). Η Canon ΑΕ1 Program, ήταν η καλύτερη μηχανή για μένα. Ξαναέπιασα το νήμα με τις ψηφιακές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικά ενδιαφέρουσα και διαφωτιστική η παρέμβαση του TraumMeister σχετικά με την επίμαχη φράση, η οποία και μένα πάντα με «ενοχλούσε».
ΑπάντησηΔιαγραφήΞεφεύγοντας λίγο από το θέμα του ποστ (όχι πολύ), δεν ξέρω ποια είναι η γνώμη σας για τον Oliviero Toscani, τον εξαιρετικό φωτογράφο της BENETTON την περίοδο 1982-2000(;). Οι προκλητικές (και σοκαριστικές για πολλούς) φωτογραφίες του αποτέλεσαν, όχι μόνο αφορμή για πολλές συζητήσεις, άρθρα, διαδηλώσεις, απαγορεύσεις και, ίσως, επανακαθορισμό της στάσης μας, ως κοινωνία, σε πολλά θέματα (AIDS, μετανάστευση, φυλετικές διακρίσεις, θανατική ποινή, κ.λ.π. ), αλλά νομίζω πως έδωσαν και το στίγμα της εποχής μας με ένα μοναδικό τρόπο.
Για όποιους θέλουν να τις θυμηθούν υπάρχουν (και για κατέβασμα)
εδώ .
Όταν είσαι δημοσιογράφος στο προτεκτοράτο αναλύεις τις σημαντικές δηλώσεις που με κριτήριο την αηδία χαρακτηρίζεις ως φωτογραφικές και λες ότι απεικόνισε καθαρά ο τάδε πολιτικός ένα όμορφο πρόσωπο πολιτικό. Και ο απτός υλικός κόσμος αναδύεται με το φως του και η τέχνη της φωτογραφίας καταξιώνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήαπο το μπλογκ του Δον, το ποστ "Τα κιτρινα φύλλα" συνδυαζει πολυ ικανοποιητικά (σωστη τερψις) το κειμενο με τις εικονες
ΑπάντησηΔιαγραφήαπο ελληνες φωτογραφους δεν ξερω πολλους, εναν που εβγαλε τον Αρη Βελουχιωτη (ονομα δεν θυμαμαι, εβγαλε πολυ καλες φωτο, πολυ δυναμικες συνθετικά) και τον Μπεχράκη που δουλευει για το ροιτερς και ειναι ο ανθρωπος σωστος καλλιτεχνης+reporter
το φως των ελληνων το διαβασα στο ndimou.gr ομως μαλλον δεν ειναι ολοκληρωμενο χωρις να δω τις φωτογραφίες
Μπορουμε να εκφρασουμε καποιες αποριες που εχουμε σχετικα με την φωτογραφικη μας μηχανη?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν οχι εδω τοτε μπορειτε να μας προτεινετε καποιο site που να απαντα σε αποριες αναγνωστων?
π.χ. Εχω μια BENQ 8 ΜΡixel και εχω προβλημα οταν πρεπει να φωτογραφησω χωρις φλας. Μου βγαινει κουνημενη γιατι το κλειστρο μενει ανοιχτο (αυτοματα) για 1 sec αντι για 1/60 που θελω εγω.
Επισης γιατι πολλες φορες δεν μπορει να εστιασει καλα με αποτελεσμα να βγαινει λιγο θολη?
Συμπτωματικά ,έκανα και γω το πρώτο βήμα φέτος με την πρώτη μου DSLR. Μετά από το σχετικό δίλημα μεταξύ μιας Nikon D80 και Sony DSLR 100α διάλεξα τη 2η. Ίσως ριψοκίνδυνη επιλογή αλλά έπεξε σημαντικό ρόλο η ύπαρξη 2 φακών Minolta οπότε η επιλογή ήταν πιο εύκολη. Άλλωστε τόσο η Nikon d80 όσο και η Nikon d200 φαίνεται ότι έχουν το CCD της Sony. Βοήθησε στην επιλογή και το σχετικό site αρκετά καλό για πληροφορίες σχετικές. Μέχρι στιγμής είμαι περισσότερο από ευχαριστημένος. Μαζί με ένα πολύ βασικό Manfrotto τρίποδο αναλώνομαι όσο έχω χρόνο σε βραδυνές λήψεις κυρίως. Η μηχανή είναι πολύ καλύτερη από μένα. Είναι compatible με παλιούς φακούς Konica/Minolta και η Zeiss την υποστιρίζει με 3 φακούς ως τώρα. Τη συνιστώ για μια πρώτη DSLR κάτω από τα $1000 μαζί με φακούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήhliasm
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλό είναι να αποφεύγουμε τις μη φωτογραφικές μάρκες εγώ ούτε την Sony...
Καλησπέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκο θα ήθελα να μας πεις και ονόματα φωτογράφων που σου αρέσουν που έχεις ξεχωρίσει.
Τελαυταία ολο και περισσότεροι φτιάχνουν όμορφα λευκώματα με διάφορες θεματολογίες!
Αλκυονίς κι η σήμερον κι εμείς συζητάμε περί megapixels & dpi!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπω από το παράθυρο τον Ιανουάριο Αττικό ουρανό κι η διάθεση μου διαρκώς ταξιδεύει στο φάσμα του κυανού.
Σίγουρα θα ήθελα να βρίκομαι κάπου αλλού τώρα, αλλά δυσκολεύομαι να αντιμετωπίσω το δίλημμα:
Βουνό ή Θάλασσα
(σημ. Και οι δύο φωτογραφίες είναι τραβηγμένες Ιανουάριο)
Μόνο τ' αγρολούλουδο, γιατί μιλάει κι εγώ θέλω να 'μαι κοντά του και κοντά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήβασικά εμένα στη φωτογραφία με μύησε ο πατέρας μου με μία practika reflex (ναι ξέρω δεν έχει σίγουρα την ποιότητα μια nikon ή canon). από τότε έχω το εξής πρόβλημα δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω ή πιο σωστά εκνευρίζομαι όταν χρησιμοποιώ μια compact. ο λόγος είναι ότι βγάζει ότι θέλει εκείνη κι ότι η παρέμβασή μου είναι ελάχιστη. μου φαίνεται πιο ωραίο το παιχνίδι με τις ταχύτητες και τα διαφράγματα. θέλω να μπω στο παιχνίδι των dslr όμως θέλω να ξέρω αν μπορούν να γίνουν εντελώς χειροκίνητες. φυσικά δεν μιλάω να βάζω φιλμ. αλλά αν έχουν λειτουργία όπου επιλέγω μόνος μου ταχύτητες και διαφράγματα, χωρίς καμία παρέμβαση της μηχανής.
ΑπάντησηΔιαγραφήυπάρχει κάποιο μοντέλο να μου προτείνετε ή κάποια ιστοσελίδα που να με κατατοπίσει;
cortlinux said...
ΑπάντησηΔιαγραφήαπό τότε έχω το εξής πρόβλημα δεν θέλω να μπω στο παιχνίδι των dslr όμως θέλω να ξέρω αν μπορούν να γίνουν εντελώς χειροκίνητες.
----------------------------
Όχι μόνο οι dslr αλλά και οι καλές κομπακτ γίνονται εντελώς χειροκίνητες - η έχουν προγράμματα με πρωτεραιότητα ταχύτητας ή διαφράγματος.
Έλληνες φωτογράφοι:
ΑπάντησηΔιαγραφήοι κλασικοί: Μπαλάφας, Τλούπας, Μελετζής, Νέλλυς, Χαρισιάδης, Βούλα Παπαιωάννου,
Άσχετο με το παρόν post αλλά μόλις ανακάλυψα το
ΑπάντησηΔιαγραφήvideo με την ομιλία του Νίκου Δήμου στην παρουσίαση της βιογραφίας του Steve Jobs.
Καλησπέρα και από μένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπώ τη φωτογραφία και έχω διαβάσει αρκετά σχετικά με την τεχνική της πλευρά (εκτός όσων αφορούν το film, πιστεύω ότι η πορεία προς την ψηφιοποίηση είναι μονόδρομος).
Οι D-SLR πλεονεκτούν λόγω της δυνατότητας εναλλαγής φακών και του αισθητήρα μεγαλύτερου μεγέθους (που συνεπάγεται μικρότρο θόρυβο), για να μην θίξει κανείς και την πλουσιότερη παραμετροποίηση.
Πάντως, η φορητότητα είναι ένα πρόβλημα, καθώς θέματα άξια να απαθανατισθούν παρουσιάζονται παντού και πάντα και δεν είναι δυνατόν ο μέσος ερασιτέχνης χρήστης να τριγυρνά αενάως με μία D-SLR/τούβλο στο χέρι (ή μάλλον στον ώμο), ελπίζοντας στην κατάλληλη συγκυρία.
Πχ. χθες βρέθηκα μπροστά σε μια πολύ ζεστή εικόνα, όπου ένας παππούς (προφανώς κάνοντας θέλημα), επιστρέφοντας από τη λαϊκή, "περνούσε" από το ύψος του πεζοδρομίου μία-μία τις σακκούλες με τα ψώνια σε μια γιαγιά γειτόνισσά του, η οποία και τις "ψάρευε" από το μπαλκόνι της (υπερυψωμένο ισόγειο) με μία γκλίτσα! Ήμουν απροετοίμαστος.
