Friday, February 03, 2017

"ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΟΣ ΓΡΑΦΙΑΣ";

Το τελευταίο σχόλιο του D. έκλεινε με ένα υστερόγραφο που αφορούσε αυτό το blog και τον οικοδεσπότη του:

"...για ποιο λόγο κάποιοι σχολιαστές εδώ, ενώ λένε συνεχώς ότι θα αποχωρίσουν, τελικά ξαναγυρίζουν συνεχώς, σε ένα παλαιομοδίτικου τύπου μπλοκ, ενός καθ όλα σεβαστού, αλλά παροπλισμένου πλέον γραφιά". 

Αυτός είμαι εγώ.

Για να δούμε πόσο "παροπλισμένος" είμαι. 

Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην αγορά περίπου δέκα τίτλοι μου. Ανατυπώνονται τέσσερις (Η αειθαλής "Δυστυχία" στην 37η έκδοση, η "Χαμένη Τάξη" στην 9η, το "Παρ'όλα αυτά" στην 5η και το "Εγχειρίδιο Ορθολογισμού" επίσης στην 5η). Ετοιμάζεται - και θα κυκλοφορήσει μέσα στην άνοιξη - σε εντελώς νέα μορφή - "Το Βιβλίο των Γάτων".

Το τελευταίο καινούργιο βιβλίο μου ("Εγχειρίδιο Ορθολογισμού
και Ανορθολογισμού") κυκλοφόρησε πέρισυ τον Μάιο και για 19 συνεχείς εβδομάδες ήταν στις λίστες των ευπώλητων (best-sellers) των εφημερίδων Βήμα και Καθημερινή.

Πέρισυ επίσης κυκλοφόρησαν η πολωνική μετάφραση της "Δυστυχίας", η δεύτερη Βουλγαρική (η πρώτη ήταν το 1996) και η δεύτερη Γαλλική και μάλιστα σε μορφή βιβλίου τσέπης. Εξακολουθεί βεβαίως να κυκλοφορεί και σε άλλες 7 γλώσσες.

Κάθε μέρα το blog αυτό το επισκέπτονται σε μέσον όρο 1300 άτομα και το site μου (ndimou.gr) περί τα 500 (παρόλο που δεν έχει τίποτα το επίκαιρο). Ο μέσος όρος των σχολίων ανά ανάρτηση εδώ, υπερβαίνει τα 100.  

Και δεν θέλω να σημειώσω τις (πολλές) συνεντεύξεις σε ξένα κυρίως ΜΜΕ...

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο D., Η ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ, ΕΝΑ (1) ΕΛΛΗΝΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΗΛΙΚΙΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΒΕΛΕΙΑ  ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ!

Άκου: "παροπλισμένος"! Θέλετε να με θάψετε ζωντανό;


Υ. Γ. Θα δημοσιεύσω μόνο αρνητικά, επικριτικά ή έστω ουδέτερα σχόλια... Δεν ανέβασα αυτή την αναρτηση για να ψαρέψω επαίνους. Αλλά από καθαρή αγανάκτηση!

Υ. Γ. 2. Δεν ανατυπώνονται τρία - αλλά τέσσερα βιβλία μου. Είχα ξεχάσει το "Παρ'όλα αυτά", το αγαπημένο μου! Το πρόσθεσα.


80 comments:

  1. Ρε D άρχισες να πουλάς όπλα τώρα και θες να ξεπουλήσεις στον "παροπλισμένο" Νίκο Δήμου;

    "Όχι στο D-ΝΑΤΟ του Θανάτου!" που λέγαμε παλιά...

    ΥΓ. Καλό θα ήταν "Tο Βιβλίο των γάτων" να έχει στο "αυτί" και το CD με τη μουσική που γράφτηκε πάνω σ' αυτό και τις απαγγελίες από τον ..."παροπλισμένο" [ένα μινιμαλ ορατόριο]
    Κάθε μέρα να ανακοινώνονται από το blog οι πωλήσεις [για να σκάει ο D].

    ReplyDelete
  2. Μπορουμε να επιστρέψουμε και στο κείμενο περί φθόνου (17.11.16) που είχε μόνο 149 σχόλια...

    ReplyDelete
  3. Για το Νίκο Δήμου, συνήθως ως μιλούν επικριτικά οι εντελώς άσχετοι με το έργο και τη φιλοσοφία του γενικότερα.

    Μετά τιμής,
    Κάπα

    ReplyDelete
  4. Από καθαρή αγανάκτηση! Δε σας θυμάμαι ποτέ αγανακτησμένο, αγαπητέ οικοδεσπότη, το ακούσαμε κι αυτό! Και προσπαθώ να φανταστώ την αγανάκτηση στο πρόσωπό σας αλλά αδυνατώ. Το πλησιέστερο που μού'ρχεται είναι ένα μισοειρωνικό γελάκι...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Όταν είσαι 82 χρόνων και καταφέρνεις (με περισσότερο κόπο, βέβαια) να συνεχίζεις μία τέτοια δραστηριότητα, το να σε λένε "παροπλισμένο" σαν σαπιοκάραβο - είναι πραγματικά λόγος για αγανάκτηση.

      Delete
  5. Καρατζαφερικοί όροι: "γραφιάς", "γραφίδα". Οι πολιτικάντηδες και δημοσιογράφοι μιλάνε αυτά. Τους βλέπουμε στην τηλεόραση. Λένε και το "πεδίον δόξης λαμπρόν". Γραφίδες, πεδία, γραφιάδες. Καλαισθησία, αμορφωσιά και χρήμα. Ο Δημοσιογράφος παίζει και το "αντιλαμβάνομαι-αντιλαμβάνεσθε".

    ReplyDelete
  6. Σπασμένο καράβι

    Στίχοι: Γιάννης Σκαρίμπας
    Μουσική: Γιάννης Σπανός

    Σπασμένο καράβι να 'μαι πέρα βαθιά
    έτσι να 'μαι
    με δίχως κατάρτια με δίχως πανιά
    να κοιμάμαι

    Να 'ν' αφράτος ο τόπος κ' η ακτή νεκρική
    γύρω γύρω
    με κουφάρι γειρτό και με πλώρη εκεί
    που θα γείρω

    Να 'ν' η θάλασσα άψυχη και τα ψάρια νεκρά
    έτσι να 'ναι
    και τα βράχια κατάπληκτα και τ' αστέρια μακριά
    να κοιτάνε

    Δίχως χτύπο οι ώρες και οι μέρες θλιβές
    δίχως χάρη
    κι έτσι κούφιο κι ακίνητο μες σε νύχτες βουβές
    το φεγγάρι

    Έτσι να 'μαι καράβι γκρεμισμένο νεκρό
    έτσι να 'μαι
    σ' αμμουδιά πεθαμένη και κούφιο νερό
    να κοιμάμαι

    ReplyDelete
  7. ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ

    ΤΑΡΑΖΟΜΑΙ
    καθώς ο νους μου παραπλέει
    την ανυπόδητη τρέλα
    σιμά στα ανεξήγητα
    κίτρινα στοχάζοντας
    την ευπρέπεια του ήλιου
    στο αμάραντο κυκλάμινο
    την επωδή της ημέρας-:
    βασίλεμα ιερότητα.

    ReplyDelete
  8. Επιτρέπουμε στη ζωή δίχως παρεμπόδιση όλα τα περιθώρια της ζωής. Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι σημαίνουν εκδόσεις, δημοκρατικές αφετηρίες, παροπλισμένος (παραμέριση δημοκρατικών και σοσιαλιστικών ατόμων, που δεν χρησιμοποιούνται, παραμέριση) - τι σημαίνει ορθολογισμός. Αν ένας θέλει να είναι ορθολογιστής; δεν έχουμε πρόβλημα. Όλα στη ζωή αυτή -όλες οι επιλογές- φέρουν το νόημα τους και το νόημα της ελευθερίας τους.

    ReplyDelete
  9. " Η δυστυχία να είσαι Ελληνας" Νικος Δημου, πάντα επίκαιρος και να τα λέει έξω απ τα δόντια. RESPECT

    ReplyDelete
  10. "Παροπλίζω: Αφαιρώ από κάποιον αρμοδιότητες, τον περιορίζω σε καθήκοντα κατώτερα της θέσης ή των ικανοτήτων του. Ρ. μετ."

    -

    Καλησπέρα.

    Είναι πασιφανές ότι τα μπλοκ παρήκμασαν σταδιακά, δίνοντας την θέση τους σε καινούρια μέσα, πιο άμεσα και πιο λειτουργικά.

    Μία απλή σύγκριση, μεταξύ τις αναγνωσιμότητας αλλά και των σχολίων του μπλοκ πριν μια δεκαετία με τώρα, το καταμαρτυρά.

    Έτσι δεν ακούμε ποτέ -αλλά ούτε και πρόκειται να ακούσουμε, από τα ΜΜΕ- τις απόψεις κάποιου που έγραψε σε κάποιο μπλοκ.
    Ο οποιοσδήποτε όμως γράφει δημόσια, θέλει να έχει απήχηση στο κοινό του.

    Αλλά το παιχνίδι της μαζικής ενημέρωσης, παίζεται πλέον σε άλλα πεδία - κυρίως στο Facebook και στο Twitter.

    Δεν είναι λίγες οι φορές που ακούμε στην τηλεόραση, ή διαβάζουμε σε κάποια διαδικτυακή εφημερίδα, ότι ο Γεωργιάδης λόγο χάρη, έγραψε στο Twitter το άλφα ή ο Τζήμερος έγραψε στο Facebook το δείνα. Και από εκεί να ξεκινά ο μετέπειτα διάλογος ή οι όποιες αντιπαραθέσεις.

