Τρίτη, Ιουλίου 19, 2016

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ


19.7 πρωί.

Είχα ετοιμάσει ένα κείμενο για την ανυπαρξία της Ελληνικής λογοτεχνίας στον έξω κόσμο – αλλά οι ειδήσεις με έκαναν να το βάλω στο συρτάρι. Κάποια στιγμή θα το δημοσιεύσω (το θέμα έχει ενδιαφέρον) αλλά όχι τώρα.

Διάβασα για τον νεαρό Αφγανό, 17 χρονών, που φωνάζοντας «Ο Αλλάχ είναι μεγάλος!» άρχισε να μαχαιρώνει και να τσεκουρώνει ανύποπτους επιβάτες σε ένα τραίνο στην Βαυαρία – μέχρι  που τον σκότωσαν αστυνομικοί. Άλλαξα διάθεση.

Τι άγριο, τι τραγικό πράγμα είναι ο φανατισμός. Τώρα αυτός ο 17χρονος προφανώς ήθελε να πεθάνει, αλλά σκέφθηκε να πάρει μαζί του και μερικούς άπιστους. Έτσι για να έχει περισσότερα «μόρια» στον Παράδεισο.

Μεγάλο δηλητήριο η θρησκεία. Διδάσκει την αγάπη και σκορπάει το μίσος. Και ο Αλλάχ  «οικτίρμων και συμπονετικός» ονομάζεται στο Κοράνι, αλλά παρακινεί έναν οπαδό του να εξοντώσει αθώους παραθεριστές στην Νίκαια.

Κι αυτά που συμβαίνουν δίπλα μας στην Τουρκία, θρησκευτικές ρίζες έχουν. Η χώρα δεν άντεξε πολλά χρόνια το άθρησκο κοσμικό κράτος που έστησε ο Ατατούρκ. Υπόγεια, η αντίθεση ανάμεσα στους κοσμικούς που εκφράζονται κυρίως από το στρατό και τους πιστούς – που ακολουθούν τον Ερντοάν, στοιχειώνει και το τελευταίο πραξικόπημα.


Πότε θα ζήσουν οι άνθρωποι ελεύθεροι; 
Χωρίς φανατισμούς, ιδεοληψίες, καταναγκασμούς; Πότε θα απαλλαγούμε από αυτό που ο Επίκουρος ονόμαζε «τυραννία της θρησκείας;»




19.7. μεσημέρι.

Σκέπτομαι πως η αρχική μορφή όλων των μπλογκ ήταν η ημερολογιακή. Και η ονομασία τους αυτό δηλώνει. Web log: δικτυακό ημερολόγιο. Αργότερα άρχισαν να γίνονται θεματικά, όπου κάθε post είχε ένα διακριτό θέμα. Ίσως όταν τα θέματα δεν χωράνε μέσα στην ρευστή πραγματικότητα, να επιστρέφω και εγώ στη μορφή των ημερολογιακών σημειώσεων.






και μετά:


Σπάνια νομίζω η Ελλάδα να έχει βρεθεί σε μία τόσο δύσκολη θέση. Κρίση, φτώχεια, ανεπαρκέστατη ηγεσία – και γύρω μας ο χαμός: πραξικόπημα στην Τουρκία, προσφυγικό, τρομοκρατία, κρίση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν πρόλαβα να επαναλάβω την ατάκα του Αυλωνίτη (βρε πού πάμε;) και πλάκωσαν οι καταστροφές.

Οι εικόνες του εξευτελισμού και των βασανιστηρίων που περνάνε οι στρατιωτικοί στην Τουρκία με πονάνε. Και με τους φυγάδες του ελικοπτέρου, τι θα γίνει;


Πώς τώρα μέσα σε αυτό το τσουνάμι των γεγονότων να αναλύσεις κάποιο θέμα – έστω ζωτικό και σοβαρό…

Και για αποζημίωση μερικές φωτογραφίες από ταξίδι στην Πόλη το 2006


122 σχόλια:

  1. Πραγματικά άστοχη ανάρτηση δηλωτική είτε πλήρους αδυναμίας κατανόησης της πραγματικότητας είτε παθολογικής προσκόλλησης στην ευκολία του "φέρνω την πραγματικότητα στα μέτρα μου". Ενδεικτικά:

    1. Τον τελευταίο αιώνα υπερ-πολλαπλάσιοι των θανάτων που προκλήθηκαν στο όνομα του όποιου θεού ήταν εκείνοι που προκλήθηκαν στο όνομα της "δημοκρατίας", της "ελευθερίας" ή ενός "άλλου κόσμου" - χωρίς καμία απολύτως θρησκευτική αναφορά ή ανάμιξη.

    Συνεπώς ο αρχιδάτος 17χρονος που ΠΕΘΑΝΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ στο "κάτω οι θρησκείες" θα μπορούσε ευκόλως να αντιτάξει το "κάτω οι δημοκρατίες σας".

    2. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι οφειλόμενοι σε θρησκευτικό εξτρεμισμό θάνατοι και καταστροφές έχουν συγκεκριμένη ιδεολογική ταυτότητα: Αυτή του Ισλαμισμού.

    Συνεπώς το ζήτημα μας δεν είναι γενικώς και αορίστως το ότι οι θρησκείες παράγουν βία και φανατισμό. Και το ποδόσφαιρο ή ο καπιταλισμός παράγουν βία και φανατισμό αλλά δεν τα καταργούμε.

    Πραγματικά απογοητευτικός επιθανάτιος ρόγχος ενός ετοιμοθάνατου μπλογκ, σαφώς κατώτερος της ιστορίας του ... Παρόλαυτα ως σεσημασμένος νεκρολάγνος επιμένω να το απολαμβάνω ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανιστόρητος. Προσθέστε: τα εκατομμύρια άνθρωπων που πέθαναν από τις Σταυροφορίες, την Εικονομαχία, την Ιερά Εξέταση, τη Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου, τον βίαιο εκχριστιανισμό των ιθαγενών, τους κατακτητικούς πολέμους των Αράβων και των Τούρκων...

      Διαγραφή
    2. Μετάφραση:
      @Forcibly Pseudonymous K282519 July, 2016 17:14

      -------------------------------
      Πραγματικά άστοχη ανάρτηση δηλωτική είτε πλήρους αδυναμίας κατανόησης της πραγματικότητας είτε παθολογικής προσκόλλησης στην ευκολία του "φέρνω την πραγματικότητα στα μέτρα μου". Ενδεικτικά:
      ----
      Είσαι γεροξεκούτης!
      ----


      1. Τον τελευταίο αιώνα υπερ-πολλαπλάσιοι των θανάτων που προκλήθηκαν στο όνομα του όποιου θεού ήταν εκείνοι που προκλήθηκαν στο όνομα της "δημοκρατίας", της "ελευθερίας" ή ενός "άλλου κόσμου" - χωρίς καμία απολύτως θρησκευτική αναφορά ή ανάμιξη.

      Συνεπώς ο αρχιδάτος 17χρονος που ΠΕΘΑΝΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ στο "κάτω οι θρησκείες" θα μπορούσε ευκόλως να αντιτάξει το "κάτω οι δημοκρατίες σας".
      ----
      Εγώ όμως είμαι μάγκας και βρίζω, αλλά μην μου βρίσει κανένα γατάκι την … την… ΙΔΕΑ!!
      -----

      2. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι οφειλόμενοι σε θρησκευτικό εξτρεμισμό θάνατοι και καταστροφές έχουν συγκεκριμένη ιδεολογική ταυτότητα: Αυτή του Ισλαμισμού.

      Συνεπώς το ζήτημα μας δεν είναι γενικώς και αορίστως το ότι οι θρησκείες παράγουν βία και φανατισμό. Και το ποδόσφαιρο ή ο καπιταλισμός παράγουν βία και φανατισμό αλλά δεν τα καταργούμε.
      ----
      Τι θρησκείες, τι ποδόσφαιρο, τι καπιταλισμός, - τι Λοζάνη τι Κοζάνη!
      ----

      Πραγματικά απογοητευτικός επιθανάτιος ρόγχος ενός ετοιμοθάνατου μπλογκ, σαφώς κατώτερος της ιστορίας του ...
      ----
      Είσαι γεροξεκούτης στο είπα; Α! και γεροπαραλυμένος, παραγγειλλτε κόλλυβα, αν και δεν γουστάρω τις κηδείες
      ----
      Παρόλαυτα ως σεσημασμένος νεκρολάγνος επιμένω να το απολαμβάνω ...
      ----
      Παρόλαυτα ως σεσημασμένος νεκρολάγνος επιμένω να το απολαμβάνω ...


      Με αγάπη
      D.

      Διαγραφή
    3. Είμαστε εδώ και για να ζήσουμε και για να μαθαίνουμε, forcibly τοιούτε. Προχθές μάθαμε μιαν άρια. Την βάλαμε σε ειδικό φάκελο και ειδικό σελιδοδείκτη.

      Διαγραφή
    4. Ω, "D" !!!
      ... "Σάλταρες" κι εσύ;

      Διαγραφή
  2. 1. Απρόσεκτος και βιαστικός. "Τον τελευταίο αιώνα ..." όπως έγραψα. Το ανθρώπινο είδος εξελίσσεται και μαζί με αυτό και οι θρησκείες του προς μεγάλη σας απογοήτευση, υποθέτω.

    2. Αλλά ακόμα και έτσι ... μετά συνυπολογίστε τα εκατομμύρια επί εκατομμυρίων εκείνων που έζησαν χάρη στις όποιες θρησκείες. Εκείνους που βελτίωσαν δραματικά την ποιότητα ζωής τους έχοντας την δυνατότητα να πιστέψουν "κάπου" ... εκείνους που δεν "αμάρτησαν" εναντίον του "πλησίον" έχοντας "φόβο θεού" ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσείς συνυπολογίστε τα δισεκατομμύρια που έζησαν και ζούνε με ενοχές και τύψεις λόγω του προπατορικού αμαρτήματος το οποίο μας βαραίνει όλους ανεξαιρέτως (τι σαδιστική επινόηση!) και τις ενοχές όλων όσοι αμαρτάνουν επειδή έφαγαν, έκαναν έρωτα, κλπ. Όσο για την ...εξέλιξη των θρησκειών εκεί που είχαμε έναν αρχηγό κράτους αποκτήσαμε πέντε: την Αγία Ζώνη, το Άγιον Φως, την Αγία Βαρβάρα κλπ. Μεγάλη πρόοδος!

      Διαγραφή
    2. Α, ναι - και ο καπιταλισμός δεν παράγει φανατισμό: μόνον χρήμα (όταν δουλεύει σωστά).

      Διαγραφή
    3. Κύριε Forcibly Pseudonymous K2825.
      Καταλαβαίνω τι θέλετε να πείτε. Η γνώμη μου είναι ότι άλλο πράγμα η Πίστη και άλλο η Θρησκεία. Η 2η έχει οργάνωση (είναι σύστημα εξουσίας), που μάλλον δεν οδηγεί σε ειρηνική συνύπαρξη των λαών. Η 1η είναι προσωπική υπόθεση, αναφέρεται γενικά στην πνευματικότητα, και χρειάζεται σε όλους. Ακόμα και ο επιστήμονας χρειάζεται να έχει Πίστη, π.χ. στο ότι υπάρχει απόδειξη στο θεώρημα με το οποίο καταπιάνεται, στο ότι μπορεί να βρει λύση στον καρκίνο στα επόμενα δύο χρόνια, κ.ο.κ. Ο Νεύτωνας και τόσοι άλλοι από την 1η άντλησαν δύναμη για να κάνουν ό,τι έκαναν. Εκεί εδράζεται η δύναμη του placedo, καθώς και τόσων άλλων παρατηρήσεων (λ.χ. των χαμηλότερων ποσοστών ασθενειών στις καλόγριες και στους στωικούς φιλοσόφους της αρχαιότητας).

      Διαγραφή
    4. Αν ο Νεύτωνας ήταν επιστήμονας όλες μας σήμερα θα είχαμε πρόχειρο το νόμο του. Δεν ήταν επιστήμονας αυτός. Δεν κάνει ο άνθρωπος. Εξάλλου από τον καιρό του Νεύτωνα η τεχνολογία εξελίχθηκε. Δεν είμαστε στις άμαξες και τα κάρα. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα λειτουργούν με τις θεωρίες του Einstein. Προτού αγοράσω αυτοκίνητο ρώτησα την υπάλληλο (φίλη μου! κολλητή, σε λέω!): με τι επιταχύνεται; μη μου πεις με Νεύτωνα! "Einstein καθαρός, μωρό μου" εκείνη με είπε και έτσι μόνο έκανα την κίνηση της αγοράς. Τρισευτυχισμένη! Ερντογάν! Φάε τη σκόνη μου!

      Διαγραφή
    5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    6. "Α, ναι - και ο καπιταλισμός δεν παράγει φανατισμό: μόνον χρήμα (όταν δουλεύει σωστά)." [Νίκος Δήμου (ποιος άλλος;)]

      Ωχ, μόλις έγραψα μερικά καλά λόγια για σας - και να που διαβάζω πάλι τέτοιες μπούρδες. Πάρτε μόνο την απληστία: μία από τις πιο εμφανείς μορφές του φανατισμού ο οποίος χαρακτηρίζει τον καπιταλισμό.

      Νομίζετε ότι οι καπιταλιστές δεν είναι φανατικοί, μόνο γιατί δεν ανεμίζουν σημαίες και δεν φωνάζουν "Θάνατο στους άπιστους";

      Διαγραφή

    7. Η "ΜΠΟΥΡΔΑ" επιστρέφεται!

      Φαίνεται πως εκεί στην Αυστρία ξεχάσατε τα Ελληνικά σας. Τι σχέση έχει η απληστία με τον φανατισμό; Η απληστία είναι πάθος, όπως και η λαιμαργία. Ο φανατισμός αφορά ιδέες και πίστεις.