Παρεμπιπτόντως, έχω εντυπωσιασθεί από τα χαρακτηριστικά της νέας PENTAX K10D, η οποία ενσωματώνει σύστημα καθαρισμού του αισθητήρα και σύστημα antishake στο σώμα της (οι εταιρείες-status CANON και NIKON, στις D-SLR τους επιμένουν να μην το ενσωματώνουν, σ' αντίθεση με τις compact των ίδιων εταιρειών, εμφανώς για να μην αχρηστεύσουν την ευρεία γκάμα φακών τους με antishake). Φαίνεται πως υστερεί μόνον στην μετατροπή αρχείων από RAW σε JPEG (το παρακάμπτει κανείς αν γράφει κατευθείαν σε RAW) και λίγο στον θόρυβο σε υψηλά ISO. Αν ακολουθούσε και κάποιο update στο λογισμικό για την μετατροπή από RAW σε JPEG (που πάσχει) θα ήταν για μένα μεγάλος πειρασμός.
Σημ.: Η CANON φαίνεται να υπερέχει στην εκμετάλλευση της πληροφορίας με μικρή έκθεση (υψηλό ISO), παράγοντας τις καλύτερες εικόνες στα ISO 800 και 1600 (δηλ. με τον μικρότρο θόρυβο), και αυτό ακόμα και από την μετριόφρονα 400D. Αλλά έχει μουλαρώσει στην μη ενσωμάτωση antishake σώμα των D-SLR της.
Σημ2.: Καλό και ενδιαφέρον από τεχνικής απόψεως θα ήταν για τις ψηφιακές φωτογραφίες κε Δήμου να μας δίνετε διάφραγμα, έκθεση, ISO και φακό.
Ακολουθίες:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σκότος ορίζεται ως η απουσία του φωτός.
Ο Απόλλωνας είναι θεός του φωτός και των Ελλήνων.
Το σκότος απουσιάζει από το ΄΄φως των Ελλήνων ΄΄
Καμία φωτογραφική μηχανή δεν δουλεύει χωρίς φως.
Σε αυτό το post συζητάμε για φωτογραφίες και φωτογραφικές μηχανές.
Η ενασχόληση με την φωτογραφία είναι ενασχόληση με το φως.
Ζήτω στην τεχνολογία που έκανε προσιτό το φως.
Περνάει η μουσική στο Mega...
ΑπάντησηΔιαγραφήRallousilach said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πρώτη φωτογραφία είναι καταπληκτική. Μου θυμίζει Ντε Κίρικο. Προσπαθώ να θυμηθώ που βρίσκεται αυτό το μέρος...λίγη βοήθεια;;;
--------------------------
Δύσκολο να το μαντέψεις - αφού και κάποιος που ήταν δίπλα μου δεν το αναγνώρισε μετά. (Να γιατί η φωτογραφία ΔΕΝ έχει σχέση με την πραγματικότητα). Είναι η Ρωμαϊκή αγορά φωτογραφημένη με ένα υπερευρυγώνιο 20άρη και την κατάλληλη φωτιστικά στιγμή.
Με μένα τα πράγματα ήρθαν λίγο ...ανάποδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα μπήκα στον σκοτεινό θάλαμο (7 ετών περίπου) και έπειτα βγήκα έξω!
Πατέρας φωτογράφος και πολύ πιθανόν κάποιοι εδώ μέσα να έχουν σχολική φωτογραφία εκτυπωμένη απο εμένα! :)
Πρώτη ΣΟΒΑΡΗ μηχανή, και ακόμα είναι, η FE2 της Nikon - μα ...ούτε AF; Με λίγη αρχική εξάσκηση, δεν έλειψε ποτέ! Μαθαίνεις μέσα σου και λες "τόσο στρέφω το φακό για τόση απόσταση". Είναι απίστευτο αλλά λειτουργεί! Οπως στο αμάξι που έτσι απλά, 'ξέρεις' το πόσο στρίβεις. Επεται F801 για να καταλήξω F100 με 28-70AFS F2.8 Φακός διαμάντι.
Μην γεμίζω όμως με κάτι προσωπικό τον χώρο εδώ. Θέλω να πω για κάτι που δεν αναφέρεται.
Το θέμα της αποθήκευσης των ψηφιακών αρχείων.
Μα φυσικά ..cdr/dvdr! Εν μέρει, φυσικά.
Εχω αρχείο από τα πάντα που έχω τραβήξει πολλά πολύτιμα αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο πως τα cd από την ψηφιακή θα τα έχω και για πολλά χρόνια από τώρα.
Εχουν υπάρξει προσπάθειες για χρυσά cdr/dvdr από την Emtec αλλά και πάλι..
Επίσης λένε και για DVD-RAM..
Υπάρχει επίσης και εταιρία εξωτερικού που μεταφέρει τα αρχεία σε ...φιλμ! (Παραμένει ψηφιακή η πληροφορία).