    Γνωστά και τετριμμένα είναι όλα αυτά.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το blog αυτό αναρτάται και στο Facebook και στο Twitter. Ο λόγος που δεν διαβάζετε γι αυτό στις εφημερίδες, είναι πως ο Δήμου είναι κομμένος από όλες. Κανένα βιβλίο του δεν έχει αναγγελθεί, σχολιαστεί ή κριθεί, εδώ και δεκαετίες. Η παγκόσμια κυκλοφορία και επιτυχία των βιβλίων του δεν έχει καν αναφερθεί, ούτε ως είδηση! Το γεγονός ότι το "Εγχειρίδιο ορθολογισμού¨ έγινε μπεστ σέλλερ είναι ιδιαίτερα σημαντικό επειδή για το βιβλίο αυτό δεν γράφτηκε ούτε μία λέξη!

      Delete
  11. Ένας άλλος καινούριος τρόπος ενημέρωσης είναι τα προσωπικά βίντεο που ανεβάζει κάποιος, έτσι ώστε η απόψεις του να γίνουν Viral - ( π.χ. Mikeius).

    Παρόλα αυτά, ο κόσμος συνεχίζει σε κάποιο βαθμό να αγοράζει (και) βιβλία.

    Τα περισσότερα όμως βιβλία που εσείς αναφέρετε είναι επανεκδώσεις παλαιών σας βιβλίων.

    Αυτό όμως δεν σας καθιστά μάχιμο - απλά διαχρονικό, και αποτελεί ετεροχρονισμένη δικαίωση, ενός ανθρώπου που στην εποχή του υπήρξε πρωτοπόρος πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα, στηλιτεύοντας τα κακώς κείμενα της χώρας του. (Ήδη η "δυστυχία" μετρά σχεδόν μισό αιώνα!)

    Κλείνοντας θα πω ότι ο κάθε άνθρωπος κάνει τις επιλογές του, οι οποίες είναι απόλυτα σεβαστές - εάν φυσικά δεν ενοχλεί κάποιον άλλο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ξέρετε, τα βιβλία που διαβάζονται και πέρα από την εποχή τους έχουν και ένα άλλο επίθετο: κλασικά. Ποιό άλλο βιβλίο του 1975 εξακολουθεί να πουλάει και να διαβάζεται και σήμερα;

      Ας πούμε: "Η Πάπισσα Ιωάννα" εξακολουθεί να διαβάζεται και είναι 150 ετών. Για να μην πάμε πιο πίσω σε άλλους κλασικούς.

      Delete
  12. Νομίζω όμως ότι το πνεύμα και η ουσία των λεγομένων μου στο προηγούμενο πόστ παρερμηνεύτηκαν.

    (Κρίμα γιατί θεωρώ ότι το σχόλιο μου - όπως και η αναφερόμενη σε αυτό ταινία είναι αξιόλογα.)

    Ο άνθρωπος κάθε φορά βλέπει αυτό που θέλει να δει.
    Και εσείς αγανακτήσατε με ένα σχόλιο που θεωρούσατε ότι σας αφορά άμεσα, ενώ στην πραγματικότητα αφορούσε εμένα…

    ΥΓ:
    Όχι κύριε Δήμου δεν σας αδικώ - το εάν εσείς αδικείτε τον εαυτό σας, είναι ένα άλλο θέμα.

    ΥΓ 2: Φιλικούς χαιρετισμούς στον "Κ" στον "Χασάπη" και στην υπόλοιπη παρέα.


    Με αγάπη
    D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και μόνο το "πλέον" δίπλα στο "παροπλισμένος" ήταν αρκετό. Οι εξηγήσεις δεν θεωρούνται ούτε πειστικές, ούτε επαρκείς...

      Delete
  13. Έτσι άπαντες θα πρέπει να είναι πλέον ευτυχισμένοι:

    Τόσο ο D, που χάρη στο δημοσίευμα του οικοδεσπότη έγινε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος με τρόπο πολύ αποτελεσματικότερο εκείνου που οι μέχρι στιγμής αλλεπάλληλες δηλώσεις "αποχώρησης" του - ως ενεργού σχολιαστή - του εξασφάλιζαν ... Όσο και ο ΝΔ, στον οποίο δόθηκε η ευκαιρία - για μία ακόμα φορά - να εκφραστεί δημόσια αλλά υπαινικτικά για το παραγνωρισμένο έργο του και τον παραγκωνισμό του από το κατεστημένο του Ελλαδίτικου λογοτεχνικού στερεώματος.

    ReplyDelete
  14. Κύριε Νίκο Δήμου κρίμα που δεν καταλαβαίνει αυτός ο λοβοτομημένος λαός,ότι και πού αναφέρεσαι σε αυτόν είναι μεγάλη τού τιμή.
    Θα πρέπει να είναι ύψιστη φθορά, να προσπαθείς να διαφωτίσεις τούς συμπολίτες σού, και αυτοί να αντιδρούν και να ανταποκρίνονται σαν να θες και μόνον το κακό τούς.
    Κατανοώ την πικρίας σάς κύριε Δήμο.
    Συνεχίστε απτόητος όμως, γιατί μπορεί τώρα να είμαστε λιγότεροι αλλά εν βάθος χρόνου γινόμαστε περισσότεροι.
    Ευχαριστούμε για την φιλοξενία του blog και για την σπουδαία συμβολή σάς όλα αυτά τα χρόνια τής προσφοράς στο πολιτισμό!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κανονικά έπρεπε να κόψω το σχόλιο (είπαμε: όχι επαίνους). Αλλά νομίζω πως είναι η πρώτη επίσκεψή σας στο blog και είπα να μην αρχίσετε με λογοκρισία. Ευχαριστώ πάντως.

      Delete
  15. Το facebook είναι μια ξεφτίλα κι αν ρωτήσεις 15χρονα θα σου πουν “τι είμαι ρε γέρος να έχω σελίδα εκεί;” θεωρώντας ότι σελίδα εκεί έχουν οι άνω των 35 κομπιουτερικώς αγράμματοι.

    Το τουίτερ αργοπεθαίνει σύμφωνα με αυτά που διάβασα τελευταία μιας και το λέρωσαν πολλοί με τα ακάου.

    Για τον Δήμου τώρα. Έχει μεγάλο συγγραφικό έργο. Κακώς δεν συμμετέχει σε περισσότερες δημόσιες συζητήσεις (δεν τον καλούν, δεν πάει δεν ξέρω).

    Μεγάλο του έλλειμμα δεν πέρασε από ψυχοθεραπεία. Θεώρησε ότι μπορεί να τα λύσει όλα μόνος του με εκλογικεύσεις και . . . διαβάζοντας τον Φρόυντ. Γι’ αυτό και τσιμπάει στις ηλιθιότητες του καθενός και εξαρτά την αξία του από το τι θα πει ο καθείς στο ιντερνετ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χμ - αυτό με την ψυχοθεραπεία δεν το κατάλαβα. Πρέπει κάποιος σώνει και καλά να περάσει από αυτήν ακόμα κι όταν δεν αισθάνεται την ανάγκη;

      Δεν "τσιμπάω στις ηλιθιότητες του καθενός". Ποτέ δεν έχω απαντήσεις σε δεκάδες υβριστικά σχόλια που γράφονται για μένα στο Ιντερνετ. Αλλά ενοχλούμαι όταν αυτό γίνεται μέσα στο σπίτι μου από επισκέπτες μου.

      Delete
    2. “. . . ακόμη κι όταν δεν αισθάνεται την ανάγκη”.
      Κι εγώ δεν ησθανόμην την ανάγκη για πορτοκάλια αλλά από τότε που έφαγα τα νοσταλγώ και προσπαθώ να βρίσκω ακόμη κι εκτός εποχής. Εκ των υστέρων έμαθα ότι είναι και ωφέλιμα καθ’ ότι έχουν βιταμίνη C. Τέλος ξεδιψάς και χορταίνεις ταυτόχρονα χωρίς πολλές θερμίδες. Πριν τα φάω ήξερα για τα πορτοκάλια διότι είχα διαβάσει γι’ αυτά κι είχα δει πολλές φωτογραφίες τους, πώς καλλιεργούνται, ποικιλίες βαλέντσια κλπ (εδώ πάνω τρώμε βαλέντσια). Αλλά η βρώση ενός πορτοκαλιού δεν ισοφαρίζεται ούτε από ένα δις τόμους δενδροκομίας και γεωργικής.

      Delete
  16. Αγαπητέ Κύριε Δήμου προβήκατε σε ορθολογικό έλεγχο δεδομένων για να κρίνετε αν η πρόταση : "Ο Νίκος Δήμου είναι ένας παροπλισμένος συγγραφέας" είναι αληθής ή ψευδής. Και πολύ σωστά πράξατε. Δεν υπάρχει φυσικά καμία αμφιβολία για την αξία της προσφοράς σας, η οποία κάθε άλλο παρά ανεπίκαιρη ή εξαντλημένη μπορεί να θεωρηθεί.

    Ελπίζω πως δε διστάζετε να ακολουθείτε την ίδια μέθοδο σε όλες τις προτάσεις που επιδέχονται τέτοια ανάλυση. Ακόμα και σε αυτές που δεν σας οδηγούν σε βολικές ή αρεστές αλήθειες. Εκεί βρίσκετα άλλωστε η πραγματική αξία του Ορθολογισμού.

