Tuesday, August 23, 2016

Οι τρομοκράτες ως Πόκεμον

 Για να πληροφορούμαι τις απόψεις ακόμα και των πλευρών με τις οποίες διαφωνώ (άλλωστε αυτές έχουν πάντα μεγαλύτερο ενδιαφέρον) αγοράζω και διαβάζω διάφορα έντυπα. Ανάμεσά τους είναι και το Unfollow «μηνιαίο ανεξάρτητο δημοσιογραφικό και πολιτικό περιοδικό».

Στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού (Αύγουστος 2016) διάβασα ένα άρθρο με τίτλο «Pokemon Go: Βία, επιθυμία και παγκοσμιοποίηση» γραμμένο από τον Αυγουστίνο Ζενάκο υπεύθυνο σύνταξης του περιοδικού και τον Χρήστο Νάτση, μέλος της συντακτικής ομάδας.

Η περίληψη-υπότιτλος του άρθρου, γράφει τα εξής:

Η ομοιότητα στις εικόνες πλήθους που τρέχουν για να σωθούν από μία τρομοκρατική επίθεση και στις εικόνες πλήθους που κυνηγούν Πόκεμον αναδεικνύει την βιοπολιτική και θανατοπολιτική που ορίζει την χωρικότητα της παγκοσμιοποίησης: ένας ομογενοποιημένος χώρος διασκέδασης και τρόμου ταυτόχρονα.

Η φράση αυτή ομολογώ πως με σοκάρισε. Δεν υπάρχει καμία σχέση ανάμεσα στο πλήθος που τρέχει να σωθεί και στους κυνηγούς Πόκεμον. Πιθανόν οι συγγραφείς του άρθρου να μην έχουν παίξει Πόκεμον Γκο. Μπορεί και να τρέξεις για να προλάβεις ένα Πικάτσου – αλλά συνήθως κινείσαι σιγά και ελίσσεσαι για να το αιφνιδιάσεις. Και πάντως όχι μέσα σε πανικόβλητη μάζα!

Το Πόκεμον είναι ένα πανάρχαιο παιχνίδι που απλώς πήρε ηλεκτρονική μορφή. Στα παιδικά μου χρόνια το λέγαμε …κρυφτό. Τα παιδιά κρύβονταν στα πιο απίθανα μέρη και έπρεπε να τα ξετρυπώσεις. Μάλιστα υπήρχε και η συνθήκη που διέπει τα Πόκεμον: σε ορισμένες μορφές του παιχνιδιού, έπρεπε το παιδί που ξετρύπωνες να κάνει ό,τι το διατάξεις.

Τώρα πως αυτό το αθώο και άκακο παιχνίδι έγινε σύμβολο της «θανατοπολιτικής» (;), αλλά και της παγκοσμιοποίησης, και τελικά (όπως θα δούμε) του καπιταλισμού – πραγματικά δεν το καταλαβαίνω. Οι συντάκτες του άρθρου πρέπει να βλέπουν βαρύτατους εφιάλτες στους οποίους το πανικόβλητο πλήθος που καταπατιέται στη Νίκαια ταυτίζεται με μία παρέα που ψάχνει χαριτωμένα τερατάκια τσέπης. (Pocket Monsters – Poke-mon).

Μόνο σαν εφιάλτη μπορώ να διαβάσω αυτές τις φράσεις: «…η τεχνολογία (πρόκειται για την βιντεοσκόπηση με κινητό) εμφανίζεται εδώ ως η συγκεκριμένη τροπικότητα στην οποία ο ιδιόρρυθμος καπιταλισμός εμφανίζεται ως παγκοσμιοποιημένος». [ ] «Παρόμοιες αναπαραστάσεις στην ιστορική συγκυρία της ομογενοποίησης του χώρου δεν θα έπρεπε να μας κάνουν να εκπλαγούμε – αν λόγου χάρη στο προσεχές μέλλον η επέλαση του θανάτου και η επέλαση των Πόκεμον συμπέσουν. Θα πρέπει να φανταστούμε τον τρομοκράτη ως Πόκεμον και το Πόκεμον ως τρομοκράτη. Αυτή ακριβώς η εναλλαξιμότητα είναι που ορίζει τη διπλή όψη της παγκοσμιοποίησης ως ομογενούς χώρου διασκέδασης και τρόμου ταυτόχρονα».

(Ευτυχώς «αυτή η εναλλαξιμότητα» υπάρχει μόνον στους εφιάλτες των συγγραφέων).

Όμως για το παράδοξο αυτό άρθρο υπάρχει μία σοβαρή αντίρρηση. Στην (μόνιμη) προσπάθειά τους να αποδώσουν όλα τα δεινά τους κόσμου στην παγκοσμιοποίηση και τον καπιταλισμό, οι συγγραφείς του ευτελίζουν και σχεδόν γελοιοποιούν το πρόβλημα της τρομοκρατίας. Διότι αν – όπως γράφουν – φανταστούμε  τον τρομοκράτη ως Πόκεμον, ασεβούμε στην μνήμη των θυμάτων του.

Ωραία είναι η παραδοξολογία – αλλά το να παρομοιάζεις το πλήθος που έτρεχε να σωθεί από το τρελό φορτηγό της Νίκαιας (που κάθε τόσο συνέθλιβε κι από ένα ανθρώπινο σώμα) με κυνηγούς καρτούν - ή με οποιοδήποτε παιχνίδι, είναι τουλάχιστον ύβρις.

87 comments:

  1. Πιθανώς να μην είστε ενήμερος για αυτήν την εικόνα:

    https://www.youtube.com/watch?v=MLdWbwQJWI0

    Όντως ένα πλήθος κόσμου συνέρρευσε στο Central Park της Νέας Υόρκης όταν εμφανίσητηκε ένα (τότε) σπάνιο Pokemon εκεί.

    Χωρίς να το πολυσκεφτώ, βρίσκω τη σύνδεση μεταξύ αυτού του "stampede" και της φυγής από έναν τόπο επίθεσης αρκετά αυθαίρετη, αλλά οι συντάκτες μάλλον το "είδαν" αλλιώς.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Όχι, ειδικά αυτή την εικόνα δεν την γνώριζα.