Γνωρίζει κανείς κάτι για αυτό το σοβαρό νομίζω θέμα;
Και καμμιά γνώμη για την Ricoh R5? Η μήπως το resume (ούτε καν sony)του ΝΔ ισχύει και για αυτήν?..
univers said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό και ενδιαφέρον από τεχνικής απόψεως θα ήταν για τις ψηφιακές φωτογραφίες κε Δήμου να μας δίνετε διάφραγμα, έκθεση, ISO και φακό.
-----------------------
Αυτό προϋποθέτει πως σημειώνω ή θυμάμαι.... σχεδόν αδύνατο. Π. χ. ξέρω πως η πρώτη φωτογραφία βγήκε με ευρυγώνιο Nikkor 20άρι και το φιλμ που χρησιμοποιούσα τότε ήταν Kodachrome 64 αλλά διάφραγμα - χρόνο;
somebody
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυδέν γνωρίζω για Ricoh...
Και αυτό που έγραψα πριν (από το κινητό, τηλεγραφικά) δεν είναι κανόνας. Απλώς πιο εύκολα μαθαίνουν τα ψηφιακά οι εταιρίες με φωτογραφική πείρα και ιστορία - παρά το αντίστροφο...
Πριν ένα χρόνο περίπου, το Φωτογραφικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, στο Λιμάνι, παρουσίασε έκθεση φωτογραφίας του Τλούπα. Εκπληκτικές φωτογραφίες, φυσικά ασπρόμαυρες. Παρών και ο ίδιος, γεράκος πολύ, βασταζόμενος από μια κόρη του, με μάτια υγρά και θολά. Χιλιάδες φωτογραφίες αποτύπωσαν αυτά τα μάτια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν 2 μήνες, περαστική από το Μουσείο, είδα και ένα υπέροχο λεύκωμα του Τλούπα, μεγάλου μεγέθους, με κρατική χορηγία, ίσως και του Μουσείου Μπενάκη, αν δεν κάνω λάθος.
Θυμάμαι πάντως, όταν τον κοίταζα στην έκθεση πως είχα κάνει την ευχή να τον είχα πατέρα. Πόσα θα είχα να μάθω από εκείνον!!!!
O Τλούπας πέθανε πέρισυ το καλοκαίρι. Από τους τρεις μεγάλους μόνον ο Μπαλάφας ζει - σαν γέρο πλάτανος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιά την αποθήκευση η λύση είναι server με sata.Για πληροφορίες στον Mickey.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ ότι το μέλλον είναι στις DSLR αλλά ακόμα έχουν κάποια προβλήματα σε ιδιαίτερες συνθήκες.Για παράδειγμα είναι ευαίσθητες στην υγρασία και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή όταν φωτογραφίζεις σε βροχή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως ήδη η μέση κομπακτ κάνει πράγματα αδιανόητα ακόμα και για επαγγελματικές μηχανές πριν 10 χρόνια. Σκεφθείτε το τράβηγμα σε ριπές - μόνο το motor drive με τις μπαταρίες του ζύγιζε ενάμιση κιλό. Ας αφήσουμε τον μπελά των εμφανίσεων και των εκτυπώσεων - και καμία εκτύπωση δεν ήταν ίδια με τις άλλες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επανάσταση που έφερε η ψηφιακή φωτογραφία είναι ότι ο καθένας με λιγα χρήματα μπορεί να μάθει.Με τα φίλμ τα πράγματα ήταν πολύ πιό δύσκολα και πολύ πιό ακριβά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, αυτό το χάλι με τα εργαστήρια.. Μόνον με προσωπική σχέση με τον χειριστή του εκτυπωτικού μπορούσες να ελπίζεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο τέλος, εκεί κατέληξα. Και σε slides.
Stavrosp σε ευχαριστώ, είναι όντως η απόλυτη λύση εκείνη ενός raid. Δεν μπορώ όμως να φανταστώ την παρακάτω σκηνή!
Εναν απλό άνθρωπο να μπαίνει σε ένα κατάστημα για μία compact και ο πωλητής να πει: Μάλιστα, καταλήξαμε σε μηχανή κύριε, κοστίζει 145€.
Από ...data server τι θα επιλέξετε?!!! :)
somebody said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ...data server τι θα επιλέξετε?!!! :)
-------------------------
Μα δεν νομίζω ότι ο χρήστης της κομπακτ των 145€ ενδιαφέρεται τόσο για την συντήρηση των φωτογραφιών του. Θα τις δει στην οθόνη ή στην τηλεόραση, θα τυπώσει μερικές είτε στο φωτογραφείο είτε με ένα photo printer που με dye sublimation έχει άριστη απόδοση και διάρκεια - και αυτό είναι όλο.