    ReplyDelete
  17. Κύριε Δήμου, προσπαθήστε να δείτε το θέμα αντικειμενικά. Τι συμβαίνει τόσα χρόνια; Πάντα ψάχνετε τις αιτίες έξω από σας. Ένας πραγματικά καλός συγγραφέας δεν θα χρειαζόταν να υπερασπιστεί τον εαυτό του ξανά και ξανά, σε κάθε ευκαιρία. Και μόνο το γεγονός ότι μιλάτε ο ίδιος για τον εαυτό σας σε τρίτο πρόσωπο (σχόλιο παραπάνω) λέει πολλά. Η αλήθεια είναι ότι τα βιβλία που ακολούθησαν την Δυστυχία δεν ήταν ισάξιά της. Έχετε σκεφτεί ποτέ το ενδεχόμενο αυτή να είναι η αιτία και όχι ότι όλοι σας έχουν αδικήσει; Πραγματικά πιστεύετε ότι το τελευταίο σας βιβλίο από τον Πατάκη ήταν καλό; Ναι, το έχω διαβάσει. Λόγω του επαγγέλματός μου έχω διαβάσει όλη την σειρά.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ενδιαφέρον. Δεν θεωρώ την "Δυστυχία" το καλύτερό μου βιβλίο. Κάπου μάλιστα το μισώ γιατί η επιτυχία του σκίασε τα υπόλοιπα. Αν θέλετε να ξέρετε εγω προτιμώ το "Παρ'όλα αυτά", το "Ημερολόγιο του Καύσωνα" και το "Βιβλίο των Γάτων". Όσο για το τελευταίο μου βιβλίο ήταν καθαρά χρηστικό - ένα διδακτικό βιβλίο για τον ορθολογισμό. Δεν ήταν λογοτεχνία.

      Delete
    2. Το Παρ’ Όλα Αυτά είναι μια διδακτορική διατριβή, ούτε πολύ καλή ούτε πολύ κακή. Αν θεωρείτε ότι το καλύτερο βιβλίο σας είναι αυτό, καταλαβαίνετε το νόημα του σχολίου μου. Όσο για το διδακτικό σας βιβλίο, διαβάστε κάποια από τα υπόλοιπα της σειράς και θα καταλάβετε. Τέλος (και δεν επανέρχομαι), διάβασα (με κόπο) την Αυτοβιογραφία σας – πάλι μέσα στα πλαίσια της δουλειάς μου. Συγκρίνετέ την με αντίστοιχα βιβλία. Είναι καλή; Και μιλώ όχι για το περιεχόμενο της ζωής σας, φυσικά, αλλά για την λογοτεχνική αξία του βιβλίου.

      Delete
    3. Το Παρόλα αυτά αποτελείται από σύντομα πεζά. Η διδακτορική διατριβή είναι "Το απόλυτο και το τάβλι". Μάλλον δεν έχετε διαβάσει κανένα.

      Delete
    4. Έχετε δίκιο, μπέρδεψα τους τίτλους. Ναι, έχω διαβάσει τα βιβλία σας, τουλάχιστον τα περισσότερα και μάλιστα κάποια από αυτά πριν εκδοθούν. Κάποτε γνωριστήκαμε κιόλας. Την εποχή της έκδοσης των Δρόμων. Ομολογώ ότι είστε ένας εξαιρετικά ενδιαφέρων συνομιλητής, όχι όμως καλός συγγραφέας. Και αυτό το ξέρετε και εσείς.

      Delete
  18. Κύριε Δήμου, είστε 82 χρονών και ασχολείστε με κομπλεξικούς; Συγκρατήθηκα σε προηγούμενα παρόμοια άρθρα σας, στα οποία υπερασπίζεστε το blog και τον εαυτό σας (κυρίως επειδή δεν έχω ούτε το ¼ της ηλικίας σας), αλλά επειδή πραγματικά σας εκτιμώ θα ήθελα να σας πω την ταπεινή μου γνώμη.
    Όταν κάποιος δεν εκτιμά κάποιον συγγραφέα, τότε δεν έχει και κανένα λόγο να γράφει σε τακτική βάση στο blog του και να επιδιώκει να του τραβήξει την προσοχή με τα γραφόμενά του. Κάτι τέτοιο σημαίνει μόνο φθόνο. Απάντηση στον φθόνο δεν υπάρχει ή τουλάχιστον δεν μπορείτε να τη δώσετε εσείς. Είναι κάτι το παράλογο και είναι ανούσιο να προσπαθείτε να τον καταπολεμήσετε επικαλούμενος τη λογική.
    Πιστεύετε ότι διαβάζοντας την άποψη του D. και του κάθε «D.» θα αλλάξουμε γνώμη για σας; Αν πιστεύετε κάτι τέτοιο, υποτιμάτε το κοινό σας.
    Αφήστε μας να σας «μυθοποιούμε» και μη ρίχνετε το επίπεδό σας παίζοντας το παιχνιδάκι κάποιων. Μην τους τροφοδοτείτε απαντώντας τους.
    ΥΓ: Ξέρετε τι μου έλεγε πάντα ο πατέρας μου όταν του έκανα παράπονα πως με πείραζε ο αδερφός μου; «Μην του δείχνεις ότι σε ενοχλεί και θα σταματήσει». Στην αρχή δεν είχα εκτιμήσει τη σοφία αυτής της φράσης και ζητούσα τη συμβολή του. Με τον καιρό όμως αποδείχτηκε σωτήρια.
    Με αγάπη και εκτίμηση! Μ.

    ReplyDelete
  19. Ουάο! Χαλαρώστε λίγο παιδιά, γιατί θα σπάσετε κανα πλήκτρο!

    @ Ν Δ - Ναι αλλά το Twiter και το Fb χρησιμοποιούνται μόνο για τις ανάγκες του παρόντος μπλοκ, καθιστώντας τα ουσιαστικά ανενεργά.

    Και εάν δεν κάνω λάθος σας είχε προταθεί - και από εδώ- να συμμετάσχετε σε διαλόγους με βίντεο κι εικόνα και εσείς αρνηθήκατε.

    Η λογική λέει ότι ως πρώην (και) επιτυχημένος διαφημιστής, εάν θέλετε να σας προβάλουν περισσότερο τα ΜΜΕ (και εφόσον έχετε κάτι να πείτε) ξέρετε και τον τρόπο και την μέθοδο για να γίνει αυτό.

    Όπως εξάλλου και παλιότερα κάνατε. Και τότε τα μέσα ήταν ουσιαστικά πολύ πιο εχθρικά προς τις απόψεις σας.
    Άρα δεν άλλαξε (ουσιαστικά) η στάση των ΜΜΕ προς εσάς, αλλά ούτε εσείς αλλάξατε απόψεις.

    --------------------------------------------------------------

    @ Κ2825 - Ζηλεύουμε;

    @ C L A - Εσείς περάσατε από την βάσανο της ψυχοθεραπείας;

    @ CsLaKoNaS - Ποιος ορίζει τι είναι ορθολογισμός και τι ορθολογικά επιχειρήματα ;

    @Anonymous03 February, 2017 15:24 - και ο Ντοστογιέφσκι κλασικός - αλλά σήμερα νεκρός!


    Υ.Γ:

    "Θα δημοσιεύσω μόνο αρνητικά, επικριτικά ή έστω ουδέτερα σχόλια... Δεν ανέβασα αυτή την αναρτηση για να ψαρέψω επαίνους."

    Καλό! Το άλλο με τον Τοτό το ξέρουμε;

    Υ.Γ2:

    Για όσους επιμένουν να με βρίζουν, ξυδάκι…

    D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Υπήρξα επιτυχημένος διαφημιστής για όλους εκτός από τον εαυτό μου. Ουδέποτε θέλησα να προβάλω βιβλία μου ή να προβληθώ ο ίδιος. Αν το είχα επιδιώξει να είστε σίγουρος πως θα το είχα επιτύχει. Απλώς περίμενα την δημοσιότητα που δικαιούται κάθε συγγραφέας. Όμως μετά από 60 χρόνια (και 63 βιβλία) οι κριτικές στήλες π. χ. του Βήματος και της Καθημερινής (με μία εξαίρεση) δεν ασχολήθηκαν με κανένα βιβλίο μου - ούτε καν για να το επικρίνουν...

      Delete
    2. @ D.

      Οποιοδήποτε εγχειρίδιο Φιλοσοφίας θα σας δώσει την απάντηση. Η ουσία είναι πως :

      1. Δεν ειχα καμία διάθεση να αντιπαρατεθώ μαζί σας και λυπάμαι αν το εκλάβατε έτσι. Το σχόλιό μου, αν προσέξατε, αποσκοπούσε μόνο έμμεσα στο θέμα της ανάρτησης.

      2. Ο κύριος Δήμου νομίζω ότι υπερέβαλε με αυτήν την ανάρτηση-απάντηση, αλλά όχι αδίκως. Το "παροπλισμένος" παραπέμπει άμεσα στην προχωρημένη βιολογική ηλικία του συγγραφέα.

      Aυτό πιστεύω πως ίσως να τον στεναχώρησε και γι αυτό ήταν άδικη η νύξη του D. Παρά τις διαφωνίες μας, δηλώνωω πως εύχομαι να έχω τη μισή του διαύγεια όταν (και αν) φθάσω τα χρόνια του.

      Delete
  20. "όσα δεν πιάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια"!
    Συνήθως κακόβουλη κριτική κάνουν οι ατάλαντοι κι οι ασήμαντοι...
    Αυτά που γράφεις είναι διαχρονικά ( πολλές φορές...δυστυχώς!)
    Να είσαι καλά να συνεχίζεις έτσι....

    A propos, το "Παρ' όλα αυτά" είναι και το δικό μου αγαπημένο!

    ReplyDelete
  21. O D. έχει δίκιο τουλάχιστον σε ένα: στο ανέκδοτο με τον Τοτό. Γιατί δεν βλέπω να μην δημοσιεύονται έπαινοι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πού να ξέρατε πόσοι κόπηκαν!