      Όχι επειδή γράφουμε σωστά Ελληνικά, να μας αποκαλείτε και μπουρδολόγους!

      Διαγραφή
    8. Κύριε Δήμου, δεν είστε ικανός/διατεθειμένος να παραδεχτείτε κάποιο λάθος στην επιχειρηματολογία σας. Για να αποφύγετε τέτοια ομολογία καταφεύγετε (όχι για πρώτη φορά) σε εννοιολογικές τυπικότητες οι οποίες σε αυτό το πλαίσιο δεν παίζουν κανένα ρόλο. ("Haarspaltereien" το λέμε στα γερμανικά – "ψιλολογίες", δηλαδή, στα ελληνικά, όπως βλέπω στο λεξικό). Μιλάμε για το τι κάνει ή δεν κάνει ο καπιταλισμός στην ουσία ή διοργανώνουμε σεμινάριο ελληνικής φιλολογίας;

      Αλλά τέλος πάντων, αφού επιμένετε, ας αντιμετωπίσουμε το θέμα και από την εννοιολογική πλευρά:

      Σύμφωνα με τον ισχυρισμό σας, ο καπιταλισμός παράγει (μόνο) χρήμα (αν δουλεύει σωστά).

      Ο στόχος του καπιταλιστή είναι λοιπόν η παραγωγή χρήματος. Αυτή είναι η ιδέα που την ακολουθεί, που την ενδιαφέρει (με αποκλειστικότητα μάλιστα). Και η απληστία είναι η υπερβολική, ακατάσχετη επιδίωξη - το πάθος (ναι) - για την παραγωγή/απόκτηση χρήματος (ή άλλων υλικών αγαθών).

      Το ότι η ιδέα αυτή είναι λίγο περιορισμένη και μονοδιάστατη είναι άλλο θέμα, αλλά παρέμενει μια ιδέα. Επομένως η απληστία είναι συμβατή και με τον ορισμό του φανατισμού που αναφέρατε (και που ανταποκρίνεται περίπου σε όσα γράφει το λεξικό του Μπαμπινιώτη: "η τυφλή προσήλωση σε ιδέα, πίστη ή πρόσωπο, η οποία οδηγεί στην άρνηση κάθε κριτικής και στο μίσος για όποιον πιστεύει το αντίθετο").

      Ακόμα πιο ξεκάθαρα είναι τα πράγματα, όταν ρίχνουμε μια ματιά στο λεξικό του Τριανταφυλλίδη το οποίο ορίζει την έννοια "φανατισμός" ως εξής:

      "υπέρμετρος ζήλος, άκριτη πίστη, τυφλό πάθος (υπέρ μιας θρησκείας, μιας θεωρίας, μιας ιδεολογίας κτλ.)"

      Να το, λοιπόν, το (τυφλό) "πάθος" για το οποίο γράφετε και εσείς σχετικά με την απληστία! Σύμφωνα με τον Τριανταφυλλίδη το (τυφλό) πάθος δεν είναι κάτι διαφορετικό από τον φανατισμό, αλλά – αντίθετα – μια εναλλακτική έκφραση για το ίδιο φαινόμενο.

      Τελείως περιττή η συζήτηση για τέτοιου είδους γλωσσικές λεπτομέρειες, αλλά όπως βλέπετε, και από αυτή την άποψη η επιχειρηματολογία σας δεν ευσταθεί.

      Σας είναι τόσο δύσκολο να πείτε ένα απλό: "Ναι, έχετε δίκιο, και ο καπιταλισμός παράγει φανατισμό.";

      Διαγραφή
    9. Και σας είναι τόσο δύσκολο να πείτε: εκφράστηκα λανθασμένα;

      Ο καπιταλισμός είναι ένα οικονομικό σύστημα. Δεν είναι ιδεολογία ούτε θρησκεία. Λέμε: φανατικός δεξιός (που μάλλον είναι καπιταλιστής) φανατικός κομμουνιστής (που μάλλον δεν είναι) φανατικός χριστιανός, ισλαμιστής, ολυμπιακός (ο Θρύλος είναι ιδέα!) κλπ.

      Και γιατί το λέμε αυτό; Διότι υπάρχουν και δεξιοί, χριστιανοί, μουσουλμάνοι που ΔΕΝ είναι φανατικοί.

      Δεν έχω ποτέ ακούσει τη φράση: "φανατικός καπιταλιστής".

      Θέλετε να νεολογίσετε; Δικαιωμά σας. Όχι και να κατηγορείτε αυτούς που χρησιμοποιούν την γλώσσα όπως είναι - ότι γράφουν μπούρδες!

      Διαγραφή
  3. Κύριε Δήμου τη φράση σας “Μεγάλο δηλητήριο η θρησκεία” θα την εμπλούτιζα ως «Μεγάλο δηλητήριο η θρησκεία και οι δογματισμοί/ολοκληρωτισμοί γενικά» ώστε να πιάνει Χίτλερ, Στάλιν και τόσους άλλους «φωστήρες» (μεταξύ αυτών και των σύγχρονων ηγετών της Γερμανίας - που αν ζούσε σήμερα ο Λούθηρος θα τραβούσε τα μαλλιά του).

    Η μόνη ελπίδα που βλέπω είναι η υιοθέτηση της επιστημονικής μεθόδου σε κάθε επίπεδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά συμφωνώ (τα έχω γράψει δεκάδες φορές). Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις θρησκείες και τις ιδεολογίες. Ρωτήστε και την Λιάνα Κανέλλη που είναι και θεούσα και κομμουνίστρια...

      Διαγραφή
    2. Η φιλοσοφία δεν είναι επιστήμη. Η φιλοσοφία ως προς τους σκοπούτς της δεν διαφέρει ως προς την θρησκεία. Γι' αυτό η φιλοσοφία αδυνατεί απολύτως την εξόντωση της θρησκείας.
      Κύριε Πυθαγόρα, γιατί ισχυρίζεστε ότι η κατάσταση στην επιστήμη διαφέρει από την θεολογική παραφροσύνη. Έχετε αποδείξεις;

      Διαγραφή
    3. κόκκινη φωτιά ο ήλιος19 Ιουλίου, 2016 18:26

      Η κ. Κανέλλη δεν είναι κομουνίστρια. Η κ. Κανέλλη είναι σκοταδίστρια και εξουσιάστρια. Αφού ο κ. Ράμφος, ιδιοκτήτης της παιδείας και των χρονικών εξισώσεων μεταβολής οποιουδήποτε φυσικού φαινομένου, καλεσμένος στην εκπομπή της, με αφορμή το πολυτονικό υποστήριζε εμπόδια στην πρόσβαση στα γράμματα για τους περισσότερους, και εκείνη συμφωνούσε θερμότατα. Υποθέτω ότι αν κάνω κυβερνήτη τον Κουτσούμπα θα είναι ο κ. Ράμφος αυτό που λέμε "κεντρικός παρουσιαστής" σε αυτό που λέμε "δελτίο ειδήσεων". Δελτίο ειδήσεων με τόσες ιστοσελίδες! Και θα μιλάει ο κ. Ράμφος και θα μαθαίνουμε πια ότι οι στρατιώτες μπαίνουν στα σπίτια μας και μας εκτελούν αν διαπιστώσουν ότι δεν γράφουμε πολυτονικά για το καλό μας. Θα περάσουμε όμορφα.

      Διαγραφή
    4. Από το "Εγχειρίδιο Ορθολογισμού":

      Μία θέση είναι επιστημονική αν έχει ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο το οποίο μπορεί να ελεγχθεί και να διαψευστεί – ή να επιβεβαιωθεί. Αν ένα περιεχόμενο δεν είναι ελέγξιμο, δεν είναι επιδεκτικό δοκιμής (testable), τότε μπορεί να είναι ποίηση, φιλοσοφία, ονειροπόληση – αλλά δεν είναι επιστήμη.

      Διαγραφή
    5. Εξαιρετικό παράδειγμα η Κανέλλη. Συλλέκτρια ιδεολογιών. Ίσως γι’ αυτό και τόσο παραληρηματική.

      Πράγματι, πυκνά γεγονότα. Brexit, Γαλλία (ξανά), Τουρκία. Ειδικά στην τελευταία απορεί κανείς: πρόκειται για βίαιο μετασχηματισμό; Είναι ο Ερντογάν ιδιοφυής τρελός; Είναι αλήθεια ότι λίγες μέρες πριν το πρξκπμ δημοσκόπηση έδειξε πτώση του κόμματός του; Λείπουν πράγματι φρεγάτες, ελικόπτερα και F16 ή μήπως δεν υπήρχαν ποτέ και τα λεφτά πήγαν κάπου αλλού; Θέλει να γίνει Κεμάλ στη θέση του Κεμάλ; Νομίζει ότι παίζει σε τούρκικο σήριαλ; Ξέρει ότι στο ΝΑΤΟ συζητείται -σε επίσημα δείπνα- το μέλλον της Τουρκίας στη συμμαχία; Έχουν καταλάβει οι Τούρκοι τι τους ξημέρωσε; Αυτά δεν είναι αστεία πράγματα.

      Μερικές κακές γλώσσες λένε ότι ο διοικητής της 1ης στρατιάς άλλαξε αίφνης γνώμη στη μία τη νύχτα και ξεκρέμασε τους υπόλοιπους. Γιατί; Επίσης είδα F16 να αστοχεί να χτυπήσει το παλάτι του Ερντογάν. Έτρεμε το χέρι του;

      Διαγραφή
    6. Κύριε «κρυομυόλυνα πραβού δρυμώσεις» η επιστημονική μέθοδος είναι το αντίθετο του δογματισμού (κάθε τι στηρίζεται σε αποδείξεις ή πειράματα, και κάθε τι αμφισβητείται και αναιρείται διαρκώς – λόγω βελτίωσης ή μη επαλήθευσης από άλλους, κλπ). Εν τέλει, και αυτό είναι που μας αφορά όλους (όχι μόνο τους επιστήμονες), η επιστημονική μέθοδος είναι η τέχνη του διαλέγεσθε με κόσμιο τρόπο εφοδιασμένη με εργαλεία για να διακρίνεις τις αερολογίες και την ισχύ του κάθε ισχυρισμού. Ένα ανάγνωσμα για όλους είναι το βιβλίο το Φάντασμα της Όπερας του Σ. Τραχανά αν δεν το έχετε διαβάσει. Όμως πρέπει να κάνουμε τι διάκριση μεταξύ των φυσικών/τεχνολογικών επιστημών και των υπόλοιπων. Οι υπόλοιπες έχουν δυστυχώς τα προβλήματα που έχει περιγράψει ωραία ο Νόαμ Τσόμσκι.

      Διαγραφή
    7. Α! Μάλιστα. Αγαπάτε τόσο πολύ μπερδεμένο αυτό το πράγμα. Οπότε ως θέση εννοούμε μία τελείως εξωλογική άποψη κάποιου κερδοσκόπου άσχετου με τις φυσιολογικές ανάγκες της ζωής ή ακόμη και την θέση κάποιου σύνεδρου σε κάποιο κάθισμα σε κάποιο αμφιθέατρο. Αυτό είναι σοβαρό και οικτρό πάθημα που μάλλον έχουμε να δούμε τι είναι και γιατί το πάθαμε.

      Διαγραφή
    8. Τι επιστημονική είναι η μέθοδος που ερευνά τα φαντάσματα μετά μουσικής. Είχα καλύτερη γνώμη για τα σάπια και απαίσια φυσικομαθηματικά, αλλά τώρα τα σιχάθηκα τελείως. Όσοι υποστηρίζουν την επιστημονική μέθοδο είναι ανεπάγγελτοι εξορκιστές.

      Διαγραφή
    9. Το σχόλιο αυτό δημοσιεύεται ως δείγμα του τι λαμβάνω...

      Διαγραφή
    10. Γράφει ο Λεωνίδας Πυθαγόρας:

      "Η μόνη ελπίδα που βλέπω είναι η υιοθέτηση της επιστημονικής μεθόδου σε κάθε επίπεδο."

      Διαφωνώ. Υπάρχουν (τουλάχιστον) δύο βασικές αντιρρήσεις:

      1. Η "επιστημονική μέθοδος" ευθύνεται και για κάθε είδους συμφορές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: η ατομική βόμβα ή οποιοδήποτε άλλο όπλο που στηρίζεται σε επιστημονικές γνώσεις και έρευνες. Αυτές δεν είναι λοιπόν εγγύηση για κάτι το ευεργετικό.

      Και λογικό είναι αυτό, γιατί ισχύει και το εξής:

      2. Είναι αδιανόητη η διαμόρφωση και ρύθμιση της ανθρώπινης συμβίωσης σε καθαρά επιστημονική βάση. Πάντα υπάρχει και κάποια μορφή "ιδεολογίας" – όσο μισητός κι αν είναι ο όρος στον οικοδεσπότη (όπως δείχνει άλλη μια φορά το πιο πάνω σχόλιό του: "Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις θρησκείες και τις ιδεολογίες.").

      Οι περισσότεροι άνθρωποι (μάλλον όλοι) ζουν, σκέφτονται και πράττουν με βάση κάποιες αξίες. (Είμαι σίγουρος ότι ισχύει και για τον ΝΔ η τον Λεωνίδα Πυθαγόρα.) Αλλά και οι αξίες αυτές – σε συνδυασμό – ή αποτελούν κάποια ιδεολογία ή την έχουν ως θεμέλιο (ανάλογα με το πώς βλέπουμε το πράγμα). "Ιδεολογία" με την έννοια ενός συνόλου ιδεών, απόψεων και πεποιθήσεων για τη "σωστή" ή πετυχημένη συμβίωση των ανθρώπων οι οποίες ακριβώς δεν έχουν σχέση με επιστημονικές μεθόδους.