@ ΝΔ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι, έχει το εφφέ ενός ευρυγωνίου (πράγμα που μου θυμίζει ότι πρέπει να καταβάλω άλλα € 700 περίπου αν θέλω εικόνες με "περιεκτικό" και καθαρό ορίζοντα και εστιασμένη λεπτομέρεια στο πρώτο-εγγύς πλάνο).
Όσον αφορά παραμέτρους, εννοούσα βέβαια για τυχόν ψηφιακές φωτογραφίες που θα δημοσιεύσετε, όπου τα στοιχεία αν δεν κάνω λάθος βρίσκονται στο ίδιο το αρχείο RAW. Αλλίμονο, δεν είμαι τόσο σαδιστής να σας ζητήσω να θυμάστε τις παραμέτρους αναλογικών φωτογραφιών που χρονολογούνται από ετών!
Ευχαριστώ
Η φωτογραφία πάντως και σήμερα και παλιότερα μπορεί να ταξιδέψει οποιονδήποτε οπουδήποτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί να τραβήξεις ένα τοπίο που σου θυμίζει ένα ποίημα, ή μπορείς να γράψεις ένα ποίημα κοιτάζοντας μια φωτογραφία!
Μπορείς να ταξιδέψεις σε ένα μέρος που είδες σε μια φωτογραφία, ή μπορείς να περιγράψεις σε άλλους με μια φωτογραφία ένα μέρος που ταξίδεψες.
Μια φωτογραφία μπορεί να σου θυμίσει μια ευχάριστη ή μια δυσάρεστη περίοδο της ζωης σου.
Φωτογραφίες μιας ολόκληρης ζωης, άνθρωποι που γεμίζουν μια ζωη, άνθρωποι που δεν ζουν πια γίνονται αναμνήσεις.
Kύριε Δήμου,
ΑπάντησηΔιαγραφήαφού καλησπερίσω εσάς και όλους τους συνομιλητές σας,
και χωρίς,βέβαια,να χρειάζεται να επισημάνω εγώ -ο ,κατά βάση, αδαής (ιδιαίτερα με ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές) περί την φωτογραφική τέχνη- ότι είναι προφανές (όπως δια των φωτογραφιών σας, αδρά, προκύπτει) πως είσθε εραστής της τέχνης της φωτογραφίας -όπως ,άλλωστε, δηλώνετε- θα ήθελα να σας ρωτήσω (και εάν έχετε τη διάθεση να με πληροφορήσετε-αλλιώς ,αν όχι εσείς, το αλογάκι,που έχει σχέση με αυτή την τέχνη σας και,τυχόν, το επιθυμεί),τελικά ,για έναν αδαή περί την τέχνη της (δια ψηφιακής μηχανής)φωτογραφίας,ποια θα μπορούσε να είναι μια καλή αρχή με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή(δεν αναφέρομαι κατ΄ανάγκην-χωρίς να το αποκλείω- σε μάρκα ,αλλά σε τύπο ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής). Και ,τελικά,για έναν άνθρωπο θεωρητικής νοοτροπίας,συνιστάται-σε αυτή την περίπτωση-η μελέτη κάποιου θεωρητικού εγχειριδίου ή αρκεί το μεράκι:
Καλησπέρα σε όλους τους blogers.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ. Δήμου, ποια είναι η άποψή σας για το video? Πιθανώς, είναι πιο φλύαρο από τη φωτογραφία, είναι όμως πιο δυναμικό?
be frank-gr.
ΑπάντησηΔιαγραφήAρχίστε με μία απλή ψηφιακή γύρω στα 200 €. Στο τεστ του τελευταίου RAM για ψηφιακές μέχρι 200 € πρώτευσε η Canon Powershot A 540 (6Megapixel, 4X zoom) και οθόνη 2,5". Θα χρειαστείτε και μία κάρτα μνήμης SD (35 € το ένα Γίγα). Τραβήξτε φωτογραφίες με την ψυχή σας - δεν κοστίζουν τίποτα. Τραβάτε και σβήνετε. Μαθαίνετε από τα σφάλματά σας. Αν θέλετε να διαβάσετε υπάρχουν πολλά στο Διαδίκτυο - καλά είναι και τα φωτογραφικά περιοδικά.
gerasimos74 said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ. Δήμου, ποια είναι η άποψή σας για το video? Πιθανώς, είναι πιο φλύαρο από τη φωτογραφία, είναι όμως πιο δυναμικό?
------------------------------
Για να γίνει ένα αξιοπρεπές βίντεο θέλει δουλειά: μοντάζ, μίξη ήχου. Αλλιώς αν είναι σκόρπιες λήψεις, δεν βλέπεται. Αν έχετε χρόνο κέφι και υπομονή οι υπολογιστές έχουν κάνει το μονταζ πολύ εύκολο - ακόμα και ο Windows Movie Maker (τζάμπα) κάνει δουλειά.