      Delete
    2. Δηλαδή κάποιους επαίνους τους δημοσιεύετε και κάποιους όχι; Κόψατε σχόλιο επειδή ήταν πολύ επαινετικό;

      Delete
    3. Ναι, έκοψα σχόλια γιατί ήταν ΜΟΝΟ επαινετικά. Πολλά δεν ήρθαν, ίσως γιατί είχα δηλώσει ότι θα τα έκοβα. Άφησα ένα (δήλωσα το γιατί) και μερικά μικτά.

      Delete
  22. O Νίκος Δήμου προφανώς κάθε άλλο παρά παροπλισμένος είναι:

    - Όσον αφορά τις δραστηριότητές του και την απήχηση του έργου του, το τεκμηριώνει ο ίδιος με τα στοιχεία σε αυτήν εδώ την ανάρτηση.

    - Δυστυχώς, όωμς, η ιδεολογία που εκπροσωπεί, επίσης καθόλου δεν είναι παροπλισμένη. Το αντίθετο: Ζει και βασιλεύει. (Και αφού τον Ν.Δ. τον ενοχλεί ο όρος "ιδεολογία", ας το ονομάσουμε "κοσμοθεωρία" ή κάπως αλλιώς.) Του αρέσει να θεωρεί τον εαυτό του έναν μοναχικό και παραγνωρισμένο "outsider" – και σε κάποια μεμονωμένα ζητήματα όντως μπορεί να είναι ή ήταν (παλαιότερα στο Μακεδονικό ζήτημα, σε ορισμένα θρησκευτικά και ιστορικά θέματα και ίσως μερικά άλλα). Εκτός από αυτό, όμως, η κοσμοθεωρία και ο τρόπος σκέψης του Νίκου Δήμου είναι πέρα για πέρα "mainstream":

    Όποτε ρίχνεις μια ματιά σε μια εφημερίδα ευρύτερης κυκλοφορίας (είτε ελληνική, είτε αυστριακή) διαβάζεις λίγο-πολύ το ίδιο περί πολιτικής και οικονομίας όπως εδώ στο μπλογκ. Λ.χ. είδα πριν από λίγο μερικά πρόσφατα άρθρα του Νότη Παπαδόπουλου στα "Νέα" και εμείνα άναυδος: ακριβώς η ίδια ιδεολογία, οι ίδιες σκέψεις, οι ίδιες ιδέες, οι ίδιες επικρίσεις που γνωρίζουμε από τον Νίκο Δήμου (ίσως στην περίπτωση του Παπαδόπουλου σε λίγο πιο επιθετικό τόνο).

    Και όχι μόνο αυτό. Οι απόψεις του Νίκου Δήμου δεν διαφέρουν ούτε καν από εκείνες που διατυπώνουν οι (ευρωπαίοι) πολιτικοί. Οι πολιτικοί του "mainstream" βέβαια: οι "γνήσιοι" φιλελεύθεροι (εννοείται), αλλά και οι λεγόμενοι συντηρητικοί και οι (ψευτο)-σοσιαλδημοκράτες. (Στην ουσία όλοι την ίδια [νεο-]φιλελεύθερη προπαγάνδα μάς λένε μέρα-νύχτα.) Αποκλίνουν μόνο κάποιοι "λαϊκιστές" δεξιά και (πολύ πιο σπάνια) αριστερά – από τον Trump μέχρι τον Σύριζα. Στην αποφασιστική απόρριψή τους ο Νίκος Δήμου επίσης συμφωνεί απόλυτα με το κατεστημένο των πολιτικών και των ΜΜΕ.

    Πέρα για πέρα επίκαιρος και σύμφωνος με το κυρίαρχο σύστημα και την κυρίαρχη ιδεολογία είναι λοιπόν ο Νίκος Δήμου. Δεν είναι ούτε μοναχικός (όπως νομίζει ο ίδιος) ούτε παροπλισμένος (όπως νομίζει ο επισκέπτης Δ.).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Οι απόψεις της αριστεράς δεν είναι στο mainstream;
      Δεν έχουν μόνιμο και ευρύ βήμα; Δεν έχουν ακροατές;Δεν μας κατακλύζουν;

      Delete
    2. συμφωνώ με τη διάγνωση του βιεννέζου

      Delete
    3. Νεοφιλελεύθεροι, όχι φιλελεύθεροι, ο φιλελευθερισμός εκφράζεται σήμερα από κόμματα που θεωρούνται, από τους νεοφιλελεύθερεους φυσικά, ως ακραία

      Delete
    4. Κύριε Παπαδόπουλε - ακριβώς αντίστροφα είναι τα πράγματα. Ακραίοι είναι οι νέο-φιλελεύθεροι και όχι οι απλοί φιλελεύθεροι. Όσο για μένα έχω βαρεθεί να δηλώνω πως είμαι σκέτος φιλελεύθερος και όχι νέο-.

      Delete
    5. Μα φυσικά οτιδήποτε βιάζει την θέληση της κοινωνίας είναι και ακραίο, και σήμερα τούτοι οι ακραίοι έχουν την πολιτική εξουσία στα χέρια τους

      Delete

  23. Είναι ανθρώπινο να λέγονται κουταμάρες σαν και αυτή που ειπώθηκε για το Νίκο Δήμου.

    Και δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ντι αστόχησε εδώ μέσα (έθιξε και κάποιον άλλο) όχι όμως από πρόθεση, αλλά από επιπολαιότητα.

    (Προσωπικά του καταλογίζω άγνοια και ακριτοέπεια. Έχει όμως καλή ψυχή.)

    Ως εκ τούτου, έασον αυτόν χαίρειν. Errare humanum est.

    Μετά τιμής,
    Κάπα

    ReplyDelete

  24. Η ελληνική Αριστερά, η ελληνική εθνικιστική Δεξιά και το μένος τους για το Νίκο Δήμου
    --------------------------------------------------------------

    Η ελληνική Αριστερά και η εθνικιστική Δεξιά μοιάζουν απίστευα, αλλά κάνουν πως δεν το ξέρουν, αφού επανειλημμένα έχουν ματοκυλήσει την ελληνική κοινωνία.

    Αμφότερες εκκινούν από συγκεκριμένες αυθαίρετες αξιωματικές παραδοχές (ο ελληνικός "λαός" για την πρώτη και το ελληνικό "έθνος" για τη δεύτερη) στο όνομα των οποίων έχουν θυσιάσει ψυχές και ψυχούλες.

    Αμφότεροι, στο όνομα του ελληνικού "λαού" και του ελληνικού "έθνους" έχουν διαπράξει τα πιο φριχτά εγκλήματα τόσο κατά την κατοχική αντίσταση όσο και μετά στον εμφύλιο. (Οι ιδεολογικοί πρόγονοι αυτών είναι οι νυν συριζανέλ).

    Η κατηγορική αρχή του Κάντ (πράξε έτσι ώστε η ενέργειά σου να λειτουργεί ως νόμος για την ανθρωπότητα) είναι παντελώς άγνωστη (ως βιοθεωρία και κοσμοθεωρία) και στους μεν και στους δε.

    Αντίθετα, η σκεπτική και αντι-ιδεοδογική φιλόσοφη στάση που εκπροσωπεί ο Δήμου, δεν έχει βλάψει ποτέ ποτέ ποτέ, ποτέ, ποτέ, μα ποτέ κανέναν.

    Μετά τιμής,
    Κάπα

    ReplyDelete
  25. Η εκτιμηση μου δεδομενη.
    Για καποιο λογο η συζητηση μου θυμιζει διαφορες ατακες του Sam Beckett απο την αλληλογραφια της τελευταιας του περιοδου. Υπαρχουν σε δυο κριτικες του τελευταιου τομου της αλληλογραφιας του που δημοσιευτηκαν στο TLS και στον Guardian.
    --“Find suitable hole and lie down for keeps, sole ambition”, Beckett tells Barbara Bray,
    --“resolutions colon zero stop period hopes colon zero stop Beckett”, as he told The Times of his plans for the new year in 1984
    --“Mountains & seas looking marvellous”, he told Mary Manning Howe of a visit in 1968 (his last). “Good to get away from them.”
    --“I work on, with failing mind, in other words improved possibilities”, he tells Herbert Myron in 1980,
    --In a letter of 1976, for example, Beckett notes of the short, bleak play Footfallsthat it is “indeed a strange affair, perhaps unduly elliptic & elusive. But it is not aimed at the intelligence”.
    --he considered the – Nobel – prize a threat to his creativity (“I hope the work will forgive me and let me near it again”).
    --“Of me nothing tellable to tell,” he writes to the poet Nicholas Rawson in 1981. “I fare slowly on, in the long farewelling.”
    --“Now such inertia & void as never before,” he writes in 1983 with impeccable comic rhythm. “I remember an entry in Kafka’s diary. ‘Gardening. No hope for the future.’ At least he could garden”.
    --“Very barren patch for me,” he tells Knowlson in 1983. “The wall won’t recede & I have no reverse gears. Can’t turn either.” At the time he had just published Ill Seen Ill Said, and the masterpieces Worstward Ho and Stirrings Still lay ahead of him.
    --There could be no more fitting conclusion for Beckett’s work, which always acknowledged its own inadequacy, as the famous lines from Worstward Ho express: “Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.”

    ReplyDelete
  26. Πάμε λίγο ένα - ένα με την σειρά:

    Το ότι τα μπλοκ (γενικά) θεωρούνται παρωχημένα και ξεπερασμένα, με άλλα λόγια παρηκμασμένα, ως μέσα ενημέρωσης και διαλόγου και οι αναγνώστες στρέφονται σε άλλα μέσα, είναι κάτι που κανονικά δεν θα έπρεπε να το αμφισβητεί κανείς.