      • Παράδειγμα α':
      Όταν ο ΝΔ χαιρετίζει την ύπαρξη πλουσίων (ενώ άλλοι πείνουν), τότε δεν έχουμε να κάνουμε με επιστημονική σκέψη, αλλά με ιδεολογία. Το ίδιο ισχύει για κάποιον άλλον (εμένα, ας πούμε) ο οποίος καταδικάζει την αντίθεση πλουσίων – φτωχών. Και αυτός βέβαια μιλά με ιδεολογικό – μη επιστημονικό – τρόπο (μόνο που μάλλον το παραδέχεται).

      • Παράδειγμα β':
      Ο ισλαμιστής που σκοτώνει "άπιστους", αναμφίβολα πράττει με κάποια θρησκευτικά/ιδεολογικά κίνητρα. Όμως εκείνος που επικρίνει αυτές τις πράξεις το κάνει επίσης: ο μουσουλμάνος λόγιος που θεωρεί ότι η συμπεριφορά του ισλαμιστή είναι ασυμβίβαστη με τις διδασκαλίες του Κορανίου και το θέλημα του Αλλάχ, ο πιστός Χριστιανός που διαπιστώνει μια παραβίαση των Δέκα Εντολών, αλλά και ο αθεϊστής ή αγνωστικιστής ο οποίος – λ.χ. με βάση την "ιδεολογία" του Διαφωτισμού – απορρίπτει ανεπιφύλακτα τη θανάτωση ενός ανθρώπου.

      Κανένας από τους τέσσερεις (ισλαμιστής / μουσουλμάνος λόγιος / Χριστιανός / αθεϊστής) δεν θα είναι σε θέση να εξηγήσει ή να αιτιολογήσει τη στάση του με επιστημονικά επιχειρήματα. Μια επιστήμη μπορεί να εξερευνήσει τη συγκεκριμένη τρομοκρατική πράξη (αιτίες, γεγονότα, συνέπειες), αλλά δεν βοηθά στην κρίση αν αυτή η πράξη είναι καλή/θεμιτή ή κακή/καταδικαστέα.

      Η επιστημονική μέθοδος δεν αρκεί λοιπόν. Απαραίτητες είναι πάντα και οι "ιδεολογίες".

      Διαγραφή
    11. Αυτό που κάνουμε οι homo, Vienneze, είναι το εξής: χρησιμοποιούμε την επιστήμη (μέθοδο, προσωπική προσπάθεια, καθαρά συμπεράσματα) για να μπορέσουμε να διαπιστώσουμε ότι ζούμε και τι πρέπει να κάνουμε για να συντηρήσουμε τη ζωή στη Γη. Η επιστήμη φανερώνει το φαινόμενο της ζωής και την υγεία μας. Τα άλλα που λέτε απλώς εκφράζουν τα διαιώνια παραλήρηματα των διαφόρων που ξορκίζουν την απλότητα και την υγεία του ζωντανού οργανισμού.

      Διαγραφή
    12. Θα διαφωνήσω κι εγώ με τον Πυθαγόρα και θα συμφωνήσω με τον Viennezos (αυτό αρχίζει να γίνεται επικίνδυνο!).

      Η επιστημονική μέθοδος μας χρειάζεται για να ερευνούμε αυτό που υπάρχει, είτε είναι υλικό είτε θεωρητικό. Ασχολείται λοιπόν με το "είναι" αλλά όχι με το "δέον" - αυτό που πρέπει να γίνει.

      Το ίδιο και ο ορθολογισμός (παιδί του είναι η επιστημονική μέθοδος) που χρησιμεύει να οργανώνει σωστά την ζωή και την σκέψη μας.

      Βέβαια από την μελέτη του "είναι" προκύπτουν συμπεράσματα για το "δέον". Αλλά χρειάζονται και οι αξίες: από την ελευθερία, την ισότητα, την δικαιοσύνη - ως την αξιοπρέπεια, που ο ΟΗΕ θεωρεί το ύψιστο ανθρώπινο δικαίωμα.

      Η διαφορά μεταξύ του θρησκευόμενου και του ορθολογιστή είναι ότι στον πρώτο οι αξίες παραδίδονται ως εντολές του Θεού, ενώ ο δέυτερος τις θεσπίζει ο ίδιος από τον σεβασμό του στον άνθρωπο. Εκεί ο διαφωτισμός και ο ανθρωπισμός έθεσαν τα θεμέλια για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

      Οι ιδεολογίες πάλι στέκονται ανάμεσα σε θρησκεία και ανθρωπισμό. Έχουν αξίες αλλά τις θέτουν δογματικά. Δεν εξελίσσονται, δεν αυτοδιορθώνονται και γίνονται πίστη και ξύλινος λόγος.

      Διαγραφή
    13. Προς Κύριο Viennezo

      Σχετικά με την 1η σας αντίρρηση: Με «επιστημονική μέθοδο» εννοώ την «επιστημονική μέθοδο». Δεν έχει καμία σχέση αυτή με τον τρόπο χρήσης των βράχων, των ακοντίων ή των πυρηνικών όπλων.

      Σχετικά με την 2η σας αντίρρηση. Άλλο οι προσωπικές αξίες και προσωπικά πιστεύω του καθενός (που όπως έγραψα σε άλλο σχόλιο υπάρχουν και είναι απαραίτητα σε όλους) και άλλο πράγμα η βάση μιας ειρηνικής συνύπαρξης των ανθρώπων και των λαών γενικότερα. Για τη 2η μόνο η έννοια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αρκεί. Πέραν αυτών, για οτιδήποτε άλλο κρίνω καλύτερη την επιστημονική μέθοδο.

      Ο άνθρωπος έχει βασανιστεί πάρα πολύ από μύθους/συλλήψεις/οράματα που γίνονται συστήματα εξουσίας και δημιουργούν βία και θάνατο. Ας πλάθει ο κάθε ένας μας ό,τι μύθο του αρέσει, αλλά το σημείο συνάντησης όλων μας πρέπει να μην σχετίζεται με κανένα μύθο. Πρέπει να γίνεται όπως ο διάλογος της επιστημονικής μεθόδου.

      Τι προτιμάτε: να ακούτε (και να πείθεστε από) τον Χίτλερ/Στάλιν/Σόιμπλε/ΓΑΠ/ΙμάμηΤηςΓειτονιάς/Τσίπρα ή να βλέπετε και να αξιολογείτε αποτελέσματα simulations και να προκρίνετε/αι εκείνη η πρόταση που φαίνεται (από τις διαθέσιμες) ότι οδηγεί στα καλύτερα αποτελέσματα (από τις άλλες) επιλογές;

      Διαγραφή
    14. Είναι μία περίπτωσις επιστημονικής μεθόδου αλλά είναι αυτή απεριεχόμενη, κενή. Κενή είναι αυτή. Της αρέσει. Αλλά βέβαια γιατί ίσως επειδή οι πειραματικές επιστήμες βέβαια τι εξετάζουν; Κάνουν τάση προς επιστημονική μέθοδο για να γίνεται καζινοκαπιταλισμός νταπ-νταπ; Δεν κάνουν το νταπ-νταπ. Ούτε το υπέροχο ταπ-ταπ που ανήκει σε αυτές, τις ημιανακεκλιμένες. Λέει ένας: η επιστημονική μέθοδος. Όχι επειδή το λέει ότι μπορεί και να καλύψει με τη λέξ' το χρειαζούμενο. Πάγωμα συζητήσεως εις περίπτωσιν λογικής επεξεργασίας των νταπ των ταπ των τιπ της ημιανακεκλιμένης. Η ημιανακεκλιμένη επιστημονικώς, αναλόγως: μασάει κάτι σερενάτες! Μη ρίχνετε τη στάχτη στη λεκάνη. Μην ανοίγετε τα πόδια σας για να κάνετε αυτό. Οι Γάλλοι ενοχλούνται.

      Διαγραφή
    15. Αν οι ορθολογιστές θεσπίζουν αξίες από σεβασμό προς τον άνθρωπο, τότε άνθρωπος μπορεί να είναι οτιδήποτε και σίγουρα έξω του ανθρώπου, γιατί ο άνθρωπος για τους ορθολογιστές θεωρείται άσχετος από το περιβάλλον της ζωής που τον εμπεριέχει.

      Διαγραφή
    16. "ο άνθρωπος για τους ορθολογιστές θεωρείται άσχετος από το περιβάλλον της ζωής".

      Ελπίζω να μην είναι δική σας αυτή σκέψη - και να την πήρατε από άλλον που δεν ήξερε καλά ελληνικά και μπέρδευε τους ορθολογιστές με τους λογιστές...

      Διαγραφή
    17. Οι ζωντανοί οργανισμοί ως προς τους ορθολογιστές αθροίζονται και συναποτελούν την άβια ύλη. Και κανένας ορθολογιστής ποτέ δεν εκτίμησε το φαινόμενο της ζωής βάσει των επιστημονικών συμπερασμάτων. Οι ορθολογιστές ενδιαφέρονται να πληγώσουν και να θανατώσουν τη ζωή μόνο για να εξυπηρετήσουν τα οικονομικά συμφέροντα των αφεντικών τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο R. Feynman που μας έγραψε το πολύ ορθολογικό και οικονομίστικο εκείνο: "δεν πειράζει που ρίξαμε τις ραδιενεργειακές και ραδιογενείς βόμβες στην Ιαπωνία εφόσον άλλες ραδιενεργειακές και ραδιογενείς βόμβες δεν θα ρίξουμε ποτέ ξανά". Ότι φονεύουμε τη ζωή αποσκοπώντας στην παύση του πολέμου. Συνήγοροι δολοφόνων, υποκριτές και ψεύτες οι ορθολογιστές (όταν δεν δολοφονούν με τα ίδια τους τα χέρια).

      Διαγραφή
    18. Ξεχάσατε ακόμα να πείτε ότι οι ορθολογιστές έχουν κρυφό τρίτο μάτι στο μέτωπο, μικρά κέρατα και ουρά - μακρυά και μαύρη...

      Διαγραφή
    19. θα αποκτήσουν και αυτά...όταν αυτοβομβαρδιστούν με ραδιενέργεια...για να μας αποδείξουν ότι η ακτινοβολία γ κάνει καλό όχι μόνο στην χλωρίδα της Ιαπωνίας αλλά επίσης στην χλωρίδα της Καλιφόρνιας. Αν οι επιστήμονες αθωώνουν τον πόλεμο, πώς μπορεί ο ειρηνικός ορθολογισμός να αποτελεί θεμέλιο της επιστήμης; Π.χ. της Βιολογίας. Ο ορθολογισμός είναι καρκίνωμα στο σώμα της επιστήμης.

      Διαγραφή
    20. Ακριβώς πριν τρεις μήνες σε αυτό το μπλογκ έγραφα:

      Απ' όσο έχω καταλάβει ο ορθός λόγος είναι μέθοδος. Οι όποιες αξιολογικές κρίσεις ηθικού ή άλλου χαρακτήρα είναι 'βαλτές απέξω'. Για παράδειγμα η αποτελεσματικότητα και η προσοδοθηρία δεν είναι ορθολογικές έννοιες. Είναι αξίες και μάλιστα σχετικά πρόσφατες. Οι αξίες δεν είναι ορθός λόγος. Η προσοδοθηρία δεν είναι ορθολογική έννοια αλλά μπορεί να γίνει αντικείμενο ορθολογικών σκέψεων. Δείτε τον ορθό λόγο ως ένα μαχαίρι. Ένα μαχαίρι είναι ένα μαχαίρι. Δεν είναι πάντα καρφωμένο σε έναν σφαγμένο άνθρωπο, ενίοτε μόνο. Δεν είναι πάντα καρφωμένο σε ένα ψωμί, ενίοτε μόνο.

      Ο στόχος δεν είναι κάτι ορθολογικό. Είναι στόχος, συνθήκη, τέλος (με την αριστοτελική έννοια), επιθυμία. Το θέλουμε για μεταφυσικούς λόγους, γιατί είμαστε εγκληματικοί, βάλτε ότι θέλετε. Είναι πολύ δύσκολο να δειχτεί ότι μια μέθοδος είναι ορθολογική γιατί πρέπει να περάσει το τεστ του χρόνου. Αυτό το τεστ το περνούν σίγουρα μόνο τα μαθηματικά και γενικότερα η επιστημονική μέθοδος. Οι περισσότερες ‘μέθοδοι’ είναι στην πραγματικότητα ευρήματα.

      Διαγραφή
    21. Γράφει ο Λεωνίδας Πυθαγόρας:

      "Άλλο οι προσωπικές αξίες και προσωπικά πιστεύω του καθενός (που όπως έγραψα σε άλλο σχόλιο υπάρχουν και είναι απαραίτητα σε όλους) και άλλο πράγμα η βάση μιας ειρηνικής συνύπαρξης των ανθρώπων και των λαών γενικότερα. Για τη 2η μόνο η έννοια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αρκεί."

      Θεωρητικά ίσως έτσι είναι. Στην πράξη, όμως, δεν μπορεί να χωριστεί το πρώτο από το δεύτερο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτά που συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες στην Αυστρία: Τη νύχτα της απόπειρας πραξικοπήματος στην Τουρκία, γύρω στις 3 το πρωί μαζεύτηκαν στη Βιέννη περίπου 4000 Τούρκοι και Αυστριακοί τουρκικής καταγωγής για να "γιορτάσουν" την αποτυχία του πραξικοπήματος. (Το ίδιο συνέβη σε δεύτερη πορεία, η οποία έγινε, νομίζω, το απόγευμα του Σαββάτου.) Το αποτέλεσμα ήταν η αγανάκτηση σχεδόν όλου του αυστριακού πληθυσμού και των πολιτικών γιατί οι διαδηλωτές υποστηρίζουν έναν δικτάτορα και διαταράζουν την τάξη και την ειρήνη της χώρας (της Αυστρίας δηλαδή). Ο υπουργός δικαιοσύνης ήδη σκέφτεται μια πιο αυστηρή αντιμετώπιση μελλοντικών συνελεύσεων και διαδηλώσεων. Ο λαός ζητά από τους διαδηλωτές να πάνε στην Τουρκία προκειμένου να πραγματοποιήσουν εκεί τις πορείες τους, και δεν είναι λίγοι εκείνοι που απαιτούν την αφαίρεση της αυστριακής υπηκοότητας από όσους συμμετείχαν στις δύο διαδηλώσεις (πράγμα νομικά ανέφικτο βέβαια). Στο Youtube κάποιος αναρωτήθηκε μάλιστα γιατί η αστυνομία δεν πυροβόλησε τους διαδηλωτές! (Αργότερα αυτό το σχόλιο διαγράφηκε.)