Μπα - έκανα και κατοστάρα χωρίς να το καταλάβω. Που είναι ο πόνδιξ;
ΑπάντησηΔιαγραφή@ nikos dimou :11:08:46μμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘερμά ευχαριστώ,μια και εκ προοιμίου δεν το είχα κάνει.
Α,και κάτι άλλο(μια και εν τω μεταξύ είδα και το προηγηθέν σχόλιο σας):
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εκατοστή πρώτη ,ή εκατοστή δεύτερη ,έχει και αυτή κάποια
ηθική ανταμοιβή;
Και πάλι ευχαριστώ.
be frank-gr. said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εκατοστή πρώτη ,ή εκατοστή δεύτερη ,έχει και αυτή κάποια
ηθική ανταμοιβή;
-------------------------------
Για τους πιστούς όλες έχουν ανταμοιβή :))
Κ. Δήμου, έχετε στα σκαριά καμιά έκθεση φωτογραφίας τώρα κοντά? (για να βγάλουμε & καμία ειδησούλα...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πάλι είμαι ανάμεσα στην Panasonic Lumix FZ7 με 12x zoom & 6 Mpixel και την Canon Α710 6x zoom & 7 Μpixel. Η Canon έχει άριστη ποιότητα εικόνας αλλα μικρότερο ζουμ και η άλλη έχει 12x zoom αλλά είναι ακριβότερη. Δίλημμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα πολύ καλό site με ενδιαφέρουσες δοκιμές και δείγματα πραγματικών λήψεων είναι το megapixel.net
Kύριε Δήμου,
ΑπάντησηΔιαγραφήθεωρώ εξαιρετική τύχη
ότι συνομιλώ μαζί σας.
Ακόμη κι όταν διφορούμενα
βάζετε τα πράγματα στη θέση τους
(ακόμη κι όταν έχω την εντύπωση,την διαίσθηση,ή την- μέσω λογικών συσχετισμών-εκτίμηση, πως μέσω τρίτων μου ομιλείτε).
Ακόμη,αν θέλετε,όταν,άλλες φορές, δίνετε την εντύπωση πως με επιπλήττετε και νιώθω ότι με θυμώνει αυτό,μερικές φορές.Όμως, δεν σου δίνεται πολλές φορές η ευκαιρία στη ζωή σου με καθιερωμένους συγγραφείς και εν γένει φιλοσοφημένους ανθρώπους να συζητάς ,ή να επιχειρείς να συζητάς,όσο τ΄αντέχεις,αφού δεν είναι πάντα εύκολα τα παιχνίδια της λογικής και της φαντασίας (κι άλλωστε,δεν είμαι πια στην πρώτη μου νεότητα ,για να έχω αντοχές μεγάλες).Εύχομαι,οι νεώτεροι από εμένα(χωρίς να είμαι ιδιαίτερα μεγάλος,μάλλον πολύ νέος είμαι για τα σημερινά δεδομένα) να σας παρακολουθούν και να κερδίζουν, ακόμη κι απ΄του εαυτού σας τις παρεκτροπές(όλοι παρεκτρεπόμεθα,ενίοτε).
Θα σας ζητήσω συγγνώμη που νωρίς απόψε θα σας καληνυχτίσω,όμως εχθές(κι όχι μονάχα γιατί μέχρι κάποια ώρα συνεζήτησα, στο προηγηθέν ποστ),αλλά γιατί, λόγω κάποιας οίκοι εργασίας, δεν κοιμήθηκα καθόλου και είμαι πολύ κουρασμένος.
Ακόμη -κι αν οι υποχρεώσεις της ζωής ή οι αντοχές δεν μου επιτρέπουν ,στο μέλλον,σαν απόψε ,ή, σαν άλλες φορές, να συζητώ μαζί σας,συχνά θα είναι κοντά σας η σκέψη μου.
Να είσαστε καλά.
(αν δεν επιθυμείτε να εμφανιστεί αυτό το μήνυμα,εμένα δεν θα με πείραζε να το κρατήσετε μόνο για τον εαυτό σας,αφαιρώντάς το μετά τη δημοσίευσή του).
Καληνύχτα σας.
Ο ...πόνδιξ είναι σε αυστηρό αυτοπεριορισμό για να ...δουλέψει επιτέλους ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήλεψε μάλιστα το Αλογάκι με τον
"γλάρο" του και, μετά το ηλιοβασίλεμα που παρακολούθησε σήμερα στον Λαιμό, βάλθηκε να φωτογραφίζει τους ...παρακείμενους γλάρους!
(φυσικά από την απόσταση που βρισκόταν, με το ταπεινό 3x Zoom της Canon Ixus και την έλλειψη φωτός, stabilizer και εμπειρίας, μην περιμένετε και κάνα αριστούργημα)
Πάντως ήταν αρκετά όμορφα (τράβηξα και μερικές φωτό, καθώς και ένα μικρό βιντεοκλιπάκι με το ηλιοβασίλεμα).