    Το ότι το εν λόγο μπλόκ αισθητικά είναι λίγο παλαιομοδίτικο και δείχνει τα χρονάκια του επίσης - περί ορέξεως θα μου πείτε κολοκυθόπιτα, αλλά οκ.

    Το ότι ο Κύριος Δήμου έχει ο ίδιος επιλέξει να αποσυρθεί από όλα τα μέσα - με την αιτιολογία να μην επαναλαμβάνετε, το έχει ο ίδιος δηλώσει.

    Παρωχημένος δεν είναι αυτός που έχει βρεθεί στο περιθώριο (του δημόσιου διαλόγου - εν προκείμενο) είτε από δική του επιλογή, είτε από επιλογές άλλων;

    Άρα γιατί ενόχλησε τόσο πολύ, το τι εγώ είπα;
    Η ουσία δεν αλλάζει.

    Δεν είπα ποτέ ότι παρωχημένες είναι οι απόψεις του ή ότι δεν έχει τίποτα άλλο να προσφέρει στον δημόσιο λόγο. Οι απόψεις του όχι, ο ίδιος όμως ναι, έχει βρεθεί στο περιθώριο - σε σχέση πάντα με την συχνή παλιότερη παρουσία του στα ΜΜΕ- είτε το θέλει ο ίδιος να το παραδεχτεί, είτε όχι.

    Το ότι βγήκα εγώ στην σέντρα δεχόμενος έναν οχετό ύβρεων από κάποιους, με πρωτοβουλία και ανοχή του Κ. Δήμου- παρότι ό ίδιος έγραφε τα αντίθετα- θεωρώ ότι είναι φάουλ, με αφήνει όμως παγερά αδιάφορο.

    Τέλος, εάν επιδίωκα την προσοχή ή την δημοσιότητα όπως λένε κάποιοι, δεν θα επέλεγα να γράφω ανώνυμα, θα πρόσεχα περισσότερο τι γράφω και ΚΥΡΙΩΣ δεν θα έγραφα εδώ.

    Για την πλάκα μου γράφω, κρίμα που δεν το καταλάβατε.


    D.

    ReplyDelete
  27. Οχετό ύβρεων με πρωτοβουλία... του κ. Δήμου.

    Παρακαλώ να ανακαλέσετε ή να αποδείξετε αυτή την πρωτοβουλία.

    ReplyDelete
  28. Ο Δημου , σαν παλιος διαφημιστης. εχει μαθει να κανει τη τριχα ...τριχια .. Αλλο η δημοτικοτητα ,αλλο η δημοφιλια ... Τα νουμερα που παραθετει δεν σημαινουν τιποτα . Το σιγουρο εναι οτι οι παλιοι σχολιαστες του τον εγκαταλειψαμε ,μετα τη προδοσια του για τη ΛΙΦΟ & η προσπαθεια του με το Ποταμι κατεληξε σε παταγωδη ...αποτυχια... Επιπλεον ,δεν εναι ανθελληνας ,ειναι ιδιορρυθμος ελληνιστης & 100% καθεστωτικος .. Δεν ομολογει οτι εχει αιμα Αλβανικο & Εβραικο & μας πρηζει με την αρχαιολατρεια ..Ενας ακομα στυλοβατης του Γραικικου Καθεστωτος...

    ReplyDelete
  29. Κατ' αρχήν συμφωνώ οριζοντίως με τον D (έτσι κερδίζω τη δημοσιοποίηση του σχολίου μου). Καθότι αν διαφωνούσα, θα διαφωνούσα κάθετα.

    Εάν ήμουν ο ΝΔ, θα διαφωνούσα περισσότερο με τον όρο γραφιάς, άνθρωπος που ασχολήθηκε με τους υπολογιστές του ταιριάζει περισσότερο ο όρος πληκτροχτύπης.

    Παροπλισμένος, αν κινηθούμε μαζικά σύντροφοι μπορεί ίσως να πετύχουμε να πάρει μία τιμητική σύνταξη, μας αφήσει ήσυχους και πάει για ψάρεμα.

    Υπάρχει ‘Ελληνας διανοούμενος, συγγραφέας, διαφημιστής, με μεγαλύτερη εμβέλεια και παρουσία: ο Δημοσθένης Λιακόπουλος, 106 βιβλία και άπειρες εκπομπές. Χάρη σε αυτόν μάθαμε και για τα χαλιά (ήταν πριν την Μοιραράκη). Προτείνω τους Νεφελίμ, κλάσεις ανώτερες από τους Ελοχίμ.

    Αγαπημένο βιβλίο οι «Δρόμοι», το ανακάλυψα τυχαία όταν αλλάξαμε καναπέ, ήταν κάτω από τον παλιό με το σπασμένο πόδι, λόγω πάχους είχε το σωστό ύψος. Αναρωτιέμαι τι θα γινόταν αν οι Δρόμοι ήταν λιγότεροι. Ο καναπές θα έγερνε σίγουρα.

    Πίσω από το D κρύβεται σίγουρα κάτι σημαντικό, μην ξεχνάτε την Lady D (σκοτώθηκε ενώ την κυνηγούσε ένας Αιγύπτιος σε τούνελ στο Παρίσι ή κάτι τέτοιο) και την D – Day (τιμάται η μνήμη κάθε καλοκαίρι αυτών που χάθηκαν λόγω συνωστισμού σε κάτι παραλίες στη Γαλλία με αρχηγό τον John Wayne ή κάτι τέτοιο). Υπάρχει και η βιταμίνη D, καλή και αυτή.

    D είσαι μάλλον ο μόνος κολοτούμπας που αποχαιρέτησε το blog μία φορά λιγότερη από όσες ξαναγύρισε. Ήρθε ο καιρός να φύγουμε κύριε, να πάμε αλλού. Δώσε το σύνθημα και ο λαός σου θα σε ακολουθήσει, oι χιλιάδες καταθλιπτικοί που επισκέπτονται το blog.

    Τέλος, η γαλλική έκδοση της Δυστυχίας σε μορφή βιβλίου τσέπης είναι μεγάλη απάτη. Δοκίμασα αλλά δεν χωρούσε σε καμμία.

    ReplyDelete
  30. Γράψατε:

    1ον

    "ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΟΣ ΓΡΑΦΙΑΣ …
    με αποκάλεσαν έτσι…
    προσπαθούν να με θάψουν ζωντανό;"

    (Και εγώ να το διάβαζα, χωρίς να έχω διαβάσει όλα τα προηγούμενα που αναφέρω στο μήνυμα μου, θα θύμωνα…)

    2ον
    Θα δημοσιεύσω μόνο αρνητικά, επικριτικά ή έστω ουδέτερα σχόλια...- Δεν τηρήθηκε. Χειρότερα: Τα σχόλια που επιτρέψατε να δημοσιευτούν δεν με προσβάλουν απλά, με υβρίζουν.

    Ξέρω και εγώ να βρίζω ξέρετε - και πολύ αποτελεσματικά- θα σας άρεσε να απαντώ σε όλους αυτούς τους ταλαντούχους νοήμονες ανθρώπους (sic) έτσι;

    3ον
    Και εν κατακλείδι, λόγω του ότι θεωρείτε ότι ασκείτε το ιερό δικαίωμα της "αγανάκτησης" (sic) εάν θέλετε να με βρίσετε, κάντε το τουλάχιστον ο ίδιος, μην βάζετε άλλους θαυμαστές σας να κάνουν την "βρόμικη" δουλειά.

    Και τελικά εάν τόσο ενοχλούν τα όσα γράφω, μπορώ πάντα να σας απαλλάξω από την παρουσία μου και αν θέλετε μπορούμε να κάνουμε και μία ψηφοφορία - ή έστω ένα δημοψήφισμα! (Αρκεί Κ. Δήμου στο τέλος το ΟΧΙ να μην το κάνετε ΝΑΙ…)

    D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και μόνο η ιδέα σας ότι θα ζητούσα εγώ από τους "θαυμαστές" μου να σας αποδοκιμασουν ή να σας βρίσουν, είναι και τερατώδης και γελοία. Είναι δυνατόν κάποιος που με ξέρει, έστω μόνο από τα γραπτά μου, να κατέληγε σε αυτό το συμπέρασμα;

      Με προσβάλλει αυτό βαθύτερα και από το "παροπλισμένος". Διότι το παροπλισμένος είναι μία εκτίμηση - αλλά το μηχανορράφος είναι μία ύβρις.

      Εκτός των άλλων και μία μη πραγματική κατηγορία για ένα απλό λόγο. Από τους σχολιαστές εδώ γνωρίζω προσωπικά μόνο δύο - και κανένας από αυτούς δεν σας έβρισε. Τους άλλους δεν τους ξέρω ούτε αν ήθελα θα μπορούσα να επικοινωνήσω μαζί τους.

      Άρα παρακαλώ να ανακαλέσετε - και αν είστε αξιοπρεπής άνθρωπος, να ζητήσετε και συγγνώμη.

      Όσο για το αν θα μείνετε ή θα φύγετε, αυτό δεν ελεγχεται. Μπορείτε να φύγετε ως D και να γυρίσετε ως C. Κάντε ό,τι νομίζετε.

      Delete
  31. Αγαπητέ κ.Δήμου,

    Σεβόμενος την επιθυμία σας να μη λάβετε επαίνους (πράγμα που σας τιμά, οφείλω να ομολογήσω!), αντί αυτού, όπως έκανε και ένας σχολιαστής παραπάνω, θα σας δώσω κι εγώ μία προσωπική εκτίμηση για μέρος του συγγραφικού σας έργου (με άλλα λόγια, θα σας δώσω κι εγώ το δικό μου "feedback", όπως θα λέγαμε αγγλιστί). Διότι είμαι σίγουρος ότι για έναν συγγραφέα, είναι σημαντικό να λαμβάνει ένα "feedback" από τους αναγνώστες του.