      Εξακολουθώ να βρίσκω υβριστική την παρομοίωση. Οι άνθρωποι αυτοί διασκεδάζουν - δεν τους κυνηγάει κανείς, δεν κινδυνεύει η ζωή τους.

      Delete
  2. Κύριε Δήμου εδώ υπάρχει κόσμος που πιστεύει ότι ο Σώρρας έχει 600δις, και με μια υπογραφή μπορεί να εξουσιοδοτήσει τράπεζες, οαεε κτλ να πάρουν τα λεφτά που χρωστάει ο κόσμος από τα "παγκόσμια καταπιστεύματα των Ελλήνων" Τι ψάχνουμε να βρούμε τώρα; #OlaLathosSeAutiTinXora :)

    ReplyDelete
  3. http://www.elemesos.com/index.php/77-2016-06-29-13-00-19/22752-pokemonle230716.html

    ''O βουλευτής Λεμεσού με το Δημοκρατικό Κόμμα Άγγελος Βότσης έγραψε στο λογαριασμό του στο facebook τον εξής συλλογισμό: Δεν ξέρω αν θα ακουστεί οπισθοδρομικο αλλά αφού η χρήση του pokemon go μπορεί να αποδειχτεί τόσο επικίνδυνη και για τους παίκτες αλλά και για τους υπόλοιπους πολίτες, γιατί δεν το απαγορευουν; Θα πρέπει δηλαδή να έχουμε θανατηφόρα δυστυχηματα είτε σε παίχτες είτε σε ανυποψιαστους πολίτες για να απαγορευτεί!''

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να απαγορευθούν επίσης το "κουτσό", το "κυνηγητό" και άλλα επικίνδυνα παιχνίδια.

      Δυστυχώς αυτό που δεν γίνεται να απαγορευθεί είναι η βλακεία...

      Delete
  4. Οι τύποι αποδεικνύουν ότι η βλακεία είναι ανίκητη.

    Παντελώς!

    Επίσης, αποδεικνύουν σωστό τον Αρκά που έγραψε: "Ο πόλεμος ενάντια στην βλακεία τελείωσε. Χάσαμε."

    Η παραδοξολογία που βλέπω εδώ, είναι πως τα πόκεμον κυκλοφορούν ανάμεσά μας στην εικονική διάσταση, ενώ αυτοί οι τύποι κυκλοφορούν ανάμεσά μας στην πραγματική διάσταση. Πόσοι δεν θα προτιμούσαν μια αντιστροφή!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ο Αρκάς παραδέχεται σαν αξία της υπάρξεως την σάπια Ελλάδα του παρελθόντος οπού και σε στιγμές κρίσιμες, γενοκτονίας του λαού μας από τους ευρωπαίους γραφειοκράτες εμείς θα απολαμβάνομε την ελευθερία μόνον να γελάμε σαν ηλίθιοι και να χαζεύουμε με τις εξυπνάδες των δωσίλογων αλλά ποτέ δεν θα νιώθουμε αρκετά υγιείς για να κάνουμε πράξεις και να αμυνόμαστε για να σώζουμε τις ζωές μας. Στο σχολείο μας μόνον τα μέλη των πενταμελών και των δεκαπενταμελών διάβαζαν Αρκά. Υποθέτω ότι και σε άλλα σχολεία το ίδιο πράγμα θα σύμβαινε.

      Delete
    2. Θα απαντήσω πιο εκλεπτυσμένα από όσο αρμόζει:

      Ουγκ.

      Delete
    3. Γλώσσα των δημοσιογράφων: οι κραυγές.

      Delete
  5. Εγώ θυμάμαι την φωτογραφία από τη Σύνοδο της Γένοβας κατά της "Παγκοσμιοποίησης": Κάτοψη στην πλατεία αφού είχαν αποχωρήσει οι διαδηλωτές, να είναι τίγκα στα σκουπίδια από Μακ Ντόναλντς, Στάρμπακς κτλ...

    ReplyDelete
  6. Ιδρωμένη Νηπιαγωγός23 August, 2016 14:51

    Οι δημοσιογράφοι συνηθίζουν να επιχειρούν να με απασχολήσουν στις θεωρίες συνωμοσίας για να ξεχνώ τις δικές τους ναζιστικές δραστηριότητες (σήμερα με την ΕΕ). Το μηδέποτε ψωνισμένο από εμένα Unfollow και επίσης η εκπομπή Ελληνοφρένεια και τα ουδέποτε επίσης αγορασμένα Αντί ή Νέμεσις, θα 'ναι εκφράσεις των εξουσιαστών. Όσα μπορώ να θυμάμαι λέω. Δεν είμαι κι ακαδημαϊκίνα ώστε να 'χω πλήρη γνώση εντύπων κ' εκπομπών. Με τα παιδιά παίζουμε επιτραπέζια συνήθως. Αν ερωτικώς με συγκλονίσει κάποιος γονέας του νηπίου, τον παίρνω ιδιωτικά και συζητάμε τα προβλήματα ανάπτυξης διωνύμων και νηπίων. Μόνο να διαβάσουμε Καθημερινή και άλλα ράκη δεν αγγίζουμε τα νηπιακά μαθηματικά - κι ας λένε...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το περιοδικό "Αντί" έκφραση των εξουσιαστών; Εφόσον ποτέ δεν το αγοράσατε, πώς διαμορφώσατε άποψη περί της ποιότητάς του; Επιπλέον, ο τύπος "ακαδημαϊκίνα" δεν απαντάται στην ελληνική γλώσσα• μία νηπιαγωγός θα έπρεπε να το ξέρει (εκτός κι αν την τυφλώνει ο ιδρώτας)...

      Delete
    2. Ιδρωμένη Νηπιαγωγός23 August, 2016 22:24

      Τα συμπέρασ' αυτά από το ποίημα του Νίκου Καρούζου:

      ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΤΕΛΕΙΟ ΦΩΣ
      Άγγελος προς τον ήλιο της δικαιοσύνης ανεβαίνει
      κατάλευκος απ’ την ουσία τ’ ουρανού
      είχε πολλά παιδιά ο καλός οικογενειάρχης
      το σώμα του στάχτη
      ο κόσμος ακόμη
      η φωνή του στάχτη ο ευσχήμων
      μέσ’ στην ψυχή μου και στις χιλιετηρίδες
      Ιωάννης Σεβαστιανός Μπαχ.