      Μπερδεύονται λοιπόν:
      - Τα ανθρώπινα δικαιώματα (συγκεκριμένα τα δικαιώματα του συνέρχεσθαι, της ελευθερίας της έκφρασης κ.λπ.).
      - Οι προσωπικές πεποιθήσεις που εξέφρασαν οι διαδηλωτές στις δύο συνελεύσεις.
      - Η ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων για την οποία δήθεν ανησυχούν αυστριακοί πολίτες και πολιτικοί. (Τουλάχιστον το ισχυρίζονται – κατά τη γνώμη μου δεν είναι παρά μια πρόφαση για να εκδηλώσουν ελεύθερα την ισλαμοφοβία και ξενοφοβία τους).

      *******
      Σημ.:
      Για όσους ξέρουν γερμανικά, στην τύχη τρία άρθρα από αυστριακή εφημερίδα ("Standard") σχετικά με τις διαδηλώσεις. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν τα σχόλια των αναγνωστών κάτω από τα άρθρα!

      Άρθρο 1
      Άρθρο 2
      Άρθρο 3

      Διαγραφή
    22. Γράφει ο Νίκος Δήμου:

      "Η διαφορά μεταξύ του θρησκευόμενου και του ορθολογιστή είναι ότι στον πρώτο οι αξίες παραδίδονται ως εντολές του Θεού, ενώ ο δέυτερος τις θεσπίζει ο ίδιος από τον σεβασμό του στον άνθρωπο. Εκεί ο διαφωτισμός και ο ανθρωπισμός έθεσαν τα θεμέλια για τα ανθρώπινα δικαιώματα."

      Μα τι ομοιότητα! Σαν να το έλεγε η μεγάλη Σώτια Τσώτου!

      Να τι έχει πει και γράψει η Τσώτου για την καλλιτεχνική συνεργασία της με τον Κώστα Χατζή:

      "Ε, λοιπόν η υπογράφουσα είναι υπεύθυνη [σημ.: ως στιχουργός] για το 80% των τραγουδιών του Χατζή.

      Όσο και να μουρμουράτε ότι αυτοπροβάλλομαι, εγώ θα συνεχίσω να απαριθμώ τίτλους: «Δεν βαριέσαι αδελφέ», «Στρατής» (οι τυχεροί), «Κάτι τρέχει», «Της γειτονιάς μας ο τρελός», «Τρελός ή παλικάρι» και μετά το άλμπουμ «Ρεσιτάλ» με την Μαρινέλλα στην παρέα και το «Σύνορα η αγάπη δεν γνωρίζει», «Σπουδαίοι άνθρωποι αλλά» (Δύο που αγαπιούνται είναι πολλοί…), «Η αγάπη όλα τα υπομένει»."

      Θυμάμαι (29.5.2008)

      "Ο Κώστας ήταν και είναι Μάρτυς του Ιεχωβά. Τηρούσε και τηρεί τις «Δέκα Εντολές» με αυστηρή ακρίβεια. Είναι ο εντιμότερος άνθρωπος που γνώρισα στη ζωή μου."
      Θυμάμαι (27.7.2008)

      Και στην εκπομπή "Έχει γούστο":

      "Η διαφορά μας με τον Κώστα είναι – ενώ συμφωνούμε διαφωνούντες.

      Δηλαδή: Ο Κώστας είναι θεοκράτης. Είναι ... Βάση της ζωής του όλης, της ύπαρξής του είναι ο Θεός. Εγώ είμαι – ε, πώς το λένε, αγνωστικίστρια.

      Πάρ’ όλ’ αυτά όμως συναντιόμαστε σε κάτι: στην αγάπη για τον άνθρωπο. Εγώ αγαπώ τον άνθρωπο γιατί πιστεύω ότι είμαστε μόνοι μας στη γη, χωρίς καμιά βοήθεια απ’ αλλού. Κι ο Κώστας αγαπάει τον άνθρωπο σαν πλάσμα του Θεού, σαν αδερφό του, [...] του Θεού. Συναντιόμαστε όμως στην ίδια ... αυτή."

      Έχει γούστο (1.6.2010) (σημείο 26:18)

      ΥΓ:
      Ακούστε όλοι τα θαυμάσια τραγούδια της συγχωρεμένης Τσώτου. Και διαβάστε τα (25) καταπληκτικά κείμενά της στο zougla.gr (στήλη "Θυμάμαι"). Ευτυχώς υπάρχουν ακόμα στην ιστοσελίδα. Μοιάζει η Τσώτου με τον Νίκο Δήμου ως προς τον (συνήθως) ανθρώπινο και ορθολογικό τρόπο σκέψης του (όπως και τη σαφήνεια της γλώσσας), αλλά ήταν ταυτόχρονα αριστερή! :-)

      Διαγραφή
  4. Χρειαζόμαστε λύση που θα την ορίσουμε να επιμένει φυσιολογικά και θα διαλύει αποτελεσματικά το πρόβλημα. Σαν ανθρωπότητα στη μέση του πουθενά που είναι η γωνιά στο Σύμπαν που βρισκόμαστε δεν μπορούμε πια και στα μικροβιολογικά εργαστήρια να ερευνούμε και τα παράλογα σαν φυσιολογικά να δεχόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το κείμενο αυτό το είχα γράψει με αφορμή την επίθεση του τζιχαντιστή στο Ορλάντο τον Ιούνιο.

    ++

    Εεεεε εσύ φανατικέ.
    Ναι σε σένα μιλάω ανεγκέφαλο δείγμα ανθρώπου. Δε με νοιάζει αν αυτοααποκαλείσαι τζιχαντιστής μουσουλμάνος η Ρώσος χούλιγκαν ή χρυσαυγίτης αγωνιστής η Βρετανός ακροεθνικιστής η ναζί σκινχεντ η Αμερικάνος εξολοθρευτής γιατρών που κάνουν εκτρώσεις η οτιδήποτε άλλο . Στην πραγματικότητα είσαι ένας βλάκας με τη νοημοσύνη ενός βότσαλου. Κρύβεσαι σε διάφορες γωνιές του κόσμου και βγαίνεις να εκκρίσεις το δηλητήριο σου, λεκτικά η κυριολεκτικά, κάθε φορά που οι συνθήκες το επιτρέπουν . Μερικά από τα χτυπήματα σου είναι θανατηφόρα. Δεν είσαι καινούργιο φαινόμενο. Η ιστορία είναι γεμάτη από ηλίθιους που, τυφλωμένοι από φανατισμό, έγιναν αιτία χάους και αιματοχυσίας. Καθώς ο κόσμος προχωρά και οι γνώσεις διαδίδονται, αριθμητικά μειώνεστε . Πρόσφατα όμως συνειδητοποιήσαμε πως ακόμα και ένας από σας μπορεί να αποβεί επικίνδυνος. Δεν έχεις καν τη διανοητική ικανότητα να υπερασπιστείς τις πεποιθήσεις σου με θέσεις και επιχειρήματα και καταφεύγεις στη βία. Το άρρωστο μικρό μυαλό σου γεμίζει με υπερηφάνεια όταν βλέπεις τους ανθρώπους που μισείς να κείτονται σε μια λίμνη αίματος. Ο στόχος σου είναι να δημιουργείς φόβο, να δημιουργείς τρόμο, γι 'αυτό σε αποκαλούν και τρομοκράτη. Μπορεί πολλοί να σε αποκαλούν τρομοκράτη αλλά εγώ σε αποκαλώ ηλίθιο. Δεν φοβάμαι ούτ' εσένα ούτε τις ανόητες τρομοκρατικές σου πράξεις. Ορισμένοι πιστεύουν ότι ενέργειες όπως παραδείγματος χάριν να ανατινάξεις τον εαυτό σου σε μια αγορά με κόσμο, είναι γενναιότητα. Εγώ νομίζω ότι είναι βλακεία. Νομίζεις ότι πεθαίνεις για ένα σκοπό, στην πραγματικότητα όμως απλά πεθαίνεις . Εάν ο σκοπός είναι δίκαιος και έντιμος, θα προωθηθεί από ευφυή, ζωντανά άτομα. Οι φανατικοί μακροπρόθεσμα ξεφτούν απ τη μνήμη κι αυτό θα γίνει και με σένα. Εν τω μεταξύ, αν ποτέ βρεθείς στο δρόμο μου, θέλω να ξέρεις πως το μόνο που θα κάνω είναι να ξεκαρδιστώ στα γέλια με την κατάντια σου. Θα γελάω τόσο δυνατά και τόσο πολύ που το πρόσωπο σου αρχικά θα κοκκινίσει από θυμό και στο τέλος το κεφάλι σου θα εκραγεί. Και τότε όλοι θα συνειδητοποιήσουν πόσο κούφιο ήταν στην πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο "αρχιδάτος' -χύμα και τσεκουράτος- "ασυνόδευτος ανήλικος πρόσφυγας" του τρένου όπως κι ο κάθε σαλεμένος χασάπης , λούμπεν, μικροεγκληματίας του Παρισιού ή των Βρυξελλών είχε φυσικά όλην την κατάρτιση, ιδεολογική σκευή και πληροφόρηση να φτύσει τις δημοκρατίες μας στο όνομα του ενός και μοναδικού Θεού που γαμεί και Δημοκρατίες και ανθρωπους ["ΑΠΙΣΤΟΥΣ"] όταν δεν τον ακολουθούν στη τρέλα και στο ΦΑΣΙΣΜΟ του και να εκδικηθεί για το κακό που προξένησε η Δύση τότε και τώρα στην Πατρίδα του.

    Έτσι κι ο ΑΛΛΗΛΕΓΚΥΟΣ Forcibly Pseudonymous K2825 ... σαν την ελεεινή τηλεπαρουσιάστρια που άκουσα προχθές να ξεστομίζει στη κρατική τηλεόραση παραλληλίζοντας πράξεις και κίνητρα "πως μπορεί να πίνεις τον καφέ σου στο Παρίσι όταν στη Συρία βόμβες σκοτώνουν ανθρώπους;".

    Τ' όνομά μου είναι:
    "Αύριο κι όλας στέλνω το γυιό μου στη Μογγολία να εκδικηθεί για τα αίσχη του Τζένκις Xαν και τις φρικαλεότητές του!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απο το εξαιρετικό βιβλίο {διάλογοι] του αυτοεξόριστου Σύρου Ποιητή "Αδωνι" που εκδόθηκε προσφατα απο τις εκδόσεις Πατάκη με τον τίτλο "Βία και Ισλάμ" δυό αποσπάσματα:

    […] Κάθε επανάσταση δεν μπορεί παρά να αντανακλά το επίπεδο εκείνων που εξεγείρονται. Επομένως η σημασία που αποκτά μια επανάσταση σε μια δεδομένη χώρα είναι συνάρτηση του επιπέδου των επαναστατών, της κουλτούρας τους, της σχέσης τους με την έννοια του κοσμικού κράτους, της αντίληψής τους για τον κόσμο και για την κατάστασή του. Αυτά που έγιναν και γίνονται στο όνομα της επανάστασης αποδεικνύουν ότι οι αραβικές κοινωνίες παραμένουν και σήμερα εν πολλοίς δέσμιες της άγνοιας, του αναλφαβητισμού, του θρησκευτικού φανατισμού. Μια επανάσταση που διολισθαίνει στον σκοταδισμό δεν μπορεί να έχει καμιά σχέση με αληθινή επανάσταση. Είναι μια καταστροφή, γιατί ενώ ξεκινήσαμε γεμάτοι ελπίδες, σήμερα κάνουμε βήματα προς τα πίσω. Πρόκειται για υποχώρηση σε όλα τα πεδία.