    Περί τα όσα ειπώθηκαν παραπάνω για τη "Δυστυχία", πράγματι, θα συμφωνήσω κι εγώ μαζί σας, ότι δεν ήταν το καλύτερο βιβλίο σας! :) Προσωπικά, μου άρεσε πολύ περισσότερο η "Απολογία ενός Ανθέλληνα", και όσον αφορά την "Αγανάκτηση ενός νέου για επαναστάσεις-Τεχνολογικές και άλλες", απλά θα σας πω ότι το διάβασα μέσα σε 3 ώρες! :D Λίγα βιβλία έχουν καταφέρει να με κάνουν να τα διαβάσω με τέτοια ταχύτητα, και αν θυμάμαι καλά, το συγκεκριμένο βιβλίο, είναι το μονο που έχω ολοκληρώσει ποτέ στη ζωή μου, μέσα σε διάστημα ωρών! (Τα υπόλοιπα που έχω διαβάσει, και σας πληροφορώ είναι πολλά, από επιστημονικής θεματολογίας μέχρι και λογοτεχνικά, μου πήραν από 2 μέρες και άνω).

    Για να είμαι ειλικρινής, αν είχα διαβάσει μόνο τη "Δυστυχία" και τίποτα άλλο εκ μέρους σας, ίσως να μην είχατε καταξιωθεί στη συνειδησή μου, ως ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συγγραφείς και στοχαστές! (Δεν το λέω ως έπαινο το τελευταίο, το λέω ως δεδομένο, ή τέλοσπάντων, ως προσωπική μου άποψη! Αυτή είναι η άποψή μου και θέλω να την πω! Γιατί όπως σας είπα, πέρα από τα βιβλία που διαβάζω, είμαι επίσης μανιώδης αναγνώστης blogs και προσωπικών ιστοσελίδων, και είμαι σε θέση να κάνω συγκρίσεις, και να κρίνω αν κάποιος τελοσπάντων είναι καλός συγγραφέας/στοχαστής ή δεν είναι!)

    Στην εποχή του Ίντερνετ τώρα, το αν κάποιος είναι καλός συγγραφέας ή όχι, δεν κρίνεται μόνο από τα τυπωμένα βιβλία του. Κρίνεται επίσης από αυτά που γράφει στις προσωπικές του ιστοσελίδες (όπως αυτή εδώ καλή ώρα!)! Και υπάρχει πολύ υλικό στις προσωπικές σας ιστοσελίδες κ.Δήμου, (όπως στην www.ndimou.gr) το οποίο θα μου επιτρέψετε και πάλι να πω, ότι εμένα προσωπικά, μου αρέσει 100, για μην πω, και 1000 φορές παραπάνω από τη "Δυστυχία"! :) Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες σάτυρές σας, όπως π.χ. το "Το καθημερινό ξύρισμα", το οποίο για μένα, είναι από τα καλύτερα γραπτά δημιουργήματα/πονήματα που έχουν γραφτεί ποτέ στην Ελλάδα! Πάλι δεν το λέω ως έπαινο, το λέω ως δεδομένο/γνώμη!

    Το γιατί παραμένετε στην αφάνεια ως συγγραφέας, ή τέλοσπάντων, γιατί κάποιοι σας αγνοούν, είναι πραγματικά μυστήριο! Διότι έχουν υπάρξει σίγουρα άνθρωποι, με μικρότερο αριθμό βιβλίων, που σίγουρα έχουν προβληθεί περισσότερο! Όπως π.χ. ο Πέτρος Τατσόπουλος, ο οποίος αν θυμάμαι καλά, σύμφωνα με δική του δήλωση, έχει γράψει 13 βιβλία. Άρα εσείς, με 60+ βιβλία, και με μία τεράστια, και δυναμικότατη παρουσία στο Διαδίκτυο, είναι απορίας άξιον να μην τυχγάνετε της ανάλογης προβολής!

    Τι να πω; "Άβυσσος η ψυχή των Ελλήνων!" Και σίγουρα, "Άβυσσος η ψυχή των Ελλήνων λογοτεχνών!" :P Αλλά εδώ που τα λέμε, σίγουρα δεν είστε μόνος: Και ο Ιούλιος Βερν τα ίδια "παθήματα" δεν είχε περάσει; Όπως μόλις τώρα διάβασα σε μία διπλωματική εργασία για τον Βερν: "Θύμα της εικόνας του ως συγγραφέα για παιδιά δεν αναγνωρίζεται ως λογοτέχνης"! (εδώ το link προς ολόκληρη την εργασία: http://hellanicus.lib.aegean.gr/bitstream/handle/11610/13727/file0.pdf?sequence=1 ) Και τι θα λέγατε, αν σας πω ότι τις προάλλες διάβασα, ότι ούτε και του H.C.Andersen του πολυάρεσε, να τον χαρακτηρίζουν κι αυτόν, μόνο συγγραφέα παιδικών ιστοριών και παραμυθιών! Kι αυτός θεωρούσε τον εαυτό του έναν ολοκληρωμένο λογοτέχνη, που έγραφε για όλους! Αλλά μάλλον είναι αυτό που λέμε: "Μη σου βγει το όνομα!" :P

    Με εγκάρδιους χαιρετισμούς από την χώρα του H.C.Andersen :D , Σταύρος

    ReplyDelete
  32. Ουδέν κακό αμιγές καλού.προσωπικά δεν ήξερα ότι είσασταν τόσο εκτεταμένα ' ενεργός'.
    Σας τσιγκλησε και αποκαλύφθηκατε.
    Κι έτσι κάποιοι που δεν ξέραμε μάθαμε παραπάνω.
    Χάρη του χρωστάτε- χρωστάμε!
    Αλέξανδρος

    ReplyDelete

  33. Και κάτι καταληκτικό (δεν σκοπεύω να επανέλθω στο θέμα):

    Ξέρω τι θα έλεγε ο ψυχίατρος (στον οποίο δεν πήγα):

    Ότι πάσχω από χαμηλή αυτοεκτίμηση - γι αυτό και ενοχλούμαι εύκολα από τα λεγόμενα του ενός και του άλλου.

    Θα είχε δίκιο. Είμαι πιο ευαισθητος από ότι θα έπρεπε.

    Εγώ αυτό το θεωρώ προσόν. Έχω ζήσει αυτούς που έχουν μεγάλη αυτοεκτίμηση και αυτοϊκανοποίηση. Θα έλεγα πως δεν είναι πολύ παραγωγικοί. Μερικοί καθόλου.

    Εγώ, μόνιμα ανικανοποίητος από τον ευατό μου, ξεκινάω κάθε μέρα από το μηδέν.

    Κι ίσως αυτό να με έχει βοηθήσει. Κι ας με βασανίζει.

    ReplyDelete
  34. Πρώτος σε πωλήσεις, και δεύτερος ο Καλεντερίδης, σημαδιακό και ασφαλώς όχι τυχαίο, ο ένας εκφράζει την πλευρά αυτών που αφού καταστρέφουν την Ελλάδα δικαιολογούν τα αίσχη τους λέγοντας ότι φταίει ο λαός που δεν έγινε όσο πρέπει δυτικός και ο άλλος καμώνεται τον πατριώτη ενώ αυτό που κάνει στην ουσία είναι promotion των συμφερόντων της Ρωσίας εις βάρος του Ελληνισμού, συγχαρητήρια σε όλους, μέχρι το τέλος

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μόνο μία φορά, σε ένα βιβλιοπωλείο, εμφανίστηκε ο Καλεντερίδης. Τυχαία έβαλα αυτή τη λίστα. Για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις.

      Delete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μα που τα βρίσκετε αυτά που γράφετε; Εγώ έχω "οικτίρει για την ανωριμότητα και το χαμηλό του επίπεδο" το ελληνικό κοινό. Πότε; πού;

      Πέραν αυτού τα βιβλία μου διαβάζονται σε πάνω από 40 χώρες στο εξωτερικό...

      Ούτε μία λέξη στο σχόλιό σας δεν είναι σωστή!

      Delete
    2. Και όμως ακριβώς το ίδιο με όσα γράφει ο HL το σκέφτηκα κι εγώ διαβάζοντας την ανάρτηση!

      Από τη μια πλευρά υπάρχει μια επίμονη κριτική του Ν.Δ. στην ανωριμότητα / στον ανορθολογισμό των Ελλήνων*, και από την άλλη πλευρά γίνεται αναφορά στη μεγάλη απήχηση που έχει το έργο του (και) στο εγχώριο κοινό.
      *[μα σοβαρά μάς ζητάτε συγκεκριμένα παραδείγματα / αποδείξεις τέτοιας κριτικής, κύριε Δήμου;]

      Αντιφατικό μού φαίνεται. Εκτός κι αν οι αναγνώστες του Ν.Δ. αποτελούν κάποια φωτισμένη πνευματική ελίτ η οποία ξεχωρίζει από τη μάζα (δηλαδή αυτό που αναφέρει και ο HL ως πιθανή εξήγηση) ή οι ίδιοι οι ανώριμοι / ανορθόλογοι Έλληνες καταφεύγουν στα βιβλία του Ν.Δ. – με την ελπίδα να τους φωτίσει η ανάγνωση και έτσι να τους βγάλει από την θλιβέρη τους κατάσταση.

      Διαφορετικά το αιώνιο παράπονο του Ν.Δ. για τους Έλληνες δεν συμβιβάζεται με την ικανοποίηση για την επιτυχία των βιβλίων του στην ίδια την Ελλάδα.