      Delete
    3. Επί της ουσίας, καμία απάντηση. Αν και υποψιάζομαι πως έχω παρασυρθεί από καρουζιανό bot, προτείνω μία μικρή δόση Τάκη Σινόπουλου, για να περιοριστεί η εφίδρωση: "Μια μέρα είδε το μούτρο του εντοιχισμένο ανάμεσα στις πέτρες του σπιτιού. Έχω πεθάνει, θα πεθάνω, συλλογίστηκε. Μα τι θα πει κεκυρωμένος;"

      Delete
  7. Ακόμη θυμάμαι την τρεχάλα που έριξα με τους φίλους μου, να προλάβω το τελευταίο λεωφορείο. Πέρασα με κόκκινο, τράκαρα με άλλο άνθρωπο...

    Να απαγορευτούν τα λεωφορεία (ή το τρέξιμο), να είμαστε ασφαλής.

    ReplyDelete
  8. Άρθρο της Αριστεράς κ της Προόδου. Εκφραστικά πυροτεχνήματα και ύφος 80 καρδιναλίων (ή ενός Καστανίδη).

    Δεν υπάρχει κανένα νόημα σε αυτά που λέμε γιατί βασικά είμαστε εναλλακτικοί (δημοσιογράφοι του εντέχνου) και κατά κανόνα λεμε ψαγμένες αρλούμπες.

    Εμείς και οι Ναόμι Κλάιν με το Δόγμα του Σοκ.

    Εμείς και οι συναυλίες του Πλιάτσικα με 60 συμφωνικά όργανα να παίζουν 3 ακόρδα.

    Αν ψαρώσει δε και κανένας Νίκος Δήμου και μας δώσει σημασία, ποιος τη χάρη μας!

    ReplyDelete
    Replies
    1. κρα κρα κρα23 August, 2016 15:28

      Ο οργανισμός του Κυρίου Πλιάτσικα φαίνεται υγιής. Δεν έχει κάποιο πρόβλημα Σοβαρό. Κάποια Γρίπη αν περάσει δεν γράφει στο γυαλί και δεν την μαθαίνουμε. Η καλλιτεχνική προσφορά του Κυρίου Πλιάτσικα, αλλά και η σύγκριση, ποια ακόρντα παίζει ένας μουσικός και ποια ένας άλλος Μουσικός, είναι ένα γεγονός που δεν επηρεάζει την ορθολογική διοργάνωση της Οικονομίας. Η σκέψη περί Ευρώ δεν εμπίπτει στις καλλιτεχνικές αναζητήσεις οποιουδήποτε. Η τέχνη είναι τέχνη και το Ευρώ είναι Ανάγκη. Ο Κύριος Πλιάτσικας είναι κάποιος που δεν εμποδίζει να γίνουν τα Σημαντικά και τα Σπουδαία.

      Delete
  9. Σκεπτόμενος τα γελοία και βαρύγδουπα λόγια του άρθρου ("συγκεκριμένη τροπικότητα στην οποία ο ιδιόρρυθμος καπιταλισμός") ...να πάρει σπούδασα κοινωνιολογία και δεν καταλαβαίνω τίποτα! Τέλος πάντων, μου ήρθε στο μυαλό η ταινία Μάτριξ και η σκηνή (στο τέλος της τριλογίας) όπου ο Νίο είναι με τον δημιουργό του Μάτριξ και έχουν ένα διάλογο εντελώς δήθεν και ακαταλαβίστικο, που όμως για να τον γράψεις, πρέπει να έχεις καπνίζει στρέμματα μαύρου!

    Κανονικά βέβαια, όταν ξενερώνεις καταλαβαίνεις τις αρλούμπες.

    Κανονικά.

    ReplyDelete
  10. Πόκεμον, καπιταλισμός, τρομοκρατία, κυνηγητό... Έχω πει πολλές φορές ότι η γενιά του κυρίου Δήμου ξεκίνησε τη ζωή της με έναν παγκόσμιο πόλεμο και θα τελειώσει βιώνοντας απόμαχη έναν ακόμα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Με γρίφους μιλάς,γέροντα,και με μπερδεύεις...

      Delete
    2. Kαθαρά μιλάω, ένας παγκόσμιος πυρηνικός πόλεμος σήμερα είναι πιο πιθανός από ότι παλιά στις δεκαετίες του λεγόμενου ψυχρού πολέμου και της ισορροπίας του τρόμου. Και ενώ συμβαίνουν αυτά παγκοσμίως στην Ελλάδα μας κλείσαν σε μια γυάλα και προσπαθούν να μας πείσουν ότι είμαστε η τελευταία Σοβιετία της Ευρώπης

      Delete
    3. Μα είμαστε Σοβιετία, κύριε Παπαδόπουλε. Δεν το βλέπουμε καθημερινά γύρω μας; Γιγαντωμένος δημόσιος τομέας, κρατικοδίαιτες ιδιωτικές επιχειρήσεις, μονολιθική εκπαίδευση, στοχοποίηση κάθε αποκλίνουσας άποψης, περιθωριοποίηση των διαφωνούντων, εκλογικό σύστημα ραμμένο στα μέτρα των κυβερνώντων, δημοψηφίσματα που δοξάζουν τη βούληση του "κυρίαρχου λαού", διαστροφή του νοήματος των λέξεων(τα έλεγε αυτά ο Θουκυδίδης στα "Κερκυραϊκά" και τα εφαρμόζει πιστά ο κάθε Κατρούγκαλος), ανίερες συμμαχίες με τους ιδεολογικούς αντιπάλους, φαραωνικές τελετές υποδοχής ολυμπιονικών, μεγαλόσχημες ανακοινώσεις συνταγματικών μεταρρυθμίσεων, ασφυκτικός έλεγχος των Μ.Μ.Ε., εφεύρεση φανταστικών εχθρών, αναρρίχηση στα δημόσια αξιώματα με κριτήριο την κομματική ορθοφροσύνη. Το μόνο που μας λείπει είναι να μαζευόμαστε γύρω από μία σόμπα τα βράδια του χειμώνα, να κουτσοπίνουμε βότκα και να διαβάζουμε ψιθυριστά Σολζενίτσιν...