Στον Λαιμό ήταν και μια νεαρά ύπαρξις με έναν τηλεφακό πιο μεγάλο κι από το ...μπόι μου. Δεν πιστεύω να ήταν κάποιος από σας!
(για να μην πω για ένα Subaru Forester μεταλικού χρώματος που πήγαινε με τις πάντες στην Παραλιακή - πήγα να το πιάσω, αλλά δυστυχώς έπρεπε εκείνη την ώρα να στρίψω δεξιά για Λαιμό και δεν πρόλαβα να διαπιστώσω ΠΟΙΟΣ το οδηγούσε :)))
Σας διαβάζω πάντως, παίζω και ...μαθαίνω ;)
(έχω βεβαίως πολλές ...απορίες)
Back to work now...
Υ.Γ. Για την αποθήκευση των φωτογραφιών σας, σκεφτείτε και ένα "διαδικτυακό backup" στις εκατοντάδες υπηρεσίες που φιλοξενούν δωρεάν τα πονήματά σας. Έτσι, χωρίς να πληρώσετε φράγκο, θα γλιτώσουν ακόμα κι από σεισμό, θεομηνία ή και ...πυρηνική καταστροφή (τώρα τι θα γίνετε εσείς είναι άλλο ...ζήτημα).
"Ο ουρανός και η γη παρελεύσονται, οι δε photos μου ου μη παρελθώσιν"
(Μίκειος, Κεφ. Ε', στ. 17)
ωραία θα ήταν να βλέπαμε καμία λήψη με τη Rolleiflex.. το τετράγωνο κάδρο έχει άλλη χάρη (ελπίζω να μην είναι κι αυτές στο μουσείο Μπενάκη)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔον Γάτος said...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να γίνει ένα αξιοπρεπές βίντεο θέλει δουλειά: μοντάζ, μίξη ήχου. Αλλιώς αν είναι σκόρπιες λήψεις, δεν βλέπεται. Αν έχετε χρόνο κέφι και υπομονή οι υπολογιστές έχουν κάνει το μονταζ πολύ εύκολο - ακόμα και ο Windows Movie Maker (τζάμπα) κάνει δουλειά.
-----------------------------
Εδώ και πάνω απο ένα χρόνο με την βοήθεια του Pinnacle Studio 9 (Τώρα κυκλοφορεί η 10 version) έχω μετατρέψει παλιές βιντεοταινίες σε DVD με άριστα αποτελέσματα.
Την καλοκαιρινή εξόρμηση στην Κρήτη που έγινε και με λήψη κάμερας 1 Mpixel,ενεργά 0.7 περίπου, (Οι αναλογικές σε αντιστοιχία έχουν ανάλυσι 0.4 Mpixel), την έντυσα και με κατάλληλη μουσική, εικόνα σε εικόνα, κυλιόμενους τίτλους κλπ. Πέρασα στο τέλος και όλες τις φώτο που τράβηξα.
Οποιος ενδιαφέρεται να στείλει βιντεο να το μετατρέψω σε DVD.
Πεμ Ιαν 11, 11:12:44 μμ
Δεν ξέρω εάν υπάρχει σοβαρή ψηφιακή που να έχει "ζωντανή" και χωρίς περιορισμό - θα εξηγήσω - φωτομέτρηση όπως η πρώτη μου μηχανή (δεν την αποχωρίζομαι ΚΑΙ λόγω αυτού). Φοβερό, το έχει η FE2 και δεν το έχει η F100!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι εννοώ "ζωντανή". Πχ, σκοτεινό τοπίο, φωτομέτρηση 25 λεπτά αλλά εάν ο φωτισμός αυξηθεί στο ενδιάμεσο, ο φράκτης 'πέφτει'.
Είναι σαν να 'τροφοδοτείς' την πόζα σου με φως ώσπου να 'χορτάσει'!!
Ισχύει και αντίστροφα.
Δεν μιλώ για το τι 'εφέ' μπορεί κάποιος να καταφέρει με αυτό! (Εάν υπολογίσουμε και το reciprocity - μη γραμμικότητα στην απόκριση του φιλμ στο φως, υπάρχουν πίνακες στο δίκτυο).
Ελπίζω αν υπάρχει να έχει και πολλαπλή έκθεση.
ΥΓ: Δεν 'βαριέμαι να το ψάξω', το παιχνίδι όμως του μπλογκ είναι το μοιράζεσθαι. :)
Πόντικας said...