      Delete
    3. Μα που τα βρίσκετε αυτά που γράφετε; Εγώ έχω "οικτίρει για την ανωριμότητα και το χαμηλό του επίπεδο" το ελληνικό κοινό. Πότε; πού;

      Καλά, η αλήθεια είναι ότι δεν πλέκετε συχνά εγκώμια για την κρίση του Έλληνα. Αφελή τον σηκώνετε, αρχαιο-κολλημένο τον κατεβάζετε. Και θρησκόληπτο και στρατοκαυλο και σωβινιστή τον έχετε πει.

      Delete
    4. Αυτά που γράφετε δεν αφορούν "τον Έλληνα" γενικώς. Αφορούν ορισμένες κατηγορίες Ελλήνων τις οποίες πραγματικά αντιμάχομαι.

      Delete
  36. Κύριε Δήμου

    Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι στο διαδίκτυο κυκλοφορούν troll. Οι περισσότεροι μάλιστα επαγγελματίες.

    Ο νεοελληνικός φθόνος είναι πανταχού παρών. Το σχολιάζατε σε πρόσφατο post σας.

    Ότι δεν αντιλαμβανόμαστε όλοι την πραγματικότητα με τον ίδιο τρόπο. Έχω ανατριχιάσει με κάποιες από τις αναρτήσεις σας.

    Είναι δύσκολο να μεταφέρεις στον συνομιλητή σου αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Χρειάζεται συγγραφική δεινότητα. Δεν την έχουν όλοι, αλλιώς οι συγγραφείς θα ήταν περιττοί. Το σχόλιο μάλλον σε αυτή την κατηγορία εμπίπτει.

    Το πλέον σημαντικό: ότι πολλοί σκέφτονται βάσει στερεότυπων.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιατί δεν αντιλαμβανόμαστε όλοι την πραγματικότητα με τον ίδιο τρόπο; Δεν κατέχουμε όλοι τα όργανα: λάρυγγες, φάρυγγες, ενδοπλασματικά δίκτυα;

      Delete
    2. Επειδή δεν έχουμε τις ίδιες εμπειρίες. Αυτές καθορίζουν πως αντιλαμβανόμαστε μια κατάσταση, όχι τα αισθητήρια όργανά μας.

      Delete
  37. Σταχυολογώ εν τάχει.

    Ο D. είναι:

    Έμπορος όπλων; (ευφάνταστο!), φθονερός, άσχετος, πολιτικάντης, λοβοτομημένος, ηλίθιος, ανορθολογιστής, κομπλεξικός, ηλικιακά ραντιστής, κακόβουλος, ατάλαντος (σε τι άραγε;), ασήμαντος, κουτός, επιπόλαιος, τερατώδης, γελοίος, υβριστής ΚΑΙ αναξιοπρεπής.

    Όλα τα παραπάνω, εγράφησαν, σε ένα δημόσιο μπλοκ ενός "αγανακτισμένου" συγγραφέα που ως επι το πλείστον αρέσκεται να γράφει εναντίον κάποιον άλλων (πρώην) αγανακτισμένων - του Συντάγματος.

    Μάλιστα.

    Ευτυχώς δηλαδή που δεν με είπατε γραφικό!

    Με αγάπη
    D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. #Έμπορος όπλων; (ευφάνταστο!)#

      Kαλά τώρα...
      αν ο D δεν μπορεί να καταλάβει ότι έκανα λογοπαίγνιο με τον "παροπλισμό" [--> αντιστοίχηση με τον ..."εξοπλισμό"] τότε ούτε το χιούμορ ούτε ο λόγος έχουν την σημασία τους πια.

      Ένα απλός [και άοπλος και μόνος ] "χασάπης"
      πάντοτε με αγάπη.

      Delete
    2. Αγαπητέ D, έχεις ένα δίκιο, κάποιος με τόσα χαρακτηριστικά μαζεμένα, μόνον ατάλαντος δέν θα ήταν - "ο ταλαντούχος κ. Ρίπλεϋ" !

      Κατα τ'άλλα...χρησιμοποιείτε κι εσείς το ίδιο τέχνασμα που κάπου κάπου μετέρχεται κι ο οικοδεσπότης μας : την πρόκληση. Και, όπως ένα παιδί κοιτάζει χαμογελώντας τη φασαρία που ξεσήκωσε πετώντας ένα πετραδάκι στα περιστέρια της πλατείας, έτσι κι εσείς παρατηρείτε τώρα ευχαριστημένος τις αντιδράσεις της γαλαρίας.

      Γιατί όπως φαίνεται, σας ενδιαφέρουν ΟΛΑ όσα γράφονται εδώ για σας κι όχι μόνο οι απαντήσεις του κ. Δήμου. Οπότε το πολιτικάντης γιατί σας ξένισε ;

      Delete
    3. Γραφικός γίνατε μονος σας...

      Delete


  38. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

    Ενώ ένας βασικός κανόνας αυτού του blog είναι να αποφεύγονται τα ad hominem (οι επιθέσεις επί προσωπικού) η αγανάκτησή μου για την παρόμοια επίθεση που μου έκανε ο D., αποκαλώντας με «πλέον παροπλισμένο» με οδήγησε να προχωρήσω σε μία ανάρτηση-απάντηση που εύκολα έδωσε αφορμή σε πολλές τέτοιες επιθέσεις. (Δυστυχώς οι περισσότερες αφορούσαν εμένα. Εγώ πάντως απέφυγα να αντεπιτεθώ).

    Τι θα έπρεπε να είχα κάνει; Να μην δημοσιεύσω καθόλου το αρχικό σχόλιο του D., μία και περιείχε προσωπική επίθεση, και να το αγνοήσω. (Βέβαια τότε θα με κατηγορούσαν για λογοκρισία…).

    Τώρα, η δίκαιη αγανάκτησή μου κατέληξε στο να γίνω πάλι σάκος του μποξ.

    Αποτέλεσμα: όλη αυτή η ιστορία έγινε απωθητική. Στήνει κανείς ένα blog για να ευχαριστηθεί τον διάλογο – και όχι για να τρώει ξύλο!

    Το blog έγινε τοξικό. Χρειάζεται και αυτό – και εγώ – αποτοξίνωση.

    Και ανάσες.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νίκο,

      Ο Ντι επινοεί χαρακτηρισμούς για τον εαυτό του.

      Κανείς δεν τον αποκάλεσε με όλα αυτά (με τα οποία ο ίδιος αυτάρεσκα βαφτίζεται).

      Πλάκα κάνει ο άνθρωπος.

      Μετά τιμής,
      Κάπα

      Delete
  39. Γιατί απέτυχε ο Νίκος Δήμου - Ένα τραγικός στοχαστής
    -----------------------------------------------------------------

    Ο Νίκος Δήμου είναι... αποτυχημένος επειδή ουδέποτε εγκωμίασε συστηματικά το Βελουχιώτη και το Μακρυγιάννη (ό,τι δηλαδή γουστάρει το πόπολο). (Ας πρόσεχε, αν και... ποτέ δεν είναι αργά...)

    Ο Νίκος Δήμου έκανε το μεγάλο σφάλμα να θεωρεί αυτονόητη την ιστορική πραγματικότητα, σύμφωνα με την οποία ο Βελουχιώτης, ως πρώην δηλωσίας και μέλος του ΚΚΕ ήταν απλώς ένας εντολοδόχος του ΠΓ (είχε πολιτικό καθοδηγητή - δεν ενεργούσε αυτόβουλα -απόδειξη το τέλος του...), ενώ ο Μακρυγιάννης, τα έβαλε μεν με τους πρώην εντολοδόχους του Σουλτάνου, μόνο, όμως μόνο και μόνο για τους υποκαταστήσει, αφού συνεχώς μας θυμίζει πόσα του... χρωστάει η Ελλάδα.

    Ο Νίκος Δήμου είναι... αποτυχημένος επειδή ουδέποτε προσκύνησε την ελλαδική πανεπιστημιακή αριστερίζουσα ιντελιγκέντσια, της οποίας η διάχυτη κουλτούρα έχει μετατρέψει τα πανεπιστήμια σε σκουπιδότοπους, εργαστήρια παρασκευής εντοπίας μολότοφ και χώρους ελευθέρας διακίνησης ναρκωτικών (δες άσυλο).

    Ο Νίκος Δήμου είναι αποτυχημένος, επειδή ουδέποτε συναίνεσε στη μαζική διακίνησης των εθνοdrugs (Άγιο Φως, Κρυφό Σχολειό και 25η Μαρτίου).

    Και φυσικά, οι εθνολαϊκιστές δεν συγχωρούν στον... αποτυχημένο Νίκο Δήμου το ότι επί δεκαετίες ουσιαστικά μονολογούσε για όλα αυτά που ζούμε τώρα εκρηκτικά, δηλαδή για την συλλήβδην πτώχευση της ελληνικής οικονομίας, κράτους και κοινωνίας.

    Εν τέλει ο φθόνος για τον... αποτυχημένο Νίκο Δήμου είναι κατανοητός, αφού ο άνθρωπος και το έργο του δικαιώθηκαν από τη θλιβερή πραγματικότητά! Και το χειρότερο (για τους εθνολαϊκιστές) είναι ότι ο... αποτυχημένος Νίκος Δήμου έπρεπε να φτάσει στα ογδόντα του για να δει τις... δηλητηριώδεις... νεο... φιλελεύθερες ιδέες του να γίνονται αποδεχτές πλέον από κάθε νουνεχή πολίτη, ενός κάποιου επιπέδου.

    Έχουνε λυσσάζει με τον... αποτυχημένο Νίκο Δήμου επειδή η παρακαταθήκη του στην σύγχρονη Ελλάδα είναι άτομα όπως οι Καλύβας και Χωμενίδης και πλήθος πλέον πανεπιστημιακών από κάθε επιστημονικό πεδίο.