      Delete
    4. Kύριε Τζιούτζιε-από το ονοματεπώνυμο καταλαβαίνω ότι είστε από την δυτική Μακεδονία- συγνώμη κιόλας αλλά δεν ξέρετε τι λέτε χαρακτηρίζοντας την Ελλάδα Σοβιετία, όταν δεν είχαν-παρελθοντικό χρόνο και για τις δύο- καμιά σχέση σε ποιότητα και κυρίως σε τρόπο ζωής , το είπα πολλές φορές και θα το ξαναπώ, είναι τέτοιες οι ιστορικές καταβολές της Ελληνικής κοινωνίας, της κοινωνίας, όχι του κράτους, που σε απλά, καθημερινά ζητήματα, σε αυτά που κυριαρχούν στη ζωή των απλών ανθρώπων υπερείχε απέναντι σε όλους, μα σε όλους.
      Ποιος γιγαντωμένος δημόσιος τομέας; Πλάκα κάνετε; Ποια πολυεθνική εταιρία μπορεί να σταθεί χωρίς καμιά κρατική υποστήριξη; Kαμιά, από που τροφοδοτούνται και καλύπτονται οι ανάγκες των δημόσιων υπηρεσιών στις άλλες χώρες; Aπό μη κρατικοδίαιτες εταιρίες; Δηλαδή δεν φτάνει που με το ζόρι κόβουν την ουρά της Αλεπούς-εννοώ ότι εξαφανίζουν το κράτος- προσπαθούν και να την πείσουν ότι έχει ακόμα ουρά που περισσεύει, παραλλαγή της γνωστής παροιμίας. Λέτε για αποκλίνουσες απόψεις κτλ,, μάλλον σας παραμύθιασαν και εσάς ότι κάπου αλλού στην Εσπερία υπάρχουν ιδανικές κοινωνίες και πολίτες, όχι κύριε Τζιούτζιε στο μόνο που υπερέχουν είναι ότι έχουν ένα κράτος που θέτει κανόνες που φροντίζει να εφαρμόζονται από όλους, ένα κράτος που φροντίζει η χώρα να έχει υποδομές-όχι όπως εδώ που χρυσοπληρώθηκε η Εγνατία, ξεπουλήθηκε και για τα αρκουδάκια δεν λάβαν καμιά μέριμνα για να μην εισέρχονται στον δρόμο και σκοτώνονται-, ένα κράτος που ο πολίτης συναλλάσσεται μαζί του έχοντας ξεκάθαρες σχέσεις και υπηρεσίες

      Delete
    5. Λέγοντας "κρατικοδίαιτες ιδιωτικές εταιρείες" δεν εννοώ αυτές που συναλλάσσονται υγιώς με το κράτος, αλλά εκείνες που το απομυζούν, που λαδώνουν αξιωματούχους,για να αναλάβουν παχυλές εργολαβίες, που εκβιάζουν μέσω εφημερίδων και καναλιών όσους τους αντιστέκονται και διαβιούν ως παρακλάδια του δημοσίου. Στην καταγωγή μου πέσατε διάνα!

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
  11. Η παλαβή -καλά λέει ο Μανδραβέλης- αριστερά, με τις απίστευτες, ακατανόητες, γεμάτες λυρισμό αρλούμπες, κυριάρχησε ιδεολογικά στα χρόνια της μεταπολίτευσης στη μοναδική "σοβιετική" χώρα εντός Ε. Ε. και συνεχίζει με θράσος να πυροβολεί τη λογική!

    Χ. Ρ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ιδρωμένη Νηπιαγωγός23 August, 2016 22:14

      Γιατί δεν κυριαρχεί και η ψουδοφιλελεύθερη Δεξιά που 'χει τη λογική σε πρώτη ζήτηση διαθέσημι...

      Delete
    2. Είστε σίγουρα νηπιαγωγός;

      Delete
    3. Αγαπητέ Χ.Ρ., θα καταφέρει ποτέ αυτή η χώρα να παλαντζάρει ανάμεσα στις αριστερές αρλούμπες και στις δεξιές εμμονές; Θα βρεθεί μία θεραπεία για τον ασθενή,προτού οι εξ αίματος και οι εξ αγχιστείας συγγενείς αλληλοφαγωθούν; Αμφιβάλλω...

      Delete
    4. Αγαπητέ Λάζαρε, εκφράζω την ίδια αμφιβολία, αν όχι βεβαιότητα.

      Χ. Ρ.

      Delete
  12. http://dragonerarossa.gr/2016/08/10/pokemon-go-%CE%B2%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CF%85%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7/

    Εδώ το άρθρο αναδημοσιευμένο, το βρήκα στο διαδίκτυο, ελπίζω να έχουν άδεια. Το διάβασα δύο φορές με προσοχή, δεν νομίζω ότι το κατάλαβα. Δεκτό το ότι μπορεί να είμαι βλάκας, ωστόσο παρακαλώ να μου ερμηνεύσετε, αφού διαβάσετε όλο το άρθρο, το ακόλουθο:
    «Το έξω και το μέσα παύουν να έχουν νόημα στη διάζευξη τους, καθώς η αλληλοπεριχώρησή τους αναδεικνύει τις αντιφάσεις του χώρου σε ταυτοχρονία, αντιφάσεις που μετατρέπονται για το δυτικό υποκείμενο αίφνης από αντικείμενο στοχασμού σε ζώσα πραγματικότητα.»

    Δεν σπαταλάω το χρόνο μου για Τρίτη ανάγνωση.
    Τουλάχιστον αισθάνομαι ευτυχής που δεν γνωρίζω τι είναι πόκεμον και δεν με ενδιαφέρει να μάθω.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αγαπητέ φίλε το θέμα είναι να γνωρίζετε την διάλεκτο των αντισυστημικών - την ίδια σκέψη που σας προβλημάτισε θα μπορούσαν να την πουν με λιγότερα και απλούστερα λόγια - αλλά αν έλεγαν απλώς ότι "έτσι αυτές οι αντιφάσεις από αφηρημένες σκέψεις γίνονται ζωντανή πραγματρικότητα" θα ήταν πολύ φτωχό...

      Για περισσότερες εξηγήσεις μπορείτε να ρωτήσετε και τον Κάνεφ (βλ. παρακάτω) που συμφωνεί με το κείμενο - πράγμα που προϋποθέτει πως το κατάλαβε.