    […] Ήμουν από τους πρώτους που έγραψα, πληθώρα άρθρων, για χαιρετήσουν τη Αραβική Άνοιξη, αρχίζοντας από την Τυνησία.[…] Υποστήριξα λοιπόν αυτό που ονομάστηκε «Αραβική Άνοιξη», δηλαδή τους ανθρώπους που κινήθηκαν για να υπερβούν τα δικτατορικά καθεστώτα και να θεμελιώσουν τη δημοκρατία αλλά δυστυχώς όπως γνωρίζετε, υπήρξε μια παρέκκλιση και μετετράπη σε μια σύγκρουση μεταξύ διαφορετικών εξουσιών. Δεν υπάρχει πλέον επαναστατημένος λαός, δεν υπάρχει επανάσταση. Δεύτερον:Tί σημαίνει η επανάσταση μέσα σε μια κοινωνία που θεμελιώνεται στη θρησκεία; Σε μια τέτοια κοινωνία δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική επανάσταση, αν δεν διαχωριστεί η θρησκεία από το κράτος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κρίμα - κανείς δεν σχολίασε τις φωτογραφίες. Αν θέλετε να δείτε περισσότερες στο https://www.flickr.com/photos/nikosdimou/?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το 1453 σελίδων κατηγορητήριο του Ερντογάν κατηγορεί μεταξύ άλλων, τον Λευκό Οίκο, την Γερμανία, την Αγγλία, την Ολλανδία, το Μεξικό και άλλους πολλούς. Μα γιατί το Μεξικό να θέλει να ρίξει τον Ερντογάν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. mikro limani sto livadi20 Ιουλίου, 2016 04:32

    "Έτσι για να έχει περισσότερα «μόρια» στον Παράδεισο" προχωρημένη σύλληψη. Τα ξεχασμένα μόρια των ελληνικών εξετάσεων από στόμα σαχλαμαρίζοντος διδασκάλου και η συζήτηση περί μορίων προνόμιο υποψηφίων ιατρικής χολής. Οι υπόλοιπες καθώς δεν είχαμε ανάγκη έντονης μοριοδότησης μέναμε αποσβολωμένο ακροατήριο. Τι λένε, απορούσαμε. Ό,τι και αν έλεγαν και ό,τι και αν πέτυχαν, τα επιστημονικά συμπεράσματα που βγάζουν στο πλατύ ρυάκι της ζωής δεν μας τα φανέρωσαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νίκος Καρούζος:

    η Μαρία η Αιγυπτία
    συνήθως υπτία
    η ζωή της τη σιχάθηκε
    κι αποτόμως
    (αυτό θα πει τρόμος)
    στην αγιοσύνη μαράθηκε

    αθάνατο Γαρ από τροπάρια
    φτερουγίζοντας των αγγέλων η ευπρέπεια

    καθώς ανοίγει η εξώπορτα του Άδειου
    κατεδαφίζομαι αναβάλλοντας κενοτάφια
    / δειγματοληψία βλακείας /

    ο Θεός επιμένει να ’ναι σκυλομούρης

    γουρούνα φαινομενικότητα μας έχεις
    ταράξει στην τριχοτόμηση·
    τουλάχιστο δεν έμενες αμφορέας;

    χειροκροτήματα η καταιγίδα·
    τιμά κι αυτή με τον τρόπο της
    τη μεγάλη καλλιτέχνιδα: τη Ματαιότητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σκανδαλίζομαι20 Ιουλίου, 2016 06:28

    Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στις συνεντεύξεις μιλάει σε εμένα ως εγώ να είμαι κτήνος ή τούβλο ή νεκρό πράμα και αυτός ψυχαναλυτής ή τραπεζίτης. Για το σημερινό μου πρόβλημα με την αυτοκρατορία της Ε.Ε. με συμβουλεύει μνημόσυνο λόγων και περιστατικών του βίου του Αποστόλου Παύλου. Επίσης, για το ίδιο θέμα, προτείνει αδιαφορία, εναπόθεση μου σε κάποια διευθέτηση των οικονομικών υποθέσεων στους ειδικούς οπού τις λύουν πάντα προς το συμφέρον μου. Δίχως βλάβη της γενικότητος λυπούμαι πολύ γι' αυτό τον άνθρωπο, που βαδίζει τυφλός στην κοινωνική ζωή και δυστυχώς εμπόνως αριβάρω στην κατανόηση ότι οι επίσκοποι μας δεν αντιπροσωπεύουν τίποτ' αξιόλογο από ηθική άποψη και λυπάμαι διπλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επειδή στο σημερινό ποστ διάβασα κάποιες σκέψεις σας για την μορφή του blog κάνω μια πρόταση: Ένα κανάλι στο you tube με προφορικό σας λόγο που να συνδυάζει εκείνο το πετυχημένο στυλ των τηλεοπτικών εκπομπών σας με κάποια συγκεντρωμένα γραπτά σχόλια σχολιαστών ή και διάλογο με επώνυμους καλεσμένους. Ξέρω ότι υπάρχουν οι διαλέξεις αλλά τώρα αυτό δεν θα είναι κάτι στατικό. Προλαβαίνω το επιχείρημα σας περί ...ηλικιακής κούρασης αφού η ανανέωση θα εξαλείψει πιθανά σημάδια κόπωσης του μπλογκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε - ευχαριστώ για την πρόταση. Οπωςδήποτε μια τέτοια παρουσία θα ήταν πιο ζωντανή και ενδιαφέρουσα από ένα γραπτό κείμενο. Εγώ όμως έχω φτάσει να αναρωτιέμαι αν και κατά πόσο και το γραπτό κείμενο έχει πλέον νόημα για μένα.

      Εξηγούμαι: ένας από τους βασικούς κινδύνους που διατρέχει ένας διανοούμενος που γερνάει, είναι η επανάληψη. Και δεν μιλάω για κάποιον που τα έχει χαμένα - αλλά για ένα δραστήριο και ξύπνιο άνθρωπο. Όμως έχει ήδη οργανώσει την σκέψη του, έχει καταλήξει στα συμπεράσματά του και του είναι πολύ δύσκολο να ξαναρχίσει από την αρχή για να αντιμετωπίσει με άλλον τρόπο τα ίδια προβλήματα. Επαναλαμβάνοντας όμως τα ίδια συμπεράσματα γίνεται βαρετός και μονότονος.

      Ήδη το βλέπω αυτό να συμβαίνει κατά καιρούς στο μπλογκ - σε βίντεο θα ήταν χειρότερο. Προτιμώ λοιπόν να μην εκτεθώ σε μεγαλύτερους κινδύνους...

      Διαγραφή
    2. Η ονοματολογία λύνει όλα τα ανθρώπινα προβλήματα.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  15. Πότε θα απαλλαγούμε από την "τυραννία της θρησκείας" είναι η φράση που θα τα λέει όλα. Χιλιάδες χρόνια μετά την θέσπιση τους οι προλήψεις που πήραν για πρώτη φορά μορφή στις ερήμους της Ιουδαίας μας τυραννούν ακόμα. Αίμα, χρήματα, συστήματα καταπίεσης του μισού πληθυσμού (των γυναικών), και όλα αυτά στο όνομα κάποιων θρύλων αμφίβολης ιστορικής εγκυρότητας. Πραγματικά με ξεπερνάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δεν έζησα στην έρημο της χαμηλόφωνης Ιουδαίας. Ούτε που διάνυσα με τα χείλη μου μια χαραμάδα Χριστού. Δεν έχω προλήψεις.

      Διαγραφή
  16. Το κύριο πρόβλημα όλων εσάς των "διανοουμένων" είναι η ακατάσχετη θεωρητικολογία και η παντελής έλλειψη οποιασδήποτε γείωσης με την βιωμένη πραγματικότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας του πληθυσμού.

    Τα θεωρητικά ερμηνευτικά σχήματα σας συντρίβονται στην παραμικρή επαφή τους με την γρανιτένια επιφάνεια της βιωμένης πραγματικότητας των πολλών και των πρακτικών προβλημάτων τους αφού αδυνατούν να προσφέρουν μια πειστική απάντηση - εδώ και τώρα - στα αμείλικτα ερωτήματα που αυτά θέτουν.

    Γι'αυτό και ο οποιοσδήποτε 17χρονος "φανατικός" ή μη, με ατελή ή όχι διανοητική συγκρότηση και γνωστική επάρκεια είναι κατά τούτο κλάσεις ανώτερος του καλύτερου από εσάς:

    "ΕΚΕΙΝΟΣ" έκανε τις απόψεις του πράξη θυσιαζόμενος για αυτές στο όνομα μιας υψηλότερης ιδέας που τον υπερέβαινε - της όποιας ιδέας. "ΕΚΕΙΝΟΣ" επέλεξε να απαντήσει ΤΩΡΑ ... με τεράστιο προσωπικό κόστος.

    Ενόσω εσείς σκαλίζετε τις απαντήσεις σας στο IOS από την άνεση του καναπέ σας χιλιάδες άνθρωποι ετοιμάζονται να θυσιαστούν για τις ιδέες τους. Το εάν είναι ουκρανοί νεοναζί, αφγανοί ισλαμιστές, ακροαριστεροί αντάρτες ή ότι άλλο από πλευράς ηθικής στάθμισης είναι παντελώς αδιάφορο.

    Αρκεστείτε λοιπόν όλοι εσείς στα συμπαθητικά φωτογραφικά ενσταντανέ από τις ταξιδιωτικές περιπλανήσεις σας, τις επανεκδόσεις των βιβλίων σας - κατά πρότίμηση στα γερμανικά - και αφήστε τους ανθρώπους της δράσης να δημιουργήσουν την πραγματικότητα του αύριο ... και, φυσικά, όλους εμάς τους "υπολοίπους" να παπαρολογούμε ακατάσχετα και ανεξόδως ώς σχολιαστές σε καφετερίες, βεράντες, παραλίες και ιντερνέτια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συντριπτική πλειονότητα του λαού παρακολουθεί τηλεόραση και ό,τι ακούει το χάφτει και από όλες τις πιθανές και απίθανες τρύπες του διαμπερέστατου τυριού της. Άνθρωποι όμως που νιώθουν και σκέπτονται βόσκουν οπουδήποτε της ζωής το καυτό τσικ-τσοκ-τσικ μεδούλι. Μιλάμε με όλους αναγκαστικά θέλουμε δε θέλουμε. Την ερωτεύτηκε λέει και ο άγγλος ο πρέσβης.

      Διαγραφή
    2. Κ2825 δεν με πειράζει που είστε αναιδής, χωρίς ίχνος σεβασμού απέναντι στον οποιοδήποτε συνομιλητή σας. Με πειράζει που είστε και ανόητος.

      Θαυμάζετε τον καθένα που σκοτώνει και σκοτώνεται για μία ιδέα - άσχετα από το περιεχόμενο της ιδέας: ναζιστική, τρομοκρατική, φασιστική, για σας είναι το ίδιο. Αυτοί, όπως γράφετε, δημιουργούν την πραγματικότητα του αύριο.

      Ελπίζω, χάρη στην ηλικία μου, να μην προλάβω να την δω.

      Διαγραφή
    3. Κύριε K2825 σφάλετε. Δεν μπορεί κάποιος να σκοτώνει επειδή έτσι του ήρθε. Δηλαδή αν κάποιος γείτονας σας νιώσει ότι μάλλον εσείς φταίτε που εκείνος είναι άνεργος (ή χωρίς αυτοκίνητο/σύντροφο/…) και έτσι αύριο το πρωί σας αφαιρέσει τη ζωή (και των αγαπημένων σας προσώπων) διαβάζοντας εκείνη τη στιγμή ένα όμορφο ποίημα που μιλάει για ισότητα των ανθρώπων, θα συμφωνούσατε με την επιλογή του;

      Διαγραφή
    4. Η ποίηση δεν είναι ορθολογική. Π.χ. όταν ο Νίκος Καρούζος γράφει:
      ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΕΡΕΙΠΙΑ
      Την ώρα τούτη είμαι πέρα απ’ το γράψιμο. Απ’ έξω ακούω σωρηδόν αυτοκίνητα μ’ ασταμάτητες γοερότητες του χώρου στο πέρασμά τους ωσάν βολίδα. Πού και πού κάτι φράσεις από δίποδα οπού ξύνουν το κλειστό μου αιωνόβιο παράθυρο – «…θα ’ρθει όμως η Ασπασία;…»-, κουβέντες που συνεχίζουν άλλες κουβέντες απ’ το προηγούμενο τετράγωνο. Τι είμαστε; Πεσμένοι στο ρέμα, εννοούμε γέννηση και εννοούμε θάνατο. Ό,τι βλασταίνει την αλήθεια είναι μονάχα ο ενεστώτας· κανένας αρχαίος αόριστος ή πεπαλαιώμενος μέλλοντας. Υπάρχουμε στο ρέμα της αρχής και του τέλους, χωρίς να ανευρίσκεται ένοχος. Η τεθλασμένη τζαζ. Όλη η αστυνομική δραστηριότητα οπού ο νους αναπτύσσει: είν’ ο ίδιος ο ένοχος· κοροϊδεύει τη φύση του τηγανίζοντας αιτιότητα. ψάχνει για τον ένοχο, θαυμάσιο άλλοθι".
      αυτά τα "Πεσμένοι στο ρέμα, εννοούμε γέννηση και εννοούμε θάνατο." δεν είναι ότι η εξυπνάδα του ζωντανού οργανισμού είναι ποτέ όσο ζει να μην παραδίνεται με απόφαση του σε κανενός είδους θάνατο. Η ποίηση -δηλαδή η νόηση μας- ποτέ δεν μπορεί να ξεπεράσει του ορθολογισμού την αλάνθαστη ακρίβεια.

      Διαγραφή
    5. ...Παπαρολογίας το αναγνωσμα. Του Κυρίου δεηθώμεν!

      Διαγραφή
  17. Ο Γκιωνάκης, ο Σόιμπλε, Ο D., Η Δημουλά και άλλες τρελές ιστορίες.