    Πάντως, από μία άποψη, ο Νίκος Δήμου απέτυχε γιατί δεν μπόρεσε, δυστυχώς, όντας μόνος στην αρχή (εκεί απέβλεπε Η Δυστυχία του Να Είσαι Έλληνας), να νικήσει έγκαιρα τα φίδια του αριστερού λαϊκισμού, του δεξιού εθνικισμού και του ανορθολογισμού γενικότερα.

    Όσοι ζούμε χρόνια στο εξωτερικό, έχοντας όμως σπουδάσει την πατρίδα και... υπηρετήσει την Αριστερά, κατανοούμε πλήρως το μάταιο του αγώνα του Νίκου Δημου, ο οποίος τώρα στα γεράματα καλείται να ψηλαφίσει όλα όσα πρόβλεψε στη σάτιρα που έγραψε το 1975.

    Τιμωρία ή δόξα; Ιδού το ερώτημα. Γι΄ αυτό ο Δήμου είναι και τραγικός άνθρωπος.

    Μετά τιμής,
    Κάπα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να τι σημαίνει αγιοποίηση ενός ανθρώπου! Με το σχόλιο του kapa-skeptikos, ο Νίκος Δήμου γίνεται ένα είδος μεσσία ο οποίος με τα διδάγματά του θα φέρει τη λύτρωση ενός κακού και ξεπεσμένου κόσμου από τα πολυάριθμα αμαρτήματα και δεινά του.

      Τι κόλαση είχε μπροστά του ο μεσσίας:

      Μια "ελλαδική πανεπιστημιακή αριστερίζουσα ιντελιγκέντσια", πανεπιστήμια που είχαν μετατραπεί "σε σκουπιδότοπους", τους "εθνολαϊκιστές" με τη "μαζική διακίνηση των εθνοdrugs" και τόσα άλλα κακά· τελικά "την συλλήβδην πτώχευση της ελληνικής οικονομίας, κράτους και κοινωνίας"!

      Να, όμως, που επιτέλους τα κηρύγματα του μεσσία έπιασαν:

      "ο... αποτυχημένος Νίκος Δήμου έπρεπε να φτάσει στα ογδόντα του για να δει τις... δηλητηριώδεις... νεο... φιλελεύθερες ιδέες του να γίνονται αποδεχτές πλέον από κάθε νουνεχή πολίτη, ενός κάποιου επιπέδου."

      Κρίμα μόνο που ο σωτήρας

      "δεν μπόρεσε, δυστυχώς, όντας μόνος στην αρχή (...), να νικήσει έγκαιρα τα φίδια του αριστερού λαϊκισμού, του δεξιού εθνικισμού και του ανορθολογισμού γενικότερα."

      Κύριε Δήμου, τέτοιου είδους παράλογες δηλώσεις συμπαράστασης των τυφλών οπαδών σας βλάπτουν το κύρος σας περισσότερο από οποιοδήποτε κακόβουλο και μοχθηρό σχόλιο των αντιπάλων!

      Μπροστά σε τέτοια κείμενα όπως εκείνο του kapa-skeptikos όντως είναι προτιμότερο να κάνετε διάλειμμα με το μπλογκ. Διαφορετικά κινδυνεύετε να σας καταστήσουν έναν "τραγικό στοχαστή" οι ίδιοι οι φίλοι σας.

      Delete
    2. Αριστερίζουσες ασυναρτησίες και διαστρέβλωσεις
      -----------------------------------------------------------------------------------

      1. Επισημαίνεις ότι ο Δήμου δεν αγιογράφησε το Βελουχιώτη και το Μακρυγιάννη, και σου απαντάει ότι ο Δήμου είναι... Αγιος!

      (Τι σου πει όταν τού θίγεις τα αριστερά ιερά και τα εθνικά όσια drugs;)

      2. Επικρίνεις την αριστερή αθλιότητα του πανεπιστημιακού ασύλου που υποθάλπει την ανομία, τις μολότωφ και τα ναρκωτικά, και σου απαντάει πως ο Δήμου είναι... μεσσίας.

      (Τι να σου πει; Ότι ντρέπεται για τα πανεπιστήμιά μας και την κατάντια τους;)

      3. Καταγγέλλεις τα φίδια του λαϊκισμού, του εθνικισμού και του ανορθολογισμού, και σου λέει ότι είσαι παράλογος.

      (Τι να σου πει; ότι ο λαϊκισμός και ο φανατισμός είναι πηγή δεινών;)

      Αυτά έχει ο εθνολαϊκιστικός δογματισμός και φανατισμός: παράγει αυθαίρετες διαστρεβλώσεις και ασυναρτησίες, πάντα διασκεδαστικές.

      Μετά τιμής,
      Κάπα

      Delete
  40. Όλα αυτά, διαφωνίες, κατηγορίες, ύβρεις, επιθέσεις, χαρακτηρισμοί ανήκουν στον μεταπραγματικό εικονικό κόσμο, που κυριαρχεί σήμερα και ξεγελάει τις μάζες, και ως εκ τούτου μηδαμινή, ανύπαρκτη αξία έχουν

    ReplyDelete
  41. Το είχα δει το θέμα εδω και μέρες αλλά δεν έγραψα κάτι γιατι ζητήσατε να γράψουμε αρνητικά ή ουδέτερα σχόλια. Βλέπω όμως ότι σε γενικές γραμμες τα περισσότερα είναι θετικά οπότε θα πώ και εγώ την άποψη μου.

    Ότι και να κάνουμε όσο και να προσπαθήσουμε δεν μπορούμε ποτέ να τους ευχαριστήσουμε όλους. Απο αυτούς που δεν θα είναι ικανοποιήμενοι υπάρχουν και αυτοι που είναι κακοπροαίρετοι και θα κατακρίνουν βασιζόμενοι πολλές φορές σε λεπτομέρειες.

    Πολύ καλό παράδειγμα αποτελεί το να κρίνει κανείς το κέιμενο κάποιου, που ενω μπορεί να είναι εκλπηκτικο σε ουσιά μπορεί να έχει ορθογραφικά λάθη. Συνήθως αυτός που κατακρίνει θα πατήσει σε αυτό το μικρό και ύστερα θα το μεγαλώσει αμφισβητώντας πράγματα που είναι δύσκολο να αμφισβητηθουν ή και τον χαρακτήρα αυτου που κατακρίνει.

    Οπώς και να έχει αυτές του είδους οι επιθέσεις αρχίζουν απο κάτι μικρό και έπειτα γίνονται προσωπικές επιθέσεις. Η λογική των επιχειρημάτων είναι κυκλική λογική και επομένως καλοπροαίρετη, "Η λογική της κουτσομπόλας" θα έλεγα.

    Απο την άλλη βεβαίως υπάρχουν άνθρωποι που έχουν αντιρήσεις με όσα έχουμε να πούμε ή όσα πρεσβεύουμε αλλά θα διαπραγματευτουν μαζί μας επι της ουσίας. Θα μοιραστουν μαζί μας λογικά επιχειρήματα και δεν θα κατακρίνουν εμάς σαν άτομα αλλα τις θα κρίνουν τις ιδέες τις οποίες διαπραγματευόμαστε με λογικά επιχειρήματα και διαλεκτική λογική.

    Τους ανθρώπους λοιπόν που έχουν αντίθετη άποψη απο εμάς και χρησημοποιούν την διαλεκτική μέθοδο για να συζητήσουν μαζί μας τους σεβόμαστε πάντοτε και σε όλες τις περιστάσεις και αυτό γιατι μονάχα απο αυτους μπορούμε να μάθουμε και να βελτιώσουμε τις απόψεις μας και τις θέσεις μας.

    Όσο για το "παροπλισμένος". Δεν νομίζω ότι στην φιλοσοφία υπάρχουν παροπλισμένοι άνθρωποι. Πάντοτε κάποιος που χρησιμοποιεί την διαλεκτική μέθοδο έχει πολλά να δώσει σε ένα άλλο άνθρωπο που θα διαλεχθεί μαζί του.

    Εδώ μπορούμε να συναντήσουμε και ένα απο τα μεγαλύτερα προβληματα στην παιδεία σήμερα. Απο το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο η πλειοψηφία των μαθητών και των φοιτητών εκτίθεται στην διδακτική μέθοδο. Θα έπρεπε αντ αυτου να έκπαιδεύονται στην διαλεκτική.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Διορθωση:

      Οπώς και να έχει αυτές του είδους οι επιθέσεις αρχίζουν απο κάτι μικρό και έπειτα γίνονται προσωπικές επιθέσεις. Η λογική των επιχειρημάτων είναι κυκλική λογική και επομένως καλοπροαίρετη, "Η λογική της κουτσομπόλας" θα έλεγα.

      Στην τελευταία φράση της παραγράφου αντι για "Καλοπροαιρετη" εννοω "Κακοπροαιρετη"

      Delete
  42. Τα περισσότερα από αυτά που παίρνουν την στάμπα του ορθολογισμού είναι σκέτη παραλογία και κουτοπονηριά βεβαίως, και επειδή γίνεται πάντα ο λόγος για τον Καραγκιόζη και τους αρχαίους Έλληνες θα πω ότι αυτά που λέει, και, ο Νίκος Δήμου δεν έχουν καμιά σχέση με τους αρχαίους Έλληνες

    ReplyDelete
  43. Ας σκεφτούμε ότι πάντα υπάρχει τρόπος να εκφέρουμε τη γνώμη μας για κάποιον άνθρωπο χωρίς να τον προσβάλουμε, πόσω μάλλον όταν αυτός ο άνθρωπος είναι ο οικοδεσπότης αυτού του blog.

    Αυτή η ανάρτηση με γέμισε θλίψη.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.