      Delete
    2. Το Πόκεμον κατάσταση σύνθετη. Για να είμαι των Πόκεμων ειδική πρέπει να διαδηλώνω μία σειρά από παράλογες πεποιθήσεις, να αγχώνομαι στην Μουρμούρα με την καθημερινότητα τού ζευγαράκι Ελευθέριος Βενιζέλος - Πάνος Καμμένος και να παρεμβάλλω dial-up modem για να συνδέομαι από τον υπολογιστή στον ρουτερ υπερηχητικότερα για να δώσω τα στοιχεία μου και να τα αποθηκεύσω. Αφού αγαπιούνται οι άνθρωποι. Να λειτουργήσ' η αληθινή επιστήμη πρέπει - κι αδυνατώ να λειτουργήσω την επιστήμη α δε μετέχω σε ό,τ' ειδικοί κρίνουν σαν υπέρτατο κενό νοήματος γεμάτου. Τα Τουβλάκια στο linux δεν είναι κάπως καλύτερα; Απολαυστικά. Δήλωση δημ.-τηλ. Χούκλη: "απορώ πώς ζούσαμε χωρίς ιντερνετ". Διαβάζατε...κερνούσατε κοκακολα στα μακντοναλντς την κατσίκα του Εμμανουήλ Κριαρά...κανονικά...

      Delete
    3. Αυτό που λέτε δεν είναι χαρακτηριστικό μόνον της αντισυστημικής διαλέκτου, αλλά και της γραφειοκρατικής. Μου θυμίζει μία φράση του μόνιμου γενικού γραμματέα ενός βρετανικού υπουργείου στην κωμική σειρά του B.B.C "Yes,Minister".Θέλοντας να πει με εύσχημο τρόπο στον προϊστάμενό του υπουργό πως δεν τον πιστεύει, αραδιάζει τα κάτωθι: "Δεν λέμε ότι δεν είδατε αυτό που λέτε ότι είδατε, αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε σε μια αναντίρρητη αιτιολόγηση, λαμβανομένων ειδικά υπόψην των περιστάσεων και της αλήθειας της μαρτυρίας σας".

      Delete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Ευχαριστώ για το λίνκ.!
    Συμφωνώ με τον Αυγουστίνο Ζενάκο..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να το κοιτάξεις

      Delete
  15. Απο την μια μεταμοντερνα "αριστερη κριτικη" στον καπιταλισμο
    για τα Pokemon!

    Απο την αλλη αφιονισμενα μεταμοντερνα Homo sapiens sapiens να κυνηγανε τα ιδια αυτα Pokemon!

    Δεν υπαρχει καμια σωτηρια για αυτον τον μαλακισμενο Κοσμο!

    ReplyDelete
  16. Σαν είδα "Ζενάκος" προσπέρασα. Ζενάκος, Νότης Παπαδόπουλος, όλοι αυτοί που τους είδα συνεργαζόμενους του ΔΟΛ αλλά και των άλλων οργανισμών οι υπόλοιποι...δεν διαβάζονται από το μυαλό μου. Δεν κινώ ποτέ να βυθιστώ στι μίσος της προπαγάνδα που διδάσκει βλακεία και βαρβάρωση και να νιώσω άσχημα. Μπορώ να έχω και το μυαλό μου και πατρίδα ελεύθερη όταν δεν απασχολούμαι σε ό,τι νομίζω άθλιο. Αυτοί μισούν την ελευθερία μου και τη ζωή μου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ο Ζενάκος πατήρ συνεργαζόταν (χρόνια!) στον ΔΟΛ. Ο Ζενάκος υιος πήρε άλλο δρόμο. Με Νότη Παπαδόπουλο - καμία σχέση.

      Delete
    2. Νομίζω πως και ο Αυγουστίνος είχε κάνει ένα πέρασμα από τα πολιτιστικά ένθετα του "Βήματος".

      Delete
    3. Ευνοιοκρατία ανέκαθεν στο ψευδοκράτος των Αθηνών. Είτε στα περιοδικά είτε στην πνευματική κίνηση. Παντού. Έτσι ο κύριος Κριμιζής -με τη γραβάτα του, τα πιο ακριβά από του δωσίλογου Τσίπρα πουκαμισάκια και το αποσμητικό του- συμβουλεύει τα παιδιά των φυσικών επιστημών: φύγετε, φύγετε, μετά το σχολείο, ω φύγετε ψυχούλες μου, φύγετε.

      Delete
    4. "ψευδοκράτος των Αθηνών", παραξενεύτηκα διότι είναι μια έκφραση που την χρησιμοποιώ και εγώ συχνά

      Delete
  17. Διάβασα το άρθρο - θενκς civil.

    Οι αρθρογράφοι ασκόπως μπουρδουκλώνουν τον αναγνώστη με την εξεζητημένη δήθεν διανοουμενίστικη φρασεολογία. Κατά την γνώμη μου παντως το άρθρο δεν εξισώνει την τρομοκρατία με τα ποκεμονπαιχνίδια. Ούτε κατά διάνοια.

    Απ ότι κατάλαβα οι αρθρογράφοι μας λένε ότι η παγκοσμιοποίηση έχει δύο όψεις:

    Η μία όψη είναι η πολιτισμική και οικονομική ομογενοποίηση που φαινομενικά εξασφαλίζει η τεχνολογική οικουμενικότητα και η οικονομία της αγοράς (με κατάργηση της διάκρισης μεταξύ πραγματικού και εικονικού, του "εντός" με το "εκτος", της στιγμής του παιχνιδιού από αυτή της καθημερινότητας κτλ κτλ).

    Η άλλη όψη είναι η βιωμένη και ενσωματωμένη πλέον στην καθημερινότητα του δυτικού ανθρώπου παγκοσμιοποίηση της βίας και τρομοκρατίας, η οποία διαταράσσει την κανονικότητα του δήθεν ομογενοποιημένου καπιταλιστικού κόσμου εισάγοντας κενά και ασυνέχειες - χτίζοντας τείχη με τα ίδια υλικά και εργαλεία που οι δυνάμεις της πρώτης όψης έχτιζαν γέφυρες.