ΑπάντησηΔιαγραφήγια να μην πω για ένα Subaru Forester μεταλικού χρώματος που πήγαινε με τις πάντες στην Παραλιακή - πήγα να το πιάσω, αλλά δυστυχώς έπρεπε εκείνη την ώρα να στρίψω δεξιά για Λαιμό και δεν πρόλαβα να διαπιστώσω ΠΟΙΟΣ το οδηγούσε :)))
Ρε πόντικα γαργαλεμένη πρέπει να είναι η μπέμπα γιά να θέλεις να πιάσεις την φτερούγα που πάει με τις πάντες και το κρατάς μυστικο.
@giant13:
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μπέμπα είναι ...αγνή και άμωμος. Ούτε καν ζάντες δεν έχω βάλει - μόνο λάστιχα (δις) και αμορτισέρ (άπαξ) έχω αλλάξει.
Απλώς είχε κίνηση και το Subaru κάπου "σκάλωσε" μετά από κάποια ζιγκ-ζαγκ, οπότε και το έπιασα (ακριβώς πίσω του). Δυστυχώς δεν πρόλαβα να το δω απ' το πλάι και να εξακριβώσω την ταυτότητα του οδηγού, καθώς το ηλιοβασίλεμα πλησίαζε και έπρεπε να στρίψω δεξιά για Λαιμό - αν είχα ακόμα μερικά λεπτά περιθώριο, μπορεί να τα λέγαμε στα ...λιμανάκια :))
Πάντως αποκλείεται τελικά να ήταν ο ...δικός μας, μια και όπως διαπίστωσα πριν λίγο, εκείνη την ώρα έκανε σχόλιο περί Ελλήνων φωτογράφων (Πεμ Ιαν 11, 05:05:44 μμ).
Άντε, καληνύστα μας. Η δουλειά πάει καλά. Ες αύριον τα ...σπουδαία ;)
Η λύση του backup πάντως δεν είναι πλέον ακριβή υπόθεση.Μια motherboard με 50 ευρώ (με 1000αρα LAN) μιά cpu με 82 1GB RAM 95 φτάνεις στα 227 ευρώ.Οι SATA ξεκινούν από 45 ευρώ τα 80 GB.Πέρνεις όσο χώρο σου χρειάζεται (θα χρειαστείς από 3 και επάνω για να έχεις συνεχές backup) και ξεκινάς.Στήνεις ένα linux server με samba για τα win και με nfs εάν έχεις μηχανήματα linux και σερβίρεις όλα τα pc του σπιτιού σου.Η λύση φυσικά δεν χρειάζεται στον περιστασιακό χρήστη που βγάζει μερικές φωτογραφίες που και που όπως είπε και ο ΝΔ. Αυτός μπορεί κάλλιστα να ακολουθήσει την υπόδειξη του MIckey.Αλλά εάν τραβάς με DSLR σε RAW format τότε αργά ή γρήγορα θα στήσεις server.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι δεν ετοιμάζω έκθεση φωτογραφίας - ίσως να ετοιμάσει το Μπενάκι μία αναδρομική.
Φωτογραφίες 6Χ6 υπάρχουν μερικές στο site μου. Οι υπόλοιπες είναι στο Μπενάκη.
Συνεχίζουμε φωτογραφικά.
Καλημέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖητάω βοήθεια ειδικών: με ποιο τρόπο αποθηκεύω τις φωτογραφίες μου; Χρονικά ή θεματικά; Υπάρχει άλλος τρόπος;
Αν το κάνω χρονικά μπορεί να ξεχάσω τι περιέχουν (π.χ. έναν ουρανό, ένα ποτάμι) ενώ θεματικά θα πρέπει να κάνω πολλές κατηγορίες και τα various θα έχουν της παναγιάς τα μάτια.
Και τα δύο συγχρόνως… μου φαίνεται χάσιμο χώρου.
Πάει καιρός που λέω να τις κατηγοριοποιήσω και πάντα κολλάω στο «πως».
"Και τα δύο συγχρόνως" εννοώ να έχω την ίδια φωτογραφία αποθηκευμένη και κατηγοριοποιημένη δύο φορές.
ΑπάντησηΔιαγραφή@yiannis h
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περισσότερα προγράμματα photo album υποστιρίζουν tags.Μπορείς να κατηγοροποιήσεις τις φωτογραφίες και κατά θέμα και κατά ημερομηνία χωρίς να τις έχεις διπλές.
...o Νικολας 18αρης ποτε δεν ειχε φορεσει παπουτσια...απ το χωριο περασαν οι ανταρτες ..τον προσφεραν ενα ζευγαρι παπουτσια και τους ακολουθησε ...τι και αν ο αδερφος ο μεγαλητερος πολεμουσε με το στρατο..δεν τον ενοιαζε ...ελιωσε μαζι με αυτα σε καποια βουνοκορφη......
ΑπάντησηΔιαγραφήυγ.Αληθινη ιστορια που μου διηγηθηκε καποτε ο πατερας μου!!!!