    Τα νέα από την κόλαση δεν ήταν καθόλου καλά. Επικρατεί μία ασυνήθιστη τάξη, τίποτα που να ταράζει την γαλήνη και την ησυχία του Οξωαποδω. Πού είναι οι παλιές καλές μέρες που τα ουρλιαχτά των δυστυχισμένων έγκλειστων αντηχούσαν χαρούμενα στα αυτιά του κάθε ευγενή διαβολάκου;
    Τώρα οι κρατούμενοι μετά από κάμποσους αιώνες, συνήθισαν σιγά - σιγά το καυτό λάδι και δείχνουν σχεδόν να απολαμβάνουν το μπάνιο τους!
    Κάποιοι δε - οι πιο τολμηροί έχουν αρχίσει και την πλακίτσα.
    Τις προάλλες ένας είχε κλέψει κάτι πατάτες από το μαγειρείο και πηδώντας στο μεγάλο καζάνι φώναζε "τηγανιτεεεέες" , ενώ ένας άλλος, μέσα από το καζάνι με το καυτό λάδι προκαλούσε τους διαβόλους και τους τριβόλους να του βρουν μία Ελληνική λέξη που αρχίζει από "Ζ" και τελιώνει σε "Ξ" και όταν τα διαβολάκια απέτυχαν και είπαν: "να το πάρει το ποτάμι…" αυτός τους απάντησε: Ζντκαταψιξ! Τα διαβολάκια το δέχτηκαν (παρόλο που ήταν ουσιαστικά δύο λέξεις) αλλά το θεώρησαν αδικία και τον ρώτησαν γιατί έκοβε τα φωνήεντα, και αυτός αποκρίθηκε: Γιατί άμα ανοίγω πολύ το στόμα μου κρυώνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Τρεις λαλουν και δυό χορεύουν..."
      Νίκο κάνε περα τα trolllllll

      Διαγραφή
  18. Το κορυφαίο ήταν μια μέρα, που είχε πάει ο διάολος για επιθεώρηση και ενώ τους είχε δει όλους μέσα στο καζάνι να καίγονται, γυρίζοντας να φύγει κατευχαριστημένος άκουσε κάποιον αμαρτωλό να του φωνάζει: "Πόοοοορτα μπάζει!"
    Ο ρουφ της κολάσεως ισχυρίστηκε τότε ότι είχε κατέβει πρόσφατα ένας μάλλον άσημος φιλόσοφος και αφού τους "έψησε" όλους πώς το χειρότερο βασανιστήριο είναι καλύτερο από την ανυπαρξία είπε το περίφημο ρητό : "Υποφέρω άρα υπάρχω!"
    Του είπε μάλιστα -συνωμοτικά- αυτό ισχύει και το αντίστροφα: "Υπάρχω, άρα υποφέρω!"
    Κάποιοι βέβαια του αντέτειναν ότι μετά από αιώνες και αιώνες βασανιστηρίων είχαν πλέον κουραστεί και ήθελαν απλά να μην υπάρχουν.
    Ο φιλόσοφος τους διαβεβαίωσε όμως ότι: Μόνο αν ο διάολος πειθόταν ότι δεν υποφέρουν πια και δείχνουν να το απολαμβάνουν, θα τους απάλλασσε από τα όλα βασανιστήρια -μια και καλή…
    Έτσι οι αμαρτωλοί άρχισαν τις φάρσες -μήπως και πειστεί κάποτε ο διάολος και τους απαλλάξει. Οι φάρσες με τον καιρό έγιναν συνήθεια, η συνήθεια έγινε καθεστώς και το καθεστώς -όπως κάθε καθεστώς, γι αυτούς το δημιουργούν - έγινε απόλαυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τότε ο Διάολος ρώτησε να μάθει από πού ήρθε αυτός ο φιλόσοφος. Η θεωρία ότι καλλιεργούσε αμπέλια κάπου σε ένα ορεινό χωριό στην Ολυμπία, κρίθηκε ανεπαρκής και ανεπιβεβαίωτη.
    Ο Ρουφ του είπε: Έλληνας…
    Είναι Έλληνας, έχουν κρίση εκεί πάνω και έχουν σαλτάρει.
    "Άμα μας στείλουν δυο - τρείς τέτοιους ακόμα το κλείσαμε το μαγαζί …" σκέφτηκε διαβολικά(πως αλλιώς;) ο… διάολος.
    Και κάλεσε έναν άλλο Έλληνα -από Ελλάδα- έναν διάσημο κωμικό, να πάει μήπως και τους ηρεμήσει.
    Το διαβολικό του σχέδιο, ήταν να τους καλοπιάσει βάζοντας το πνεύμα του Έλληνα κωμικού στο μυαλό ενός ανάπηρου που έδειχνε να ελέγχει κάπως την κατάσταση…
    Του Σόιμπλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο Σόιμπλε λοιπόν -με το πνεύμα πλέον του Έλληνα κωμικού μέσα στο κεφάλι του- έβγαλε ένα διάγγελμα προς τους Έλληνες:
    ---

    " Τι θέτε; Μνημόνια θέτε;
    Ορίστε μνημόνια….
    Αριστερά θέτε;
    Ορίστε Αριστερά…
    Δάνεια θέτε;
    Ορίστε δάνεια…
    Ιδιωτικοποιήσεις θέτε;
    Ορίστε ιδιωτικοποιήσεις….
    Ο Ελληνικός λαός κάτι είπε για τις χωματερές, με τα πορτοκάλια λόγο ΕΟΚ και τότε ο Σοίμπλέ αναφώνησε:
    Πορτοκαλάδα θέτε;
    Πείτε μου επιτέλους… ΤΙ ΘΕΤΕ! (μου σπάσατε τα νεύρα!)
    Ο λαός δεν απάντησε…
    Φέρε ότι να 'ναι! φώναξε από κάτω κάποιος… μόνο κάνε γρήγορα.
    Το πνεύμα του κωμικού γύριζε πίσω ταπεινωμένο: Τι θα έλεγε τώρα στο διάολο;
    Οι βουτιές των αμαρτωλών στο καζάνι με το καυτό λάδι θα συνεχίζονταν με αμείωτη ένταση για πολύ καιρό ακόμα…
    ΥΓ
    Συμφωνώ και εγώ, ότι θα πρέπει να κλείσει οριστικά το φορουμ (βλογκ… ό,τι είναι) σκεφτείτε μόνο ότι κάποτε διαβάζατε Δημουλά και τώρα στον πολύτιμο χρόνο σας διαβάζετε τον D…. Ξεπεσμός!


    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "Μεγάλο δηλητήριο η θρησκεία. Διδάσκει την αγάπη και σκορπάει το μίσος." Για κάποιους είναι φάρμακο, για άλλους είναι δηλητήριο. Καλύτερα να αποφεύγονται αυτές οι γενικεύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα δηλητήρια είναι φάρμακα σε μεγάλες δόσεις...

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ που μου το διευκρινίσατε!

      Διαγραφή
  22. https://m.youtube.com/watch?sts=16989&utcoffset=180&v=mfWM3FXO9pk&oref=https%3A%2F%2Fm.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DmfWM3FXO9pk%26itct%3DCCkQpDAYACITCJj1lMHggc4CFUYcFgodAagG6lIyzrzPgM%252BBzrHPhiDPhs6xzr3Osc%252BEzrnOus6%252FzrkgzrnPg867zrHOvM65z4PPhM61z4I%253D&has_verified=1&layout=tablet&client=mv-google

    Για μια ακομη φορα τα λεει καλυτερα απο μενα ο mikeius

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Το θέμα μας είναι το ερώτημα: "Μπορεί ένας ζωντανός οργανισμός ασταμάτητα όσο ζει να αυτο-προστατεύεται και να ξεφεύγει από τον θάνατο (δηλαδή την πείνα και την κατάθλιψη);". Αυτή είναι η θεμελιώδης και μοναδική ερώτηση που η ζωή απευθύνει στα δημιουργήματα της. Η θετική και έμπρακτη απόκριση στο ερώτημα της ζωής είναι το νόημα της ίδιας της ζωής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Ο οικονομίστικος φανατισμός, dick magnum, και το διαρκώς επανερχόμενο, ωραΐζόμενο με διαδικασίες τύφλωσης, απόκοσμο μίσος σας για τη ζωή, δεν επαληθεύονται από τα ειρηνικά δεδομένα της ζωής. Τα αλλοιώνουν.

      Διαγραφή
  24. Το τρίτο τους μάτι, ποτέ δεν κοιμάται κι όλα τα βλέπει όλα τα ξέρει και τα απαγορεύει... Χωρίς διάκριση ο όποιος μαθαίνει την ανόητη επιστήμη μελετώντας την. Ποτέ δεν μπορούμε να μάθουμε τι είναι ο ορθολογισμός και να αποκτήσουμε σταθερή και συγκεκριμένη και σαφή και επαληθεύσιμη γνώση του, γιατί ο ορθολογισμούλης εκφράζει παραλογισμούς που κρύβουν και θολώνουν την επιστημονική αλήθεια της ζωής και εξυπηρετούν την ασχήμια της εκμετάλλευσης. Πρέπει όμως να συγχωρούμε τους ημαρτημένους φιλοσοφικούς ανθρώπους που νομίζουν ότι θα αναπληρώσουν δίχως στροφή της όρασης τους σε κατάλληλα εισαγωγικά συγγράμματα τα δικά τους κενά κατά τον ρουν της καθολικής προσπάθεια μας για την προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης περί την ζωήν. Μέχρι σημείου να μη μας πληγώνουν με τις θανάσιμες επινοήσεις τους. Κάποιος θα τους πλήγωσε και αυτούς. "Στην κυρά μάνα μας μη δίνετε βοήθεια...ούτε μαγκούρα στο προσκέφαλο σιμά...γιατί θα δέρνει κάθε μέρα τα παιδιά της...κι όταν μιλάω θα με λέει αληταρά...Κι αν δέρνει κάθε που γουστάρει τα παιδιά της...θα καταντήσουνε εμπόροι δουλικοί...". Εμείς δεν χρειαζόμαστε τον ορθολογισμό σαν προαπαιτούμενο συναίσθημα για να ζήσουμε και για να νιώθουμε καλά. Όταν νιώθουμε καλά μπορούμε να κάνουμε ό,τι διασώζει την υγεία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. https://m.youtube.com/watch?v=mfWM3FXO9pk

    Διορθωμενο το link...συγγνωμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Όποιος θέλει να σκοτώσει μέσα τον ορθολογισμό χωρίς επιστήμη εδώ. Ο τραγουδιστής μεθυσμένος και γυμνός χτυπάει το κουδούνι της αγαπημένης του με μολότοφ και της λέει διάφορα: πρόσεξε μη σου δώσουνε λουλούδια μαγεμένα και σου μαγέψουν την καρδιά και μ' αρνηθείς εμένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Απαντήσεις
    1. χα χα το χιούμορ δεν σας εγκαταλείπει ποτέ, νομίζω ότι πάμε για ηρωική έξοδο

      Διαγραφή
  28. Οι τζιχαντιστές, οι πραξικοπηματίες, ο ίδιος ο Τραμπ ο ακατανόμαστος, διαθέτουν όνειρα και ανταλλακτικά οπτασίας. Ένα παρόμοιο ανταλλακτικό οπτασίας σχεδίασε ο Νίκος Καρούζος:

    ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ
    Ουρανέ ολόκληρε ανοίγει το άνθος
    της φωνής μου ψηλά
    έφυγαν όλα τα πουλιά μου τον χειμώνα
    δεν προσμένω σ’ αυτούς τους τόπους ελευθερώνω
    αγγίζοντας έρημος το γερασμένο τοίχο της βροχής
    κι όπως έρχεται απ’ την αύριο
    με το φάσμα του τρόμου διασταυρώνομαι πάλι.
    Δεν είναι πια η άνοιξη
    δεν είναι καλοκαίρι μα εγώ
    ας ανοίξω το βήμα κ’ εδώ λησμονημένος
    να δείξω την αιωνιότητα.
    Έχω άλλωστε τα φτερά ταξιδεύω
    πάνω απ’ τα γλυκύτερα
    βάσανα του καλοκαιριού την ομορφιά του έαρος.

    Ακούω τους ήχους των τυμπάνων σου Μελλοντικέ
    όμως λυτρώσου από μας
    πίσω δεν πάει ο καιρός μονάχα σέβεται
    το κορμί με τ’ άνθη του
    ιδού λοιπόν γιατί το συντρίβει.
    Λησμόνησε μας.

    Ακούω τη χαρά σου πολιτεία του θεού υπάρχεις
    αλήθεια και δρόμος αργυρόχρωμα
    κλαδιά κάτω απ’ τη σελήνη
    η μυρωμένη πορτοκαλιά το ρόδι
    ευτυχισμένο λάλημα του πετεινού.

    Όταν λαλεί ο πετεινός πώς σχίζει την καρδιά μου
    τι ερημιά διαλαλεί στο σάπιο μεσημέρι.
    Από χειμώνα σε αισθάνομαι πολιτεία του έρωτα
    ο ήλιος ανατέλλει και τους πεθαμένους ίσκιους
    ένα φως πανάρχαιο σάβανο τυλίγει δένοντας
    σε λάμψεις τη μουσική μου.

    Μεγάλη η νύχτα κ’ η ποίηση
    τόσο χαμηλή για τους αναγκασμένους.
    Χιλιάδες πόλεμοι συμβαίνουν στο κορμί μου.
    Πού είναι τα χρόνια των υακίνθων...
    Ο ήλιος σου μάτωνε τα γόνατα κ’ οι άνθρωποι
    φαίνονταν ευεξήγητοι
    σαν τα φυτά τη βροχή τον ουρανό!
    Και τώρα να η μοίρα σου
    στην πόλη μέσα τη φριχτή
    μ’ ενάντιο σπίτι ενάντιον άνεμο.

    Έρημος τώρα ο βράχος της αγάπης –
    μη με λησμονήσεις
    πάνω του στα βραδινά πετρώματα
    με το φεγγάρι καθαρό πουκάμισο.
    Μη με λησμονήσεις βαθύτατε αέρα.

    Τη νύχτ’ αναστενάζουμε.
    Γλυκύτατη σελήνη φωτίζει τα πεύκα μου
    έχει περάσει πια το μεσονύχτι
    κ’ εγώ στρέφομαι στην πικρή κλίνη
    είμ’ ένας έρημος με δάφνες ένας μοναχικός
    που χάθηκε στους κρυστάλλινους μακρινούς ήχους.

    Της καρδιάς μου τα πικρά και μαύρα φύλλα
    πνοή που νά ’βγει απ’ τον ευλογημένο εντός μου
    δεν τα κίνησε. Τώρα σε δίνες
    έχω χαθεί κάποτε υπήρξα
    ο άγγελος των ορατών όπως αγάπησε βαθιά.

    Σε ακούω Εκτυφλωτικέ –
    πώς έρχεται η φωνή σου απ’ τον ύπαιθρο
    ήχοι μου ταπεινοί πλαγιαύλων
    υπάρχω κι ακούω το ελεγείο.