    Το άρθρο νομίζω ότι τηρεί κριτική στάση απέναντι σε όλα τα θέματα που θίγει και παραδόξως δεν δείχνει να είναι γραμματζίδικο - αφού υιοθετεί μια προσέγγιση αρκετά διαφορετική τόσο από τις συνήθεις αριστερίστικες/αντιεξουσιαστικές όσο και κομουνιστικές προκάτ αναλύσεις του "ιστορικού προτσές".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σύμφωνοι, υπάρχουν αυτές οι όψεις (μαζί και με άλλες βέβαια...) αλλά η σύνδεσή τους είναι εντελώς αυθαίρετη. Φάντης και ρετσινόλαδο...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Ιδρωμένη Νηπιαγωγός24 August, 2016 18:02

      Αδιάβαστη από άρθρο, αγνοώ ζωή και θάνατο μου.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Νομίζω πως η Ανατολή έχει μεγαλύτερη παράδοση στην φιγούρα του αυτοθυσιαζόμενου μοναχικού πολεμιστή (σκεφθείτε την ιστορία των Ασσασίνων). Ότι φυσικά στο "παγκόσμιο χωριό" που ζούμε, όλοι επηρεάζουν όλους, είναι αυτονόητο.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
  18. Η μεγαλυτερη αντιφαση της ελληνικης αριστερας κατ εμε ηταν παντα η υπεροψια της. Με αλλα λογια, η προσπαθεια να μειωσουν οσους διαφωνουν με χρηση δυσκολης νεοελληνικης και οταν αυτο δεν περναγε πηγαιναν σε αρχαϊζουσα λογια και εν τελει σε κακιστη ελληνοποιηση ξενων φρασεων που ηδη υπηρχαν ως ελληνικες π.χ. οπορτουνιστης-τυχοδιωκτης. Ο στοχος ηταν να φανει ο "αντιπαλος" ως λιγοτερο μορφωμενος και ως εκ τουτου σιχαμενος, κατωτερος, αξιος αηδιας.

    Εδω λοιπον ειναι το παραδοξο κυριοι! Διοτι οι μονοι αλλοι που χρησιμοποιουν την ιδια μεθοδο ειναι οι βασιλοφρονες, δουκες οι οποιοι ειναι παντα "ανωτεροι" λογω μορφωσης, πλουτου και καταγωγης. Για την αριστερα υποθετω....ειμαστε ολοι ισοι ανεξαρτητα των προ-αναφερθεντων.

    Τα παραπανω με εκαναν να μην ασχολουμαι (παρα μονο για πλακα) με τετοια αρθρα...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μιχάλης Παπακωνσταντίνου (M.D.)24 August, 2016 14:51

      Ο φίλος μου ο Ρένος μου είπε ότι η ελληνική Δεξιά δεν άνοιξε ποτέ ένα βιβλίο στη ζωή της και παράδωσε τας Παιδείας στην Αριστερά και ήταν πάντοτε αγράμματη και αμόρφωτη όπως ο Μπολντόζας αρχηγός της. Και ο Εθνάρχης, όταν πήγαν οι λογοτέχνες να του ζητήσουνε συντάξεις, είπε: "τι επάγγελμα είναι αυτό; να κάνετε μια δουλειά κανονική". Είμαι πολιτικό ον. Ριμέμπερ...

      Delete
    2. Σκέτη προπαγάνδα. Ο Εθνάρχης σεβόταν πολύ την τέχνη και τα γράμματα - μόνιμη παρέα του ήταν ο Χορν, ο Μινωτής, ο Χατζιδάκις, ο Κουν, κ. α. Τρία χρόνια στήριζε τον Χατζιδάκι να στήσει το θαύμα του Τρίτου. Δεν ήταν διανοούμενος αλλά είδαμε τους διανοούμενους της Αριστεράς (Μπαλτάς) τι πέτυχαν!

      Delete
    3. Μιχάλης Παπακωνσταντίνου (M.D.)24 August, 2016 17:27

      Με τη νέα σελήνη θα τα μεταφέρω.

      Delete
  19. Ελπίζω να εμφανιστεί:

    https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14022240_1379762722038148_6488974159144127951_n.jpg?oh=49c3a14cbdabb508cce21a8e7c3a85fb&oe=584F59F8

    ReplyDelete
  20. Μαύρα μαντάτα για το Πόκεμον και τους ερμηνευτές του:

    Οι χρήστες, από 45 εκατομμύρια που ήταν, έπεσαν στα 30 - σε ένα μήνα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και μόλις περάσει η pokemon-mania θα βρεθεί κάτι άλλο που θα μας απειλεί...

      Delete
    2. Το θέμα είναι,Ντίτα, να βρίσκουμε κάθε πρωί κάτι καινούριο να κυνηγήσουμε (ή ,έστω, να το επανεφεύρουμε).

      Delete
    3. Ετσι θα έπρεπε να είναι, Λάζαρε! :)

      Delete
  21. Παρακαλώ τους σχολιαστές να μην χρησιμοποιούν προσδιορισμούς όπως "ναζί". Θεωρείται ύβρις και με αναγκάζουν να κόβω κατά τα άλλα ενδιαφέροντα σχόλια.

    (Περιέργως η λέξη "κομμουνιστής" δεν θεωρείται ύβρις - αν και βαρύνονται και αυτοί με ισάριθμα εγκλήματα. Προφανώς επειδή κατά κύριο λόγο αφορούσαν συμπατριώτες τους).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Στην Ελλάδα ζήσαμε και είμαστε, όχι στην Λιθουανία και ύστερα μιλάμε για ορθολογισμό

      Delete
    2. Δεν κάνουμε διάκριση ναζιστών-κουκουέδων αντιπροσώπων εν ελλάδι της ναζιστικής ΕΣΣΔ. Όλοι αυτοί αγαπούν σήμερα το ευρώ, την γραφειοκρατία και τον σκοταδισμό για πάντα. Σε 100 χρόνια το πολύ θα μπορούμε να δούμε καθαρά ότι στον όρο ναζιστής συνωστίζονται αυτοί. Σημειώνουμε εδώ για το μέλλον.