    Εγώ τότε τραγουδούσα:
    Έρωτα με κατοίκησες πολύ
    φύγε απ’ αυτό το σπίτι.
    Δεν έχει ούτ’ ένα παράθυρο να βγει
    στα δέντρα η ερημιά μου
    σκόνες μονάχα και σύνεργα της ψυχής.
    Οι άγιες εικόνες δεν υπάρχουν
    έρωτα μη σημαίνεις πια.
    Πρέπει ν’ αρχίσω απ’ τη λησμονιά.
    Μη δείχνεις – είμαι ο ανώφελος το ξέρω
    σώμα για θάνατο και θάνατο
    που ελπίζει σ’ ένα φύλλο δέντρου.
    Η φωνή μου λυγίζει.
    Αλλά δεν παραδίδομαι αντίκρυ
    σ’ αυτή τη δύση τρομαγμένος
    εγώ με όλο το αίμα μου
    έτσι όπως πόνεσα στους δρόμους ατελείωτα
    με τόσο σπαραγμό στα σύνορα μου.
    Ο ουρανός είναι στον βαθυκύανο χειμώνα.
    Το φως φωνάζει με τον κεραυνό.
    Να με σώσουν τα όνειρα ή να με συντρίψουν
    - ένα τ’ ονομάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. #Οι τζιχαντιστές, οι πραξικοπηματίες, ο ίδιος ο Τραμπ ο ακατανόμαστος, διαθέτουν όνειρα και ανταλλακτικά οπτασίας. Ένα παρόμοιο ανταλλακτικό οπτασίας σχεδίασε ο Νίκος Καρούζος#

      ....ΔΕΝ ΠΑΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ!

      Διαγραφή
    2. ...διότι:
      [...] ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΝΤΙΠΑΘΟΥΣΑ ΤΑ ΝΕΥΡΟΣΠΑΣΤΑ
      ΤΟΥΣ ΦΑΣΟΥΛΗΔΕΣ ΟΠΟΙΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ [...]
      έγραψε ο καημένος ο Νίκος.

      κι ακόμα:

      [...] εμπόριο στους ουρανούς δε γίνεται
      σύσσωμο διαπρέπει το σκοτάδι πάντα.

      γιατί λοιπόν τον αδικείς ;

      Διαγραφή
    3. Μα γιατί κ.Νώντα;
      Ο "Σαλτάρω" με τα 365 ονόματα,δέν κάνει ποτές, λάθος!!
      Υ.Γ.
      τα περισσότερα σχόλια ,είναι του "Σαλταρω"

      Διαγραφή
  29. Ο ορθολογισμός απέχει από την επιστήμη τρισεκατομμύρια έτη φωτός. Οι στίχοι του Ελύτη:
    "τι πάει να πει
    κέρδος δεν καταλαβαίνω"
    αποκαλύπτουν επιστήμη. Όλη τη δέσμη των πειραματικών επιστημών της ζωής. Γιατί ο Ελύτης δεν καταλαβαίνει το κέρδος; Διότι παρακαταλαβαίνει ναυαγισμένες φλέβες του δέρματος και ερωτεύεται την ποικιλία της ζωής. Τον Ελύτη βέβαια ορισμένοι τον θέλουν "πουστριλέ" για να 'χουν παίγνιο να παίζουν τους Πάκηδες. Ο Ελύτης είπε την αλήθεια. Αυτοί κενό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. τον βλογ έχει σαλταροποιηθει για τα καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευτυχώς που υπάρχει και το moderation και οργιάζει ο σαλτάρ, δηλαδή αν δεν υπήρχε θα είχε κάνει γιουρούσι μέχρι και μέσα στα κείμενα του post.

      Διαγραφή
  31. διαβαζω τα σχολια του αριθμημένου σχολιαστή και μου έρχεται να ξεράσω. μετα παω να διαβάσω κάτι που να αξίζει και πέφτω συνεχως σε τρολλ που έχουν ψύχωση με την ασυναρτησια. μαλλον φταιει η πολλη ζεστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζηλέυεις τόν "Σαλτάρω",που είναι "αλάθητος",και έχει 365 ονόματα, (Όπως η Παναγία).
      Τώρα θα προσευχυθώ στην Παναγία την Γρηγορούσα,ο κ.Δήμαυ να δημοσιεύσει γρήγορα το σχόλιό μου..
      αριθμημένος σχολιαστής

      Διαγραφή
    2. προσευχηθω

      Διαγραφή
  32. κυριε Δημου βαλτε φραγμο στη κακια και στην ασυναρτησια. δεν παει αλλο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ
    Το βαρύ προνόμιο της Δύσης

    από τη lifo

    http://www.lifo.gr/articles/ideas_articles/81123

    Μικρή συνεισφορά μπας και έρθει το blog στα ίσια του. Εννοώ με αντιπαραθέσεις αλλά χωρίς προσβολές και λιγότερα σαλταρίσματα. Νομίζω πως κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να συμφωνεί με τον οικοδεσπότη (προσωπικά διαφωνώ σε αρκετά)αλλά πρέπει να σεβόμαστε τον χώρο του και τον χρόνο του, άλλωστε μας δίνει βήμα έκφρασης εκ του ασφαλούς ενώ ο ίδιος "εκτίθεται" με τα γραπτά του.

    Φοβάμαι πως σε λίγο θα παρατήσει αυτό το blog, θα ξεσκονίσει τις πίπες του και θα το ρίξει στο κάπνισμα (βλέπε dimoutech).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Δεν καταλαβαίνω. Κι εγώ διαφωνώ με τον K2825 αλλά δεν ανατρέπονται δα οι εσωτερικές μου ισορροπίες από τις απόψεις του.
    Δηλαδή πρώτη φορά βλέπουν οι σχολιαστές άνθρωπο που επικροτεί εγκληματικές συμπεριφορές; Βρε καλώς τους! Να σας ενημερώσω ότι υπάρχουν και θαυμαστές του Χίτλερ και του Στάλιν. Το ξέρατε; Δηλαδή ψαρώσατε επειδή σας το σέρβιρε με το δίλημμα αγνός νεαρός με ζωτική δύναμη VERSUS βαλτωμένος γέρος διανοούμενος; Πάει αυτό.

    Αναφορικά με τον κύριο (ή κυρίους) λογοσαλάτα. Πρόκειται ακριβώς γι’ αυτό. Λογοσαλάτα. Μην μπερδεύεστε. Αυτοί οι άνθρωποι μοιάζει σαν κάτι να θέλουν να πουν. Αλλά μόνο μοιάζει. Κάνουν πολύ namecalling, η σκέψη τους μοιάζει να έχει ροή κατά τμήματα, ο λόγος τους μοιάζει ποιητικός, μοιάζει να θέλουν να μοιραστούν πράγματα που τους πονάνε. Αλλά δεν είναι έτσι. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ατελείωτους ελιγμούς διαφυγής από κάτι που δεν το ξέρει κανείς. Και μάλιστα προνομιούχους ελιγμούς αφού όλοι οι υπόλοιποι δεσμευόμαστε από τον συγκροτημένο λόγο. Έτσι, νομίζει ότι μας βλέπει σαν τον σούπερμαν που όταν βρίσκει τα σκούρα δίνει μια και πετάει έξω από τα δεσμά του καθημερινού λόγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Ε, ζωή μη υφιστάμενη... εκτοπίζεται πεδίου κατανοήσεως ανθρωπότητας...

      Διαγραφή
    3. Ο k2825 εφαρμόζει κατα γράμμα και απαρέγκλιτα την προσέγγιση του οικοδεσπότη περί "ισοσθενειας" http://www.ndimou.gr/ndimou/2006/04/blog-post_28.html εντός του δογματικού doncat.

      Οι αντιδράσεις που αυτό προκαλεί ειναι ενδεικτικές του βαθμού της υποκρισίας και αλά καρτ ευαισθησιών των συμμετεχόντων.

      Μια πληκτικη παράσταση ενός θιαςου αντιδιαλεκτικων δήθεν "διαλεκτικών" και ανορθολογικών δήθεν "ορθολογιστών" εκτυλίσσεται με τροπο μνημειακό μπροστά στα μάτια μας ... Θα ήταν γελοίο αν δεν ήταν θλιβερό ...

      Προς τιμήν του παντως ο ΝΔ παρά την δυσανεξία του στην δηκτικά διατυπωμένη αντίθετη άποψη παραμένει αξιοσημείωτα ανεκτικός και αρκούντος ανθεκτικός.

      Διαγραφή
    4. Η ισοσθένεια δεν είναι κολυμβήθρα του Σιλωάμ
      -----------------------------------------------

      Η ισοσθένεια αφορά σε θεάσεις που έχουν την ίδια ισχύ. Δεν μπορούμε να βρίζουμε απροκλήτως και σκαιώς κάποιον για τον οποίον άλλοι έχουν καλή άποψη, για χάριν της... ισοσθένειας (προφάσεις εν αμαρτίαις) επειδή μία τέτοια συμπεριφορά δεν έχει το ίδιο ηθικό βάρος με την αντίθετή της.

      Η ισοσθένεια, επίσης, δεν έχει καμία απολύτως θέση δίπλα στην απρέπεια, την αγένεια, το ρατσισμό και τη θηριωδία.

      Δηλαδή, το να υποστηρίζει κάποιος τον υβριστή, το φαύλο, το ρατσιστή και την αντισημίτη επειδή ο ανθρωπιστικός ορθολογισμός τους απορρίπτει, δεν πάει να πει ότι διατυπώνει μία άποψη με... ίσο σθένος έναντι των ορθολογιστών αξιώνοντας να εισακουσθεί, επειδή τέτοιου είδους τοποθετήσεις είναι συλλήβδην και εξ ορισμού απορριπτέες.

      Μετά τιμής,
      Κάπα

      Διαγραφή
    5. Αυθεντικος εκφραστής και ερμηνευτής των θέσεων του κάθε σχολιάστη ειναι ο ίδιος και μόνον αυτός. Οποίος θεωρεί ανοίκειες υφολογικά τις οποίες δηκτικες και εριστικές τοποθετήσεις άλλων σχολιαστών μπορεί ανέτως να τις προσπεράσει. Επίσης ο k2825 θεωρεί οτι μεταξύ σύννενουντων ενηλίκων η δια αυτόκλητου εκπροσώπου αντ'αυτου υπεράσπιση παρέλκει. Τελος η οξεία κριτική δεν αποτελεί ύβρη ειδικά όταν αυτή συνοδεύεται απο αντισταθμιστικό αυτοσαρκασμό.

      Διαγραφή
    6. Ποια η θέση του ανθρωπιστικού ορθολογισμού για την ΕΕ και την Ελλάδα. Να συνεχίσουμε να έχουμε το ευρώ; Ο ανθρωπιστικός ορθολογισμός τι λέει.

      Διαγραφή
    7. Captain Κώστας Μακεδόνας: «Η παιδεία παίζει τον σημαντικότερο ρόλο». Παιδεία θα παίζει τον σημαντικότερο στην αναποκάλυπτον εκμάθηνση θέσης του ανθρωπιστικού ορθολογισμού περί τις αυτοκρατορίες τύπου ΕΕ. Με ποιους ανόητους πιλότους πετάμε. Να ο ανθρωπιστικός ορθολογισμός νάτος πετάει - μέσα από τα εκπαιδευτικά δόντια του δημοσιογράφου Γεωργίου χαμογελά...

      Διαγραφή
  35. " Άνθρωποι,άνθρωποι,προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός; Όλοι άνθρωποι είμαστε." Ο Χρήστος Τσαγανέας,στην ταινία "Οι Γερμανοί ξανάρχονται",όπου ερμηνεύει τον τρόφιμο ψυχιατρικής κλινικής.Τελικώς,αποδεικνύεται ο πιο λογικός από τους υπολοίπους (η ταινία γυρίστηκε μεσούντος του τελευταίου μας εμφυλίου πολέμου• προς εκεί οδεύουμε πάλι;).-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Δυστυχώς η έννοια της Δημοκρατίας εκφυλίζεται, καθώς διάφοροι λαϊκιστές κατορθώνουν να υφαρπάζουν την ψήφο. Και καλά εμείς, ακολουθούμε έναν οικονομικό (και ενίοτε συναισθηματικό) λαϊκισμό (όποιος τάξει λεφτά βγαίνει), αλλά ευτυχώς ο οικονομικός λαϊκισμός διαψέυδεται στην πράξη (τα λεφτόδεντρα άφαντα). Οι Τούρκοι όμως βγάζουν Ερντογάν δημοκρατικά ακολουθώντας ένα θρησκευτικό λαϊκισμό, ο οποίος είναι εξ ορισμού αδύνατον να διαψευσθεί. Μία οδός υπάρχει, της οριστικής νίκης της θρησκείας ή της διάλυσης του κράτους. Η Τουρκία είναι πιο κοντά στην διάλυση (τριχοτόμηση) κι ας απειλεί ο σουλτάνος με το γιαταγάνι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. καλημέρα!

    διαβάζω βιαστικά ανάμεσα στις ειδήσεις :
    http://www.kathimerini.gr/868182/article/epikairothta/politikh/moyzalas-zhtw-syggnwmh-apo-ton-k-dendia-poy-diadhlwna-enantion-toy

    Πάντα αναρωτιόμουνα. Πόσα λάθη , πόσα δεν ήξερα δικαιούνται οι πολιτικοί?
    Ποιος άλλος στη δουλειά του δικαιούται λάθος στο λάθος? Και μάλιστα λάθη που κοστίζουν τόσο. Και είναι λάθος της ίδιας της πολιτικής που κάποιος πρέπει να γίνει υπουργός στη θέση του υπουργού για να καταλάβει όσα ο τότε έλεγε και κανείς δεν το πίστευε?
    (και ο συγκεκριμένος είναι σοβαρός και προσεκτικός θεωρώ . )

    Και μετά καλούνται αυτοί οι ίδιοι -που δεν έχουν κατανοήσει καν- να λύσουν τα προβλήματα της οικονομίας , της χώρας .

    Πόσο μάλλον της τρομοκρατίας ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τουλάχιστον όμως οφείλουμε να επαινέσουμε την ειλικρίνεια του κ. Μουζάλα. Σπάνια (ή ποτέ) έχω δει υπουργό ή γενικά πολιτικό να παραδέχεται ότι έκανε λάθος.

      Διαγραφή
  38. Θα γράψω πέντε κουβέντες να ξεκαθαρίσω την θέση μου και δεν πρόκειται να ξανασχοληθώ.
    Έχω την εντύπωση ότι κάποιοι εδώ νομίζουν ότι έχουν "ραντεβού με την Ιστορία" ότι επιτελούν "κοινωνικό έργο" και δεν ξέρω τι άλλο.
    Νομίζω ότι σφάλουν - ότι παίρνουν τον εαυτό τους πολύ στα σοβαρά.
    Εδώ δεν είναι παρά άλλο ένα blog που ο καθένας (μπορεί να) γράφει το μακρύ του και το κοντό του - δεν κάνουμε ακαδημαϊκή συζήτηση στο αμφιθέατρο.
    Το τι δημοσιεύεται στα σχόλια και από ποιόν, το κρίνει μόνο ο ιδιοκτήτης, που έχει και την ευθύνη του moderation.
    Όμως:
    Έχω παρατηρήσει ότι τον τελευταίο καιρό κάποιοι γράφουν μιλώντας με απαξιωτικούς, μειωτικούς, περιφρονητικούς, υβριστικούς και ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς προς αυτόν.
    Αυτό από μόνο του δεν θα ήταν πρόβλημα -εξάλλου δεν είναι η πρώτη φορά- εάν ο ίδιος δεν έδειχνε να μην το αντιλαμβάνεται αυτό.
    Εύχομαι να κάνω λάθος, εάν είναι όμως έτσι: Προφυλάξτε τον άνθρωπο.
    Από εκεί και πέρα για τις προσωπικές επιθέσεις, που δεχτικά, δεν πρόκειται να ασχοληθώ.
    Αυτά τα γράφω χωρίς πικρίες και κρατώντας τα θετικά, εύχομαι σε όλους καλή συνέχεια.

    Με αγάπη
    D.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. D είσαι λεβεντιά.
      το λέω μετά λόγου γνώσεως
      [κι ας γράφω πως δεν σε διαβάζω]
      ΜΗΝ ΠΤΥΕΤΕ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΔΗΜΟΥ
      Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ ΔΙΔΑΞΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
      ΚΑΙ ΝΗΦΑΛΙΟΤΗΤΑ....

      Νώντας Τσίγκας
      [απο την χοάνη του ιατρείου ...Κατακαλόκαιρο...μια στιγμη που έιδα]

      Διαγραφή
  39. Το ότι οι θρησκείες είναι το όπιο του λαού το έχει γράψει ένας Γερμανός φιλόσοφος εδώ και σχεδόν 200 χρόνια αλλά δεν θα συνεχίσω μιας και μπορεί να με βάλουν στη μπούκα του κανονιού ο καταληψίας που είναι Πρωθυπουργός μας και ο ρεβιζιονιστής Λαζόπουλος :P

    Πάντως για την Υβρις που πάσχει ο Σουλτάνος Ερντογάν δεν φταίει η θρησκεία παρόλο που είναι πολύ θρήσκος αλλά άλλοι λόγοι που εμπίπτουν στην ψυχιατρική, ceteris paribus και Έλληνες πολιτικοί πάσχουν από την ίδια ασθένεια όπως η εξαφανισμένη περιφερειάρχης Αττικής Δούρου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Απαντήσεις
    1. Αξίζει τον κόπο να ενεργοποιήσετε το link και να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο και τα σχόλια. Έγραφα πολύ καλύτερα πριν δέκα χρόνια...

      Διαγραφή
    2. Είναι φυσικό, δε θα πρέπει να σας εκπλήσσει

      Διαγραφή
    3. Αντιγράφω δικό μου σχόλιο από εκείνο το λινκ. 10 χρόνια πως περάσανε!
      "ΝΔ,
      Οταν ταράζεις τα νερά μην περιμένεις και πολύ χειροκρότημα! Σπόρο ρίχνεις. Ο καρπός αργεί λίγο συνήθως.

      Και πάλι πολλούς μαθητές και πιστούς έχεις!

      Δεν πέφτουν εύκολα στερεότυπα δεκαετιών...

      Εκφράζοντας μόνο τον εαυτό μου θα πω πως η σκέψη σου είναι δροσερό νερό για αυτούς που περπατάνε στην έρημο του νεοελληνικού παραλογισμού, και το πίνουμε διψασμένοι!

      Είμαι αναφανδόν υπέρ του blog, που η διαρκής παρουσία σου το κάνει ζωντανό... Οχι απλώς νερό... Πηγή ολόκληρη με γάργαρο νερό!...

      Σε κάθε περίπτωση σε ευχαριστώ...

      Θα στενοχωρηθούμε πολύ μερικοί αν μας λείψει...

      Μελαγχόλησα και μόνο στην ιδέα.."

      Νομίζω ότι και εγώ έγραφα καλύτερα πριν 10 χρόνια...

      Διαγραφή
  41. χθες είδα με φρίκη το βίντεο της σφαγής ενός 13χρονου παιδιού με ένα μικρό μαχαίρι πάνω σε μια καρότσα φορτηγού, ενώ το πλήθος πανηγύριζε φωνάζοντας Αλλού Αχμπάρ. Τι το αμαρτωλό μορούσε να κάνει αυτό το παιδί. Και πόσο αποκτηνωμένος μπορεί να είναι κανείς νομίζοντας ότι επιτελεί θεϊκό έργο σφάζοντας ένα παιδί; Εν προκειμένω, όπως και σε πολλές περιπτώσεις ο θρησκευτικός φανατισμός κρύβει το μίσος τα κόμπλεξ και όλα τα αρνητικά συναισθήματα. Το πρόβλημα της θρησκείας νομίζω ότι προέκυψε από το γεγονός ότι ο άνθρωπος είναι το μόνον όν που ξέρει ότι αναπόφευκτα θα πεθάνει. Έχοντας φάει τον καρπό του δένδρου της γνώσης, γνωρίζοντας αυτό δηλαδή, έπρεπε να ανακαλύψει έναν θεό να του εξασφαλίσει το μετέπειτα. Τα άλλα ζώα, ζούν ακόμα στον παράδεισο, έχοντας άγνοια. Ο άνθρωπος εκδιώχθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν γνωρίζω ότι θα πεθάνω, με αυτή τη συνειδητοποίηση μου θα πάω να δογματίσω ότι η αρκούδα αγνοεί το δεδομένο της έμβιας ύλης που λέει ότι στη ζωή ελλοχεύει κίνδυνος θανάτου; Τέλος πάντων με την έρευνα περασμένου γερμανού καθηγητού αποδείχθηκε ότι ομοφυλόφιλοι άνδρες και γυναίκες ζουν περισσότερα χρόνια από τους απλούς άνδρες και τις αντίστοιχες απλές γυναίκες. Και ποιαν αλήθεια δεν έθαψαν οι φαλλοκράτες.

      Διαγραφή
  42. Να υποθέσω πως το τζαμί με τους 6 μιναρέδες, είναι το Σουλεϋμανίγιε του Σινάν; Νομίζω πως είναι πιο ενδιαφέρον από το μπλέ τζαμί, με τους επίσης 6 μιναρέδες. Η καημένη η Αγιά Σοφιά υστερεί... Έχει μόνο 4 μιναρέδες. (Αστειεύομαι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι το (πολύ πιο ωραίο) Σουλεϊμανιέ - που έχει ένα πιο επιπεδο, σχεδόν ιπτάμενο ελαφρό τρούλο. (Το θαύμα του Σινάν). Δεν ξέρω καν αν φωτίζεται. Όπως σωστά μάντεψες είναι το Μπλε Τζαμί - τουρκιστί: Σουλταναχμέτ.

      Διαγραφή
  43. Το μεγαλύτερο ψέμα όλων των εποχών , η μεγαλύτερη απάτη που παρασέρνει , παγιδεύει αθώους , αφελής , πονηρούς , έξυπνους , διεστραμένους κλπ .. στην εντελως αναπόδεικτη ιδέα και πίστη , ότι η ζωή με την μορφή ψυχής , συνεχίζεται μετά τον θάνατο και ότι ο θάνατος είναι απλά ένα βήμα , ενδιάμεσο μεταξύ δύο ζωών με άλλη μορφή. Αυτό το ψέμα δεν γνωρίζει θρησκεία ( 99.99% αυτών) , είναι διαχρονικό (Βαβυλωνιακές δοξασίες , Αιγυπτιακές Διδασκαλίες , Πλάτωνας ,
    Αριστοτέλης , τμήματα του Ιουδαισμού , Χριστιανισμός ιδιαίτερα μετά το 100 ΜΧ) κλπ.. και δεν γνωρίζει σύνορα... Αποτέλεσμα..??
    α. Άνθρωποι /ομάδες / Κράτη ξέρουν να το χειρίζονται καλά, ώς εργαλείο ,για να φανατίζουν , να στέλνουν εύκολα και πειθήνια ανθρώπους στο θάνατο με την πίστη ότι θα ξαναζήσουν..
    β.'Ανθρωποι σκοτώνουν άλλους , πιστευόντας ότι έτσι κάνουν τον θεό τους να χαίρεται για να κερδίσουν παραδείσους στους ουρανούς - άλλοι με φαγητά , άλλοι με ξάπλες και βαρεμάρα και άλλοι περιμένοντας να δουν τους παπούδες τους και τις γυναίκες τους που πέθαναν - ανάλογα το τί τον πονάει και τί του λείπει.. του καθενός πικραμένου...
    Αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι νεκρή νοητικώς όλο το διάστημα που νιώθω άσχημα ή που δεν μπορώ να ξέρω τι νιώθω και βρίσκομαι στη σύγχυση. Η γραμματική του Καρλομάγνου.

      Διαγραφή
  44. Εσείς κύριε Τσίγκα αυτούς τους ήχους του:

    ΡΗΤΗ ΣΙΩΠΗ· ΝΟΤΙΣΜΑ
    Φεγγαρόφωτο προς τιμήν της Σαλώμης.
    Το χιούμορ είναι βραδύτητα· δεν είναι
    για βιαστικούς.
    Αλλ’ η σελήνη ριγηλή και διεθνής κι ανήκουστη
    σκυλιάζει από ερεβώδεις ορμές –
    αβρό μου φαινόμενο.
    Στο κλάμα είμαι μαγευτική, δεν είμαι; -
    αλαζόνευε η φωνούλα της Σαλώμης.

    --
    και αυτούς τους ήχους:
    Που τ' ανακάλυψες,
    πως θα 'μαι εγώ λαμπάδα σου,
    να λιώνω σαν Ελλάδα σου


    και του καρ. του παρουσιαστή αυτό.

    ---

    Διαλυτικά στα ποιήματα του Νίκου Καρούζου, παύλες και από πάνω τελείες, κυρίως απόστροφοι, ακριβώς οι πιο άμεσες προσβάσεις της πληγής στα θεραπευτικά κύτταρα του αίματος. "Οι λέξεις του είναι διαλεγμένες". Τι ωραία που θα ένιωθε για να μπορεί και για να αποφασίζει να διαχωρίζει τη νόηση του από τα ράκη των νεκροπεθαμένων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Γιατί αυτός ο αμερικανός αξιωματούχος χαιρετάει με το bless you. Είναι παπάς; Εγώ άκουγα προ κρίσης κάποιους έλληνες στις συνεντεύξεις που έλεγαν "ευλογώ τον θεό" ή "ευλογώ τον εαυτό μου που". Δεν το λένε πια. Ήξερα ότι ένας πιστός δεν ευλογεί τον θεό, μα είναι ο θεός του που τον ευλογεί. Αν ήμουνα αμερικανός θα είχα γνωρίσει ενδεχομένως κάτι καλύτερο από ενημερώσεις του τύπου και πάλι θα απορούσα με αυτό τον παπά και θα τον είχα για ένα πολιτικό τίποτα όπως όλους αυτούς. Πάντως για παπάς μιλάει καθαρά αγγλικά γιατί το "did you get one" το κατάλαβα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Αγαπητέ κε Δήμου,

    η θρησκεία απαλύνει ψυχολογικά τα υπαρξιακά και όχι μόνο άγχη του κάθε ανθρώπου, άρα πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει. Ο θάνατος, η ματαιότητα της ύπαρξης, η ανάγκη του ανθρώπου για ένταξη είναι πολύ πιο εύκολα για έναν θρήσκο, από ότι για έναν άθεο.

    Η ισλαμική θρησκεία είναι η πιο επιτυχημένη του πλανήτη, αφού κατόρθωσε να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της σε πιστούς, παρόλο που υπολείπεται περίπου 650 χρόνια ύπαρξης από τον χριστιανισμό και 1000 και πάνω από βουδισμό εβραϊσμό.

    Η δυτική υπεροψία της αναγέννησης, που λέει ότι η κοσμικότητα είναι πιο καλή και ότι επειδή η δύση έχει πιο πολλά πλούτη ή τεχνολογία θα καταφέρει να την επιβάλλει στους μουσουλμάνους, είναι το λιγότερο αφέλεια.

    Το ισλάμ υπάρχει κοντά εδώ και 1000 σχεδόν περισσότερα χρόνια από τον διαφωτισμό, 1200 από την βιομηχανική επανάσταση και 800-1200 από την γέννηση των περισσότερων "κυρίαρχων" δυτικών κρατών.

    Έτσι όπως πάνε τα πράγματα πιο πιθανό να ηττηθεί η δύση από το ισλάμ παρά το ισλάμ από την δύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η θρησκεία είναι κάτι πολύ σύνθετο. Εγώ ζω. Η θρησκεία όχι. Πρέπει να προσέχω πολύ με τι αντιπαραθέτω τη ζωή.

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.