      Delete
    3. Εμείς δεν μιλάμε για ορθολογισμό. Εμείς λέμε ότι όποιος θέλει να ζήσει πρέπει να απολαύσει το δημιουργικό άγχος της οργανικής χημείας σε περασμένα χρονικά διαστήματα ημερησίως. Ο ορθολογισμός είναι μαζεμένες όλες οι δικαιολογίες που προβάλλει όποιος νομίζει ότι μπορεί να ξεγλιστρήσει από την υγεία του και να ζήσει κοροϊδεύοντας τα δεδομένα της ζωής, που είναι τα αληθινά δεδομένα της ζωής όλων. Φυσικά, ο Καρτέσιος ήταν κρετίνος. Ποτέ η επιστήμη δεν μπορεί να φιλοσοφηθεί. Είναι ως να αρχίσουμε να λέμε: πόσο σπουδαίος είμαι που σκέφτηκα. Θα προκύψουν τα ανήμερα τέρατα που κολάζει ο Ελύτης με τους στίχους του...

      Delete
    4. εννοώ: "κοροϊδεύοντας τα δεδομένα της επιστήμης"

      Delete
    5. Στο βιβλίο Οι επτά σοφοί, εκδόσεις Ζήτρος, είναι γραμμένο: "Ελευθερία (= κατοχή της πατρίδας από τους πολίτες) και γλώσσα ξαναβρέθηκαν, και οι δύο έννοιες μαζί, μόνο στου Σολωμού τη σκέψη, όσο ξέρω, από τότε στον τόπο μας".

      Delete
    6. Επίσης στου Σολωμού τη σκέψη βρέθηκαν το αληθές=εθνικόν (που ποτέ δεν το τολμήσαμε αγκαλιάζοντας όλους τους μύθους που μας βόλευαν και ας έκρυβαν την αλήθεια...).

      Delete
    7. "Σύγχρονα ετελείωσε και τον "Πόρφυρα", και έμελλε να το δημοσιέψει. Προς έναν φίλον του, ο οποίος του επαρατήρησε ότι το έθνος ήθελε δεχθεί καλύτερα ένα ποίημα εθνικό, απάντησε ευθύς: Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί Εθνικόν ό,τι είναι Αληθές. Όμως εις την άλλην παρατήρηση, ότι ήθελ' είναι καλό να ευχαριστηθεί και η φιλοτιμία του έθνους, έστερξε και είπε ότι ήθελε τυπώσει συγχρόνως και ένα μέρος των Ελευθέρων Πολιορκημένων".
      Εγώ δεν ξέρω τι ο Σολωμός εννοεί σαν έθνος. Ούτε τι είναι εθνικό ποίημα. Και δεν προτίθεμαι να μπαζώσω το κενό προσφέροντας το μυαλό μου στην ανεξήγητη ασχήμια.

      Delete
  22. Πείτε με δογματικό αλλά έχει νόημα να σχολιάζουμε τόσο πολύ τις δογματικές αρλούμπες των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛΟΠ; Το λίγοτερο που μπορούν να κάνουν οι ψηφοφόροι τους είναι να διαβάσουν τις μπαρούφες, και είμαι ευγενικός!!!, που έχει πει κατά διαστήματα ο Καμμένος, πάντως η μαντάμ, όπως την είχε αποκαλέσει ο Τσίπρας πριν μας κυβερνήσει, Μέρκελ δεν έκανε πολύ καλή δουλειά μιας σε εμένα δεν έπιασαν οι ψεκασμοί της!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και το πόκεμον Obama εννοεί την Γη σαν φορολογικό παράδεισο της Apple. Κουραστικός άνθρωπος.

      Delete
  23. Ποιοι είναι οι δήθεν μύθοι; Το κρυφό σχολειό; To πρώτο πράγμα που κάναν οι Έλληνες, όταν είχαν την ελευθερία να το κάνουν διότι τα υλικά μέσα και τους κόπους δεν τα λογάριαζαν, ήταν να χτίζουν ένα σχολειό και μια εκκλησιά. Το ότι αφομοίωναν λαούς όταν είχαν πολιτική και στρατιωτική ισχύ; Το ότι οι λαοί των Βαλκανίων προτιμούσαν να είναι Γραικοί την εποχή που δεν είχαν στερεοποιηθεί τα κράτη-έθνη ακόμα και αν δεν ήξεραν Ελληνικά ή ήταν δίγλωσσοι; Ο Έλληνας, όχι ο σάχλας νεοέλληνας, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα αντικρίζοντας κατάματα την ιστορία

    ReplyDelete
  24. Αγαπητέ κύριε Παπαδόπουλε, η εκκλησία συνεισέφερε στην εκπαίδευση σε δύσκολους καιρούς, αλλά το κρυφό σχολειό δεν ήταν ο κανόνας, παρά η εξαίρεση. Το Βαλταδώρειο Γυμνάσιο Κοζάνης θεμελιώθηκε εν μέσω τουρκοκρατίας (7 Ιουνίου 1899). Για περισσότερες πληροφορίες, σας παραπέμπω στο βιβλίο του Άλκη Αγγέλου "Το κρυφό σχολειό:χρονικό ενός μύθου", Βιβλιοπωλείον της Εστίας,Αθήνα,1997.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κύριε Τζιούτζιε σε εκείνους τους σκοτεινούς καιρούς όπου ο Ελληνισμός έδινε σγώνα επιβίωσης-πολλοί χαθήκαν, τουρκέψαν- πόσο νόημα έχει να αποδείξει κανείς ότι δεν υπήρχε κρυφό σχολείο στο οποίο διδασκόταν ας πούμε χημεία, μαθηματικά και φυσική; Φυσικά και μέσα στις εκκλησιές μαθαίνοντας τη λειτουργία μαθαίναν ταυτόχρονα και τα λεγόμενα κολυβογράμματα, ανάγνωση και γραφή

      Delete
    2. Ε...πώς διδασκότανε φυσική στο κρυφό σκούλι το σκουλάκι το κρυφάκι όταν στο ελεύθερο κράτος διδάσκεται Μάζης και Γούδης; Ε...

      Delete
    3. Καλά και άγια τα κολλυβογράμματα, όταν δεν υπήρχε πρόσβαση σε κανονικό σχολείο. Ο επικρατών μύθος, όμως, προβάλλει την εκκλησία ως το μοναδικό εκπαιδευτικό φορέα επί τουρκοκρατίας.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Πολλά σχολεία μπόρεσαν οι Έλληνες να χτίσουν μετά το Χάτι Χουμαγιούν, δηλαδή την περίοδο που η Οθωμανική αυτοκρατορία άρχισε να καταρρέει , όλοι οι προηγούμενοι αιώνες ήταν ένας διαρκής αγώνας εθνικής επιβίωσης όσο και αν αρκετοί ωραιοποιούν την Οθωμανική αυτοκρατορία-το κάνω και εγώ καμιά φορά-. Πέρα από την εκκλησιά του ο Έλληνας την υπαίθρου δεν μπορούσε να έχει τίποτα άλλο, εκεί λοιπόν για την ανάγκη της τέλεση της λειτουργίας μαθαίναν όσα γράμματα μαθαίναν.

      Delete
    6. Τι ζωή θα ζούσα αν δεν υπήρχε ένα Χάτι Χουμαγιούν. Τι ζωή θα ζήσω αν δε σταθώ επί της Ιστορίας για να διδαχθώ διδάγματα...που θα τα μάθω για να μην επαναλάβω τα λάθη του παρελθόντος μου. 4 εκατομμύρια χρόνια μαθαίνω τα σφάλματα και δεν τα επαναλαμβάνω. Ιστορική Μάθησις. Η πιο καλή. Η πιο τελειοτέρα μάθησις είναι αυτή: η ιστορική.

      Delete
  25. Μου αρέσει φοβερά αυτό το παιχνίδι! αν και δεν το έχω παίξει μου αρέσει η 'φιλοσοφία' του. Αν μπορούσε δε να συνδυασθεί και με την εκπαίδευση, π.χ τα παιδιά να αναζητούν τα pokemon σε σημεία ιστορικού ή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος ανακαλύπτοντας την ιστορία της πατρίδας μας!!! θα ήταν τέλειο!!! Δημιουργικό, πρωτότυπο, ανεπανάληπτο!!!

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. Κϋριε Παπδόπουλο, το κρυφό σχολειό είναι ένας εθνικός μύθος, πόσο μάλλον που η μαζική εκπαίδευση ξεκίνησε μετα τη βιομηχανική επανάσταση.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η έκφραση "Κρυφό Σχολειό" διατυπώθηκε για πρώτη φορά 30 χρόνια μετα την απελευθέρωση. Ήταν κι αυτό, μαζί με τον μύθο της Αγιας Λαύρας και του Ευαγγελισμού ένα στοιχείο της εκκλησιαστικής προπαγάνδας. Αφού πολέμησε λυσσαλέα την Επανάσταση, μετά την επικράτησή της η Εκκλησία προσπάθησε (και κατόρθωσε) να φανεί ότι αγωνίστηκε γι αυτήν.

      Οι Οθωμανοί αδιαφορούσαν πλήρως για το θέμα της παιδείας των Ραγιαδων - μόνο το χαράτσι τους ενδιέφερε.

      Delete
    2. Η Εκκλησία προδοτικά στέκεται και σήμερα που πρέπει να απελευθερωθούμε από την ΕΕ. Και όχι μόνον η Ορθόδοξη. Και οι άλλες. Και οι παπαδίζοντες και τα παπαδοπόκεμον όλα λένε καλή η ΕΕ.

      Delete
    3. Η τελευταία σας παράγραφος ταιριάζει απόλυτα στους νυν κυβερνώντες: όλα για το χαράτσι, η παιδεία και η υγεία στα Τάρταρα.

      Delete
  28. Aν αδιαφορούσαν για όλα τα άλλα οι Οθωμανοί τότε δεν θα υπήρχαν κρυπτοχριστιανοί, οι ΄Ελληνες δεν θα παίρναν τα βουνά, δεν θα είχαν οθωμανικά επίθετα, δεν θα τους φορολογούσαν περισσότερο και ένα σωρό άλλα, και εντέλει τί αποτελούσε το Χάτι χουμαγιούν; Aπλά και μόνο ένα εκσυγχρονισμό του φορολογικού συστήματος των Οθωμανών; Αδιαφορούσαν ως αμόρφωτοι κατσαπλιάδες που δεν ξέραν από τέχνες.

    ReplyDelete
  29. Μόλις διάβασα στο twitter ότι υπάρχει και Pokemon Taxi. Με 15 ευρώ την ώρα και max 4 επιβάτες, σε πηγαίνει σε όποια διαδρομή του ζητήσεις!

    ReplyDelete
  30. Συμπληρωματικες πληροφορίες για το Pokemon Taxi:

    -Δυνατότητα αλλαγής διαδρομής όσες φορές χρειαστεί.
    -Δυνατότητα συχνών στάσεων (πω-πω τι έχει να γίνει)
    -Δυνατότητα φόρτισης κινητών

    ReplyDelete
    Replies
    1. Επειδή ζυγώνει το φθινόπωρο και θα πανηγυρίσουμε 20 μήνες αριστερής διακυβέρνησης, προτείνω, Ντίτα, να δοκιμάσουμε το Syriza Taxi: Δυνατότητα επιτάχυνσης ανάλογα με τις εισπράξεις του φόρου εισοδήματος. Επιλεκτικές στάσεις σε κεντρικά σημεία, για να ξεφορτωθούμε τους δραχμιστές. Περιήγηση σε ιστορικά μνημεία (εγκαταστάσεις Mega Channel και Σκάι, παροπλισμένες Μ.Ε.Θ.). Αποβίβαση σε οποιοδήποτε πανεπιστημιακό τμήμα επιθυμεί ο πελάτης. Ξενάγηση σε κατειλημμένα κτήρια. Αποκλειστικές φωτογραφίες αφοπλισμένων αστυνομικών. Επίσκεψη σε απαρχαιωμένα συνταγματικά άρθρα.Λιθοβολισμός πολιτικών δεινοσαύρων.Τιμές λογικές.Ποιότητα καυσίμου εξασφαλισμένη από Βενεζουέλα.Ο σωφέρ ευειδής και ευφραδής(κατέχει, δυστυχώς, μόνον την ελληνικήν• ο διερμηνέας χρεώνεται έξτρα).Αναλαμβάνονται επίσης μετακομίσεις με ιδιόκτητο τρίκυκλο.Κάθε Κυριακή εκτελούνται μεταφοραί λουομένων σε παρακείμενες αθηναϊκές παραλίες.

      Delete